abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 23 april 2017 @ 22:02:23 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_170442294
Hier alles over speelgoed, voor alle leeftijden (nja, voor kinderen dan).
disclaimer
  zondag 23 april 2017 @ 22:03:21 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_170442341
Je kan zo'n pen ook in een enorme doos verpakken!
disclaimer
  zondag 23 april 2017 @ 22:11:17 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170442659
Doos doet het bij mijn zesjarige en de katten nog steeds goed als vermaak :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170444514
:D

Is die mini loco echt al leuk voor een 3-jarige?
S. 2014
J. 2016
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 23 april 2017 @ 22:57:03 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_170444585
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 22:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:D

Is die mini loco echt al leuk voor een 3-jarige?
bambimo , niet mini :P zul je moeten uitproberen. Ik ben zelf zo van .. als ze het nu niet leuk vinden, dan trek ik het over een half jaar nog eens uit de kast.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 23 april 2017 @ 23:04:50 #6
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_170444828
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 22:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:D

Is die mini loco echt al leuk voor een 3-jarige?
Mijn oudste vond dat toen al heel leuk ja. Maar dat ligt wel aan de interesses van je kind.

Bambino loco vindt mn 2.5 jarige nu erg leuk.
pi_170445010
Loco bambino is hier een succes. Er zijn natuurlijk ook veel verschillende boekjes erbij te krijgen, waarbij ook de moeilijkheidsgraad wel varieert. Er zijn dingen bij die I al echt heel makkelijk doet. Het is ook leuk om samen voor te gaan zitten, vind ik. Ik had het bij I's verjaardag als cadeau aan mijn schoonfamilie gevraagd (ook om te voorkomen dat we allemaal meuk van ze gingen krijgen :P ).

Mooie puzzels zijn ook aardig om te geven. I heeft bijvoorbeeld een grote vloerpuzzel van Peppa Pig, dat vindt ze erg leuk om te doen (https://www.bol.com/nl/p/(...)Type=suggestedsearch)

Verder is I een poppenmoedertje, dus hier was het bij haar derde verjaardag: een mooie poppenwagen, poppenbedje, flesjes, potje, etc.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 24 april 2017 @ 13:02:25 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170452195
Vloerpuzzel is idd ook de bom.
Of misschien een poppenhuis, GM?
KuikenGuppy
pi_170452487
Wat maakt een vloerpuzzel anders dan een gewone puzzel (afgezien van het formaat)?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 24 april 2017 @ 14:26:53 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_170454192
Het vraagt wel een iets andere manier van kijken/overzicht dan een kleine puzzel. Maar vooral is het heel cool om zo'n grote puzzel te maken :7
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:43:29 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170488889
Is een speelhuisje voor in de tuin misschien leuk GM, als je toch iets groots wil geven?
KuikenGuppy
pi_170683305
Bewaart iemand de voorbeelden die op de Duplo-dozen staan? Hoe bewaar je die handig?
pi_170683681
Hupje, ik knip de kleine voorbeeldjes aan de zijkant van de doos uit en die bewaar ik in een multomap met daarin van die plastic hoesjes. En zorg dat je het nummer van de doos meeknipt, dan kan je met wat googelen meestal nog wel een boekje, inhoudsopgave of plaatje terug vinden, ook van bijna antieke sets.

Ik doe het hier vooral omdat we heel veel duploblokken in bruikleen hebben van mijn zus, en ik dan over tig jaar nog een beetje uit kan zoeken wat van wie is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_171095476
Ik zoek wat advies voor buitenspeelgoed. Ik verwacht dat ik komende zomer niet heel erg mobiel ben en we deels op de eigen tuin zijn aangewezen. O wordt in augustus 2 jaar, wat raden jullie aan voor buitenspeelgoed?

Hij houdt van klimmen maar moet dat dan wel zelfstandig redelijk veilig kunnen doen. Is de kleine glijbaan van little tikes wat? Die lijkt zo klein, alsof hij daar volgende zomer al geen interesse meer in heeft. Maar de grote is misschien nog veel te hoog? Hebben jullie daar iets van beschermmatten/tegels omheen liggen?

En is iets van een Aquaplay-baan al leuk voor zijn leeftijd? Water spetteren en bad vindt hij geweldig namelijk. En wat is dan belangrijk om de baan op te selecteren aangezien ze tig varianten hebben?

Andere tips? Het moeten iig dingen zijn waar hij zelfstandig mee kan spelen. En een bal hebben we natuurlijk al ;)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 21 mei 2017 @ 14:48:57 #15
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171095577
N is 21 mnd en kan de grote glijbaan van little tikes wel aan.
Verder idd een flinke zandbak en waterspeelgoed.

Edit: ze is ook helemaal gek van 'polines'! (trampolines dus). Dus zo'n kleine is misschien ook nog wat.

[ Bericht 33% gewijzigd door SaskiaR op 21-05-2017 15:42:01 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171096556
Mijn N. kon de grote glijbaan toen ook al prima zelf. Wij hebben een zandbak en een speelhuisje die ze allebei geweldig vindt, maar stoepkrijt en een flinke teil water met een gietertje zijn favoriet. :P
  zondag 21 mei 2017 @ 15:50:51 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_171097109
Ik zou idd echt die grote doen. Onze dochter ging daar van af toen mijn zoon die voor zn derde verjaardag kreeg, toen was ze 1 jaar en anderhalve maand. Nou is zij wel nogal een dare devil maar dan zit je met een tweede verjaardag zeker wel safe. Beschermmatten enzo hebben wij er nooit bij gebruikt.
  zondag 21 mei 2017 @ 16:21:47 #18
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_171097982
Waterplay is voor kleintjes al leuk want water *O* maar groteren gaan er echt bewust met de bootjes mee spelen.

Echter is een glijbaan makkelijker en vaker te gebruiken (als in: die kan je buiten laten staan, hoeft niet gevuld elke keer en is ook met iets kouder weer leuk :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171098469
Bij de Action hebben ze een zand-/watertafel die heel erg leuk schijnt te zijn, voor ¤13,-. Malteser kan je daar meer over vertellen. Aquaplay is heel tof voor 2-jarigen.
Stoepkrijt is hier ook een grote hit. Mocht je een glijbaan kopen, dan is het ook tof om daar auto's vanaf te laten rijden.
pi_171099343
Ik kan bij de action nooit vinden wat ik zoek. Mijn man weigert ook om er nog naar binnen te gaan, en ik denk niet dat ik dat zelfstandig nog kan als ik een groot ding mee moet nemen :(

Bedankt iig voor alle tips, de lage glijbaan gaat het dus sowieso niet worden. O is nog niet zo van het zand/vieze handen, dat gaan we eerst nog een paar keer (laten) uitproberen bij het strand.

Stoepkrijt hebben we liggen, maar dat is niet zo handig in onze tuin met van die kleine steentjes. Dat kan dus alleen op de stoep voor het huis onder continu toezicht (ivm auto's op de straat).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 21 mei 2017 @ 17:26:34 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_171099408
Ff, mauw heeft heel veel gestoepkrijt op de stoep toen ik zwanger was. Dan pakte ik gewoon heel bennekelesque een stoel en een pot koffie en ging ik toezicht houden en naar m'n jong schreeuwen
8-)
disclaimer
pi_171101998
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:23 schreef FlyingFish het volgende:
Ik kan bij de action nooit vinden wat ik zoek. Mijn man weigert ook om er nog naar binnen te gaan, en ik denk niet dat ik dat zelfstandig nog kan als ik een groot ding mee moet nemen :(

Bedankt iig voor alle tips, de lage glijbaan gaat het dus sowieso niet worden. O is nog niet zo van het zand/vieze handen, dat gaan we eerst nog een paar keer (laten) uitproberen bij het strand.

Stoepkrijt hebben we liggen, maar dat is niet zo handig in onze tuin met van die kleine steentjes. Dat kan dus alleen op de stoep voor het huis onder continu toezicht (ivm auto's op de straat).
Wat MwCactus al zei, de watertafel van Action is echt een hit. Zit in een doos met handgreep en niet zwaar dus misschien toch nog te doen voor je? Twix laat de bootjes varen door met het schoeprad te draaien, water erin, eruit, sluizen open en dicht, met het bijbehorende gietertje water in het watermolentje, enz enz.

Stoepkrijt doet het ook op een grote plank hout, misschien is dat een optie?

Verder hebben we een kiepauto waar Twix met een schepje zand in doet en dan de wagen laat kiepen. En hij speelt graag met handveger en blik. Dus zelf oefenen met zand opvegen ;).

Een plank schuin op een tuinstoel leggen en daar auto's vanaf laten rijden.
pi_171102035
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 17:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ff, mauw heeft heel veel gestoepkrijt op de stoep toen ik zwanger was. Dan pakte ik gewoon heel bennekelesque een stoel en een pot koffie en ging ik toezicht houden en naar m'n jong schreeuwen
8-)
Haha, bennekelesque.... dat kennen ze boven de rivieren niet gok ik.
  zondag 21 mei 2017 @ 19:47:09 #24
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_171102106
#gaatmorgenkijkenofzenogeenwatertafelbijdeactionhebben
Klinkt goed! Meiden houden er van om met water te spelen.
pi_171106264
Bennekelesque, klinkt als een sjieke naam voor a la Ma Flodder :D Maar dat is voor de komende weken nog wel een goede optie, maar icm de tweeling thuis niet meer.

Malteser, ik ben overtuigd :) dinsdag even kijken!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 21 mei 2017 @ 22:00:50 #26
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_171106397
Ik ben er juist iets minder enthousiast over :+. Ik vind het met name voor de zandfunctie niet echt een fijn ding. Niet heel stevig en er is nauwelijks plateau om de zandtaartjes etc op te maken.

Voor de prijs echt prima, daar niet van, maar functioneel vind ik m mwah.
pi_171106651
Spees je bent me net voor :D

Want die oranje tafel bedoelen jullie? Die zou ik niet voor lange termijn aanraden, hij heeft het hier alweer grotendeels begeven. En ik heb echt niet van die slopers. Van die extra dingetjes als schepje etc breken nogal snel stukjes af en het past allemaal net niet lekker in elkaar. Maar misschien had ik toevallig net een slechte te pakken?
pi_171106735
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:09 schreef Mineola het volgende:
Spees je bent me net voor :D

Want die oranje tafel bedoelen jullie? Die zou ik niet voor lange termijn aanraden, hij heeft het hier alweer grotendeels begeven. En ik heb echt niet van die slopers. Van die extra dingetjes als schepje etc breken nogal snel stukjes af en het past allemaal net niet lekker in elkaar. Maar misschien had ik toevallig net een slechte te pakken?
Hier brak het ook al snel en paste het allemaal net niet fijn. Ze speelt er wel mee, maar het kan haar nu niet meer langer dan 5 minuten bezig houden.
Stoepkrijt O+ daarentegen
  zondag 21 mei 2017 @ 22:19:31 #29
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_171106909
Hier ook idd. Al best wat gebroken ervan.

Los van de kwaliteit en even een zijstraat, ik las een tijd geleden een tip op Facebook waardoor S er veel langer dan de gebruikelijke 5-10 min mee speelt: een dieren/autowasstraat ervan maken. In het ene deel het speelzand wat je een beetje modderig maakt, daar maken ze de dieren/autos vies en dan in het andere deel (dat moet dus wel goed afsluiten) water met een drupje dreft, handdoek en improvisatiewei/parkeerplaats ernaast et voila :7

Voor de 3+ kinderen wel, denk ik.
pi_171106926
FF, het concept zand/watertafel is wel super dus ik zou dat zeker aanraden! Er wordt bij ons veel mee gespeeld. Maar ik zou misschien wat meer uitgeven en een goeie kopen. Ik merk een duidelijk kwaliteitsverschil met duurder (maar wel tweedehands) buitenspeelgoed van bv Smoby of Little Tikes, waar we een schommel en een glijbaan van hebben. Staat ook altijd buiten maar dat is echt onverwoestbaar spul.

Edit: Spees, leuke tip! Ga ik woensdag proberen, kleuter is dol op poetsen :7 Zand erin is sowieso leuk, ze spelen hier altijd met water ermee.
pi_171111453
Hier nog niets afgebroken en alles past en functioneert prima. Nu gebruiken wij (of ja Twix) hem wel alleen met water en niet met zand.
En voor ¤12,95 verwachtte ik al niet dat hij tig kinderen mee zal gaan.

Waar ik ook nog aan dacht, wij hebben voor buiten de Ikea kinderstoel met blad. Ik strooi wel eens een laagje zacht zand op het blad, waar Twix dan in kan tekenen. Geen vermaak voor uren maar toch wel voor eventjes.

Bij mooi weer is spelen met de tuinslang ook een dikke hit.

