abonnement Unibet Coolblue
pi_170454722
Graaf Denkula heeft ongelijk gekregen.
https://www.rechtspraak.n(...)ding-te-betalen.aspx
quote:
Sylvana Simons, ex-kandidaat Tweede Kamerlid voor Denk, hoeft de stichting achter de politieke partij geen vergoeding of boete te betalen. Dat heeft de kantonrechter bepaald. De stichting is veroordeeld tot het betalen van de kosten van het geding.
quote:
Dat Simons op 24 december 2016 een e-mail stuurde waarin zij schreef dat zij zich terugtrok als kandidaat-Kamerlid voor Denk, betekent niet dat de stichting mocht aannemen dat Simons de arbeidsovereenkomst met de stichting wilde beëindigen. Het gegeven dat Simons tijdens haar dienstverband bezig was met het oprichten van een eigen partij (Artikel 1) is bovendien niet per se strijdig met goed werknemerschap: het staat iedereen immers vrij een politieke partij te beginnen. Omdat Simons wel heeft berust in het ontslag op staande voet dat de stichting haar later heeft gegeven, is de arbeidsovereenkomst overigens wel beëindigd. Omdat de stichting dit ontslag niet rechtsgeldig heeft gegeven, moet de stichting Simons een vergoeding betalen.
quote:
Kritische uitlatingen
De kantonrechter oordeelt verder dat Simons het (in haar arbeidscontract zeer vaag geformuleerde) geheimhoudingsbeding niet heeft geschonden. Een kandidaat Tweede Kamerlid – die zich volledig in het politieke en daarmee publieke debat begeeft – moet immers kritische opmerkingen kunnen maken.
Simons was bovendien in dienst van de stichting Ondersteuning Groep Kuzu/Özturk en niet van Denk. Het staat Simons vrij, ook als ex-werknemer, zich kritisch uit te laten over de keuzes en denkbeelden van Denk, zeker tegen de achtergrond van haar eigen politieke carrière als partijleidster van Artikel 1 en de in de Grondwet verankerde vrijheid van meningsuiting.
Het politieke debat bestaat uit conflicterende standpunten: een geheimhoudingsbeding kan niet zo ver strekken dat het Simons belemmert kritische beschouwingen te uiten en aan politiek te doen – dat zou een te vergaande inperking van de vrijheid van meningsuiting inhouden. Door de stichting Ondersteuning Groep Kuzu/Özturkz zijn bovendien geen concrete geheimen of bijzonderheden van haar benoemd die door toedoen van Simons in de publiciteit zijn gekomen.
ingridvrooijen twitterde op maandag 24-04-2017 om 12:39:03 Sylvana Simons moet DENK nog wel 73 euro betalen voor een snelheidsovertreding én 35 euro voor het te laat inleveren van leaseauto. reageer retweet
_O-
pi_170454743
_O-

Benieuwd of mevrouw die vergoeding accepteert. Zou d'r wel sieren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_170454826
Geinig.Vind het allemaal ratten maar gun het Denk nog minder dan die Simons.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_170454881
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:54 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Geinig.Vind het allemaal ratten maar gun het Denk nog minder dan die Simons.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 24 april 2017 @ 14:59:24 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170454933
Turkse bekken zullen schuimen.
pi_170455103
73 euro voor een snelheidsovertreding.

Sylvana kan ook al niet autorijden.
pi_170459452
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Turkse bekken zullen schuimen.
Denk accepteert verloren rechtszaak tegen Sylvana niet en gaat in beroep

Denk gaat in beroep tegen de uitspraak van de rechter dat ex-medewerker Sylvana Simons de politieke partij geen schadevergoeding hoeft te betalen, maar zelfs geld krijgt. ,,Een bizarre situatie'', liet een woordvoerder weten.

Volgens Denk staat het als een paal boven water dat Simons na haar onverwachte vertrek in december niet meer van plan was te komen werken in haar functie als communicatieadviseur bij de partij.
De rechter in Amsterdam bepaalde vandaag echter dat Simons geen schadevergoeding hoeft te betalen aan de stichting achter haar voormalige politieke partij Denk. Die eiste in totaal 62.000 euro omdat ze zich niet aan haar opzegtermijn zou hebben gehouden en haar geheimhoudingsplicht zou hebben geschonden door zich negatief uit te laten over DENK.

