abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 april 2017 @ 08:23:12 #101
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170514485
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 08:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Noord Koreaanse TV is voor jou toch het summum van kwaliteit?
Doe normaal
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170514555
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 07:59 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe mensen met open ogen in de vakkundig noord Koreaanse televisie van de graaizieke koning trappen :')

Ik snap wel dat Wilfried de Jong geen nee zegt
Wat vind jij eigenlijk wel leuk in het leven?

Ik zie jou namelijk echt over alles klagen. Lijkt mij redelijk vermoeiend.
  donderdag 27 april 2017 @ 08:46:11 #103
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170514608
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 08:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat vind jij eigenlijk wel leuk in het leven?

Ik zie jou namelijk echt over alles klagen. Lijkt mij redelijk vermoeiend.
AS Monaco zien voetballen.

Terug naar het onderwerp. Voor dit type opmerkingen hebben we al reeds Pietverdriet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170514913
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 08:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

AS Monaco zien voetballen.

Terug naar het onderwerp. Voor dit type opmerkingen hebben we al reeds Pietverdriet
Toch, ik heb de uitzending niet gezien, maar begrijp dat iedereen het een hele mooie uitzending vond. Als jij dan nog gaat azijnzeiken over zo'n uitzending, dan zegt dat vooral iets over jou.
  donderdag 27 april 2017 @ 09:32:01 #105
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170514945
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Toch, ik heb de uitzending niet gezien, maar begrijp dat iedereen het een hele mooie uitzending vond. Als jij dan nog gaat azijnzeiken over zo'n uitzending, dan zegt dat vooral iets over jou.
Argumentum ad populum;

Ik gok dat zo'n 80% van de Noord Koreanen en Chinezen ook vindt dat hun leider prima werk doet.

Dit appel op de meerderheid vindt dan ook nooit plaats wanneer het gaat over herverdeling of het verschil tussen arm en rijk (zoals NRC en VK al zeiden: volk denkt links, stemt rechts - geholpen door xenofobie).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 27 april 2017 @ 10:23:24 #106
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170515427
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:01 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus met het begrip vrijheid kapen.
http://www.thephora.net/forum/showthread.php?t=82629
http://crookedtimber.org/(...)-and-disappearances/

Zomaar twee willekeurige grepen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170518298
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Argumentum ad populum;

Ik gok dat zo'n 80% van de Noord Koreanen en Chinezen ook vindt dat hun leider prima werk doet.

Dit appel op de meerderheid vindt dan ook nooit plaats wanneer het gaat over herverdeling of het verschil tussen arm en rijk (zoals NRC en VK al zeiden: volk denkt links, stemt rechts - geholpen door xenofobie).
Stel jezelf eens de vraag of dat geklaag jou verder helpt.
  donderdag 27 april 2017 @ 12:37:00 #108
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170518361
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Toch, ik heb de uitzending niet gezien, maar begrijp dat iedereen het een hele mooie uitzending vond. Als jij dan nog gaat azijnzeiken over zo'n uitzending, dan zegt dat vooral iets over jou.
Exact, direct de kop indrukken dit. Hoe durft ie uberhaupt een afwijkende mening te hebben. Dan heb je echt lef.
wooblabalurg
pi_170518877
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Exact, direct de kop indrukken dit. Hoe durft ie uberhaupt een afwijkende mening te hebben. Dan heb je echt lef.
Het gaat mij helemaal niet omdat hij een afwijkende mening heeft, maar dat hij dag in dag uit over alles loopt te klagen. Ook dat is niet verboden, maar het komt de sfeer niet echt ten goede.
  donderdag 27 april 2017 @ 12:55:40 #110
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170518904
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het gaat mij helemaal niet omdat hij een afwijkende mening heeft, maar dat hij dag in dag uit over alles loopt te klagen. Ook dat is niet verboden, maar het komt de sfeer niet echt ten goede.
Is cultuur?
wooblabalurg
pi_170519257
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 07:59 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe mensen met open ogen in de vakkundig noord Koreaanse televisie van de graaizieke koning trappen :')

Ik snap wel dat Wilfried de Jong geen nee zegt
_O-

Ook gezellig koningsdag aan het vieren kloppe?
  donderdag 27 april 2017 @ 13:20:57 #112
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170519749
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Stel jezelf eens de vraag of dat geklaag jou verder helpt.
Ben jij er ook voor om de oppositie uit de 2e kamer te verbannen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170520529
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ben jij er ook voor om de oppositie uit de 2e kamer te verbannen?
Nee, maar die klagen dan ook niet. Die zijn het wel vaak niet eens met de regering, maar dat is doorgaans constructieve kritiek.