En schommelen O+. Maar niet iedereen heeft een schommel natuurlijk.
pi_171111733
Oh maar misschien verschilt het ook per jaar hoor Malteser, dat ze nu beter zijn? Die van mij (en van Spees en Skittles denk ik ook) is al twee jaar geleden gekocht, staat altijd buiten en wordt gebruikt door een groter kind. Dat maakt ook wel verschil. Voor een dreumes is ie wel stevig genoeg, maar ik koop zelf liever 1x iets dat langer mee gaat ipv elk jaar te moeten vervangen. Wat zeker niet wegneemt dat je er voor 13 euro veel lol aan hebt!
pi_171123576
Mijn ouders kunnen gedachten lezen, die kwamen vandaag met een watertafel aan als spontaan kadootje *O* "vinden de kinderen vast leuk met dit weer" (schoonzus kreeg er ook een).

Maakt het ook gelijk wat minder jammer dat de glijbaan via marktplaats niet door ging.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_171123971
De buren hadden vanmiddag waterballonnen + pomp, dat was ook dikke pret en kost geen fluit.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171124614
Nadeel van waterbalonnen is alleen dat je daarna overal stukken ballon vindt. Alleen handig dus met kinderen die niet meer alles in de mond stoppen en naderhand netjes kunnen opruimen. Maar dan erg leuk idd!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_171400198
Ik ben op zoek naar buitenspeelgoed waar mijn dochter van 5 ook zonder vriend(innet)jes mee kan spelen. Veel van wat ze nu heeft is echt gericht op samenspelen, maar ze wil steeds vaker ook alleen spelen.
Ook op vakanties is het wel handig als er spul mee is waar ze alleen mee kan spelen omdat je natuurlijk nooit weet of er leeftijdsgenootjes zijn waar ze mee kan spelen.

Op dit moment hebben we eigenlijk alleen maar dingen als bellenblaas, een springtouw en stoepkrijt. En dit gaan we waarschijnlijk nog wel aanvullen met een hoepel, rolschaatsen en van die loopklossen. Maar er is vast wel nog iets heel erg leuks waar ik niet zelf aan denk. Ik was zelf niet zo'n buitenspeler als kind, dus ik kan niet echt uit eigen geheugen putten zeg maar.

Ohja, omdat het spelen hier gebeurt in een hofje met huizen (en dus ramen) aan beide zijden is alles met een bal eigenlijk niet wenselijk.

Wie kan mij helpen?
pi_171401592
Een step? Dat was hier echt een schot in de roos!
  vrijdag 2 juni 2017 @ 18:31:02 #38
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_171401941
Stelten misschien? Of een skateboard?
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_171402404
Lolobal
pi_171403859
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 18:01 schreef Fannetje het volgende:
Een step? Dat was hier echt een schot in de roos!
Ohja, das waar. Die hebben we inderdaad al :)
Zwerft alleen altijd ergens in de straat, want al zulk speelgoed wordt door iedereen gedeeld/gebruikt :')
pi_171403862
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 18:31 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Stelten misschien? Of een skateboard?
Thanks, ik zet ze op het lijstje
pi_171403887
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 18:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Lolobal
oei, die dingen vind ik doodeng! Maar morgen maar eens een keer laten proberen bij de speelgoedwinkel. Kijken of ze er een beetje talent voor heeft
pi_171403957
Het is mijn favoriet ook niet. Maar wel iets dat je alleen kunt doen.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 20:20:57 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171403963
Skippybal?
KuikenGuppy
pi_171404450
De skelter is hier een grote hit. Zowel bij mijn zoon als alle vriendjes en vriendinnen en dan is het vechten om wie er mag. Dus als je alleen bent perfect :D
  vrijdag 2 juni 2017 @ 22:02:36 #46
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_171406490
Hier ook een skelter een dikke hit :Y
En de aquaplay, uren plezier voor de hele buurt met dit weer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_171441816
Dank voor de tips dames. Inmiddels een leuk lijstje bij elkaar en dan komende periode langzaamaan maar wat aan gaan schaffen.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:18:23 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172240205
Advies gevraagd! Twee maanden geleden heb ik een brandweerkazerne gebouwd van Duplo. Daarvoor heb ik zo ongeveer alle Duplo blokjes gebruikt die we hadden. Sindsdien wordt er dus niet meer met Duplo gespeeld, want Kuiken krijgt al een woedeaanval als ik alleen al suggereer dat die kazerne uit elkaar gaat en er zijn niet genoeg blokjes meer over om nog iets anders te bouwen. Maar intussen staat dat bouwwerk dus al twee maanden in de weg. Er wordt ook niet mee gespeeld.
Hoe los ik dit op? :') Ik wil het niet 'stiekem' uit elkaar halen of 'per ongeluk' laten vallen.
KuikenGuppy
pi_172240325
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:18 schreef Burdie het volgende:
Advies gevraagd! Twee maanden geleden heb ik een brandweerkazerne gebouwd van Duplo. Daarvoor heb ik zo ongeveer alle Duplo blokjes gebruikt die we hadden. Sindsdien wordt er dus niet meer met Duplo gespeeld, want Kuiken krijgt al een woedeaanval als ik alleen al suggereer dat die kazerne uit elkaar gaat en er zijn niet genoeg blokjes meer over om nog iets anders te bouwen. Maar intussen staat dat bouwwerk dus al twee maanden in de weg. Er wordt ook niet mee gespeeld.
Hoe los ik dit op? :') Ik wil het niet 'stiekem' uit elkaar halen of 'per ongeluk' laten vallen.
Ik kan mijn zoontje wel even langs sturen, die lost het probleem zo voor je op :')
Sorry, verder geen ervaring mee...
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:22:49 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_172240356
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:18 schreef Burdie het volgende:
Advies gevraagd! Twee maanden geleden heb ik een brandweerkazerne gebouwd van Duplo. Daarvoor heb ik zo ongeveer alle Duplo blokjes gebruikt die we hadden. Sindsdien wordt er dus niet meer met Duplo gespeeld, want Kuiken krijgt al een woedeaanval als ik alleen al suggereer dat die kazerne uit elkaar gaat en er zijn niet genoeg blokjes meer over om nog iets anders te bouwen. Maar intussen staat dat bouwwerk dus al twee maanden in de weg. Er wordt ook niet mee gespeeld.
Hoe los ik dit op? :') Ik wil het niet 'stiekem' uit elkaar halen of 'per ongeluk' laten vallen.
Niet?
Ik zou er gewoon een keer met de stofzuiger tegenaan rijden.
Of geef de hond de schuld :D
disclaimer
pi_172240575
Tja, uitleggen dat hij dan weer zelf mooie dingen kan bouwen met de duplo en dan maar die woede aanval. I krijgt iedere keer als ik haar van het kdv en de speeltuin mee naar huis wil nemen zo ongeveer een woede aanval. Het leven is hard. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:31:33 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_172240644
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:29 schreef Franny_G het volgende:
Tja, uitleggen dat hij dan weer zelf mooie dingen kan bouwen met de duplo en dan maar die woede aanval. I krijgt iedere keer als ik haar van het kdv en de speeltuin mee naar huis wil nemen zo ongeveer een woede aanval. Het leven is hard. :') .
Of als je het verkeerde fruit in de yoghurt deed. Of als je de boterham verkeerd sneed.
Of als je de verkeerde sokken pakt. Of als je zegt dat snoepjes geen verantwoorde avondmaaltijd zijn. Of als je niet om 7 uur 's avonds naar opa mag. Of als....
disclaimer
pi_172240723
Had ik al verteld dat I maandag heeft geprobeerd haar gele step roze te krijten?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 7 juli 2017 @ 12:35:50 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_172240777
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:34 schreef Franny_G het volgende:
Had ik al verteld dat I maandag heeft geprobeerd haar gele step roze te krijten?
hahaha :')
disclaimer
  vrijdag 7 juli 2017 @ 13:44:57 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172242569
Nou, ik had het eerder moeten vragen, het probleem bij is opgelost :'). Ik zei: kom, we gaan de kazerne afbreken en een dierentuin bouwen. En dat vond hij goed :D.
KuikenGuppy
pi_172244427
Fijn!
Dat probleem hebben we bij J (nog) niet, het is juist een kunst om iets wat gemaakt is, langer dan 2 minuten te laten staan. "Kapot!" Is zijn favoriet :')
pi_172245987
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Of als je het verkeerde fruit in de yoghurt deed. Of als je de boterham verkeerd sneed.
Of als je de verkeerde sokken pakt. Of als je zegt dat snoepjes geen verantwoorde avondmaaltijd zijn. Of als je niet om 7 uur 's avonds naar opa mag. Of als....
Oh man die boterham ja. Dat horen ze 3 dorpen verderop nog.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 17 augustus 2017 @ 19:46:22 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173215983
Schopje. Guppy wordt over een tijdje één. En alles wat ik kan bedenken, hebben we al :@ :').

Wie heeft er nog wat tips? :+.
KuikenGuppy
pi_173217170
Ik heb dezelfde vraag maar dan voor Twix die 2 wordt. En niet omdat we al zoveel hebben maar ik ben een beetje allergisch voor 'leuk voor één keer'-speelgoed.

Hij krijgt een houten garage.
Verder had ik bedacht:
Wobbel (duur en gaat hij die veel gebruiken?)
Kleurboek
Crayon Rocks Hearts krijtjes
Klei
Way to play
Boeken
Play&Go Speelgoedtas
pi_173217262
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:28 schreef Malteser het volgende:
Ik heb dezelfde vraag maar dan voor Twix die 2 wordt. En niet omdat we al zoveel hebben maar ik ben een beetje allergisch voor 'leuk voor één keer'-speelgoed.

Hij krijgt een houten garage.
Verder had ik bedacht:
Wobbel (duur en gaat hij die veel gebruiken?)
Kleurboek
Crayon Rocks Hearts krijtjes
Klei
Way to play
Boeken
Play&Go Speelgoedtas
Spelletjes? Haba heeft veel spellen voor peuters.
pi_173217407
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:46 schreef Burdie het volgende:
Schopje. Guppy wordt over een tijdje één. En alles wat ik kan bedenken, hebben we al :@ :').

Wie heeft er nog wat tips? :+.
Dit misschien een idee? Denk dat wij die voor een van de verjaardagen gaan kopen hier.




https://www.bol.com/nl/p/(...)lig/9200000055946333

Wel irritant dat de reviews op internet variëren van "wat een slechte kwaliteit en niet in elkaar te zetten" tot "topkwaliteit, eenvoudig te monteren". :')
pi_173217448
Hier zijn de dieren van Schleich een hit bij dreumes en peuter. Wordt echt mee gespeeld en ze overleven tot nu toe al heel wat val- en smijtpartijen ^O^ .
pi_173218053
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:28 schreef Malteser het volgende:
Ik heb dezelfde vraag maar dan voor Twix die 2 wordt. En niet omdat we al zoveel hebben maar ik ben een beetje allergisch voor 'leuk voor één keer'-speelgoed.

Hij krijgt een houten garage.
Verder had ik bedacht:
Wobbel (duur en gaat hij die veel gebruiken?)
Kleurboek
Crayon Rocks Hearts krijtjes
Klei
Way to play
Boeken
Play&Go Speelgoedtas
Mijne krijgt de grimm's regenboog en ik denk dat ik nog mooie houten dieren erbij vraag. En verder lees ik mee voor tips want hier ook geen idee!
pi_173218116
Bij 2 vroegen we een PSZ-pakket (toffe rugzak, fruitbakje, regenpak, boekje over de speelzaal). Annie vond het heel leuk!

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 20:58:30 ]
pi_173218167
Kapla! O+
pi_173218782
Kapla is inderdaad leuk! Met 2 gaven wij een graafmachine voor in de zandbak en kreeg hij een tipi. Worden allebei veel gebruikt.

Voor 1 jaar... een leuk prentenboek?
pi_173218860
F krijgt (morgen :o!) de Grimm's regenboog en een DVD van zijn held Brandweerman Sam. Van opa en oma krijgt ie een speelgoedgraafmachine (groot fan), en van oom en tante geloof ik klei (hij jat nu altijd de klei van grote broer). J kreeg op zn tweede verjaardag een loopfiets (Puky) en een hoop Duplo geloof ik...

Kapla hebben we hier ook in huis idd (nep, van kruidvat, maar bij Hema hebben ze het ook). Wordt dagelijks mee gespeeld, wamt zeer geschikt als frietjes, worstjes om te bakken in ee ikea keuken, als houten balken in de kiepwagen, om door een grote buis te gooien/ laten glijden, om een weg mee te leggen op de grond etc etc. Beste investering van ¤10 geweest ooit.
pi_173219166
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Bij 2 vroegen we een PSZ-pakket (toffe rugzak, fruitbakje, regenpak, boekje over de speelzaal). Annie vond het heel leuk!
Ik las PS2-pakket _O-
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:50:10 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173220320
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:36 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit misschien een idee? Denk dat wij die voor een van de verjaardagen gaan kopen hier.


