abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 april 2017 @ 21:53:53 #226
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170464779
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:51 schreef skysherrif het volgende:

[..]

wat wil macron eigenlijk met de pensioenen doen
Ambitieuze plannen die er niet gaan komen (37 losse schema's vervangen door 1 nationaal pensioensysteem) en tegelijkertijd vrij weinig concreets over hoogte en leeftijd (leeftijd gaat de komende 5 jaar niet omhoog onder zijn bewind).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170464785
quote:
15s.gif Op maandag 24 april 2017 21:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Fillon wilde de pensioenleeftijd verhogen.
Da's natuurlijk minder een dingetje als je zelf al met pensioen bent ;).
Die groep kent het FN van Jean-Marie natuurlijk ook nog goed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 24 april 2017 @ 21:54:46 #228
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170464802
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 21:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die groep kent het FN van Jean-Marie natuurlijk ook nog goed.
Zou de groep 50-64 dat niet (bijna) net zo goed kennen?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170464937
quote:
15s.gif Op maandag 24 april 2017 21:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zou de groep 50-64 dat niet (bijna) net zo goed kennen?
Wel in mindere mate denk ik. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat enkel de pensioenen een dusdanige impact hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 24 april 2017 @ 22:02:28 #230
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170465037
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 21:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wel in mindere mate denk ik. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat enkel de pensioenen een dusdanige impact hebben.
Andere mogelijke verklaring: het is een vrouw.
Zeker onder ouderen (toch wat conservatiever) scoren die lager.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170465041
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 21:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wel in mindere mate denk ik. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat enkel de pensioenen een dusdanige impact hebben.
Kan helaas niet de poll meer terugvinden, wat de 2e keus was van de meeste stemmers. Le pen kreeg na Fillon wel de meeste van Melenchon, maar er gingen er natuurlijk veel meer naar Macron.

Uit mijn hoofd zo'n 10 a 20 procent van de Melenchon stemmers
  † In Memoriam † maandag 24 april 2017 @ 22:10:10 #232
137949 Disana
pi_170465258
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, het was de cabrio niet maar de Sport Sedan, de cabrio heeft een andere afweging waarde/acceptabele kosten.
Maar goed, die hebben we gekocht om over 10 jaar nog rijdend te hebben.

Al met al is dit dus wel een beetje het dilemma; we hebben 2 dure auto's voor de deur staan (aan wegenbelasting en verzekering al ¤ 110 per maand per auto, en dan hebben ze nog geen meter gereden, en ze lusten wel wat benzine) en N reist met de trein naar het werk en ik heb in principe ook niet echt een auto nodig, dus alleen de cabrio (voor als we wel naar buiten de stad moeten, of als we boodschappen moeten vervoeren) zou ook voldoende moeten zijn.
Dan komen we dus op het puntje van m'n spieren, want de cabrio is geen auto om kleine eindjes mee naar school te rijden enzo, dat is echt gewoon zonde van die auto, dat is niet goed voor een auto en moet je niet doen met een oude auto die je rijdend wilt houden.

Dus eigenlijk denk ik dat we naar een elektrische fiets gaan kijken.
Dat lijkt me nogal een verandering, van een auto naar een fiets. En hoelang blijft Soneal daarop passen?
  maandag 24 april 2017 @ 22:32:22 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170465874
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal een verandering, van een auto naar een fiets. En hoelang blijft Soneal daarop passen?
Dat weet ik niet, ik heb nu op de moederfiets ook zo'n zadeltje dat op het buisframe gemonteerd is, achterop vind ik al niet prettig.
Ik weet niet eens of zo'n buiszadel wel een optie is op een elektrische fiets.
Maar goed, hij kan ook zelf gaan fietsen natuurlijk, hoewel ik dat eigenlijk nog niet zo prettig vind, gezien de route, maar hij heeft klasgenoten die uit de binnenstad naar school komen fietsen, dus die hebben met nog veel meer verkeer te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170465883
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, het was de cabrio niet maar de Sport Sedan, de cabrio heeft een andere afweging waarde/acceptabele kosten.
Maar goed, die hebben we gekocht om over 10 jaar nog rijdend te hebben.

Al met al is dit dus wel een beetje het dilemma; we hebben 2 dure auto's voor de deur staan (aan wegenbelasting en verzekering al ¤ 110 per maand per auto, en dan hebben ze nog geen meter gereden, en ze lusten wel wat benzine) en N reist met de trein naar het werk en ik heb in principe ook niet echt een auto nodig, dus alleen de cabrio (voor als we wel naar buiten de stad moeten, of als we boodschappen moeten vervoeren) zou ook voldoende moeten zijn.
Dan komen we dus op het puntje van m'n spieren, want de cabrio is geen auto om kleine eindjes mee naar school te rijden enzo, dat is echt gewoon zonde van die auto, dat is niet goed voor een auto en moet je niet doen met een oude auto die je rijdend wilt houden.

Dus eigenlijk denk ik dat we naar een elektrische fiets gaan kijken.
Zijn ook wel grote auto's natuurlijk. :) Twee van dat soort auto's voor de deur tikt wel aan ja. Een elektrische fiets als vervanger lijkt mij inderdaad geen gek idee voor in de stad.
  † In Memoriam † maandag 24 april 2017 @ 22:34:54 #236
137949 Disana
pi_170465923
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik heb nu op de moederfiets ook zo'n zadeltje dat op het buisframe gemonteerd is, achterop vind ik al niet prettig.
Ik weet niet eens of zo'n buiszadel wel een optie is op een elektrische fiets.
Maar goed, hij kan ook zelf gaan fietsen natuurlijk, hoewel ik dat eigenlijk nog niet zo prettig vind, gezien de route, maar hij heeft klasgenoten die uit de binnenstad naar school komen fietsen, dus die hebben met nog veel meer verkeer te maken.
Achterop is waarschijnlijk niet zo prettig omdat je er dan geen zicht op hebt. Dus als het wat lijkt, is het te hopen dat er voorop een zitje gemaakt kan worden. Zelf fietsen, ik weet het niet, daar lijkt hij me nu nog te jong voor. Maar als het wel een optie is, is het een kwestie van tijdelijkheid met de elektrische fiets.

Ik ga nu naar bed en ben benieuwd naar wat je uiteindelijk besluit.
pi_170465956
Ik zie hier in de buurt wel eens iemand fietsen met een elektrisch bakfiets. Ideetje? :P
  maandag 24 april 2017 @ 22:36:43 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170465975
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Achterop is waarschijnlijk niet zo prettig omdat je er dan geen zicht op hebt. Dus als het wat lijkt, is het te hopen dat er voorop een zitje gemaakt kan worden. Zelf fietsen, ik weet het niet, daar lijkt hij me nu nog te jong voor. Maar als het wel een optie is, is het een kwestie van tijdelijkheid met de elektrische fiets.
Nee, het is vooral onprettig omdat een moederfiets al een langer frame heeft (wel prettig) maar al het gewicht dan op de achterkant zit, en dat is alleen van mijzelf al behoorlijk wat :+ en dan komt daar nog een 6-jarige bij.
Dat hij tussen m'n armen zit is op alle fronten prettiger, en idd veel gezelliger.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 24 april 2017 @ 22:38:27 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170466020
quote:
3s.gif Op maandag 24 april 2017 22:36 schreef Kowloon het volgende:
Ik zie hier in de buurt wel eens iemand fietsen met een elektrisch bakfiets. Ideetje? :P
Het barst bij zijn school van de bakfietsen, ook elektrisch, maar ik heb maar één kind in die leeftijd hè, en daar blijft het bij, dus een bakfiets lijkt me behoorlijk overdreven.... al even afgezien van de enorme voorraad ruimte die een bakfiets in zou nemen in de garage, maar goed, de cabrio kan nu onder de carport natuurlijk :')
Maar die wil ik 's zomers wel graag binnen kunnen zetten, gewoon met de kap open ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 24 april 2017 @ 22:40:04 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170466070
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:32 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zijn ook wel grote auto's natuurlijk. :) Twee van dat soort auto's voor de deur tikt wel aan ja. Een elektrische fiets als vervanger lijkt mij inderdaad geen gek idee voor in de stad.
Nou dat dus, zonder dat er een meter gereden is ben ik nu al ¤ 220 per maand kwijt aan wegenbelasting en verzekering, en dat is best veel. Als dat gehalveerd kan worden kom je een heel eind, en de onderhoudskosten van de andere auto verdubbelen ook niet ineens, alleen het brandstofverbruik zal fors meer worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 24 april 2017 @ 22:41:53 #241
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170466118
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou dat dus, zonder dat er een meter gereden is ben ik nu al ¤ 220 per maand kwijt aan wegenbelasting en verzekering, en dat is best veel. Als dat gehalveerd kan worden kom je een heel eind, en de onderhoudskosten van de andere auto verdubbelen ook niet ineens, alleen het brandstofverbruik zal fors meer worden.
Best fors inderdaad. Dus je bent al gauw 500-750 euro kwijt als je al je vervoerskosten per maand bij elkaar optelt?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 24 april 2017 @ 22:53:11 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170466420
quote:
15s.gif Op maandag 24 april 2017 22:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Best fors inderdaad. Dus je bent al gauw 500-750 euro kwijt als je al je vervoerskosten per maand bij elkaar optelt?
Meer, ik heb van beide auto's tot op de cent de kosten, en als ik de aanschafkosten er bij bereken dan heeft de auto die nu overleden is 472 per maand gekost (ex afschrijving, want die zou meer zijn dan de auto gekost heeft) en kost de cabrio tot nu toe 384 per maand (maar dat zal dus wel gaan stijgen zonder de Sport Sedan).
Dus dan zit je op 856 per maand.

