abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf woensdag 26 april 2017 @ 15:29:56 #1
145146 Andyy
pi_170500835
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Uitslag (finale) van de laatste en nu al legendarische Kaasplankje rotterdam meet

1 Ratatat 10:51 40.6km/h
2 Kaasplank 10:56 40.3km/h
3 Bizkit 10:57 40.2km/h
4 Gripper 11:12 39.3km/h
5 Zelva 11:13 39.3 km/h
6 Wombcat tijd onbekend
7 Muzas 11:54 37.0km/h
8 Critic 11:55 37.0km/h
9 Andyy 12:26 35.4km/h
10 dop 12:57 34km/h lekkende hartklep

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170502167
Ik zit op Sardinië en ben de Giro Sardegna aan het fietsen. Net als twee jaar terug de mediogiro, omdat ik de etappe van gisteren bij de grangiro (170km) wat teveel van het goede vond zo vroeg in het seizoen.

Mooi weer en het gaat lekker :)

Zondag de 1e etappe:
74 km afgehaspeld in iets minder dan 2u10 minuten. Ging wel lekker, maar ondanks dat ik ruim een half uur voor de start aanwezig was, stond ik net na halverwege in het startvak. Het ging vrijwel meteen over een vals plat klimmetje, waar het flink uit elkaar viel. Na een km 15 achtervolgen kon ik met een groepje toch weer aansluiten bij het peloton. Dat was nog een man of 100-120, denk ik.

Het volgende klimmetje volgde al redelijk snel en ik zat nog achterin uit te hijgen. Er vielen weer gaten. Ik kwam in een groepje van een man of 10 te zitten, wat redelijk ronddraaide, en af en toe zagen we net een groepje nog voor ons rijden. De volgende lange klim (8 km) kon ik mijn groep blijven. Na de afdaling zagen we de groep weer voor ons rijden. Ze lagen nog een meter of 100 voor en toen heb ik het gat dichtgereden. Dat was op een stuk met de wind achter, en ik kon lekker doorstampen. De italiaan die achter me zat, reed het laatste stukje dicht en zei toen hij me passeerde "Grande" tegen me. :D

De laatste 20 km (van de 75) in die groep gezeten en rond de 8e plek van die groep gefinished in de sprint. Groep was een man of 20-25 groot. Was 85e van de 248.

Maandag 2e etappe: tijdrit:
ging wel OK, was wel wind tegen. Ik deed 'm in 33 minuten nog wat, 5 minuten achter de winnaar. Was 76e en doorgeschoven naar de 78e plek in het klassement.

Dinsdag 3e etappe:
126 km. Ging wel lekker, soort van tenminste, want flink afgezien. De eerste klim na 25 km kwam ik net na het peloton boven, maar met een groep kwamen we nog terug. De volgende (na 45 km) ging niet zo heel tof. Ik zat flink af te zien,kwam boven met een groepje van een man of 6. We reden naar een groepje van een man of 4 voor ons, en in de afdaling draaide het niet lekker rond. Toen ik eens omkeek, zag ik dat we met een man of 20 waren en heb ik me achterin de groep gezet, want ik was niet al te best meer.

Vervolgens op de klimmen reed de groep eigenlijk net iets te hard voor me, maar ik kon met veel moeite bijblijven. Op het vlakke werd ook flink doorgekacheld. Er zaten een paar dames bij, die kennelijk knechten mee hadden. Tot 75 km zat ik flink af te zien, want het bleef op en af gaan. Daarna werd het wat vlakker en ging het wat beter. Wel kwam ik zonder water te zitten, maar gelukkig kon ik bij de ravitaillering na 90 km een flesje aanpakken. In de tussentijd was onze groep gegroeid tot een man of 35-40, omdat we steeds kleine groepjes oppikten.

Daarna werd er wat rustiger gereden, en daar was ik blij mee. In de laatste 5 km drie keer geprobeerd weg te springen, maar ik kreeg nooit meer dan 50 meter. Mijn bedoeling was daarbij overigens vooral om de laatste afdeling van 4 tot 1 km voor de finish voorin te zitten, omdat ik dacht dat daar misschien gaten zouden vallen. Ik zat daar iig voorin en in de sprint van de groep was ik ongeveer 15e/20e. De speaker riep "secundo gruppo" toen we finishten. Ik had 3u35 over de 126 km, 117e. Hier reden ook eendagsrenners mee, waarvan er 33 voor me finishten. Gestegen naar de 71e plek in het klassement.

