abonnement Unibet Coolblue
pi_170477754
Ben momenteel druk bezig met de laatste puntjes van de renovatie van de woning. 1 daarvan is tv en internet.

Op verschillende punten in de woning zijn reeds coax en data aansluitingen gemaakt. Nu niet echter het binnenkomende signaal nog verdeeld worden.

Het inkomende signaal (kabel) komt binnen in meterkast. Het wordt internet van ziggo. Gaat om drie verdiepingen

Wat ik nu zoek is een antenneversterker die 6-7 uitgaande signalen heeft. Heb vanuit de vorige woning nog een technetix FRA-752N maar die heeft slechts 4 uitgaande.

Verder heb ik voor in de meterkast ook nog een netwerk switch nodig voor 7 uitgaande signalen.

Wat raden jullie aan? Wel graag iets met een beetje snelle levertijd aangezien ik het deze week wel afronden
pi_170477888
Hirschmann versterker met multitap erachter.

https://www.allekabels.nl(...)gang-hirschmann.html





Maar ga je alle aansluitingen gebruiken? Steeds meer diensten gaan over op "streaming", TV-kijken kan vaak ook al via internet.

[ Bericht 29% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-04-2017 15:26:15 ]
pi_170478028
Komt dit dan goed met de verschillende signaalstrekte? Zolder heeft meer versterking nodig dan beneden.

De eerste jaren zal er nog genoeg gebruik gemaakt worden van coax signaal
pi_170478089
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:27 schreef Den_Haag het volgende:
Komt dit dan goed met de verschillende signaalstrekte? Zolder heeft meer versterking nodig dan beneden.

De eerste jaren zal er nog genoeg gebruik gemaakt worden van coax signaal
Je ziet op de multitap aansluitingen met verschillende demping, dus voor langere kabels kies je een aansluiting op de multitap met lagere demping.

Gebruik ook de LTE afgeschermde kabel van Hirschmann.

Maar 8 aansluitingen is echt vet veel, ik bedoel, als je 2 TV's hebt met 2 decoders dan ben je al een heel eind. Of heb je een gezin met 6 pubers ofzo?
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:32:15 #5
180174 Diemux
People vs Me
pi_170478127
Je hebt wel een splitter nodig die bi-directionele signalen aan kan. Interactieve diensten van Ziggo praten namelijk terug over de kabel.
pi_170478141
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:32 schreef Diemux het volgende:
Je hebt wel een splitter nodig die bi-directionele signalen aan kan. Interactieve diensten van Ziggo praten namelijk terug over de kabel.
Heb ik aan gedacht, deze ondersteunt retourverkeer ;)

Enig punt van aandacht is de versterker, dit model gaat maar tot 1GHz terwijl kabelboeren langzaam maar zeker richting de 1.2GHz oprukken.

Zover ik weet heeft Hirschmann nog geen versterker met 1 uitgang die 1.2GHz ondersteunt, wel 1 met 4 aansluitingen. Ik heb overigens ook nog een 1GHz model en loop nog niet tegen problemen op bij Ziggo.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-04-2017 15:39:10 ]
pi_170478168
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je ziet op de multitap aansluitingen met verschillende demping, dus voor langere kabels kies je een aansluiting op de multitap met lagere demping.

Gebruik ook de LTE afgeschermde kabel van Hirschmann.

Maar 8 aansluitingen is echt vet veel, ik bedoel, als je 2 TV's hebt met 2 decoders dan ben je al een heel eind. Of heb je een gezin met 6 pubers ofzo?

gastenverblijf :)
Kabels zijn al getrokken
pi_170478304
En op welke uitgang van de versterker zet je dan deze splitter?

En nog aanraders voor de switch?
pi_170478360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:39 schreef Den_Haag het volgende:
En op welke uitgang van de versterker zet je dan deze splitter?

En nog aanraders voor de switch?
De 4e aansluiting is de uitgang.
De 2 middelste zijn test-aansluitingen.
De 1e (linker) is de ingang.

Switch? Ik zou voor een HP 8 of 16-poort Gigabit switch gaan, degelijk, betrouwbaar en niet te gek duur. De goedkoopste volstaat, de duurdere bieden opties als "PoE", programmeerbare poorten / VLAN's maar daar heb je bij normale internet- of netwerkdoorgifte geen voordelen van.

Wil je eventueel nog VoiP-telefoons, camera's of accesspoints voeden met je switch, dan is een PoE-switch wel aan te bevelen. Dat bespaart je een hoop gedoe met losse stroomadapters.

Wil je budget, ga dan voor een TP-Link switch. Niets speciaals maar stuk gaan ze vrijwel nooit.

Wil je ook nog WiFi van hoge kwaliteit (goede dekking, seamless roaming), dan zou ik eens kijken naar Ubiquiti of Ruckus.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-04-2017 15:47:26 ]
pi_170478517
Test aansluitingen? Waarom werkte tv en internet dan gewoon via de 1 en 2 aansluiting?
pi_170478594
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:46 schreef Den_Haag het volgende:
Test aansluitingen? Waarom werkte tv en internet dan gewoon via de 1 en 2 aansluiting?
Als Hirschmann het zelf zegt, zal het wel kloppen toch? ;)
Weet niet of we het over hetzelfde model hebben? Hirschmann maakt diverse versterkers.

http://www.hirschmann-mul(...)30%20Manual%20NL.pdf
pi_170478641
Dus een hp v1410-8 router?
pi_170478663
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:50 schreef Den_Haag het volgende:
Dus een hp v1410-8 router?
Switch.