[ afbeelding ]

https://www.bol.com/nl/p/(...)lig/9200000055946333

Wel irritant dat de reviews op internet variëren van "wat een slechte kwaliteit en niet in elkaar te zetten" tot "topkwaliteit, eenvoudig te monteren". :')
Prima kwaliteit maar mijn zesjarige heeft wel moeite het zelf te doen als het de hoogte in gaat.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173220944
Oh top, thanks. Ik ging er al vanuit dat we mee moeten helpen met opzetten omdat ze allebei nog best klein zijn, dus als de kwaliteit prima is dan ben ik al om. Weet iig al zeker dat het voor allebei een topcadeau zou zijn :7
pi_173221913
Hier wordt de wobbel goed gebruikt :D Ze speelt ook heel veel met de poppetjes van Grimm's. Ze krijgt voor haar tweede verjaardag (denk ik) een speelhuisje en houten diertjes. En binnenkort krijgt ze haar eerste pop O+ alleen nog even maken :X
Make your own kind of music.
pi_173222163
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:21 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik las PS2-pakket _O-
Nee, die krijgt ze als ze 3 wordt :7 .
pi_173222742
Wel cheap :D lekker oud.

Ik ben ook Koos inspiratieloos voor 1e verjaardag. Had wel wilde ideeën maar geen tuin ervoor :D.
Verder de standaarddingen zoals Wobbel keukentje loopfiets (voor minikind is dat nog even wachten denk :') ).
pi_173222906
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:29 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nee, die krijgt ze als ze 3 wordt :7 .
Dan pas?! Ontaarde moeder.


O kreeg Hape Pizzaset voor haar verjaardag. Dat is echt leuk spul. Aanrader!
pi_173223002
Met 1 was hier vooral het inpakpapier een dikke hit :') . En bubbeltjesplastic.
pi_173223634
Hier was een hobbelpaard een gigantisch succes op de eerste verjaardag ^O^
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_173226869
Hobbelpaard of zoiets met wieltjes was ook een idee ja. Hoe lang blijft een hobbelpaard leuk? ja verschilt per kind natuurlijk. Ik kan me wel herinneren dat ik erop ging bij de tandarts :') maar kan natuurlijk ook interessant geweest zijn omdat er niks anders was/het niet 24/7 in your face staat te staan

quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Met 1 was hier vooral het inpakpapier een dikke hit :') . En bubbeltjesplastic.
Ja dat verwacht ik ook. Voorlees- en prentenboeken worden opgegeten hier. :')
pi_173226883
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:36 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit misschien een idee? Denk dat wij die voor een van de verjaardagen gaan kopen hier.


[ afbeelding ]

https://www.bol.com/nl/p/(...)lig/9200000055946333

Wel irritant dat de reviews op internet variëren van "wat een slechte kwaliteit en niet in elkaar te zetten" tot "topkwaliteit, eenvoudig te monteren". :')
Doet me denken aan dit: https://www.gigibloks.com/
pi_173227345
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 03:57 schreef Unihipili het volgende:
Hobbelpaard of zoiets met wieltjes was ook een idee ja. Hoe lang blijft een hobbelpaard leuk? ja verschilt per kind natuurlijk. Ik kan me wel herinneren dat ik erop ging bij de tandarts :') maar kan natuurlijk ook interessant geweest zijn omdat er niks anders was/het niet 24/7 in your face staat te staan

[..]

Ja dat verwacht ik ook. Voorlees- en prentenboeken worden opgegeten hier. :')
Hobbelpaard wordt hier dagelijks gebruikt. Twix kreeg 'm voor zijn eerste verjaardag en wordt volgende maand twee.
Nu hij met rollenspel begint, betrekt hij het paard er ook bij. Eten en drinken geven, toedekken met een dekentje, enz.
pi_173227699
Voor de eerste verjaardag: speelhuisje voor in de tuin, babyschommel, keukentje, loopfiets, duplo en hobbelpaard (of eland, of mammoet O+).
pi_173228363
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 03:57 schreef Unihipili het volgende:
Hobbelpaard of zoiets met wieltjes was ook een idee ja. Hoe lang blijft een hobbelpaard leuk? ja verschilt per kind natuurlijk. Ik kan me wel herinneren dat ik erop ging bij de tandarts :') maar kan natuurlijk ook interessant geweest zijn omdat er niks anders was/het niet 24/7 in your face staat te staan

[..]

Ja dat verwacht ik ook. Voorlees- en prentenboeken worden opgegeten hier. :')
Hier wordt er nog regelmatig op gebobbeld, in oktober wordt ze 3.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_173229875
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 08:39 schreef Mineola het volgende:
Voor de eerste verjaardag: speelhuisje voor in de tuin, babyschommel, keukentje, loopfiets, duplo en hobbelpaard (of eland, of mammoet O+).
Of pegasus O+
pi_173230224
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:21 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik las PS2-pakket _O-
Ik een PSV pakket....

Wij vragen voor T's 2e verjaardag de duplo treinbaan, een pop, houten dieren en een klein tafeltje en klein stoeltje voor hem.
pi_173230243
Voor T's eerste verjaardag kreeg hij duplo, boeken en heb ik een activity board gemaakt...
pi_173230479
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:33 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Of pegasus O+
Tof O+

(Wat ik noemde waren ideeën trouwens, dat kreeg mijne niet allemaal hoor!)
pi_173231548
O heeft van ons niks gekregen voor z'n 1e verjaardag. Van opa wel een driewieler, van oma een grote doos Duplo en verder wat puzzels en boekjes.

Voor z'n 2e verjaardag krijgt hij een loopfiets van opa, Duplo van oma en van ons een dagje Plopsaland. Aan anderen heb ik oa een winterjas, schoenen, flapjesboekjes, badponcho, badjas, Bumbaverkleedpak, bambino loco boekjes en buitenstoeltjes gevraagd. Vooral dus ook niet-speelgoed omdat we nu al zoveel hebben.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173358098
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 03:57 schreef Unihipili het volgende:
Hobbelpaard of zoiets met wieltjes was ook een idee ja. Hoe lang blijft een hobbelpaard leuk? ja verschilt per kind natuurlijk. Ik kan me wel herinneren dat ik erop ging bij de tandarts :') maar kan natuurlijk ook interessant geweest zijn omdat er niks anders was/het niet 24/7 in your face staat te staan

[..]

Ja dat verwacht ik ook. Voorlees- en prentenboeken worden opgegeten hier. :')
Dochter van 4 zit nog vaak genoeg op haar hobbelpaard :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 24 augustus 2017 @ 17:17:39 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173366291
Guppy blijkt een klimgeit. Bestaat er iets klimrek-achtigs (voor binnen) dat voor een kind van 1 al leuk en veilig is? En niet achterlijk duur, schreeuwend lelijk en plastic?
Zou leuk zijn als het ook nog eens leuk is voor een kleuter.
KuikenGuppy
pi_173366402
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:17 schreef Burdie het volgende:
Guppy blijkt een klimgeit. Bestaat er iets klimrek-achtigs (voor binnen) dat voor een kind van 1 al leuk en veilig is? En niet achterlijk duur, schreeuwend lelijk en plastic?
Zou leuk zijn als het ook nog eens leuk is voor een kleuter.
Ikea heeft een houten evenwichtsbalk. Die in combinatie met de bank zou al tof zijn denk ik.
pi_173368169
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:23 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ikea heeft een houten evenwichtsbalk. Die in combinatie met de bank zou al tof zijn denk ik.
Die is echt heel tof! Ze hebben er ook bijpassende gymmatten voor! Heb ik van de week naar staan kijken en staat op het lijstje 'voor ooit' O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 24 augustus 2017 @ 19:51:34 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173369567
Voor 1 jaar lijkt me die nog wel een beetje eng, eerlijk gezegd... Zal het eens overleggen ;). Jammer dat ze de glijbaan niet meer in het assortiment hebben.
KuikenGuppy
pi_173370055
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:51 schreef Burdie het volgende:
Voor 1 jaar lijkt me die nog wel een beetje eng, eerlijk gezegd... Zal het eens overleggen ;). Jammer dat ze de glijbaan niet meer in het assortiment hebben.
Hier in Duitsland hoor ik veel mensen over een pikler driehoek..
  donderdag 24 augustus 2017 @ 20:21:51 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173370154
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hier in Duitsland hoor ik veel mensen over een pikler driehoek..
Heb ik naar gekeken, maar ergens het woord Pikler bij, en de prijs vervijfvoudigt ;( :').
KuikenGuppy
pi_173370192
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heb ik naar gekeken, maar ergens het woord Pikler bij, en de prijs vervijfvoudigt ;( :').
Veel mensen maken hem ook zelf..

http://midwestmontessori.(...)/the-pikler-triangle
  donderdag 24 augustus 2017 @ 21:14:00 #95
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_173371747
Mijn neefje wordt volgende maand 2.
Is houten snijfruit (of -groente) (al) leuk als kado?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_173371813
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:14 schreef MaLo het volgende:
Mijn neefje wordt volgende maand 2.
Is houten snijfruit (of -groente) (al) leuk als kado?
Hier was het met de 2e verjaardag een hit ja. Sjaak ging "fuit nijsen" (fruit snijden) en deed dat de heeeeele tijd. Nu hebben we het even weggelegd en straks komt het weer terug.
pi_173371895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:14 schreef MaLo het volgende:
Mijn neefje wordt volgende maand 2.
Is houten snijfruit (of -groente) (al) leuk als kado?
Ja, zeker! De bijna tweejarige hier speelt er dolgraag mee.
pi_173371928
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:51 schreef Burdie het volgende:
Voor 1 jaar lijkt me die nog wel een beetje eng, eerlijk gezegd... Zal het eens overleggen ;). Jammer dat ze de glijbaan niet meer in het assortiment hebben.
En van die zachte klim-klauterblokken? Heb je ook heel veel variatie in.

Zoiets:
pi_173372013
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:44 schreef Burdie het volgende:
Nou, ik had het eerder moeten vragen, het probleem bij is opgelost :'). Ik zei: kom, we gaan de kazerne afbreken en een dierentuin bouwen. En dat vond hij goed :D.
Hahaha zo makkelijk :D.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:51 schreef Burdie het volgende:
Voor 1 jaar lijkt me die nog wel een beetje eng, eerlijk gezegd... Zal het eens overleggen ;). Jammer dat ze de glijbaan niet meer in het assortiment hebben.
Die glijbaan wilde ik ook al.
Als ik een alternatief zoek kost het 280 euro ofzo :(.
Net als zo'n piklerdriehoek, die lijkt me ook awesome.
Er is ook zoiets als een speelplank wat een glijbaan kan worden. Leuk met de driehoek of bank maar ook weer ¤200.
Dure smaak hoera :9.
Zelf knutselen te tijdrovend.
pi_173372283
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:51 schreef Burdie het volgende:
Voor 1 jaar lijkt me die nog wel een beetje eng, eerlijk gezegd... Zal het eens overleggen ;). Jammer dat ze de glijbaan niet meer in het assortiment hebben.
Kan je dan niet een houten plank van de bank naar de grond laten lopen? Op de bank klimmen, van de plank af glijden... autootjes er vanaf laten rijden, kat er vanaf duwen, dat soort dingen.
pi_173372448
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
kat er vanaf duwen, dat soort dingen.
>:)
  donderdag 24 augustus 2017 @ 21:56:31 #102
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_173373232
Mooi, bedankt voor de snelle antwoorden, dan weet ik al een kado 😄
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:26:14 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173387964
Haha cactus! :D

Nog meer van dergelijke tips? :9
(In de categorie klimtoestel, niet in de categorie wat je allemaal van de glijbaan kunt duwen :P)
KuikenGuppy
pi_173493930
:W Dat badspeelgoed hè, dat wordt zo goor na een tijdje. Hoe krijg je dat nou weer een beetje schoon? In de vaatwasser gaat niet goed merkte ik :')
  donderdag 31 augustus 2017 @ 07:59:20 #105
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173496914
Wasmachine? Geen idee of dat werkt.
pi_173497043
Dat speelgoed met een ventieltje is niet geschikt voor in bad. Dat ik ik altijd weg. Verder volstaat een sopje hier eigenlijk :)
pi_173497114
Ik gebruik daar de action voor. Badspeeltjes schimmelen me te makkelijk, dus die mikte ik na een tijdje gewoon weg en koop nieuwe.

