abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage zondag 4 juni 2017 @ 19:34:18 #76
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_171453726
Ik heb me vandaag maar op de ouderwetse manier ontdaan van de paardenbloemen voor nu, over twee weken zullen ze er wel weer staan :')

Tevens gelijk even begonnen met de achterkant van het muurtje af te werken. Ik had nog ongeveer 8 miljard (grof geschat) leisteen achtige stenen die ooit om de wijlen vijver lagen waarvan ik een paar jaar geleden nog niet de moeite voor had genomen ze weg te gooien. Eigenlijk probeer ik in de tuin zo min mogelijk weg te gooien maar te hergebruiken, niet omdat ik zo ecologisch verantwoord ben, maar omdat ik te lui ben om het weg te brengen naar de milieustraat :')

Ohja, nog een foto natuurlijk :)

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_171461896
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 19:34 schreef LTVDK het volgende:
Ik heb me vandaag maar op de ouderwetse manier ontdaan van de paardenbloemen voor nu, over twee weken zullen ze er wel weer staan :')

Tevens gelijk even begonnen met de achterkant van het muurtje af te werken. Ik had nog ongeveer 8 miljard (grof geschat) leisteen achtige stenen die ooit om de wijlen vijver lagen waarvan ik een paar jaar geleden nog niet de moeite voor had genomen ze weg te gooien. Eigenlijk probeer ik in de tuin zo min mogelijk weg te gooien maar te hergebruiken, niet omdat ik zo ecologisch verantwoord ben, maar omdat ik te lui ben om het weg te brengen naar de milieustraat :')

Ohja, nog een foto natuurlijk :)

[ afbeelding ]
Zo gaat het ook met mijn balkontuin. Ontdekken dat planten winterhard zijn als je een beetje geduld betracht. De meeste citroengeraniums komen weer op. Dus had ik een keer 3 nieuwe en onverwacht 3 herrezen oude. Het grondplan blijft in hoofdlijnen gelijk, maar er is altijd wel iets wat uit zichzelf e.e.a. verandert.
  Redactie Frontpage maandag 5 juni 2017 @ 19:25:09 #78
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_171481292
Mijn schatting over de leistenen was misschien een tikkeltje aan de ruime kant, het was zeg maar net genoeg :P. Heb ook weer een hoop grond afgegraven waar straks mijn afdakje moet komen, maar dat is niet heel interessant voor op de foto :P.


Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage zaterdag 7 april 2018 @ 19:46:00 #79
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178371340
Zo, even een flinke schop omhoog :). Project was vorig jaar een beetje doodgebloed door onvoorziene kosten aangevuld met een tikkeltje luiheid en motivatiegebrek. Maar we zijn er weer, hopelijk dit jaar wel klaar ermee!

Eerst het slechte nieuws, mijn mooie hagelwitte muurtje is groen geworden ;(



(in de winter was het nog erger, de zon heeft al een deel weggekregen)

En in plaats van daar eerst wat aan te doen maar besloten hetgeen te doen waar ik het meeste tegenop zag, graven :r. Echt leuk kan ik het niet noemen, daarom had ik er vorig jaar ook geen zin meer in. Hele middag bezig geweest met alle die smerige vettige plakkerige kleigrond en ik ben pas op de helft -O-



Foto vertekend wel een beetje, de tegels die er in staan zijn 40x40, veel dieper kan niet want ik zit al op grondwaterniveau :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_178371541
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:46 schreef LTVDK het volgende:

Foto vertekend wel een beetje, de tegels die er in staan zijn 40x40, veel dieper kan niet want ik zit al op grondwaterniveau :')
Welkom in ons prachtige dorp. Zullen we een keer samen pootjebaden? Kan bij jou, kan bij ons!

En volgende keer als ik toeter en je bijna omver rijd als je oversteekt: wel ff terugzwaaien hè :P
  Moderator zaterdag 7 april 2018 @ 20:05:48 #81
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178371936
Ben benieuwd naar de vorderingen ! Het weer word langzaam aan weer beter dus daar zou het niet aan moeten liggen ;) :)
  Redactie Frontpage zaterdag 7 april 2018 @ 20:25:04 #82
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178372537
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:52 schreef Queller het volgende:

[..]