Als ik de aanschaf en dergelijke niet meereken zit ik voor belasting, verzekering, brandstof en onderhoud voor de beide auto's samen nog op ¤ 570 per maand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 24 april 2017 @ 22:54:56 #243
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170466468
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Meer, ik heb van beide auto's tot op de cent de kosten, en als ik de aanschafkosten er bij bereken dan heeft de auto die nu overleden is 472 per maand gekost (ex afschrijving, want die zou meer zijn dan de auto gekost heeft) en kost de cabrio tot nu toe 384 per maand (maar dat zal dus wel gaan stijgen zonder de Sport Sedan).
Dus dan zit je op 856 per maand.
Jeetje, boel geld. Vind eigenlijk mijn OV-kosten al veel - en die worden dan volledig gedekt met m'n reiskostenvergoeding.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 24 april 2017 @ 22:58:00 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170466556
quote:
15s.gif Op maandag 24 april 2017 22:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jeetje, boel geld. Vind eigenlijk mijn OV-kosten al veel - en die worden dan volledig gedekt met m'n reiskostenvergoeding.
Ja, dan reist N ook nog met de trein :D :')
Maar goed, dat wordt idd ruimschoots gedekt door z'n reiskostenvergoeding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 24 april 2017 @ 22:58:57 #245
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170466588
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dan reist N ook nog met de trein :D :')
Maar goed, dat wordt idd ruimschoots gedekt door z'n reiskostenvergoeding.
Moet vanaf dit jaar belasting betalen over een deel van m'n reis- en onkostenvergoeding.
Alsof de verzorgingsstaat nog niet genoeg kan roken van uitmuntende sponsoren zoals ik.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 24 april 2017 @ 23:00:10 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170466617
quote:
8s.gif Op maandag 24 april 2017 22:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Moet vanaf dit jaar belasting betalen over een deel van m'n reis- en onkostenvergoeding.
Alsof de verzorgingsstaat nog niet genoeg kan roken van uitmuntende sponsoren zoals ik.
Hij betaalt al belasting over de helft van z'n mobiliteitsbudget, maar de andere helft die als kilometervergoeding netto uit z'n budget gaat is al meer dan voldoende om z'n treinkaart te dekken, maar hij reist ook wel erg goedkoop, want daluren ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170466621
856, dat red ik ook net niet meer mijn reiskostenvergoeding. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 24 april 2017 @ 23:01:13 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170466646
Als ik de berekening er op loslaat van wat de kosten zouden zijn als hij weer een leaseauto van de zaak zou nemen dan wordt het een lastige, misschien dat het interessant wordt als de Tesla model 3 hier op de markt komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 24 april 2017 @ 23:01:45 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170466664
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:00 schreef Monolith het volgende:
856, dat red ik ook net niet meer mijn reiskostenvergoeding. :P
Daar hebben hadden we wel 2 auto's van hè ;)

Edit.... vvt :{ ;( :'( :'( :'( :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 24 april 2017 @ 23:03:47 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170466713
Daar baal ik gewoon het meest van; het was zo'n heerlijke auto... supercompleet, bedenk het en het zat erop, zeker voor een auto van die leeftijd uitzonderlijk, en dat soort dingen mis je echt als je gaat kijken wat je in plaats daarvan zou kunnen gaan rijden, maar niet maandelijks al ¤ 110 kost om naast het huis te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')