Nu zijn lege shampoo- en zeepflessen hier de grootste hit, dus is het niet meer nodig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173497428
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 07:59 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Wasmachine? Geen idee of dat werkt.
Idd op 60 graden in een kussensloop. Of in een laagje heet water met bleekmiddel in bad laten liggen. Of in geval van badeentjes met zo'n gaatje erin weggooien na een tijdje :r. Dat doe ik zodra ik me een voorstelling maak van hoe het er vanbinnen uitziet en mn kind het water daaruit over zijn/haar gezicht gaat spuiten :')
  donderdag 31 augustus 2017 @ 09:10:51 #109
327807 Mariposas
יה&#14
pi_173497558
Schimmel kan je proberen schoon te maken met natuurazijn.
Verder zou ik vooral proberen schimmel te voorkomen. Gaatjes dichtlijmen van badspeeltjes. Badspeeltjes na gebruik leegmaken en droogmaken met handdoek, en bewaren op een droge plek, ophangen in een netje bijvoorbeeld.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_173497706
Hier spelen ze vooral met mijn oude badspeelgoed:


wij hebben alleen het gele bootje met eendje en de 3 verschillende bakjes waarvan 2 met gaatjes. Eendje moet dus regelmatig onder de douche. Hiervoor volstaat inderdaad gewoon eens in de zoveel tijd een sopje en verder gewoon even op de kop leggen na het bad zodat er geen water in blijft staan..
pi_173501069
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 08:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat speelgoed met een ventieltje is niet geschikt voor in bad. Dat ik ik altijd weg. Verder volstaat een sopje hier eigenlijk :)
Met n lijmpistool een drupje lijm op doen. Komt er geen water meer in. Dus ook geen schimmel
  zaterdag 2 september 2017 @ 16:39:55 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_173544936
Kijk nou wat ik net vond bij buurtkinderen die op een kleedje wat spullen verkochten O+


[ Bericht 9% gewijzigd door SQ op 02-09-2017 16:56:53 ]
disclaimer
pi_173544964
Leuk! En volgens mij ziet het er ook nog aardig netjes uit, das helemaal leuk!
  zaterdag 2 september 2017 @ 16:52:59 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_173545185
Ja alleen van de helikopter is een kant van de pootjes afgebroken en weg. Maar daar gaan we wat op bedenken!

Toch mooi dat dat fisher price spul na 45 jaar nog steeds tof is O+
disclaimer
pi_173545970
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ja alleen van de helikopter is een kant van de pootjes afgebroken en weg. Maar daar gaan we wat op bedenken!

Toch mooi dat dat fisher price spul na 45 jaar nog steeds tof is O+
3D printen
  zaterdag 2 september 2017 @ 17:38:56 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_173546232
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

3D printen
dat zei blei ook al ja :D
disclaimer
pi_173546745
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 17:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat zei blei ook al ja :D
Haha. Als je iemand kan vinden die het wil doen. Zou ik het doen.
pi_173546783
O+ wat gaaf!
  zaterdag 2 september 2017 @ 18:12:44 #119
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173546997
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 18:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha. Als je iemand kan vinden die het wil doen. Zou ik het doen.
Mijn man kan dat wel :) echt vet gaaf spul!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173547020
Ohhh wat leuk SQ! Mis het oude buurtje wel als ik dat zo zie!
  zaterdag 2 september 2017 @ 20:08:27 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173549501
Wij kunnen binnenkort ook weer 3D printen, dus geef maar een gil als het nodig is. Erg toffe set, SQ! O+.

Ik denk trouwens dat we Guppy's verjaardagscadeau hebben gevonden, zo'n IKEA glijbaan *O* (een crime om te vinden, maar als het goed is is het gelukt).
KuikenGuppy
pi_173588470
Leuk, Burdie!

Hoort misschien niet helemaal hier, maar ik ben op zoek naar een leuk toilettasje voor mijn neefje die bijna 2 wordt. Waar vind ik zoiets?
pi_173588553
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:25 schreef Hupje het volgende:
Leuk, Burdie!

Hoort misschien niet helemaal hier, maar ik ben op zoek naar een leuk toilettasje voor mijn neefje die bijna 2 wordt. Waar vind ik zoiets?
Hema?
pi_173589476
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:25 schreef Hupje het volgende:
Leuk, Burdie!

Hoort misschien niet helemaal hier, maar ik ben op zoek naar een leuk toilettasje voor mijn neefje die bijna 2 wordt. Waar vind ik zoiets?
Ik heb vorige week bij de Sostrene Grene een erg leuke gekocht, met raketten erop.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_173684356
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:42 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Met n lijmpistool een drupje lijm op doen. Komt er geen water meer in. Dus ook geen schimmel
Zit er al in maar ze kan natuurlijk nu alsnog doen dan komt het er niet uit en als je het badeendje dan tegen het licht houdt zie je een prachtig landschap O+ :').

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:08 schreef Burdie het volgende:
Wij kunnen binnenkort ook weer 3D printen, dus geef maar een gil als het nodig is. Erg toffe set, SQ! O+.

Ik denk trouwens dat we Guppy's verjaardagscadeau hebben gevonden, zo'n IKEA glijbaan *O* (een crime om te vinden, maar als het goed is is het gelukt).
Omg jaloers O+

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:25 schreef Hupje het volgende:
Leuk, Burdie!

Hoort misschien niet helemaal hier, maar ik ben op zoek naar een leuk toilettasje voor mijn neefje die bijna 2 wordt. Waar vind ik zoiets?
Etsy? Of de plaatselijke naaiclub? :P
pi_173815411
Ik ben alvast aan het bedenken wat ik over ruim 3 maanden voor onze kleine Muppet haar 1e verjaardag geven.
Input is atijd welkom!
Ook voor wat betreft aan de familie te vragen.

We zitten zelf te denken aan de Wheelybug, nu is mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen een klein of groot model aanschaffen?
Ik neig zelf naar klein want tegen de tijd dat de grote leuk zal zijn kan ze ook over op 3wieler of loopfietsje.
pi_173815780
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:23 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben alvast aan het bedenken wat ik over ruim 3 maanden voor onze kleine Muppet haar 1e verjaardag geven.
Input is atijd welkom!
Ook voor wat betreft aan de familie te vragen.

We zitten zelf te denken aan de Wheelybug, nu is mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen een klein of groot model aanschaffen?
Ik neig zelf naar klein want tegen de tijd dat de grote leuk zal zijn kan ze ook over op 3wieler of loopfietsje.
Voor zo'n mini is de kleine variant wel een verstandige keus. Gaat iets minder lang mee natuurlijk, maar anders duurt het best lang voor ze erop kan.
  zaterdag 16 september 2017 @ 20:36:48 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_173815833
Ik zou het je niet kunnen zeggen, onze kleine wheelybug hapt nog steeds stof. Maar de oudste zoon van crumpette kwam er nog prima op vooruit dus ze gaan wel ff mee denk ik :+
disclaimer
pi_173816034
Er hebben vandaag hier nog twee peuters van bijna drie jaar op de minivariant rond gescheurd, dus die kan langer mee dan je denkt. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 16 september 2017 @ 22:33:26 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173818830
Guppy heeft nu de mini, maar Kuiken speelt er ook nog steeds op :).
KuikenGuppy
pi_173846847
Ik heb werkelijk geen idee of we de mini of grote hebben maar beide kinders scheuren er graag op door het huis :)
pi_173847002
Wij hadden de mini en de maxi. De mini heb ik weggegeven die was echt te klein. Sac is bijna vier en net iets groter dan 1m
  maandag 18 september 2017 @ 09:26:19 #133
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_173847453
De mini heeft hier vier jaar stof staan happen. Een paar weken geleden uiteindelijk toch verkocht.

Loopwagentjes zijn bij F dus wel een groot succes, maar de wheelybug vond ie niks, hij gleed er steeds vanaf. Achteraf had ik dus beter iets anders kunnen kopen. Ziet leuk uit, zo'n bij, maar het was niet praktisch (voor mijn, misschien wat lompe en onhandige, kinderen)
pi_174289929
Heeft iemand tips wat te kopen voor T.' 4e verjaardag?
Hij is dol op zijn houten treinbaan, auto's, knikkerbanen, Duplo en spelletjes. En sinds we een tuin hebben is ook zijn fiets een hit.

Ik twijfelde even over een skelter of een traptractor, maar zou het zonde vinden als hij er niet mee kan spelen door herfst/winter /zomer weer.
Weet ook niet of hij nu al een Tiptoi leuk vindt..

Help! :s)
pi_174289971
Hubelino?
pi_174290001
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 22:19 schreef Fannetje het volgende:
Hubelino?
Hebben we, erg tof :Y!
pi_174290185
Door een tip in het forum heeft Js gisteren deze gekregen.

https://www.bol.com/nl/p/(...)lig/9200000055946333

Js vond het fantastisch om in te spelen, Ow heeft er uren verschillende forten mee gebouwd :)

En ken je het boekje "slaapklets"? Dat is ook bij kleuter een grote hit. Tiptoi is hier ook populair bij beide kids.
pi_174290254
Ik had die huttenbouwset gezien, vind 'm wel tof!
pi_174290331
Ja, ze vinden het echt leuk...
Een perfecte winter/zolder activiteit :)

Het is geen fantastische kwaliteit hoor, maar prima voor de prijs en we komen er onze winter wel mee door :)
pi_174290445
Oh en dat boekje "slaapklets", het zou op de verplichte boekenlijst moeten staan voor kleuters. Echt te leuk!

(Deze bedoel ik:
https://www.bol.com/nl/p/(...)Type=suggestedsearch )
pi_174290539
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 22:36 schreef Loj het volgende:
Oh en dat boekje "slaapklets", het zou op de verplichte boekenlijst moeten staan voor kleuters. Echt te leuk!

(Deze bedoel ik:
https://www.bol.com/nl/p/(...)Type=suggestedsearch )
Klinkt idd ook leuk! Onthou ik voor Sint/Kerst :Y
  maandag 9 oktober 2017 @ 00:23:56 #142
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174292547
Way to play is hier een grote hit. De uitgebreidere set met parkeerplaatsen en al. Icm lego auto's, playmobil auto's, cars auto's, hotweels. Alles kan er bij gebruikt worden.

Kapla blijft leuk en O is toch wel het meest verknocht aan zijn thunderbirds eiland. Die is echt heilig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_174292757
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 22:17 schreef GotC het volgende:
Heeft iemand tips wat te kopen voor T.' 4e verjaardag?
Hij is dol op zijn houten treinbaan, auto's, knikkerbanen, Duplo en spelletjes. En sinds we een tuin hebben is ook zijn fiets een hit.

Ik twijfelde even over een skelter of een traptractor, maar zou het zonde vinden als hij er niet mee kan spelen door herfst/winter /zomer weer.
Weet ook niet of hij nu al een Tiptoi leuk vindt..

Help! :s)
Hier hebben we voor de 4de verjaardag een gymmat en balanceerbalk gegeven. Echt een hit voor ons altijdfysiekspelende jongetje!

Verder: Lego?
pi_174296289
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 00:23 schreef laziness het volgende:
Way to play is hier een grote hit. De uitgebreidere set met parkeerplaatsen en al. Icm lego auto's, playmobil auto's, cars auto's, hotweels. Alles kan er bij gebruikt worden.

Kapla blijft leuk en O is toch wel het meest verknocht aan zijn thunderbirds eiland. Die is echt heilig.
Oh ik heb het Thunderbirds eiland klaar liggen voor de sint/kerst periode! Ik vond het als kind ook al magisch O+
♥ J & S
  maandag 9 oktober 2017 @ 11:43:37 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174297191
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:54 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Oh ik heb het Thunderbirds eiland klaar liggen voor de sint/kerst periode! Ik vond het als kind ook al magisch O+
Dat gaat J vast geweldig vinden. Jarenlang speelplezier!
Handige vond ik dat we ook weer aan anderen aanvullingen konden vragen. De verschillende vliegobjecten (1 t/m 5) en de poppetjes.
Neem aan dat je wel weet dat je die allemaal nog los er bij moet kopen 😉 Het was ook steeds in de aanbieding dus nog beter ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_174318713
Skelter is vaak wel een groot succes,kan ook prima in de herfst.
Spellen zijn er heel veel van vanaf 4 jaar. Junior calcassonne moet erg leuk zijn, jakkiebak kippenkak,Harri galli junior, het stenen tijdperk junior vanaf 5 jaar.
pi_174343480
Ik heb mijn originele, oude Baby Born in bad gedaan onder het motto: zo lang op zolder gelegen, zo wordt-ie weer lekker schoon. Maar naderhand bedacht ik me pas dat dat afgeraden werd op de verpakking. En nu zit er dus nog water in }:|
Hoe zorg ik dat de pop niet gaat schimmelen?
pi_174344099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 09:01 schreef Hupje het volgende:
Ik heb mijn originele, oude Baby Born in bad gedaan onder het motto: zo lang op zolder gelegen, zo wordt-ie weer lekker schoon. Maar naderhand bedacht ik me pas dat dat afgeraden werd op de verpakking. En nu zit er dus nog water in }:|
Hoe zorg ik dat de pop niet gaat schimmelen?
In rijst leggen? Dat werkt bij een telefoon toch altijd?
  woensdag 11 oktober 2017 @ 19:51:55 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174357516
Weet iemand een leuke helicopter voor kindjes vanaf 1 jaar?
KuikenGuppy
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:09:28 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174366868
Niemand?
KuikenGuppy
pi_174366937
Van toet toet de helicopter? L vindt zoef zoef en toet toet helemaal het einde.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:19:11 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174366997
Bedankt, maar dat is niet erg wat ik zoek.
KuikenGuppy
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:21:38 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174367023
Zoiets van plantoys vind ik wel mooi, alleen hij is zo plat.

