abonnement Unibet Coolblue
pi_170457574
Worstel je een beetje met je identiteit of is dit gewoon weer zo'n fase waarin je 1001 topics over, min of meer, hetzelfde opent?
  maandag 24 april 2017 @ 17:04:47 #27
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170457668
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 16:59 schreef Deshain het volgende:
Worstel je een beetje met je identiteit of is dit gewoon weer zo'n fase waarin je 1001 topics over, min of meer, hetzelfde opent?
Reden nummer 2.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 24 april 2017 @ 19:31:45 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170460702
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 16:59 schreef Deshain het volgende:
Worstel je een beetje met je identiteit of is dit gewoon weer zo'n fase waarin je 1001 topics over, min of meer, hetzelfde opent?
Nou ik worstel ook met mijn identiteit idd.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170460957
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 12:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe ervaar je dat als man of vrouw?

Dit topic gaat over daten met een ander cultuur of versieren/versierd worden van iemand uit een ander cultuur. Wat valt je op? Wat is je ervaring? Positief en negatieve.

Doe je best om niet racistisch te zijn. Dus geen harde oordelen van "cultuur X is zo" en daarom zijn het allemaal walgelijke mensen. Gewoon omschrijven wat je zelf hebt ervaren of gezien in je omgeving.
Mensen van buiten af hebben vaak de neiging heel Nederland als 1 cultuur te zien, maar dat valt ook wel mee.

Per regio heb je al een cultuur (Brabants vs Fries, Noord-Hollands vs Gelders, streng protestants vs we doen waar we zin in hebben). En dan binnen een regio ook weer subculturen: ballen vs christenen, moslims vs niet-moslims, Hindoestanen vs Nederlanders en punkers vs liberale doe-maar-gewoon-types.

Kortom, het is maar net hoe zwaar je het zelf ziet :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170465888
Zelf een keer kort met een Turks meisje omgegaan. De invloed van familie was direct duidelijk, ze kon niks zelf doen als ze dat wou (dingen die echt uitmaken). Vond haar best oke maar een relatie met zo'n persoon is vrij onmogelijk tenzij ik zelf ook islamitisch zou zijn.

Nu langere tijd een relatie (gezin, 6 jaar) met een meid uit een ander land. Juist daarmee een relatie omdat ze niet heel raar denkt en opgevoed is. Gewoon normaal en dan zijn er ook geen moeilijke dingen met daten waar je rekening mee moet houden ofzo.
Fylax is op televisie geweest
pi_170466246
Gedurende mijn stage kreeg ik het gevoel dat Syrische mannen heel direct zijn met complimenten geven nummers vragen etc. en daarbij geen rekening houden met het werk privé stukje. Tot daten heb ik het nooit laten komen.
  dinsdag 25 april 2017 @ 10:01:51 #32
123170 alors
zlata1234
pi_170471644
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:47 schreef Lot88 het volgende:
Gedurende mijn stage kreeg ik het gevoel dat Syrische mannen heel direct zijn met complimenten geven nummers vragen etc. en daarbij geen rekening houden met het werk privé stukje. Tot daten heb ik het nooit laten komen.
Dat zijn ze alleen naar westerse meisjes waar ze niet serieus mee zijn. Bij Syrische meisjes durven ze dat niet.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_170471823
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:01 schreef alors het volgende:

[..]

Dat zijn ze alleen naar westerse meisjes waar ze niet serieus mee zijn. Bij Syrische meisjes durven ze dat niet.
Of ze wilden gewoon snel een verblijfsvergunning ;)
  dinsdag 25 april 2017 @ 10:51:27 #34
123170 alors
zlata1234
pi_170472472
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:11 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Of ze wilden gewoon snel een verblijfsvergunning ;)
Ook een reële optie :) Al krijgen Syriërs standaard een verblijfsvergunning.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_170472505
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:51 schreef alors het volgende:

[..]

Ook een reële optie :) Al krijgen Syriërs standaard een verblijfsvergunning.
klopt maar destijds veel sprake van verlengde asielprocedures
pi_170473069
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:47 schreef Lot88 het volgende:
Gedurende mijn stage kreeg ik het gevoel dat Syrische mannen heel direct zijn met complimenten geven nummers vragen etc. en daarbij geen rekening houden met het werk privé stukje. Tot daten heb ik het nooit laten komen.
En de andere niet Syrische asielzoekers?

Met 1 inmiddels getrouwd?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170473198
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

En de andere niet Syrische asielzoekers?

