abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170492308
En vindt dat niet zielig? Ik las laatst dat veel huisdierkonijnen eenzaam zijn als ze in hun eentje in een kooitje zitten. Wie heeft er ook 1 konijn en waarom dan niet twee?
  woensdag 26 april 2017 @ 08:12:26 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_170492407
Is inderdaad zielig.

Vaak zie je dat ouders een konijn voor hun kind kopen, omdat die makkelijker te verzorgen zijn dan een hond.

Als je dan al een konijn koopt. Koop er een paar, en zet ze in de tuin ofzo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 26 april 2017 @ 09:02:43 #3
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_170492790
Hier een konijn!

Zielig? Zeker niet! Die van ons gaat zelfstandig naar buiten, binnen (daar staat zn hok) springt op de bank, gaat tegen je aanliggen, maakt constant binkies, speelt met de hond van de buren en liggen tegen elkaar aan en wacht altijd op zn snoepje als we gaan slapen.

Dus nee, het hebben van een konijn is zeker niet zielig voor het welzijn van het dier.

Natuurlijk wel als je hem laat verrotten in zn kooi.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_170492797
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:02 schreef Spaardertje het volgende:
Hier een konijn!

Zielig? Zeker niet! Die van ons gaat zelfstandig naar buiten, binnen (daar staat zn hok) springt op de bank, gaat tegen je aanliggen, maakt constant binkies, speelt met de hond van de buren en liggen tegen elkaar aan en wacht altijd op zn snoepje als we gaan slapen.

Dus nee, het hebben van een konijn is zeker niet zielig voor het welzijn van het dier.

Natuurlijk wel als je hem laat verrotten in zn kooi.
Dus wat laatst in het nieuws was is onzin?
pi_170492885
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:02 schreef Spaardertje het volgende:
Hier een konijn!

Zielig? Zeker niet! Die van ons gaat zelfstandig naar buiten, binnen (daar staat zn hok) springt op de bank, gaat tegen je aanliggen, maakt constant binkies, speelt met de hond van de buren en liggen tegen elkaar aan en wacht altijd op zn snoepje als we gaan slapen.

Dus nee, het hebben van een konijn is zeker niet zielig voor het welzijn van het dier.

Natuurlijk wel als je hem laat verrotten in zn kooi.
Haha, ja. Zo klinkt het natuurlijk allemaal wel mooi, goed ingedekt!
pi_170492902
Wat zijn binkies?
  woensdag 26 april 2017 @ 10:30:25 #7
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_170494259
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Dus wat laatst in het nieuws was is onzin?
Graag link naar het artikel. Dan kan ik lezen of ik het met je eens ben dat het onzin zou zijn.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 26 april 2017 @ 10:30:50 #8
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_170494265
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:13 schreef Leonos het volgende:

[..]

Haha, ja. Zo klinkt het natuurlijk allemaal wel mooi, goed ingedekt!
Hoezo ingedekt? Dit is toch de situatie bij ons thuis.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_170494461
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:30 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Hoezo ingedekt? Dit is toch de situatie bij ons thuis.
Konijnen leven niet gelukkig alleen leven, hoe mooi je het ook verpakt.
pi_170494560
Konijnen zijn sowieso niet echt geschikt als huisdier.
pi_170494636
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:30 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Graag link naar het artikel. Dan kan ik lezen of ik het met je eens ben dat het onzin zou zijn.
Tienduizenden huiskonijnen doodongelukkig - http://nos.nl/l/2168981
pi_170495432
Ik denk niet dat je van mensen die 1 alleenzaam konijn hebben een heel objectief antwoord gaat krijgen. Hoeveel mensen zouden toegeven (of zelfs voor zichzelf de mogelijkheid willen accepteren) dat hun konijn lijdt onder het alleen zijn?

Ik heb twee keer wegens omstandigheden een konijn alleen gehad. Dat waren beide hele jonge konijntjes (de ene was 4-5 weken en gepakt door een hond, de ander -jaren later- was 2,5 week en verstoten door de moeder) die ik vanwege hun leeftijd en kwetsbaarheid apart heb moeten opvoeden. Die mochten ook los in huis en hadden contact met mensen en andere huisdieren (honden, katten) en ze leken niet depressief of zo. Maar je kon zien dat ze pas echt 'konijn werden' toen ze eindelijk bij de andere konijnen in konden.

Een in wezen sociaal dier zou je gewoon niet solitair moeten houden. Dat is zielig, je ontneemt het dier de mogelijkheid om soort-eigen gedrag te vertonen en relaties aan te gaan met soortgenoten. Dat kun je als mens niet 100% vervangen. Eén parkietje, papegaai of kanarie bv in een kooi vind ik ook dierenbeulerij. Ze worden er wel veel meer mensgericht van en tammer, maar dat is uit pure noodzaak omdat ze gewoon geen mogelijkheid hebben om contact te maken met iemand anders dan hun verzorger. Leuk voor het mens, maar pure armoe voor het dier in kwestie.

Soms kan het door wat voor omstandigheden niet anders, en zo'n dier zal er waarschijnlijk het beste van maken en niet per se doodongelukkig zijn als het voldoende afleiding en contact met andere dieren/mensen heeft. Maar het blijft naar mijn mening altijd second best.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 26 april 2017 @ 12:34:17 #13
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_170497046
Ach.. mijn konijn heb ik drie keer proberen te koppelen zonder succes. Dus mij lijkt het beter dat hij niet met andere konijnen is, omdat ze elkaar anders afmaken.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_170497127
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:34 schreef Spaardertje het volgende:
Ach.. mijn konijn heb ik drie keer proberen te koppelen zonder succes. Dus mij lijkt het beter dat hij niet met andere konijnen is, omdat ze elkaar anders afmaken.
Misschien is de vierde wel zijn mattie, u never know.
pi_170497201
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:34 schreef Spaardertje het volgende:
Ach.. mijn konijn heb ik drie keer proberen te koppelen zonder succes. Dus mij lijkt het beter dat hij niet met andere konijnen is, omdat ze elkaar anders afmaken.
Misschien is hij homo?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_170497397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:34 schreef Spaardertje het volgende:
Ach.. mijn konijn heb ik drie keer proberen te koppelen zonder succes. Dus mij lijkt het beter dat hij niet met andere konijnen is, omdat ze elkaar anders afmaken.
Dat kan soms gebeuren. Maar als het een 'hij' is zou ik persoonlijk verwachten dat castratie en koppelen aan een voedster een behoorlijk goede kans maakt op succes.

Voedsters willen nog wel eens moeilijk zijn, met name als ze al een poos alleen zijn. Een castraat vegen ze dan soms de vloer mee aan, en een andere voedster kan echt oorlog worden. En een intacte ram er bij is ook niet voor iedereen handig.

Daarom raadde ik mensen toen ik nog konijnen fokte ook altijd aan om direct twee nijnen te nemen, niet eerst eentje en dan na maanden/jaren nog een. Langer wachten maakt het koppelen namelijk veel lastiger.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 26 april 2017 @ 12:58:11 #17
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_170497524
Hij is gecastreerd maar hij ziet dit als zijn territorium denk ik..
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_170507711
Koppelen is ook niet iets wat altijd vreedzaam verloopt.
Mijn voedster heeft een week de vloer aangeveegd met de ram waar ik haar aan koppelde.
Toch doorgezet (vloeide geen bloed) en daarna was het peis en vree.

Leuk om te zien dat ze tegen elkaar aan gaan liggen en elkaar verzorgen dmv wassen.

Jammer genoeg leest niet iedereen zich in, als ze een huisdier kopen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_170508157
Een mens alleen op sluiten is ook zielig. Een mens opsluiten met 1 ander random mens is ook zielig. Stel die ander is vet irritant. Zit je dan levenslang mee in een kooitje.
pi_170514214
Hier ook een konijn alleen. Is hier overigens wel de hele dag los in huis en zit dus niet opgesloten de hele dag in zijn kooi + ik werk vanaf thuis dus komt vaak bij mij liggen etc.
pi_170520319
Ik heb een paar jaar een konijn alleen gehad. In huis, hij liep los en kwam bij mij op schoot liggen. Ik dacht dat hij best redelijk gelukkig was, hij was heel actief en knuffelig. Hij was wel vaak ziek, dacht altijd dat hij gewoon zwakker was.
Maar toen ben ik me gaan inlezen over konijnen en las ik dat ze inderdaad liever met meer zijn. Ik ben naar een opvang gegaan en viel daar voor een heel leuk vrouwtje. Mijn eigen konijn was een mannetje.
Koppelen ging ook prima en tegenwoordig leven ze al 6 jaar samen. Konijnen zijn minder op mij gericht geworden maar liggen altijd tegen elkaar aan te knuffelen.
En als beste: mijn altijd zieke konijntje is sinds zijn vrouwtje eigenlijk niet meer ziek geweest! En is ondertussen bijna 11 jaar O+
E.
pi_170521062
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb een paar jaar een konijn alleen gehad. In huis, hij liep los en kwam bij mij op schoot liggen. Ik dacht dat hij best redelijk gelukkig was, hij was heel actief en knuffelig. Hij was wel vaak ziek, dacht altijd dat hij gewoon zwakker was.
Maar toen ben ik me gaan inlezen over konijnen en las ik dat ze inderdaad liever met meer zijn. Ik ben naar een opvang gegaan en viel daar voor een heel leuk vrouwtje. Mijn eigen konijn was een mannetje.
Koppelen ging ook prima en tegenwoordig leven ze al 6 jaar samen. Konijnen zijn minder op mij gericht geworden maar liggen altijd tegen elkaar aan te knuffelen.
En als beste: mijn altijd zieke konijntje is sinds zijn vrouwtje eigenlijk niet meer ziek geweest! En is ondertussen bijna 11 jaar O+
Echt een feel-good verhaal vind ik dit :D
pi_170521113
Wij hadden vroeger een vrouwtje met een mannetje in een hok. We kwamen er achter dat het 2 geslachten waren toen er een rits kleintjes in het hooi van het slaaphok gevonden waren.
Helaas werd het daarna snel 1 hok voor 1 konijn want elke keer wilde dat mannetjes konijn de baby's doodbijten ;(

De konijnen leefde ook prima zelfstandig, en mochten ook regelmatig in de tuin rondhupsen.

Edit: al moet je van mij dat advies niet aannemen, ik was 6 die tijd en mijn vader bracht toen in een boze bui de konijntjes naar het bos omdat het daar gelukkiger zou zijn ;(
Lees je goed in.
Twiddel
pi_170521209
Wij hadden een moeder/dochter koppeltje wat echt superschattig was samen. Helaas is moeder veel te vroeg doodgegaan en kort daarna is dochterlief ook overleden. Die paar weken die ertussen zaten kon je haar echt zien veranderen en je zou het 't beste kunnen classificeren als rouw. Heel sneu. :{
Your opinion of me is none of my business.
pi_170521929
Tja ik had een grote vlaamse reus ram op flatje, beest liep los en leek zich goed te vermaken, op de bank hangen, samen op balkon hangen, beetje aan zijn oren friemelen tijdens tv kijken.
Op den duur kon het niet meer, vaak en lang van huis, heb hem toen aan de kinderboerderij gegeven, die waren heel blij met hem, wilden hem inzetten als dekram.

3 maand later sprak ik de beheerder van de kinderboerderij, die zei dat het een waardeloze dekram was, het enige wat hij wilde was liggen en dat mensen hem aaiden, als hij bij een voedster inzat dan ging hij liggen en wilde hij gewoon gewassen worden.

Konijnen met z'n twee is leuker voor het konijn, maar ik zeg ook, sommige dieren zijn liever alleen, maar die zijn meer uitzondering dan regelmatig
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')