abonnement Unibet Coolblue
pi_170495180



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carričrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 11:14:17 ]
pi_170495187
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:11 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat zijn uiteindelijk onverkozen mensen. Ik heb meer vertrouwen in de democratisch gekozen gemeenteraad.
Ik niet, anders hadden ze wel een integer persoon aangesteld als waarnemend burgemeester.
pi_170495215
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:13 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik niet, anders hadden ze wel een integer persoon aangesteld als waarnemend burgemeester.
Maar mogen die dat dan niet zelf weten? Waarom moet een onverkozen centraal orgaan zich hier tegen aan gaan bemoeien?
  woensdag 26 april 2017 @ 11:14:54 #4
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170495216
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:13 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik niet, anders hadden ze wel een integer persoon aangesteld als waarnemend burgemeester.
Blijkbaar vinden ze hem in Zaltbommel integer genoeg. Verder mijn zaak niet om daar te veel over te oordelen; het proces is democratisch, en dat is het belangrijkste.
pi_170495331
Vind het persoonlijk ook lastig, valt voor beide stellingen wel wat te zeggen namelijk. Maar persoonlijk vind ik ook dat de beslissing ligt bij de gemeenteraad van Zaltbommel in 1e instantie. Dat betekend niet dat wij er verder niet mee mogen lachen natuurlijk :7 .
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_170495339
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar mogen die dat dan niet zelf weten? Waarom moet een onverkozen centraal orgaan zich hier tegen aan gaan bemoeien?
Ze mogen het zelf weten totdat de integriteit geschonden wordt. Als een directeur van een taxibedrijf een alcoholist als taxichauffeur in dienst heeft en daar geen problemen mee heeft dat hij beschonken achter het stuur zit wordt er toch ook ingegrepen?
pi_170495437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:18 schreef Gohf046 het volgende:
Vind het persoonlijk ook lastig, valt voor beide stellingen wel wat te zeggen namelijk. Maar persoonlijk vind ik ook dat de beslissing ligt bij de gemeenteraad van Zaltbommel in 1e instantie. Dat betekend niet dat wij er verder niet mee mogen lachen natuurlijk :7 .
Oh, het is inderdaad een bijzondere keuze :P.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:18 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ze mogen het zelf weten totdat de integriteit geschonden wordt. Als een directeur van een taxibedrijf een alcoholist als taxichauffeur in dienst heeft en daar geen problemen mee heeft dat hij beschonken achter het stuur zit wordt er toch ook ingegrepen?
Tja, het is nogal wat om te stellen dat dit ernstig genoeg is om de autonomie van gemeenten voor aan te tasten. Ik ben nogal van het subsidiariteitsbeginsel decentraal wat kan en centraal wat moet. Deze keuze kan heel goed lokaal gemaakt worden. Daarnaast kan een waarnemend burgemeester ook weer niet zoveel hoor.
  woensdag 26 april 2017 @ 11:27:15 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170495510
Ik vind het ook vrij heftig dat op een grond van een paar krantenberichten men het recht krijgt om van buitenaf gemeenten de les te lezen en lijsten op te stellen van wie wel en niet deugt in dit land.

Dat is inderdaad een grove aantasting van de lokale autonomie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170495555
De zaak word natuurlijk wel anders indien er geen of weinig draagvlak is onder de inwoners van Zaltbommel en de gemeenteraad haar beslissing toch zou doorduwen, maar dit is puur hypothetisch speculeren.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_170495664
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, het is inderdaad een bijzondere keuze :P.

[..]

Tja, het is nogal wat om te stellen dat dit ernstig genoeg is om de autonomie van gemeenten voor aan te tasten. Ik ben nogal van het subsidiariteitsbeginsel decentraal wat kan en centraal wat moet. Deze keuze kan heel goed lokaal gemaakt worden. Daarnaast kan een waarnemend burgemeester ook weer niet zoveel hoor.
Maar waar ligt de grens dan? Als iemand bijvoorbeeld al meerdere keren is veroordeeld voor corruptie, witwaspraktijken en fraude en een gemeente wil zo'n figuur aanstellen als burgemeester, kan dat dan gewoon volgens jou?

Als Rehwinkel straks weer zo'n geintje uithaalt, wat dan? Vind je dan dat hij over twee jaar bijvoorbeeld zonder problemen burgemeester in Breda kan worden?

Ik vind dat gemeenten zo vrij mogelijk hun kandidaten moeten kunnen kiezen, alleen is er wel een grens wat mij betreft. En die grens is het schenden van integriteit en verder.
  woensdag 26 april 2017 @ 11:34:52 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170495700
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:33 schreef Sylv3se het volgende:
Maar waar ligt de grens dan? Als iemand bijvoorbeeld al meerdere keren is veroordeeld voor corruptie, witwaspraktijken en fraude en een gemeente wil zo'n figuur aanstellen als burgemeester, kan dat dan gewoon volgens jou?

Nee, dat kan niet. Dan heeft hij geen recht op een VOG voor politieke ambtsdragers ;) Dat is een vereiste he.

Slechte kritieken in de pers is vervelend voor iemand zijn reputatie maar geen misdrijf.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170495738
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Dan heeft hij geen recht op een VOG voor politieke ambtsdragers ;) Dat is een vereiste he.

Slechte kritieken in de pers is vervelend voor iemand zijn reputatie maar geen misdrijf.
Nou ja, als de gemeenteraad het heel graag wil...vragen ze toch geen vog.
  woensdag 26 april 2017 @ 11:37:04 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170495757
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:36 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Nou ja, als de gemeenteraad het heel graag wil...
Zonder VOG kan je niet voorgedragen worden!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170495885
FVD is wel populair op FOK of niet?
pi_170495894
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:29 schreef Gohf046 het volgende:
De zaak word natuurlijk wel anders indien er geen of weinig draagvlak is onder de inwoners van Zaltbommel en de gemeenteraad haar beslissing toch zou doorduwen, maar dit is puur hypothetisch speculeren.
Over een jaar zijn er raadsverkiezingen. Waarom zou een raad dan iets doordrukken waar totaal geen draagvlak voor bestaat?
  woensdag 26 april 2017 @ 11:47:25 #16
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_170496037
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Over een jaar zijn er raadsverkiezingen. Waarom zou een raad dan iets doordrukken waar totaal geen draagvlak voor bestaat?
Goed punt, maar mijn stelling was dan ook puur hypothetisch :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_170496194
Uiteindelijk heeft de Bommelse raad natuurlijk gewoon opportunistisch de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen en zullen zij zich hebben gerealiseerd dat een marginale gemeente als Zaltbommel uitsluitend een bestuurder met de kennis, de ervaring en het netwerk van Rehwinkel zal kunnen krijgen als er een smet aan de persoon kleeft.
  woensdag 26 april 2017 @ 11:55:27 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170496224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:53 schreef Kansenjongere het volgende:
Uiteindelijk heeft de Bommelse raad natuurlijk gewoon opportunistisch de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen en zullen zij zich hebben gerealiseerd dat een marginale gemeente als Zaltbommel uitsluitend een bestuurder met de kennis, de ervaring en het netwerk van Rehwinkel zal kunnen krijgen als er een smet aan de persoon kleeft.
Ik denk dat je niet eens heel ver van de waarheid vandaan zit. Dit was ook mijn inschatting.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170496616
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:33 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Maar waar ligt de grens dan? Als iemand bijvoorbeeld al meerdere keren is veroordeeld voor corruptie, witwaspraktijken en fraude en een gemeente wil zo'n figuur aanstellen als burgemeester, kan dat dan gewoon volgens jou?
Kan me niet voorstellen dat een gemeente zoiets wil. En dan zal de toestemming van Binnenlandse Zaken, normaal gesproken een formaliteit, vermoedelijk worden onthouden. Maar dan heb je het over een extreme situatie.
quote:
Als Rehwinkel straks weer zo'n geintje uithaalt, wat dan? Vind je dan dat hij over twee jaar bijvoorbeeld zonder problemen burgemeester in Breda kan worden?
Waarom denk je dat pakweg Breda hem dan daarvoor zou nomineren?
quote:
Ik vind dat gemeenten zo vrij mogelijk hun kandidaten moeten kunnen kiezen, alleen is er wel een grens wat mij betreft. En die grens is het schenden van integriteit en verder.
Als het echt te ver gaat grijpt BZ wel in. Maar het is nogal een stap om zoiets te doen...
pi_170496645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:53 schreef Kansenjongere het volgende:
Uiteindelijk heeft de Bommelse raad natuurlijk gewoon opportunistisch de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen en zullen zij zich hebben gerealiseerd dat een marginale gemeente als Zaltbommel uitsluitend een bestuurder met de kennis, de ervaring en het netwerk van Rehwinkel zal kunnen krijgen als er een smet aan de persoon kleeft.
Lijkt me zeer aannemelijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2017 @ 12:18:34 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170496720
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Rare uitspraken, keuzes en acties. Bij vergelijkbare acties van anderen spring je weer eens uit je vel.
Geef eens onderbouwing voor die onzin van je. Dit is gewoon weer een haatreactie, aan jou de taak om dat anders over te brengen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170496731
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]

Waarom denk je dat pakweg Breda hem dan daarvoor zou nomineren?
Bijvoorbeeld om dezelfde reden als Kansenjongere in z'n recente post aangeeft.
pi_170496794
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:19 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld om dezelfde reden als Kansenjongere in z'n recente post aangeeft.
Pakweg Breda kan ook wel betere kandidaten krijgen. Je maakt het allemaal wel heel hypothetisch...
pi_170496807
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Pakweg Breda kan ook wel betere kandidaten krijgen. Je maakt het allemaal wel heel hypothetisch...
Breda is maar een voorbeeld hč, het kan ook de gemeente Veendam zijn.
pi_170496831
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geef eens onderbouwing voor die onzin van je. Dit is gewoon weer een haatreactie, aan jou de taak om dat anders over te brengen.
Adem even rustig in en uit...

Je hebt gemist dat Baudet en Hiddema nogal wat controversiële uitspraken en acties op hun geweten hebben? En je hebt ook gemist dat jij die elke keer blindelings verdedigt?

Dit is geen haatreactie maar slechts bewondering voor je passie. En verwondering over het feit dat je steeds met twee maten meet.
pi_170496857
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:22 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Breda is maar een voorbeeld hč, het kan ook de gemeente Veendam zijn.
Tja, ook zo'n gemeente zal niet snel kiezen voor iemand die twee keer opzichtig in de fout gaat. Maar zelfs al zouden ze dat doen, dan is het hun eigen keuze zolang die burgemeester niks strafbaars heeft gedaan.
  woensdag 26 april 2017 @ 12:24:21 #27
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170496863
Laten we de discussie vriendelijk houden.
pi_170497089
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, ook zo'n gemeente zal niet snel kiezen voor iemand die twee keer opzichtig in de fout gaat. Maar zelfs al zouden ze dat doen, dan is het hun eigen keuze zolang die burgemeester niks strafbaars heeft gedaan.
Dat is volgens mij ook het probleem, er wordt bij zulke incidenten geen aangifte gedaan waardoor er dus niets strafbaars op papier staat. Ze gaan stilletjes via de achterdeur weg met één of andere regeling en duiken later weer op om een soortgelijke functie elders te bekleden. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij Teeven die weer werd voorgedragen bij de Raad van State (en is uitgesteld vanwege de ophef).

Of je nu een strafblad hebt vanwege corruptie of geen strafblad maar wel met aantoonbare integriteitsschendingen, voor mij maakt het niet veel verschil in ieder geval.
pi_170497104
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:36 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat is volgens mij ook het probleem, er wordt bij zulke incidenten geen aangifte gedaan waardoor er dus niets strafbaars op papier staat.
Wat let je om als gedupeerd burger aangifte te doen als jij van mening bent dat er sprake is van een strafbaar feit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2017 @ 12:39:29 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170497133
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Adem even rustig in en uit...

Je hebt gemist dat Baudet en Hiddema nogal wat controversiële uitspraken en acties op hun geweten hebben? En je hebt ook gemist dat jij die elke keer blindelings verdedigt?

Dit is geen haatreactie maar slechts bewondering voor je passie. En verwondering over het feit dat je steeds met twee maten meet.
Nee, zij zeggen dingen die niet in jouw straatje passen, dat maakt het niet meteen pure slechtheid. Geef toch eens onderbouwing voor jouw onzin.

Dat gezeik over de VVD'er in kwestie is beter onderbouwd dan ik jou ooit heb zien doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170497140
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat let je om als gedupeerd burger aangifte te doen als jij van mening bent dat er sprake is van een strafbaar feit?
Ik vind dat zulke issues al moeten worden getackeld voordat zo'n figuur wordt aangesteld, dat vind ik geen taak voor de burger.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2017 @ 12:41:16 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170497167
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat let je om als gedupeerd burger aangifte te doen als jij van mening bent dat er sprake is van een strafbaar feit?
Want een willekeurige buitenstaander moet het allemaal gaan doen? Dat is dus echt absoluut niet hoe het zou moeten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170497202
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:39 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik vind dat zulke issues al moeten worden getackeld voordat zo'n figuur wordt aangesteld, dat vind ik geen taak voor de burger.
Als je vindt dat er sprake is van een strafbaar feit, dan is het enige juiste moment om actie te ondernemen direct na constatering ervan. Niet pas tijden later op het moment van een volgende sollicitatie.
En ik dacht dat het thema van het onderwerp van deze topicreeks juist was om meer taken bij de burger te beleggen in plaats van bij "het partijkartel".
pi_170497228
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Want een willekeurige buitenstaander moet het allemaal gaan doen? Dat is dus echt absoluut niet hoe het zou moeten.
Geen willekeurige buitenstaander, maar een mondige gedupeerde burger.
pi_170497282
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je vindt dat er sprake is van een strafbaar feit, dan is het enige juiste moment om actie te ondernemen direct na constatering ervan. Niet pas tijden later op het moment van een volgende sollicitatie.
En ik dacht dat het thema van het onderwerp van deze topicreeks juist was om meer taken bij de burger te beleggen in plaats van bij "het partijkartel".
Aangifte doen tegen een burgemeester wat eigenlijk de taak is van de gemeenteraad beleggen bij de burger is denk ik niet wat er bedoelt wordt met meer taken bij de burger te beleggen.
pi_170497312
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:46 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Aangifte doen tegen een burgemeester wat eigenlijk de taak is van de gemeenteraad beleggen bij de burger is denk ik niet wat er bedoelt wordt met meer taken bij de burger te beleggen.
Het kan natuurlijk dat de gemeenteraad vindt dat er geen sprake is van een strafbaar feit, als jij ervan overtuigd bent dat dat wel het geval is, zul je toch echt zelf actie moeten ondernemen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2017 @ 12:53:10 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170497417
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk dat de gemeenteraad vindt dat er geen sprake is van een strafbaar feit, als jij ervan overtuigd bent dat dat wel het geval is, zul je toch echt zelf actie moeten ondernemen.
Het is toch belachelijk dat dat nu nodig is? Los van het feit dat de burger daar helemaal niks mee te maken heeft en dat dat dus niet nodig zou moeten zijn; het is aan de gemeenteraad om een betrouwbare kandidaat te kiezen. Diezelfde gemeenteraad heeft dat gewoon compleet verknald.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170497694
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, zij zeggen dingen die niet in jouw straatje passen, dat maakt het niet meteen pure slechtheid. Geef toch eens onderbouwing voor jouw onzin.

Dat gezeik over de VVD'er in kwestie is beter onderbouwd dan ik jou ooit heb zien doen.
Je zal het zelf niet in willen zien maar hiermee onderbouw je precies het punt wat ik maak. Ieder mens heeft mee kunnen krijgen dat er best wat controverse was over uitspraken en acties en dat ze een deel daarvan ook weer moesten inslikken. Alleen bepaalde fanatieke fans zien die constatering gelijk weer als een aanval en gaan er allerlei dingen bij verzinnen...
pi_170497731
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is toch belachelijk dat dat nu nodig is? Los van het feit dat de burger daar helemaal niks mee te maken heeft en dat dat dus niet nodig zou moeten zijn; het is aan de gemeenteraad om een betrouwbare kandidaat te kiezen. Diezelfde gemeenteraad heeft dat gewoon compleet verknald.
Dus moet die keuze van de raad maar opgeschort worden en overgenomen door een of ander onverkozen orgaan? Dat past toch matig bij een partij die zegt te streven naar meer democratie?
  woensdag 26 april 2017 @ 13:10:23 #40
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170497810
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:36 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat is volgens mij ook het probleem, er wordt bij zulke incidenten geen aangifte gedaan waardoor er dus niets strafbaars op papier staat. Ze gaan stilletjes via de achterdeur weg met één of andere regeling en duiken later weer op om een soortgelijke functie elders te bekleden. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij Teeven die weer werd voorgedragen bij de Raad van State (en is uitgesteld vanwege de ophef).

Of je nu een strafblad hebt vanwege corruptie of geen strafblad maar wel met aantoonbare integriteitsschendingen, voor mij maakt het niet veel verschil in ieder geval.
Teeven heeft niets strafbaars gedaan. De meeste burgemeesters, ministers, staatssecretarissen etc die sneuvelen hebben niets strafbaars gedaan. Het komt regelmatig voor dat een bestuurder die het veld moet ruimen later weer een herkansing krijgt. Slechte pers krijgen is ook geen misdaad. Dat journalisten vinden dat jouw gedrag "immoreel" of "bestuurder onwaardig" is, is geen rechterlijk oordeel, maar veelal een politiek gemotiveerde aantijging.

