abonnement Unibet Coolblue
pi_170498705
Hallo! :W Wij zijn een woning uit 1962 aan het (laten) verbouwen. Hier zitten binnendeuren in van maar 2,5 cm dik. Een totaal gerenoveerd huis vraagt imo ook om mooie frisse deuren, dat zijn deze momenteel niet echt. Het liefst zou ik ze vervangen, maar dan moet het (stalen) kozijn ook worden vervangen en dat is volgens de aannemer een behoorlijke klus. Het schilderen van de bestaande deuren en kozijnen is dat uiteraard ook. Weet iemand of er binnendeuren in deze dikte bestaan? Ik zie ze namelijk alleen maar van 3,8 cm. De deuren zijn 2,01 hoog en ook nog eens van wisselende breedtes. Iemand die hier meer over weet?
  woensdag 26 april 2017 @ 13:58:17 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170498890
Stomp of opdek? Opdekdeuren, tenminste degene die ik heb hier, vallen 25mm binnen het kozijn.
And so is the past
pi_170499131
Opdek valt inderdaad ca 25mm in het kozijn.

Uitzonderingen daargelaten, zijn opdekdeuren te verkrijgen in een paar verschillende standaardmaten (zowel hoogtes als breedtes) en zijn tevens prima zelf af te hangen, omdat de paumelboorringen op standaardhoogtes zouden moeten zijn aangebracht.

Heb mijn opdekdeuren enkel 5 mm in moeten korten met een schaaf en ik had ze daarna met 10 minuten opgehangen. Oja, ik heb ook stalen kozijnen.

Het schilderen van deuren is overigens niet echt vreselijk veel werk.
pi_170499533
Bedankt voor de snelle reacties!

Het zijn stompe deuren, maar als ik het goed begrijp zouden we die dus kunnen vervangen voor opdek omdat een deel dan buiten het kozijn valt? Dat zou misschien wel een optie kunnen zijn dan!

Schilderen is niet vreselijk veel werk inderdaad, maar ze moeten wel geschuurd, gegrond en 2x afgelakt worden en dat voor 8 deuren per verdieping..gaat aardig in de papieren lopen. Of in onze schaarse vrije uurtjes als we het zelf gaan doen :{
pi_170500284
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:25 schreef Poedersuiker2016 het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties!
Het zijn stompe deuren, maar als ik het goed begrijp zouden we die dus kunnen vervangen voor opdek omdat een deel dan buiten het kozijn valt? Dat zou misschien wel een optie kunnen zijn dan!
Fraai is anders. I.m.o. zijn opdekdeuren, vooral beunoplossingen om kieren en scheve stijlen te verbergen.

Beter vervang je de deuren door multiplex of je schuurt en schildert de oude. Als de deuren vlak en onbeschadigd zijn, ben je met 1 dag schuren (vlakschuurmachine) en schilderen in één laag, al een heel eind.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_170500451
Ja ik zie nu inderdaad plaatjes van opdekdeuren, mooi is anders. Ik denk dat we dan toch maar zelf aan de slag gaan, de deuren zien er op zich nog prima uit het is alleen de kleur die lelijk is. Bedankt voor de tip!
  woensdag 26 april 2017 @ 15:50:28 #7
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_170501287
Als de deuren zelf prima zijn, zou ik inderdaad gewoon schuren en lakken. De meeste deuren die je nieuw koopt zal je ook nog moeten lakken, of je betaalt een flinke premium voor het lakwerk.

Sowieso is het een mooier resultaat als je gewoon stompe deuren houdt.
pi_170501373
Kun je die niet op maat laten maken? Ik bedoel voor een beetje timmerfabriek is dat toch geen raketwetenschap. Kost natuurlijk wat meer dan een kant en klaar modelletje, maar dat geld voor kozijnen vervangen des te meer.
pi_170501587
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:25 schreef Poedersuiker2016 het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties!

Het zijn stompe deuren, maar als ik het goed begrijp zouden we die dus kunnen vervangen voor opdek omdat een deel dan buiten het kozijn valt? Dat zou misschien wel een optie kunnen zijn dan!

Schilderen is niet vreselijk veel werk inderdaad, maar ze moeten wel geschuurd, gegrond en 2x afgelakt worden en dat voor 8 deuren per verdieping..gaat aardig in de papieren lopen. Of in onze schaarse vrije uurtjes als we het zelf gaan doen :{
En je denkt dat nieuwe deuren goedkoper uitvalt? Die moeten toch ook nog in de gewenste kleur geverfd worden?
pi_170501949
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:09 schreef Poedersuiker2016 het volgende:
Ik denk dat we dan toch maar zelf aan de slag gaan, de deuren zien er op zich nog prima uit het is alleen de kleur die lelijk is. Bedankt voor de tip!
Gronden is dan niet 100% noodzakelijk, tenzij je kale of slechte plekken hebt; die kan je op de plaatsen plamuren en gronden. Grondig ontvetten, machinaal opschuren met P120 evt. P240 en met een roller acrylverf rollen.Je kan de deuren gewoon in de schanieren laten hangen en schuren/rollen. Als je om 17:00 klaar bent (bijv.) kan je 's avonds al de deuren weer dichtdoen en gebruiken.

[ Bericht 7% gewijzigd door blomke op 26-04-2017 16:24:54 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')