Welkom in ons prachtige dorp. Zullen we een keer samen pootjebaden? Kan bij jou, kan bij ons!

En volgende keer als ik toeter en je bijna omver rijd als je oversteekt: wel ff terugzwaaien hè :P
Die lucht ook van die klei met het grondwater :r

En toen ik doorhad dat jij het was die me bijna omver reed stak ik nog wel mijn hand op :6

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 20:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben benieuwd naar de vorderingen ! Het weer word langzaam aan weer beter dus daar zou het niet aan moeten liggen ;) :)
Nee het is meer de motivatie zoeken om de kutklusjes te doen :P Maar deze slotgracht uitgraven is zo'n beetje het laatste 'slopende' deel van het hele gebeuren, dus daarom begin ik daar maar mee, ben ik er van af :P

Voor de rest valt het wel mee:
- Slotgracht graven en vervolgens weer volgooien met grind (en nog wat steenresten)
- Laatste tegels er uit
- Bedenken wat ik nou qua bestrating ga doen in het voorstuk
- Achterste gedeelte bestraten voor de kliko's
- Nog iets van een afscheiding verzinnen zodat ik niet op die kliko's uitkijk
- Anti-worteldoek op zoveel mogelijk plaatsen neerleggen
- Grind bestellen en er in gooien
- Bovenkant van trappetje mooi afwerken
- Overkapping maken en neerzetten
- Planten en bomen planten
- Meubels uitzoeken
- Muur weer wit zien te krijgen

Lijkt zo nog best wel mee te vallen ... ;(
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:19:34 #83
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178374080
muur weer wit krijgen: combinatie van schoonmaakazijn en plantenspuit. Op een zonnige dag aanbrengen en laten intrekken. Dan verdwijnt het vanzelf. Eventueel een paar keer herhalen. Anders wordt het boenen en/of hogedrukreiniger...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage woensdag 11 april 2018 @ 10:45:37 #84
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178444162
Ik heb nu wel echt een slotgracht na die buien van vannacht ...

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_178445892
Ophaalbrug aanleggen en een riddermacht starten.
pi_178446979
Doe als iedereen in onze prachtige gemeente: laat drainage aanleggen!
  Redactie Frontpage woensdag 11 april 2018 @ 19:47:01 #87
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178454681
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:12 schreef Queller het volgende:
Doe als iedereen in onze prachtige gemeente: laat drainage aanleggen!
Waar denk je dat ik die slotgracht voor aan het uitgraven ben :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_178455396
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:47 schreef LTVDK het volgende:

Waar denk je dat ik die slotgracht voor aan het uitgraven ben :+
Slimmerd O+
pi_178457248
Leuk om te volgen, ik heb ook binnenkort een huis met tuin dus kan ik wat ervaring opdoen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Redactie Frontpage zaterdag 14 april 2018 @ 19:56:21 #90
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178515195
En het is ein-de-lijk zover, klaar met die graafellende _O_





Niet dat ik helemaal klaar ben met graven, maar in ieder geval hoef ik hopelijk niet meer zo diep die ellendige klei in.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_178518254
Die hele goedkope groene aanslagreiniger van de Aldi/Lidl/Action werkt wel goed. Twee euro per fles ofzo en dat lijkt me voldoende voor je witte muur.
  Moderator zondag 15 april 2018 @ 10:15:03 #92
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178526309
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:38 schreef RB42 het volgende:
Die hele goedkope groene aanslagreiniger van de Aldi/Lidl/Action werkt wel goed. Twee euro per fles ofzo en dat lijkt me voldoende voor je witte muur.
Gewoon schoonmaak-azijn gaat ook prima :)
  Redactie Frontpage zaterdag 21 april 2018 @ 20:58:26 #93
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178660901
Het water van afgelopen weekend was geluk zo goed als weggezakt, dus kon ik beginnen aan de volgende fase van de goot :)


En ik heb nu nog 38.000 keer zoveel paardenbloemen als vorig jaar :')

En verder ben ik alvast begonnen met vullen, later komt er ook nog een lading grind overheen, maar moet toch 'ecologisch verantwoord' hergebruiken ;).