Met 1 inmiddels getrouwd?
whaha nee, ik prefereer Nederlandse mannen
pi_170473462
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:28 schreef Lot88 het volgende:

[..]

whaha nee, ik prefereer Nederlandse mannen
Kan niet in dit topic hè?
:{w
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170473611
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Kan niet in dit topic hè?
:{w
Hm o ja sorry. In Londen heb ik wel geflirt met een knappe bouwvakker aan de overkant van mijn hotel! Was een afrikaans typje. Ook direct de enige man met een donkere huidskleur die ik wel oke vond.
Verder vind ik getinte mannen wel seksy hoor.
  dinsdag 25 april 2017 @ 11:59:40 #41
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170473796
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Kan niet in dit topic hè?
:{w
Wie zei dat dat niet kan? Ze mag prefereren wat ze wilt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170473846
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wie zei dat dat niet kan? Ze mag prefereren wat ze wilt.
Dank u :Y
pi_170474181
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:50 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Hm o ja sorry. In Londen heb ik wel geflirt met een knappe bouwvakker aan de overkant van mijn hotel! Was een afrikaans typje. Ook direct de enige man met een donkere huidskleur die ik wel oke vond.
Verder vind ik getinte mannen wel seksy hoor.
Hap hap O+

Even ontopic, ik heb zelden met cultuur verschillen binnen een relatie te maken had. Hoogstens een beetje het erg directe van vrouwen uit de regio Amsterdam.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170474239
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hap hap O+

Even ontopic, ik heb zelden met cultuur verschillen binnen een relatie te maken had. Hoogstens een beetje het erg directe van vrouwen uit de regio Amsterdam.
Denk niet dat dat directe enkel van vrouwen uit de regio Amsterdam is hoor. Vrouwen worden mondiger of stiller naarmate ze meer ervaring opdoen.
pi_170474630
Ik heb een lange relatie gehad met een Engelsman en dat is toch een heel andere cultuur, ook in relaties. Veel meer verschillen dan je zou denken. Sommige vond ik best vervelend (ze hebben bv iets met leedvermaak) maar de meeste vond ik prettiger dan de Nederlandse.

Ik denk dat het hel veel verschil maakt of die persoon 'met een andere cultuur' in Nederland woont of in het land van die cultuur. Als ze in Nederland wonen kennen ze de Nederlandse cultuur al redelijk goed en hebben zich vaak ook minimaal een beetje aangepast. Dat kan je niet vergelijken met iemand die in die andere cultuur geboren, getogen is en nog steeds daar leeft.
pi_170476019
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:25 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Denk niet dat dat directe enkel van vrouwen uit de regio Amsterdam is hoor. Vrouwen worden mondiger of stiller naarmate ze meer ervaring opdoen.
Nou, dan zou dat ook moeten gelden voor vrouwen uit andere regio's.

Hier in Leiden is dat al minder, en in Zeeland waar ik voor werk kom nog meer. De Zeeuwse dames zijn sowieso meestal wat burgerlijker en veel rustiger dan in het Westen en al helemaal vergeleken met Amsterdamse vrouwen. En het maakt niet uit welke leeftijd, 50 jaar of 20.

En zoals gezegd, ik put niet alleen uit ervaring met vrouwen in relaties, maar ook hoe ze zijn op de werkvloer. Uiteraard zijn er ook uitzonderingen op de regel, mondige vrouwen vindt je ook in Zeeland, maar toch minder dan in Amsterdam.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 25 april 2017 @ 14:14:20 #47
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_170476616
Mijn ervaring is negatief. Hij vond het maar niks dat ik naar housepartys ga, alleen op vakantie...
Deed erg spastisch over eten waar mogelijk varkensvlees in zit...

In het begin deed hij zich moderner voor maar merkte na een tijdje dat het toch best een traditionele man is. Dat gaat bij mij gewoon niet werken.

Ook qua seks was de klik er niet en ging hij vooral voor z'n eigen genot.

Geen positieve ervaring voor mij dus. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_170476883
quote:
14s.gif Op maandag 24 april 2017 12:27 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik had een tijd iets met een Griek. Was leuk, vrij agressief met versieren was hij, verder nooit problemen gehad met culturen die botsten oid.
En toen ging hij weer terug naar Griekenland en dat was het einde van het verhaal.
hij gooide zijn eigen borden in?
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:51:54 #49
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170489109
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben een zeer multiculturele dater. Ik heb gedate met dames uit alle windstreken.

Verschillen heb ik eigenlijk niet gemerkt, behalve hoe er bij het thuisfront van de dames tegenaan gekeken word. Bij Marokanen en Hindoestanen moet het meestal allemaal stiekem omdat men er thuis niet vanaf mag weten. Niet alleen dat ze met mannen afspreken, maar dat het een man van buiten de eigen groep is. Maar vrouwen zijn vrouwen, dat verandert niet.
Verboden vruchten hè. Jij deugniet. ~O>
pi_170489617
Perzische man hier.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best goed in de markt lig qua vrouwen met uiteenlopende achtergronden dus intercultureel daten is voor mij vaak de norm geweest.

Maar ik merk laatste tijd wel dat ik steeds vaker op Nederlandse vrouwen val (en andersom), in tegenstelling tot vroeger waar ik krampachtig binnen de eigen gelederen wilde daten. Mijn humor, directe manier van communiceren en algehele levensbeschouwing (atheïst) duwen me de laatste jaren steeds vaker richting de Nederlandse cultuur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')