abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 april 2017 @ 15:05:21 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170500353
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Pedofilie kan zeker psychologisch verklaard worden. Pedofilie is gewoon een afwijking dat gedeeltelijk erfelijk en gedeeltelijk aangeleerd kan worden. Doordat de stigma zo ernstig is, durven de meesten geen hulp te zoeken.

En het zijn niet "vieze oude" mannen alleen. Ook succesvolle zakenmannen of zorgzame vaders kunnen pedofielen zijn.
Net als vieze oude vrouwtjes, succesvolle zakenvrouwen en zorgzame moeders. Maar dat wordt meestal maar even vergeten, waardoor die rustig hun gang kunnen gaan.
pi_170500426
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom niet?
Volwassenen horen niet opgewonden te raken van kinderen. Een kind kan de gevolgen niet overzien.
Het is niet voor niks strafbaar.
  woensdag 26 april 2017 @ 15:09:02 #53
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170500429
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 05:30 schreef possetje het volgende:

[..]
ja de wet zuigt best wel, aan de ene kant heb je reuze aardige mannen van van bijv 23 die best een vrouw zouden willen trouwen van 13, en haar dan echt ook trouw blijven
Ik denk dat daar het grote onderscheid zit:
- volwassenen die een persoon leuk vinden, die toevallig minderjarig is. Als ze samen zijn, blijven ze dat nog vele jaren. Daar zijn best voorbeelden van te vinden.
- volwassenen die alleen op kinderen/pubers vallen. Zodra de kinderen volwassen zijn, is de belangstelling voorbij. Dit kan nooit een langdurige stabiele relatie worden.
  woensdag 26 april 2017 @ 15:10:15 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170500457
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:08 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Volwassenen horen niet opgewonden te raken van kinderen.
Waarom hoort dat niet? Het gebeurt.
En is het zo slim een smoorverliefde puber hardhandig de deur te wijzen als die avances maakt?
pi_170500505
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom hoort dat niet? Het gebeurt.
En is het zo slim een smoorverliefde puber hardhandig de deur te wijzen als die avances maakt?
Als die puber dat naar een andere puber doet heb ik er niks op tegen.
pi_170500531
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:12 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Als die puber dat naar een andere puber doet heb ik er niks op tegen.
Het hoort niet nee, maar als iets niet mag betekent dat niet dat het niet kan gebeuren.

Daarom ook de psychologische benadering ervan hier.
Hell To The Liars
pi_170500625
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het hoort niet nee, maar als iets niet mag betekent dat niet dat het niet kan gebeuren.

Daarom ook de psychologische benadering ervan hier.
Ja ik kan wel begrijpen hoe mensen​ op deze ideeën komen.
pi_170500635
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:08 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Volwassenen horen niet opgewonden te raken van kinderen. Een kind kan de gevolgen niet overzien.
Het is niet voor niks strafbaar.
En hoe wil je opgewonden worden van strafbaar gaan stellen? Dan kom je bij gedachtenpolitie uit.

Je kan hooguit strafbaar stellen dat iemand zijn handen niet thuis houdt als gevolg van dat opgewonden raken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_170500679
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En hoe wil je opgewonden worden van strafbaar gaan stellen? Dan kom je bij gedachtenpolitie uit.

Je kan hooguit strafbaar stellen dat iemand zijn handen niet thuis houdt als gevolg van dat opgewonden raken.
Klopt.
pi_170500811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:09 schreef Lunatiek het volgende:
Ik denk dat daar het grote onderscheid zit:
- volwassenen die een persoon leuk vinden, die toevallig minderjarig is. Als ze samen zijn, blijven ze dat nog vele jaren. Daar zijn best voorbeelden van te vinden.
- volwassenen die alleen op kinderen/pubers vallen. Zodra de kinderen volwassen zijn, is de belangstelling voorbij. Dit kan nooit een langdurige stabiele relatie worden.
Toch denk ik dat het voorbeeld van een 23 jarige die wil verkeren met een 13 jarige ook helemaal niet kunnen. Ook al zou er vijf jaar gewacht worden met sex dan nog is de gelijkwaardigheid helemaal zoek. het mag dan wel maar gezond vind ik het niet.
  woensdag 26 april 2017 @ 16:45:50 #61
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170502557
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:28 schreef nanuk het volgende:

[..]

