abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170515199
Pil had ook verschrikkelijke gevolgen voor mij, vocht vasthouden en hormonaal was het echt een disaster. Ik heb nog een implanon gehad (zo'n hormoonstaaf in mijn arm), dat was een ramp (24/7 ongesteld!). Ook een koperspiraal gehad met echt enorme buikkrampen tot gevolg. Dus toen gekapt met alles waar een hormoon inzat en de koperspiraal eruit laten halen. Echt, je voelt je er zoveel beter bij!! Dan maar een condoom of een baby (ok dit was een grapje).
pi_170578850
Dat gedoe met drie maanden wennen is zooo irritant. Heb echt om de dag een bloeding maar ben pas halverwege de tweede strip. Dus nog wachten tot het betet wordt.
pi_170637016
Cerazette. Ik zweer erbij. Ben momenteel even pil-af, maar ga morgen weer starten.

Slikte geen pil meer omdat monster, alle andere methoden (op koper na, niet geprobeerd maar zit er wel aan te denken) werkten voor mij niet. Na een jaar anticonceptieloos zwanger geraakt wegens ontzettend onregelmatige cyclus en een verassings ei (laten we zeggen die cyclus had niet langer dan 18 dagen geduurd mocht ik niet zwanger zijn geraakt). Daarna aan de Cerazette gegaan en behalve misselijk de eerste drie maanden, en onregelmatig bloeden heb ik nergens last van. Ik ben iemand die van iedere hormoonschommeling direct iets merkt en bij de Cerazette is dat me dus 100% meegevallen.
pi_170637201
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:30 schreef Myrr het volgende:
Cerazette. Ik zweer erbij. Ben momenteel even pil-af, maar ga morgen weer starten.

Slikte geen pil meer omdat monster, alle andere methoden (op koper na, niet geprobeerd maar zit er wel aan te denken) werkten voor mij niet. Na een jaar anticonceptieloos zwanger geraakt wegens ontzettend onregelmatige cyclus en een verassings ei (laten we zeggen die cyclus had niet langer dan 18 dagen geduurd mocht ik niet zwanger zijn geraakt). Daarna aan de Cerazette gegaan en behalve misselijk de eerste drie maanden, en onregelmatig bloeden heb ik nergens last van. Ik ben iemand die van iedere hormoonschommeling direct iets merkt en bij de Cerazette is dat me dus 100% meegevallen.
Die mocht ik niet van mijn huisarts, want die zou niet zo veilig zijn. Is speciaal voor vrouwen die borstvoeding geven.
pi_170638180
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:30 schreef Myrr het volgende:
Cerazette. Ik zweer erbij. Ben momenteel even pil-af, maar ga morgen weer starten.

Slikte geen pil meer omdat monster, alle andere methoden (op koper na, niet geprobeerd maar zit er wel aan te denken) werkten voor mij niet. Na een jaar anticonceptieloos zwanger geraakt wegens ontzettend onregelmatige cyclus en een verassings ei (laten we zeggen die cyclus had niet langer dan 18 dagen geduurd mocht ik niet zwanger zijn geraakt). Daarna aan de Cerazette gegaan en behalve misselijk de eerste drie maanden, en onregelmatig bloeden heb ik nergens last van. Ik ben iemand die van iedere hormoonschommeling direct iets merkt en bij de Cerazette is dat me dus 100% meegevallen.
Die heb ik nu net 1,5 maand, bovenop m'n spiraal. Maar drama. M'n borsten doen zeer, ik ben geïrriteerd, heb kramp en ben al weken om de dag aan het bloeden. Word geeek
  Vis een optie? dinsdag 2 mei 2017 @ 22:23:32 #106
70532 loveli
N
pi_170643835
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die mocht ik niet van mijn huisarts, want die zou niet zo veilig zijn. Is speciaal voor vrouwen die borstvoeding geven.
In een gewone pil zit zowel een oestrogeen als een progestageen. Het oestrogeen houdt het baarmoederslijmvlies in stand, het progestageen voorkomt de eisprong. Als je de Cerazette slikt, is de kans op spotting groter omdat het slijmvlies dunner is. De combinatie maakt de "normale" pil inderdaad iets betrouwbaarder, maar beter voor vrouwen die last hebben van synthetisch oestrogeen. Hij is niet speciaal bedoeld voor zogende vrouwen, maar wordt ook geslikt door vrouwen die last hebben van synthetische oestrogenen.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 2 mei 2017 @ 22:26:33 #107
70532 loveli
N
pi_170643949
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 19:25 schreef Koettie het volgende:

[..]