Vandaag: 4e eteppe, ploegentijdrit van 24 km:
In het begin was het even wat chaotisch, omdat we elkaar niet echt kenden en eentje wat te hard van start ging, maar nadat iedereen twee beurten had gedaan draaide het lekker rond. We waren met 5 nederlanders en een belg.

Wel raakten we al na ca. 5 km eentje kwijt (een nederlander die in Grenoble woont en eigenlijk alleen in de bergen fietst).
Ik kon lange beurten maken :) Met een km of 9 te gaan raakten we onze belg kwijt op een stuk vals plat. Hij kwam van kop af en zei later dat het net een halve kilometer te hard ging. Ik zat toen in laatste positie en hoorde hem eerst roepen "los", toen "bij" en toen weer "los".

Nog iets verderop kon eentje van ons niet meer overnemen. Met zijn drieën konden we toch nog lekker doorrijden en op het laatst nam de 4e man toch ook nog twee keer even over. In 36 minuten gefietst, 24,5 km en 170 hoogtemeters. De tijd telt niet echt mee, alleen de 1e 10 ploegen verdienen bonificatie. Daar zitten we in ieder geval niet tussen.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 26 april 2017 @ 18:28:24 #3
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170504267
Wat een fietsonwaardig weer de laatste tijd :(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 26 april 2017 @ 18:52:34 #4
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170504758
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:28 schreef Maraca het volgende:
Wat een fietsonwaardig weer de laatste tijd :(
Ik dacht al waar blijven die mooiweertoerders nou?
  woensdag 26 april 2017 @ 18:52:48 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170504762
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:28 schreef Wombcat het volgende:
Ik zit op Sardinië en ben de Giro Sardegna aan het fietsen. Net als twee jaar terug de mediogiro, omdat ik de etappe van gisteren bij de grangiro (170km) wat teveel van het goede vond zo vroeg in het seizoen.

Mooi weer en het gaat lekker :)

Zondag de 1e etappe:
74 km afgehaspeld in iets minder dan 2u10 minuten. Ging wel lekker, maar ondanks dat ik ruim een half uur voor de start aanwezig was, stond ik net na halverwege in het startvak. Het ging vrijwel meteen over een vals plat klimmetje, waar het flink uit elkaar viel. Na een km 15 achtervolgen kon ik met een groepje toch weer aansluiten bij het peloton. Dat was nog een man of 100-120, denk ik.

Het volgende klimmetje volgde al redelijk snel en ik zat nog achterin uit te hijgen. Er vielen weer gaten. Ik kwam in een groepje van een man of 10 te zitten, wat redelijk ronddraaide, en af en toe zagen we net een groepje nog voor ons rijden. De volgende lange klim (8 km) kon ik mijn groep blijven. Na de afdaling zagen we de groep weer voor ons rijden. Ze lagen nog een meter of 100 voor en toen heb ik het gat dichtgereden. Dat was op een stuk met de wind achter, en ik kon lekker doorstampen. De italiaan die achter me zat, reed het laatste stukje dicht en zei toen hij me passeerde "Grande" tegen me. :D

De laatste 20 km (van de 75) in die groep gezeten en rond de 8e plek van die groep gefinished in de sprint. Groep was een man of 20-25 groot. Was 85e van de 248.

Maandag 2e etappe: tijdrit:
ging wel OK, was wel wind tegen. Ik deed 'm in 33 minuten nog wat, 5 minuten achter de winnaar. Was 76e en doorgeschoven naar de 78e plek in het klassement.

Dinsdag 3e etappe:
126 km. Ging wel lekker, soort van tenminste, want flink afgezien. De eerste klim na 25 km kwam ik net na het peloton boven, maar met een groep kwamen we nog terug. De volgende (na 45 km) ging niet zo heel tof. Ik zat flink af te zien,kwam boven met een groepje van een man of 6. We reden naar een groepje van een man of 4 voor ons, en in de afdaling draaide het niet lekker rond. Toen ik eens omkeek, zag ik dat we met een man of 20 waren en heb ik me achterin de groep gezet, want ik was niet al te best meer.

