Je weet hoeveel developers er in dienst zijn bij thuisbezorgd? Kennelijk weet je wel iets van dit soort projecten af, maar dan weet je ook dat het wat verder gaat dan alleen je frontend "shop" alleen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:22 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het is niet meer dan een veredelde webshop, maar dan zonder eigen inventaris. Als het meer dan 1 of 2 miljoen is, is het veel.
Heb zelf bij een project gezeten waarbij een compleet ERP systeem werd gebouwd door een team van 30 man met een budget van tegen de 10mil in 2 jaar tijd. En daar zat meer functionaliteit en complexiteit in dan een website met backend vermoed ik.
Punt blijft echter staan dan Thuisbezorgd een dienst levert waarvoor betaald dient te worden. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar zorg er dan wel voor dat er meer functionaliteit voor de restauranthouder is. Een stad als maastricht (met zo'n 60 aangesloten restaurants) zal Thuisbezorgd per maand alleen al rond de 40k (geschat) opleveren.
Maar die developers kunnen ook aan features werken die nog niet beschikbaar zijn héquote:Op dinsdag 25 april 2017 13:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet hoeveel developers er in dienst zijn bij thuisbezorgd? Kennelijk weet je wel iets van dit soort projecten af, maar dan weet je ook dat het wat verder gaat dan alleen je frontend "shop" alleen.
KHN wil misschien de gok wel wagen, als Thuisbezorgd echt zo'n tiranniek bedrijf is als zij beweren.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Leer eens wat van achtergrond van bedrijf, Jitse Groen is op een zolderkamertje begonnen, en heeft de site zelf uit elkaar gestampt, de investeerders zijn vooral gebruikt om naar buitenland kunnen uitbreiden, de thuisbezorgd markt is extreem risicovol, dat is niet iets wat je met je eigen geld wilt gokken.
Jawel, maar jij weet ook dat bepaalde features die soms niet zo lastig zijn, er om bepaalde goede redenen inzitten.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:35 schreef ombekend1997 het volgende:
[..]
Maar die developers kunnen ook aan features werken die nog niet beschikbaar zijn hé
booking.com bedoel je?quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:35 schreef LurkJeRot het volgende:
Oh, is dit het nieuwe schandaal na Trip Advisor?
Ze wilden volgens mij een concurrent voor Iens maken, lijkt me een stuk realistischer.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
KHN wil misschien de gok wel wagen, als Thuisbezorgd echt zo'n tiranniek bedrijf is als zij beweren.
Tuurlijk zitten die er ook in. Maar snap je punt niet helemaal? Of was de quote bij de verkeerde?quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jawel, maar jij weet ook dat bepaalde features die soms niet zo lastig zijn, er om bepaalde goede redenen inzitten.
Oh, die misschien ook wel, maar tijd geleden was er ook heel veel ophef over Trip Advisor, die kennelijk als een soort maffia te werk gaan, maar bedrijven hebben niet echt een andere optie omdat iedereen naar Trip Advisor gaat.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
booking.com bedoel je?
Vanmorgen op BNR de reactie van thuisbezorgd.nl gehoord en ik vond zijn argumentatie waarom thuisbezorgd niet duur is en dat de verdiensten worden gebruikt voor landelijke reclame weinig sterk
Dat moeten ze zelf weten. Ik ben geen lid van die club, en als ik hun gemekker in de OP lees, ben ik daar best blij mee.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze wilden volgens mij een concurrent voor Iens maken, lijkt me een stuk realistischer.
Welk initiatief? Janken in de media dat Thuisbezorgd zo oneerlijk is?quote:
Daarom zeg ik ook website met backend.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet hoeveel developers er in dienst zijn bij thuisbezorgd? Kennelijk weet je wel iets van dit soort projecten af, maar dan weet je ook dat het wat verder gaat dan alleen je frontend "shop" alleen.
Ah dat wist ik niet, maar er zijn ook weer meerdere bijgekomen. De andere die ik noemde zijn vrij nieuw en als ik die legers foodora en deliveroo fietsers zie rondzwermen door de stad lijken ze wel succesvol. Er is mi geen sprake van een monopolie. Ik begrijp dat de restaurants zo weinig mogelijk willen betalen maar ze moeten zich ook realiseren dat een thuisbezorgd ze ontzettend veel klanten levert en ze heel veel werk uit handen neemt. Als een dienst de prijzen verhoogt en alle restaurants blijven de dienst afnemen dan kun je natuurlijk ook best de conclusie trekken dat die prijsverhoging blijkbaar gerechtvaardigd was.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:13 schreef Voszje het volgende:
[..]