Die heb ik nu net 1,5 maand, bovenop m'n spiraal. Maar drama. M'n borsten doen zeer, ik ben geïrriteerd, heb kramp en ben al weken om de dag aan het bloeden. Word geeek
Die combinatie pil en spiraaltje snap ik niet helemaal. Van de Cerazette is gewoon bekend dat het ervoor zorgt dat het baarmoederslijmvlies dunner wordt en daardoor de kans op spotting groter. Heb je een koperspiraal en krijg je deze pil om minder heftig te vloeien?
crap in = crap out
pi_170648432
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 22:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Die combinatie pil en spiraaltje snap ik niet helemaal. Van de Cerazette is gewoon bekend dat het ervoor zorgt dat het baarmoederslijmvlies dunner wordt en daardoor de kans op spotting groter. Heb je een koperspiraal en krijg je deze pil om minder heftig te vloeien?
Nee. Een mirena. Ik reageer heel slecht op hormonen en heb 8/9 verschillende pillen gehad en ik krijg overal bijwerkingen van plus dat ik niet kan doorslikken want krijg toch wel een bloeding. Omdat ik endometriose heb 'mag' ik niet ongesteld worden. Mirena was nog een optie maar na 1,5 jaar heb ik m'n gewone cyclus weer+ pms. Door m'n eisprong krijg ik hele pijnlijke cystes.
Dus om m'n cyclus te onderdrukken nu de minipil bovenop de mirena. Waardoor ik nu constant bloedingen heb. Word er nu wel een beetje moedeloos van. Al tien jaar bezig met anticonceptie en nog niets gevonden wat werkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koettie op 03-05-2017 11:11:45 ]
pi_170648465
Doet hier iemand aan periodieke onthouding of voor het zingen de kerk uit?
misunderstood
  woensdag 3 mei 2017 @ 10:48:13 #110
467239 ConstantijnDeEerste
Klein postuur, groot hartje
pi_170650981
We zijn nu ruim een week verder sinds ik di topic ben gestart. Bedankt voor al jullie bijdragen, en ook goed om te zien dat er discussies over ontstaan. M'n vriendin is nu 3 dagen van de pil af. Vooralsnog is er geen hele grote verandering te zien,maar we praten (appen) wel gewoon elke dag. In de komende weken zullen we zien of het helpt. Zo niet, dan is het mooi geweest. Ik ben te jong om me hier veel langer druk om te maken. Ik houd jullie op de hoogte.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:56 schreef jodelahity het volgende:
En je weet zeker dat ze de pil ging slikken voor jou en niet een ander en daarom maar chagrijnig doet omdat ze gewoon over wil stappen?
Gelukkig ken ik haar al jaren, en weet ik dat ze niet geinteresseerd is in vreemdgaan. Ze is enorm nuchter, en een man krijgt niet zomaar aandacht van haar haha. Natuurlijk moet ik hier niet te naief over doen, maar ik zie het niet gebeuren.
  woensdag 3 mei 2017 @ 10:57:28 #111
467239 ConstantijnDeEerste
Klein postuur, groot hartje
pi_170651225
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 06:45 schreef DKS het volgende:
Doet hier iemand aan periodieke onthouding of voor het zingen de kerk uit?
Nou, zoals ik al eerder zei doe ik persoonlijk vrij weinig op het moment. Maar ik vind het persoonlijk ook gewoon geen optie. Ik weet van mezelf dat ik dan constant rond zou lopen met de gedachte 'wat als...'. Nope, mij teveel risico's.
pi_170651515
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 06:45 schreef DKS het volgende:
Doet hier iemand aan periodieke onthouding of voor het zingen de kerk uit?
Iedereen die ik ken, die dat gebruikte, is nu voorzien van een stel kinderen. ;)
pi_170651699
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:09 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Iedereen die ik ken, die dat gebruikte, is nu voorzien van een stel kinderen. ;)
Tja m'n vriendin kan ook niet goed tegen hormonen en ik hou niet zo van condooms.
misunderstood
  Vis een optie? woensdag 3 mei 2017 @ 11:21:34 #114
70532 loveli
N
pi_170651834
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 06:29 schreef Koettie het volgende:

[..]

Nee. Een mirena. Ik reageer heel slecht op hormonen en heb 8/9 verschillende pillen gehad en ik krijg overal bijwerkingen van plus dat ik niet kan doorslikken want krijg toch wel een bloeding. Omdat ik endometriose heb 'mag' ik niet ongesteld worden. Mirena was nog een optie maar na 1,5 jaar heb ik m'n gewone cyclus weer+ pms. Dus om m'n cyclus te onderdrukken nu de minipil bovenop de mirena. Waardoor ik nu constant bloedingen heb. Word er nu wel een beetje moedeloos van. Al tien jaar bezig met anticonceptie en nog niets gevonden wat werkt.
Welke pillen heb je gehad en welke bijwerkingen kreeg je?