De andere kijk van klopkoek wordt door mij prima gewaardeerd. Maar zijn 'Nederland is een enorm kutland' posts heb ik inmiddels wel gezien.
  donderdag 27 april 2017 @ 15:04:35 #114
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170521610
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, maar die klagen dan ook niet. Die zijn het wel vaak niet eens met de regering, maar dat is doorgaans constructieve kritiek.

De andere kijk van klopkoek wordt door mij prima gewaardeerd. Maar zijn 'Nederland is een enorm kutland' posts heb ik inmiddels wel gezien.
Als je echt benieuwd bent naar mijn constructieve kritiek op het systeem van het Koningshuis (en de bedenkelijke rol van de media, RVD) dan wil ik die wel geven.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170521991
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als je echt benieuwd bent naar mijn constructieve kritiek op het systeem van het Koningshuis (en de bedenkelijke rol van de media, RVD) dan wil ik die wel geven.
Tuurlijk ben ik dat.
  donderdag 27 april 2017 @ 17:00:52 #116
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170523367
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 28 april 2017 @ 17:19:19 #117
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170546591
dewaremerijn twitterde op vrijdag 28-04-2017 om 13:11:58 Het typische euvel van de hedendaagse pers: balans boven waarheidsvinding plaatsen. https://t.co/3tt6SH0vke reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170547143
TS ziet andere mening dan zijn eigen mening die hij als waarheid ziet, dus dan is de rest "dommig".

Tsja, wat gaat hier mis?
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  zaterdag 29 april 2017 @ 13:40:02 #119
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170562301
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:24:23 #120
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170685881
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 5 mei 2017 @ 13:11:47 #121
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170703234
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 5 mei 2017 @ 13:16:57 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170703325
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 13:11 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Maak jij nu ineens een 180 graden? Of wat wil je hiermee zeggen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170703736
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:19 schreef Klopkoek het volgende:
dewaremerijn twitterde op vrijdag 28-04-2017 om 13:11:58 Het typische euvel van de hedendaagse pers: balans boven waarheidsvinding plaatsen. https://t.co/3tt6SH0vke reageer retweet
De NYT, die had een paar maanden geleden nog een artikel over hoe het Nederlandse Oekraine-referendum door de Russen was gekaapt, omdat Van Bommel niet het paspoort van een Oekrainse spreker had gecontroleerd.

De verrechtsing van de ooit linkse pers begint ook wel onrustbarend dommig te worden.
http://www.volkskrant.nl/(...)-zwelt-aan~a4491942/
Hier wordt Obama afgeschilderd als iemand die het in zijn 8 jaar presidentschap opgenomen zou hebben tegen Wall Street.

Zijn kabinet werd door Citibank samengesteld, hij gaf de banken bail outs op kosten van de belastingbetaler, bankiers die misdrijven hadden gepleegd werden niet vervolgd, en hij zette grof politiegeweld en anti-terrorismewetgeving in tegen de vreedzame demonstranten van OWS.

De NRC was ooit een kwaliteitskrant:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ers-8564017-a1556927
Maar kennelijk nemen hun journalisten niet de moeite om even na te kijken wat nou eigenlijk het woord rechtsstaat betekent voor ze het gebruiken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 15:30:11 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170706558
Grappig Weltschmerz dat je meer dan 10 jaar nadat ik al roep dat kranten als Telegraaf, NRC en Volkskrant meer in vormgeving verschillen dan aan inhoud je er nu ook achter komt dat er qua journalistieke kwaliteit nauwelijks verschil is. Ergens tussen Tabloid en Kwaliteitskrant.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 23:28:38 #125
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170716737
Nu bij Pauw laat Veelo zich echt van zijn meest hypocriete kant zien.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170718665
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
De NYT, die had een paar maanden geleden nog een artikel over hoe het Nederlandse Oekraine-referendum door de Russen was gekaapt, omdat Van Bommel niet het paspoort van een Oekrainse spreker had gecontroleerd.
Dat artikel had ik ook gelezen.