Just Eat is in ieder geval al overgenomen door Thuisbezorgd.
Doordat sites als thuisbezorgd, booking.com, tripsadvisor, albert heijn (restaurant zegels) zo groot zijn, worden restaurant wel gedwongen om mee te doen. En als dat zoals in dit geval 12% (!) op je verkoopprijs kost, dan klinkt dat als veel geldquote:Op dinsdag 25 april 2017 13:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Welk initiatief? Janken in de media dat Thuisbezorgd zo oneerlijk is?
Goed argument.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:49 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook website met backend.
En nee, geen idee hoeveel developers, maar laten we eerlijk wezen, zo'n complex gebeuren is thuisbezorgd nou ook weer niet. Initieel nota bene door die gast zelf op een zolderkamertje in elkaar gezet.
Je kan als je t-connect gebruikt (software van thuisbezorgd) gewoon aangeven hoe lang het zal duren voordat het bezorgd wordt.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Geavanceerd?
Je kunt (kon?) er als bedrijf nog niet eens aangeven dat je het druk hebt en dat bestellingen daarom wat langer kunnen duren.
Je bent of "Open" of "Gesloten". Laatst bij een toko die het zo ontzettend druk had dat er een wachtrij van 2 uur was, hij was gedwongen om op "Gesloten" te gaan, maar dan krijgen klanten de indruk dat de toko dicht is, in plaats van gewoon erg druk.
Service schijnt ook slecht te zijn, ook al betaalde die toko alleen al minimaal 2000-3000 euro per maand.
Voor dat geld verwacht je toch wel wat meer service en opties die geen afbraak doen aan je eigen bedrijf.
Eentje waar je als restauranthouder wat makkelijker ongevallige recensies vanaf kunt trekken zeker.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze wilden volgens mij een concurrent voor Iens maken, lijkt me een stuk realistischer.
Die restaurants besparen door Thuisbezorgd op reclame en de Ideal-aansluiting. Waarschijnlijk trekken ze ook nog eens fors meer klanten, dan lijkt 12% me niet onredelijk.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doordat sites als thuisbezorgd, booking.com, tripsadvisor, albert heijn (restaurant zegels) zo groot zijn, worden restaurant wel gedwongen om mee te doen. En als dat zoals in dit geval 12% (!) op je verkoopprijs kost, dan klinkt dat als veel geld
Het sloeg meer op iemand die klaagde dat kennelijk simpele features er niet in zaten, dacht dat jij dat was.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:39 schreef ombekend1997 het volgende:
[..]
Tuurlijk zitten die er ook in. Maar snap je punt niet helemaal? Of was de quote bij de verkeerde?
De eerste computer en 1 vd belangrijkste theorieen vergelijken met een zoekmachine/webshop voor het bestellen van eten.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:53 schreef Farenji het volgende:
[..]
Goed argument.
De eerste apple computer is ook in de garage van steve jobs inelkaar gesleuteld. Einstein schreef z'n eerste schetsen van de relativiteitstheorie ook op een servetje in het cafe. Hoe complex kan het zijn.
Foodora en Deliveroo bezorgen niet in mijn woonplaats, dus wat dat aangaat moet ik dus wél kiezen voor Thuisbezorgd. Doordat Thuisbezorgd wel overal actief is, is er wat mij betreft toch wel enigszins sprake van een monopolie.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ah dat wist ik niet, maar er zijn ook weer meerdere bijgekomen. De andere die ik noemde zijn vrij nieuw en als ik die legers foodora en deliveroo fietsers zie rondzwermen door de stad lijken ze wel succesvol. Er is mi geen sprake van een monopolie. Ik begrijp dat de restaurants zo weinig mogelijk willen betalen maar ze moeten zich ook realiseren dat een thuisbezorgd ze ontzettend veel klanten levert en ze heel veel werk uit handen neemt. Als een dienst de prijzen verhoogt en alle restaurants blijven de dienst afnemen dan kun je natuurlijk ook best de conclusie trekken dat die prijsverhoging blijkbaar gerechtvaardigd was.
Ging er met name om dat, niet bij IENS aangesloten restaurants automatisch lager in de ranking staan, ook als ze betere recensies hebben.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:57 schreef Nobu het volgende:
[..]
Eentje waar je als restauranthouder wat makkelijker ongevallige recensies vanaf kunt trekken zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |