abonnement Unibet Coolblue
pi_170491517
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:21 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

''De ellende van anderen'' zegt in feite niets. De ene scholier gaat er razendsnel doorheen, de andere heeft om wat voor reden dan ook grote moeite. Om dan te zeggen dat we maar 20 uur les moeten gaan geven ''omdat de kinderen het zo zwaar hebben'' is natuurlijk grote onzin en totaal niet reëel.
Het probleem met jou is dat je de dingen allemaal zo zeker lijkt te weten. Dat is nooit goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170491518
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Had jij het zo slecht thuis?
hoez?
pi_170491521
Alsof ook nog maar iemand wat opstak bij het 8e uur wiskunde.
pi_170491522
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Had jij het zo slecht thuis?
Daar mocht je niet over beginnen john!!!
pi_170491525


Ligt het aan mij of is zijn haar een totaal andere kleur ineens.
pi_170491526
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Net als buro versus bureau, ook een kwestie van smaak, maar het goede antwoord is toch wel duidelijk.
Inderdaad, Maurice heeft de enige juiste mening wat dat betreft.
pi_170491530
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:23 schreef skysherrif het volgende:

[..]

hoez?
Middelbare school geweldig, geweldiger als thuis?
  woensdag 26 april 2017 @ 01:27:26 #233
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170491534
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat beweer ik niet. Blijkbaar heb je geen zware schooltijd meegemaakt, althans, je zegt zelf dat scholieren het niet zwaar hebben.
Ik sta geen model voor alle scholieren. De werkdruk valt over het algemeen reuze mee als je het een beetje slim aanpakt en zeker in de bovenbouw is iedereen maar een beetje aan het lanterfanteren tot een paar dagen voor de toets (resultaat = zesjescultuur). Dat is hoe het in elk van mijn klassen is gegaan gedurende mijn zesjarige schoolcarriere. Om dan in een protectionistische bui te beweren dat scholieren het zo zwaar hebben vanwege de hoge werkdruk slaat naar mijn inziens helemaal nergens op.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170491535
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Middelbare school geweldig, geweldiger als thuis?
Je hoeft het thuis toch niet slecht te hebben, om het enorm naar je zin te hebben gehad op de middelbare. Vooral de bovenbouw nadat ik bleef zitten dan.
pi_170491538
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:21 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

''De ellende van anderen'' zegt in feite niets. De ene scholier gaat er razendsnel doorheen, de andere heeft om wat voor reden dan ook grote moeite. Om dan te zeggen dat we maar 20 uur les moeten gaan geven ''omdat de kinderen het zo zwaar hebben'' is natuurlijk grote onzin en totaal niet reëel.
In een ideale wereld zou je het kunnen afstellen op elk apart individu. Je moet naar het gemiddelde kijken - en de algemene dingen die plaatsvinden tijdens de ontwikkeling van de puber. Sommige ontwikkelen zich vroeger, sommige later. Dat maakt het misschien wel wat lastig om een algemeen beleid af te stellen, zeker gezien het systeem al opgebouwd is op basis van een indeling op leeftijd. Maar ja, om het vervolgens maar zo te laten 'omdat er ook pubers zijn die er razendsnel doorheen gaan, is niet bepaald een argument tegen de opgeworpen objecties (veel pubers hebben het wél te zwaar).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 01:28:31 ]
pi_170491539
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:24 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Daar mocht je niet over beginnen john!!!
Sta toch al bij de meeste op block eentje meer of minder maakt mij niet uit!
  woensdag 26 april 2017 @ 01:28:38 #237
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170491542
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het probleem met jou is dat je de dingen allemaal zo zeker lijkt te weten. Dat is nooit goed.
Wat geeft jou de autoriteit om wel zoiets te beweren dan? Ik kom in ieder geval nog met een empirisch argument.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170491544
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

In een ideale wereld zou je het kunnen afstellen op elk apart individu. Je moet naar het gemiddelde kijken - en de algemene dingen die plaatsvinden tijdens de ontwikkeling van de puber. Sommige ontwikkelen zich vroeger, sommige later. Dat maakt het misschien wel wat lastig om een algemeen beleid af te stellen, zeker gezien het systeem al opgebouwd is op leeftijd. Maar ja, om het vervolgens maar zo te laten 'omdat er ook pubers zijn die er razendsnel doorheen gaan, is niet bepaald een argument tegen de opgeworpen objecties (veel pubers hebben het wél te zwaar).
Dat voordeel hebben de kinderen op een LOM school wel!

Vaak blinken die oud leerlingen van die school ook uit in het bedrijfsleven dacht ik.
pi_170491547
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Net als buro versus bureau, ook een kwestie van smaak, maar het goede antwoord is toch wel duidelijk.
Ik zit anders nog regelmatig in een Kafe.
pi_170491549
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:27 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik sta geen model voor alle scholieren. De werkdruk valt over het algemeen reuze mee als je het een beetje slim aanpakt en zeker in de bovenbouw is iedereen maar een beetje aan het lanterfanteren tot een paar dagen voor de toets (resultaat = zesjescultuur). Dat is hoe het in elk van mijn klassen is gegaan gedurende mijn zesjarige schoolcarriere. Om dan in een protectionistische bui te beweren dat scholieren het zo zwaar hebben vanwege de hoge werkdruk slaat naar mijn inziens helemaal nergens op.
Inderdaad, je staat geen model voor alle scholieren. En we hebben het nadrukkelijk niet alleen over werkdruk, maar over het algemene feit dat de middelbare school voor veel scholieren zwaar is (qua werkdruk, prestatiedruk en op sociaal en psychisch vlak bijvoorbeeld). Dat is geen protectionisme (ook nogal een misplaatste term in deze context) maar simpelweg een constatering. Welke consequenties daaraan moeten worden verbonden is een hele andere discussie, maar jij ontkent a priori al dat scholieren het zwaar hebben.