De kop van dat artikel was: Fake News, Fake Ukrainians: How a Group of Russians Tilted a Dutch Vote
https://www.nytimes.com/2(...)news-dutch-vote.html
En dat terwijl de New York Times zelf Fake News maakt met dit artikel door het associatieakkoord tot wel 3x toe een "trade agreement" te noemen 8)7
pi_170724201
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De NYT, die had een paar maanden geleden nog een artikel over hoe het Nederlandse Oekraine-referendum door de Russen was gekaapt, omdat Van Bommel niet het paspoort van een Oekrainse spreker had gecontroleerd.

De verrechtsing van de ooit linkse pers begint ook wel onrustbarend dommig te worden.
http://www.volkskrant.nl/(...)-zwelt-aan~a4491942/
Hier wordt Obama afgeschilderd als iemand die het in zijn 8 jaar presidentschap opgenomen zou hebben tegen Wall Street.

Zijn kabinet werd door Citibank samengesteld, hij gaf de banken bail outs op kosten van de belastingbetaler, bankiers die misdrijven hadden gepleegd werden niet vervolgd, en hij zette grof politiegeweld en anti-terrorismewetgeving in tegen de vreedzame demonstranten van OWS.

De NRC was ooit een kwaliteitskrant:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ers-8564017-a1556927
Maar kennelijk nemen hun journalisten niet de moeite om even na te kijken wat nou eigenlijk het woord rechtsstaat betekent voor ze het gebruiken.
Dat Obama lafjes is geweest tegen Wall Street is een feit. Maar aangezien jij Trump wel een aardige keuze vond snap ik even niet dat jij daarover klaagt. Trump heeft zo'n beetje heel Goldman Sachs benoemd, op Goldman en Sachs na.

Trump, die deze week tientallen miljoenen Amerikanen beroofde van hun gezondheidsverzekering om de rijken een belastingverlaging te geven (daarover gesproken, heb jij zijn belastingplan al gelezen (zou geen probleem moeten zijn, het is net zo lang als het partijprogramma van de PVV)?).

Nee, jij weet wel heel goed te duiden wat Obama allemaal fout gedaan heeft, maar kritiek van jou op de dorpsidioot die zich omringd heeft met andere dorpsidioten die zich nu president van de VS mag noemen ben ik nog niet tegen gekomen.

Waarom is dat eigenlijk?
pi_170725501
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat Obama lafjes is geweest tegen Wall Street is een feit. Maar aangezien jij Trump wel een aardige keuze vond snap ik even niet dat jij daarover klaagt. Trump heeft zo'n beetje heel Goldman Sachs benoemd, op Goldman en Sachs na.

Trump, die deze week tientallen miljoenen Amerikanen beroofde van hun gezondheidsverzekering om de rijken een belastingverlaging te geven (daarover gesproken, heb jij zijn belastingplan al gelezen (zou geen probleem moeten zijn, het is net zo lang als het partijprogramma van de PVV)?).
Die Amerikanen hebben decennia zonder collectieve zorgverzekering gezeten, met of zonder democraten. Nu wordt het weer herzien en is dat ineens het grote nieuws in Nederland? Ik zie het meer als het gevolg van de eenpartijstaat (waar men er met typisch Amerikaanse extravaganza dan twee partijen voor heeft), waarbij dan zo'n obamacare dat de grote financiele belangen ook dient het maximaal haalbare is. Ik heb gewoon niet zo'n behoefte om daar ook nog even overheen te pissen omdat het nou toevalig Trump betreft.

quote:
Nee, jij weet wel heel goed te duiden wat Obama allemaal fout gedaan heeft, maar kritiek van jou op de dorpsidioot die zich omringd heeft met andere dorpsidioten die zich nu president van de VS mag noemen ben ik nog niet tegen gekomen.

