Ambitieuze plannen die er niet gaan komen (37 losse schema's vervangen door 1 nationaal pensioensysteem) en tegelijkertijd vrij weinig concreets over hoogte en leeftijd (leeftijd gaat de komende 5 jaar niet omhoog onder zijn bewind).quote:Op maandag 24 april 2017 21:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
wat wil macron eigenlijk met de pensioenen doen
Die groep kent het FN van Jean-Marie natuurlijk ook nog goed.quote:Op maandag 24 april 2017 21:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Fillon wilde de pensioenleeftijd verhogen.
Da's natuurlijk minder een dingetje als je zelf al met pensioen bent .
Zou de groep 50-64 dat niet (bijna) net zo goed kennen?quote:Op maandag 24 april 2017 21:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die groep kent het FN van Jean-Marie natuurlijk ook nog goed.
Wel in mindere mate denk ik. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat enkel de pensioenen een dusdanige impact hebben.quote:Op maandag 24 april 2017 21:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zou de groep 50-64 dat niet (bijna) net zo goed kennen?
Andere mogelijke verklaring: het is een vrouw.quote:Op maandag 24 april 2017 21:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel in mindere mate denk ik. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat enkel de pensioenen een dusdanige impact hebben.
Kan helaas niet de poll meer terugvinden, wat de 2e keus was van de meeste stemmers. Le pen kreeg na Fillon wel de meeste van Melenchon, maar er gingen er natuurlijk veel meer naar Macron.quote:Op maandag 24 april 2017 21:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel in mindere mate denk ik. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat enkel de pensioenen een dusdanige impact hebben.
Dat lijkt me nogal een verandering, van een auto naar een fiets. En hoelang blijft Soneal daarop passen?quote:Op maandag 24 april 2017 21:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het was de cabrio niet maar de Sport Sedan, de cabrio heeft een andere afweging waarde/acceptabele kosten.
Maar goed, die hebben we gekocht om over 10 jaar nog rijdend te hebben.
Al met al is dit dus wel een beetje het dilemma; we hebben 2 dure auto's voor de deur staan (aan wegenbelasting en verzekering al ¤ 110 per maand per auto, en dan hebben ze nog geen meter gereden, en ze lusten wel wat benzine) en N reist met de trein naar het werk en ik heb in principe ook niet echt een auto nodig, dus alleen de cabrio (voor als we wel naar buiten de stad moeten, of als we boodschappen moeten vervoeren) zou ook voldoende moeten zijn.
Dan komen we dus op het puntje van m'n spieren, want de cabrio is geen auto om kleine eindjes mee naar school te rijden enzo, dat is echt gewoon zonde van die auto, dat is niet goed voor een auto en moet je niet doen met een oude auto die je rijdend wilt houden.
Dus eigenlijk denk ik dat we naar een elektrische fiets gaan kijken.
Dat weet ik niet, ik heb nu op de moederfiets ook zo'n zadeltje dat op het buisframe gemonteerd is, achterop vind ik al niet prettig.quote:Op maandag 24 april 2017 22:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal een verandering, van een auto naar een fiets. En hoelang blijft Soneal daarop passen?
Zijn ook wel grote auto's natuurlijk. Twee van dat soort auto's voor de deur tikt wel aan ja. Een elektrische fiets als vervanger lijkt mij inderdaad geen gek idee voor in de stad.quote:Op maandag 24 april 2017 21:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het was de cabrio niet maar de Sport Sedan, de cabrio heeft een andere afweging waarde/acceptabele kosten.
Maar goed, die hebben we gekocht om over 10 jaar nog rijdend te hebben.
Al met al is dit dus wel een beetje het dilemma; we hebben 2 dure auto's voor de deur staan (aan wegenbelasting en verzekering al ¤ 110 per maand per auto, en dan hebben ze nog geen meter gereden, en ze lusten wel wat benzine) en N reist met de trein naar het werk en ik heb in principe ook niet echt een auto nodig, dus alleen de cabrio (voor als we wel naar buiten de stad moeten, of als we boodschappen moeten vervoeren) zou ook voldoende moeten zijn.
Dan komen we dus op het puntje van m'n spieren, want de cabrio is geen auto om kleine eindjes mee naar school te rijden enzo, dat is echt gewoon zonde van die auto, dat is niet goed voor een auto en moet je niet doen met een oude auto die je rijdend wilt houden.
Dus eigenlijk denk ik dat we naar een elektrische fiets gaan kijken.
Achterop is waarschijnlijk niet zo prettig omdat je er dan geen zicht op hebt. Dus als het wat lijkt, is het te hopen dat er voorop een zitje gemaakt kan worden. Zelf fietsen, ik weet het niet, daar lijkt hij me nu nog te jong voor. Maar als het wel een optie is, is het een kwestie van tijdelijkheid met de elektrische fiets.quote:Op maandag 24 april 2017 22:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik heb nu op de moederfiets ook zo'n zadeltje dat op het buisframe gemonteerd is, achterop vind ik al niet prettig.