Als je aan 7 aansluitingen genoeg hebt, ja.
pi_170478749
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als Hirschmann het zelf zegt, zal het wel kloppen toch? ;)
Weet niet of we het over hetzelfde model hebben? Hirschmann maakt diverse versterkers.

http://www.hirschmann-mul(...)30%20Manual%20NL.pdf
ah, spraakverwarring. Ik kan dus mijn technetix versterker gebruiken en dan die hirschmann splitter er achter drukken
pi_170478873
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:54 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

ah, spraakverwarring. Ik kan dus mijn technetix versterker gebruiken en dan die hirschmann splitter er achter drukken
Ja, mocht het niet voldoende zijn dan kan je altijd nog een Hirschmann versterker er tussen drukken.

Waarschijnlijk moet je wel de ongebruikte aansluitingen afdoppen met 75 Ohm afsluitweerstanden, maar die kosten ook maar een paar kwartjes per stuk.
pi_170486244
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:32 schreef Diemux het volgende:
Je hebt wel een splitter nodig die bi-directionele signalen aan kan. Interactieve diensten van Ziggo praten namelijk terug over de kabel.
Dat hoeft niet. Ziggo maakt gebruik van verschillende systemen voor VOD. Bij mij gaat het retourkanaal via internet, en daarmee niet via coax. Ik heb geen internet van Ziggo en mijn coaxbekabeling is ook niet retourgeschikt maar VOD werkt wel.
pi_170486343
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:21 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Ziggo maakt gebruik van verschillende systemen voor VOD. Bij mij gaat het retourkanaal via internet, en daarmee niet via coax. Ik heb geen internet van Ziggo en mijn coaxbekabeling is ook niet retourgeschikt maar VOD werkt wel.
Naja, we kunnen gaan kijken naar alle afwijkende situaties maar in geval van TS ga ik er vanuit dat hij zowel TV als internet via Ziggo heeft.

Dan is een retourgeschikte versterker en multitap een must.
pi_170486531
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, we kunnen gaan kijken naar alle afwijkende situaties maar in geval van TS ga ik er vanuit dat hij zowel TV als internet via Ziggo heeft.

Dan is een retourgeschikte versterker en multitap een must.
Voor internet van Ziggo is een retourgeschikte installatie uiteraard een must. Maar dat was mijn punt niet. Ik reageerde op de onjuiste bewering dat de interactieve (video)diensten van Ziggo een retourgeschikte coaxinstallatie zouden vergen, en dat laatste is niet zo als er van Irdeto apparatuur gebruik wordt gemaakt.
pi_170486536
Het sterkste signaal (4) splitsen en dan de zolder op 3 zetten?
.
pi_170486636
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:29 schreef Riparius het volgende:

[..]

Voor internet van Ziggo is een retourgeschikte installatie uiteraard een must. Maar dat was mijn punt niet. Ik reageerde op de onjuiste bewering dat de interactieve (video)diensten van Ziggo een retourgeschikte coaxinstallatie zouden vergen, en dat laatste is niet zo als er van Irdeto apparatuur gebruik wordt gemaakt.
Het is alsof je in een topic over appeltaart reageert met "ja, maar je kan zo'n taart ook met peren maken, alleen dan is het perentaart".

Het leidt alleen maar af van de oplossing voor TS.
pi_170486643
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:29 schreef Fer het volgende:
Het sterkste signaal (4) splitsen en dan de zolder op 3 zetten?
Hoe bedoel je?

Oh wacht, ik zie het al.
Misschien dat dat ook werkt.
Het is vaak een kwestie van testen.

Had pasgeleden een situatie waar 24 meter coax nodig was (KOKA 9 TS), zonder versterker was het bijna alleen maar blokjes, met versterker is het op 3 zenders nog blokjes.
Andere AOP gemonteerd, etc. Geen resultaat.

Met een kortere kabel getest, dan is het goed maar die ligt dan los door de gang, haha.

Binnenkort ook nog eens testen met een Hirschmann versterker ervoor.
Gaat wel om een boerderij, ik vermoed dat het signaal uit het wijkkastje al zwak is.

[ Bericht 17% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-04-2017 21:39:20 ]
pi_170487697
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is alsof je in een topic over appeltaart reageert met "ja, maar je kan zo'n taart ook met peren maken, alleen dan is het perentaart".
Ik zie de analogie niet. We hebben het hier over VOD van Ziggo, en dat is één dienst met verschillende implementaties. Het 'smaakt' bij iedereen hetzelfde, dus het is geen verschil tussen appels en peren.
quote:
Het leidt alleen maar af van de oplossing voor TS.
Nee, juist niet. TS zit kennelijk in oud Ziggo gebied, en dan is de kans zeer groot dat hij apparatuur gebruikt waarbij het retourkanaal via internet loopt. Ik heb al situaties gezien waarbij VOD slecht werkte en mensen dachten dat het aan de coaxbekabeling lag, terwijl dat niet zo was: de werkelijke oorzaak was een slechte WiFi verbinding tussen de router en de (smart) TV.
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:07:26 #23
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_170487842
Gewoon deze met individueel regelbare uitgangen:



Ik heb zelf de 4-poorts variant.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_170499909
Straks heb ik alle spullen binnen. Kan ik aan het klooien. Eerst nu nog bezig geweest de nummer logica van de elektricien te kraken.
Ipv hij gewoon met locatiecodes werkt of een briefje achterlaat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')