Waarom is dat eigenlijk?
Tja, rechts gonna rechts. Altijd en overal zijn er partijen die zoveel mogelijk geld naar de grootste hoop willen verplaatsen en die daarbij oneerlijke methoden zien als een kwestie van 'slimmer zijn'. In de VS wat meer dan elders en het vormt natuurlijk altijd een gevaar maar geen gevaar dat onhandelbaar is. Ook zuigt het wat goede dingen mee.

Het probleem van nu is dat rechts beleid zich voordoet als links onder het mom van identiteitspolitiek enzo. Zoals in de jaren 80 knetterrechts beleid werd verkocht aan de slachtoffers met de moral majority en family values, zaken waar de overheid nauwelijks invloed op heeft, doet links dat nu met liberale doch hoofdzakelijk a-politieke waarden. Dan moeten we allemaal Obama fantastisch vinden en Clinton de verstandige keuze, en dan niet eens vanuit interesse in buitenlandse politiek, nee, met Obama wordt binnenlandse politiek bedreven, rechtse politiek welteverstaan: We moeten allemaal 'openstaan' en de blik van onze eigen kleine wereld afwenden, om globalisering en massa-immigratie ten bate van de vergroting van de kapitaalbergen te faciliteren, en ondertussen wegkijken terwijl we beroofd worden door financista's. Dat is inmiddels ook in Nederland een boodschap die erin gehamerd wordt door een ongezonde en vaak onsmakelijke driehoeksverhouding tussen politiek, poen en pers. Als dat links is kunnen we dus alleen nog maar kiezen uit twee smaken rechts waarvan ik niet weet welke het smerigst is, en dat is wel heel gevaarlijk.

Wat ik op zich wel aardig vindt aan Trump is dat hij de daaruit voortvloeiende vastigheden doorbreekt. Als je de Nederlandse media volgt zou je de indruk krijgen dat het ontbreken op het correspondent's dinner een regelrechte aanslag is op de persvrijheid van die slechts van corporate geld afhankelijke pers. Dat driehoekje schermt ook altijd graag met onmogelijkheden, zo gaat het nu eenmaal, niks aan te doen het ligt buiten onze macht en dus vertrekt productie naar het buitenland. Trump laat zien dat dat niet waar was. De JSF 'is nou eenmaal zo duur', en Trump krijgt zomaar miljoenen van de prijs af. Het is niet mijn kandidaat, maar hij brengt wel beweging in zaken die niet vast hoorden te zitten.

Ik zie hem ook zeker niet als gevaarlijk of slechter dan Bush, waar waren al die kritische Amerikaanse media toen bij de establishment kandidaat? Er begint iemand te rammelen aan de globalisering en vriendschappelijke relaties met de leugenpers en het is alsof de wereld vergaat. Ook zie ik Trumps onvoorspelbaarheid als een troef in de internationale politiek. Hoe rampzalig en schurkachtig Obama's buitenlands beleid dan ook geweest mag zijn, voor de echte vijanden was hij aangenaam voorspelbaar. Ik vind het eigenlijk vooral raar dat jij kennelijk van mij verwacht dat ik meehuil met de menigte.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig Weltschmerz dat je meer dan 10 jaar nadat ik al roep dat kranten als Telegraaf, NRC en Volkskrant meer in vormgeving verschillen dan aan inhoud je er nu ook achter komt dat er qua journalistieke kwaliteit nauwelijks verschil is. Ergens tussen Tabloid en Kwaliteitskrant.
Ik ben anders nog steeds van mening dat de Telegraaf en het AD nog heel veel verder verwijderd zijn van een kwaliteitskrant dan het NRC en zelfs de Volkskrant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_170725565
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:Die Amerikanen hebben decennia zonder collectieve zorgverzekering gezeten, met of zonder democraten. Nu wordt het weer herzien en is dat ineens het grote nieuws in Nederland?
Ik hoorde daar gisteren wat commentaar over op de radio (BNR geloof ik)
Daar hadden ze het een hele tijd over Obamacare.

Dat vele Amerikanen helemaal niet op de invoering van de ACA zaten te wachten en dat voor degenen die al een zorgverzekering hadden voordat ACA werd ingevoerd de premie veel duurder werd.
Daar hadden ze het niet over :{w
  zaterdag 6 mei 2017 @ 16:31:34 #130
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170727590
Hoop Fortuyn propaganda vandaag. AVRO, TROS, WNL, Powned, EO : vijf keer de Telegraaf
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170727814
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik hoorde daar gisteren wat commentaar over op de radio (BNR geloof ik)
Daar hadden ze het een hele tijd over Obamacare.

Dat vele Amerikanen helemaal niet op de invoering van de ACA zaten te wachten en dat voor degenen die al een zorgverzekering hadden voordat ACA werd ingevoerd de premie veel duurder werd.
Daar hadden ze het niet over :{w
Het was inderdaad herverdeling van rijk naar arm. En nu?
pi_170727850
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 16:31 schreef Klopkoek het volgende:
Hoop Fortuyn propaganda vandaag. AVRO, TROS, WNL, Powned, EO : vijf keer de Telegraaf
Moet je dat nu weer zonodig propaganda noemen ? :N
Die man is 15 jaar geleden vermoord, mag daar even bij stilgestaan worden ?
pi_170727916
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die Amerikanen hebben decennia zonder collectieve zorgverzekering gezeten, met of zonder democraten. Nu wordt het weer herzien en is dat ineens het grote nieuws in Nederland? Ik zie het meer als het gevolg van de eenpartijstaat (waar men er met typisch Amerikaanse extravaganza dan twee partijen voor heeft), waarbij dan zo'n obamacare dat de grote financiele belangen ook dient het maximaal haalbare is. Ik heb gewoon niet zo'n behoefte om daar ook nog even overheen te pissen omdat het nou toevalig Trump betreft.

[..]

Tja, rechts gonna rechts. Altijd en overal zijn er partijen die zoveel mogelijk geld naar de grootste hoop willen verplaatsen en die daarbij oneerlijke methoden zien als een kwestie van 'slimmer zijn'. In de VS wat meer dan elders en het vormt natuurlijk altijd een gevaar maar geen gevaar dat onhandelbaar is. Ook zuigt het wat goede dingen mee.

Het probleem van nu is dat rechts beleid zich voordoet als links onder het mom van identiteitspolitiek enzo. Zoals in de jaren 80 knetterrechts beleid werd verkocht aan de slachtoffers met de moral majority en family values, zaken waar de overheid nauwelijks invloed op heeft, doet links dat nu met liberale doch hoofdzakelijk a-politieke waarden. Dan moeten we allemaal Obama fantastisch vinden en Clinton de verstandige keuze, en dan niet eens vanuit interesse in buitenlandse politiek, nee, met Obama wordt binnenlandse politiek bedreven, rechtse politiek welteverstaan: We moeten allemaal 'openstaan' en de blik van onze eigen kleine wereld afwenden, om globalisering en massa-immigratie ten bate van de vergroting van de kapitaalbergen te faciliteren, en ondertussen wegkijken terwijl we beroofd worden door financista's. Dat is inmiddels ook in Nederland een boodschap die erin gehamerd wordt door een ongezonde en vaak onsmakelijke driehoeksverhouding tussen politiek, poen en pers. Als dat links is kunnen we dus alleen nog maar kiezen uit twee smaken rechts waarvan ik niet weet welke het smerigst is, en dat is wel heel gevaarlijk.

Wat ik op zich wel aardig vindt aan Trump is dat hij de daaruit voortvloeiende vastigheden doorbreekt. Als je de Nederlandse media volgt zou je de indruk krijgen dat het ontbreken op het correspondent's dinner een regelrechte aanslag is op de persvrijheid van die slechts van corporate geld afhankelijke pers. Dat driehoekje schermt ook altijd graag met onmogelijkheden, zo gaat het nu eenmaal, niks aan te doen het ligt buiten onze macht en dus vertrekt productie naar het buitenland. Trump laat zien dat dat niet waar was. De JSF 'is nou eenmaal zo duur', en Trump krijgt zomaar miljoenen van de prijs af. Het is niet mijn kandidaat, maar hij brengt wel beweging in zaken die niet vast hoorden te zitten.

Ik zie hem ook zeker niet als gevaarlijk of slechter dan Bush, waar waren al die kritische Amerikaanse media toen bij de establishment kandidaat? Er begint iemand te rammelen aan de globalisering en vriendschappelijke relaties met de leugenpers en het is alsof de wereld vergaat. Ook zie ik Trumps onvoorspelbaarheid als een troef in de internationale politiek. Hoe rampzalig en schurkachtig Obama's buitenlands beleid dan ook geweest mag zijn, voor de echte vijanden was hij aangenaam voorspelbaar. Ik vind het eigenlijk vooral raar dat jij kennelijk van mij verwacht dat ik meehuil met de menigte.

[..]

Ik ben anders nog steeds van mening dat de Telegraaf en het AD nog heel veel verder verwijderd zijn van een kwaliteitskrant dan het NRC en zelfs de Volkskrant.
Ontgaat het jou nou echt dat Trump totaal ongeschikt is en 0 ervaring heeft met openbaar bestuur en zich ook nog heeft omringd met een groep ja knikkers die net zo ongeschikt en ervaringsloos is?

Deze week nog tweet hij over het veel betere ziektekostenverzekeringsstelsel in Australië, zeg maar gebaseerd op de waarden uit Obamacare die hij heeft geschrapt. Die man heeft simpelweg geen flauw benul.

En als jij dat steunt, dan heb jij dat duidelijk ook niet.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 16:58:23 #134
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170727999
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 16:48 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Moet je dat nu weer zonodig propaganda noemen ? :N
Die man is 15 jaar geleden vermoord, mag daar even bij stilgestaan worden ?
Doen we bij Bin Laden ook niet. Wmb dus eveneens niet bij deze pedo recidivist.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 6 mei 2017 @ 17:00:40 #135
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170728041
https://mobile.twitter.com/dewaremerijn/status/860755533397143552

Voeg daar Rob Wijnberg maar aan toe.

Dit is echt eng. Zo is ook de voedingsbodem voor Hitler ontstaan, doordat juist de zgn. neutrale elementen erin mee gaan.

Zie ook het Powell memo voor deze redenatie
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170728128
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 16:58 schreef Klopkoek het volgende:Doen we bij Bin Laden ook niet. Wmb dus eveneens niet bij deze pedo recidivist.
Bin Laden met Fortuyn vergelijken.'
Jij wordt met de dag enger.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 17:13:10 #137
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170728228
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 17:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Bin Laden met Fortuyn vergelijken.'
Jij wordt met de dag enger.
De man die opriep tot een koude oorlog tegen de islam en staatsterreur daartoe wilde aanwenden
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170728253
En kijk eens wat de islam in die 15 jaar daarna voor leuks heeft aangericht omdat iedereen liever de andere kant opkeek en Fortuyn een nazi noemde :{w
pi_170728351
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 17:14 schreef bluemoon23 het volgende:
En kijk eens wat de islam in die 15 jaar daarna voor leuks heeft aangericht omdat iedereen liever de andere kant opkeek en Fortuyn een nazi noemde :{w
De islam kan niks aanrichten. Individuen doen dat.
pi_170728398
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 17:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De islam kan niks aanrichten. Individuen doen dat.
Klopt, maar de vergelijking met Bin Laden is ook niet helemaal jofel.
pi_170729510
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 17:22 schreef Xa1pt het volgende:De islam kan niks aanrichten. Individuen doen dat.
En dat bedenken die individuen helemaal zelf zeker.
Geen imams en moskeen die hun inspireren en indoctrineren ?
pi_170729555
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 18:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En dat bedenken die individuen helemaal zelf zeker.
Geen imams en moskeen die hun inspireren en indoctrineren ?
Doorgaans niet inderdaad, er zijn nauwelijks tot geen moskeeën in Europa waar wordt gezegd "gaan jullie eens aanslagen plegen".
  zaterdag 6 mei 2017 @ 18:27:45 #143
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170729628
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 17:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Klopt, maar de vergelijking met Bin Laden is ook niet helemaal jofel.
Hijzelf vergeleek Els Borst met Bin Laden. En dat was niet bedoeld als grapje of scherts.