KuikenGuppy
pi_174372179
Green toys heeft ook leuke (vind ik dan) helikopters bij het speelgoed zitten!
pi_174373003
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:51 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand een leuke helicopter voor kindjes vanaf 1 jaar?
Volgens mij heeft little people ook een helicopter
pi_174379225
http://www.wonderworldtoy(...)uild-a-helicopter-3/

Die O+
Maar geen idee of die in Nederland te krijgen is :')

Anders die van brio? Staat wel bij vanaf 3 maar dat is misschien evengoed goed?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 12 oktober 2017 @ 21:15:35 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174383583
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:26 schreef Mydelirium het volgende:
Green toys heeft ook leuke (vind ik dan) helikopters bij het speelgoed zitten!
Vanaf 2 jaar, maar ik ga ze onthouden voor over een jaar! Ik zie ook een boot met helicopter voor in bad, super leuk!

Ik denk dat ik wat gevonden heb, deze van Brio:
KuikenGuppy
pi_174481782
Ik zoek voor 5 december al wat cadeaus voor ons mannetje. Hij is dan bijna 4.
Heeft er iemand tips of ervaring met op afstand bestuurbare auto's? Ik zie er genoeg online maar soms denk ik '1 x tegen een boom en hij is total loss' We zoeken sowieso een jeep, het liefste die ook in het zand en op gras grip heeft.

Onder andere deze 2 kwam ik tegen: http://www.intertoys.nl/s(...)TEAQYCCABEgJIkvD_BwE

http://www.intertoys.nl/s(...)KEAQYASABEgLmjPD_BwE

[ Bericht 19% gewijzigd door exode op 17-10-2017 21:54:44 ]
pi_174575583
Ik sluit me aan bij de 5/12-zoektocht ;)

Onze Minion is 2,5, dus over een half jaar komt d'r verjaardag er weer aan. Daarom wil ik liever ál te ver vooruit plannen qua cadeaus.

Maar wat is leuk voor een peuter van deze leeftijd?
Ik snap dat dat verschilt per peuter ;) maar ben benieuwd wat jullie peuters leuk vinden/vonden
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174581729
Twist, B begon rond zijn 3e verjaardag bordspellen erg leuk te vinden. Mijn eerste boomgaard en Hampelino van Haba zijn favoriet.
Ik weet niet of ze al een fiets heeft met zijwielen, maar dat is misschien een leuk cadeau?

B speelt al tijden het liefst met graafmachines en auto's en verder is Duplo echt een favoriet. En hij heeft op zijn speelkamer een disco cd speler die hij makkelijk zelf kan bedienen. Die is ook echt en schot in de roos geweest.

Weet iemand waar ik voor een schappelijke prijs een losse locomotief van Duplo kan vinden? Een electrische (oftewel met batterijen) B heeft er 1 uit de jaren 80 maar die komt de bruggen die hij tegenwoordig bouwt niet meer op.
pi_174582341
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:06 schreef exode het volgende:
Twist, B begon rond zijn 3e verjaardag bordspellen erg leuk te vinden. Mijn eerste boomgaard en Hampelino van Haba zijn favoriet.
Oeh, da's wel een idee ja! Laatst zat ze bij m'n zus ook al een spelletje te doen met m'n nichtje :Y
Ze snapte het nog niet echt helemaal, maar vond het inderdaad wel reuze interessant!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174582645
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:31 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oeh, da's wel een idee ja! Laatst zat ze bij m'n zus ook al een spelletje te doen met m'n nichtje :Y
Ze snapte het nog niet echt helemaal, maar vond het inderdaad wel reuze interessant!
Ik vind het zelf ook zo gezellig en die 2 van Haba zijn leuk voor die leeftijd. Ik heb ze wel in Duitsland besteld destijds. Vooral Hampelino vindt B erg leuk en die is vrij simpel maar wel hilarisch.

Wij denken nu aan Ganzenbord maar B is nu bijna 4.
pi_174585760
Voor sint wil ik het principe hanteren van 'one thing they want, one thing they need, one thing to wear, one thing to read'. Beviel vorig jaar prima.

Twist: de mijne is ongeveer even oud. Wat ik tot nu toe op mijn brainstormlijstje heb staan (waarvan dus ook een deel doorgeschoven wordt naar zijn verjaardag) : Duplo, lottino, dobbelspelletje, smartgame, spaarpot, regenlaarzen, stickers, fiets, Curver krat voor zijn speelgoed, kleine autootjes.
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:12:31 #164
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_174599779
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:44 schreef exode het volgende:
Ik zoek voor 5 december al wat cadeaus voor ons mannetje. Hij is dan bijna 4.
Heeft er iemand tips of ervaring met op afstand bestuurbare auto's? Ik zie er genoeg online maar soms denk ik '1 x tegen een boom en hij is total loss' We zoeken sowieso een jeep, het liefste die ook in het zand en op gras grip heeft.

Onder andere deze 2 kwam ik tegen: http://www.intertoys.nl/s(...)TEAQYCCABEgJIkvD_BwE

http://www.intertoys.nl/s(...)KEAQYASABEgLmjPD_BwE
Wij hebben de nikko vaporizr, bevalt goed. Racet overal overheen buiten. Zoon kreeg hem voor zijn vijfde verjaardag en kon er toen vrijwel meteen goed mee overweg. Jongste van net 3 begrijpt de besturing nog niet (met de ene knop bestuur je de linker wielen en met de andere knop de rechter wielen). Met vier kan het denk ik alle kanten op, mss dat het met wat oefenen wel snel kan lukken.
pi_174600028
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:12 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

Wij hebben de nikko vaporizr, bevalt goed. Racet overal overheen buiten. Zoon kreeg hem voor zijn vijfde verjaardag en kon er toen vrijwel meteen goed mee overweg. Jongste van net 3 begrijpt de besturing nog niet (met de ene knop bestuur je de linker wielen en met de andere knop de rechter wielen). Met vier kan het denk ik alle kanten op, mss dat het met wat oefenen wel snel kan lukken.
Thanks voor je tip! Die ga ik eens opzoeken.
pi_174606700
Vraagje: ik weet niet of het nog tot speelgoed behoort, maar mijn zoon van 8,5 wil graag een hoverboard. Iemand hier ervaring mee??
Ik snap wel waarom ie het zou willen, maar ik ben bang dat het uiteindelijk ergens in een hoek terecht komt....
pi_174808937
Ik zoek waf nieuw speelgoed voor mijn dochter van 1 jaar. Ze is een beetje uitgekeken op losse ‘frutsels’ als blokjes van de vormenstoof etc. Wat vinden jullie nou écht heel leuk speelgoed voor een kindje van 1 jaar? :)
pi_174810603
Houten puzzels waren hier een hit, net als Lego primo (2e hands goedkoop te krijgen, wordt niet meer verkocht) En boekjes om zelf te bladeren (dikke pagina's dus). Toettoet werd pas met 1,5 een beetje interessant net als Duplo.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174811009
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:22 schreef Mies_poes het volgende:
Ik zoek waf nieuw speelgoed voor mijn dochter van 1 jaar. Ze is een beetje uitgekeken op losse ‘frutsels’ als blokjes van de vormenstoof etc. Wat vinden jullie nou écht heel leuk speelgoed voor een kindje van 1 jaar? :)
Houten bakfietsje. Enige waar ze bij mij echt jarenlang mee gespeeld hebben. Spulletjes er in, rijden, spulletjes er uit.
Met een meidenkwartet
pi_174811094
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:38 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Houten bakfietsje. Enige waar ze bij mij echt jarenlang mee gespeeld hebben. Spulletjes er in, rijden, spulletjes er uit.
Dit!
En zo'n loopwagentje. En een blokken(kar).
pi_174811917
Tussen 1 en 1,5 was N. helemaal verzot op boekjes (ze heeft zo'n flapjesboek, 100 dingen heet het, letterlijk kapot gelezen en er zoveel van geleerd!) en rond de 14/15 maanden begon ze ook echt goed te puzzelen met van die knopjespuzzels. Oh en ik bedenk me nu ineens dat ze toen ook 1001 Megabloks torens heeft gebouwd. O+ Oh en zo'n kartonnen stapeltoren van Djeco, met bosdieren, was ook heel erg leuk.

Echt spelen met het keukentje, Duplo, Zoef Zoef kwam inderdaad pas weer iets later.
pi_174841830
Mijn dochter (7,5) wil graag een radiografisch bestuurbare auto van Sinterklaas. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk of type?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174841852
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 21:44 schreef exode het volgende:
Ik zoek voor 5 december al wat cadeaus voor ons mannetje. Hij is dan bijna 4.
Heeft er iemand tips of ervaring met op afstand bestuurbare auto's? Ik zie er genoeg online maar soms denk ik '1 x tegen een boom en hij is total loss' We zoeken sowieso een jeep, het liefste die ook in het zand en op gras grip heeft.

Onder andere deze 2 kwam ik tegen: http://www.intertoys.nl/s(...)TEAQYCCABEgJIkvD_BwE

http://www.intertoys.nl/s(...)KEAQYASABEgLmjPD_BwE
ah ik ben niet de enige met die vraag zie ik
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174844621
Bij de Lidl is er nu een jeep op afstand bestuurbaar te koop voor 25,-. Ik weet alleen niet hoe de kwaliteit daarvan is :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_174855410
Wij hebben deze uiteindelijk gekocht Niels https://www.lidl-shop.nl/(...)wZe-l0aAu-iEALw_wcB#

Maar ik weet niet of deze ook nog leuk is bij 7,5 jaar.
pi_174858662
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:06 schreef exode het volgende:
En hij heeft op zijn speelkamer een disco cd speler die hij makkelijk zelf kan bedienen. Die is ook echt en schot in de roos geweest.
Zoiets heb ik in gedachten. Wat voor 1 heb je?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_174858831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:14 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Bij de Lidl is er nu een jeep op afstand bestuurbaar te koop voor 25,-. Ik weet alleen niet hoe de kwaliteit daarvan is :+
Had ik gezien ja. Merk is op zich best bekend maar kan geen reviews vinden. Misschien toch maar proberen. Vanaf 9 november gaat ie in de verkoop.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174859772
quote:
Tnx
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 4 november 2017 @ 10:27:17 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174859911
Vraagje, ik kan me van vroeger van de kleuterschool herinneren dat we van die gekleurde plakkers hadden in allerlei kleuren en vormen. Vooral sterren en vierkantjes. In mijn herinnering hadden ze een gom achterkant (zoals een postzegel). Weet iemand wat ik bedoel, en waar je zoiets kan kopen? Of anders gewoon gekleurd papier in vormen? (Reepjes, blokjes, sterren, etc). Lijkt me een leuk schoencadeau voor mijn fröbelkind O+. Meer knutseltips zijn trouwens altijd welkom!
KuikenGuppy
  zaterdag 4 november 2017 @ 10:32:10 #182
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:51:33 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174861016
Ja! Is er ook een fysieke winkel die zoiets verkoopt?
KuikenGuppy
  zaterdag 4 november 2017 @ 12:34:36 #184
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174861869
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:51 schreef Burdie het volgende:
Ja! Is er ook een fysieke winkel die zoiets verkoopt?
Pipoos?
  zaterdag 4 november 2017 @ 12:40:03 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174861944
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:51 schreef Burdie het volgende:
Ja! Is er ook een fysieke winkel die zoiets verkoopt?
Ik heb ze nog nooit elders gevonden. Ook niet bij pipoos.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_174862971
Wij hebben op het werk altijd plakfiguren van uitgeverij Stam. Maar ook dat is geen fysieke winkel.
  zaterdag 4 november 2017 @ 16:58:06 #187
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_174865358
Ik ben inderdaad bang dat er niet echt een fysieke winkel is die het verkoopt. Je kunt natuurlijk wel zulk papier kopen en de figuren met een pons eruit duwen. Maar dat kost veel tijd 🙈!
pi_174865778
Ik heb ze in de knutseldoos zitten, maar hoe we eraan gekomen zijn... :? Niet besteld in elk geval. Ik zou eens in een boekhandel kijken, zoals de Bruna.
pi_174907813
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:51 schreef Burdie het volgende:
Ja! Is er ook een fysieke winkel die zoiets verkoopt?
heutink zelf, zit in Ede... heb ik zelf wel die dingen ooit gehaald
pi_174932385
Ik heb ze ook thuis liggen Burdie, inclusief poeder om de lijm van te maken :9
Gekregen van m'n schoonmoeder (ex peuterjuf), zal wel even vragen waar zij ze vandaan heeft. Ze is geen internetbesteller dus lijkt me van een fysieke winkel te komen :)
pi_174932732
Oké, dode mus... :') ze had ze dus meegenomen van de peuterspeelzaal :+
  dinsdag 7 november 2017 @ 22:45:38 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174933124
:D bedankt voor het navragen iig, super lief!
KuikenGuppy
  donderdag 9 november 2017 @ 20:15:41 #193
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174967002
Heeft iemand nog de ultieme tip wat een bijna zeven jarig jongetje echt moet hebben voor sinterklaas?

Kind heeft maar 1 ding op zijn lijstje staan :o
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_174969896
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 20:15 schreef laziness het volgende:
Heeft iemand nog de ultieme tip wat een bijna zeven jarig jongetje echt moet hebben voor sinterklaas?

Kind heeft maar 1 ding op zijn lijstje staan :o
Mijn dochter heeft ook maar 1 ding op haar lijstje (gecombineerd verjaardag eind november en Sinterklaas).
Daar heeft ze echter wel een goede redenering bij.