Mail
Dat Simons op 24 december vorig jaar een e-mail stuurde waarin ze aangaf dat ze zich terugtrok als kandidaat-Kamerlid voor Denk, betekent volgens de rechter niet dat de stichting achter de partij mocht aannemen dat zij ook haar arbeidsbijeenkomst wilde beëindigen.
Het ontslag op staande voet van Simons was volgens de rechter niet rechtsgeldig. Daarom moet de stichting Simons een vergoeding van een kleine 5000 euro aan salaris en enkele toeslagen betalen.

Verder stond het Simons volgens de rechter vrij zich kritisch uit te laten over de keuzes en denkbeelden van de partij. Ze heeft het in haar arbeidscontract ,,zeer vaag geformuleerde'' geheimhoudingsbeding dan ook niet geschonden. Een kandidaat-Kamerlid moet volgens de rechter bovendien kritisch kunnen zijn.
http://www.ad.nl/politiek(...)-in-beroep~a88bc06d/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_170461243
Hehe :) goed nieuws

Kuzu en Ozturk zijn vast boos over het feit dat ze geen Turkse Akp-politiek kunnen bedrijven waarbij ze zelf op de stoel van de rechter kunnen gaan zitten.

Toen ik las dat ze 62000 van Sylvana eisten wist ik al dat het een onhaalbare zaak was. Pure luchtfietserij en bananenpolitiek om maar wat groots in de media te roepen zonder vooraf het wetboek erbij te pakken. Dat werkt in het moderne Turkije wel maar in Nederland gaat de haalbaarheid er zwaar op achteruit als je je pseudo-claims in een feitelijke privé-zaak door de media schreeuwt en er iets publieks van maakt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Beathoven op 24-04-2017 19:59:30 ]
pi_170461783
DENK zal nu wel een Turkse rechter gaan eisen want anders is dat racisme!
pi_170461940
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:07 schreef luxerobots het volgende:
73 euro voor een snelheidsovertreding.

Sylvana kan ook al niet autorijden.
Ik vind het vooral bizar dat iemand die parttime 'communciatieadviseur' is een dergelijk salaris en een lease auto krijgt. Zeker omdat het hier de stichting ter ondersteuning van de Tweede Kamerfractie betreft die uit belastingegeld wordt betaald.
pi_170463150
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:20 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik vind het vooral bizar dat iemand die parttime 'communciatieadviseur' is een dergelijk salaris en een lease auto krijgt. Zeker omdat het hier de stichting ter ondersteuning van de Tweede Kamerfractie betreft die uit belastingegeld wordt betaald.
Kennelijk mag dat wettelijk gezien, of het ook ethisch is, is een andere vraag.
  maandag 24 april 2017 @ 21:12:19 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170463540
De rechter trapte er niet in :D
pi_170463664
Graaf Drakula? 😕
pi_170464715
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:20 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik vind het vooral bizar dat iemand die parttime 'communciatieadviseur' is een dergelijk salaris en een lease auto krijgt. Zeker omdat het hier de stichting ter ondersteuning van de Tweede Kamerfractie betreft die uit belastingegeld wordt betaald.
jij zou bijna denken dat ze nog andere inkomsten hebben...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 24 april 2017 @ 21:56:42 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170464866
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2017 21:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

jij zou bijna denken dat ze nog andere inkomsten hebben...
Nee de vergoedingen zijn volgens mij best royaal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170465179
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:17 schreef Szikha2 het volgende:
Graaf Drakula? 😕
Kan niet, die is allergisch voor knoflook, en Turken poetsen daar hun tanden mee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170465204
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2017 21:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

jij zou bijna denken dat ze nog andere inkomsten hebben...
De partij DENK heeft vast nog andere inkomsten, maar het betreft hier niet de partij maar de stichting ter ondersteuning van de Tweede Kamerfractie. De regels daarvoor zijn nogal vaag, maar ik denk dat dit wel echt op het randje is. Zo hebben ze ook een voormalig miss Nederland ingehuurd als 'persvoorlichter'. Sinds eind vorig jaar zijn de regels voor afsplitsingen veranderd (ze krijgen nu alleen nog geld om een secretaresse in te huren) dus gelukkig dat dit soort constructies niet meer voor kunnen komen.
  maandag 24 april 2017 @ 22:40:43 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170466091
Ik heb me enorm gestoord aan de manier waarop Sylvana het racismedebat voert, maar bij haar heb ik tenminste nog het idee dat ze wel oprecht strijdt voor iets waar ze echt voor staat, ook al vind ik de manier waarop zeker niet de juiste.

