abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 april 2017 @ 19:07:40 #26
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170505063
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:06 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

De tesla model X kan van die enorme amerikaanse exemplaren trekken. Dus ik ga er vanuit dat andere fabrikanten ook auto's bouwen die dat kunnen.
Kan je wel elke 100km laden gok ik
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_170505809
En het dan gek vinden dat GL bij de volgende verkiezingen heel hard gaat verliezen :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:55:17 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170506179
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik naast dat dit duurder gaat zijn, gaat het hoogstwaarschijnlijk hand in hand met privacygevoelige meetmethodes.
Terwijl het zo simpel is en al bestaat. Rekeningrijden doen we nu ook al met zn allen.

Waarom dan dure privacyfuckende kastjes en gps meetmethodes?
Gaat weer iemand van frofiteren en misbruik van maken. Zie de chipkaart.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 26 april 2017 @ 19:57:42 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170506238
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kans lijkt me klein dat het niet duurder wordt. Misschien als je paar een paar km per week rijdt niet.
Ov zou goedkoper worden, zorg zou goedkoper worden, energie zou...

Geloven we het echt?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170506720
Ze denken ook echt geen drie seconde na.

- Er zijn ~100 000 electrische auto's in Nederland en ~100 000 laadpalen.

- Er zijn 8 miljoen auto's in Nederland in totaal en dus straks 8 miljoen laadpalen.
Dat ga je met 3 Windmolens nooit kunnen bijbenen.

Realistisch gezien moet straks iedere Nederlander minimaal 1 windmolen en 1 laadpaal tot zijn beschikking hebben. Daarnaast moeten er 8 miljoen kastjes + GPS aangeschaft en ingebouwd worden. Zij willen belasting heffen dan regelen ze dat maar lekker. Een snelle rekensom:

1 uur arbeidsloon: 80 euro
1 kastje: 100 euro?
x 8 miljoen

800 miljoen
640 miljoen
-----------------
1 miljard 440 miljoen euro

+ alle controle methodieken, uitmetingen etc. kom je met roverheid praktijken al snel met een rekening van 2 miljard euro van een hoogstwaarschijnlijk niet werkend systeem.
  donderdag 27 april 2017 @ 09:48:59 #31
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_170515078
quote:
Er komt een variabele wegenbelasting op basis van kilometers en uitstoot,
Dus ipv de huidige, en niet meer op gewicht en type? Geen extra belasting meer op lpg? Uitstoot van wat?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 27 april 2017 @ 10:42:28 #32
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_170515652
Zal misschien aan mij liggen maar ik vind in het 'rapport' niet meer dan wat kreten zonder onderbouwing en getallen. Dit vind ik als rapport van ze https://duurzaam.d66.nl/c(...)/Dopp-Def-170425.pdf
Where's my fear???
pi_170515707
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:17 schreef Nintex het volgende:
Ze denken ook echt geen drie seconde na.

- Er zijn ~100 000 electrische auto's in Nederland en ~100 000 laadpalen.

- Er zijn 8 miljoen auto's in Nederland in totaal en dus straks 8 miljoen laadpalen.
Dat ga je met 3 Windmolens nooit kunnen bijbenen.

Realistisch gezien moet straks iedere Nederlander minimaal 1 windmolen en 1 laadpaal tot zijn beschikking hebben. Daarnaast moeten er 8 miljoen kastjes + GPS aangeschaft en ingebouwd worden. Zij willen belasting heffen dan regelen ze dat maar lekker. Een snelle rekensom:

1 uur arbeidsloon: 80 euro
1 kastje: 100 euro?
x 8 miljoen

800 miljoen
640 miljoen
-----------------
1 miljard 440 miljoen euro

+ alle controle methodieken, uitmetingen etc. kom je met roverheid praktijken al snel met een rekening van 2 miljard euro van een hoogstwaarschijnlijk niet werkend systeem.
8 miljoen auto's? Echt niet! Autorijden/-bezitten wordt straks enkel nog voor de elite (die het kunnen betalen). 😜

Ik denk trouwens dat ze het aantal gereden kilometers gewoon willen aflezen van de kilometerteller. Jaarlijks, bijvoorbeeld bij de APK?
Dat hoorde ik gisteravond bij EenVandaag/NOS.
pi_170515751
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:16 schreef Gunner het volgende:

Er komt een variabele wegenbelasting op basis van kilometers en uitstoot
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen bij plug-in hybrids.
  donderdag 27 april 2017 @ 11:00:53 #35
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_170515880
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 10:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

8 miljoen auto's? Echt niet! Autorijden/-bezitten wordt straks enkel nog voor de elite (die het kunnen betalen). 😜

Ik denk trouwens dat ze het aantal gereden kilometers gewoon willen aflezen van de kilometerteller. Jaarlijks, bijvoorbeeld bij de APK?
Dat hoorde ik gisteravond bij EenVandaag/NOS.
Met het gemak waarmee die terug te draaien valt zou dat niet effectief zijn denk ik.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 27 april 2017 @ 11:08:48 #36
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_170516009
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 10:48 schreef Physsic het volgende:

[..]


Ik denk trouwens dat ze het aantal gereden kilometers gewoon willen aflezen van de kilometerteller. Jaarlijks, bijvoorbeeld bij de APK?
Dat hoorde ik gisteravond bij EenVandaag/NOS.
Ik ben al jaaaaaren niet naar de apk geweest (steeds nieuwe auto)

Ook ken ik mensen die liever de kwartaalboete betalen dan dat ze hun auto voor de apk laten gaan (ivm roetmeting die slecht zou zijn voor de motor)
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_170516057
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Met het gemak waarmee die terug te draaien valt zou dat niet effectief zijn denk ik.
Lijkt mij ook, maar het is in ieder geval wel veel goedkoper. Ik denk dat men toch wel een manier gaat zoeken (en vinden) om er mee te frauderen. Veel mensen zitten ook echt niet te wachten op een 'volgkastje' in de auto, denk ik.

Bij het terugdraaien van de kilometerteller wordt de auto trouwens vaak wel een stuk minder waard. Bij veel auto's is dat door de dealer gewoon te achterhalen. Dat is dan weer een nadeel als je ervoor kiest om de tellerstand terug te draaien.
pi_170516070
Die variabele wegenbelasting komt dus gewoon bovenop de huidige belastingen, daar kan je nu al donder op zeggen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170516616
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:08 schreef Grielen het volgende:

[..]

Ik ben al jaaaaaren niet naar de apk geweest (steeds nieuwe auto)
Daar verzinnen ze ongetwijfeld iets op. :P
Maar eerst maar eens kijken of het hele idee uberhaupt overgenomen wordt en dan nog kijken op welke manier ze dat dan willen gaan uitvoeren.
  donderdag 27 april 2017 @ 12:24:43 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_170517970
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Die variabele wegenbelasting komt dus gewoon bovenop de huidige belastingen, daar kan je nu al donder op zeggen.
En mocht de MRB wegvallen dan gaan de provincies wel op een andere manier extra belasting heffen aangezien een groot gedeelte hiervan de provinciekas instroomt.
  donderdag 27 april 2017 @ 12:55:00 #41
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_170518878
Vreselijk. Dit kabinet wordt een ramp voor Nederland.
  donderdag 27 april 2017 @ 23:40:51 #42
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_170534550
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Die variabele wegenbelasting komt dus gewoon bovenop de huidige belastingen, daar kan je nu al donder op zeggen.
;(
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_170534581
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik wil mijn kwartje terug ;)
Ik heb daar Wim Kok eens 's nachts voor opgebeld. Ok het ging om 33 cent die ik terugwilde van hem ipv een kwartje, maar toch. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170534745
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bij het terugdraaien van de kilometerteller wordt de auto trouwens vaak wel een stuk minder waard. Bij veel auto's is dat door de dealer gewoon te achterhalen. Dat is dan weer een nadeel als je ervoor kiest om de tellerstand terug te draaien.
Dat terugdraaien moet je dan ook simpelweg doen vlak voor je naar de APK gaat. En dan niet verder terugdraaien dan vorig jaar natuurlijk, maar gewoon een beetje. De helft ofzo.

OT: wat een kutidee van die linkse kutjes weer :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 27 april 2017 @ 23:53:08 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170534887
Gelukkig gaat het grootste gedeelte hiervan niet gebeuren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170536247
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat terugdraaien moet je dan ook simpelweg doen vlak voor je naar de APK gaat. En dan niet verder terugdraaien dan vorig jaar natuurlijk, maar gewoon een beetje. De helft ofzo.

OT: wat een kutidee van die linkse kutjes weer :')
Dat begrijp ik, maar zover ik weet (wist) is het terugdraaien van de teller in het dashboard niet zo'n probleem, maar wordt die data ook op andere locaties bijgehouden (zoals ECU) waarbij het manipuleren lastiger is (zonder daar sporen van achter te laten). Dus dan werkt het inderdaad wel voor de kilometerregistratie, maar dan kan de dealer bijvoorbeeld wel achterhalen of er mee gerommeld is.
Maar mijn kennis is niet up to date, dus wellicht is het tegenwoordig wel mogelijk om 'alle' kilometerstanden van de auto terug te draaien, zonder dat het achteraf te detecteren is.

De overheid zal dan ongetwijfeld haar best doen een andere manier te vinden om de gereden kilometers nauwkeurig bij te kunnen houden, daar twijfel ik niet aan. 🙁 Als vanaf 2018 alle nieuwe auto's die in de EU verkocht worden verplicht een eCall-systeem hebben, dan maakt dat de stap om eventueel in de toekomst de gereden kilometers via internet bij te gaan houden ook weer kleiner.

Ik hoop nog steeds dat een coalitie met GroenLinks gaat mislukken, maar die kans wordt steeds kleiner.
pi_170536812
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ov zou goedkoper worden, zorg zou goedkoper worden, energie zou...

Geloven we het echt?
Wie gelooft Mark Rutte? De vleesgeworden Pinoccio?

Veel apolitieke ezeltjes in Nederland stoten zich nu voor de derde maal aan dezelfde steen.

Maar ja, die leuke campagne. Men trapt er weer opnieuw in.

Verkiezingsbeloften worden tijdens het formeren alweer ingetrokken en warempel, blijken we toch ineens veel minder miljarden te besteden te hebben.

Ik heb geen spatje medelijden voor al die idioten die op Rutte hebben gestemd. Maak voor straf maar het autorijden onbetaalbaar. Dat zal ze leren. ~O>
pi_170536830
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat terugdraaien moet je dan ook simpelweg doen vlak voor je naar de APK gaat. En dan niet verder terugdraaien dan vorig jaar natuurlijk, maar gewoon een beetje. De helft ofzo.

Uiteraard ook cash afrekenen bij de pomp anders ga je nog nat op aantal liters via de pinpas.
pi_170538170
Frauderen :')
pi_170538427
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ov zou goedkoper worden, zorg zou goedkoper worden, energie zou...

Geloven we het echt?
De overheid naait ons keer op keer. Goedkoper worden bestaat niet langer. Keer op keer zijn ze bezig met slinkse manieren om meer geld te vangen en onze privacy af te nemen. Feiten en onderzoek zijn ook totaal niet van belang. Het draait alleen maar om zogenaamde principes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')