Wat dat ene ding is? Nou, "gewoon de Intertoys, want dan heb ik meteen alles wat ik wil. En de dingen die ik niet wil geef ik weg aan de arme kindjes die zelf iets van hun lijstje krijgen" *trotse grijns*.

En dat moet dan nog 6 worden B-)

Verder geen inhoudelijke reactie, want ik ben zelf heeeeeel erg slecht in het bedenken van cadeaus
  maandag 20 november 2017 @ 19:23:57 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175201338
Heeft iemand hier ervaring met de poppetjes van Artichou?
Ik ben benieuwd hoe groot ze zijn.

KuikenGuppy
pi_175329120
Waar koop je een leuke spaarpot? Tot nu toe vond ik vooral blikken met emoticons, eenhoorns, opdrukken van geld of honden met zonnebril. Ik zoek iets voor een jongen van 2.
pi_175329218
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 22:36 schreef Hupje het volgende:
Waar koop je een leuke spaarpot? Tot nu toe vond ik vooral blikken met emoticons, eenhoorns, opdrukken van geld of honden met zonnebril. Ik zoek iets voor een jongen van 2.
Tsja, wat vind hij leuk? Bepaald karakter van een kinder programma? Verder vind ik persoonlijk die mechanische spaarpotten leuk waar je als je er een muntje oplegt er iets beweegt wat het muntje grijpt. Voor circa 10 euro uit China te halen.

Voorbeeld: https://m.banggood.com/nl(...)-Kids-p-1036966.html
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 26 november 2017 @ 22:44:19 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_175329300
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 22:41 schreef Miniem het volgende:

[..]

Tsja, wat vind hij leuk? Bepaald karakter van een kinder programma? Verder vind ik persoonlijk die mechanische spaarpotten leuk waar je als je er een muntje oplegt er iets beweegt wat het muntje grijpt. Voor circa 10 euro uit China te halen.

Voorbeeld: https://m.banggood.com/nl(...)-Kids-p-1036966.html
die vond mijn dochter van toen 2 echt doodeng. Huilen jonge :')
disclaimer
pi_175329471
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 22:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

die vond mijn dochter van toen 2 echt doodeng. Huilen jonge :')
:D :') je hebt verschillende versies ook met een hond en skelet dacht ik :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_175329565
Wij hebben een Volkswagenbusje-spaarpot en twee verzilverde spaarpotten, van voertuigen. Dat vindt S. nu al heel interessant :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 26 november 2017 @ 23:05:03 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_175329928
Overigens hebben mijn beide kinderen een mooie verzilverde spaarpot. Die kun je vaak wel in luxere kado/servieswinkels kopen.
disclaimer
pi_175330077
L heeft met z'n geboorte deze van Blond Amsterdam gekregen: https://s.s-bol.com/imgba(...)9200000020338307.jpg
Soort circus thema staat er op.
  maandag 27 november 2017 @ 14:08:33 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175337860
Onze beide jongens hebben een verzilverde van Zilverstad.
KuikenGuppy
pi_175339060
M heeft een verzilverde locomotief, van Lucardi dacht ik.
pi_175343612
Genoeg leuke ideeën, dankjewel! J vindt de useless box geweldig, dus zo'n spaarpot vast ook.
pi_175367840
I heeft al best wat poppen, maar toen ik haar vroeg wat ze het allerliefste wilde krijgen van Sinterklaas zei ze: "Een pop met glanzend haar."
Vijf minuten later was het: "Een pop met dansend haar."
:') .

Ze heeft twee barbie poppen en ik ga er niet nog eentje geven. Iemand nog een leuke tip voor een mooie, betaalbare leuk pop met glanzend danwel dansend haar?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175423717
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:04 schreef Franny_G het volgende:
I heeft al best wat poppen, maar toen ik haar vroeg wat ze het allerliefste wilde krijgen van Sinterklaas zei ze: "Een pop met glanzend haar."
Vijf minuten later was het: "Een pop met dansend haar."
:') .

Ze heeft twee barbie poppen en ik ga er niet nog eentje geven. Iemand nog een leuke tip voor een mooie, betaalbare leuk pop met glanzend danwel dansend haar?
Hebben die frozen prinsessen geen uitzonderlijk lang haar? Ik zeg elsaaa :P
pi_175424664
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:04 schreef Franny_G het volgende:
I heeft al best wat poppen, maar toen ik haar vroeg wat ze het allerliefste wilde krijgen van Sinterklaas zei ze: "Een pop met glanzend haar."
Vijf minuten later was het: "Een pop met dansend haar."
:') .

Ze heeft twee barbie poppen en ik ga er niet nog eentje geven. Iemand nog een leuke tip voor een mooie, betaalbare leuk pop met glanzend danwel dansend haar?
Heeft ze dit niet uit een sinterklaasliedje? :D (oh kom er eens kijken)

Maar sorry, geen concrete tip.
pi_175437499
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:04 schreef Franny_G het volgende:
I heeft al best wat poppen, maar toen ik haar vroeg wat ze het allerliefste wilde krijgen van Sinterklaas zei ze: "Een pop met glanzend haar."
Vijf minuten later was het: "Een pop met dansend haar."
:') .

Ze heeft twee barbie poppen en ik ga er niet nog eentje geven. Iemand nog een leuke tip voor een mooie, betaalbare leuk pop met glanzend danwel dansend haar?
Lalaloopsy. En dat degene waarbij je de haren zelf kunt krullen.
Zijn eigenlijk geen haren, maar staafjes gewaxt ijzerdraad volgens mij waardoor z blijven staan in de stand die je ze geeft.

Deze bijvoorbeeld
https://www.intertoys.nl/(...)y-hair-dolls/1304880
pi_175474220
Even spuit 11 maar voor wie het kan gebruiken: mijn eerste boomgaard van haba was hier leuk met 2 jaar (en 2,5). Nu met 3 te makkelijk. Haba spellendoos wel geschikt vanaf 2,5 sommige, meeste vanaf ouder. Kleurentorentjes is super leuk, al vanaf 2,5 jaar (wel vrij spel, je pakt de kleur die je gooit). Verder Snuffie hup vanaf 3 erg leuk, Haba kleine vogel grote honger, Haba Lillo loto, Haba SOS schaap in nood, hungry frogs, Jumbo Photoshop safari, happende visjes rond draaispel, knappe koppen en uitbreidingen, hondje waf. Uno junior. Allemaal leuk vanaf 3 in elk geval, sommige eerder.

De kast ligt hier vol met toekomstige spellen zoals camel up en doolhof.
pi_175489108
De op afstand bestuurbare auto is een grote hit hoor. B wilde er het liefst de hele dag mee spelen. Wat we echter niet realiseerde is dat ie niet zo goed tegen regen kan, dus we moesten er gisteren mee racen in de woonkamer. Door die enorm banden heeft ie meteen een bumper waardoor onze spullen in de woonkamer heel blijven :D Kortom de eerste indruk is: goede aankoop.
  donderdag 7 december 2017 @ 08:54:42 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175543899
Weet iemand hier waar je goedkope verkleedspullen voor kerst kunt kopen? Kerstmanjasjes, diadeem met gewei, dat soort spul. Het is voor op de psz dus kleine maatjes en geen budget ;). Heeft Action zoiets?
KuikenGuppy
pi_175544915
Die diadeems hebben ze werkelijk overal. Maar bij de Action hebben ze ook een kerstpak. Verder hebben ze bij de Kruidvat en de Xenos vaak ook zulke dingen goedkoop.

https://www.action.com/nl-nl/weekactie/
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175645933
Heeft er iemand tips voor de klassieke Lego blokjes? Al die dozen en boxen die verkocht worden zijn 'creatieve' mixen. Wij willen een doos met alleen de rechttoe rechtaan blokjes. De dozen die nu verkocht worden zitten ook vol met raampjes, wieltjes etc etc.

Dus niet zoiets:


Maar dit:
  maandag 11 december 2017 @ 15:13:46 #215
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175646522
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:54 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand hier waar je goedkope verkleedspullen voor kerst kunt kopen? Kerstmanjasjes, diadeem met gewei, dat soort spul. Het is voor op de psz dus kleine maatjes en geen budget ;). Heeft Action zoiets?
Action heeft heel veel kerst aankleed meuk. Mutsen, pakjes, diadeem, bril... net nog los gegaan voor het kerstontbijt op t werk.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_175647111
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:54 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand hier waar je goedkope verkleedspullen voor kerst kunt kopen? Kerstmanjasjes, diadeem met gewei, dat soort spul. Het is voor op de psz dus kleine maatjes en geen budget ;). Heeft Action zoiets?
Flying Tiger!
  maandag 11 december 2017 @ 16:26:52 #217
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_175648224
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:48 schreef exode het volgende:
Heeft er iemand tips voor de klassieke Lego blokjes? Al die dozen en boxen die verkocht worden zijn 'creatieve' mixen. Wij willen een doos met alleen de rechttoe rechtaan blokjes. De dozen die nu verkocht worden zitten ook vol met raampjes, wieltjes etc etc.

Dus niet zoiets:
[ afbeelding ]

Maar dit:
[ afbeelding ]
Ja die zocht ik dus ook :(
Maar ook mijn grote vrienden amazon.de leverde niks op. Blijkbaar weer te saai bevonden enkel gewone steentjes.

Ik zag bij Lobbes wel dat er in januari nog een paar nieuwe varianten uitkomen waar wel meer gewone steentjes inzitten en alleen wat wielen etc verder.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 11 december 2017 @ 16:39:27 #218
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_175648470
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:26 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja die zocht ik dus ook :(
Maar ook mijn grote vrienden amazon.de leverde niks op. Blijkbaar weer te saai bevonden enkel gewone steentjes.
Dat zit gewoon momenteel gewoon ook niet in het assortiment in die samenstelling. Al jaren niet.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_175656606
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:39 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Dat zit gewoon momenteel gewoon ook niet in het assortiment in die samenstelling. Al jaren niet.
Is toch raar? Alleen maar creatieve sets. Houdt dan 1 set met blokjes.
  maandag 11 december 2017 @ 21:10:48 #220
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_175656720
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 21:07 schreef exode het volgende:

[..]

Is toch raar? Alleen maar creatieve sets. Houdt dan 1 set met blokjes.
Je kan bij lego zelf best losse 2x4 stenen kopen hoor.
15-15ct per stuk.

https://shop.lego.com/nl-NL/Pick-a-Brick

Als je dan die classic dozen bekijkt, zul je zien dat je als je de aanwezige bouwstenen omrekent naar die prijzen, je de rest wat er in zit zo’n beetje voor niks krijgt.

[ Bericht 22% gewijzigd door jajablahblah op 11-12-2017 21:16:23 ]
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_175659493
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 21:10 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Je kan bij lego zelf best losse 2x4 stenen kopen hoor.
15-15ct per stuk.

https://shop.lego.com/nl-NL/Pick-a-Brick

Als je dan die classic dozen bekijkt, zul je zien dat je als je de aanwezige bouwstenen omrekent naar die prijzen, je de rest wat er in zit zo’n beetje voor niks krijgt.
Ik wil gewoon een grote doos met blokjes. Ik snap dat ik het alternatief kan oplossen. Maar wellicht had iemand hier een tip voor een winkel die de simpele dozen nog verkoopt want nog een oude voorraad of zoiets. Ik heb vaker Lego gekocht wat niet meer gemaakt werd en dit leek zo simpel.
pi_175665225
Bij kruidvat hadden ze een paar weken geleden losse doosjes met 1 kleur blokjes er in, wellicht dat ze die nu ook nog hebben?
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:40:22 #223
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_175665723
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:21 schreef exode het volgende:

[..]

Ik wil gewoon een grote doos met blokjes. Ik snap dat ik het alternatief kan oplossen. Maar wellicht had iemand hier een tip voor een winkel die de simpele dozen nog verkoopt want nog een oude voorraad of zoiets. Ik heb vaker Lego gekocht wat niet meer gemaakt werd en dit leek zo simpel.
Helaas, die doos van het plaatje is 7 jaar oud, en iedereen wil die ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:08 schreef Nazil het volgende:
Bij kruidvat hadden ze een paar weken geleden losse doosjes met 1 kleur blokjes er in, wellicht dat ze die nu ook nog hebben?
Dat is dezelfde samenstelling :)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:35:44 #224
56471 pinquit
oh my lama!
pi_175666593
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:48 schreef exode het volgende:
Heeft er iemand tips voor de klassieke Lego blokjes? Al die dozen en boxen die verkocht worden zijn 'creatieve' mixen. Wij willen een doos met alleen de rechttoe rechtaan blokjes. De dozen die nu verkocht worden zitten ook vol met raampjes, wieltjes etc etc.

Dus niet zoiets:
[ afbeelding ]

Maar dit:
[ afbeelding ]
Zoiets? https://m.brickshop.nl/le(...)bouwstenenset-1.html
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:36:10 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_175666600
Is niet precies wat je zoekt, maar misschien wel het meest in de buurt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_175670392
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:40 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Helaas, die doos van het plaatje is 7 jaar oud, en iedereen wil die ;)

[..]

