abonnement Unibet Coolblue
pi_170502068
Om mijn keukenbrouwsels wat te verbeteren ben ik op zoek naar een nieuwe staafmixer. Waarvoor ik hem wil gebruiken moet ik waarschijnlijk nog even specifiek ontdekken, maar denk aan soepen, smoothies, ed. Voor hakwerk gebruik ik het mes.

Nu is mijn oog gevallen op de Bamix en Kitchenaid serie. De verkoper in een winkel vertelde mij dat Bamix dé keuze is voor betrouwbare staafmixers. Daarbij werd ook verteld dat Bamix 10 jaar garantie geeft op de motor. Over kitchenaid werd (iets) minder enthousiast gedaan, maar alsnog een goede staafmixer. Als argument werd hierbij gegeven dat Kitchenaid bekend staat voor de fantastische robots, maar dat de fabricage van andere apparaten uitbesteed wordt. Motorgarantie van de staafmixers is bij Kitchenaid 2 jaar.

Nu is de Bamix mixer goed (heel goed) aan de prijs. Denk aan 160e voor een eenvoudige staafmixer. Voor iets minder levert Kitchenaid een complete staafmixer toolset. Nu zit ik even in dubio, wat te doen? Is er iemand die ervaring heeft met betreffende staafmixers en iets steekhoudends kan zeggen over deze uitgave? Bedankt!

Kitchenaid 5-Speed Hand Blender Set voor 139e
http://www.kitchenaid.com(...)B]-401129/KHB2561OB/
Ik twijfel even of bij deze set voor dit bedrag de extra lange voet erbij zit. Ik vermoed van niet. Wel is het een set met koffer. Maar alsnog lijkt mij dit in vergelijking met de Bamix een interessante aanbieding.


Bamix M140
Voor iets meer (160e) is bijvoorbeeld de Bamix M140 staafmixer verkrijgbaar. Dit is daarmee wel een bijzonder kale set. Dit is geen aanbieding. Heb daar ook nog niet naar gezocht.


Ik vond zojuist een review pagina over staafmixers. Ik heb hem nog niet bekeken, maar ik ga er later even voor zitten. Voor de compleetheid voeg ik hem even aan deze post toe.
http://immersionblenderre(...)hand-blender-review/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 16:24:15 ]
  woensdag 26 april 2017 @ 16:25:31 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170502123
Ben een groot fan van de Kitchenaid standmixers, maar een staafmixer kan ik je toch echt een bamix aanraden. Het is met een hele grote afstand een beter apparaat.
En ja, hij is niet goedkoop
Het beste aan de bamix is, het apparaat bestaat uit 1 stuk, deelbare staafmixers gaan altijd stuk op de aansluiting
Bij bamix haal je alleen het mesje los en vervang je door een ander schijfje of dingetje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 26 april 2017 @ 17:01:02 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170502871
De service en garantie van Bamix is voorbeeldig.
Zou absoluut mijn keuze ook zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170503747
Ik heb een Bamix kan ik iedereen aanraden. Super staafmixer.
  donderdag 27 april 2017 @ 06:20:03 #5
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_170514205
Bamix. En wel om de reden die Piet aangeeft, staafmixers gingen bij mij altijd kapot op de aansluiting tussen apparaat en voet.
Geweldig ding!
pi_170548489
Ik heb zelf de kitchenaid, de extra lange voet zit wél inbegrepen in de koffer. Ben er erg tevreden over, zeer mooi afgewerkt met hoogwaardig materiaal. En ook erg compleet met een hoop bruikbare extra's. Natuurlijk twijfelde ik destijds ook tussen deze en de bamix, maar het gemak van alles in 1 koffer kunnen opbergen en de handige kleine mixer maakte dat ik voor Kitchenaid koos.

Oh, alleen de ballonmixer (voor slagroom oid) voelt t.o.v. het andere spul cheap aan en is van plastic gemaakt met een verchroomd laagje erop.
pi_170548550
Bamix of Turmix.
Er gaat niets boven Zwitserse precisie _O_
pi_170646659
Bedankt allemaal voor de antwoorden, dat wordt erg gewaardeerd! Ik moet nog even bekijken welke serie, vermogen en accessoires ik graag wil, maar het wordt sowieso een Bamix. Deze week ga ik even uitvissen welke serie ( M?/Gastro) en set voor mij het meest geschikt is. Dank!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')