abonnement Unibet Coolblue
pi_170494748
Hallo,

Ik ben opgelicht via Aliexpress namelijk er is mij een product verkocht dat niet was zoals geadviseerd.

Heeft aan van jullie ervaring met daadwerkelijk uitbetaald te worden via Aliexpress? Ging dat via de verkoper, of via dispute van Alie zelf?

Laat het mij graag weten, alvast bedankt.

MVG, (Nee niet de darter)

Argo.
pi_170494775
Wat heb je gekregen, en wat had je verwacht?
pi_170495225
Je moet een dispute aanmaken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_170495328
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:58 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Wat heb je gekregen, en wat had je verwacht?
De echte Vivo XE800 ik kreeg de nepperts. (Vivo XE800 is een oortelefoontje)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:15 schreef dimmak het volgende:
Je moet een dispute aanmaken.
Das hab ich gemacht mein Freund, maar ik weet niet of ik dus terugbetald kan worden via IDEAL.

Want bij een dispuut kan het zijn dat Alie inspringt en betaald of dat de verkoper het doet meen ik, weet niet of de verkoper toegang tot het IDEAL platform heeft en hoe dat werkt.
pi_170495354
quote:
11s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:18 schreef Argo het volgende:

[..]

De echte Vivo XE800 ik kreeg de nepperts. (Vivo XE800 is een oortelefoontje)

[..]

Das hab ich gemacht mein Freund, maar ik weet niet of ik dus terugbetald kan worden via IDEAL.

Want bij een dispuut kan het zijn dat Alie inspringt en betaald of dat de verkoper het doet meen ik, weet niet of de verkoper toegang tot het IDEAL platform heeft en hoe dat werkt.
Heb je de advertentie nog even goed doorgespit? Vaak blijkt het achteraf wel ergens vermeld, maar niet duidelijk.
pi_170495471
-fout-
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 26 april 2017 @ 11:24:22 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170495472
quote:
11s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:18 schreef Argo het volgende:

[..]

De echte Vivo XE800 ik kreeg de nepperts. (Vivo XE800 is een oortelefoontje)

[..]

Das hab ich gemacht mein Freund, maar ik weet niet of ik dus terugbetald kan worden via IDEAL.

Want bij een dispuut kan het zijn dat Alie inspringt en betaald of dat de verkoper het doet meen ik, weet niet of de verkoper toegang tot het IDEAL platform heeft en hoe dat werkt.
Nee dat krijg je niet terug. Mocht je dispute goedgekeurd worden krijg je dat geld op je account en kun je het weer uitgeven op Ali.
And so is the past
pi_170495703
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Nee dat krijg je niet terug. Mocht je dispute goedgekeurd worden krijg je dat geld op je account en kun je het weer uitgeven op Ali.
Oh duidelijk dat is voor mij ook geen probleem! Immers koop ik toch non-stop op Alie.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:19 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Heb je de advertentie nog even goed doorgespit? Vaak blijkt het achteraf wel ergens vermeld, maar niet duidelijk.
Nee ze worden aangeprezen als: NEW Original XE800 High definition moveable Hifi Sound system in-ear earphone with mic/Voice control for vivo IPHONE SONY

Met plaatjes van het origineel die dus niet uitzien als de oortjes die ik heb ontvangen.

Verder heb ik een audiofiel in het circuit opgespoord die ze importeert van China om ze vervolgens te verkopen. Hij heeft mij ook op het hart gedrukt dat deze gewoon nep zijn. Dit zijn webshops die ooit de originele verkochten en nu over zijn gegaan op nepperts.
pi_170495731
Er staat "for vivo". Imo is dat een aanwijzing...
pi_170495855
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:36 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Er staat "for vivo". Imo is dat een aanwijzing...
With mic/Voice control for vivo IPHONE SONY

Wat hier staat is dat die mic/voice control dus werkt op een Vivo Sony of Iphone (telefoon) Misschien niet op een LG bijvoorbeeld, dat is wat er staat. Dit is dus geen aanwijzing zeker niet met de geadverteerde afbeeldingen erbij. De Nozzles bewegen veel te stroef, het hoefijzer ontbreekt en het Vivo logo staat niet op de silicone oordopjes.
pi_170496488
dispute openen, evt foto als bewijs ofzo versturen dat t niet deugt, als verkoper moeilijk blift doen dan 'escalate' je het dispute zodat er een modje bij komt, die keurt je verhaal dan goed (als je klacht redelijk terecht is) en dan mag je de dopjes wss houden en krijg je je geld terug
pi_170497723
Ik kreeg het altijd gewoon teruggestort op mijn rekening als ik een dispuut had geopend en de uitkomst was positief voor mij.
  woensdag 26 april 2017 @ 13:09:43 #13
327191 RobertNL
For your gear.
pi_170497785
quote:
11s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:18 schreef Argo het volgende:

[..]

De echte Vivo XE800 ik kreeg de nepperts. (Vivo XE800 is een oortelefoontje)

[..]