Endometriose hangt samen met oestrogeen-dominantie. Wat een effect kan zijn van de combinatiepil (waar een oestrogeen als een progestageen in ziten), is dat door toedienen van oestrogeen je hypofyse de aanmaak van eigen oestrogeen platlegt. Dat zou bij jou het voordeel van de combinatiepil t.o.v. alleen een progestageen kunnen zijn.
Vetweefsel kan oestrogeen aanmaken en vetopslag op vrouwelijke plekken stimuleren. Dat kan een vicieuze cirkel zijn waar je uit moet zien te komen. Overproductie van oestrogeen schopt je vitamine-b huishouding in de war (tekort aan B6), wat weer voor klachten kan zorgen.

Ik gok dat de combinatiepil bij jou niet dat gewenste effect had, je hebt niet voor niets al bijna alles geprobeerd. In vrijwel alle combinatiepillen zit het synthetische oestrogeen ethinylestradiol. Heb je weleens een pil geprobeerd met een ander oestrogeen? In Nederland worden die nauwelijks voorgeschreven, men begint met microgynon of een pil met diezelfde hormonen, daarna is er de keuze tussen verschillende andere bekende pillen met een ander progestageen.
Het voordeel van ethinylestradiol zou zijn dat dit het slijmvlies beter in stand houdt dan biologisch oestrogeen, waardoor je in theorie minder kans op bloedingen zou moeten hebben met de combinatiepil.
Er is een combinatiepil met een natuurlijk oestrogeen, de Zoely. Aan de ene kant zou het kunnen dat je daar minder klachten van krijgt dan van een pil met synthetisch oestrogeen, maar ik weet niet wat het bij jou met spotting zou doen. http://www.anticonceptie.nl/product/anticonceptiepil/zoely/

De Mirena heeft hetzelfde progestageen als de levonorgestrel/microgynon/rigevidon, de hormonen in de Cerazette zitten ook in de Implanon. Met het oog op tromboserisico weet ik niet hoe gezond het is om beide tegelijk te gebruiken.

Zelf ben ik blij hormoonvrij.
crap in = crap out
pi_170651839
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:16 schreef DKS het volgende:

[..]

Tja m'n vriendin kan ook niet goed tegen hormonen en ik hou niet zo van condooms.
Die methode is gewoon uiterst onbetrouwbaar. Ik zou even naar de huisarts gaan en vragen om de beschikbare opties. Tenzij je graag een baby wilt, dan ^O^
  Vis een optie? woensdag 3 mei 2017 @ 11:21:55 #116
70532 loveli
N
pi_170651844
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:16 schreef DKS het volgende:

[..]

Tja m'n vriendin kan ook niet goed tegen hormonen en ik hou niet zo van condooms.
Hou je wel van kinderen?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 3 mei 2017 @ 11:22:58 #117
70532 loveli
N
pi_170651869
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:21 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Die methode is gewoon uiterst onbetrouwbaar. Ik zou even naar de huisarts gaan en vragen om de beschikbare opties. Tenzij je graag een baby wilt, dan ^O^
Periodieke onthouding kan redelijk betrouwbaar zijn, is niet te vergelijken met voor het zingen de kerk uit. Je moet er wel voor kunnen nadenken.
crap in = crap out
pi_170652028
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Periodieke onthouding kan redelijk betrouwbaar zijn, is niet te vergelijken met voor het zingen de kerk uit. Je moet er wel voor kunnen nadenken.
Ja precies, je moet er wel veel mee bezig zijn. Niks voor mij :N
pi_170652068
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Hou je wel van kinderen?
Ja maar het is nu niet de tijd om ons voort te planten.
Ik zocht alleen een manier om condooms te omzeilen.
Vooral over periodieke onthouding heb ik toch wel positieve verhalen gevonden.
misunderstood
  Vis een optie? woensdag 3 mei 2017 @ 11:37:36 #120
70532 loveli
N
pi_170652176
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:33 schreef DKS het volgende:

[..]

Ja maar het is nu niet de tijd om ons voort te planten.
Ik zocht alleen een manier om condooms te omzeilen.
Vooral over periodieke onthouding heb ik toch wel positieve verhalen gevonden.
Er is een app voor, mynfp.
Da's een betaalde, er zijn vast ook gratis apps.