De DENK-mannetjes zijn totaal niet oprecht en liegen gewoon openlijk over hun ware motieven. Gecombineerd met laster zoals laatst toen ze Nederlandse doktoren ervan beschuldigden allochtonen minder goed te helpen.
  maandag 24 april 2017 @ 22:40:58 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170466096
Sylvana. O+
En nu weer gauw tof doen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170466502
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 19:52 schreef Beathoven het volgende:
Hehe :) goed nieuws

Kuzu en Ozturk zijn vast boos over het feit dat ze geen Turkse Akp-politiek kunnen bedrijven waarbij ze zelf op de stoel van de rechter kunnen gaan zitten.

Toen ik las dat ze 62000 van Sylvana eisten wist ik al dat het een onhaalbare zaak was. Pure luchtfietserij en bananenpolitiek om maar wat groots in de media te roepen zonder vooraf het wetboek erbij te pakken. Dat werkt in het moderne Turkije wel maar in Nederland gaat de haalbaarheid er zwaar op achteruit als je je pseudo-claims in een feitelijke privé-zaak door de media schreeuwt en er iets publieks van maakt.
Het bedrag heeft weinig impact op de uitspraak van de rechter. Die valt eerder over vage, onhoudbare clausules zoals je die in vele arbeidsovereenkomsten ziet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170466687
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kan niet, die is allergisch voor knoflook, en Turken poetsen daar hun tanden mee.
Mijn oma drinkt knoflook thee :r
pi_170467256
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:02 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Mijn oma drinkt knoflook thee :r
Wat zal jij blij zijn als ze je een kusje wil geven voor je verjaardag. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170470338
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De stichting achter haar voormalige politieke partij Denk eiste in totaal 62.000 euro omdat ze zich niet aan haar opzegtermijn zou hebben gehouden en haar geheimhoudingsplicht zou hebben geschonden door zich negatief uit te laten over DENK.
Als de negatieve uitlatingen zouden vallen onder de geheimhoudingsplicht, zijn die uitlatingen dan niet bij deze bevestigd als de waarheid? Leugens vallen niet onder een geheimhoudingsplicht lijkt me zo.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_170470397
Grappige uitkomst. DENK dacht Simons geld afhandig te maken, maar nu mag Graaf Denkula zelf de portemonnee trekken.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2017 08:39:10 ]
pi_170476489
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 08:38 schreef Elfletterig het volgende:
Grappige uitkomst. DENK dacht Simons geld afhandig te maken, maar nu mag Graaf Denkula zelf de portemonnee trekken. [ afbeelding ]
Misschien kunnen ze Turkije weer ff bellen om Erdogan te laten speechen.
  dinsdag 25 april 2017 @ 14:15:33 #26
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170476646
Sowieso wel een fijne uitspraak, want het betekent dat de rechter hier stevig stelling heeft genomen voor de vrijheid van meningsuiting.
pi_170479443
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 14:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze Turkije weer ff bellen om Erdogan te laten speechen.
Nee joh, de strijd is gestreden en gewonnen. DENK heeft z'n 3 zetels, Erdogan heeft z'n referendum.
pi_170479694
Hoe kwam Denk eigenlijk aan het geld om Sylvana (en anderen) 5000euro salaris te betalen? Een deel van het eigen salaris ingeleverd of gewoon giften?
pi_170484073
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:40 schreef Physsic het volgende:
Hoe kwam Denk eigenlijk aan het geld om Sylvana (en anderen) 5000euro salaris te betalen? Een deel van het eigen salaris ingeleverd of gewoon giften?
Alle Tweede Kamerfracties - dus ook de afgesplitste fracties zoals groep Kuzu/Ozturk - krijgen geld en middelen ter ondersteuning. Geld om personeel in te huren (beleidsmedewerkers, voorlichters, secretaresses, etc.) en middelen zoals een werkplek. Dit staat dus min of meer los van de partij DENK, want die zat destijds nog niet officieel in de Tweede Kamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')