abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:31:11 #51
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170488513
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je geen zin hebt in een behandeling mag je nu al nee zeggen hoor.
Dat is passieve euthanasie, geen actieve.
pi_170489002
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:31 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dat is passieve euthanasie, geen actieve.
en dan van der staaij. "de kwalijke gevolgen van zelfbeschikkingsrecht". Wat een figuren :')

Blijf nog maar lekker een tijdje in je eigen poep rollen, de mannenbroeders en bejaarde boeren vinden op basis van een 2000 jaar oud boek dat jij niet over je eigen leven mag beschikken. :')
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:55:47 #53
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170489206
quote:
8s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

en dan van der staaij. "de kwalijke gevolgen van zelfbeschikkingsrecht". Wat een figuren :')

Blijf nog maar lekker een tijdje in je eigen poep rollen, de mannenbroeders en bejaarde boeren vinden op basis van een 2000 jaar oud boek dat jij niet over je eigen leven mag beschikken. :')
Tja, daarom ben ik ook voor een strikte scheiding van kerk en staat. Zo wordt de samenleving niet vertyft door dat soort figuren. :')
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:56:51 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170489242
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Tja, daarom ben ik ook voor een strikte scheiding van kerk en staat. Zo wordt de samenleving niet vertyft door dat soort figuren. :')
Dit heeft niets met de scheiding tussen Kerk en Staat te maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_170489515
Mensen moeten waardig oud kunnen worden. Als een behandeling geen waardig leven kan geven aan iemand die oud en ziek is, dan moet je naar alternatieve oplossingen kijken.
Voor de rest is het logisch en eigenlijk goed nieuws dat zorg duurder word: we leven allemaal langer JEUH!
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:12:09 #56
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170489609
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit heeft niets met de scheiding tussen Kerk en Staat te maken.
Ok, misschien niet in de traditionele zin, als in dat bisschoppen invloed hebben op de wetgeving, maar alsnog vind ik dat politiek gedreven dient te worden met rationele ideologieën, waar theïsme dus niet onder valt.
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:16:03 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170489683
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:12 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ok, misschien niet in de traditionele zin, als in dat bisschoppen invloed hebben op de wetgeving, maar alsnog vind ik dat politiek gedreven dient te worden met rationele ideologieën, waar theïsme dus niet onder valt.
Of een politicus zijn ideeën en standpunten nu baseert op de Bijbel, het Rode boekje, de verzamelde werken van Ayn Rand of op Harry Potter en de Steen der Wijzen, het maakt niet uit. Het is flauwekul om een bepaald boek uit dat rijtje uit te sluiten.

Net zoals de discussie over de zondagsopening: van der Staaij en Roemer vinden daar hetzelfde van. Alleen mag volgens jou van der Staaij dat standpunt niet hebben, en Roemer wel. Gaat nergens over.

Doet allemaal niets af aan de absurditeit van het standpunt van de SGP.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_170489875
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

hele kleine minidruppel op een gigantisch grote gloeiende plaat... ga je niks mee opschieten... 't is gewoon dat er steeds meer ouderen steeds meer zorgkosten declareren... en dat gaat alleen nog maar veeeeeel meer worden de komende jaren... over een paar jaar is je premier 350 euro per maand, allemaal zodat onze oudjes een paar maanden langer kunnen leven... want ja... durf eens aan de ouderen te komen.
Het is niet alleen de ouderen die meer zorg declareren, maar ook het bureaucratisch rondom de zorg.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Technologische mogelijkheden maken juist alles goedkoper. Het hele overheidscircus wat de zorg- en farmaceutische industrie is maken het duur. Zorgverleners die meer bezig zijn met registreren welke handelingen ze gedaan hebben, met welke code daarbij hoort, dan met de patiënt helpen. Farmaceuten die met overheidsbescherming tot in het einde ter tijden woekerwinsten behalen met prijzen die rustig 50x over de kostprijs gaan met als excuus ''onderzoek''. Terwijl de meest innovatieve ideeën van de universiteiten en kleine startups in de wereld komen.
Dit is een mooie samenvatting wat er mis is met de zorg, en dan vooral de kosten, in Nederland. En daar hoor de SP (bijna) niet over. Waarom niet? Hebben zij er ook belangen in?

Maar goed, misschien zie ik iets over het hoofd en kan iemand mij vertellen waarom die woekerprijzen voor medicatie goed zijn. Of waarom de overheid denkt dat dit goed is voor de burgers.
ROBODEMONS..................|:(
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 25 april 2017 @ 23:25:37 #59
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170489926
Grappig en een paar maanden geleden wilden ze nog winst uitkeren
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_170489947
Daarom een kleine eigen bijdrage voor de huisarts.
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:26:42 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_170489951
Na de tt vreesde ik het bedrag. Maar zo'n 20e meer dat valt mij dan nog mee.
pi_170490289
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:26 schreef spiritusbus het volgende:
Daarom een kleine eigen bijdrage voor de huisarts.
Gaat te weinig opleveren. Sowieso stoppen met de schuld bij de burger te leggen. In de zorg- en farmaceutische industrie zelf moet gewoon flink bezuinigd worden. En dan heb ik het niet over het personeel.
ROBODEMONS..................|:(
pi_170490345
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Gaat te weinig opleveren. Sowieso stoppen met de schuld bij de burger te leggen. In de zorg- en farmaceutische industrie zelf moet gewoon flink bezuinigd worden. En dan heb ik het niet over het personeel.
Het is dan ook niet bedoeld om inkomsten te generen, maar om uitgaven te beperken.
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:49:11 #64
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170490531
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of een politicus zijn ideeën en standpunten nu baseert op de Bijbel, het Rode boekje, de verzamelde werken van Ayn Rand of op Harry Potter en de Steen der Wijzen, het maakt niet uit. Het is flauwekul om een bepaald boek uit dat rijtje uit te sluiten.

Net zoals de discussie over de zondagsopening: van der Staaij en Roemer vinden daar hetzelfde van. Alleen mag volgens jou van der Staaij dat standpunt niet hebben, en Roemer wel. Gaat nergens over.

Doet allemaal niets af aan de absurditeit van het standpunt van de SGP.
Ik vind het niet flauwekul. Die ideeën zijn gebaseerd op de (je zou kunnen zeggen metafysische?) aanname dat God bestaat en de Bijbel waar is. Ik vind dat er in de politiek geen ruimte voor zulke aannames mag zijn. Het grondbeginsel dat alle mensen gelijk zijn, is bijvoorbeeld iets anders en niet van dezelfde categorie als dat Jezus voor ons gestorven is en wij de Bijbel moeten volgen. Ik ben de terminologie even kwijt die het verschil aanduidt.
pi_170490662
Bullshit.

Eerst RTL Unilever tijdens primetime bombarderen met reclame blokken en dan zeuren dat er te weinig geld is.

Gezamenlijk 90% van de markt en geen winst kunnen maken. :')

Geen winst kunnen maken op een product dat iedere Nederlander verplicht moet aanschaffen :')
pi_170490670
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:40 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Het is dan ook niet bedoeld om inkomsten te generen, maar om uitgaven te beperken.
Dat begrijp ik, maar ik geloof niet dat dat enig zin heeft als je naar de kosten kijkt. Sowieso gaan mensen voor een reden naar de huisarts.
https://www.independer.nl(...)uisartstarieven.aspx
ROBODEMONS..................|:(
pi_170490675
In elke industrie leid innovatie juist tot kostenbesparingen, behalve in de zorg kennelijk. Daarnaast denk ik dat we eens wat kritischer moeten zijn op gebreken, tegenwoordig lijkt het of de helft van de kinderen ADHD heeft, en maar dure behandelingen nodig heeft. Wellicht moeten die ouders eens hun kind naar buiten trappen en lekker laten spelen, durf te wedden dat dat in 80% van de gevallen meer effect heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_170490729
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:55 schreef Nintex het volgende:
Bullshit.

Eerst RTL Unilever tijdens primetime bombarderen met reclame blokken en dan zeuren dat er te weinig geld is.

Gezamenlijk 90% van de markt en geen winst kunnen maken. :')

Geen winst kunnen maken op een product dat iedere Nederlander verplicht moet aanschaffen :')
Juist door die verplichting kan het voorkomen dat de uitgaven aan zorg hoger zijn dan de premies die binnenkomen. Theoretisch gezien kan een verzekeraar met alleen maar bejaarden zit. Dan heb je financieel toch echt een probleem. Om die reden worden dan ook hoge voorzieningen vereist bij verzekeraars.
ROBODEMONS..................|:(
pi_170490787
Oh! Oh!

En stoppen met bullshit als natuurgeneeskunde vergoeden :')
pi_170490801
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:55 schreef Nintex het volgende:
Bullshit.

Eerst RTL Unilever tijdens primetime bombarderen met reclame blokken en dan zeuren dat er te weinig geld is.

Gezamenlijk 90% van de markt en geen winst kunnen maken. :')

Geen winst kunnen maken op een product dat iedere Nederlander verplicht moet aanschaffen :')
jeetje man. Onderga 1x een goede behandeling en je hebt meteen 10 jaar premie eruit joh.

Dat loont ook echt voor die verzekeraar :')
  woensdag 26 april 2017 @ 00:05:38 #71
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170490803
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:25 schreef Mortaxx het volgende:
Grappig en een paar maanden geleden wilden ze nog winst uitkeren
Tja dat viel mij ook al op. Net zoals Griekenland nu plots in de positieve cijfers valt en dat in een paar weken.

Maar goed ze zullen plots wel de cijfers anders benaderen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_170490830
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 00:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja dat viel mij ook al op. Net zoals Griekenland nu plots in de positieve cijfers valt en dat in een paar weken.

Maar goed ze zullen plots wel de cijfers anders benaderen.
Er zijn/waren verkiezingen bij de kredietverstrekkers. In september komen er wel weer rekenfouten bovendrijven.
pi_170490876
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 00:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

jeetje man. Onderga 1x een goede behandeling en je hebt meteen 10 jaar premie eruit joh.

Dat loont ook echt voor die verzekeraar :')
Men onderging vorig jaar ook behandelingen. Die kosten kunnen niet plots explosief gestegen zijn. Ze zijn gewoon weer creatief geweest met rentenieren, paarse broeken en investeren.

Ik geef je op een briefje dat er niet voor 500+ miljoen meer aan declaraties zijn geweest.
pi_170490956
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 00:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Men onderging vorig jaar ook behandelingen. Die kosten kunnen niet plots explosief gestegen zijn. Ze zijn gewoon weer creatief geweest met rentenieren, paarse broeken en investeren.

Ik geef je op een briefje dat er niet voor 500+ miljoen meer aan declaraties zijn geweest.
Even afwachten op alle jaarverslagen van 2016.
ROBODEMONS..................|:(
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 26 april 2017 @ 00:24:02 #75
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170490983
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 00:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja dat viel mij ook al op. Net zoals Griekenland nu plots in de positieve cijfers valt en dat in een paar weken.

Maar goed ze zullen plots wel de cijfers anders benaderen.
ze zorgen dat ze nu 'verlies' maken en als er dan over een paar jaar wel winsten mogen worden uitgekeerd is de winst opeens extra hoog

Gewoon vvd
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')