Ik weet niet eens of zo'n buiszadel wel een optie is op een elektrische fiets.
Maar goed, hij kan ook zelf gaan fietsen natuurlijk, hoewel ik dat eigenlijk nog niet zo prettig vind, gezien de route, maar hij heeft klasgenoten die uit de binnenstad naar school komen fietsen, dus die hebben met nog veel meer verkeer te maken.
Nee, het is vooral onprettig omdat een moederfiets al een langer frame heeft (wel prettig) maar al het gewicht dan op de achterkant zit, en dat is alleen van mijzelf al behoorlijk wat en dan komt daar nog een 6-jarige bij.quote:Op maandag 24 april 2017 22:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Achterop is waarschijnlijk niet zo prettig omdat je er dan geen zicht op hebt. Dus als het wat lijkt, is het te hopen dat er voorop een zitje gemaakt kan worden. Zelf fietsen, ik weet het niet, daar lijkt hij me nu nog te jong voor. Maar als het wel een optie is, is het een kwestie van tijdelijkheid met de elektrische fiets.
Het barst bij zijn school van de bakfietsen, ook elektrisch, maar ik heb maar één kind in die leeftijd hè, en daar blijft het bij, dus een bakfiets lijkt me behoorlijk overdreven.... al even afgezien van de enorme voorraad ruimte die een bakfiets in zou nemen in de garage, maar goed, de cabrio kan nu onder de carport natuurlijkquote:Op maandag 24 april 2017 22:36 schreef Kowloon het volgende:
Ik zie hier in de buurt wel eens iemand fietsen met een elektrisch bakfiets. Ideetje?
Nou dat dus, zonder dat er een meter gereden is ben ik nu al ¤ 220 per maand kwijt aan wegenbelasting en verzekering, en dat is best veel. Als dat gehalveerd kan worden kom je een heel eind, en de onderhoudskosten van de andere auto verdubbelen ook niet ineens, alleen het brandstofverbruik zal fors meer worden.quote:Op maandag 24 april 2017 22:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zijn ook wel grote auto's natuurlijk. Twee van dat soort auto's voor de deur tikt wel aan ja. Een elektrische fiets als vervanger lijkt mij inderdaad geen gek idee voor in de stad.
Best fors inderdaad. Dus je bent al gauw 500-750 euro kwijt als je al je vervoerskosten per maand bij elkaar optelt?quote:Op maandag 24 april 2017 22:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou dat dus, zonder dat er een meter gereden is ben ik nu al ¤ 220 per maand kwijt aan wegenbelasting en verzekering, en dat is best veel. Als dat gehalveerd kan worden kom je een heel eind, en de onderhoudskosten van de andere auto verdubbelen ook niet ineens, alleen het brandstofverbruik zal fors meer worden.
Meer, ik heb van beide auto's tot op de cent de kosten, en als ik de aanschafkosten er bij bereken dan heeft de auto die nu overleden is 472 per maand gekost (ex afschrijving, want die zou meer zijn dan de auto gekost heeft) en kost de cabrio tot nu toe 384 per maand (maar dat zal dus wel gaan stijgen zonder de Sport Sedan).quote:Op maandag 24 april 2017 22:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Best fors inderdaad. Dus je bent al gauw 500-750 euro kwijt als je al je vervoerskosten per maand bij elkaar optelt?
Jeetje, boel geld. Vind eigenlijk mijn OV-kosten al veel - en die worden dan volledig gedekt met m'n reiskostenvergoeding.quote:Op maandag 24 april 2017 22:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Meer, ik heb van beide auto's tot op de cent de kosten, en als ik de aanschafkosten er bij bereken dan heeft de auto die nu overleden is 472 per maand gekost (ex afschrijving, want die zou meer zijn dan de auto gekost heeft) en kost de cabrio tot nu toe 384 per maand (maar dat zal dus wel gaan stijgen zonder de Sport Sedan).
Dus dan zit je op 856 per maand.
Ja, dan reist N ook nog met de treinquote:Op maandag 24 april 2017 22:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jeetje, boel geld. Vind eigenlijk mijn OV-kosten al veel - en die worden dan volledig gedekt met m'n reiskostenvergoeding.
Moet vanaf dit jaar belasting betalen over een deel van m'n reis- en onkostenvergoeding.quote:Op maandag 24 april 2017 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dan reist N ook nog met de trein
Maar goed, dat wordt idd ruimschoots gedekt door z'n reiskostenvergoeding.
Hij betaalt al belasting over de helft van z'n mobiliteitsbudget, maar de andere helft die als kilometervergoeding netto uit z'n budget gaat is al meer dan voldoende om z'n treinkaart te dekken, maar hij reist ook wel erg goedkoop, want dalurenquote:Op maandag 24 april 2017 22:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Moet vanaf dit jaar belasting betalen over een deel van m'n reis- en onkostenvergoeding.
Alsof de verzorgingsstaat nog niet genoeg kan roken van uitmuntende sponsoren zoals ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |