abonnement Unibet Coolblue
pi_170480001
Hoi sinds de jaren 60 heb je veel lachtherapie, ja dan gaan ze ervan uit ( is ook wetenschappelijk bewezen ) dat als je 10 minuten lacht, maar dan gewoon op commando ermee begint , je zelf ertoe dwingt, dat je lichaam / geest bepaalde stofjes gaat aanmaken waardoor je lichaam dan soort van opbloeit, en je je lekkerder zal gaan voelen, stress levels duiken opeens naar beneden, en stress daarvan is bewezen dat je er ziek van kan worden.

Maar het lijkt voor veel mensen een beetje akward om te gaan beginnen met lachen, als er helemaal geen mop ofzo of iets komisch aan de hand is, ( dit lijkt erg veel op bijv komedie train, waar een b komiek moppen gaan tappen, maar dat de moppen eigenlijk niet heel geestig zijn, maar het publiek toch een heeeeeel uur lang aan het gieren en brullen is )

Zou je open staan voor zo een therapie? Of juist niet? En waarom dat niet? En wat nu eens als het bewezen zou worden dat je daarmee 10 jaar langer leeft? Wat dan? :) Zou je het dan overwegen?

pi_170480017
Nee jij?
pi_170480404
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:01 schreef dopfles1 het volgende:
Nee jij?
twijvel altijd beetje

haha

lachen is gezond, maar veel mensen schieten daar dan weer in door, en als ik lachende meutes zie die continue om een scheet moeten lachen? Dan zou ik daar ook weer nooit bij gezien willen worden :)
pi_170480520
Hoe kan bewezen worden dat je door iets 10 jaar langer blijft leven?
Lachen is inderdaad gezond, maar een potje janken op zijn tijd ook, om maar niet te spreken over af en toe flink vloeken en tieren.

Gewoon niet je emoties opkroppen, maar laten gaan als het kan.
pi_170480576
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:32 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoe kan bewezen worden dat je door iets 10 jaar langer blijft leven?


Hoi dat zou je kunnen testen, door info van een groep van 10 000 mensen te hebben, waarvan de ene helft wel en de andere helft niet aan lachtherapie doen... maar dat kan alleen over een tijdsbestek van 50 jaar gemeten worden
pi_170480594
Met TS als therapeut of deelnemer/ster? Nee, ik zou mezelf doodlachen en dat wil ik nou ook weer niet.
pi_170480609
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:35 schreef possetje het volgende:

[..]

Hoi dat zou je kunnen testen, door info van een groep van 10 000 mensen te hebben, waarvan de ene helft wel en de andere helft niet aan lachtherapie doen... maar dat kan alleen over een tijdsbestek van 50 jaar gemeten worden
Dat kan je niet testen.

Mensen die aan lichttherapie doen om langer te leven doen er vast ook meer aan. Dus hoe weet je dat het lachen de reden is dat zij langer leven tot mensen die er niet mee bezig zijn?
pi_170480617
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:35 schreef possetje het volgende:

[..]

Hoi dat zou je kunnen testen, door info van een groep van 10 000 mensen te hebben, waarvan de ene helft wel en de andere helft niet aan lachtherapie doen... maar dat kan alleen over een tijdsbestek van 50 jaar gemeten worden
Onmogelijk, want wie zegt dat van die proefpersonen niet kan verongelukken, besmet wordt met een dodelijke ziekte, tijdens een overval vermoord wordt? Enz.
Zulke onderzoeken zeggen helemaal niks.
pi_170480672
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:37 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Dat kan je niet testen.

Mensen die aan lichttherapie doen om langer te leven doen er vast ook meer aan. Dus hoe weet je dat het lachen de reden is dat zij langer leven tot mensen die er niet mee bezig zijn?
nou ja een test is natuurlijk nooit 100%

ik weet alleen dat ze bepaalde onderzoeken doen, dan hebben ze vragenlijsten, zo van : rook je? drink je? sport je? drugs? hoeveel sex? wat voor een baan? enz enz enz

En dan na 10 jaar gaan ze die gegevens uitwerken in een grafiek, en dan gaan psychologen daar proberen een feit uit te extraheren... wat je zegt klopt dan ook, want de ene wetenschapper kijkt dan weer anders naar de grafieken als de andere wetenschapper
pi_170481668
Ik zou daar niet voor open staan gezien het type mensen dat voor dat soort dingen open staat.
Conscience do cost.
pi_170481710
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:33 schreef ems. het volgende:
Ik zou daar niet voor open staan gezien het type mensen dat voor dat soort dingen open staat.
hoi nix staat je in de weg om met je eigen vriendenclub een keer een lachsessie te houden, dan heb je geen vervelende mensen in je huis! :)
pi_170486152
Deze man mag de cursus leiden

  dinsdag 25 april 2017 @ 21:26:55 #14
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_170486435
pi_170486592
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:00 schreef possetje het volgende:
Hoi sinds de jaren 60 heb je veel lachtherapie, ja dan gaan ze ervan uit ( is ook wetenschappelijk bewezen ) dat als je 10 minuten lacht, maar dan gewoon op commando ermee begint , je zelf ertoe dwingt, dat je lichaam / geest bepaalde stofjes gaat aanmaken waardoor je lichaam dan soort van opbloeit, en je je lekkerder zal gaan voelen, stress levels duiken opeens naar beneden, en stress daarvan is bewezen dat je er ziek van kan worden.

Maar het lijkt voor veel mensen een beetje akward om te gaan beginnen met lachen, als er helemaal geen mop ofzo of iets komisch aan de hand is, ( dit lijkt erg veel op bijv komedie train, waar een b komiek moppen gaan tappen, maar dat de moppen eigenlijk niet heel geestig zijn, maar het publiek toch een heeeeeel uur lang aan het gieren en brullen is )

Zou je open staan voor zo een therapie? Of juist niet? En waarom dat niet? En wat nu eens als het bewezen zou worden dat je daarmee 10 jaar langer leeft? Wat dan? :) Zou je het dan overwegen?

Als ik ongelukkig was of gewoon wist dat iets flink mis met me was dat dergelijke therapie voor mij nut kan hebben zou ik zo meedoen (maar ja dit is dus vanuit een situatie gesproken die niet zo is dus ja nooit echt objectief). Maar vanuit mijn huidige situatie zou ik al meedoen gewoon omdat ik de lol er wel van in kan zien. Ik denk dat als ik op dit moment plotseling zou beseffen dat ik depressief zou zijn en daar ook dus van overtuigd zou zijn dan zo mee zou doen met zoiets.

Maar ja dat is een beetje het punt, wat ik echt in die situatie zou doen is lastig te zeggen aangezien ik dan anders denk dan ik nu doe. Maar zoals ik nu denk zou die awkwardness me niks uitmaken zeg maar als ik weet dat ik echt een probleem heb en dat die lachtherapie helpt.

En als ik weet dat ik 10 jaar langer leef zou ik niet direct 10 minuten per dag verplicht gaan lachen. Maar dat heeft weer andere redenen (geen negatieve), maar gaat juist weer in op andere redenaties, wil je echt verplicht worden om 10 minuten per dag iets te doen wat weinig uit hoort te maken als je gezond bent omdat een soort van God je dan het geschenk geeft van een langer leven. Ik weet niet of ik echt zit te wachten op dat soort voordeeltjes vanwege niks

[ Bericht 0% gewijzigd door jodelahity op 25-04-2017 21:38:56 ]
Fylax is op televisie geweest
pi_170492116
Ja sterker nog ik heb dit gedaan maar ik wilde er zo snel mogelijk weer weg. Het waren allemaal spirituele types die uit zichzelf heel hard gingen lachen behalve ik. Ik ga er nooit meer heen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_170494684
Nee. Absoluut niet. Als ik wil lachen ga ik wel een avondje cabaret bezoeken. Geforceerd lachen is -zoals hierboven ook al is gezegd - te awkward.
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')