abonnement Unibet Coolblue
pi_170482190
Moet kunnen? Moeten we daar wat minder over zeiken met z'n allen? Of moet het zo veel mogelijk getracht te voorkomen worden?
pi_170483199
Lijkt me vooral vervelend voor de thuissupporters.
pi_170485700
Gewoon zoals in de lagere reeksen allemaal door elkaar.
pi_170486569
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gewoon zoals in de lagere reeksen allemaal door elkaar.
uit en thuis gewoon afschaffen :')
  dinsdag 25 april 2017 @ 21:37:59 #5
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170486778
Er moet vooral een cultuuromslag komen in Nederland met betrekking tot het gedogen van mensen die door elkaar zitten. Het gaat eigenlijk al mis bij mensen die zich bedreigd voelen omdat iemand anders in het vak voor een andere club juicht. Maar dat is vooral een gevolg van alle (veelal onnodige) beperkende maatregelen waarmee je in Nederland als supporter te maken hebt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170487097
Grotere uitvakken en minder restricties op uitsupporters zou al het grootste deel oplossen.
Van alles is weer waardeloos.
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:31:08 #7
416931 yats
(non) Average Joe
pi_170488509
Laten we eerst eens beginnen met je als gast te gedragen als je als uitsupporter in een thuisvak zit, en niet als een leeghoofdige tokkie met een schultenbrau juichend en spugend op zijn eigen bank in zijn eigen woonkamer. Dat zou al veel verschil maken...

Ik ben overigens niet tegen combiontduiken, ik doe het zelf ook soms, maar ik laat niet al te openlijk merken dat ik voor de tegenstander ben en feliciteer na een doelpunt een tegenstander ook normaal ipv ze te bedreigen. Dan word het ineens wel geaccepteerd door thuissupporters dat ik in hun vak zit, vreemd is dat, vinden jullie niet?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:33:18 #8
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170488580
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:48 schreef Oldground het volgende:
Grotere uitvakken en minder restricties op uitsupporters zou al het grootste deel oplossen.
NEC liet dit seizoen zien hoe het wel kan, hadden het vak naast het uitvak ook gereserveerd voor Feyenoorders met slechts een lintje stewards ertussen. Helemaal niets aan de hand uiteraard.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170488827
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:57 schreef bamibij het volgende:
Moet kunnen? Moeten we daar wat minder over zeiken met z'n allen? Of moet het zo veel mogelijk getracht te voorkomen worden?
Kun je niet voorkomen. Velen met seizoenskaarten voor de kleinere clubs in de provincie willen gewoon graag dat clubje steunen, maar als Ajax of Feyenoord komt zijn ze toch echt daarvoor.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_170488895
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:41 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Kun je niet voorkomen. Velen met seizoenskaarten voor de kleinere clubs in de provincie willen gewoon graag dat clubje steunen, maar als Ajax of Feyenoord komt zijn ze toch echt daarvoor.
Haha dit slaat echt nergens op
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:44:46 #11
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170488919
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:41 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Kun je niet voorkomen. Velen met seizoenskaarten voor de kleinere clubs in de provincie willen gewoon graag dat clubje steunen, maar als Ajax of Feyenoord komt zijn ze toch echt daarvoor.
Het is ook gewoon doodsimpel om voor meerdere clubs clubcards aan te vragen. Connecties in de regio, noem het maar op. Als je in Nederland naar een voetbalwedstrijd wil dan lukt je dat eigenlijk altijd wel.

Zelfs via dit forum al vaak genoeg kaarten kunnen regelen voor andere clubs.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:46:04 #12
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170488950
HMF heeft zelfs een clubcard van Willem2 op naam van JHK Cohen _O_ Wat een god.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170489011
Maar het is een beetje verschil tussen theorie en praktijk.

Natuurlijk moet het kunnen. Ik zit liever in een vol stadion dan driekwart vol.

Aan de andere kant kunnen een aantal supporters van bepaalde clubs zich blijkbaar nooit gedragen en ipv je als gast te gedragen, gedragen ze zich als provocerende klootzakken. Lekker hoor, met je doorgesnoven kop in een familievak en overal pissen behalve op de plek waar dat hoort.
Dat is de reden dat het niet kan en ook niet snel zal veranderen. Jammer, maar een klein groepje Tokkies verpest het voor de rest.