Vervolgens op de klimmen reed de groep eigenlijk net iets te hard voor me, maar ik kon met veel moeite bijblijven. Op het vlakke werd ook flink doorgekacheld. Er zaten een paar dames bij, die kennelijk knechten mee hadden. Tot 75 km zat ik flink af te zien, want het bleef op en af gaan. Daarna werd het wat vlakker en ging het wat beter. Wel kwam ik zonder water te zitten, maar gelukkig kon ik bij de ravitaillering na 90 km een flesje aanpakken. In de tussentijd was onze groep gegroeid tot een man of 35-40, omdat we steeds kleine groepjes oppikten.

Daarna werd er wat rustiger gereden, en daar was ik blij mee. In de laatste 5 km drie keer geprobeerd weg te springen, maar ik kreeg nooit meer dan 50 meter. Mijn bedoeling was daarbij overigens vooral om de laatste afdeling van 4 tot 1 km voor de finish voorin te zitten, omdat ik dacht dat daar misschien gaten zouden vallen. Ik zat daar iig voorin en in de sprint van de groep was ik ongeveer 15e/20e. De speaker riep "secundo gruppo" toen we finishten. Ik had 3u35 over de 126 km, 117e. Hier reden ook eendagsrenners mee, waarvan er 33 voor me finishten. Gestegen naar de 71e plek in het klassement.

Vandaag: 4e eteppe, ploegentijdrit van 24 km:
In het begin was het even wat chaotisch, omdat we elkaar niet echt kenden en eentje wat te hard van start ging, maar nadat iedereen twee beurten had gedaan draaide het lekker rond. We waren met 5 nederlanders en een belg.

Wel raakten we al na ca. 5 km eentje kwijt (een nederlander die in Grenoble woont en eigenlijk alleen in de bergen fietst).
Ik kon lange beurten maken :) Met een km of 9 te gaan raakten we onze belg kwijt op een stuk vals plat. Hij kwam van kop af en zei later dat het net een halve kilometer te hard ging. Ik zat toen in laatste positie en hoorde hem eerst roepen "los", toen "bij" en toen weer "los".

Nog iets verderop kon eentje van ons niet meer overnemen. Met zijn drieën konden we toch nog lekker doorrijden en op het laatst nam de 4e man toch ook nog twee keer even over. In 36 minuten gefietst, 24,5 km en 170 hoogtemeters. De tijd telt niet echt mee, alleen de 1e 10 ploegen verdienen bonificatie. Daar zitten we in ieder geval niet tussen.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:01:18 #6
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170504936
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik dacht al waar blijven die mooiweertoerders nou?
Het is koud, het regent en zelfs hagel :(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170505151
Je moet de mooie momenten er tussen uit plukken ;)
Is een beetje lastig plannen soms ja.
  FOK!fotograaf woensdag 26 april 2017 @ 19:15:22 #8
73911 ultra_ivo
pi_170505249
Gewoon doorrijden. Slecht weer bestaat niet, alleen de verkeerde uitrusting.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:21:22 #9
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170505371
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:01 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het is koud, het regent en zelfs hagel :(
Gratis peeling. ;)
pi_170506267
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:01 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het is koud, het regent en zelfs hagel :(
Tsss. Het zijn allemaal buitjes van 5 minuten. Stel je niet aan...
pi_170506313
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:28 schreef Wombcat het volgende:
Ik zit op Sardinië en ben de Giro Sardegna aan het fietsen. Net als twee jaar terug de mediogiro, omdat ik de etappe van gisteren bij de grangiro (170km) wat teveel van het goede vond zo vroeg in het seizoen.

Mooi weer en het gaat lekker :)

Zondag de 1e etappe:
74 km afgehaspeld in iets minder dan 2u10 minuten. Ging wel lekker, maar ondanks dat ik ruim een half uur voor de start aanwezig was, stond ik net na halverwege in het startvak. Het ging vrijwel meteen over een vals plat klimmetje, waar het flink uit elkaar viel. Na een km 15 achtervolgen kon ik met een groepje toch weer aansluiten bij het peloton. Dat was nog een man of 100-120, denk ik.

Het volgende klimmetje volgde al redelijk snel en ik zat nog achterin uit te hijgen. Er vielen weer gaten. Ik kwam in een groepje van een man of 10 te zitten, wat redelijk ronddraaide, en af en toe zagen we net een groepje nog voor ons rijden. De volgende lange klim (8 km) kon ik mijn groep blijven. Na de afdaling zagen we de groep weer voor ons rijden. Ze lagen nog een meter of 100 voor en toen heb ik het gat dichtgereden. Dat was op een stuk met de wind achter, en ik kon lekker doorstampen. De italiaan die achter me zat, reed het laatste stukje dicht en zei toen hij me passeerde "Grande" tegen me. :D

De laatste 20 km (van de 75) in die groep gezeten en rond de 8e plek van die groep gefinished in de sprint. Groep was een man of 20-25 groot. Was 85e van de 248.

Maandag 2e etappe: tijdrit:
ging wel OK, was wel wind tegen. Ik deed 'm in 33 minuten nog wat, 5 minuten achter de winnaar. Was 76e en doorgeschoven naar de 78e plek in het klassement.

Dinsdag 3e etappe:
126 km. Ging wel lekker, soort van tenminste, want flink afgezien. De eerste klim na 25 km kwam ik net na het peloton boven, maar met een groep kwamen we nog terug. De volgende (na 45 km) ging niet zo heel tof. Ik zat flink af te zien,kwam boven met een groepje van een man of 6. We reden naar een groepje van een man of 4 voor ons, en in de afdaling draaide het niet lekker rond. Toen ik eens omkeek, zag ik dat we met een man of 20 waren en heb ik me achterin de groep gezet, want ik was niet al te best meer.

Vervolgens op de klimmen reed de groep eigenlijk net iets te hard voor me, maar ik kon met veel moeite bijblijven. Op het vlakke werd ook flink doorgekacheld. Er zaten een paar dames bij, die kennelijk knechten mee hadden. Tot 75 km zat ik flink af te zien, want het bleef op en af gaan. Daarna werd het wat vlakker en ging het wat beter. Wel kwam ik zonder water te zitten, maar gelukkig kon ik bij de ravitaillering na 90 km een flesje aanpakken. In de tussentijd was onze groep gegroeid tot een man of 35-40, omdat we steeds kleine groepjes oppikten.

Daarna werd er wat rustiger gereden, en daar was ik blij mee. In de laatste 5 km drie keer geprobeerd weg te springen, maar ik kreeg nooit meer dan 50 meter. Mijn bedoeling was daarbij overigens vooral om de laatste afdeling van 4 tot 1 km voor de finish voorin te zitten, omdat ik dacht dat daar misschien gaten zouden vallen. Ik zat daar iig voorin en in de sprint van de groep was ik ongeveer 15e/20e. De speaker riep "secundo gruppo" toen we finishten. Ik had 3u35 over de 126 km, 117e. Hier reden ook eendagsrenners mee, waarvan er 33 voor me finishten. Gestegen naar de 71e plek in het klassement.

Vandaag: 4e eteppe, ploegentijdrit van 24 km:
In het begin was het even wat chaotisch, omdat we elkaar niet echt kenden en eentje wat te hard van start ging, maar nadat iedereen twee beurten had gedaan draaide het lekker rond. We waren met 5 nederlanders en een belg.

Wel raakten we al na ca. 5 km eentje kwijt (een nederlander die in Grenoble woont en eigenlijk alleen in de bergen fietst).
Ik kon lange beurten maken :) Met een km of 9 te gaan raakten we onze belg kwijt op een stuk vals plat. Hij kwam van kop af en zei later dat het net een halve kilometer te hard ging. Ik zat toen in laatste positie en hoorde hem eerst roepen "los", toen "bij" en toen weer "los".

Nog iets verderop kon eentje van ons niet meer overnemen. Met zijn drieën konden we toch nog lekker doorrijden en op het laatst nam de 4e man toch ook nog twee keer even over. In 36 minuten gefietst, 24,5 km en 170 hoogtemeters. De tijd telt niet echt mee, alleen de 1e 10 ploegen verdienen bonificatie. Daar zitten we in ieder geval niet tussen.
Lekker. :)
pi_170510566
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tsss. Het zijn allemaal buitjes van 5 minuten. Stel je niet aan...
Ja, en de 2 uur daarna onderkoeld. Kutweer.
pi_170511849
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:39 schreef ratatat het volgende:

[..]

Ja, en de 2 uur daarna onderkoeld. Kutweer.
Geen last van gehad gisteren. 2 hagelbuien gehad, eentje na 5 minuten, de andere na een 45 minuten zoiets. En dan heb ik gewoon lekker rustig in D1 gefietst. Beetje goed gekleed gewoon en gaan. :)
pi_170512200
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:41 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Geen last van gehad gisteren. 2 hagelbuien gehad, eentje na 5 minuten, de andere na een 45 minuten zoiets. En dan heb ik gewoon lekker rustig in D1 gefietst. Beetje goed gekleed gewoon en gaan. :)
Hagel is ook wel een stukje prettiger dan regen. En in je uppie heb je geen last van spray in je bek. Doorweekt zijn met <5 graden is gewoon super kut.
pi_170513791
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tsss. Het zijn allemaal buitjes van 5 minuten. Stel je niet aan...
haah stoere boi. Het is gewoon kutweer. Ik ben ook alle goesting kwijt.
pi_170514297
Elk voorjaar weer, is het even prima weer en krijg je veel goesting.. Vervolgens wordt het weer een tijdje minder goed weer en is de goesting vervolgens met de zon vertrokken..
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 27 april 2017 @ 07:46:15 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170514375
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 04:01 schreef muzas het volgende:

[..]

haah stoere boi. Het is gewoon kutweer. Ik ben ook alle goesting kwijt.
Vanaf zondag gaan we weer naar gemiddeld 15-16 graden dus neem nog ff een paar dagen lekker je rust en dan weer dertegenaan. ;)
pi_170514624
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 04:01 schreef muzas het volgende:

[..]

haah stoere boi. Het is gewoon kutweer. Ik ben ook alle goesting kwijt.
:')

Ik heb de afgelopen 2 weken maar 1 binnentraining gedaan en ben slechts 1 keer nat geworden buiten. Nou, nou wat ben ik stoer. Dat ik durf te fietsen als het droog buiten is...
  donderdag 27 april 2017 @ 09:04:36 #19
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170514704
Gisterenmiddag kwam een pakketje uit Duitsland met het 2e puzzelstukje voor mijn nieuwe crosser.


200.-
pi_170515073
Niet gek kaas! Ga je ook met 50/34 rijden?

@Wombcat: Tof verslag!
  donderdag 27 april 2017 @ 10:10:47 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170515265
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:48 schreef Tommeke het volgende:
Niet gek kaas! Ga je ook met 50/34 rijden?

@Wombcat: Tof verslag!
Ja ik reed deze winter de regiocompetitie ook al met een 50 buitenblad. Een 48 zou qua kettinglijn wel iets beter zijn maar met een 11-28 cassette lukt het wel.
  donderdag 27 april 2017 @ 10:48:34 #22
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170515713
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 07:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Vanaf zondag gaan we weer naar gemiddeld 15-16 graden dus neem nog ff een paar dagen lekker je rust en dan weer dertegenaan. ;)
*O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170516243
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:28 schreef Maraca het volgende:
Wat een fietsonwaardig weer de laatste tijd :(
Geen idee hoe het bij jullie is maar hier is enkel wat koud afgelopen dagen paar keer bui gezien. Tot zover hebben we zoals eerder ook al aangehaald een prima winter en voorjaar gehad. Als je dit dan al slecht weer noemt. De gehele week kon je hier 's avonds prima fietsen. Het is alleen wat koud voor de tijd van het jaar. Zolang het maar droog is en wegen en paden schoon :)
pi_170517619
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:20 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Geen idee hoe het bij jullie is maar hier is enkel wat koud afgelopen dagen paar keer bui gezien. Tot zover hebben we zoals eerder ook al aangehaald een prima winter en voorjaar gehad. Als je dit dan al slecht weer noemt. De gehele week kon je hier 's avonds prima fietsen. Het is alleen wat koud voor de tijd van het jaar. Zolang het maar droog is en wegen en paden schoon :)
Het is te doen, maar van mij mag het gauw 20+ graden worden. Ik heb dit jaar nog maar 2x met korte broek gefietst volgens mij.
  donderdag 27 april 2017 @ 12:22:14 #25
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170517881
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:13 schreef cafca het volgende:

[..]

Het is te doen, maar van mij mag het gauw 20+ graden worden. Ik heb dit jaar nog maar 2x met korte broek gefietst volgens mij.
Dat je na een stuk fietsen tanlines hebt _O_ zulk weer wil ik
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')