Dan kan je "problematisch" vinden, maar dat is hoe politiek werkt. Men probeert elkaar van de apenrots af te stoten en wanneer iemand valt, moet hij er weer op klimmen. Een bestuurder die in het bedrijfsleven ontslagen wordt probeert het de week erop het ook gewoon weer bij de concurrent.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170497826
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is toch belachelijk dat dat nu nodig is? Los van het feit dat de burger daar helemaal niks mee te maken heeft en dat dat dus niet nodig zou moeten zijn; het is aan de gemeenteraad om een betrouwbare kandidaat te kiezen. Diezelfde gemeenteraad heeft dat gewoon compleet verknald.
Je verwart nu twee gemeenteraden met elkaar. Het is aan de gemeenteraad van Groningen om al dan niet op te treden tegen de (vertrekkend) burgemeester van Groningen.
Het is aan de gemeenteraad van Zaltbommel om zich mede uit te spreken over kandidaten voor het (waarnemend) burgemeesterschap.
Dat jij het niet met hun keuzes eens bent, betekent niet dat zij hun werk niet hebben gedaan. Stellige formuleringen als "compleet verknald" brengen daar geen verandering in.
  woensdag 26 april 2017 @ 13:18:30 #42
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170497999
AARTSPROVOCATEUR THIERRY BAUDET ASSOCIEERT ZICH DOELBEWUST MET DE ALT-RIGHT

quote:
In het door Butter aangehaalde NRC-artikel wordt namelijk ook verteld van Pepe the Frog, de controversiële kikker die hét symbool is van de Alt-Right. Niet alleen wordt Baudet op de Facebookpagina ‘Dank Thierry Baudet/FvD memes’ (waar Jalta trouwens eerder over schreef) met Pepe of als deze kikker afgebeeld, maar ook liep de FvD-lijsttrekker op campagne in Den Bosch met een stoffen kikker rond. Baudet, als aartsprovocateur, associeert zich dus doelbewust met de Alt-Right. Dat betekent niet dat Baudet een nazi is of het FvD een extreemrechtse partij, de Alt-Right is ook niet zonder meer nazistisch, maar wel dat Baudet en zijn partij zich in bruine wateren begeven.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 26 april 2017 @ 13:22:56 #43
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170498098
Die vermaledijde groene kikker toch, het maakt hem nog net geen nazi maar hij staat wel met zijn enkels in het BRUINE water.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_170498217
quote:
Op Jalta zijn ze al een tijd bezig met een hetze tegen Baudet, Livestro kan het niet verkroppen dat Baudet daar is vertrokken. Het is daar sowieso een leegloop van journalisten de laatste tijd.
pi_170499129
Volwassenen en memes, geen goede combinatie.
(she/her)
pi_170499229
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:08 schreef Fylax het volgende:
Volwassenen en memes, geen goede combinatie.
Volgens mij is Ewout Klei ongeveer even oud als Thierry zelf.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2017 @ 14:15:26 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170499304
Het begint een beetje treurig te worden, dat demoniseren. Het is steeds meer wild om je heen slaan nu de brandstof op begint te raken.

Je hoeft niet jong te zijn om memes te begrijpen, maar sommigen nemen het overduidelijk veel te serieus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 26 april 2017 @ 14:37:10 #48
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170499757
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij is Ewout Klei ongeveer even oud als Thierry zelf.
Ik dacht even dat Fylax met "volwassenen" op Baudet doelde. Die kerel is immers ook gewoon al 34.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 26 april 2017 @ 14:41:07 #49
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170499843
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:15 schreef Nattekat het volgende:
Het begint een beetje treurig te worden, dat demoniseren. Het is steeds meer wild om je heen slaan nu de brandstof op begint te raken.

Je hoeft niet jong te zijn om memes te begrijpen, maar sommigen nemen het overduidelijk veel te serieus.
Het is gewoon symboliek. Daar mee over straat gaan is een bewuste keuze om je op een bepaalde manier te profileren. Dat kan je niet afdoen met het feit dat het maar een lolletje is, symbolen zijn voor politici dé manier om steun te betuigen aan bepaalde groepen. Als je op 1 mei als politicus bewust met hamer en sikkel op pad gaat maak je ook heel duidelijk waar je sympathie ligt. Dat dan gaan lopen bagatelliseren als je er achteraf op wordt aangesproken is wel tamelijk zwak in mijn ogen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2017 @ 14:49:30 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170500039
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:41 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het is gewoon symboliek. Daar mee over straat gaan is een bewuste keuze om je op een bepaalde manier te profileren. Dat kan je niet afdoen met het feit dat het maar een lolletje is, symbolen zijn voor politici dé manier om steun te betuigen aan bepaalde groepen. Als je op 1 mei als politicus bewust met hamer en sikkel op pad gaat maak je ook heel duidelijk waar je sympathie ligt. Dat dan gaan lopen bagatelliseren als je er achteraf op wordt aangesproken is wel tamelijk zwak in mijn ogen.
Symboliek? Het hele internet staat vol met Baudetmemes. Ik kan er gewoon om lachen, hij blijkbaar ook. Ook over Klaver zijn memes gemaakt, en dat zijn echt niet de tegenstanders geweest. Wat dan in godsnaam de link met een Amerikaanse groep is, is mij een gigantisch raadsel. En al waren er banden, wat dan nog? Niks kan de stront die Baudet over zich heen krijgt rechtvaardigen. Ook niet een internetclubje wat totaal geen kwaad in de zin heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 26 april 2017 @ 15:03:45 #51
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170500319
Nou ja.. Als je oprecht gedemoniseerd wordt door Ewout Klei van Jalta heb je het wel echt slecht geregeld.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170500415
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:59 schreef Ryon het volgende:Ja, er zijn in Nederland geen aanwijzingen dat het hier anders zou zijn. Nog even los van het feit dat de huidige bevoegdheden van de burgemeester helemaal geen verkiezingen mogelijk maken.
Dat is geen valide argument tegen een gekozen burgemeester natuurlijk, alles valt te wijzigen.
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:07 schreef Reya het volgende:Als dat zo erg is, dan stemt de Zaltbommelse bevolking toch de gemeenteraad weg, volgend jaar?
Beetje mosterd na de maaltijd als de man er dan al burgemeester is he ?
quote:
0s.gif Opwoensdag 26 april 2017 11:42 schreef tommmulder het volgende:
FVD is wel populair op FOK of niet?
Vooral bij de tegenstanders van FvD ;)
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:23 schreef 99.999 het volgende:Je hebt gemist dat Baudet en Hiddema nogal wat controversiële uitspraken en acties op hun geweten hebben?
Ik vond dat allemaal een storm in een glas water.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:36 schreef Sylv3se het volgende:
Dat is volgens mij ook het probleem, er wordt bij zulke incidenten geen aangifte gedaan waardoor er dus niets strafbaars op papier staat. Ze gaan stilletjes via de achterdeur weg met één of andere regeling en duiken later weer op om een soortgelijke functie elders te bekleden. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij Teeven die weer werd voorgedragen bij de Raad van State (en is uitgesteld vanwege de ophef).

Of je nu een strafblad hebt vanwege corruptie of geen strafblad maar wel met aantoonbare integriteitsschendingen, voor mij maakt het niet veel verschil in ieder geval.
Precies ja, er kan wel mooi gezegd worden "ja maar, ze krijgen toch gewoon een VOG ?"
Maar als er bij een VOG voor bestuurders als burgemeesters alleen gekeken wordt naar strafzaken dan mis je toch wel aardig wat.

Wat dat betreft zijn we in Nederland vaak aardig slap als het gaat om falende en corrupte bestuurders en witteboorden criminelen.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:37 schreef Kansenjongere het volgende:Wat let je om als gedupeerd burger aangifte te doen als jij van mening bent dat er sprake is van een strafbaar feit?
Waarom moeten we dat aan de burger over laten ?
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:10 schreef Ryon het volgende:
Teeven heeft niets strafbaars gedaan. De meeste burgemeesters, ministers, staatssecretarissen etc die sneuvelen hebben niets strafbaars gedaan. Het komt regelmatig voor dat een bestuurder die het veld moet ruimen later weer een herkansing krijgt. Slechte pers krijgen is ook geen misdaad. Dat journalisten vinden dat jouw gedrag "immoreel" of "bestuurder onwaardig" is, is geen rechterlijk oordeel, maar veelal een politiek gemotiveerde aantijging.

Dan kan je "problematisch" vinden, maar dat is hoe politiek werkt. Men probeert elkaar van de apenrots af te stoten en wanneer iemand valt, moet hij er weer op klimmen. Een bestuurder die in het bedrijfsleven ontslagen wordt probeert het de week erop het ook gewoon weer bij de concurrent.
Klopt ook ja, nu heeft Teeven wel fout op fout gestapeld :D
Maar heel vaak gaat het om zaken waarbij de bestuurder er eigenlijk niet zo gek veel aan kan doen maar wel verantwoordelijk is en daarom maar opstapt.
pi_170500524
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:22 schreef Mani89 het volgende:
Die vermaledijde groene kikker toch, het maakt hem nog net geen nazi
En jij vindt het een normale reactie om hem "nog net geen nazi" te noemen ?
quote:
maar hij staat wel met zijn enkels in het BRUINE water.
Nee hoor, kikkers leven meestal in redelijk schoon water
  woensdag 26 april 2017 @ 15:13:43 #54
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170500529
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat is geen valide argument tegen een gekozen burgemeester natuurlijk, alles valt te wijzigen.
Dat is wel een valide argument. Een verkozen burgemeester vereist dus een vergaande stelselwijziging en herindeling van de bevoegdheden binnen het binnenlands bestuur. Dat is vrij heftig en gaat veel (maar dan ook veel) verder dan de keuze tussen benoemen of verkiezen. Wat je feitelijk zegt is dat het hele systeem op de schop moet en dat is een dubieuze uitspraak.

Ik ga je niet vervelen met de staatsrechtelijke discussie die er achter zit, maar de positie van de burgemeester verandert als deze (op politieke gronden) verkozen wordt. Een kandidaat-burgemeester moet namelijk campagne kunnen voeren en herkenbaar beleid kunnen uitdragen. Momenteel staat een burgemeester "boven de partijen" en heeft de bevoegdheden die relatief weinig politiek gemotiveerd zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 26 april 2017 @ 15:15:17 #55
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170500564
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Symboliek? Het hele internet staat vol met Baudetmemes. Ik kan er gewoon om lachen, hij blijkbaar ook. Ook over Klaver zijn memes gemaakt, en dat zijn echt niet de tegenstanders geweest. Wat dan in godsnaam de link met een Amerikaanse groep is, is mij een gigantisch raadsel. En al waren er banden, wat dan nog? Niks kan de stront die Baudet over zich heen krijgt rechtvaardigen. Ook niet een internetclubje wat totaal geen kwaad in de zin heeft.
De symboliek is de link, dat zeg ik net. Als de alt-right (wat geen Amerikaans maar een digitaal verschijnsel is) Pepe als symbool adopteert, in die mate dat leden van de alt-right zich er in herkennen en ermee identificeren dan is een politicus die met een Pepe-knuffel over straat gaat vrij duidelijk bezig de sympathie van die groep voor zich te winnen.

An sich is symboliek geen probleem, elke politicus maakt er gebruik van, maar de alt-right is een immens naar clubje mensen met een vrij verwrongen beeld van de werkelijkheid. Dat zijn niet de mensen waar je je als politicus mee zou moeten willen identificeren. Behalve als je zelf ook zo denkt, natuurlijk. En dat Baudet dat idee, dat hij begrip heeft voor de alt-right, zo cultiveert kan ik alleen maar afkeuren.

Verder vind ik de slachtofferrol die je hier op je neemt bijzonder kwalijk. Baudet wordt niet duidelijk meer gedemoniseerd dan andere politici. Verder is meneer een provocateur eerste klas, en na het uitdelen gaan lopen miepen dat je dan ook moet incasseren is bijzonder hypocriet. Die eenzijdige verontwaardiging doet bovendien je posts ook geen goed, het maakt ze een stuk moeilijker serieus te nemen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_170500636
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Symboliek? Het hele internet staat vol met Baudetmemes. Ik kan er gewoon om lachen, hij blijkbaar ook. Ook over Klaver zijn memes gemaakt, en dat zijn echt niet de tegenstanders geweest. Wat dan in godsnaam de link met een Amerikaanse groep is, is mij een gigantisch raadsel. En al waren er banden, wat dan nog? Niks kan de stront die Baudet over zich heen krijgt rechtvaardigen. Ook niet een internetclubje wat totaal geen kwaad in de zin heeft.
Je ziet wel dat ze elke uitspraak of standpunt zo weten te verdraaien dat Baudet en FvD altijd negatief uit de bus komt. Eerst was het een fascistische moslimhater, toen FvD de motie steunde van DENK was het ineens iemand die bewondering heeft voor dictators, vervolgens steunt Baudet de herdenking van de Armeense genocide en dat wordt weer zo gedraaid dat het allemaal niet gemeend is en hij dat alleen doet om zichzelf te profileren.

Bij elke uitspraak zie je precies hetzelfde gedrag. Baudet kan in hun ogen nou eenmaal niets goed doen en er wordt werkelijk overal wat achter gezocht, van fictieve romans tot donaties van ACRE.

Dat wordt de komende jaren nog leuk denk ik met de wanhopige pogingen om FvD in extreemrechtse hoek te drukken. Het mooie vind ik dat FvD per vraagstuk bepaalt wat ze er van vinden en welk standpunt ze innemen maar door de tegenstanders wordt alles in het werk gesteld om er toch maar een extreemrechts standpunt van te maken.

Ik vind het eigenlijk steeds vermakelijker worden, zo blijft FvD voortdurend in de schijnwerpers en het maakt FvD alleen maar groter.
  woensdag 26 april 2017 @ 15:21:26 #57
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170500687
De alt-right is nog steeds maar een samenraapsel van vanalles en geen vast gedefinieerd iets. Los zand. En dat hysterische gedoe over een groene kikker is tenenkrommend.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_170500718
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:08 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Beetje mosterd na de maaltijd als de man er dan al burgemeester is he ?
WAARNEMEND burgemeester, de nieuwe burgemeester zal pas NA de gemeenteraadsverkiezingen worden benoemd.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:08 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom moeten we dat aan de burger over laten ?
Als door "de politiek" geen strafbaar feit wordt geconstateerd, zal er ook geen aangifte worden gedaan.
Als "de burger" daar anders over denkt, dan zal hij uit zijn luie stoel moeten komen en zelf aangifte moeten doen.
pi_170500732
Even een terzijde, maar dit vond ik wel een interessant stuk over 4chan/alt-right/pepe/Trump in de Amerikaanse context. Stukje geschiedenis eromheen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170500788
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:13 schreef Ryon het volgende:Dat is wel een valide argument. Een verkozen burgemeester vereist dus een vergaande stelselwijziging en herindeling van de bevoegdheden binnen het binnenlands bestuur. Dat is vrij heftig en gaat veel (maar dan ook veel) verder dan de keuze tussen benoemen of verkiezen. Wat je feitelijk zegt is dat het hele systeem op de schop moet en dat is een dubieuze uitspraak.
Waarom is dat dubieus ? Alleen omdat er wat meer aangepast en gewijzigd moet worden.
Zo kun je nooit een verandering doorvoeren.
quote:
Ik ga je niet vervelen met de staatsrechtelijke discussie die er achter zit, maar de positie van de burgemeester verandert als deze (op politieke gronden) verkozen wordt. Een kandidaat-burgemeester moet namelijk campagne kunnen voeren en herkenbaar beleid kunnen uitdragen. Momenteel staat een burgemeester "boven de partijen" en heeft de bevoegdheden die relatief weinig politiek gemotiveerd zijn.
Dat klinkt in theorie leuk, maar we hebben in Nederland maar een paar onafhankelijke burgemeesters die niet bij een partij zijn aangesloten.
Bij de rest wordt bij elke nieuwsbericht vaak keurig bij vermeld van welke partij ze zijn.

Bij aanstelling van nieuwe burgemeesters wordt er ook altijd nieuwsgierig gekeken van welke partij hij is.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:15 schreef Euribob het volgende:
Baudet wordt niet duidelijk meer gedemoniseerd dan andere politici.
:D 8)7 Heb je de afgelopen paar maanden in een winterslaap gezeten ? _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2017 @ 15:30:29 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170500846
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:21 schreef Mani89 het volgende:
De alt-right is nog steeds maar een samenraapsel van vanalles en geen vast gedefinieerd iets. Los zand. En dat hysterische gedoe over een groene kikker is tenenkrommend.
Volgens mij komt dat gegeven maar niet binnen bij sommigen. Van oorsprong is het een clubje dat rond de VS verkiezingen erg pro-Trump was. Wat het precies allemaal inhield weet ik niet, maar ik weet wel dat het in Nederland niet eens echt een club meer te noemen is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170500919
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat gegeven maar niet binnen bij sommigen. Van oorsprong is het een clubje dat rond de VS verkiezingen erg pro-Trump was. Wat het precies allemaal inhield weet ik niet, maar ik weet wel dat het in Nederland niet eens echt een club meer te noemen is.
Het bestaat al wel wat langer dan de Amerikaanse verkiezingen, hoor. Breitbart, volgens eigen zeggen dé website van alt-right, bestaat sinds 2005 bijvoorbeeld. Tijdens de verkiezingen kwamen ze echter opeens regelmatig in het nieuws, voornamelijk door Trump-memes en andere digitale dingetjes (zoals Pizzagate).

Club bestaat voornamelijk uit boze blanke jongeren met weinig perspectief die niet eens pro-Trump zijn, maar meer anti-systeem en in Trump de beste optie zagen om dat systeem op te blazen. Dat is ook de reden dat je nu ook al de eerste anti-Trump geluiden hoort uit die hoek, omdat zijn beleid gewoon typisch establishment is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2017 @ 15:40:00 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170501056
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het bestaat al wel wat langer dan de Amerikaanse verkiezingen, hoor. Breitbart, volgens eigen zeggen dé website van alt-right, bestaat sinds 2005 bijvoorbeeld. Tijdens de verkiezingen kwamen ze echter opeens regelmatig in het nieuws, voornamelijk door Trump-memes en andere digitale dingetjes (zoals Pizzagate).

Club bestaat voornamelijk uit boze blanke jongeren met weinig perspectief die niet eens pro-Trump zijn, maar meer anti-systeem en in Trump de beste optie zagen om dat systeem op te blazen. Dat is ook de reden dat je nu ook al de eerste anti-Trump geluiden hoort uit die hoek, omdat zijn beleid gewoon typisch establishment is.
Dan nog snap ik niet het verband met Baudet en waarom hij die stront verdient.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170501243
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan nog snap ik niet het verband met Baudet en waarom hij die stront verdient.
Nou, hij gaat langs bij figuren die vrij prominent zijn binnen die club, zoals Milo Yiannopoulos, zijn uitspraken vallen redelijk binnen de heersende mores ervan, hij heeft gezegd dat hij het een interessante beweging vindt en hij loopt met de officieuze mascotte te zwaaien in het openbaar.

Dat er dan een link wordt gelegd tussen die twee is echt niet vreemd. En als je wat dieper in dat hele alt-right duikt, dan kom je wel écht hele dubieuze figuren tegen, maar zoals dat artikel ook stelt, dat is een minderheid en Baudet aanwrijven dat hij daarom een nazi is, is onzinnig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170501759
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:15 schreef Nattekat het volgende:
Het begint een beetje treurig te worden, dat demoniseren. Het is steeds meer wild om je heen slaan nu de brandstof op begint te raken.

Je hoeft niet jong te zijn om memes te begrijpen, maar sommigen nemen het overduidelijk veel te serieus.
Als iemand vanuit politiek oogpunt heel bewust gebruik maakt van symbolen van alt-right, dan zegt dat dus helemaal niets?
pi_170501813
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:15 schreef Euribob het volgende:

[..]

De symboliek is de link, dat zeg ik net. Als de alt-right (wat geen Amerikaans maar een digitaal verschijnsel is) Pepe als symbool adopteert, in die mate dat leden van de alt-right zich er in herkennen en ermee identificeren dan is een politicus die met een Pepe-knuffel over straat gaat vrij duidelijk bezig de sympathie van die groep voor zich te winnen.