Dat is dezelfde samenstelling :)
Lego is echt een investering op zich tegenwoordig...wij hebben 2 sets die zijn verdrievoudigd in waarde. Echt, had ik maar belegd in Lego ipv sparen ;)
pi_175670414
Dank je Pinquit, die had ik net in mijn handen in de speelgoedwinkel :) Die komt het meeste in de buurt inderdaad.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:33:59 #228
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_175671658
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:46 schreef exode het volgende:

[..]

Lego is echt een investering op zich tegenwoordig...wij hebben 2 sets die zijn verdrievoudigd in waarde. Echt, had ik maar belegd in Lego ipv sparen ;)
Dat geldt alleen als ze nog in een dichte doos zitten ;) .
pi_175677127
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat geldt alleen als ze nog in een dichte doos zitten ;) .
Vaak wel inderdaad (bijna altijd). Wij zijn van die types die de dozen weggooien :D :@
pi_175891986
Heel last minute moet ik nog een cadeau verzinnen voor kerst voor peuter..
ze willen héél graag iets te 'spelen' geven en het maakt niet uit wat het kost.

Nu zit peuter helemaal in de 'trein' fase. We hebben nog geen (houten?) treinbaan in huis.
Welke is er aan te raden?
Peuter is 2jaar,4 maanden en het moet niet te 'iel' zijn, dus liever iets met grote stukken.
pi_175892062
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:02 schreef Ggirl het volgende:
Heel last minute moet ik nog een cadeau verzinnen voor kerst voor peuter..
ze willen héél graag iets te 'spelen' geven en het maakt niet uit wat het kost.

Nu zit peuter helemaal in de 'trein' fase. We hebben nog geen (houten?) treinbaan in huis.
Welke is er aan te raden?
Peuter is 2jaar,4 maanden en het moet niet te 'iel' zijn, dus liever iets met grote stukken.
Ik zou gaan voor 1 of 2 sets van Ikea. Hufterproof, past op alle andere banen, en oneindig uit te breiden met alle merken. Maar vooral: prima betaalbaar, dus goed om te testen of je kind het leuk vindt.

En alternatief: in november had Lidl ook leuke sets. Voor de webshop is het nu wat krap. Misschien is er nog eentje achtergebleven in een winkel in de buurt?

De treinbanen zijn hier favoriet. We hebben 5 merken door elkaar, 2 grote bakken vol met allerlei extra's, maar bruggen en kruisingen vinden ze nog steeds het leukst.
pi_175892514
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:05 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik zou gaan voor 1 of 2 sets van Ikea. Hufterproof, past op alle andere banen, en oneindig uit te breiden met alle merken. Maar vooral: prima betaalbaar, dus goed om te testen of je kind het leuk vindt.

En alternatief: in november had Lidl ook leuke sets. Voor de webshop is het nu wat krap. Misschien is er nog eentje achtergebleven in een winkel in de buurt?

De treinbanen zijn hier favoriet. We hebben 5 merken door elkaar, 2 grote bakken vol met allerlei extra's, maar bruggen en kruisingen vinden ze nog steeds het leukst.
Hufterproof 😍. Ik werk bijna naast IKEA, dus dat gaat 'm worden.
Op de opvang speelt hij er veel mee, dus ik verwacht wel dat het een succes is.
  maandag 15 januari 2018 @ 20:54:19 #233
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176528104
De mijne wordt alweer bijna 7 :o en ik zoek nog wat tips voor wat kleiner spul om aan visite te vragen. Iemand nog briljante ideeën? Hij zelf zegt dat hij het niet weet want hij heeft al genoeg. O+ love him voor die uitspraak maar ik vermoed dat hij uiteindelijk toch wel cadeautjes verwacht tzt ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_176528774
quote:
In Legoland hebben ze zo'n winkel met van die tapbuizen net als bij de Jamin waar in iedere tapbuis 1 soort blokje zit van een bepaalde kleur. De autist in mij werd er helemaal gelukkig van.

Moet je wel even helemaal naar Denemarken ;)

Maar ik snap je probleem, loop er zelf ook tegenaan :(
Onmogelijk iets lijkt het ... erg jammer!
pi_176532551
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:48 schreef exode het volgende:
Heeft er iemand tips voor de klassieke Lego blokjes? Al die dozen en boxen die verkocht worden zijn 'creatieve' mixen. Wij willen een doos met alleen de rechttoe rechtaan blokjes. De dozen die nu verkocht worden zitten ook vol met raampjes, wieltjes etc etc.

Dus niet zoiets:
[ afbeelding ]

Maar dit:
[ afbeelding ]
Dit wil ik maar dan voor Duplo. Is echt allemaal uit collectie lijkt het wel.
pi_176536194
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:15 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

In Legoland hebben ze zo'n winkel met van die tapbuizen net als bij de Jamin waar in iedere tapbuis 1 soort blokje zit van een bepaalde kleur. De autist in mij werd er helemaal gelukkig van.

Moet je wel even helemaal naar Denemarken ;)

Maar ik snap je probleem, loop er zelf ook tegenaan :(
Onmogelijk iets lijkt het ... erg jammer!
Ik zag dat ze bij Oberhausen een beleef centrum van Lego hebben. Misschien ga ik daarheen met B met Pasen. Zouden ze het daar ook hebben.....
pi_176536201
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 23:23 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Dit wil ik maar dan voor Duplo. Is echt allemaal uit collectie lijkt het wel.
'Vroeger' hadden ze vooral blokjes en nu hele sets, misschien is deze generatie kinderen luier en minder creatief :P ;)
pi_176538979
Heel andere vraag: wij draaien de kindermuziek van Monique Smit hier grijs, J is er dol op. Maar ik begin er wel genoeg van te krijgen. Tips voor andere leuke kinderliedjes? De ouderwetse en VOF de Kunst enz hebben we al genoeg.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 11:41:04 #239
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176539164
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:32 schreef Hupje het volgende:
Heel andere vraag: wij draaien de kindermuziek van Monique Smit hier grijs, J is er dol op. Maar ik begin er wel genoeg van te krijgen. Tips voor andere leuke kinderliedjes? De ouderwetse en VOF de Kunst enz hebben we al genoeg.
Cowboy Billie Boem?
Good old Kinderen voor Kinderen?
pi_176539459
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:32 schreef Hupje het volgende:
Heel andere vraag: wij draaien de kindermuziek van Monique Smit hier grijs, J is er dol op. Maar ik begin er wel genoeg van te krijgen. Tips voor andere leuke kinderliedjes? De ouderwetse en VOF de Kunst enz hebben we al genoeg.
CD van Jip en Janneke, met de originele titel 'liedjes'. Die wordt hier, helaas voor ons, samen met de CD van Monique Smit als favoriet bestempeld.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 12:19:28 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_176539898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 09:04 schreef exode het volgende:

[..]

Ik zag dat ze bij Oberhausen een beleef centrum van Lego hebben. Misschien ga ik daarheen met B met Pasen. Zouden ze het daar ook hebben.....
https://www.lego.com/nl-nl/stores/stores

Hebben ze.
disclaimer
pi_176540890
quote:
Extra reden om erheen te rijden, moeder-zoon uitje met Pasen O+
  dinsdag 16 januari 2018 @ 16:49:10 #243
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176545279
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:32 schreef Hupje het volgende:
Heel andere vraag: wij draaien de kindermuziek van Monique Smit hier grijs, J is er dol op. Maar ik begin er wel genoeg van te krijgen. Tips voor andere leuke kinderliedjes? De ouderwetse en VOF de Kunst enz hebben we al genoeg.
Disneyliedjes? Leeuwenkoning, Belle en het beest en Frozen is bij die van ons iig erg populair. Die lijsten zoek ik vaak op bij spotify, of wil je echt een cd hebben?

Maar goed, ook dat heb je na een tijdje wel gehoord denk ik.

Rode wangen van good old Herman van Veen vinden ze ook leuk, maar dat zal in je categorie VOF de kunst vallen :+
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:23:44 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176545929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:32 schreef Hupje het volgende:
Heel andere vraag: wij draaien de kindermuziek van Monique Smit hier grijs, J is er dol op. Maar ik begin er wel genoeg van te krijgen. Tips voor andere leuke kinderliedjes? De ouderwetse en VOF de Kunst enz hebben we al genoeg.
Liedjes van de Sprookjesboom van de Efteling worden hier momenteel grijs gedraaid.
Verder DD company, maar die liedjes zijn allemaal erg druk, waardoor het opzwepend werkt voor de sfeer thuis. Niet in alle situaties gewenst ;).
Mocht je wat rustigers zoeken of je kinderen eens kennis willen laten maken met klassiek, dan is de Spotify playlist genaamd "van Bach tot Bernstein" een aanrader.
KuikenGuppy
pi_176548302
Kinderen voor Kinderen vinden ze ook helemaal leuk hier

En op youtube hebben ze ook weleens van die filmpjes waarin ze uitleggen hoe het dansje erbij moet. Leuke zaterdagmiddagbesteding met slecht weer O+
pi_176554598
Leuke tips! Ik luister er eens naar.
pi_176555550
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 09:05 schreef exode het volgende:

[..]

'Vroeger' hadden ze vooral blokjes en nu hele sets, misschien is deze generatie kinderen luier en minder creatief :P ;)
Ja :( zo stom.
Er is wel duplo educational die is iets beter ook de ouderwetse kleuren maar wel duurder.
pi_176609827
Mochten andere mensen ook op zoek zijn naar Lego. Ik heb bij het Legohuis besteld en ze zijn met sommige items een stuk goedkoper. En goede service, ik wilde meerdere dingen bestellen en vroeg meteen of ze ook nog een opberglade hadden van Lego. Die hadden ze niet, maar hebben ze voor me besteld zodat ze het in 1 bestelling konden doen.
pi_176643413
Is zo'n klei-pers van Play Doh een beetje stevig? Kan een 3 jarige daar zelf sliertjes mee maken?
We hebben een niet-merk kleiset gekregen, maar die pers valt steeds uit elkaar. Ik zoek dus naar een alternatief.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 22:46:10 #250
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176643887
ja heel stevig vooral de duurdere nieuwere sets
pi_176643957
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:29 schreef Hupje het volgende:
Is zo'n klei-pers van Play Doh een beetje stevig? Kan een 3 jarige daar zelf sliertjes mee maken?
We hebben een niet-merk kleiset gekregen, maar die pers valt steeds uit elkaar. Ik zoek dus naar een alternatief.
hier de kappersset van play-doh en daar zit een draaiarmpje aan waardoor onze dochter t nu zelf kan, itt de niet-merk cupcake slagroompers die te zwaar was en instortte...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 21 januari 2018 @ 07:25:35 #252
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176648045
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 22:29 schreef Hupje het volgende:
Is zo'n klei-pers van Play Doh een beetje stevig? Kan een 3 jarige daar zelf sliertjes mee maken?
We hebben een niet-merk kleiset gekregen, maar die pers valt steeds uit elkaar. Ik zoek dus naar een alternatief.
Ik zou bijna zeggen niet kapot te krijgen. We hebben hier drie verschillende, en zowel 2- als 5-jarige spelen er behoorlijk vaak en hardhandig mee. Eentje gaat al minstens 3 jaar mee, prima spul.
pi_176789696
Hebben jullie tips voor een fijne loopfiets?

