abonnement Unibet Coolblue
pi_170469174
Ik maak er zelf niet echt een geheim van dat ik een diagnose autisme heb, althans dat weet ik pas sinds kort en dat verklaart voor mij persoonlijk wel een hoop. Vooral wat betreft het communiceren met andere mensen: eigenlijk ben ik daarin gewoon een grote egoïst in, want ik toon opvallend weinig interesse in de levens van andere!

Terwijl ik wel graag zelf in de aandacht sta, dat vind ik eigenlijk gek omdat ik toch echt dat ene product koop omdat ik het zelf leuk vind. Toch heb ik dan steeds de behoefte om het met andere te delen, wat al snel in een obsessie veranderd. Iets wat ik gelukkig herken en ook al besproken heb met mijn psycholoog, waarna ik enkele tips gekregen heb.

Door mijn lusteloosheid zoek ik overigens wel veel minder de aandacht op dan in het verleden, maar het is gewoon iets waar mij persoonlijk van bewust van ben geworden. Zo heb ik voor mijzelf allang besloten om niet meer veelvuldig deel te nemen aan discussieforums, zo heb ik zelfs mijn Facebook groep in de steek gelaten.

Dat was iets wat ik uiteindelijk gewoon niet meer kon managen en had steeds een negatievere invloed op mijn gemoedsweerstand, waarna ik besloten heb dat het normale leven belangrijke is dan het online leven. Maar toch deel je graag je interesses met gelijk gestemmende en dan realiseer je plots: shit die autistische persooneigenschappen hebben toch soms neiging om naar boven te drijven.

Echter van dit alles ben ik mij bewust en dan kom ik op fora's en realiseer ik mij: potverdorrie, het valt nog wel mee met mij! Ik zie namelijk gewoon aandachtsgeile personen die hun hele leven online gooien, dat gebeurt dan in een zogenaamde vlog bijvoorbeeld. Allemaal heel triest natuurlijk, alleen ik ben er van overtuigd dat deze mensen eigenlijk ook gewoon hulp zouden moeten zoeken.

In plaats steeds weer jezelf online voor schut te zetten en jezelf tegen het harnas in te werken, of spreek ik hier gewoon als een ervaren autist die tegen de 30 aan gaat en langzamerhand weet wat gewenst gedrag is? Want ik vind het best eng als ik een mede autist zijn hele leven online zie gooien, zo'n persoon realiseert niet eens wat voor schade hij zichzelf aan doet. En dan weet ik ook dat ik eigenlijk nog goed terecht gekomen ben, alleen die hele participatie wet deugt voor geen meter :( Want ik vind de participatiebanen maar niet :(
pi_170469195
Je bedoelt ene B uit H?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_170469251
Wie ik bedoel doet er niet zo toe, heb het grotendeels eigenlijk ook over mijzelf. Ik weet namelijk dat ik enkele draadjes los heb, alleen ik zie in dat het toch erg belangrijk is om jezelf te laten helpen.
pi_170469270
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 02:23 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik zie namelijk gewoon aandachtsgeile personen die hun hele leven online gooien
Dit zit in jou hoofd. en je moet je wel beseffen dat niet de hele planeet aarde zo als jij denkt. eerder 3 op de 10 mensen denkt als jij. en de rest ziet een persoon op een vlog en denkt alleen maar "vind ik dit leuk? ja? dan blijf ik kijken, vind ik het niet leuk? dan zap ik lekker weg, "

Heel soms heb je wel eens beroemde mensen die je gewoon simpelweg niet KAN ontwijken , stom voorbeeld : Jantje Smit die doet een reclame en die kom je waar je ook gaat opeens wel eens ergens tegen, dan wordt het wel beetje iritant, maar doorsnee utube vlogger? Is eigen keuze als je die aanklikt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')