An sich is symboliek geen probleem, elke politicus maakt er gebruik van, maar de alt-right is een immens naar clubje mensen met een vrij verwrongen beeld van de werkelijkheid. Dat zijn niet de mensen waar je je als politicus mee zou moeten willen identificeren. Behalve als je zelf ook zo denkt, natuurlijk. En dat Baudet dat idee, dat hij begrip heeft voor de alt-right, zo cultiveert kan ik alleen maar afkeuren.

Verder vind ik de slachtofferrol die je hier op je neemt bijzonder kwalijk. Baudet wordt niet duidelijk meer gedemoniseerd dan andere politici. Verder is meneer een provocateur eerste klas, en na het uitdelen gaan lopen miepen dat je dan ook moet incasseren is bijzonder hypocriet. Die eenzijdige verontwaardiging doet bovendien je posts ook geen goed, het maakt ze een stuk moeilijker serieus te nemen.
Wat maak jij jezelf belachelijk. Misschien eens even niet zo snel zijn met het trekken van conclusies. Een kikker noemen ze in Den Bosch unne oetel. Dat woord komt ook terug in de naam van de stad tijdens carnaval, Oeteldonk. De helft van Den Bosch loopt dan rond met een of meerdere kikkers op de kleding.
pi_170501878
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als iemand vanuit politiek oogpunt heel bewust gebruik maakt van symbolen van alt-right, dan zegt dat dus helemaal niets?
Dat lijkt me een wat vergezochte link.
pi_170502113
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:34 schreef Ludachrist het volgende:Het bestaat al wel wat langer dan de Amerikaanse verkiezingen, hoor. Breitbart, volgens eigen zeggen dé website van alt-right, bestaat sinds 2005 bijvoorbeeld.
Breitbart is volgens mij pas de alt-right kant opgegaan nadat Andrew Breitbart overleden was en Steve Bannon het overnam.
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:47 schreef Ludachrist het volgende:Dat er dan een link wordt gelegd tussen die twee is echt niet vreemd. En als je wat dieper in dat hele alt-right duikt, dan kom je wel écht hele dubieuze figuren tegen,
Dat zegt natuurlijk ook niet alles, als je wat dieper bij Joop.nl of een partij als groenlinks graaft dan kom je ook heel dubieuze figuren tegen.
quote:
maar zoals dat artikel ook stelt, dat is een minderheid en Baudet aanwrijven dat hij daarom een nazi is, is onzinnig.
inderdaad.
pi_170502168
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Breitbart is volgens mij pas de alt-right kant opgegaan nadat Andrew Breitbart overleden was en Steve Bannon het overnam.
Mwoah, voor die tijd brachten ze ook al hetzelfde soort nieuws hoor. Onder Bannon zijn ze wel sterk gegroeid, maar ze zaten altijd wel in dezelfde hoek.

Wel hebben ze onder Bannon echt het alt-right vaandel opgenomen en zich sterker uitgesproken als onderdeel daarvan, maar dat komt ook omdat die naam onder Breitbart nog niet bestond. Ik heb niet echt het idee dat Breitbart onder Bannon dusdanig veranderd is dat ze een publiek trokken dat niet geďnteresseerd zou zijn in de versie onder Breitbart zelf.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170502257
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:28 schreef Ludachrist het volgende:Ik heb niet echt het idee dat Breitbart onder Bannon dusdanig veranderd is dat ze een publiek trokken dat niet geďnteresseerd zou zijn in de versie onder Breitbart zelf.
Leesvoer:
http://www.cbsnews.com/ne(...)-alt-right-a-primer/
quote:
And with the rise of the Tea Party came Breitbart News, a site founded by the Andrew Breitbart, a prominent conservative activist and journalist. Breitbart, both the man and the site, became the Tea Party’s biggest cheerleaders, and promoted beliefs recognizable to your average GOPer: big government is bad, gun rights are good, defend the Constitution at all costs, etc. It was, in its way, just as orthodox as National Review, and the differences more had to do with style and tone.

Then, in 2012, Andrew Breitbart died, and into that vacuum he left behind stepped Steve Bannon, a rich guy-turned-conservative propagandist best known for making a fawning documentary of Sarah Palin.

Slowly but surely, Bannon turned Breitbart into not only the most-read conservative web outlet but also the most incendiary one. It was happy to embrace fringe beliefs like birtherism and play footsie with blatantly racist notions of black criminality. It wasn’t interested in looking even faintly objective, instead inventing easily understood “narratives” of crusading conservative heroes and their many victories against the hated left.
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:13 schreef yue het volgende:Wat maak jij jezelf belachelijk. Misschien eens even niet zo snel zijn met het trekken van conclusies. Een kikker noemen ze in Den Bosch unne oetel. Dat woord komt ook terug in de naam van de stad tijdens carnaval, Oeteldonk. De helft van Den Bosch loopt dan rond met een of meerdere kikkers op de kleding.
https://www.denbosch-cult(...)merken_van_Oeteldonk
quote:
Nog een kenmerk van Oeteldonk is de kikker. Hier komt men tijdens carnaval niet omheen. In de meeste visuele kenmerken van Oeteldonk is deze dan ook te bekennen. Kijk bijvoorbeeld maar naar het wapen, waar de kikker in is verwerkt. En tijdens carnaval duikt dit groen diertje overal op!


Half Fok rolt nu weer schuimbekkend over de vloer, stelletje nazi`s daar in Den Bosch :(
pi_170502351
quote:
Nou, dan is die website sterker veranderd dan ik dacht door de jaren heen. Ik dacht dat het opruiende geluid er altijd wel was geweest, maar dat ze onder Bannon gewoon wat meer focusten op specifieke issues die speelden voor alt-right om zo te groeien. Weer wat geleerd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170502364
Ik had er tot voor de US verkiezingen nog nooit van gehoord.......
En dat geldt ook voor de meeste Amerikanen.

Andrew Breitbart was zelfs een van de oprichters van Huffington Post, en schreef zelfs columns daar tot ze hem in 2011 er weg trapten _O-
http://www.huffingtonpost(...)eport_n_1314639.html
quote:
Huffington said she had a difficult time taking Breitbart’s work off the site. “I really wanted him to keep writing,” she said. “I always want to have many voices on the site, and I really do believe in this beyond left and right editorial approach.” She was in London at the time and recalled trying to argue with Breitbart over the phone. It didn’t work.

However, despite such public spats, Huffington said “there was a real fondness between us” and she believes Breitbart “really knew I cared for him.”


[ Bericht 58% gewijzigd door bluemoon23 op 26-04-2017 16:54:51 ]
  woensdag 26 april 2017 @ 16:41:33 #73
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170502454
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:13 schreef yue het volgende:

[..]

Wat maak jij jezelf belachelijk. Misschien eens even niet zo snel zijn met het trekken van conclusies. Een kikker noemen ze in Den Bosch unne oetel. Dat woord komt ook terug in de naam van de stad tijdens carnaval, Oeteldonk. De helft van Den Bosch loopt dan rond met een of meerdere kikkers op de kleding.
Ah, dus Baudet had geen weet van Pepe the Frog toen hij die kikker op z'n schouder plantte? Al die memes van hem afgebeeld met of als Pepe zijn aan hem voorbij gegaan?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_170502490
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Half Fok rolt nu weer schuimbekkend over de vloer, stelletje nazi`s daar in Den Bosch :(


Die hele carnavalvereniging bestaat uit alt-right figuren zo te zien :(
Dat dit kan in Nederland :N
pi_170502512
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:32 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]

https://www.denbosch-cult(...)merken_van_Oeteldonk

[..]

[ afbeelding ]

Half Fok rolt nu weer schuimbekkend over de vloer, stelletje nazi`s daar in Den Bosch :(
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:42 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die hele carnavalvereniging bestaat uit alt-right figuren zo te zien :(
Dat dit kan in Nederland :N
_O-

En mensen moeten hem wel serieus nemen.
pi_170502541
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:41 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ah, dus Baudet had geen weet van Pepe the Frog toen hij die kikker op z'n schouder plantte? Al die memes van hem afgebeeld met of als Pepe zijn aan hem voorbij gegaan?
Ja, die heeft hij gemist.

Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 26 april 2017 @ 16:45:49 #77
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170502556
Al was het gebruik van kikkers bij de carnaval in Den Bosch mij onbekend. Dat maakt het al wel logischer.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 26 april 2017 @ 16:46:51 #78
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170502575
quote:
6s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, die heeft hij gemist.

Ja, precies. Je zou als politicus toch beter moeten weten zou je denken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_170502603
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:41 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ah, dus Baudet had geen weet van Pepe the Frog toen hij die kikker op z'n schouder plantte? Al die memes van hem afgebeeld met of als Pepe zijn aan hem voorbij gegaan?
Nou poe hé, hij heeft misschien een keer een grappig plaatje van hem geretweet met een figuur erin wat ook regelmatig op tumblr tevoorschijn komt wat een heel ander publiek heeft dan alt-right.

En hij was zeker speciaal naar Den Bosch afgereisd om een Pepe (want een kikker = Pepe) op zijn schouder te kunnen dragen.

Geef gewoon je verlies toe man.
  woensdag 26 april 2017 @ 16:50:11 #80
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170502645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:48 schreef yue het volgende:

[..]

Nou poe hé, hij heeft misschien een keer een grappig plaatje van hem geretweet met een figuur erin wat ook regelmatig op tumblr tevoorschijn komt wat een heel ander publiek heeft dan alt-right.

En hij was zeker speciaal naar Den Bosch afgereisd om een Pepe (want een kikker = Pepe) op zijn schouder te kunnen dragen.

Geef gewoon je verlies toe man.
"Verlies"? We voeren toch gewoon een discussie? Daar zijn geen verliezers.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_170502676
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:50 schreef Euribob het volgende:

[..]

"Verlies"? We voeren toch gewoon een discussie? Daar zijn geen verliezers.
Ja leuk, maar je hebt aangetoond onzin lopen spuien en probeert er nu omheen te lullen onder het mom van "ja maar discussies gaan om meningen dus ik kan niet verliezen".
  woensdag 26 april 2017 @ 16:54:09 #82
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170502740
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:48 schreef yue het volgende:

[..]

Nou poe hé, hij heeft misschien een keer een grappig plaatje van hem geretweet met een figuur erin wat ook regelmatig op tumblr tevoorschijn komt wat een heel ander publiek heeft dan alt-right.
Ja, bagatelliseer het maar. Het cultiveren van dergelijke fenomenen is gewoon vrij kwalijk. Dat Pepe geëxporteerd is naar het gehele internet maakt de boodschap die hij uitdraagt niet minder.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 26 april 2017 @ 16:55:23 #83
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170502763
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:51 schreef yue het volgende:

[..]

Ja leuk, maar je hebt aangetoond onzin lopen spuien en probeert er nu omheen te lullen onder het mom van "ja maar discussies gaan om meningen dus ik kan niet verliezen".
Nee, het gaat om feiten. En die kan je fout interpreteren. Dan heb je niet "verloren". Dat is wel een hele simplistische en kinderachtige manier van kijken naar een discussie gevoerd door twee volwassenen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_170502815
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:54 schreef Euribob het volgende:Ja, bagatelliseer het maar. Het cultiveren van dergelijke fenomenen is gewoon vrij kwalijk.
Dat is ook zo met zaken aan de andere kant van het politieke spectrum, de Che Guevara T-shirts bijvoorbeeld.
PvdA die de "internationale" zingt op partijbijeenkomsten, terwijl dat zelfde lied ook door de SovjetUnie gebruikt werd, toch ook niet echt een regime waarmee je geassocieerd zou willen worden.
De "arafat sjaals" die in de jaren 80 en 90 populair waren, terwijl toen ook al lang bekend was dat de PLO verantwoordelijk was voor aanslagen.
  woensdag 26 april 2017 @ 17:05:06 #85
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170502933
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:58 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is ook zo met zaken aan de andere kant van het politieke spectrum, de Che Guevara T-shirts bijvoorbeeld.
PvdA die de "internationale" zingt op partijbijeenkomsten, terwijl dat zelfde lied ook door de SovjetUnie gebruikt werd, toch ook niet echt een regime waarmee je geassocieerd zou willen worden.
De "arafat" sjaals die in de jaren 80 en 90 populair waren, terwijl toen ook al lang bekend was dat de PLO verantwoordelijk was voor aanslagen.
Ah, dus dan is het plotseling goed? Verder is de betekenis van het zingen van de Internationale wel iets breder te interpreteren dan het retweeten van een Pepe-meme. Al ben ik het met je eens dat het eerste ook niet gepast is.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_170503003
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:54 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, bagatelliseer het maar. Het cultiveren van dergelijke fenomenen is gewoon vrij kwalijk. Dat Pepe geëxporteerd is naar het gehele internet maakt de boodschap die hij uitdraagt niet minder.
Nee, je draait het om. Pepe is al erg lang geleden ontworpen en komt op allerlei sites terug in verschillende contexten. Maar omdat een groep met specifieke ideeën Pepe ook grappig vindt, wordt het ineens met hen geassocieerd.

Heel deze post:
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:15 schreef Euribob het volgende:

[..]

De symboliek is de link, dat zeg ik net. Als de alt-right (wat geen Amerikaans maar een digitaal verschijnsel is) Pepe als symbool adopteert, in die mate dat leden van de alt-right zich er in herkennen en ermee identificeren dan is een politicus die met een Pepe-knuffel over straat gaat vrij duidelijk bezig de sympathie van die groep voor zich te winnen.

An sich is symboliek geen probleem, elke politicus maakt er gebruik van, maar de alt-right is een immens naar clubje mensen met een vrij verwrongen beeld van de werkelijkheid. Dat zijn niet de mensen waar je je als politicus mee zou moeten willen identificeren. Behalve als je zelf ook zo denkt, natuurlijk. En dat Baudet dat idee, dat hij begrip heeft voor de alt-right, zo cultiveert kan ik alleen maar afkeuren.

Verder vind ik de slachtofferrol die je hier op je neemt bijzonder kwalijk. Baudet wordt niet duidelijk meer gedemoniseerd dan andere politici. Verder is meneer een provocateur eerste klas, en na het uitdelen gaan lopen miepen dat je dan ook moet incasseren is bijzonder hypocriet. Die eenzijdige verontwaardiging doet bovendien je posts ook geen goed, het maakt ze een stuk moeilijker serieus te nemen.
draait om je verwijt dat Baudet zogenaamd met een Pepe-knuffel in het openbaar heeft rondgelopen. Ik heb je uitgelegd dat dat gewoon een kikker is die verbonden is aan Den Bosch. Je geeft toe dat je daar dus niks in kan zien:
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:45 schreef Euribob het volgende:
Al was het gebruik van kikkers bij de carnaval in Den Bosch mij onbekend. Dat maakt het al wel logischer.
Dus ik neem aan dat het enige bewijs dat je nog over hebt dat Baudet zich sympathiseert met een "eng clubje" is dat ie een grappig plaatje van zichzelf gedeeld heeft. Iets waar niet per se iets in gezien hoeft te worden, zoals ik aan het begin van deze post heb uitgelegd, tenzij je naar dingen op zoek bent.

Ik ben niet aan het bagatelliseren, jij bent aan het overdrijven.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:55 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, het gaat om feiten. En die kan je fout interpreteren. Dan heb je niet "verloren". Dat is wel een hele simplistische en kinderachtige manier van kijken naar een discussie gevoerd door twee volwassenen.
Daar heb je gelijk in. Maar je hele punt draait om een fout en dat mag je wel toegeven, in plaats van nog stellig achter je standpunt te staan.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 26 april 2017 @ 17:11:56 #87
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170503026
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:54 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, bagatelliseer het maar. Het cultiveren van dergelijke fenomenen is gewoon vrij kwalijk. Dat Pepe geëxporteerd is naar het gehele internet maakt de boodschap die hij uitdraagt niet minder.
De tering je hebt het over een cartoon van een kikker 🐸
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2017 @ 17:14:11 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170503076
Is Den Bosh inmiddels al aangevallen door een heel leger Anne-Fleurs wegens het steunen van een terroristische organisatie?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170503137
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:14 schreef Nattekat het volgende:
Is Den Bosh inmiddels al aangevallen door een heel leger Anne-Fleurs wegens het steunen van een terroristische organisatie?
Kunnen ze maar beter niet proberen. Als PVDA-leden de stad al huilend verlaten wil ik niet weten wat dat soort types hier overkomt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)aar_op_straat__.html
pi_170503300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:10 schreef yue het volgende:

[..]

Nee, je draait het om. Pepe is al erg lang geleden ontworpen en komt op allerlei sites terug in verschillende contexten. Maar omdat een groep met specifieke ideeën Pepe ook grappig vindt, wordt het ineens met hen geassocieerd.

Heel deze post:

[..]

draait om je verwijt dat Baudet zogenaamd met een Pepe-knuffel in het openbaar heeft rondgelopen. Ik heb je uitgelegd dat dat gewoon een kikker is die verbonden is aan Den Bosch. Je geeft toe dat je daar dus niks in kan zien:

[..]

Dus ik neem aan dat het enige bewijs dat je nog over hebt dat Baudet zich sympathiseert met een "eng clubje" is dat ie een grappig plaatje van zichzelf gedeeld heeft. Iets waar niet per se iets in gezien hoeft te worden, zoals ik aan het begin van deze post heb uitgelegd, tenzij je naar dingen op zoek bent.

Ik ben niet aan het bagatelliseren, jij bent aan het overdrijven.

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar je hele punt draait om een fout en dat mag je wel toegeven, in plaats van nog stellig achter je standpunt te staan.
Nee hoor, ik hoorde dat die ook een verkeerd boek in de kast heeft staan, daarom is die al lang aangemerkt als fascist. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170503329
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:11 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

De tering je hebt het over een cartoon van een kikker 🐸
En in deze vorm en door politici gebruikt een symbool van de toch wat dubieuze alt-right beweging. Als een politicus dat in deze vorm gebruikt zal dat vermoedelijk bewust zijn. Dat erkennen is toch niet zo verschrikkelijk lastig?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 17:29:39 ]
pi_170503395
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En in deze vorm en door politici gebruikt een symbool van de toch wat dubieuze alt-right beweging. Als een politicus dat in deze vorm gebruikt zal dat vermoedelijk bewust zijn. Dat erkennen is toch niet zo verschrikkelijk lastig?
Is Pepe frog tot een alt right kikker gemaakt. :'(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170503433
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En in deze vorm en door politici gebruikt een symbool van de toch wat dubieuze alt-right beweging. Als een politicus dat in deze vorm gebruikt zal dat vermoedelijk bewust zijn. Dat erkennen is toch niet zo verschrikkelijk lastig?
Ik weerleg dit net. Maar in plaats van daar inhoudelijk op te reageren ga je door met dingen roepen.
pi_170503494
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Is Pepe frog tot een alt right kikker gemaakt. :'(
En een muis voor ctrl-left.
pi_170503881
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Is Pepe frog tot een alt right kikker gemaakt. :'(
Correct, een tijdje terug al. En dat weten types als Baudet maar al te goed :D
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:34 schreef yue het volgende:

[..]