Ez is een ukkepuk, gok rond de 82cm. Zoek een kleine en lichte loopfiets met 2wielen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_176790150
Wij zijn voor onze kleine gegaan voor de Puky LRM. Dat was de kleinste (en best oké qua gewicht) die ik kon vinden.
  zondag 28 januari 2018 @ 08:37:01 #255
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_176790374
Hier ook 2 puky’s. Laag (verstelbaar zadel en stuur) en niet zo zwaar.
pi_176792388
Ik heb een ki.nde.rfeets op de kop getikt op MP.
Hadden 'm eerst in een winkel uitgeprobeerd.
Met 3 en met 2 wielen te gebruiken.
  zondag 28 januari 2018 @ 13:50:49 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176795964
Wat is leuk voor een jongen die 4 wordt? Ik heb al een paar ideetjes, maar kan altijd meer inspiratie gebruiken :).
KuikenGuppy
  zondag 28 januari 2018 @ 14:18:16 #258
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176796786
Hier was Lego junior en Lego city een hit. J vindt clicks (ook bouwmateriaal) ook leuk. En verder was er hier geloof ik Hubelino en play doh.
pi_176994849
Ik haak even aan op de loopfietsjes. Kleinste is nu 84, grootste 89, binnenbeenlengte van beide 30 en 32. Ik twijfel nu erg of ik niet beter gelijk een loopfiets voor vanaf 2,5 koop? Of kan met een verstelbare voor 2 jaar ook echt wel een hele zomer gedaan worden?
pi_176994971
https://www.loopfietsen.nl/puky-m-32.html

Als ik hier kijk, zie ik dat Sjaak nu op een Racer rijdt. Hij is bijna 3 en is zo’n 95cm denk ik, broekmaat 92-98. Die Racer staat niet meer op de laagste stand. Met 84cm had hij daar nog niet op gepast, ook niet op de laagste stand. Ik zou dan nog voor een maatje kleiner gaan. Die zijn op marktplaats heel veel te vinden voor de helft van de nieuwprijs en die kan je over een half jaar altijd voor diezelfde prijs doorverkopen.
pi_176995101
Ik zie hier veel kindjes die tot ongeveer 4 op de kleine puky loopfiets lopen. Wel met het zadel op de hoogste stand. Maar geen idee eigenlijk hoe hoog de andere puky is. Sac was daar wel echt fan van.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 17:56:20 #262
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_176995724
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 16:59 schreef Madivi het volgende:
Ik haak even aan op de loopfietsjes. Kleinste is nu 84, grootste 89, binnenbeenlengte van beide 30 en 32. Ik twijfel nu erg of ik niet beter gelijk een loopfiets voor vanaf 2,5 koop? Of kan met een verstelbare voor 2 jaar ook echt wel een hele zomer gedaan worden?
De Puky (kleinste) die ik heb overgenomen van iemand uit de buurt, heeft hem gebruikt tot ver na 4 jaar. Haar dochter wilde hem eigenlijk nog houden. Dus ze zijn er niet snel te groot voor.
pi_176997224
Oh dank voor jullie ervaringen! Dan wordt het gewoon de M variant! Even speuren naar twee identieke op marktplaats ;)
  woensdag 7 februari 2018 @ 19:33:12 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177019374
Een badeendje, maar dan een zwaan. Weet iemand of het bestaat en waar ik het kan kopen? Google hielp niet erg mee.
KuikenGuppy
  woensdag 7 februari 2018 @ 20:27:12 #265
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_177021404
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:33 schreef Burdie het volgende:
Een badeendje, maar dan een zwaan. Weet iemand of het bestaat en waar ik het kan kopen? Google hielp niet erg mee.
Ik vond via google het eea via Alibaba, maar werkelijk geen idee of je daar zo kunt bestellen.. ‘pvc swan bad toy’ Bij AliExpress vind ik met dezelfde zoekterm niets namelijk..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_177028609
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:33 schreef Burdie het volgende:
Een badeendje, maar dan een zwaan. Weet iemand of het bestaat en waar ik het kan kopen? Google hielp niet erg mee.
Op Ali

http://s.aliexpress.com/yy2MfURV?
  donderdag 8 februari 2018 @ 08:28:14 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177028890
Dat was ook de enige die ik kon vinden, maar vind 'm niet zo heel erg leuk... Stom zeg! Het stikt van de opblaaszwanen, maar badeendjes ho maar.
KuikenGuppy
  donderdag 8 februari 2018 @ 08:52:15 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_177029120
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 08:28 schreef Burdie het volgende:
Dat was ook de enige die ik kon vinden, maar vind 'm niet zo heel erg leuk... Stom zeg! Het stikt van de opblaaszwanen, maar badeendjes ho maar.
https://m.alibaba.com/pro(...)050434058&redirect=1
Geen dank 8-)
disclaimer
  donderdag 8 februari 2018 @ 08:53:48 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_177029133
Oh wacht die gaan per 1000. Maar goed, dat moet dus ook per stuk te vinden zijn lijkt me?
disclaimer
pi_177029390
Je kan als bedrijf zijnde vast wel één zo'n zwaan van Alibaba opvragen als monster Burd O-)

En anders deze;

https://m.ebay.co.uk/itm/(...)YOAd_2kcPwR-SFYrl4Gw

Ok ok wel voor een beker/blikje maar toch :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:29:12 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177029486
quote:
Ja die zijn tof inderdaad O+. Nu nog 999 anderen vinden die zo'n zwaan willen :P.
KuikenGuppy
pi_177029513
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja die zijn tof inderdaad O+. Nu nog 999 anderen vinden die zo'n zwaan willen :P.
Ik koop er wel eentje van je :* zoonlief is dol op badeendjes, dus een badzwaan zal ook wel in de smaak vallen.

Nog 998 te gaan :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:34:39 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_177029539
Ik wil er wel 2! :')
Begin een badzwanenwebshop!!
disclaimer
pi_177029552
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja die zijn tof inderdaad O+. Nu nog 999 anderen vinden die zo'n zwaan willen :P.
nou ja serieus, mijn baas vraagt vaak zat samples van dingen via Alibaba op (ook wel nodig want de helft van de tijd is t meuk die niet op t plaatje lijkt :') ) dus ik kan m best vragen of ik er op zijn naam/naam van t bedrijf 1 mag opvragen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_177029574
Of start een crowdfunding op FOK en als ze er zijn doen we een FOK meet waarbij iedereen z'n zwaan kan halen :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:40:06 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177029625
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wil er wel 2! :')
Begin een badzwanenwebshop!!
badzwanen.nl

:D O+.
KuikenGuppy
  donderdag 8 februari 2018 @ 10:17:34 #277
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177030180
zwaanopdemaan, zwaaninhetbad - ik zie een trend.

Burdie doe mij ook maar een zwikje*, leuk. Nog 985 te gaan!

* oudhollands voor dozijn
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177032418
1 zwaan voor in het bad, kom maar door. *O*
Nog 984 te slijten :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177032452
Maar wat ik eigenlijk kwam vragen.. Zojuist, met dank aan Etsy, een houten babygym uit Letland binnengekregen. Jeuj!
Er zitten drie ringen aan waar ik meuk aan kan laten bungelen.
Koter is pas een paar weken oud, wat hang ik er zoal aan voor zo een prille babygymbeginner? Iemand tips? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 08-02-2018 18:16:41 ]
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:00:46 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_177032603
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:52 schreef minilot het volgende:
Maar wat ik eigenlijk kwam vragen.. Zojuist, met dank aan Etsy, een houtrn babygym uit Letland binnengekregen. Jeuj!
Er zitten drie ringen aan waar ik meuk aan kan laten bungelen.
Koter is pas een paar weken oud, wat hang ik er zoal aan voor zo een prille babygymbeginner? Iemand tips? :)
dingen met veel contrast vinden ze leuk. Ze zijn nog zo scheel als de pest dus veel andere dingen onderscheiden ze nog niet ;) dus ga lekker monochroom!
disclaimer
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:00:48 #281
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177032604
Wat heb je in huis? Iets met veel contrast, zwart-wit of straks juist kleuren. Iets dat beweegt (al dan niet doordat jij het beweegt).
Grootste favoriet is hier nog steeds een houten kerstster, vooral als ik er aan draai.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177032927
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:00 schreef Lemijn het volgende:
Wat heb je in huis? Iets met veel contrast, zwart-wit of straks juist kleuren. Iets dat beweegt (al dan niet doordat jij het beweegt).
Grootste favoriet is hier nog steeds een houten kerstster, vooral als ik er aan draai.
Nog niks in huis, wegens nu nog wezenloos tevreden naar wiebelende zwarte afstandbediening voor een witte muur starend! *)

Dit issem trouwens, net in elkaar gezet:


Goed. Op zoek naar contrastrijke monochrome kerstdecoratie dus!
:Y)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:30:41 #283
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177033161
Wat een mooi ding O+ .

Heb je geen frutsels gekregen van kraambezoek? Ik had wel dingen waarvan ik dacht 'hoezo, dat is niks' en dat blijkt nu aan zo'n ring te kunnen hangen dan vindt Jacob het mooi.

Dit soort ringen bedoel ik.

En anders kan ie vast ook gewoon naar het ding zelf staren.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:31:45 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_177033185
Loopy links O+
disclaimer
pi_177033330
+1 op de loopy links!

Cas zn lievelings is nu de oplader van de telefoon. :')
pi_177033442
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:40 schreef Skittles het volgende:
+1 op de loopy links!

Cas zn lievelings is nu de oplader van de telefoon. :')
Heh, daar zat ik ook al aan te denken.

Weinig kleine frutsels van kraamvisite gekregen. Ik heb net gezocht en kwam op eentje, om precies te zijn:


Nou, dat, en een kerstbal en een telefoonoplader en we zijn er.
Thanks! 8-)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 9 februari 2018 @ 22:10:15 #287
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_177067726
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:46 schreef minilot het volgende:

[..]

Heh, daar zat ik ook al aan te denken.

Weinig kleine frutsels van kraamvisite gekregen. Ik heb net gezocht en kwam op eentje, om precies te zijn:
[ afbeelding ]

Nou, dat, en een kerstbal en een telefoonoplader en we zijn er.
Thanks! 8-)
Toch aan kraamvisite gedaan ;)
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_177073923
Jaaa zwanen meet ;)
pi_177075512
+56 voor de loopy links. O van 3,5 speelt er nog mee. Maakt ze een handtas van 😂
  zaterdag 10 februari 2018 @ 16:26:00 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177085717
Ja blijven die loopy links zo lang leuk?

En _O_ voor je zelfgemaakte kijkspeelgoed, minilot. Echt tof. En wat knap van O. dat hij al zo goed kan meppen. Dat enthousiasme is tof he?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177088868
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 16:26 schreef Lemijn het volgende:
Ja blijven die loopy links zo lang leuk?

En _O_ voor je zelfgemaakte kijkspeelgoed, minilot. Echt tof. En wat knap van O. dat hij al zo goed kan meppen. Dat enthousiasme is tof he?
Nou ja, wil niet zeggen dat ze er dagelijks mee speelt maar het was de 5? euro erg waard :)
pi_177090224
Vraagje over glijbanen/speeltoestellen voor in de tuin. Ik kan via via een mooi speeltoestel overnemen, met een plateauhoogte van 120 cm (5 treden) voor de glijbaan. In de speeltuin kunnen ze hier al best goed vanaf, maar is dat ook al wel verantwoord om in de tuin te zetten? Of moeten we toch eerst een 3 tredes glijbaantje nemen?
  zaterdag 10 februari 2018 @ 19:45:09 #293
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177090318
Wij hebben ook meteen een glijbaan met 5 treden aangeschaft. Dat was voor de 1e verjaardag van mijn dochter. Dat is altijd goed gegaan, maar zij was (is) niet bepaald bang aangelegd en motorisch erg handig. Dat zijn wel belangrijke voorwaarden denk ik.
pi_177091115
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:42 schreef Madivi het volgende:
Vraagje over glijbanen/speeltoestellen voor in de tuin. Ik kan via via een mooi speeltoestel overnemen, met een plateauhoogte van 120 cm (5 treden) voor de glijbaan. In de speeltuin kunnen ze hier al best goed vanaf, maar is dat ook al wel verantwoord om in de tuin te zetten? Of moeten we toch eerst een 3 tredes glijbaantje nemen?
Kan prima voor jouw mooie jongens hoor. Zullen ze super vinden!
pi_177091552
Top, fijn om te lezen! Hij is ook echt leuk, met twee schommelzitjes en later klimrek erbij. O+ O+
  woensdag 14 februari 2018 @ 16:00:06 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177180371
In het verlengde daarvan; ik wil graag een speelhuisje in de tuin. Nu vind het niet erg er een zelf te maken, maar zou dat qua kosten schelen? Iemand hier ervaring? (Voorbeelden mag ook!)
KuikenGuppy
pi_177180719
Hier n zelfgemaakte speelhuis in de tuin. Geen idee wat t kostte.
pi_177180971
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:00 schreef Burdie het volgende:
In het verlengde daarvan; ik wil graag een speelhuisje in de tuin. Nu vind het niet erg er een zelf te maken, maar zou dat qua kosten schelen? Iemand hier ervaring? (Voorbeelden mag ook!)
Wij hebben best wel wat zelfgemaakt spul van hout en het viel altijd tegen onderaan de streep. Voordeel is wel dat je het helemaal naar je eigen smaak en idee kan maken. Voordeel van kant en klaar ding is wel dat die aan de veiligheidseisen voldoet.
Kortom je hebt niets aan me :P

Ik heb een update over op afstand bestuurbare auto, die is al kapot. Er is een wiel volledig afgebroken nadat ie vast zat in een richel en er door hard achteruit en vooruit proberen te rijden KRAK zei. Kortom...duurzaamheid met kleuters was wat minder.
pi_177180979


Ik zal hem straks eens vragen of het goedkoper zou zijn geweest als hij hem had gekocht.
Ik denk iets. Hij is er niet heel erg lang mee bezig geweest.

Ik bedoelde.. Nu iets goedkoper uit, nu hij het zelf heeft gemaakt.
pi_177186242
Wij hebben er 1 gemaakt met afval-bouwhout van de buren.
Onderkant is n pallet met plank erover. Zijkanten ook deels pallethout en dakje en deur is van speciaal soort dubbelwandig golfplaatspul van hun sere.
Heb er zelf de gordijntjes in genaaid..superleuk geworden en kostte echt helemaal niks. Maar als je hout moet kopen is t vrij duur volgens mij.
pi_177186555
Staat onder/in de struikjes en had dus n vloer nodig. Wij hadden van tevoren geen plan, maar de berg hout en bouwspul van de buren vroeg om n projectje..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')