Toch denk ik dat het voorbeeld van een 23 jarige die wil verkeren met een 13 jarige ook helemaal niet kunnen. Ook al zou er vijf jaar gewacht worden met sex dan nog is de gelijkwaardigheid helemaal zoek. het mag dan wel maar gezond vind ik het niet.
Ze doen het dan maar lekker stiekem. Als maatschappij kun je het gewoon niet gaan lopen accepteren, klaar.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170502826
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:45 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ze doen het dan maar lekker stiekem. Als maatschappij kun je het gewoon niet gaan lopen accepteren, klaar.
Eigenlijk is dat raar, want een stelletje wat 30 en 20 is doet niemand echt moeilijk over. En is iemand van 20 nu zo veel volwassener dan iemand van 18, of van 13?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_170502928
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat raar, want een stelletje wat 30 en 20 is doet niemand echt moeilijk over. En is iemand van 20 nu zo veel volwassener dan iemand van 18, of van 13?
Iemand van 20 is al een stuk volwassener dan iemand van 13
  woensdag 26 april 2017 @ 17:19:59 #64
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170503163
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:04 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Iemand van 20 is al een stuk volwassener dan iemand van 13
Dat mensen hier überhaupt een relatie goedkeuren tussen iemand van 13 en iemand van 20.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 26 april 2017 @ 17:20:34 #65
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170503179
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat raar, want een stelletje wat 30 en 20 is doet niemand echt moeilijk over. En is iemand van 20 nu zo veel volwassener dan iemand van 18, of van 13?
Als iemand van 13 het vrijwillig wil doen met een 30 jarig iemand (en ik geloof heus dat dat voorkomt, want toen ik 13 was fantaseerde ik er ook regelmatig over, maar helaas was er niemand voor handen) moeten ze dat zelf weten. Alleen iets als een relatie kan gewoon niet. En maatschappelijk kun je het wel al helemaal niet toestaan, want dat staat zwaar open voor ernstig misbruik!
Dus voor zulke dingen (op vrijwillige basis) ben je aangewezen tot het stiekem 'in de bezemkast' duiken met elkaar. Deal with it...

Snap overigens eigenlijk echt niet wat volwassenen in hemelsnaam geil vinden aan zo'n nog niet volgroeid lichaam. Omgedraaid kan ik het me wel goed voorstellen dat je als geile puber fantaseert over een volwassen iemand om seks mee te hebben. En onvolgroeid lichaam moet toch ergens een natuurlijk signaal afgeven: nog niet geslachtsrijp, en dus afkeer.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170503398
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat mensen hier überhaupt een relatie goedkeuren tussen iemand van 13 en iemand van 20.
Ik sta ook echt versteld.
pi_170504081
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat mensen hier überhaupt een relatie goedkeuren tussen iemand van 13 en iemand van 20.
De vraag was vooral of dat leeftijdsverschil wel in absolute getallen uit te drukken valt. Want mensen worden niet op magische manier volwassen wanneer ze hun 18de verjaardag vieren.

13 en 23 mag duidelijk zijn, maar 18 en 18? 25 en 35?

De beiden helften van het koppel worden immers even snel ouder, maar wordt het verschil in 'volwassenheid' dan ooit ingehaald?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 26 april 2017 @ 19:24:29 #68
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170505437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:20 schreef Villas__Rubin het volgende:

En onvolgroeid lichaam moet toch ergens een natuurlijk signaal afgeven: nog niet geslachtsrijp, en dus afkeer.
Dat is volgens mij al wel zo, en hormonen geven die signalen. Dan heb je het over geslachtsrijp, een lichamelijke status, geen juridische. Bij geslachtsrijpheid krijgen pubers aandrang om seks te hebben.
Het loopt niet gelijk op, gelachtsrijp,geestelijk volwassen en juridisch volwassen. Wat ik al eerder schreef: geslachtsrijp zijn velen al met 12 of 13, met regelmatige uitschieters naar nog jonger (rond de 9) en de zeer zeldzame gevallen van 4 jaar (door een afwijking).
Verder is het lichamelijk het beste als een vrouw nog jong is als ze zwanger raakt, alleen passen tienermoeders niet in onze maatschappij.
Een van de dingen zal zijn dat er vroeger veel meer controle was op wie het met wie deed, waardoor er bij misbruik tijdig ingegrepen kon worden. Nu leer je dat seks iets intiems is wat je niet aan de grote klok hangt, laat staan dat iemand een oogje in het zeil houdt tijdens de daad, waardoor jongeren veel kwetsbaarder zijn als ze hun instincten volgen.
Gezien psychologie en hormonen zou het voor de hand liggen dat het niet verboden wordt, maar dat er door minder bekrompenheid een veilige situatie gemaakt kan worden waarin pubers hun gevoelens voor volwassenen niet krampachtig moeten onderdrukken.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:26:05 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170505465
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:12 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Als die puber dat naar een andere puber doet heb ik er niks op tegen.
Als je kon kiezen op wie je verliefd werd en wanneer, was de wereld niet zo'n tranendal.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:30:26 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170505573
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:04 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Iemand van 20 is al een stuk volwassener dan iemand van 13
Ligt aan de persoon. Geslachtsrijp of geestelijk volwassen is niet aan een bepaalde leeftijd gebonden.
Zou je het accepteren als een lichamelijke en psychologische test uitwijst of iemand er klaar voor is? Dus bij de een mag die al met 12 vrij een partner kiezen, de ander pas met 25? Of nooit, wegens geestelijk nooit volwassen worden?
  woensdag 26 april 2017 @ 19:36:57 #71
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170505726
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Daar zit natuurlijk wel een deel van het probleem. Bij somigen is het instinct blijkbaar sterker als de sociale/ maatschappelijke afspraken die we hier over hebben.
Logisch toch? Hoe zou jij reageren als je nooit van je leven seks mocht hebben met de partner of het type partner dat je ten diepste begeert? Dus echt nooit, op straffe van maatschappelijke buitensluiting voor de rest van je leven. En dat je er ook niet naar mag kijken, en er niet over mag spreken.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:39:24 #72
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170505787
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:44 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik denk dat laatste. Veel pedofielen worden niet als dusdanig herkend omdat ze onder de oppervlakte leven. Veel vergrijpen komen in huiselijke kring voor, onder familieleden dus. Vaak gaat het ook niet eens per se om seks, maar om het zorgen en om een relatie opbouwen met een kind (wat natuurlijk onmogelijk is), waar eventueel seksuele handelingen bij komen kijken uiteindelijk. De voorkeur is geregeld in de hersens, het is geen aangeleerd gedrag om op kinderen af te stappen, het omgekeerde is juist waar.