Verder is naar mijns inziens een contaminatie.
pi_170491554
quote:
6s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:30 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik zit anders nog regelmatig in een Kafe.
Beter daar als in de pe toet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 01:32:36 ]
pi_170491555
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:27 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik sta geen model voor alle scholieren. De werkdruk valt over het algemeen reuze mee als je het een beetje slim aanpakt en zeker in de bovenbouw is iedereen maar een beetje aan het lanterfanteren tot een paar dagen voor de toets (resultaat = zesjescultuur). Dat is hoe het in elk van mijn klassen is gegaan gedurende mijn zesjarige schoolcarriere. Om dan in een protectionistische bui te beweren dat scholieren het zo zwaar hebben vanwege de hoge werkdruk slaat naar mijn inziens helemaal nergens op.
Het wel of niet halen van goede cijfers is niet de (enige of belangrijkste) kwestie. Ik haalde goede cijfers maar het puberleven op de middelbare school viel mij enorm zwaar. Ik werd dagelijks gedwongen om 6 á 7 uur per dag aanwezig te zijn terwijl ik er weinig tot niets van opstak en het in mijn hoofd al druk genoeg had. Ik leerde het benodigde wel op zondagavond, tussen studio sport en Gigi in. Ik neig, anders dan bart, ook veel meer naar een effectiever-systeem, dan het idee om de schoolperiode uit te rekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 01:32:57 ]
  woensdag 26 april 2017 @ 01:32:45 #243
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170491556
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar ja, om het vervolgens maar zo te laten 'omdat er ook pubers zijn die er razendsnel doorheen gaan, is niet bepaald een argument tegen de opgeworpen objecties (veel pubers hebben het wél te zwaar).
Daarom hebben we ook een schoolniveau-systeem in Nederland. Voor ieder wat wils. Een twintigurige werkweek is (nogmaals) totaal niet reëel in deze wereld. Draagt ook niet bij aan de al bizar lage arbeidsethos in Nederland.

Trouwens, Nederlandse kinderen behoren tot de gelukkigste kinderen van de wereld, dus blijkbaar gaat het over het algemeen wel goed, behoudens de ongelukkige uitzonderingen. Door een kind met flinke thuisproblemen een kortere werkweek te geven wordt het echt niet gelukkiger.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170491557
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Beter daar als in de petoet.
  woensdag 26 april 2017 @ 01:34:10 #245
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170491561
Ik wil wel de nuance aanbrengen dat ik het uitsluitend over de middelbare school heb. De opgevoerde werkdruk op de basisschool (meer cijfermatig, meer toetsing) waardoor er veel minder tijd beschikbaar is voor knutselen, tekenen, buitenspelen etc. vind ik te ver gaan.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170491563
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat voordeel hebben de kinderen op een LOM school wel!

Vaak blinken die oud leerlingen van die school ook uit in het bedrijfsleven dacht ik.
Ja, of, een privéschool. Ik heb in twee jaar vier jaar aan stof kunnen opslokken ná de hevigste periode van m'n pubertijd.
pi_170491572
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:32 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Trouwens, Nederlandse kinderen behoren tot de gelukkigste kinderen van de wereld, dus blijkbaar gaat het over het algemeen wel goed, behoudens de ongelukkige uitzonderingen.
Doen deze cijfers nog iets af aan je mening?

https://www.cijfers.net/zelfmoord.html
  woensdag 26 april 2017 @ 01:37:13 #248
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170491575
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Inderdaad, je staat geen model voor alle scholieren. En we hebben het nadrukkelijk niet alleen over werkdruk, maar over het algemene feit dat de middelbare school voor veel scholieren zwaar is (qua werkdruk, prestatiedruk en op sociaal en psychisch vlak bijvoorbeeld). Dat is geen protectionisme (ook nogal een misplaatste term in deze context) maar simpelweg een constatering. Welke consequenties daaraan moeten worden verbonden is een hele andere discussie, maar jij ontkent a priori al dat scholieren het zwaar hebben.

Verder is naar mijns inziens een contaminatie.
Er zijn ook genoeg studenten met depressies of psychologische problemen. Er zijn ook genoeg volwassen met burn-outs of midlife criseses. Moeten we ook de werkweek voor hen gaan verlagen?

Als ik naar mijn eigen middelbare schoolperiode kijk en ik vergelijk deze met de ervaring van anderen, viel het over het algemeen eigenlijk allemaal best wel reuze mee.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170491576
https://www.instagram.com(...)-by=jiayiwang_inkart

10 bonus punten voor wie weet wie dit is
pi_170491577
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 01:32 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Daarom hebben we ook een schoolniveau-systeem in Nederland. Voor ieder wat wils. Een twintigurige werkweek is (nogmaals) totaal niet reëel in deze wereld. Draagt ook niet bij aan de al bizar lage arbeidsethos in Nederland.

Trouwens, Nederlandse kinderen behoren tot de gelukkigste kinderen van de wereld, dus blijkbaar gaat het over het algemeen wel goed, behoudens de ongelukkige uitzonderingen. Door een kind met flinke thuisproblemen een kortere werkweek te geven wordt het echt niet gelukkiger.
Nee, er is absoluut niet 'voor ieder wat wils'. Op blijven zitten zit bv een behoorlijk stigma dat diepe sporen kan nalaten. Er zijn wel niveauverschillen maar alle vereisen ze min of meer dezelfde mate van contacturen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')