Tjah, wat doe je eraan?
pi_170489118
Uitsupporters horen in het uitvak,simpel.
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:58:32 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170489283
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maar het is een beetje verschil tussen theorie en praktijk.

Natuurlijk moet het kunnen. Ik zit liever in een vol stadion dan driekwart vol.

Aan de andere kant kunnen een aantal supporters van bepaalde clubs zich blijkbaar nooit gedragen en ipv je als gast te gedragen, gedragen ze zich als provocerende klootzakken. Lekker hoor, met je doorgesnoven kop in een familievak en overal pissen behalve op de plek waar dat hoort.
Dat is de reden dat het niet kan en ook niet snel zal veranderen. Jammer, maar een klein groepje Tokkies verpest het voor de rest.

Tjah, wat doe je eraan?
Daar kan je toch gewoon direct tegen optreden. Heb het onlangs bij Heerenveen nog meegemaakt. Gozer voor ons was ontzettend vervelend, weigerde te gaan zitten en zat de stewards een beetje uit te lachen.

Werd direct door 5 man meegenomen. Al bestond het vak voor 70% uit Feyenoorders er was niemand die daar tegen ageerde.

Heb zelf het gevoel dat problemen vooral ontstaan als je mensen hebt die per ongeluk net op het verkeerde vak een kaartje hebben aangeschaft _O- Ik zit eigenlijk vanaf 2010 al niet meer in een uitvak in Nederland en ga toch redelijk wat uitpotjes per seizoen, bijna nog nooit echt ellende meegemaakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170489427
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:58 schreef Caland het volgende:

[..]

Daar kan je toch gewoon direct tegen optreden. Heb het onlangs bij Heerenveen nog meegemaakt. Gozer voor ons was ontzettend vervelend, weigerde te gaan zitten en zat de stewards een beetje uit te lachen.

Werd direct door 5 man meegenomen. Al bestond het vak voor 70% uit Feyenoorders er was niemand die daar tegen ageerde.

Heb zelf het gevoel dat problemen vooral ontstaan als je mensen hebt die per ongeluk net op het verkeerde vak een kaartje hebben aangeschaft _O- Ik zit eigenlijk vanaf 2010 al niet meer in een uitvak in Nederland en ga toch redelijk wat uitpotjes per seizoen, bijna nog nooit echt ellende meegemaakt.
Het werkt prima als het er eentje is om hem eruit te werken inderdaad. Maar als het vak voor de helft bestaat uit drugsgebruikers op een familievak die zich als honden gedragen, dan gaat het gewoon mis.

En natuurlijk zijn dit incidenten, maar door dit soort incidenten houden we dit wel allemaal instant.


Ik ga zelf alleen het uitvak in als het geen verplichte buscombi is. Daar heb ik dus echt geen trek in.
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:17:53 #17
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170489722
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het werkt prima als het er eentje is om hem eruit te werken inderdaad. Maar als het vak voor de helft bestaat uit drugsgebruikers op een familievak die zich als honden gedragen, dan gaat het gewoon mis.

En natuurlijk zijn dit incidenten, maar door dit soort incidenten houden we dit wel allemaal instant.


Ik ga zelf alleen het uitvak in als het geen verplichte buscombi is. Daar heb ik dus echt geen trek in.
Ja als je 15 van de 17 uitwedstrijden een verplichte combi hebt snap je misschien waarom ik principieel niet meer in een uitvak ga zitten.

Maar ik denk dus dat het eigenlijk daarvoor al misgaat. In Nederland worden supporters zo bizar strikt van elkaar gescheiden, dat begint al bij de verplichte vervoersregeling. Toen ik nog wel eens met een combi meeging werden bijvoorbeeld afritten van tankstations al 30 kilometer voordat je in de desbetreffende stad was bewaakt door motoragenten die vooruit reden om maar een kansloos voorbeeld te noemen.

Dus dan is het opeens al heel vreemd als thuissupporter wanneer er een supporter of een groep supporters van een andere club in je vak zit.

Ik maak het zelf ook regelmatig mee dat je in zo'n thuisvak zit en mensen zich daadwerkelijk bedreigd voelen (en daarmee ook naar een steward gaan) terwijl er feitelijk helemaal niks aan de hand is behalve gejuich bij een goal. Dat is eigenlijk de hele mindset die al moet verdwijnen.

Ik weet nog dat ik voor het eerst in het buitenland (Engeland) naar een wedstrijd ging en opeens tussen een grote groep uitsupporters liep, nauwelijks politie te zien en het eerste wat ik dacht was kut, dit gaat zo mis. Terwijl er natuurlijk niks gebeurde.

Langdradig kutverhaal maar dat is een beetje wat ik bedoel met de mindset die wij misschien als Nederlanders teveel hebben.

Blijft natuurlijk over dat ik ook wel regelmatig mongolen zie die niet met de geboden vrijheden kunnen omgaan, maar die moet je eigenlijk direct aanpakken. Eruit flikkeren en een stadionverbodje meegeven. Maar met het niveau van de stewards is dat vaak ook een utopie. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:20:25 #18
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170489789
Kort samengevat: in Nederland zijn zoveel kansloze regels dat mensen zich juist als mongolen gaan gedragen. Behandel mensen normaal en je zal zien dat ze zich ook normaler gaan gedragen :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:25:10 #19
357045 Grifte
Feijenoord
pi_170489916
Afgelopen jaren zie je rond de Kuip ook vaak genoeg supporters van uitclubs over het voorplein rondlopen, in pak hem beet Vitesse-, Heerenveen- en Heraclesshirts. Dan zie je ook nog veel mensen raar opkijken, totaal niet gewend, maar er gebeurt niets op een wat incidenteel flauwe opmerking na.

Het halve jaar dat ik in Engeland studeerde en ~15 potjes mee heb gepakt was inderdaad een verademing. Paar keer in een uitvak gestaan met 3.000-7.000 man, geen vuiltje aan de lucht. Normaal behandeld in de trein / stad / stadion, amper een wanklank op wat dronken debielen na.
pi_170492145
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:17 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja als je 15 van de 17 uitwedstrijden een verplichte combi hebt snap je misschien waarom ik principieel niet meer in een uitvak ga zitten.

Maar ik denk dus dat het eigenlijk daarvoor al misgaat. In Nederland worden supporters zo bizar strikt van elkaar gescheiden, dat begint al bij de verplichte vervoersregeling. Toen ik nog wel eens met een combi meeging werden bijvoorbeeld afritten van tankstations al 30 kilometer voordat je in de desbetreffende stad was bewaakt door motoragenten die vooruit reden om maar een kansloos voorbeeld te noemen.

Dus dan is het opeens al heel vreemd als thuissupporter wanneer er een supporter of een groep supporters van een andere club in je vak zit.

Ik maak het zelf ook regelmatig mee dat je in zo'n thuisvak zit en mensen zich daadwerkelijk bedreigd voelen (en daarmee ook naar een steward gaan) terwijl er feitelijk helemaal niks aan de hand is behalve gejuich bij een goal. Dat is eigenlijk de hele mindset die al moet verdwijnen.

Ik weet nog dat ik voor het eerst in het buitenland (Engeland) naar een wedstrijd ging en opeens tussen een grote groep uitsupporters liep, nauwelijks politie te zien en het eerste wat ik dacht was kut, dit gaat zo mis. Terwijl er natuurlijk niks gebeurde.

Langdradig kutverhaal maar dat is een beetje wat ik bedoel met de mindset die wij misschien als Nederlanders teveel hebben.

Blijft natuurlijk over dat ik ook wel regelmatig mongolen zie die niet met de geboden vrijheden kunnen omgaan, maar die moet je eigenlijk direct aanpakken. Eruit flikkeren en een stadionverbodje meegeven. Maar met het niveau van de stewards is dat vaak ook een utopie. :')
En dan nog maar te zwijgen over de plaatsen die je in Nederland als uitsupporters ooit krijgt.

Mijn laatste uitwedstrijd was Groningen. Kom je daar na bijna 3 uur rijden aan, 1 grote betonnen hal onder het stadion door met enorm veel trappen. Zo gemaakt dat er letterlijk niks kapot kan. Zelfs het verlichte nooduitgangbordje had tralies.

In het stadion zit je weggestopt in een hoekje en kijk je tegen een net aan. De kantine is met tralies afgezet zodat je de kantinemedewerkers niet aan kunt vliegen. Er werd geen bier geschonken.

Natuurlijk sta ik graag tussen mijn medesupporters. Maar ze maken het wel heel aantrekkelijk om gewoon een kaartje voor het thuisvak te regelen...
pi_170492156
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:25 schreef Grifte het volgende:
Afgelopen jaren zie je rond de Kuip ook vaak genoeg supporters van uitclubs over het voorplein rondlopen, in pak hem beet Vitesse-, Heerenveen- en Heraclesshirts. Dan zie je ook nog veel mensen raar opkijken, totaal niet gewend, maar er gebeurt niets op een wat incidenteel flauwe opmerking na.

Het halve jaar dat ik in Engeland studeerde en ~15 potjes mee heb gepakt was inderdaad een verademing. Paar keer in een uitvak gestaan met 3.000-7.000 man, geen vuiltje aan de lucht. Normaal behandeld in de trein / stad / stadion, amper een wanklank op wat dronken debielen na.
Het gaat niet om in het uitvak zitten. Ik ga daar wel in als er geen verplichte combi is. En dan gewoon daarvoor en erna de stad in. Nooit een probleem geweest.
  woensdag 26 april 2017 @ 08:04:22 #22
263417 Keyos
Like a Boss
pi_170492351
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 07:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En dan nog maar te zwijgen over de plaatsen die je in Nederland als uitsupporters ooit krijgt.

Mijn laatste uitwedstrijd was Groningen. Kom je daar na bijna 3 uur rijden aan, 1 grote betonnen hal onder het stadion door met enorm veel trappen. Zo gemaakt dat er letterlijk niks kapot kan. Zelfs het verlichte nooduitgangbordje had tralies.

In het stadion zit je weggestopt in een hoekje en kijk je tegen een net aan. De kantine is met tralies afgezet zodat je de kantinemedewerkers niet aan kunt vliegen. Er werd geen bier geschonken.

Natuurlijk sta ik graag tussen mijn medesupporters. Maar ze maken het wel heel aantrekkelijk om gewoon een kaartje voor het thuisvak te regelen...
Dat Groningen verhaal, wat een deja vu voor me. Zat een keer zowat 4 uur in de bus van Rotterdam naar Groningen, volgens mij een tour van 45 min gehad over meerdere bedrijventerreinen om maar niet door de 'bewoonde wereld', te hoeven rijden. Om dan aan te komen in de meest trieste ontvangsthal ooit 15 min voor de aftrap. En dan vervolgens na 5 min met 10 man staan, 1-0 achter en 4 uur in de bus terug en door de terugroute over dat bedrijfsterrein al in Flevoland worden ingehaald door de spelersbus _0-. Nooit meer.

Maar zoals Caland zegt, het ligt natuurlijk aan de complete mindset van de Nederlandse supporter. Zelfs als je je gedraagd ben je volgens mij in een hoop stadions niet veilig als alleen maar juicht. Je hebt gewoon een recht om te juichen, ook op het thuisvak als je voor het uitspelende team bent (deze zin haal ik uit de uitspraak van de rechter inzake de Feyenoorders die werden aangevallen door Willem 2'ers).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_170492394
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:46 schreef Caland het volgende:
HMF heeft zelfs een clubcard van Willem2 op naam van JHK Cohen _O_ Wat een god.
:') _O-
  Moderator woensdag 26 april 2017 @ 08:34:31 #24
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_170492539
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:20 schreef Caland het volgende:
Kort samengevat: in Nederland zijn zoveel kansloze regels dat mensen zich juist als mongolen gaan gedragen. Behandel mensen normaal en je zal zien dat ze zich ook normaler gaan gedragen :)
Toen die kansloze maatregelen (verplichte combi bijv.) er nog niet waren in de jaren 80 en 90 ging het vaak zat mis. Dus ik snap wel dat men die maatregelen in heeft gevoerd. Wat ik alleen niet begrijp is dat men niet terug wil naar een stukje normalisatie. Waarom zo angstvallig vasthouden aan die verplichte combi's? Ja, het werkt(e) dus er mee doorgaan zal waarschijnlijk het argument zijn. Waarom niet afbouwen en bij gebleken geschiktheid, volledig afschaffen :?

Ik ga zelden meer naar een uitwedstrijd dus kan eigenlijk alleen maar spreken over de situatie bij de Kuip. Maar als je ziet wat een politiemacht daar wekelijks op de been is voor een wedstrijdje tegen een Groningen of een AZ.... Dan bekruipt mij echt het gevoel dat het haar doel compleet voorbij schiet.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_170492596
alles moet door elkaar kunnen.
achterlijke hoolies met hun domme gedrag kunnen beter thuisblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')