Meneer van koude oorlog en martelingen...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170729746
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 18:24 schreef Xa1pt het volgende:Doorgaans niet inderdaad, er zijn nauwelijks tot geen moskeeën in Europa waar wordt gezegd "gaan jullie eens aanslagen plegen".
Meer dan jij denkt.
Maar daar hangen geen camera`s en ongelovigen zijn daar niet welkom, dus wat zich daar allemaal afspeelt is niet veel van bekend.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dicale_moskee__.html
quote:
De Tunesiër die volgens de Duitse autoriteiten hoogstwaarschijnlijk de aanslag op een kerstmarkt in Berlijn pleegde, is in de nacht na de terreurdaad gefilmd in het stadsdeel Moabit. Anis Amri stond om 03:49 uur voor de deur van een moskee die bij de veiligheidsdiensten bekendstaat als ontmoetingsplaats voor extremisten, bleek donderdagavond uit bewakingsbeelden.

De publieke omroep van Berlijn en Brandenburg (RBB) wist de hand op het materiaal te leggen. Eerder op de dag viel de politie het islamitische centrum binnen. Wat de huiszoeking heeft opgeleverd, is nog onbekend. Volgens bronnen binnen de veiligheidsdiensten kwam Amri regelmatig in de moskee. Die werd in de gaten gehouden en al eens eerder door de politie binnengevallen, omdat fundamentalistische soennitische imams er zouden proberen gelovigen te radicaliseren en te ronselen voor terreurbeweging Islamitische Staat.
pi_170729890
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 18:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hijzelf vergeleek Els Borst met Bin Laden. En dat was niet bedoeld als grapje of scherts.

Meneer van koude oorlog en martelingen...
Dat is dan ook niet jofel. Maar geen reden om dan mee te doen.
pi_170730039
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 18:27 schreef Klopkoek het volgende:Hijzelf vergeleek Els Borst met Bin Laden. En dat was niet bedoeld als grapje of scherts.
Dan moet je ook de context en bron erbij geven.
Fortuyn doelde daarbij op de wachtlijsten in de zorg tijdens het ministerschap van Borst.
En die uitspraak deed hij tijdens een interview met Theo van Gogh.


http://krant.telegraaf.nl(...)ister.patienten.html
quote:
Er sterven in Nederland ernstig zieke kankerpatiënten doordat ze te lang moeten wachten op bestraling of een operatie. Minister Borst (Volksgezondheid) heeft gisteren in de Tweede Kamer voor het eerst ronduit gezegd dat er letterlijk doden vallen door de lange wachtlijsten.

"De wachttijden voor mensen met kanker zijn zo lang dat de medisch aanvaardbare wachttijden worden overschreden waardoor mensen overlijden", aldus de minister gisteren tijdens een spoeddebat met de Tweede Kamer.

Het SP-Kamerlid Kant had Borst op het matje geroepen na berichten dat er patiënten met hoofd- en halskanker zijn overleden omdat de tumoren na het lange wachten niet meer te opereren waren.


[ Bericht 4% gewijzigd door bluemoon23 op 06-05-2017 19:01:27 ]
  zaterdag 6 mei 2017 @ 19:07:34 #147
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170730264
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 18:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dan moet je ook de context en bron erbij geven.
Fortuyn doelde daarbij op de wachtlijsten in de zorg tijdens het ministerschap van Borst.
En die uitspraak deed hij tijdens een interview met Theo van Gogh.
[ afbeelding ]

http://krant.telegraaf.nl(...)ister.patienten.html

[..]

Mag ik dan zeggen dat deze oorlogshitsende pedofiel niet al die verafgodelijking verdient?

Ja dat mag. Met gegronde redenen zelfs.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170730308
Fortuyn, Le Pen, een pot nat.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 19:19:44 #149
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170730505
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 19:09 schreef Kaas- het volgende:
Fortuyn, Le Pen, een pot nat.
'Je wordt wakker met Le Pen' riep Melkert
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170731833
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 18:34 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Meer dan jij denkt.
Maar daar hangen geen camera`s en ongelovigen zijn daar niet welkom, dus wat zich daar allemaal afspeelt is niet veel van bekend.
http://www.telegraaf.nl/b(...)dicale_moskee__.html

[..]

Right. :D :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')