Ik weerleg dit net. Maar in plaats van daar inhoudelijk op te reageren ga je door met dingen roepen.
Nee, je weerlegt dit zeker niet. Je doet een poging maar zonder met inhoudelijke argumenten in te gaan op wat gesteld is...
pi_170503965
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct, een tijdje terug al. En dat weten types als Baudet maar al te goed :D

[..]

Nee, je weerlegt dit zeker niet. Je doet een poging maar zonder met inhoudelijke argumenten in te gaan op wat gesteld is...
Ik ken hem volgens mij alleen van 9gag, dat is toch ook geen alt right website?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170504255
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct, een tijdje terug al. En dat weten types als Baudet maar al te goed :D

[..]

Nee, je weerlegt dit zeker niet. Je doet een poging maar zonder met inhoudelijke argumenten in te gaan op wat gesteld is...
Jawel, ik heb het wel weerlegd!
pi_170504351
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct, een tijdje terug al. En dat weten types als Baudet maar al te goed :D

[..]

Nee, je weerlegt dit zeker niet. Je doet een poging maar zonder met inhoudelijke argumenten in te gaan op wat gesteld is...
Wat gesteld wordt is sowieso wat vergezocht. Het gaat, zoals je zelf al zegt, om een vermoeden. In dit geval komt het maar net neer op wat je wilt geloven: is het een toevallige samenloop van omstandigheden of een bewuste actie? Als je kiest voor dat laatste is ook prima, maar qua inhoud valt er niet veel meer toe te voegen dan hier al te lezen valt.
pi_170517071
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En in deze vorm en door politici gebruikt een symbool van de toch wat dubieuze alt-right beweging. Als een politicus dat in deze vorm gebruikt zal dat vermoedelijk bewust zijn. Dat erkennen is toch niet zo verschrikkelijk lastig?
Ik dacht.. even googlen op die altrechts/right
Ik vond dit...de bovenste 2 blokjes doet al wat rinkelen...
http://altrechts.com/

De volgende link is al nazi-achtig in de aanhef, maar die hele lijst daaronder kan zo aanslaan bij niet-nazi''s ter extreemrechtse beerput: http://altrechts.com/lijsten/overzicht-volksvijandig-nederland/

In Turkije maken ze ook zulke lijsten van 'vijanden van het volk' .
Fout soort nationalisme.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 12:00:00 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170517292
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 11:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik dacht.. even googlen op die altrechts/right
Ik vond dit...de bovenste 2 blokjes doet al wat rinkelen...
http://altrechts.com/

De volgende link is al nazi-achtig in de aanhef, maar die hele lijst daaronder kan zo aanslaan bij niet-nazi''s ter extreemrechtse beerput: http://altrechts.com/lijsten/overzicht-volksvijandig-nederland/

In Turkije maken ze ook zulke lijsten van 'vijanden van het volk' .
Fout soort nationalisme.
En nu is Baudet ook een nazi ofzo? Wat wil je met deze post zeggen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170523440
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En nu is Baudet ook een nazi ofzo?
Dat is jouw kokervisie, dat te veel mensen dat denken van hem.
Baudet is geen nazi, maar wellicht zijn er FvD-fans die ook zo lullig extreemrechts denken.
Wel of niet nazi-achtig
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 17:10:16 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170523484
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is jouw kokervisie, dat te veel mensen dat denken van hem.
Baudet is geen nazi, maar wellicht zijn er FvD-fans die ook zo lullig extreemrechts denken.
Wel of niet nazi-achtig
Nee, ik probeer te begrijpen waarom dit iedere keer aangehaald moet worden om de partij zwart te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170523722
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, ik probeer te begrijpen waarom dit iedere keer aangehaald moet worden om de partij zwart te maken.
Ja... dat is jouw kokervisie.
Je kunt niet erkennen dat jouw "kluppie" extreemrechtse neigingen heeft en sommige aanhangers zijn duidelijk extreemrechts . Je hebt er belang bij dat te verbergen.

Zouden sommige FvD-aanhangeres ook zulke lijsten van 'volksvijanden' maken?
Dat is best wel een relevante vraag
Nu weet ik niet wat Baudet allemaal zei en schreef over altright en bedoelde hij daarmee dezelfde club als het Nederlandse altrechts ?
Ook relevante vragen in dit topic
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 17:31:15 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170523879
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja... dat is jouw kokervisie.
Je kunt niet erkennen dat jouw "kluppie" extreemrechtse neigingen heeft en sommige aanhangers zijn duidelijk extreemrechts . Je hebt er belang bij dat te verbergen.
Ga jij nu ook al beginnen met dat kinderachtige gedoe?

quote:
Zouden sommige FvD-aanhangeres ook zulke lijsten van 'volksvijanden' maken?
Dat is best wel een relevante vraag
Nu weet ik niet wat Baudet allemaal zei en schreef over altright en bedoelde hij daarmee dezelfde club als het Nederlandse altrechts ?
Ook relevante vragen in dit topic
Wat maakt het in godsnaam uit wat een één of ander vaag obscuur clubje doet? Wat heeft deze partij ermee te maken? Tot vandaag had ik ook geen flauw idee wat het was, los van wat memes op het internet. En ik geloof nog steeds dat de overgrote meerderheid van dat clubje niet achter zulke nazipraktijken staat. Wat maakt het überhaupt uit wat een groep stemmers doet? Zij hebben niets met deze partij te maken, helemaal niks.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 27 april 2017 @ 17:35:27 #106
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170523944
Cool we gaan nu random stormfront sites posten om de FVD te besmeuren met het nazi label. Goed voor het topic.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 17:36:58 #107
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170523978
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:35 schreef Mani89 het volgende:
Cool we gaan nu random stormfront sites posten om de FVD te besmeuren met het nazi label. Goed voor het topic.
Kijk maar uit, straks word je beschuldigd van het hebben van een kokervisie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170524014
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga jij nu ook al beginnen met dat kinderachtige gedoe?
Nee hoor. Je vraagt naar mijn mening

quote:
Wat maakt het in godsnaam uit wat een één of ander vaag obscuur clubje doet? Wat heeft deze partij ermee te maken?
de club altright kwam ter sprake in het topic en er werd ook gezegd dat Baudet iets positief zei ooit over de Amerikaanse altrightclub.
Het is toch logisch te willen weten wat hij letterlijk zei en over welke altrightlieden had hij het.?

quote:
Wat maakt het überhaupt uit wat een groep stemmers doet? Zij hebben niets met deze partij te maken, helemaal niks.
Allerlei clubjes tegen buitenlanders hebben een aantrekkingskracht op extreemrechtse lieden of mensen ontwikkelen zich in die richting , bijv ene Wilders.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 17:41:05 #109
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170524046
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor. Je vraagt naar mijn mening

En dan is het goed om te kneineren en denigeren?

quote:
[..]

de club altright kwam ter sprake in het topic en er werd ook gezegd dat Baudet iets positief zei ooit over de Amerikaanse altrightclub.
Het is toch logisch te willen weten wat hij letterlijk zei en over welke altrightlieden had hij het.?

[..]

Allerlei clubjes tegen buitenlanders hebben een aantrekkingskracht op extreemrechtse lieden of mensen ontwikkelen zich in die richting , bijv ene Wilders.
Ja, dat heb je nou eenmaal. Ook GL trekt hele enge mensen aan. Wat heeft het dan precies te maken met de partij zelf? NIks? Ok, top, dan gaan we nu offtopic.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170524140
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dan is het goed om te kneineren en denigeren?
Dat is jouw kokervisie. Je zit in een bunker , te wachten op slechteriken die jouw clubje bedreigen dan ga je schieten .
Je argumenteert niet.
pi_170524284
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is jouw kokervisie, dat te veel mensen dat denken van hem.
Baudet is geen nazi, maar wellicht zijn er FvD-fans die ook zo lullig extreemrechts denken.
Wel of niet nazi-achtig
Misschien zijn er ook wel veel GL-fans die denkens als Volkert, misschien zijn er wel CDA-fans die ook denken als de kindermisbruikende priesters, zo kan ik nog wel even door gaan met fantaseren; wat probeer je hier nou mee te zeggen, dat er rare mensen zijn?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170524307
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is jouw kokervisie. Je zit in een bunker , te wachten op slechteriken die jouw clubje bedreigen dan ga je schieten .
Je argumenteert niet.
Jij komt hier zelf heel willekeurig met nazi websites, het is aan jou om te beargumenteren waarom en niet anders.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 18:00:50 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170524520
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is jouw kokervisie. Je zit in een bunker , te wachten op slechteriken die jouw clubje bedreigen dan ga je schieten .
Je argumenteert niet.
En dan is het goed om te kleineren en denigeren?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170526557
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Jij komt hier zelf heel willekeurig met nazi websites, het is aan jou om te beargumenteren waarom en niet anders.
Een belangrijk deel van de waarden waar alt-right voor meent te staan draagt Baudet natuurlijk wel vrij duidelijk uit.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170526641
Nog even en het is zo ver: de JFVD KICKOFF op 3 juni in Amsterdam.

Met veel enthousiasme kondigen wij Hella Hueck aan als dagvoorzitter van onze KICKOFF! Hella Hueck presenteert op RTLZ het programma Toekomstmakers, over innovatie en ondernemerschap. Naast presenteren schrijft Hueck vlijmscherpe artikelen over onderwerpen als TTIP en CETA.

Hella Hueck tilt de JFVD KICKOFF naar een hoger energieniveau en zal zorgen dat de dag feilloos verloopt!
(she/her)
pi_170528275
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Een belangrijk deel van de waarden waar alt-right voor meent te staan draagt Baudet natuurlijk wel vrij duidelijk uit.
Dan zie ik daar graag een onderboueing van, het enkel neerplempen van wat nazi hyperlinks bied geen enkele meerwaarde in deze reeks, dan zouden we in ieder topic wel wat linkjes kunnrn dumpen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170528619
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Dan zie ik daar graag een onderboueing van, het enkel neerplempen van wat nazi hyperlinks bied geen enkele meerwaarde in deze reeks, dan zouden we in ieder topic wel wat linkjes kunnrn dumpen.
Die onderbouwing is toch niet zo lastig. Alt-right raakt veel elementen die Baudet ook raakt: het verheffen van de ene cultuur en religie boven de andere, nationalisme, traditionele waarden willen beschermen, verschillen tussen man en vrouw erkennen. Overigens denk ik dat er inherent weinig mis hoeft te zijn met (een bepaalde invulling van) dat soort ideeën, maar het is natuurlijk enorm makkelijk om op basis daarvan de "clubjes" als gelijksoortig te labelen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 20:53:46 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170528929
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Die onderbouwing is toch niet zo lastig. Alt-right raakt veel elementen die Baudet ook raakt: het verheffen van de ene cultuur en religie boven de andere, nationalisme, traditionele waarden willen beschermen, verschillen tussen man en vrouw erkennen. Overigens denk ik dat er inherent weinig mis hoeft te zijn met (een bepaalde invulling van) dat soort ideeën, maar het is natuurlijk enorm makkelijk om op basis daarvan de "clubjes" als gelijksoortig te labelen.
Dus als een clubje nazi's GL besluit te steunen omdat ze overeenkomsten hebben op onderwerp x, dan mag ik GL ook bestempelen als een groep nazi's?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170529271
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:53 schreef Nattekat het volgende:
Dus als een clubje nazi's GL besluit te steunen omdat ze overeenkomsten hebben op onderwerp x, dan mag ik GL ook bestempelen als een groep nazi's?
Het slaat nergens op om Baudet als nazi te kwalificeren, maar de relatie met alt-right is redelijk snel gemaakt, want die is er gewoonweg. Dat is ook een beetje de repeterende discussie hier: types als 99.999 zuigen daar gemakkelijk op en de fans roepen heel hard dat ze daar toch echt heel ver vanaf staan en zo gaat dat maar door.

De kern is vrij simpel: Baudet stelt dat het christendom superieur is aan de islam, dat een natiestaat met culturele verbondenheid noodzakelijk is en dat twee dominante culturen niet naast elkaar kunnen bestaan (of in ieder geval niet op de manier zoals dat nu plaatsvindt).

De ene kant noemt dat het adresseren van feiten, de andere kant noemt het jaren-dertig-retoriek. Een middenweg is er niet te vinden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170529967
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:06 schreef nostra het volgende:

[..]

Het slaat nergens op om Baudet als nazi te kwalificeren, maar de relatie met alt-right is redelijk snel gemaakt, want die is er gewoonweg. Dat is ook een beetje de repeterende discussie hier: types als 99.999 zuigen daar gemakkelijk op en de fans roepen heel hard dat ze daar toch echt heel ver vanaf staan en zo gaat dat maar door.

De kern is vrij simpel: Baudet stelt dat het christendom superieur is aan de islam, dat een natiestaat met culturele verbondenheid noodzakelijk is en dat twee dominante culturen niet naast elkaar kunnen bestaan (of in ieder geval niet op de manier zoals dat nu plaatsvindt).

De ene kant noemt dat het adresseren van feiten, de andere kant noemt het jaren-dertig-retoriek. Een middenweg is er niet te vinden.
Hier heb je inderdaad een goed punt, alles moet maar altijd in extremen getrokken worden. En ongetwijfeld zullen de alt-right figuren bepaalde opvattingen hebben die aansluiten bij het FVD al dan niet in afgezwakte vorm, maar evenzo zullen er standpunten bij die lui te vinden zijn waar andere partijen zich mee kunnen identificeren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170530207
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jij komt hier zelf heel willekeurig met nazi websites, het is aan jou om te beargumenteren waarom en niet anders.
Ik heb 1 website hier genoemd.. met argumenten erbij. Geen meerdere websites , en ook niet willekeurig.
* de naam altright is gevallen in dit topic
* ik zoek naar meer achtergrondinformatie
* ik heb de vraag of er ook FvD-aanhangers zijn die zulke lijstjes van volksvijanden maken
* ik heb de vraag hoeveel extreemrechtse lieden fans zijn van FvD
* ik stel ook de vraag wat Baudet nou letterlijk zei of schreef over welke altrightclub, maar kennelijk wenst men dat taboe.
* En als je een beweging ter uitbanning van buitenlanders start, dan schurk je tegen extreemrechts aan of je ben het al. En moet ter onderzoek en bespreking staan. Maar kennelijk wenst men dat taboe.
pi_170530547
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb 1 website hier genoemd.. met argumenten erbij. Geen meerdere websites , en ook niet willekeurig.
* de naam altright is gevallen in dit topic
* ik zoek naar meer achtergrondinformatie
* ik heb de vraag of er ook FvD-aanhangers zijn die zulke lijstjes van volksvijanden maken
* ik heb de vraag hoeveel extreemrechtse lieden fans zijn van FvD
* ik stel ook de vraag wat Baudet nou letterlijk zei of schreef over welke altrightclub, maar kennelijk wenst men dat taboe.
* En als je een beweging ter uitbanning van buitenlanders start, dan schurk je tegen extreemrechts aan of je ben het al. En moet ter onderzoek en bespreking staan. Maar kennelijk wenst men dat taboe.
Dan zou het in het vervolg handig zijn om die vragen er bij te schrijven. En nee ik maak geen lijstjes; geen idee hoeveel extreem rechts fans er bij FVD zitten, volgens mij zitten die eerder bij de PVV bij gebrek aan "beter"; en welke buitenlanders gaan er verbannen worden door wie, en wie heeft dat wanneer en waar geschreven of gezegd? En mijn inziens zijn er geen taboes, alleen het kwam niet over als interesse maar als het hier niet vreemde gebash.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 21:52:37 #123
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170530831
Het FvD is ook helemaal niet zo anti-buitenlanders als iedere tegenstander en alt-right figuren lijken te denken... ze zijn voor een immigratie-stop van kanslozen en geven daar argumenten voor die overeen komen met wat nazi-figuren beargumenteren voor hun wereldvisie, maar het doel is 180 graden omgedraaid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170530941
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:52 schreef Nattekat het volgende:
Het FvD is ook helemaal niet zo anti-buitenlanders als iedere tegenstander en alt-right figuren lijken te denken... ze zijn voor een immigratie-stop van kanslozen en geven daar argumenten voor die overeen komen met wat nazi-figuren beargumenteren voor hun wereldvisie, maar het doel is 180 graden omgedraaid.
Ze geven toch gewoon aan op één lijn te zitten met de PVV op dit onderwerp?
Dan zijn ze dus gewoon flink anti-buitenlanders. Zeker met hun plannen rondom 'remigratie'...
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 21:57:50 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170531012
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze geven toch gewoon aan op één lijn te zitten met de PVV op dit onderwerp?
Dan zijn ze dus gewoon flink anti-buitenlanders. Zeker met hun plannen rondom 'remigratie'...
Op het onderwerp van immigratie. De wereld is niet zwart-wit, je bent niet voor het met open armen ontvangen van kansloze gelukszoekers of tegen elke buitenlander die hier rondloopt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170531202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:52 schreef Nattekat het volgende:
Het FvD is ook helemaal niet zo anti-buitenlanders als iedere tegenstander en alt-right figuren lijken te denken...
Nou...

Selecteren op basis van culturele achtergrond ( :') ) en alleen verblijfsvergunningen die tijdelijk van aard zijn lijken daar anders toch verdomd sterk op.
pi_170531237
quote:
De PVV en vooral Forum voor Democratie zijn populair onder de Nederlandse Alt Right aanhangers. Alt Right steunde volgens het NRC de afgelopen verkiezingscampagne vooral Forum voor Democratie (FvD). Uit het eerder genoemde artikel van Nikki Sterkenburg in Elsevier en een kort artikel in het AD wordt duidelijk dat sommige aanhangers actief zijn binnen FvD. Zowel op de site van Erkenbrand als op Altrechts.com verschenen positieve artikelen over Forum voor Democratie. Op het blog Ikje Ergens wordt een uitgebreid overzicht gegeven van uitspraken en acties van Baudet die illustreren waarom hij en zijn partij aantrekkelijk voor het Nederlandse Alt Right zijn.
(...)
Dat Forum voor Democratie populair is onder Nederlandse Alt Right aanhangers hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat Baudet cs zelf ook tot de extreemrechtse Alt Right beweging behoren. Helder afstand nemen van de beweging doet Baudet in ieder geval tot nu toe niet. Over zijn relatie met Alt Right zei Baudet zelf tegenover het NRC: „Ik vind het een interessante beweging, waar ik niet genoeg van af weet om er een intelligent oordeel over te vellen.”
Zolang Baudet zich nog geen mening heeft kunnen vormen over Alt Right en er geen duidelijk afstand van neemt, zal hij met de beweging geassocieerd blijven worden.
Dit hele verhaal verduidelijkt wel iets:
http://www.republiekalloc(...)succes-van-alt-right
De schrijver is Ewoud Butter, die op de lijst van volksvijanden staat van altrechts.com
Baudet, moet zich uitspreken en zich distantiëren van zijn altrightfans.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 22:08:02 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170531397
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou...

Selecteren op basis van culturele achtergrond ( :') ) en alleen verblijfsvergunningen die tijdelijk van aard zijn lijken daar anders toch verdomd sterk op.
Ik vind het ronduit belachelijk dat vluchtelingen hier permanent blijven, zelfs als hun eigen land veilig is. En selecteren op culturele achtergrond verzin je zelf.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170532277
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:34 schreef Bluesdude het volgende:* En als je een beweging ter uitbanning van buitenlanders start
En waar heeft FvD precies gezegd dat ze buitenlanders willen uitbannen ?
pi_170532281
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind het ronduit belachelijk dat vluchtelingen hier permanent blijven, zelfs als hun eigen land veilig is. En selecteren op culturele achtergrond verzin je zelf.
Nee, dat vermelden ze zelf in het betreffende standpunt. Daarnaast is tegen het permanente verblijf van asielzoekers zijn wel redelijk als anti buitenlander standpunt aan te merken lijkt me.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 27 april 2017 @ 22:31:06 #131
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_170532316
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind het ronduit belachelijk dat vluchtelingen hier permanent blijven, zelfs als hun eigen land veilig is. En selecteren op culturele achtergrond verzin je zelf.
Vind je dan ook bijvoorbeeld dat een vluchteling die hier pak hem beet 15 jaar is, die hier al jaren werkt, de taal beheerst, kinderen zijn hier geboren en opgegroeid en die hier midden in het leven staat weer terug moet?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 22:33:02 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170532388
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat vermelden ze zelf in het betreffende standpunt. Daarnaast is tegen het permanente verblijf van asielzoekers zijn wel redelijk als anti buitenlander standpunt aan te merken lijkt me.
Dus jij vindt dat we heel Afrika hiernaartoe moeten halen omdat ze zich daar voorplanten als konijnen en alle 3 miljard kanslos zijn? Jij vindt dat alle Syrische mannen die op dit moment in Europa verblijven niet terug hoeven naar hun eigen land als het veilig is om het weer opnieuw op te bouwen? Jij vindt dat al die miljoenen Duitsers, Nederlanders, Belgen en Fransen in Engeland hadden moeten blijven? Jij vindt het ok als het hele sociale stelsel van Europa inéén stort? Jij vindt het ok om Afrikaanse praktijken te krijgen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170532425
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat we heel Afrika hiernaartoe moeten halen omdat ze zich daar voorplanten als konijnen en alle 3 miljard kanslos zijn? Jij vindt dat alle Syrische mannen die op dit moment in Europa verblijven niet terug hoeven naar hun eigen land als het veilig is om het weer opnieuw op te bouwen? Jij vindt dat al die miljoenen Duitsers, Nederlanders, Belgen en Fransen in Engeland hadden moeten blijven? Jij vindt het ok als het hele sociale stelsel van Europa inéén stort? Jij vindt het ok om Afrikaanse praktijken te krijgen?
Huh, wat? Nee, ik vind wel dat mensen de kans moeten krijgen om hier te kunnen blijven wonen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 22:34:55 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170532455
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:31 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Vind je dan ook bijvoorbeeld dat een vluchteling die hier pak hem beet 15 jaar is, die hier al jaren werkt, de taal beheerst, kinderen zijn hier geboren en opgegroeid en die hier midden in het leven staat weer terug moet?
Iemand die hier 15 jaar zit zal doorgaans niet om een tijdelijke reden weggegaan zijn. Ik denk dat Syrië een prachtig voorbeeld gaat zijn van mensen die gewoon terug kunnen, want ik geef die oorlog geen 3 jaar meer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 22:35:16 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170532462
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Huh, wat? Nee, ik vind wel dat mensen de kans moeten krijgen om hier te kunnen blijven wonen.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat we heel Afrika hiernaartoe moeten halen omdat ze zich daar voorplanten als konijnen en alle 3 miljard kanslos zijn? Jij vindt dat alle Syrische mannen die op dit moment in Europa verblijven niet terug hoeven naar hun eigen land als het veilig is om het weer opnieuw op te bouwen? Jij vindt dat al die miljoenen Duitsers, Nederlanders, Belgen en Fransen in Engeland hadden moeten blijven? Jij vindt het ok als het hele sociale stelsel van Europa inéén stort? Jij vindt het ok om Afrikaanse praktijken te krijgen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170532463
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Op het onderwerp van immigratie. De wereld is niet zwart-wit, je bent niet voor het met open armen ontvangen van kansloze gelukszoekers of tegen elke buitenlander die hier rondloopt.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat we heel Afrika hiernaartoe moeten halen omdat ze zich daar voorplanten als konijnen en alle 3 miljard kanslos zijn? Jij vindt dat alle Syrische mannen die op dit moment in Europa verblijven niet terug hoeven naar hun eigen land als het veilig is om het weer opnieuw op te bouwen? Jij vindt dat al die miljoenen Duitsers, Nederlanders, Belgen en Fransen in Engeland hadden moeten blijven? Jij vindt het ok als het hele sociale stelsel van Europa inéén stort? Jij vindt het ok om Afrikaanse praktijken te krijgen?
:')
pi_170532497
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[..]

Wat zei je nou net over dat de wereld niet zwart-wit is?
pi_170532512
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:55 schreef 99.999 het volgende:Dan zijn ze dus gewoon flink anti-buitenlanders.
Nee, anti-kansloze emigrant. FvD heeft niks tegen Belgen, Fransen, Duitsers of Britten.
quote:
Zeker met hun plannen rondom 'remigratie'
Als hun land van herkomst weer veilig is dan kunnen asielzoekers gewoon weer terug, het is natuurlijk van de zotte dat ze eeuwig kunnen blijven.
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:02 schreef Xa1pt het volgende:
Selecteren op basis van culturele achtergrond ( :') ) en alleen verblijfsvergunningen die tijdelijk van aard zijn lijken daar anders toch verdomd sterk op.
Wat is er raar aan een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd ???
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:30 schreef Xa1pt het volgende:Daarnaast is tegen het permanente verblijf van asielzoekers zijn wel redelijk als anti buitenlander standpunt aan te merken lijkt me.
Nee waarom ? :?
Als hun land weer veilig is dan kunnen ze toch gewoon weer terug en hun land weer opbouwen ?

Het is trouwens ook niet alsof alleen FvD die mening heeft.
CDA pleit ook voor een "ontheemdenstatus"
http://nos.nl/artikel/200(...)ntheemdenstatus.html
quote:
De CDA'er vindt dat je vluchtelingen niet moet beloven dat ze met een verblijfsvergunning voor de rest van hun leven in Nederland kunnen blijven. "Het moet veel duidelijker worden dat de opvang gericht is op terugkeer. Wij vangen je op omdat je vluchteling bent. Maar je bent Syriër, dus daar ligt je toekomst."
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:33 schreef Xa1pt het volgende:Huh, wat? Nee, ik vind wel dat mensen de kans moeten krijgen om hier te kunnen blijven wonen.
met welk argument ?
Omdat ze zielig zijn ?

Het is niet alsof we in het Amerika van 1850 zijn waar ruimte zat was en iedereen een lapje grond vor zichzelf kon claimen.
Iedereen uit een ander land een kans geven om hier te wonen, simpelweg omdat ze dat willen is gewoon niet realistisch.

[ Bericht 9% gewijzigd door bluemoon23 op 27-04-2017 22:48:17 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 22:37:18 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170532526
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

[..]

:')
En wederom voor jouw zeer uitgebreide inhoudelijke reactie met vele sterke argumenten om jouw punt te ondersteunen. Ik denk dat ze bij de plaatselijke Groenlinksfractie staan te springen als zo'n politiek genie als jij.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 22:38:07 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170532553
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat zei je nou net over dat de wereld niet zwart-wit is?
Ik som eigenlijk alleen de gevolgen op van wat er gebeurt als je iedereen die om wat voor reden dan ook een permanente verblijfsvergunning geeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170532574
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En wederom voor jouw zeer uitgebreide inhoudelijke reactie met vele sterke argumenten om jouw punt te ondersteunen. Ik denk dat ze bij de plaatselijke Groenlinksfractie staan te springen als zo'n politiek genie als jij.
Ik hou je enkel even een spiegel voor, maar dan moet je er natuurlijk wel in durven kijken. Eerst beweren dat de wereld niet zwart-wit is, maar vervolgens wel automatisch stellen dat iemand die het niet met jouw extreme mening eens is, dus wel het andere uiterste zal aanhangen...
En waarom zou ik bij GroenLinks willen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 27 april 2017 @ 22:39:20 #142
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_170532594
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iemand die hier 15 jaar zit zal doorgaans niet om een tijdelijke reden weggegaan zijn. Ik denk dat Syrië een prachtig voorbeeld gaat zijn van mensen die gewoon terug kunnen, want ik geef die oorlog geen 3 jaar meer.
Dat dachten ze 4 jaar geleden ook. Ondertussen zijn we al in jaar 6 van de oorlog.

Maar dat was mijn vraag niet hč :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_170532653
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik som eigenlijk alleen de gevolgen op van wat er gebeurt als je iedereen die om wat voor reden dan ook een permanente verblijfsvergunning geeft.
Is goed man, succes er mee.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 22:43:05 #144
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170532757
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dat dachten ze 4 jaar geleden ook. Ondertussen zijn we al in jaar 6 van de oorlog.

Maar dat was mijn vraag niet hč :D
Weet je wat, je hebt me bij deze. Zelfs met mijn realistische rationele kijk op de wereld kan ik het niet uit m'n vingers krijgen om gezinnen uit elkaar te rukken. Al denk ik dat dat maar een klein percentage van het totaal gaat zijn, is wel heel toevallig als alle vluchtelingen spontaan besluiten om zich te gaan voortplanten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170533090
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:40 schreef Xa1pt het volgende:Is goed man, succes er mee.
Ik heb jou anders ook nog niet met een fatsoenlijk reactie zien komen wat betreft emigratie, behalve schoppen tegen de tegenstanders van emigratie.

Waar leg jij de grens ?
Hoeveel migranten per jaar naar Nederland ?
Opleidings en werkervaringseisen ?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 27 april 2017 @ 22:51:58 #146
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_170533113
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Weet je wat, je hebt me bij deze. Zelfs met mijn realistische rationele kijk op de wereld kan ik het niet uit m'n vingers krijgen om gezinnen uit elkaar te rukken. Al denk ik dat dat maar een klein percentage van het totaal gaat zijn,
het probleem is juist dat de groep zo enorm divers is dat je er geen simpele oplossing of algemene maatregel op kunt plakken. Er zou veel meer ingezet moeten worden op de binnenkomers die geen verblijfstatus krijgen eruit te werken. Daar zitten de meeste rotte appelen tussen.

Verder gaat een groot deel van de vluchtelingen op den duur al terug, volgens mij is het minimaal 1/3e.

Groepen echte vluchtelingen die massaal kwamen vinden meestal relatief goed aansluiting, zie Joegoslavië. Ook daarbij aangetekend dat een kleine groep zoals Somaliërs het moeilijk hebben.
quote:
is wel heel toevallig als alle vluchtelingen spontaan besluiten om zich te gaan voortplanten.
vertel, wat zijn de cijfers. De geboortecijfers van mensen met een niet Nederlandse achtergrond naderen inmiddels namelijk met rasse schreden de autochtone cijfers. Zit weinig verschil meer in.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_170533192
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 21:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Op het onderwerp van immigratie. De wereld is niet zwart-wit, je bent niet voor het met open armen ontvangen van kansloze gelukszoekers of tegen elke buitenlander die hier rondloopt.
Ofwel de FvD is tegen migranten en voor het stimuleren van 'remigratie'. Dat is gewoon vrij simpel en hard tegen buitenlanders.
Wat ook volkomen logisch is gezien de positie die ze zelf gekozen hebben in het politieke spectrum.
Snap ook niet waarom je daar zo moeilijk over doet.
pi_170533295
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:38 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik hou je enkel even een spiegel voor, maar dan moet je er natuurlijk wel in durven kijken. Eerst beweren dat de wereld niet zwart-wit is, maar vervolgens wel automatisch stellen dat iemand die het niet met jouw extreme mening eens is, dus wel het andere uiterste zal aanhangen...
En waarom zou ik bij GroenLinks willen?
Iedereen met commentaar op de FvD moet blijkbaar gepareerd worden met een domme aanval op GroenLinks. Zie de logica ook nog niet echt :P
pi_170533357
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:53 schreef 99.999 het volgende:Ofwel de FvD is tegen migranten en voor het stimuleren van 'remigratie'. Dat is gewoon vrij simpel en hard tegen buitenlanders.
Wat ook volkomen logisch is gezien de positie die ze zelf gekozen hebben in het politieke spectrum.
Snap ook niet waarom je daar zo moeilijk over doet.
Nattekat doet daar zo moeilijk over omdat jij en Xa1pt wel heel simpele conclusies trekken 8)7

"Buitenlanders" is iedereen die in ander land dan Nederland woont.
Niemand heeft problemen met succesvolle Koreanen, Japanners, Amerikanen, Duiters, Belgen, Zwitsers etc etc.
Het probleem vormen de kansloze migranten die veelal alleen maar een kostenpost zijn en een aanslag vormen op de verzorgingsstaat.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 22:58:30 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170533373
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het probleem is juist dat de groep zo enorm divers is dat je er geen simpele oplossing of algemene maatregel op kunt plakken. Er zou veel meer ingezet moeten worden op de binnenkomers die geen verblijfstatus krijgen eruit te werken. Daar zitten de meeste rotte appelen tussen.

Verder gaat een groot deel van de vluchtelingen op den duur al terug, volgens mij is het minimaal 1/3e.
En dat aantal mag best omhoog. Niet alleen omdat Nederland redelijk aan haar max zit qua ruimte voor inwoners, maar ook omdat landen als Syrië ook weer mensen nodig gaan hebben om het land op te bouwen. Als alle vluchtelingen voor WO2 niet waren teruggekeerd, was Europa (langer) een puinhoop geweest. En dan heb je het over een oorlog die relatief weinig vluchtelingen kende, de oorlog ging zeker in de beginjaren te snel.

quote:
Groepen echte vluchtelingen die massaal kwamen vinden meestal relatief goed aansluiting, zie Joegoslavië. Ook daarbij aangetekend dat een kleine groep zoals Somaliërs het moeilijk hebben.

[..]

vertel, wat zijn de cijfers. De geboortecijfers van mensen met een niet Nederlandse achtergrond naderen inmiddels namelijk met rasse schreden de autochtone cijfers. Zit weinig verschil meer in.
Ik heb het over mensen die uit land X komen als vluchteling en binnen een jaar of twee spontaan besluiten om kinderen te nemen. Dat kan nooit een groot percentage zijn. En kinderen kunnen makkelijk naar Syrië zo lang ze nog niet van de kleuterschool af zijn en de omstandigheden daar verbeterd zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170533421
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Iedereen met commentaar op de FvD moet blijkbaar gepareerd worden met een domme aanval op GroenLinks. Zie de logica ook nog niet echt :P
Je wilt anders zeggen dat je geen krakerstuig bent?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 23:01:25 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170533479
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ofwel de FvD is tegen migranten en voor het stimuleren van 'remigratie'. Dat is gewoon vrij simpel en hard tegen buitenlanders.
Wat ook volkomen logisch is gezien de positie die ze zelf gekozen hebben in het politieke spectrum.
Snap ook niet waarom je daar zo moeilijk over doet.
Wat heeft het stimuleren van remigratie van mensen die hier in principe niks te zoeken hebben te maken met buitenlanderhaat? Ze gaan echt niet elke Marrokaan, Turk en Chinees terugsturen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170533699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat heeft het stimuleren van remigratie van mensen die hier in principe niks te zoeken hebben te maken met buitenlanderhaat? Ze gaan echt niet elke Marrokaan, Turk en Chinees terugsturen.
En terwijl Chinezen wel in onze maatschappij mee kunnen draaien. Toch wel frappant.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 23:25:44 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170534178
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:08 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

En terwijl Chinezen wel in onze maatschappij mee kunnen draaien. Toch wel frappant.
Alleen de wat minder gelukkige groepen noemen kan ook weer dubbelzinnig worden opgevat door enkelen. Geen risico's nemen :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170534454
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat heeft het stimuleren van remigratie van mensen die hier in principe niks te zoeken hebben te maken met buitenlanderhaat? Ze gaan echt niet elke Marrokaan, Turk en Chinees terugsturen.
Nee, ze willen hen laten 'remigreren'.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 23:37:45 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170534469
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, ze willen hen laten 'remigreren'.
Bullshit. Enkel in jouw sprookjeswereld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170534537
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bullshit. Enkel in jouw sprookjeswereld.
Dat het partijprogramma van de FvD een weinig realistisch sprookje is klopt wel :).
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 23:49:33 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170534786
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat het partijprogramma van de FvD een weinig realistisch sprookje is klopt wel :).
Wat een simpele ziel ben je toch ook :')
Volgens mij heb je niks van het partijprogramma gelezen; maar goed:

quote:
Waar integratie niet lukt, is remigratie de beste oplossing. Toch werd in 2015 door slechts 504 immigranten gebruik gemaakt van de reeds bestaande remigratieregeling. Deze regeling moet dus worden uitgebreid en aantrekkelijker worden gemaakt. Tevens moet remigratie als alternatieve straf kunnen worden opgelegd.
quote:
Bevorderen remigratie waar integratie (assimilatie) mislukt.
De enige twee zinnen waarin remigratie voorkomt. Nog meer bullshit te vermelden?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170534880
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dat aantal mag best omhoog. Niet alleen omdat Nederland redelijk aan haar max zit qua ruimte voor inwoners, maar ook omdat landen als Syrië ook weer mensen nodig gaan hebben om het land op te bouwen. Als alle vluchtelingen voor WO2 niet waren teruggekeerd, was Europa (langer) een puinhoop geweest. En dan heb je het over een oorlog die relatief weinig vluchtelingen kende, de oorlog ging zeker in de beginjaren te snel.

[..]

Ik heb het over mensen die uit land X komen als vluchteling en binnen een jaar of twee spontaan besluiten om kinderen te nemen. Dat kan nooit een groot percentage zijn. En kinderen kunnen makkelijk naar Syrië zo lang ze nog niet van de kleuterschool af zijn en de omstandigheden daar verbeterd zijn.
VS en West-Europa heben Syrie en Irak helemaal verwoest. Denk je dat remigratie nog een haalbaar plan is voordat die koters 9 worden?

Were doomed.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 april 2017 @ 23:55:49 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170534949
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:52 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

VS en West-Europa heben Syrie en Irak helemaal verwoest. Denk je dat remigratie nog een haalbaar plan is voordat die koters 9 worden?

Were doomed.
Enig idee wat voor bende Europa was na WO2?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170535059
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:52 schreef Tamabralski het volgende:VS en West-Europa heben Syrie en Irak helemaal verwoest. Denk je dat remigratie nog een haalbaar plan is voordat die koters 9 worden
Wat betreft Irak kan ik je nog een klein deel gelijk geven.
Maar Syrie, dat hebben de Syrische "rebellen" en Assad toch echt zelf verwoest.
pi_170535072
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb jou anders ook nog niet met een fatsoenlijk reactie zien komen wat betreft emigratie, behalve schoppen tegen de tegenstanders van emigratie.