[ Bericht 5% gewijzigd door loveli op 03-05-2017 11:47:06 ]
crap in = crap out
pi_170652765
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Welke pillen heb je gehad en welke bijwerkingen kreeg je?

Endometriose hangt samen met oestrogeen-dominantie. Wat een effect kan zijn van de combinatiepil (waar een oestrogeen als een progestageen in ziten), is dat door toedienen van oestrogeen je hypofyse de aanmaak van eigen oestrogeen platlegt. Dat zou bij jou het voordeel van de combinatiepil t.o.v. alleen een progestageen kunnen zijn.
Vetweefsel kan oestrogeen aanmaken en vetopslag op vrouwelijke plekken stimuleren. Dat kan een vicieuze cirkel zijn waar je uit moet zien te komen. Overproductie van oestrogeen schopt je vitamine-b huishouding in de war (tekort aan B6), wat weer voor klachten kan zorgen.

Ik gok dat de combinatiepil bij jou niet dat gewenste effect had, je hebt niet voor niets al bijna alles geprobeerd. In vrijwel alle combinatiepillen zit het synthetische oestrogeen ethinylestradiol. Heb je weleens een pil geprobeerd met een ander oestrogeen? In Nederland worden die nauwelijks voorgeschreven, men begint met microgynon of een pil met diezelfde hormonen, daarna is er de keuze tussen verschillende andere bekende pillen met een ander progestageen.
Het voordeel van ethinylestradiol zou zijn dat dit het slijmvlies beter in stand houdt dan biologisch oestrogeen, waardoor je in theorie minder kans op bloedingen zou moeten hebben met de combinatiepil.
Er is een combinatiepil met een natuurlijk oestrogeen, de Zoely. Aan de ene kant zou het kunnen dat je daar minder klachten van krijgt dan van een pil met synthetisch oestrogeen, maar ik weet niet wat het bij jou met spotting zou doen. http://www.anticonceptie.nl/product/anticonceptiepil/zoely/

De Mirena heeft hetzelfde progestageen als de levonorgestrel/microgynon/rigevidon, de hormonen in de Cerazette zitten ook in de Implanon. Met het oog op tromboserisico weet ik niet hoe gezond het is om beide tegelijk te gebruiken.

Zelf ben ik blij hormoonvrij.
Hee, thanks voor je uitgebreide post.
Zo uit m'n hoofd, Diane-35, microgynon 30, microgynon 50, daar nog twee 'merkloze' variante van, Yazzmin, Zoely, Orgametril, Provera in pilvorm, de prikpil, Marvelon en nu dus mirena en cerazzette.
Ik weet niet meer precies welke bijwerkingen ik waarvan kreeg, dan zou ik m'n aantekeningen er even bij moeten zoeken. Yasmin vond ik het fijnste qua bijwerkingen alleen verloor ik heel veel bloed elke menstruatie. Over het algemeen ben om bij elke nieuwe pil een paar weken misselijk, pijnlijke en opgezette borsten (soms echt keihard) geen libido, onzeker en down.
En een half jaar pilloos omdat ik er zo vreselijk klaar mee was. Toen voelde ik me fantastisch, libido terug, minder moe, kon meer hebben, vrolijker en kon opeens relativeren. Maar goed, de pijn kwam ook terug.
Qua gewicht en vet. Ben niet dik maar heb wel rondingen, dus daar zou altijd nog een kilo of drie vanaf mogen.
Ik reageer even verder als ik achter mijn laptop zit.
pi_170654801
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Er is een app voor, mynfp.
Da's een betaalde, er zijn vast ook gratis apps.
Thnx.
misunderstood
  woensdag 3 mei 2017 @ 14:29:46 #123
37769 erodome
Zweefteef
pi_170655789
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Periodieke onthouding kan redelijk betrouwbaar zijn, is niet te vergelijken met voor het zingen de kerk uit. Je moet er wel voor kunnen nadenken.
En een regelmatige cyclus hebben. Als je je dan netjes houdt aan die cyclus en in de risico gebieden geen seks hebt (en daar gaat het dan soms fout,teveel de grens opzoeken) is het gewoon veilig.

Maar bij een onregelmatige cyclus wordt het lastiger. En zo ineens hiermee beginnen geeft ook een verhoogd risico. Eerst een tijdje de cyclus volgen is meer dan verstandig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Vis een optie? woensdag 3 mei 2017 @ 14:34:29 #124
70532 loveli
N
pi_170655903
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:29 schreef erodome het volgende:

[..]

En een regelmatige cyclus hebben. Als je je dan netjes houdt aan die cyclus en in de risico gebieden geen seks hebt (en daar gaat het dan soms fout,teveel de grens opzoeken) is het gewoon veilig.

