abonnement Unibet Coolblue
pi_170461889
De titel spreekt voor zich. Zijn het dingen die (ervaren) thuisklussers met de juiste tools zelf kunnen? Of moet je ervoor naar een natuursteenbewerker.

Eerste punt. Wie weet kan ik zelf zoiets. Het blad van mijn marmeren salontafel zou eigenlijk opgeschuurd en gepolijst moeten worden, want er zitten wat doffe plekken op. Het zijn trouwens geen ingetrokken wijnvlekken ofzo. Maar de tafel zou mooier zijn als hij gepolijst wordt.

Tweede punt. Dat kan ik niet zelf, maar een ervaren klusjesman misschien wel.

Er gebeurde een keer een ongeluk met de marmeren eettafel van mijn moeder. Heel zonde, maar er kon een stuk vanaf gezaagd worden en het is nu een kleinere tafel geworden die verder wel mooi is.

Mijn moeder heeft twee reststukken over. Daar zouden twee kleine tafeltjes gemaakt van kunnen worden. Ik wil sowieso nog uitvinden hoeveel een natuursteenbewerker daarvoor rekent, maar als dat boven mijn budget ligt, hoop ik dat een kennis van mij dit zou kunnen doen.
pi_170462006
Uiteraard kan je het zelf. wat een andere persoon kan, kan jij ook leren.
het hangt af van je budget.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_170464672
Punt is dat je machines nodig hebt. Grote, stevige, massieve machines.

Dus ja... Als klusser wordt dat moeilijk.

Natuurlijk kan iedere klusser er een schuurmachine op zetten en met een polijstmachine aan de slag maar dat wordt net niks.
Laat die handjes wapperen!
pi_170467188
Ik had eigenlijk wat mijn eigen tafel betreft gehoopt dat ik het zelfs met een schuurmachine zou kunnen oplossen. De doffe plekken zie je namelijk alleen bij een bepaalde lichtinval.

Het klinkt misschien heel dom wat ik zeg. Ik bedacht mij dit, omdat bij mijn schuurmachine behalve schuurpapier ook een zacht sponsachtig bedje werd geleverd en dat is natuurlijk om iets te polijsten en glad te maken. Dus wie weet kan het met fijn schuurpapier wat je vervolgens goed afwerkt door te polijsten en glad te maken. Maar dat ga ik natuurlijk niet uitproberen als ik het niet zeker weet.

Die tafeltjes van die stukken marmer lijken mij dan denk ik toch voor de natuursteenbewerker. Ook omdat de randen netjes afgewerkt moeten worden.
pi_170467245
Edit verkeerde topic

[ Bericht 88% gewijzigd door Patroon op 24-04-2017 23:34:49 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_170484648
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik had eigenlijk wat mijn eigen tafel betreft gehoopt dat ik het zelfs met een schuurmachine zou kunnen oplossen. De doffe plekken zie je namelijk alleen bij een bepaalde lichtinval.

Het klinkt misschien heel dom wat ik zeg. Ik bedacht mij dit, omdat bij mijn schuurmachine behalve schuurpapier ook een zacht sponsachtig bedje werd geleverd en dat is natuurlijk om iets te polijsten en glad te maken. Dus wie weet kan het met fijn schuurpapier wat je vervolgens goed afwerkt door te polijsten en glad te maken. Maar dat ga ik natuurlijk niet uitproberen als ik het niet zeker weet.

Die tafeltjes van die stukken marmer lijken mij dan denk ik toch voor de natuursteenbewerker. Ook omdat de randen netjes afgewerkt moeten worden.
Als ik iets hierin zou proberen dan zou ik mij eerst inlezen of mensen zoeken die het jou kunnen leren. Dat is goedkoper en sneller.
Maar je zult toch echt wel profesionele machines moeten kopen hiervoor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')