Waar leg jij de grens ?
Hoeveel migranten per jaar naar Nederland ?
Opleidings en werkervaringseisen ?
Nee, voorop staat dat je mensen asiel verleent die dat nodig hebben omdat hun leven elders op de een of andere manier gevaar loopt. Dan zijn eisen niet relevant. Je kunt die eisen wel toespitsen op economische asielzoekers, maar dat lijkt me ook niet heel logisch omdat je dan nog steeds mensen de kans niet geeft om elders een beter bestaan op te bouwen.

De hele massa immigratie wordt ontzettend overtrokken. Er komen jaarlijks ongeveer 60.000 mensen binnen, lijken me ook niet echt cijfers van een dusdanige proportie dat het noodzakelijk is of wordt om daar limieten aan te verbinden.
pi_170535282
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat een simpele ziel ben je toch ook :')
Volgens mij heb je niks van het partijprogramma gelezen; maar goed:

[..]


[..]

De enige twee zinnen waarin remigratie voorkomt. Nog meer bullshit te vermelden?
Remigratie stimuleren en als straf opleggen. Voor boze kereltjes vast een mooi sprookje. Dank dus voor het dubbel bevestigen van wat ik stelde.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 00:27:32 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170535387
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Remigratie stimuleren en als straf opleggen. Voor boze kereltjes vast een mooi sprookje. Dank dus voor het dubbel bevestigen van wat ik stelde.
Als straf? Staat mijn quote in het Chinees voor je ofzo?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 28 april 2017 @ 01:29:38 #165
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170535927
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat betreft Irak kan ik je nog een klein deel gelijk geven.
Maar Syrie, dat hebben de Syrische "rebellen" en Assad toch echt zelf verwoest.
Dat is wat de mainstream media wilt dat het gros denkt.

ISIL leden kwamen voornamelijk van buiten Syrië. In Irak hebben zij miljarden aan "achtergelaten" VS-wapens overgenomen (of gekregen) waarmee zij richting syrie vertrokken. Assad opruimen was ook precies wat de VS en West-Europa inclusief Erdogan wilden. Toeval?

Het Westen zit dus ook achter de vernietiging van Syrië. Ik ben 100% zeker daarvan. En ieder ander die nog een beetje logisch kan nadenken.
  vrijdag 28 april 2017 @ 07:05:58 #166
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170536955
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 01:29 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Dat is wat de mainstream media wilt dat het gros denkt.

ISIL leden kwamen voornamelijk van buiten Syrië. In Irak hebben zij miljarden aan "achtergelaten" VS-wapens overgenomen (of gekregen) waarmee zij richting syrie vertrokken. Assad opruimen was ook precies wat de VS en West-Europa inclusief Erdogan wilden. Toeval?

Het Westen zit dus ook achter de vernietiging van Syrië. Ik ben 100% zeker daarvan. En ieder ander die nog een beetje logisch kan nadenken.
Heeft natuurlijk weinig met FVD te maken.
pi_170537206
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als straf? Staat mijn quote in het Chinees voor je ofzo?
Uit je quote.

quote:
Tevens moet remigratie als alternatieve straf kunnen worden opgelegd.
'Remigratie' opleggen als straf.
Heb jij het programma van je idolen wel gelezen en begrepen?
pi_170537414
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 01:29 schreef Tamabralski het volgende:Het Westen zit dus ook achter de vernietiging van Syrië. Ik ben 100% zeker daarvan. En ieder ander die nog een beetje logisch kan nadenken.
Je post spreekt zichzelf tegen.
Het is echt niet alleen Islamitische Staat die daar de wapens heeft opgepakt
De wapens die door de VS geleverd waren aan gematigde rebellen terroristen worden volop gebruikt.
Maar die gematigde rebellen terroristen bestaan uit heel veel verschillende fracties waarvan vele gewoon uit Syrie komen.
pi_170537478
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je post spreekt zichzelf tegen.
Het is echt niet alleen Islamitische Staat die daar de wapens heeft opgepakt
De wapens die door de VS geleverd waren aan gematigde rebellen terroristen worden volop gebruikt.
Maar die gematigde rebellen terroristen bestaan uit heel veel verschillende fracties waarvan vele gewoon uit Syrie komen.
Ofwel het is daar de komende tien jaar nog vast en zeker een grote bende. Dan gaan er vast niet veel vluchtelingen terug en kunnennze maar beter integreren hier. In plaats van ze, zoals partijen als PVV en FvD willen, ze voor eeuwig als tweederangs burgers behandelen.
pi_170537511
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 00:02 schreef Xa1pt het volgende:Nee, voorop staat dat je mensen asiel verleent die dat nodig hebben omdat hun leven elders op de een of andere manier gevaar loopt. Dan zijn eisen niet relevant. Je kunt die eisen wel toespitsen op economische asielzoekers, maar dat lijkt me ook niet heel logisch omdat je dan nog steeds mensen de kans niet geeft om elders een beter bestaan op te bouwen.
Jij hanteert dus het zieligheids criterium ?
quote:
De hele massa immigratie wordt ontzettend overtrokken. Er komen jaarlijks ongeveer 60.000 mensen binnen, lijken me ook niet echt cijfers van een dusdanige proportie dat het noodzakelijk is of wordt om daar limieten aan te verbinden.
60.000 erbij per jaar puur en alleen door economische migranten vind ik nogal wat , dat is het inwonertal van een stad als Zeist, Roermond, of Den Helder.
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:35 schreef 99.999 het volgende:Ofwel het is daar de komende tien jaar nog vast en zeker een grote bende. Dan gaan er vast niet veel vluchtelingen terug en kunnen ze maar beter integreren hier. In plaats van ze, zoals partijen als PVV en FvD willen, ze voor eeuwig als tweederangs burgers behandelen.
Ook jij spreekt jezelf tegen.
Als het volgens jou nog tien jaar een grote bende daar is, dan hoef je ze niet eeuwig als tweederangs burger te behandelen.
Dat is dus 10 jaar een ontheemdenstatus, land veilig ? weer terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 28-04-2017 08:46:33 ]
pi_170537612
Kan je na meer dan 10 jaar nog over terug spreken?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 09:46:30 #172
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170538257
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uit je quote.

[..]

'Remigratie' opleggen als straf.
Heb jij het programma van je idolen wel gelezen en begrepen?
'Idolen' :')

Wat een naar figuur ben je ook, zoek het lekker uit met dat getroll.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 28 april 2017 @ 09:56:35 #173
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170538446
Het gaat weer eens de verkeerde kant op. Geen vervelende insinuaties in het woordgebruik, graag.
  vrijdag 28 april 2017 @ 18:24:21 #174
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170547858
Amsterdammers livestreamen roman Thierry Baudet voor afstudeerfilm

quote:
"We zochten iets wat bij de titel van de film past, dus bedachten we een vreselijk boek te gaan voorlezen van een vreselijke vent," zegt Lenten, die aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht studeert.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170547876
quote:
Grappig hoor, vreselijke vent. Hihaho.
(she/her)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 18:27:33 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170547915
Lol, pure haat _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170547976
En het klopt ook gewoon niet. 'Dit is voor niemand leuk' zeggen ze, maar het boek is een bestseller.
(she/her)
pi_170548096
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:25 schreef Fylax het volgende:

[..]

Grappig hoor, vreselijke vent. Hihaho.
Boek nog niet gelezen, maar het wel een vreselijk boek vinden; je moet ook niet te veel verwachten van "kunststudenten".
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 18:40:17 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170548103
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Boek nog niet gelezen, maar het wel een vreselijk boek vinden; je moet ook niet te veel verwachten van "kunststudenten".
Kunst"studenten"

MBO'ers zijn scholieren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 28 april 2017 @ 18:40:55 #180
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170548117
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_170548121
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:40 schreef richolio het volgende:

[..]

Terecht
Oké.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 28 april 2017 @ 18:41:32 #182
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170548125
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kunst"studenten"

MBO'ers zijn scholieren.
HKU is hbo tho
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 18:41:54 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170548130
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:40 schreef richolio het volgende:

[..]

Terecht
Wat? Dat ze onterecht student genoemd worden? Dat ze het boek voorlezen? Dat ze het verfilmen? Blinde haat?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170548134
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:41 schreef richolio het volgende:

[..]

HKU is hbo tho
Scheelt drie letters, het idee blijft hetzelfde. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 18:42:15 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170548136
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:41 schreef richolio het volgende:

[..]

HKU is hbo tho
HogeSCHOOL.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 28 april 2017 @ 18:43:50 #186
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170548167
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:31 schreef Fylax het volgende:
En het klopt ook gewoon niet. 'Dit is voor niemand leuk' zeggen ze, maar het boek is een bestseller.
Nou ja.. bestseller.. Een keer in de herdruk en dat was het wel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 28 april 2017 @ 18:46:53 #187
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170548214
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

HogeSCHOOL.
Hbo dus
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 april 2017 @ 19:05:32 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170548565
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:46 schreef richolio het volgende:

[..]

Hbo dus
Ik heb geen idee. Geen studenten iig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170548673
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:25 schreef Fylax het volgende:

[..]

Grappig hoor, vreselijke vent. Hihaho.
Ik zou dan dit vreselijke boek nemen https://www.bol.com/nl/p/(...)me/9200000060318085/
pi_170554469
Zelfs Dee (vriendin van Enzo Knol) vindt het een goed boek :)
(she/her)
  vrijdag 28 april 2017 @ 22:46:22 #191
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170554540
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:44 schreef Fylax het volgende:
Zelfs Dee (vriendin van Enzo Knol) vindt het een goed boek :)
Shit. Daar heb je dan ook meteen de literaire criticus van Nederland te pakken. Dan moet het wel goed zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170554567
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Shit. Daar heb je dan ook meteen de literaire criticus van Nederland te pakken. Dan moet het wel goed zijn.
Ok.
(she/her)
pi_170557026
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Boek nog niet gelezen, maar het wel een vreselijk boek vinden;
Ik moet opeens denken aan Jan Roos en het associatieverdrag met de Oekraďne, maar toen mocht dat volgens velen niet als argument worden aangedragen...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 april 2017 @ 00:46:53 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170557094
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik moet opeens denken aan Jan Roos en het associatieverdrag met de Oekraďne, maar toen mocht dat volgens velen niet als argument worden aangedragen...
Jan Roos heeft een boek geschreven?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170557107
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jan Roos heeft een boek geschreven?
Jan Roos ageerde fel tegen een verdrag maar ging er prat op het niet te hebben gelezen.
pi_170557108
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik moet opeens denken aan Jan Roos en het associatieverdrag met de Oekraďne, maar toen mocht dat volgens velen niet als argument worden aangedragen...
Wat probeer je te zeggen? :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 april 2017 @ 00:52:12 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170557165
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jan Roos ageerde fel tegen een verdrag maar ging er prat op het niet te hebben gelezen.
En nu?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170557170
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat probeer je te zeggen? :P
Vervang in jouw reactie van 18:39 "boek" door "verdrag" en je weet het.
pi_170557186
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En nu?
En nu zijn er blijkbaar wat mensen in hun kuif gepikt omdat HKU-studenten kritiek hebben op een boek dat ze niet hebben gelezen.
pi_170557194
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:52 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vervang in jouw reactie van 18:39 "boek" door "verdrag" en je weet het.
En dan praten we over Jan Roos, wat heeft die mafklapper hier mee te maken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170557200
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En dan praten we over Jan Roos, wat heeft die mafklapper hier mee te maken?
Iets met selectieve verontwaardiging.
pi_170557205
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Iets met selectieve verontwaardiging.
Dan ben je bij de verkeerde.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170558500
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 09:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

'Idolen' :')

Wat een naar figuur ben je ook, zoek het lekker uit met dat getroll.
Maar goed, het gaat er om dat ze remigratie als straf op willen leggen.
Ander strafrecht voor mensen van buitenlandse komaf dus. Vind jij dat een goed idee van de FvD?

Oh en wanneer jij mensen zo bewondert en wanneer je zo kwaad wordt op kritiek dat je zelfs je eigen berichten niet meer kan lezen, dan begint het wel erg op idolen te lijken...
pi_170559252
Steeds meer mensen in mijn omgeving worden lid van JFVD, niks mis mee.. :)
pi_170567514
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:44 schreef Fylax het volgende:
Zelfs Dee (vriendin van Enzo Knol) vindt het een goed boek :)
:')
pi_170567555
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:52 schreef Doublepain het volgende:
Steeds meer mensen in mijn omgeving worden lid van JFVD, niks mis mee.. :)
Ga je naar kickoffevent?
(she/her)
pi_170567573
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:52 schreef Doublepain het volgende:
Steeds meer mensen in mijn omgeving worden lid van JFVD, niks mis mee.. :)
Haha.
pi_170567673
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Haha.
Is daar wat mis mee Kaas, is dat om te lachen? Is het niet prachtig dat je in dit land zelf mag kiezen waar je je bij aansluit? Of dat nou de Jonge Democraten, Jonge Socialisten of JFVD is?
(she/her)
pi_170567793
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:06 schreef Fylax het volgende:

[..]

Is daar wat mis mee Kaas, is dat om te lachen? Is het niet prachtig dat je in dit land zelf mag kiezen waar je je bij aansluit? Of dat nou de Jonge Democraten, Jonge Socialisten of JFVD is?
Oh, daar heb ik het niet over. Moet enkel lachen om het milieu waar hij blijkbaar in verkeert.
pi_170567855
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:01 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ga je naar kickoffevent?
Als goed is wel, waar was het ook alweer, Amsterdam toch?

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:10 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Oh, daar heb ik het niet over. Moet enkel lachen om het milieu waar hij blijkbaar in verkeert.
Welk milieu? Je weet niet eens waarover je praat
pi_170567865
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:12 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Als goed is wel, waar was het ook alweer, Amsterdam toch?

[..]

Welk milieu? Je weet niet eens waarover je praat
Amsterdam ja, wel ver voor mij :')
(she/her)
pi_170567883
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:12 schreef Doublepain het volgende:

Welk milieu? Je weet niet eens waarover je praat
Een milieu waarin FvD'ers voorkomen, zoals je zelf zei. Dat is grappig.
pi_170567933
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Een milieu waarin FvD'ers voorkomen, zoals je zelf zei. Dat is grappig.
Oa ja, ken ook zat GL hipsters, maargoed ik beoordeel mensen niet om hun politieke voorkeur

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:13 schreef Fylax het volgende:

[..]

Amsterdam ja, wel ver voor mij :')
Als goed is komen er meer events door het hele land
pi_170569417
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Oa ja, ken ook zat GL hipsters, maargoed ik beoordeel mensen niet om hun politieke voorkeur

[..]

Als goed is komen er meer events door het hele land
Klopt maar het is toch leuk om bij allereerste te zijn
(she/her)
pi_170570080
1 mei 19:00 begint de kaartverkoop van het eerste event :)
pi_170570282
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 19:32 schreef Fylax het volgende:

[..]

Klopt maar het is toch leuk om bij allereerste te zijn
Das waar idd
pi_170578681
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:52 schreef Doublepain het volgende:
Steeds meer mensen in mijn omgeving worden lid van JFVD, niks mis mee.. :)
Dan heb je wel een wat bijzondere omgeving :s).
pi_170579578
quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2017 07:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan heb je wel een wat bijzondere omgeving :s).
Ik ken veel mensen ;)
pi_170579977
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2017 07:46 schreef 99.999 het volgende:
Maar goed, het gaat er om dat ze remigratie als straf op willen leggen.
Ander strafrecht voor mensen van buitenlandse komaf dus. Vind jij dat een goed idee van de FvD?
Er is niets raars aan als strafrechtelijke uitspraken ook gevolgen hebben voor een verblijfsvergunning. Zo'n systeem kent elk westers land. Ook Nederland.

Maar dit is FvD wel een beetje eigen: iets roepen dat leuk klinkt, maar geen enkele invulling eraan geven. Er bestaat dus al zo'n systeem, dus dan wil ik graag horen wat daar nu precies mis mee is. Moet de invulling van 'ernstig misdrijf' breder getrokken worden? Dat is namelijk iets dat juist door de natiestaten zelf bepaald kan worden, dus da's mooi. En hoe ga je precies om met het probleem dat veruit het merendeel van de asielzoekers niet kán remigreren omdat de thuissituatie niet veilig is?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 30 april 2017 @ 21:27:01 #220
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_170595843
vraagje naar aanleiding van gesprek op Twitter

quote:
Invoering van de direct gekozen burgemeester in alle gemeenten in Nederland per 1 januari 2018. Iedere Nederlander moet zich verkiesbaar kunnen stellen voor het burgemeesterschap (mits aan bepaald aantal basisvoorwaarden is voldaan).
wordt er nog wat gedaan met de inhoud van de functie van burgemeester of blijft dat zo als het nu is?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_170596015
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 21:27 schreef rubbereend het volgende:
vraagje naar aanleiding van gesprek op Twitter

[..]

wordt er nog wat gedaan met de inhoud van de functie van burgemeester of blijft dat zo als het nu is?
Goed punt, met het huidige takenpakket zou het immers vrij vreemd zijn om de burgemeester direct te laten verkiezen.
pi_170596719
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 21:30 schreef 99.999 het volgende:Goed punt, met het huidige takenpakket zou het immers vrij vreemd zijn om de burgemeester direct te laten verkiezen.
Ach kom nou, je lult alleen maar een ander na die een paar dagen geleden hetzelfde heeft gepost over burgemeester en takenpakket.

Wat zou volgens jou het bezwaar dan zijn ?
pi_170596985
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 21:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ach kom nou, je lult alleen maar een ander na die een paar dagen geleden hetzelfde heeft gepost over burgemeester en takenpakket.

Wat zou volgens jou het bezwaar dan zijn ?
Die ander had dan ook groot gelijk.
De uitvoerende, politiek relevante, taken van een burgemeester zijn nu erg beperkt. Wat openbare orde en veiligheid en dat is het dan wel. En daarbij is vooral de wet leidend. Verder is de burgemeester vooral voorzitter van college en raad, daarbij zou de politieke kleur maar beperkt mee moeten spelen.
Om nut te hebben zou je bij een verkozen burgemeester dus eigenlijk het takenpakket om moeten gooien. Anders loopt het vermoedelijk snel mis...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 30 april 2017 @ 22:16:32 #224
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_170597409
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 21:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goed punt, met het huidige takenpakket zou het immers vrij vreemd zijn om de burgemeester direct te laten verkiezen.
vandaar mijn vraag wat de plannen van FvD inhouden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_170597505
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 21:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goed punt, met het huidige takenpakket zou het immers vrij vreemd zijn om de burgemeester direct te laten verkiezen.
Kan je dat wat meer onderbouwen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170601373
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 22:01 schreef 99.999 het volgende:Die ander had dan ook groot gelijk.
De uitvoerende, politiek relevante, taken van een burgemeester zijn nu erg beperkt. Wat openbare orde en veiligheid en dat is het dan wel. En daarbij is vooral de wet leidend. Verder is de burgemeester vooral voorzitter van college en raad, daarbij zou de politieke kleur maar beperkt mee moeten spelen.
Om nut te hebben zou je bij een verkozen burgemeester dus eigenlijk het takenpakket om moeten gooien. Anders loopt het vermoedelijk snel mis...
In Duitsland is de burgemeester ook gekozen, is daar het takenpakker zoveel anders dan ?
Als die burgemeester in Nederland zonodig onafhankelijk moet zijn en "boven de partijen moet staan", waarom kiezen ze daar dan altijd partijtijgers voor uit ?
Dan kun je daar ook een gemeentesecretaris voor pakken.
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 22:16 schreef rubbereend het volgende:vandaar mijn vraag wat de plannen van FvD inhouden
Wat heeft het voor zin dat zo veel FvD kritici hier alle plannen van de partij compleet kapot willen analyseren en vragen "ja maar , hoe gaan ze dat doen dan ?"

Laten we niet overdrijven, we hebben het over een partij met 2 kamerleden.
Net alsof andere kleine partijen met zo`n zetelaantal gelijk alles panklaar hebben liggen.

[ Bericht 14% gewijzigd door bluemoon23 op 01-05-2017 08:50:32 ]
  maandag 1 mei 2017 @ 09:49:43 #227
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170602141
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 08:37 schreef bluemoon23 het volgende:
In Duitsland is de burgemeester ook gekozen, is daar het takenpakker zoveel anders dan ?
Als die burgemeester in Nederland zonodig onafhankelijk moet zijn en "boven de partijen moet staan", waarom kiezen ze daar dan altijd partijtijgers voor uit ?
Dan kun je daar ook een gemeentesecretaris voor pakken.
Ja, het "Duitse model" is wezenlijk anders. Het is zelfs zo dat in sommige Duitse gemeente de burgemeester alle taken en bevoegdheden heeft en de raad slechts een bijrol speelt.

Natuurlijk zouden wij in Nederland de bevoegdheden ook kunnen herverdelen (dat is ook noodzakelijk als wij de burgemeester gaan kiezen) maar dag je feitelijk niet "ik wil een gekozen burgemeester" maar "ik vind dat de raad te veel te zeggen heeft". Dat kan, maar dat vereist dus een grootschalige hervorming van het Nederlands stelsel. De vraag is dan: is daar aanleiding of reden voor?

De gemeentesecretaris geeft als "directeur" leiding aan het ambtelijke deel van de gemeente. De burgemeester geeft sturing en behoud de orde binnen het politieke deel van het gemeentebestuur. Het is dan ook vanzelfsprekend dat politieke en bestuurlijke ervaring een vereiste is. Het zijn dus vaak mensen die hun sporen in het openbaar bestuur al hebben verdiend. Vanwege de beperkingen in hun bevoegdheden en hun taakstelling kunnen zij alleen geen partijpolitieke standpunten uitvoeren. Dat moeten ze overlaten aan de wethouders en aan de raad.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 1 mei 2017 @ 09:54:00 #228
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170602215
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 08:37 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat heeft het voor zin dat zo veel FvD kritici hier alle plannen van de partij compleet kapot willen analyseren en vragen "ja maar , hoe gaan ze dat doen dan ?"

Laten we niet overdrijven, we hebben het over een partij met 2 kamerleden.
Net alsof andere kleine partijen met zo`n zetelaantal gelijk alles panklaar hebben liggen.
Ja? Toen de PvdD de Kamer in kwam was hun agenda vrij helder. Ook de SGP heeft als kleine partij aardig wat tijd geďnvesteerd in de uitwerking van hun staatsrechtelijke (en vaak ook radicale!) opvattingen. VNL en DENK hebben dat (als afsplitsingen) niet, maar hadden op dat gebied ook geen enkele pretenties of ambities.

Baudet is een beetje halsoverkop de Kamer ingekomen, klaarblijkelijk met allerlei punten en opvattingen die "in het land leven". De vraag is alleen: wat kunnen wij met die opvattingen? Zonder uitwerking blijkt het veel gebakken lucht te zijn. Voor de verkiezingen maakt dat niet uit, maar nu Baudet vanaf dag 1 de aandacht probeert te grijpen in de Kamer, wordt de vraag wat hij concreet wil bereiken wel steeds relevanter.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170602691
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 08:37 schreef bluemoon23 het volgende:

Wat heeft het voor zin dat zo veel FvD kritici hier alle plannen van de partij compleet kapot willen analyseren en vragen "ja maar , hoe gaan ze dat doen dan ?"

Ik vind de vraag hoe gaan ze dat doen dan ? heel relevant voor alle vage politieke plannen, van elke partij, beweging of individu.

Neem nou het plan van gekozen burgemeesters.
Burgemeesters hebben niet zoveel macht. Als die gekozen gaan worden ontstaat er een verlangen meer macht te leggen bij die ene functie, ten koste van de gemeenteraad oa.
Wil FvD dat ?
Ik wil dat niet. Ik wil liever die macht spreiden over meerdere gemeenteraadsleden. Dat is democratischer.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bluesdude op 01-05-2017 10:50:10 ]
pi_170603368
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind de vraag hoe gaan ze dat doen dan ? heel relevant voor alle vage politieke plannen, van elke partij, beweging of individu.
Tuurlijk is dat heel interessant, maar het lijkt er op of dat hier op Fok bijna alleen gebeurt met de vage plannen en proefballonnen van FvD.
quote:
Burgemeesters hebben niet zoveel macht. Als die gekozen gaan worden ontstaat er een verlangen meer macht te leggen bij die ene functie, ten koste van de gemeenteraad oa.
Wil FvD dat ?
Ik wil dat niet. Ik wil liever die macht spreiden over meerdere gemeenteraadsleden. Dat is democratischer.
Als je het democratischer wil dan moet je sowieso een gekozen burgemeester hebben, dat is altijd democratischer dan het huidige systeem.
pi_170604281
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:59 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat heel interessant, maar het lijkt er op of dat hier op Fok bijna alleen gebeurt met de vage plannen en proefballonnen van FvD.
In dit topic is dat wel zo. Dat is de bedoeling ook.
Maar iedereen kan een ander topic openen over vage plannen van andere partijen.
Wat ook altijd gebeurde op FOK!.

[..]
quote:
Als je het democratischer wil dan moet je sowieso een gekozen burgemeester hebben, dat is altijd democratischer dan het huidige systeem.
Niet mee eens. Ik ben tegen meer macht naar de burgemeester en dat gaat gebeuren met die burgemeestersverkiezingen . Ik ben voor spreiding van die macht over de gemeenteraadsleden.
Burgemeesterverkiezingen in Nederland komen onder de 50% opkomst . Misschien ook vaak onder de 40% . Dan krijg je dat minderheden van 20-25% kiesgerechtigden gaan bepalen wie burgemeester wordt. Dat is eerder het falen van democratie .
Om dit op te krikken neigt men naar meer macht geven aan de burgemeester.
En het imago van mensen wordt ook belangrijker. Ging hij vreemd 20 jaar terug? Met een meisje van 17? Rookte hij marihuana toen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 01-05-2017 12:03:26 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 1 mei 2017 @ 17:13:56 #232
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_170611990
Maargoed, leuk die discussie, ik vroeg gewoon wat FvD nou precies wil
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_170615894
Tickets voor het kick-off evenement zijn nu te koop.

7 euro voor leden, 18 voor niet-leden
(she/her)
  maandag 1 mei 2017 @ 19:50:22 #234
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170616029
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:45 schreef Fylax het volgende:
Tickets voor het kick-off evenement zijn nu te koop.

7 euro voor leden, 18 voor niet-leden
En geen toegang voor bejaarden :'(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170616059
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:50 schreef Maraca het volgende:

[..]

En geen toegang voor bejaarden :'(
ik hoefde nergens mijn geboortedatum invullen (ja wel bij het inschrijven dat wel)
dus voor 18 euro kun je denk ik ook naar binnen als je net iets ouder bent _O-
(she/her)
  maandag 1 mei 2017 @ 19:53:18 #236
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170616117
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:51 schreef Fylax het volgende:

[..]

ik hoefde nergens mijn geboortedatum invullen (ja wel bij het inschrijven dat wel)
dus voor 18 euro kun je denk ik ook naar binnen als je net iets ouder bent _O-
Ik kan wel voor een 27-jarige doorgaan als 28-jarige toch? :7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170616464
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:53 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik kan wel voor een 27-jarige doorgaan als 28-jarige toch? :7
precies, daarom :P
(she/her)
pi_170622933
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:13 schreef rubbereend het volgende:
Maargoed, leuk die discussie, ik vroeg gewoon wat FvD nou precies wil
Het is grotendeels nog een partij in opbouw, dus je kan nog niet teveel verwachten. Het begin is er, de rest moet allemaal nog vorm gegeven worden de komende maanden en jaren. Het kan allemaal nog gebakken lucht blijken maar daar is het nu nog veel te vroeg voor om te oordelen. Je begint altijd eerst met de grote lijnen en gaat daarna pas de details uitwerken. Maar het feit dat deze partij zoveel mensen (ook jongeren) in zo'n korte tijd aanspreekt, enthousiast maakt en bij de politiek weet te betrekken is een goed begin.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_170678192
quote:
NRC checkt: ‘Vrouwen zijn een beetje linksig – tot ze een rechtse man ontmoeten’

De aanleiding

Kamerlid Thierry Baudet ontving afgelopen maand het eerste exemplaar van maandblad Quote uit handen van hoofdredacteur Sander Schimmelpenninck. Bij een glas champagne kwamen de twee over politiek te spreken. „Het is eigenlijk normaal voor een vrouw om een beetje linksig te zijn”, zei Baudet. „Dan ontmoet ze een man die gewoon rechts is, en dan zegt ze: nou, die heeft ook wel gelijk. Eerst krijg je wat linkse praatjes, en dan zeg jij hoe het echt zit, en dan zegt zij: oké, dat is ook wel waar.” Seksistisch? „Het is gewoon zo.” Heeft hij gelijk?

Waar is het op gebaseerd?
Baudet reageert niet op een verzoek van NRC om zijn uitspraak te onderbouwen. We gaan zelf op onderzoek uit. De stelling bestaat uit twee delen, geparafraseerd: ‘vrouwen zijn een beetje linksig’ en ‘vrouwen worden rechtser als ze een rechtse man ontmoeten’.

Stelling 1: ‘Vrouwen zijn een beetje linksig’
Laten we eerst eens kijken naar de afgelopen parlementsverkiezingen van 15 maart. Hoe hebben mannen en vrouwen daar gestemd? Nou, dat weten we niet. Door het stemgeheim is niet bekend wie wat gestemd heeft, legt een woordvoerder van de Kiesraad uit. „Daarvoor moet je bij de peilers zijn.”

Onderzoeksbureau Ipsos deed zo’n peiling na het sluiten van de stembussen. Daaruit blijkt dat mannen significant vaker op rechtse partijen (VVD, PVV, CDA) stemden dan vrouwen. Vrouwen stemden weer vaker dan mannen op GroenLinks. Voor overige partijen was er geen significant verschil. Relatief stemden vrouwen dus, inderdaad, linkser dan mannen. Maar om nou te zeggen dat vrouwen links zijn? Nee. Uit kiezersonderzoeken blijkt dat mannen zich gemiddeld rechts op de politieke as plaatsen, terwijl vrouwen in het midden verkeren.

Dat vrouwen linkser (of minder rechts) zijn dan mannen geldt niet alleen voor Nederland, maar voor de meeste westerse landen. Uit de zogeheten European Values Study, een grootschalig internationaal onderzoek uit 2014, blijkt dat vrouwen in bijna heel Europa linkser stemmen dan mannen. Ook in de VS is de steun voor Democraten onder vrouwen relatief groter dan onder mannen. Van alle tijden is dat niet: tot de jaren zeventig waren vrouwen juist rechtser en conservatiever dan mannen.

Samengevat: vrouwen stemmen linkser dan mannen. Op de links-rechtsas plaatsen ze zich echter niet links, maar in het midden, terwijl mannen daar juist rechts van zitten. Vrouwen „een beetje linksig”? We beoordelen de stelling als grotendeels waar.

Stelling 2: ‘Vrouwen worden rechtser als ze een rechtse man ontmoeten’
Deze stelling is lastiger. We gaan te rade bij Henk van der Kolk, onderzoeker bij de Universiteit Twente. Op basis van data verzameld in het kader van het Nationaal Kiezersonderzoek (2012) constateert hij dat getrouwde vrouwen zichzelf als rechtser beoordelen dan ongetrouwde vrouwen. Bij mannen zijn de verschillen tussen getrouwd en ongetrouwd niet significant. Opvallend is dat gescheiden vrouwen zichzelf als linkser beoordelen.

Met conclusies moeten we voorzichtig zijn. Dit is zogeheten ‘cross-sectioneel’ onderzoek: een momentopname waarop verschillende groepen zijn ondervraagd. Het is niet zo dat kiezers jarenlang werden gevolgd om de effecten van het huwelijk op hun stemgedrag te meten. Zijn getrouwde vrouwen rechtser vanwege de politieke voorkeur van de man? Of trouwen rechtse (conservatieve) vrouwen bijvoorbeeld gewoon sneller?

In de VS is wel onderzocht hoe de politieke voorkeur van mensen verandert met hun burgerlijke staat. De steun voor Democraten onder Amerikaanse vrouwen die (met een man) trouwen neemt af, en na scheiding weer toe. Of dat in Nederland ook zo is, weten we niet.

Baudet beweert dat vrouwen rechtser worden omdat de mán ze overtuigt, omdat hij „een punt” heeft. Daar zijn echter geen aanwijzingen voor. Een mogelijke verschuiving naar rechts wordt ook ingegeven door sociaal-economische belangen: die veranderen als je trouwt. Het inkomen stijgt gemiddeld, bijvoorbeeld. En een scheiding maakt nog steeds relatief veel vrouwen afhankelijker van staatssteun, wat verlinksing verklaart. Kortom: of Nederlandse vrouwen rechtser worden als ze een rechtse man ontmoeten, weten we niet. We beoordelen de stelling als ongefundeerd.
Het NRC kan de uitspraken van Baudet niet ontkrachten, Baudet heeft gelijk :7
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 mei 2017 @ 12:12:07 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170678377
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:05 schreef Vesz het volgende:

[..]

Het NRC kan de uitspraken van Baudet niet ontkrachten, Baudet heeft gelijk :7
#teamonderbuik :7

Hier werd hij toch voor als vrouwenhater bestempeld? Nemen al die feministen hun woorden nu terug?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170678387
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:05 schreef Vesz het volgende:

[..]

Het NRC kan de uitspraken van Baudet niet ontkrachten, Baudet heeft gelijk :7
Kenmerkt wel mooi het simplisme van de immer bozige rechtse man :P
pi_170678420
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

#teamonderbuik :7

Hier werd hij toch voor als vrouwenhater bestempeld? Nemen al die feministen hun woorden nu terug?
Omdat blijkt dat de uitspraken van Baudet, zoals gesteld en verwacht, ongefundeerd zijn?

Dan moet toch juist Baudet weer eens excuses aanbieden voor zijn domme uitspraken?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 mei 2017 @ 12:14:02 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170678430
quote:
10s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kenmerkt wel mooi het simplisme van de immer bozige rechtse man :P
Dat ie gelijk heeft gekregen van de grootste haatkrant? Wat :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170678464
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

#teamonderbuik :7

Hier werd hij toch voor als vrouwenhater bestempeld? Nemen al die feministen hun woorden nu terug?
Nee, om zijn uitspraken dat vrouwen niet zo ambitieus zijn en het in een heleboel beroepen gewoon niet zo goed doen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 mei 2017 @ 12:18:03 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170678542
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, om zijn uitspraken dat vrouwen niet zo ambitieus zijn en het in een heleboel beroepen gewoon niet zo goed doen.
Oja, dat hadden we ook nog.

NRC kan dat vast ook wel 'ontkrachten'.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170678576
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat ie gelijk heeft gekregen van de grootste haatkrant? Wat :?
Huh? Wat is een haatkrant en waarom?

Daarnaast heeft de NRC en factcheck gedaan waaruit blijkt dat wat Baudet roeptoetert, zoals gebruikelijk, ongefundeerd is.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 mei 2017 @ 12:20:34 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170678615
quote:
5s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Huh? Wat is een haatkrant en waarom?

Daarnaast heeft de NRC en factcheck gedaan waaruit blijkt dat wat Baudet roeptoetert, zoals gebruikelijk, ongefundeerd is.
Ongefundeerd? Ze geven hem godverdomme gelijk _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170678660
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ongefundeerd? Ze geven hem godverdomme gelijk _O-
De volgende keer even een artikel tot het einde lezen knul :)

quote:
Kortom: of Nederlandse vrouwen rechtser worden als ze een rechtse man ontmoeten, weten we niet. We beoordelen de stelling als ongefundeerd.
pi_170678664
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ongefundeerd? Ze geven hem godverdomme gelijk _O-
Nee. Dat vrouwen een beetje linksig zijn, maar dat is niet het vreemde gedeelte van zijn uitspraak. Dat volgt daarna.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 mei 2017 @ 12:23:53 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170678729
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De volgende keer even een artikel tot het einde lezen knul :)

[..]

Ik lees ook waar ze die conclusie vandaan halen, en bestempel de conclusie als ongefundeerd. En aangezien je weer eens denigrerend gaat doen, ben ik weer klaar met je.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170678870
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik lees ook waar ze die conclusie vandaan halen, en bestempel de conclusie als ongefundeerd. En aangezien je weer eens denigrerend gaat doen, ben ik weer klaar met je.
Je leest waar ze hun conclusie vandaan halen dus je kunt de onderbouwing terug vinden, maar je noemt de conclusie ongefundeerd? Dat is wel een beetje gek.
pi_170678877
quote:
5s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Huh? Wat is een haatkrant en waarom?

Daarnaast heeft de NRC en factcheck gedaan waaruit blijkt dat wat Baudet roeptoetert, zoals gebruikelijk, ongefundeerd is.
Het NRC maakt er ongefundeerd van maar er staat letterlijk dat getrouwde vrouwen rechtser zijn dan niet getrouwde vrouwen. Blijft alleen de vraag staat of dat komt door overtuiging van de partner of door andere zaken.

Neemt niet weg dat het gewoon een feit is dat getrouwde vrouwen rechtser zijn, Baudet heeft daar gewoon gelijk in, hoe hard je ook om je heen blijft slaan en op de man speelt.
pi_170679025
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:28 schreef Vesz het volgende:

[..]

Het NRC maakt er ongefundeerd van maar er staat letterlijk dat getrouwde vrouwen rechtser zijn dan niet getrouwde vrouwen. Blijft alleen de vraag staat of dat komt door overtuiging van de partner of door andere zaken.

Neemt niet weg dat het gewoon een feit is dat getrouwde vrouwen rechtser zijn, Baudet heeft daar gewoon gelijk in, hoe hard je ook om je heen blijft slaan en op de man speelt.
Maar daar had Baudet het niet over.
pi_170679177
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar daar had Baudet het niet over.
Het NRC haalt een onderzoek aan die Baudets uitspraken wel degelijk onderbouwt! NRC werpt vervolgens tegen dat je onderzoeken “voorzichtig” moet lezen en er vooral geen conclusies aan mag verbinden. Yeah right.
pi_170679352
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:38 schreef Vesz het volgende:

[..]

Het NRC haalt een onderzoek aan die Baudets uitspraken wel degelijk onderbouwt! NRC werpt vervolgens tegen dat je onderzoeken “voorzichtig” moet lezen en er vooral geen conclusies aan mag verbinden. Yeah right.
Nee. Baudet zegt dat vrouwen niet meer linksig zijn als ze een rechtse man ontmoeten. Dat wordt op geen enkele manier ondersteund.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 4 mei 2017 @ 12:47:00 #256
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170679410
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:28 schreef Vesz het volgende:

[..]

Het NRC maakt er ongefundeerd van maar er staat letterlijk dat getrouwde vrouwen rechtser zijn dan niet getrouwde vrouwen. Blijft alleen de vraag staat of dat komt door overtuiging van de partner of door andere zaken.

Neemt niet weg dat het gewoon een feit is dat getrouwde vrouwen rechtser zijn, Baudet heeft daar gewoon gelijk in, hoe hard je ook om je heen blijft slaan en op de man speelt.
Daar heb je toch helemaal geen onderzoek voor nodig? Als je getrouwd bent heb je (zeker met kinderen) veel meer te verliezen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_170680212
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik lees ook waar ze die conclusie vandaan halen, en bestempel de conclusie als ongefundeerd. En aangezien je weer eens denigrerend gaat doen, ben ik weer klaar met je.
Oh, ok. Dus jij concludeert dat de conclusie van NRC ongefundeerd is, dus concludeert het NRC eigenlijk dat Baudet gelijk heeft, ook al zeggen ze dat zijn uitspraken ongefundeerd zijn _O-.
pi_170680258
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:28 schreef Vesz het volgende:

[..]

Het NRC maakt er ongefundeerd van maar er staat letterlijk dat getrouwde vrouwen rechtser zijn dan niet getrouwde vrouwen. Blijft alleen de vraag staat of dat komt door overtuiging van de partner of door andere zaken.

Neemt niet weg dat het gewoon een feit is dat getrouwde vrouwen rechtser zijn, Baudet heeft daar gewoon gelijk in, hoe hard je ook om je heen blijft slaan en op de man speelt.
Hoho, de conclusie die getrokken wordt is dat de uitspraken ongefundeerd zijn.
Dat jullie dat niet willen geloven omdat je messias anders beweert, en daarom maar concludeert dat het NRC wat anders beweert, doet aan de conclusie niets af...
pi_170681103
quote:
Baudet staat zelf toch ook niet voor de vrije markt? Maar juist voor het nationaliseren van bedrijven en het vergroten van de grip van de staat op industrie, onderwijs en zorg. Bij voorkeur in samenwerking met mulitinationals. Beetje gek om dan commentaar te leveren op de VVD :).
pi_170681214
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik lees ook waar ze die conclusie vandaan halen, en bestempel de conclusie als ongefundeerd. En aangezien je weer eens denigrerend gaat doen, ben ik weer klaar met je.
Wat is deze?

'Zie je wel, het NRC geeft hem gelijk want ik vind de conclusie van het NRC niet klopt'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170681298
quote:
5s.gif Op donderdag 4 mei 2017 13:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat is deze?

'Zie je wel, het NRC geeft hem gelijk want ik vind de conclusie van het NRC niet klopt'.
Dat is het inderdaad, briljant staaltje FvD-liefde weer _O_
  vrijdag 5 mei 2017 @ 18:29:13 #263
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170710184
quote:
Heeft Baudet nu ook de oorlog verklaard aan Unilever en Shell? Gaat weer lekker. Alleen het partijkartel breken biedt natuurlijk onvoldoende uitdaging.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:45:32 #264
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_170721834
Maar goed opzich heeft ie best een punt natuurlijk mbt de VVD/multinationals.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 10:01:06 #265
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170721985


Op het internet is dit punt al een paar keer voorbij gekomen maar.. Mevrouw is één van de ondertekenaars van het Geenstijl-manifest tegen seksisme en wordt op een voetstuk gehesen door JFVD. Kunnen we hier uit afleiden dat de jonge Forummers zich achter de strijd tegen Geenstijl scharen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 6 mei 2017 @ 10:01:51 #266
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170721993
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:45 schreef Gohf046 het volgende:
Maar goed opzich heeft ie best een punt natuurlijk mbt de VVD/multinationals.
Dat klopt. Alle VVD'ers zijn in dienst bij Shell en Unilever en niemand heeft een eigen MKB bedrijf of is ZZP'er. Baudet weet dingen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170722236
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 10:01 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

Op het internet is dit punt al een paar keer voorbij gekomen maar.. Mevrouw is één van de ondertekenaars van het Geenstijl-manifest tegen seksisme en wordt op een voetstuk gehesen door JFVD. Kunnen we hier uit afleiden dat de jonge Forummers zich achter de strijd tegen Geenstijl scharen?
Hehe dit zal weer wat circuitjes doen knappen :+
  zaterdag 6 mei 2017 @ 10:47:06 #268
13309 nostra
ask why
pi_170722425
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 10:01 schreef Ryon het volgende:
Dat klopt. Alle VVD'ers zijn in dienst bij Shell en Unilever en niemand heeft een eigen MKB bedrijf of is ZZP'er.
Klopt, sommigen beperken zich tot de P5COM's van deze wereld, niets mis mee.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170724739
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 10:01 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

Op het internet is dit punt al een paar keer voorbij gekomen maar.. Mevrouw is één van de ondertekenaars van het Geenstijl-manifest tegen seksisme en wordt op een voetstuk gehesen door JFVD. Kunnen we hier uit afleiden dat de jonge Forummers zich achter de strijd tegen Geenstijl scharen?
Komop, wat je nu zegt is erg dom. :') Omdat Hella Hueck iets vindt en dagvoorzitter is, vinden alle jonge Forummers hetzelfde.

Wat dacht je nou zelf toen je deze post maakte?
(she/her)
  zaterdag 6 mei 2017 @ 13:39:10 #270
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_170724953
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 10:01 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

Op het internet is dit punt al een paar keer voorbij gekomen maar.. Mevrouw is één van de ondertekenaars van het Geenstijl-manifest tegen seksisme en wordt op een voetstuk gehesen door JFVD. Kunnen we hier uit afleiden dat de jonge Forummers zich achter de strijd tegen Geenstijl scharen?
Bijzondere gedachtegang :'). Dus omdat mevrouw iets gaat presenteren op het JFvD evenement en weken later iets ondertekend kom je tot die vraagstelling? Ik snap de logica niet echt erachter :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_170724960
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:24 schreef Fylax het volgende:

[..]

Komop, wat je nu zegt is erg dom. :') Omdat Hella Hueck iets vindt en dagvoorzitter is, vinden alle jonge Forummers hetzelfde.

Wat dacht je nou zelf toen je deze post maakte?
Het is toch een beetje mal dat de FvD een dagvoorzitter inhuurt die net iets ondertekend heeft wat dwars in gaat tegen waar de FvD en haar achterban zo fanatiek voor gaan.

Zie je die ironie nou echt niet?
pi_170724970
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:24 schreef Fylax het volgende:

[..]

Komop, wat je nu zegt is erg dom. :') Omdat Hella Hueck iets vindt en dagvoorzitter is, vinden alle jonge Forummers hetzelfde.

Wat dacht je nou zelf toen je deze post maakte?
Hij stelt een vraag.
Wat is jouw mening? Is haar steun voor die actie juist ?

Ik vind haar steun terecht. Dergelijke acties tegen die hufters had men al 15 jaar terug moeten doen.
pi_170725011
https://twitter.com/hellahueck/status/860794905379172352

Ze verwijst naar deze column:

Als ze zo doorgaat ..... krijg ze dan geen ruzie met de hufterige partijdelen ?
pi_170725033
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is toch een beetje mal dat de FvD een dagvoorzitter inhuurt die net iets ondertekend heeft wat dwars in gaat tegen waar de FvD en haar achterban zo fanatiek voor gaan.

Zie je die ironie nou echt niet?
Net zo apart als ze bv Matthijs van Nieuwkerk hadden uitgenodigd.

Ze hadden beter een Roderick Veelo kunnen uitnodigen bv.
Hell To The Liars
pi_170725072
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:45 schreef Droopie het volgende:

[..]

Net zo apart als ze bv Matthijs van Nieuwkerk hadden uitgenodigd.

Ze hadden beter een Roderick Veelo kunnen uitnodigen bv.
Die zullen wel te duur zijn :P
  zaterdag 6 mei 2017 @ 13:48:36 #276
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170725074
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:24 schreef Fylax het volgende:

[..]

Komop, wat je nu zegt is erg dom. :') Omdat Hella Hueck iets vindt en dagvoorzitter is, vinden alle jonge Forummers hetzelfde.

Wat dacht je nou zelf toen je deze post maakte?
Ik vraag niet of alle jonge Forummers hetzelfde vinden. Ik vraag: steunen zij de strijd van Hella Hueck? Nogmaals: ik ben bij lange na niet de eerste die deze vraag heeft gesteld aan de JFVD.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 6 mei 2017 @ 13:49:40 #277
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170725086
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:45 schreef Droopie het volgende:
Ze hadden beter een Roderick Veelo kunnen uitnodigen bv.
Dat zou inderdaad een meer voor de hand liggende keuze zijn geweest.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170725148
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een meer voor de hand liggende keuze zijn geweest.
Of neutraal Pieter Jan Hagens.

Maar ja, misschien willen ze met die Hella wel prikkelen, kan ook.
Hell To The Liars
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:00:13 #279
104871 remlof
Europees federalist
pi_170725237
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 13:43 schreef Bluesdude het volgende:
https://twitter.com/hellahueck/status/860794905379172352

Ze verwijst naar deze column:

Als ze zo doorgaat ..... krijg ze dan geen ruzie met de hufterige partijdelen ?
Goed stuk van Chris Klomp. Toont prima de hypocrisie van de verontwaardigde reaguurders aan.
pi_170725304
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 10:01 schreef Ryon het volgende:
Op het internet is dit punt al een paar keer voorbij gekomen maar.. Mevrouw is één van de ondertekenaars van het Geenstijl-manifest tegen seksisme en wordt op een voetstuk gehesen door JFVD. Kunnen we hier uit afleiden dat de jonge Forummers zich achter de strijd tegen Geenstijl scharen?
Wat is dat nu weer voor een rare conclusie :?
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:06:55 #281
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170725310
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor een rare conclusie :?
Het is een vraag?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170725322
Nee, dat is het niet.
pi_170725346
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, dat is het niet.
eg wel

quote:
Kunnen we hier uit afleiden dat de jonge Forummers zich achter de strijd tegen Geenstijl scharen?
Hoe zou jij die vraag beantwoorden voor je zelf ?
Ben je tegen die journalistenactie ? Ben je voor ?
pi_170725354
Ik ben tegen de hetze die nu tegen GeenStijl gevoerd wordt.
Dat slaat nergens op.

Helemaal als ze adverteerders aan de schandpaal nagelen die op GS en Dumpert adverteren, dat zijn onfrisse praktijken vind ik.
pi_170725377
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben tegen de hetze die nu tegen GeenStijl gevoerd wordt.
Dat slaat helemaal nergens op.
Jij vind dat Geenstiijl vooral door moet gaan met hetzes organiseren, mensen oproepen te stalken, vrouwen verbaal vernederen ?
pi_170725414
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, dat is het niet.
Hella lust ook geen pindakaas, kunnen we daaruit concluderen dat JFVDers voortaan geen pindakaas meer eten? Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een dagvoorzitter een andere mening heeft dan JFVDers, dat is onmogelijk.
pi_170725420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:13 schreef Bluesdude het volgende:Jij vind dat Geenstiijl vooral door moet gaan met hetzes organiseren, mensen oproepen te stalken, vrouwen verbaal vernederen ?
Die eerste 2 hebben net zo goed betrekking op Joop.nl denk ik.

En dat vrouwen vernederen is maar net wat je wilt zien.
Dumpert is een domme filmpjes website, als je sommige items / filmpjes niet wilt zien, dan kijk je er niet naar en ga je wat anders doen.
Het is een beetje flauw dat reacties van lezers/reageerders op GeenStijl er nu bij worden gehaald.
pi_170725470
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:17 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die eerste 2 hebben net zo goed betrekking op Joop.nl denk ik.
Omdat Joop het doet mag geenstijl het ook ?
Nogal de verdediging van een huilbaby

quote:
En dat vrouwen vernederen is maar net wat je wilt zien.
precies ... jij wilt het niet zien. Geniet je ook zelf van ?
quote:
Het is een beetje flauw dat reacties van lezers/reageerders op GeenStijl er nu bij worden gehaald.
Nou..... dat is de grootste groep hufters op die site.
En ze worden uitgelokt door de redactie, de kleinste groep hufters, maar wel de machtigste.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:23:20 #289
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170725478
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:16 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Hella lust ook geen pindakaas, kunnen we daaruit concluderen dat JFVDers voortaan geen pindakaas meer eten? Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een dagvoorzitter een andere mening heeft dan JFVDers, dat is onmogelijk.
Ik vraag niet of JFVD'ers geen pindakaas meer eten. Ik vraag waarom een politieke jongerenorganisatie (PJO) een vrouw op het schild hijst die een politiek statement heeft gemaakt dat eerder niet door deze PJO gedeeld werd.

Of is JFVD nu omgegaan?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170725479
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:16 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Hella lust ook geen pindakaas, kunnen we daaruit concluderen dat JFVDers voortaan geen pindakaas meer eten? Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een dagvoorzitter een andere mening heeft dan JFVDers, dat is onmogelijk.
_O-
(she/her)
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:24:25 #291
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170725493
Onze heldin Hella Heuck.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_170725496
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik vraag niet of JFVD'ers geen pindakaas meer eten. Ik vraag waarom een politieke jongerenorganisatie (PJO) een vrouw op het schild hijst die een politiek statement heeft gemaakt dat eerder niet door deze PJO gedeeld werd.

Of is JFVD nu omgegaan?
Mad
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:25:14 #293
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170725498
Aan de nogal boze reacties kan merken ik onze Forum vrienden de hele kwestie ook maar lastig vinden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170725506
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:24 schreef Mani89 het volgende:
Onze heldin Hella Heuck.
Hellagodin
pi_170725507
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:21 schreef Bluesdude het volgende:
Omdat Joop het doet mag geenstijl het ook ?
Nogal de verdediging van een huilbaby
:') Ja hoor, de huilbaby vergelijking komt er weer in.
Joop.nl doet net zo goed aan hetze`s
Ga daar dan ook een boycot tegen voeren ?
quote:
precies ... jij wilt het niet zien. Geniet je ook zelf van ?
Nee, ik kijk er niet naar.
Dat Dumpertreeten filmpje/reeks waar zoveel ophef over was, dat gaat nu wel populairder werden denk ik..... _O-
quote:
Nou..... dat is de grootste groep hufters op die site.
En ze worden uitgelokt door de redactie, de kleinste groep hufters, maar wel de machtigste.
Dus je hebt commentaar op de moderatie op GeenStijl ? Is dat je verwijt ?
Zeg dat dan gewoon.
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:23 schreef Ryon het volgende:Ik vraag niet of JFVD'ers geen pindakaas meer eten. Ik vraag waarom een politieke jongerenorganisatie (PJO) een vrouw op het schild hijst die een politiek statement heeft gemaakt dat eerder niet door deze PJO gedeeld werd.
Op het schild hijst ? :?
Volgens mij wordt ze gewoon ingehuurd als dagvoorzitter, ik weet niet wat voor complottheorien jij overal ziet ?
pi_170725516
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik vraag niet of JFVD'ers geen pindakaas meer eten. Ik vraag waarom een politieke jongerenorganisatie (PJO) een vrouw op het schild hijst die een politiek statement heeft gemaakt dat eerder niet door deze PJO gedeeld werd.

Of is JFVD nu omgegaan?
Ik zie alleen een aankondiging dat ze dagvoorzitter is, dat vind ik iets anders dan haar op een schild hijsen. Het is helemaal niet van belang wat haar mening is over randzaken, ze moet alleen die dag in goede banen zien te leiden. Als Klaver een keer dagvoorzitter wil zijn is hij wat mij betreft van harte welkom.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:28:36 #297
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170725530
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:25 schreef Ryon het volgende:
Aan de nogal boze reacties kan merken ik onze Forum vrienden de hele kwestie ook maar lastig vinden.
Het liefst zou ik, geheel in de geest van onze grote held Thierry Baudet, roepen dat Hella een smerig linksvrouwmensch is die vooral haar bek moet houden met haar meningkjes en moet ophoeren uit onze FVDjongerensafespace.

Maar dat dat plezier gun ik jullie haters niet.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_170725533
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:25 schreef Ryon het volgende:
Aan de nogal boze reacties kan merken ik onze Forum vrienden de hele kwestie ook maar lastig vinden
Nee ?
Volgens mij was er jij er over begonnen hoor ?
  zaterdag 6 mei 2017 @ 14:29:35 #299
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170725537
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:27 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik zie alleen een aankondiging dat ze dagvoorzitter is, dat vind ik iets anders dan haar op een schild hijsen. Het is helemaal niet van belang wat haar mening is over randzaken, ze moet alleen die dag in goede banen zien te leiden. Als Klaver een keer dagvoorzitter wil zijn is hij wat mij betreft van harte welkom.
Euh, oké. Een dagvoorzitter is meer dan iemand die alleen even de sprekers aan elkaar praat en "de dag in goede banen leidt". Als JFVD echt Jesse Klaver zouden vragen om als dagvoorzitter te komen dan zouden zij daar een behoorlijk statement mee maken. Daarom vragen ze ook geen GroenLinks-politicus.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170725541
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik vraag niet of JFVD'ers geen pindakaas meer eten. Ik vraag waarom een politieke jongerenorganisatie (PJO) een vrouw op het schild hijst die een politiek statement heeft gemaakt dat eerder niet door deze PJO gedeeld werd.

Of is JFVD nu omgegaan?
Denk niet dat de leiding van JFVD in een glazen bol kunnen kijken.

Ik weet ook niet of het een heel probleem moet zijn dat Hella iets vindt, wat anderen misschien niet vinden.
(she/her)
pi_170725544
Ik zit hier ook met een rood hoofd hoor, ik trek het bijna niet meer :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')