Wat in de media veel naar voren komt zijn de anti-sociale plegers (Robert M., Marc Dutroux, je kent ze wel), maar dat heeft niks met pedofilie te maken.
Incest en verkrachting hebben meer te maken met macht dan met lust. Het zijn geen seksuele lusten, maar de wil te domineren. Dat is niet met pedoseksualiteit te vergelijken.
  woensdag 26 april 2017 @ 19:57:11 #73
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_170506223
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is volgens mij al wel zo, en hormonen geven die signalen. Dan heb je het over geslachtsrijp, een lichamelijke status, geen juridische. Bij geslachtsrijpheid krijgen pubers aandrang om seks te hebben.
Het loopt niet gelijk op, gelachtsrijp,geestelijk volwassen en juridisch volwassen. Wat ik al eerder schreef: geslachtsrijp zijn velen al met 12 of 13, met regelmatige uitschieters naar nog jonger (rond de 9) en de zeer zeldzame gevallen van 4 jaar (door een afwijking).
Verder is het lichamelijk het beste als een vrouw nog jong is als ze zwanger raakt, alleen passen tienermoeders niet in onze maatschappij.
Een van de dingen zal zijn dat er vroeger veel meer controle was op wie het met wie deed, waardoor er bij misbruik tijdig ingegrepen kon worden. Nu leer je dat seks iets intiems is wat je niet aan de grote klok hangt, laat staan dat iemand een oogje in het zeil houdt tijdens de daad, waardoor jongeren veel kwetsbaarder zijn als ze hun instincten volgen.
Gezien psychologie en hormonen zou het voor de hand liggen dat het niet verboden wordt, maar dat er door minder bekrompenheid een veilige situatie gemaakt kan worden waarin pubers hun gevoelens voor volwassenen niet krampachtig moeten onderdrukken.
Ja, maar dat laatste dat kan dus niet. En dat moeten we ook niet willen veranderen. Het is goed zoals het nu is.
Bij zoiets als de wet moet je rekening houden met het grotere geheel, en daarin de beste, veiligste keuze maken. Dat is zoals het nu is.
Anders zet je deur open voor kindbruidjes en seksslavernij onder minderjarigen, en dat soort dingen. Dat moeten we helemaal niet willen. Het is een naïeve gedachte dat er manieren zullen zijn te bedenken die maken dat pubers minder krampachtig moeten onderdrukken; in de praktijk zet dat alleen maar deuren open voor nare situaties die veel erger zijn dan dat puber en volwassene het stiekem moeten doen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170506233
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

De vraag was vooral of dat leeftijdsverschil wel in absolute getallen uit te drukken valt. Want mensen worden niet op magische manier volwassen wanneer ze hun 18de verjaardag vieren.

13 en 23 mag duidelijk zijn, maar 18 en 18? 25 en 35?

De beiden helften van het koppel worden immers even snel ouder, maar wordt het verschil in 'volwassenheid' dan ooit ingehaald?
De wet heeft anders een kraakheldere leeftijdsgrens. Een seksuele betrekking met iemand die nog geen 16 is wordt aangemerkt als ontucht en is strafbaar (de rechter kan rekening houdend met de omstandigheden overigens anders oordelen, zo kan vrijspraak volgen als er sprake is van "tedere affectie" en het leeftijdsverschil niet erg groot is). Tussen 16 en 18 kan een seksuele betrekking als ontuchtelijk worden aangemerkt, indien de ouders aangifte doen en/of er sprake is van een financiële compensatie en/of dwang en/of publicatie van naaktfoto's. Er ligt nu een voorstel om tussen de 18 en 21 prostitutie te verbieden en vanaf 21 mag echt alles.
pi_170506386
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:57 schreef jaha het volgende:

[..]

De wet heeft anders een kraakheldere leeftijdsgrens.
De vraag is ook niet of de wet er een grens in kent (logisch, want in veel zaken moeten ze dat wel), maar of die grens psychologisch gezien wel ergens op gebaseerd is. Vooral als je bekijkt dat kinderen steeds vroeger seksueel volwassen worden en dus ook het initiatief nemen, wordt het dan als volwassene strafbaar als iemand jonger dan 16 jou aanrandt?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')