Maar bij een onregelmatige cyclus wordt het lastiger. En zo ineens hiermee beginnen geeft ook een verhoogd risico. Eerst een tijdje de cyclus volgen is meer dan verstandig.
In de risicogebieden kun je natuurlijk ook condooms gebruiken ;)
crap in = crap out
  woensdag 3 mei 2017 @ 16:04:26 #125
108913 Godshand
guide4you
pi_170658273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Periodieke onthouding kan redelijk betrouwbaar zijn, is niet te vergelijken met voor het zingen de kerk uit. Je moet er wel voor kunnen nadenken.
Redelijk betrouwbaar is toch niet 100% betrouwbaar.

Probeer Nuva ring en als dat niet helpt kan je je nog steriliseren na je zaad in de vriezer te hebben gedaan.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170658555
Sterilisatie lijkt me een beetje te drastisch.
misunderstood
  woensdag 3 mei 2017 @ 16:29:39 #127
37769 erodome
Zweefteef
pi_170658703
quote:
10s.gif Op woensdag 3 mei 2017 16:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

Redelijk betrouwbaar is toch niet 100% betrouwbaar.

Probeer Nuva ring en als dat niet helpt kan je je nog steriliseren na je zaad in de vriezer te hebben gedaan.
Niets is 100% betrouwbaar. Als je een regelmatige cyclus hebt en niet kloot met de risico gebieden is periodieke onthouding even betrouwbaar als de pil, nuvaring, spiraal e.d..
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 3 mei 2017 @ 16:30:59 #128
37769 erodome
Zweefteef
pi_170658730
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:34 schreef loveli het volgende:

[..]

In de risicogebieden kun je natuurlijk ook condooms gebruiken ;)
Absoluut waar. Het ging me er meer om om aan te geven waar het soms fout gaat. Dat dat niet zozeer in die periodieke onthouding zit, maar in het zich er toch niet geheel netjes en al aan houden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 3 mei 2017 @ 17:09:55 #129
108913 Godshand
guide4you
pi_170659500
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 16:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Niets is 100% betrouwbaar. Als je een regelmatige cyclus hebt en niet kloot met de risico gebieden is periodieke onthouding even betrouwbaar als de pil, nuvaring, spiraal e.d..
Niet neuken is 100% betrouwbaar :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 3 mei 2017 @ 17:17:53 #130
37769 erodome
Zweefteef
pi_170659670
quote:
4s.gif Op woensdag 3 mei 2017 17:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Niet neuken is 100% betrouwbaar :)
Volgens Maria niet :P
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Vis een optie? woensdag 3 mei 2017 @ 22:02:15 #131
70532 loveli
N
pi_170668409
quote:
4s.gif Op woensdag 3 mei 2017 17:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Niet neuken is 100% betrouwbaar :)
Pepermuntje ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
pi_170669563
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 22:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Pepermuntje ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een klein beetje speling kan al genoeg zijn..
Fylax is op televisie geweest
pi_170672471
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 16:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Niets is 100% betrouwbaar. Als je een regelmatige cyclus hebt en niet kloot met de risico gebieden is periodieke onthouding even betrouwbaar als de pil, nuvaring, spiraal e.d..
:{w Dat kan alleen als de vrouw iedere dag, haar temperatuur bij houd, het slijm van​ haar baarmoederhals controleert en haar baarmoedermond controleert..
  donderdag 4 mei 2017 @ 02:18:05 #134
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_170673195
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:16 schreef DKS het volgende:

[..]

Tja m'n vriendin kan ook niet goed tegen hormonen en ik hou niet zo van condooms.
rebel...
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:37:38 #135
467239 ConstantijnDeEerste
Klein postuur, groot hartje
pi_170835952
Nou, dat was het dan. Nadat ik zondag een rotopmerking heb gemaakt zijn we zonder te praten weggelopen. Zojuist hebben we gepraat en ze wil -er in ieder geval voorlopig- een punt achter zetten. Aan de ene kant heb ik daar best vrede mee, maar toch... Wat als ik het niet had gezegd? We zijn en blijven vrienden, gelukkig denken we daar hetzelfde over en zijn we niet het type dat elkaar gaat negeren. Man ik denk dat ik zolangzamerhand een dagboek aan moet gaan schaffen... Hoe dan ook, ik hoop dat dit topic andere mensen kan helpen in hun relatieproblemen. Ookal betwijfel ik of er andere vrouwen bestaan die zo'n handleiding hebben haha. Bedankt voor jullie bijdragen. Ik ga bier drinken en kut roepen. Constantijn de Eerste out!
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:41:17 #136
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_170836083
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:37 schreef ConstantijnDeEerste het volgende:
Nou, dat was het dan. Nadat ik zondag een rotopmerking heb gemaakt zijn we zonder te praten weggelopen. Zojuist hebben we gepraat en ze wil -er in ieder geval voorlopig- een punt achter zetten. Aan de ene kant heb ik daar best vrede mee, maar toch... Wat als ik het niet had gezegd? We zijn en blijven vrienden, gelukkig denken we daar hetzelfde over en zijn we niet het type dat elkaar gaat negeren. Man ik denk dat ik zolangzamerhand een dagboek aan moet gaan schaffen... Hoe dan ook, ik hoop dat dit topic andere mensen kan helpen in hun relatieproblemen. Ookal betwijfel ik of er andere vrouwen bestaan die zo'n handleiding hebben haha. Bedankt voor jullie bijdragen. Ik ga bier drinken en kut roepen. Constantijn de Eerste out!
Ik denk dat het helaas niet aan de pil heeft gelegen. Als je het niet gad gezegd had er op den duur wel wat anders geweest. Probeer er niet te veel hoop aan te hangen. Zie het voorlopige niet als voorlopig want dan blijf je alleen hangen in het verleden.

Succes!
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_170836232
Vrouwen hebben geen ingewikkelde handleiding, veel mannen begrijpen gewoon van nature geen zak van vrouwen. En dan krijg je dat je uit elkaar gaat (tijdelijk zogenaamd) en dat accepteert en dat je wel vrienden blijft want ze is wel het type dat dat blijft doen en ga je stellen dat je een dagboek moet gaan aanschaffen omdat je zoveel meer dingen verkeerd doet dan de gemiddelde man bij vrouwen. En dan denken dat jouw ervaring andere mensen kan helpen en ermee afsluiten dat het aan haar ligt en dat je een bieravondje gaat hebben om het te verwerken.

Succes inderdaad!
Fylax is op televisie geweest
pi_170842769
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:37 schreef ConstantijnDeEerste het volgende:
Nou, dat was het dan. Nadat ik zondag een rotopmerking heb gemaakt zijn we zonder te praten weggelopen. Zojuist hebben we gepraat en ze wil -er in ieder geval voorlopig- een punt achter zetten. Aan de ene kant heb ik daar best vrede mee, maar toch... Wat als ik het niet had gezegd? We zijn en blijven vrienden, gelukkig denken we daar hetzelfde over en zijn we niet het type dat elkaar gaat negeren. Man ik denk dat ik zolangzamerhand een dagboek aan moet gaan schaffen... Hoe dan ook, ik hoop dat dit topic andere mensen kan helpen in hun relatieproblemen. Ookal betwijfel ik of er andere vrouwen bestaan die zo'n handleiding hebben haha. Bedankt voor jullie bijdragen. Ik ga bier drinken en kut roepen. Constantijn de Eerste out!
Ik wil niet lullig doen, maar weet je nu waar het wel om uit is gegaan? Want het was blijkbaar niet de pil? Was ze immers mee gestopt...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 11 mei 2017 @ 07:06:13 #139
123170 alors
zlata1234
pi_170843714
quote:
5s.gif Op donderdag 11 mei 2017 01:37 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen, maar weet je nu waar het wel om uit is gegaan? Want het was blijkbaar niet de pil? Was ze immers mee gestopt...
De hormonen van die pil zijn niet weg zodra je stopt, dat kan nog wel een tijdje doorwerken.
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 11 mei 2017 @ 07:33:25 #140
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_170843812
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 08:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou ja, ik gooide mezelf na 2 weken bijna voor een trein van ellende, dus no way dat ik het dan 3 maand ga aanzien.
Dan stop je en zeg je dat je het 3 maanden hebt aangezien :P
pi_170844399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:33 schreef oganesson het volgende:

[..]

Dan stop je en zeg je dat je het 3 maanden hebt aangezien :P
Nee ik heb gewoon om een andere pil gevraagd en gekregen na 3 weken.
  Vis een optie? donderdag 11 mei 2017 @ 09:29:50 #142
70532 loveli
N
pi_170844750
quote:
5s.gif Op donderdag 11 mei 2017 01:37 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen, maar weet je nu waar het wel om uit is gegaan? Want het was blijkbaar niet de pil? Was ze immers mee gestopt...
Nauwelijks. Ze is koud een week gestopt.
crap in = crap out
pi_170847616
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 07:06 schreef alors het volgende:

[..]

De hormonen van die pil zijn niet weg zodra je stopt, dat kan nog wel een tijdje doorwerken.
Dat is onzin. Als ze weken zouden werken zou je niet dagelijks moeten slikken.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Vis een optie? donderdag 11 mei 2017 @ 12:38:03 #144
70532 loveli
N
pi_170848905
quote:
4s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:37 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat is onzin. Als ze weken zouden werken zou je niet dagelijks moeten slikken.
Je bouwt een hormoonspiegel op, die blijft langzaam stijgen en is pas na een dag of tien op constant niveau. De halfwaardetijd van oestrogeen is zo lang, dat 1 vergeten pil de hormoonspiegel niet zo hard laat dalen dat het de werking beïnvloedt. Het duurt langer dan twee dagen om weer een normale hormoonspiegel te krijgen.

Verder zakt bij pilgebruiksters het vitamine-b gehalte na verloop van tijd. Als dit bij haar vooraf al laag was, kan dit ook van invloed zijn.

En ze is niet vanaf begin van dit topic (25 april) gestopt, maar heeft ze de strip afgemaakt (nog 6 dagen erna. Dus vanaf 2 mei niet meer geslikt, ze is net een week hormoonvrij.
crap in = crap out
pi_170849079
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 16:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Niets is 100% betrouwbaar. Als je een regelmatige cyclus hebt en niet kloot met de risico gebieden is periodieke onthouding even betrouwbaar als de pil, nuvaring, spiraal e.d..
Hoe weet je of je een regelmatige menstruatiecyclus hebt? Wat is niet kloten met de 'risico gebieden'?

Periodieke onthouding is gewoon geen betrouwbaar anticonceptiemiddel.

quote:
Periodieke onthouding

Werking

Periodieke onthouding betekent niet vrijen op de dagen dat de vrouw waarschijnlijk vruchtbaar is.

Betrouwbaarheid

De betrouwbaarheid is erg wisselend. Voor vrouwen met een regelmatige menstruatiecyclus is de kans op zwangerschap 1 tot 9% per jaar. https://keuzehulpen.thuis(...)eriodieke-onthouding
pi_170849097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe weet je of je een regelmatige menstruatiecyclus hebt? Wat is niet kloten met de 'risico gebieden'?

Periodieke onthouding is gewoon geen betrouwbaar anticonceptiemiddel.

[..]

Ja daar zijn we nu ook achter gekomen.
misunderstood
  donderdag 11 mei 2017 @ 12:59:38 #147
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_170849355
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe weet je of je een regelmatige menstruatiecyclus hebt? Wat is niet kloten met de 'risico gebieden'?

Periodieke onthouding is gewoon geen betrouwbaar anticonceptiemiddel.

[..]

Door je cyclus lange tijd te volgen, minstens een half jaar, beter een jaar. Dus met temp. meten en die hele mikmak erbij. Daarna zal je nogsteeds die cyclus goed in de gaten moeten houden, je kan daarna niet achterover leunen en denken dat het goed zit altijd.

Niet kloten met de risico gebieden gaat om de tijd rondom de vruchtbare periode (en hoelang dat zaad kan overleven binnenin), het gaat dus niet om alleen die vruchtbare dagen, maar je dient een (ruime) buffer eromheen te hebben. Er zijn dus best veel dagen waarop je geen (onbeschermde) seks kan hebben. Gemiddeld genomen een dag of 9, maar een iets ruimere buffer is wel handig, dus maak er een dag of 10/12 van die onveilig zijn.

Het is een methode die veel inzet vraagt (en bij elke onregelmatigheid het als onveilig beschouwen), ik zou er daarom persoonlijk nooit voor kiezen. Maar doe je het echt heel netjes en ben je zo zeker als kan van die regelmatigheid dan is de methode wel degelijk betrouwbaar.

Niet geschikt voor jongeren, want die zijn vaak onregelmatig, ook een periode wel regelmatig en daarna weer onregelmatig. En zoals gezegd, er zijn best veel dagen waarop het onveilig is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_170849489
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Door je cyclus lange tijd te volgen, minstens een half jaar, beter een jaar. Dus met temp. meten en die hele mikmak erbij. Daarna zal je nogsteeds die cyclus goed in de gaten moeten houden, je kan daarna niet achterover leunen en denken dat het goed zit altijd.

Niet kloten met de risico gebieden gaat om de tijd rondom de vruchtbare periode (en hoelang dat zaad kan overleven binnenin), het gaat dus niet om alleen die vruchtbare dagen, maar je dient een (ruime) buffer eromheen te hebben. Er zijn dus best veel dagen waarop je geen (onbeschermde) seks kan hebben. Gemiddeld genomen een dag of 9, maar een iets ruimere buffer is wel handig, dus maak er een dag of 10/12 van die onveilig zijn.