En ja het zijn de stenen uit de wijlen muur uit de OP, alleen dan met grof geweld in stukken gehakt met een hamer, met alle blaren van dien natuurlijk :'). Middelste gedeelte met dat los opgestapelde 'muurtje' is zodat er straks wat meer stevigheid is op die plek en je dus niet in het grind wegzakt. Even kijken hoe ik het nog wat steviger kan krijgen zonder dat het de afwatering te veel in de weg gaat zitten.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_178661776
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:38 schreef RB42 het volgende:
Die hele goedkope groene aanslagreiniger van de Aldi/Lidl/Action werkt wel goed. Twee euro per fles ofzo en dat lijkt me voldoende voor je witte muur.
Dat werkt ook goed als je een hekel hebt aan de kat van de buren en deze eraan likt :')

Ontstoken ('verbrandde') tong gegarandeerd
-O-
pi_178667147
Leuk project, gaat goed komen. Alleen...

Ik graaf hier ook wel eens een gat en kom dan regelmatig puin tegen waar een vorige bewoner makkelijk vanaf is geraakt. ^G%V%@D#!! Het kost een paar euro maar ik breng toch echt alles weg.
In 'na mij de zondvloed' geloof ik niet zo...
pi_178667273
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:39 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Dat werkt ook goed als je een hekel hebt aan de kat van de buren en deze eraan likt :')

Ontstoken ('verbrandde') tong gegarandeerd
-O-
Au, da's minder.
  Redactie Frontpage zondag 22 april 2018 @ 13:50:41 #97
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178672734
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 03:39 schreef DarkE het volgende:
Leuk project, gaat goed komen. Alleen...

Ik graaf hier ook wel eens een gat en kom dan regelmatig puin tegen waar een vorige bewoner makkelijk vanaf is geraakt. ^G%V%@D#!! Het kost een paar euro maar ik breng toch echt alles weg.
In 'na mij de zondvloed' geloof ik niet zo...
Ja ik ben hier ook al het nodige tegengekomen :X Maar voor die goot maakt het weinig uit dat dat puin er in gaat, er komt straks ook nog een kuub grind overheen dus gaat sowieso al niet lekker uitgraven zijn voor de volgende bewoner :P. Maar de afwatering functie is ook wat waard, dus theoretisch gezien zou het voor de volgende bewoner niet handig zijn om het weg te halen (tenzij ze graag een natte vloer willen).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator zondag 22 april 2018 @ 13:52:48 #98
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178672770
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 13:50 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja ik ben hier ook al het nodige tegengekomen :X Maar voor die goot maakt het weinig uit dat dat puin er in gaat, er komt straks ook nog een kuub grind overheen dus gaat sowieso al niet lekker uitgraven zijn voor de volgende bewoner :P. Maar de afwatering functie is ook wat waard, dus theoretisch gezien zou het voor de volgende bewoner niet handig zijn om het weg te halen (tenzij ze graag een natte vloer willen).
Dat kennen we; hier kwamen we tijdens de verbouwing in de gang een put tegen die tot de rand toe vol zat met puin van het voormalige kolenhok dat buiten ooit gestaan had :')
pi_178673099
Hier kwam ik in de tuin een complete vijvertegen. Deze was lek geprikt veel puin er in en heel veel stenen zelf de bamboe uitstroom lag er nog in. Daarover wat grond en toen dicht gevouwen en nog meer grond. 2 dagen bezig geweest om het te verwijderen
pi_178674139
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 13:50 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar de afwatering functie is ook wat waard, dus theoretisch gezien zou het voor de volgende bewoner niet handig zijn om het weg te halen (tenzij ze graag een natte vloer willen).
Eens, situatie is niet helemaal vergelijkbaar...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')