Das hab ich gemacht mein Freund, maar ik weet niet of ik dus terugbetald kan worden via IDEAL.

Want bij een dispuut kan het zijn dat Alie inspringt en betaald of dat de verkoper het doet meen ik, weet niet of de verkoper toegang tot het IDEAL platform heeft en hoe dat werkt.
Aliexpress doet de terugbetaling in zo'n geval. De verkoper moet dan aangeven dat Aliexpress de terugbetaling moet doen. Of Aliexpress doet dat zelf na het beslissen van de claim in jou voordeel.

quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Nee dat krijg je niet terug. Mocht je dispute goedgekeurd worden krijg je dat geld op je account en kun je het weer uitgeven op Ali.
Wut? Dat zou dan pas zeer recent zijn. Je krijg het normaal gewoon terug op je rekening en niet in je (interanationale) alipay wallet.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_170497884
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:09 schreef MajoorDruiloor het volgende:
dispute openen, evt foto als bewijs ofzo versturen dat t niet deugt, als verkoper moeilijk blift doen dan 'escalate' je het dispute zodat er een modje bij komt, die keurt je verhaal dan goed (als je klacht redelijk terecht is) en dan mag je de dopjes wss houden en krijg je je geld terug
Dit ja. Ze hebben de schurft aan die disputes.

Het duurde bij mij een keer extreem lang voor ik wat kreeg.
Ding geopend. Dag er na een mailtje of ik hem aub weer wilde sluiten want het was onderweg blabla.
Week later pakketje gehad.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 26 april 2017 @ 13:17:25 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170497977
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:09 schreef RobertNL het volgende:

Wut? Dat zou dan pas zeer recent zijn. Je krijg het normaal gewoon terug op je rekening en niet in je (interanationale) alipay wallet.
Ah ja ik lees dat anderen het ook gewoon op de rekening krijgen. Heb het ook pas een keer gehad eigenlijk, ging ervan uit dat het altijd zo gaat omdat Ali feitelijk maar een tussenpartij is.
And so is the past
pi_170498022
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:13 schreef kree het volgende:

[..]

Dit ja. Ze hebben de schurft aan die disputes.

Het duurde bij mij een keer extreem lang voor ik wat kreeg.
Ding geopend. Dag er na een mailtje of ik hem aub weer wilde sluiten want het was onderweg blabla.
Week later pakketje gehad.
Wie heeft schurft aan die disputes Alie? Of de verkoper? Ja die verkopers zijn wel mooie ze beloofde me nieuwe oortjes maar dan moest ik even de dispute closen. Maar iemand met verstand van zaken helpt mij.
pi_170498114
Dat ze aan disputes de schijt hebben is mij ook nooit opgevallen. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit meer via ali maar alles via Ebay doe, daar heb ik welgeteld 0 keer problemen gehad dat ik mijn geld niet terug kreeg oid. Zelfs een paar keer gehad dat ik mijn geld al terug had en dat het artikel toen alsnog geleverd werd.
  woensdag 26 april 2017 @ 13:30:56 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_170498277
quote:
11s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:19 schreef Argo het volgende:

[..]

Wie heeft schurft aan die disputes Alie? Of de verkoper? Ja die verkopers zijn wel mooie ze beloofde me nieuwe oortjes maar dan moest ik even de dispute closen. Maar iemand met verstand van zaken helpt mij.
Verkopers. Er staan zware penalties op wanneer ze een dispute tegen zich krijgen (hogere kosten bijvoorbeeld).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 26 april 2017 @ 13:33:07 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170498349
Ik denk dat Kree "schurfthekel" bedoelde.
And so is the past
pi_170498394
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik denk dat Kree "schurfthekel" bedoelde.
Ja dat bedoelde ik ;)
Do what you love, love what you do!
pi_170499368
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:30 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Verkopers. Er staan zware penalties op wanneer ze een dispute tegen zich krijgen (hogere kosten bijvoorbeeld).
Aah duidelijk, nouja ik kom er wel...

quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:35 schreef kree het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik ;)
Maar eens afwachten hoe het afloopt dan. Verder heb ik eigenlijk geen problemen met aliexpress vind het fijner dan Ebay.
pi_170520776
Met Creditcard betalen. Dan krijg je het terug op je CC. Ik heb het ook al gehad, maar dan omdat de verkoper beweerde iets te hebben verzonden, terwijl dat niet het geval was. AliExpress was vrij snel met het beslissen in mijn voordeel. Een verzendticket aanmaken kunnen we allemaal. Maar iets verzenden...
pi_170520917
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:07 schreef Dennisweb het volgende:
Met Creditcard betalen. Dan krijg je het terug op je CC. Ik heb het ook al gehad, maar dan omdat de verkoper beweerde iets te hebben verzonden, terwijl dat niet het geval was. AliExpress was vrij snel met het beslissen in mijn voordeel. Een verzendticket aanmaken kunnen we allemaal. Maar iets verzenden...
Geen idee hoe ik het nu ga terugkrijgen maar verkoper gaat me terug betalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')