Het is een methode die veel inzet vraagt (en bij elke onregelmatigheid het als onveilig beschouwen), ik zou er daarom persoonlijk nooit voor kiezen. Maar doe je het echt heel netjes en ben je zo zeker als kan van die regelmatigheid dan is de methode wel degelijk betrouwbaar.

Niet geschikt voor jongeren, want die zijn vaak onregelmatig, ook een periode wel regelmatig en daarna weer onregelmatig. En zoals gezegd, er zijn best veel dagen waarop het onveilig is.
Eén van de minst betrouwbare anticonceptiemethoden dus.
pi_170849608
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:45 schreef jodelahity het volgende:
Vrouwen hebben geen ingewikkelde handleiding, veel mannen begrijpen gewoon van nature geen zak van vrouwen. En dan krijg je dat je uit elkaar gaat (tijdelijk zogenaamd) en dat accepteert en dat je wel vrienden blijft want ze is wel het type dat dat blijft doen en ga je stellen dat je een dagboek moet gaan aanschaffen omdat je zoveel meer dingen verkeerd doet dan de gemiddelde man bij vrouwen. En dan denken dat jouw ervaring andere mensen kan helpen en ermee afsluiten dat het aan haar ligt en dat je een bieravondje gaat hebben om het te verwerken.

Succes inderdaad!
:')
  donderdag 11 mei 2017 @ 13:24:54 #150
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_170849988
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 06:45 schreef DKS het volgende:
Doet hier iemand aan periodieke onthouding of voor het zingen de kerk uit?
Ja, sinds 3/4e jaar. Weg met de pil, die maakt alleen je relatie maar kapot. De seks is 100x beter geworden.
pi_170850310
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:47 schreef DKS het volgende:

[..]

Ja daar zijn we nu ook achter gekomen.
Gefeliciteerd *O*
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170850343
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Je bouwt een hormoonspiegel op, die blijft langzaam stijgen en is pas na een dag of tien op constant niveau. De halfwaardetijd van oestrogeen is zo lang, dat 1 vergeten pil de hormoonspiegel niet zo hard laat dalen dat het de werking beïnvloedt. Het duurt langer dan twee dagen om weer een normale hormoonspiegel te krijgen.

Verder zakt bij pilgebruiksters het vitamine-b gehalte na verloop van tijd. Als dit bij haar vooraf al laag was, kan dit ook van invloed zijn.

En ze is niet vanaf begin van dit topic (25 april) gestopt, maar heeft ze de strip afgemaakt (nog 6 dagen erna. Dus vanaf 2 mei niet meer geslikt, ze is net een week hormoonvrij.
Halfwaardetijd 36 uur (=1,5 dag). Dus na 7 dagen is het meeste wel er uit...

Wijvengezeur over hormonen :{w
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170850503
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:18 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Klopt zou gewoon voor mannen gaan! Heb je ook geen pil meer nodig
:D :')

Daarnaast is het tegenwoordig erg hip om bruine sterren te pompen, het wordt zelfs door Disney gepromoot aan kinderen, dus dan hoor je er helemaal bij.
pi_170853033
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 13:40 schreef Godshand het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*
Zeg dat vooral niet te hard. Dat brengt ongeluk.
misunderstood
pi_170858843
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:42 schreef DKS het volgende:

[..]

Zeg dat vooral niet te hard. Dat brengt ongeluk.
_O-
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170858874
quote:
10s.gif Op donderdag 11 mei 2017 19:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

_O-
3 keer is scheepsrecht toch?
misunderstood
  Vis een optie? vrijdag 12 mei 2017 @ 01:48:24 #157
70532 loveli
N
pi_170874154
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:37 schreef ConstantijnDeEerste het volgende:
Nou, dat was het dan. Nadat ik zondag een rotopmerking heb gemaakt zijn we zonder te praten weggelopen.
Welke opmerking was dat?
crap in = crap out
pi_170890091
In zo'n pil zitten hormonen, daar kan je echt gestoord van worden.
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_170932464
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 06:45 schreef DKS het volgende:
Doet hier iemand aan periodieke onthouding of voor het zingen de kerk uit?
Beide.
Je moet dan wel een regelmatige cyclus hebben. Als je vruchtbaar bent heb je ook cervixslijm en je voelt de eisprong. Voor het zekere kan je ook de vijf dagen ervoor en een dag erna je beter inhouden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')