abonnement Unibet Coolblue
pi_170477215
Goedemiddag allen,

Ik zit op het moment met het volgende issue. Ik ben Wajonger waar ik een klein deel uitkering van krijg en ik werk daarnaast het grootste deel zelf bij elkaar. Nu heeft mijn werkgever omdat zij een Wajonger in dienst hebben in mijn geval recht op loondispensatie. Dit is door de werkgever aangevraagd en door het UWV toegekend. Door een fout van mijn werkgever dan wel de (externe) boekhouder is dit nooit verwerkt in het salaris.

Nu heeft het UWV zelf aangegeven aan werkgever dat de dispensatie alsnog kan worden verrekend, dit gaat dan i.i.g. over de periode van ferbruari 2016-maart 2017. De bedoeling is dat UWV het bedrag naar mij overmaakt en ik het dan weer stort aan werkgever. So far so good. Nu is echter voor het loon van deze maand de dispensatie wel doorberekend in mijn loon, dit is eenzijdig door de werkgever gebeurt. Dit brengt dus een verschil van ruim 100 euro wat ik nu niet krijg.
Ik heb van het UWV namelijk ook nog geen bevestiging dat zij dit toekennen. Mijn vraag is mag mijn werkgever dit zomaar (eenzijdig) doen? Ik heb toestemming gegeven voor het in gang zetten van het traject, ik heb echter geen idee hoelang dat gaat duren. Het UWV kennende kan dit wel een x aantal weken/maanden duren. Daarom ben ik van mening dat ik gewoon recht heb op het het salaris wat ik altijd al had en dat pas wanneer de dispensatie geregeld en het UWV dit aan mij compenseert het loon minder mag worden.

Tevens vraag ik mij af hoe dit zit voor de belastingaangifte. Kan ik deze nog gewoon voor 1 mei versturen en volgend jaar een correctie doorvoeren? Of is het beter uitstel aan te vragen?

Ik hoor graag jullie antwoorden. Alvast mijn dank. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')