abonnement Unibet Coolblue
pi_170454318
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 13:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waren maar 8 afleveringen in de VS, al snel gecanceld, ook al weer 8 jaar geleden ;)

[..]

Best mogelijk dat ze het dus niet kende.

Hier de site van het Britse bedrijf wat het concept heeft bedacht
http://www.fremantlemedia.com/the-farmer-wants-a-wife/
En wie zie je op die pagina ? Yvon Jaspers :D

In de UK wordt het volgens mij al jaren niet meer uitgezonden, mijn moeder kijkt wel eens naar de Duitse versie, daar is het volgens mij ook nog wel redelijk populair.

[..]

En dat die ook religieus is.
Hij had ook een gelovige Nederlandse kunnen kiezen, maar een Canadeze snapt misschien toch wat beter hoe het geloof daar in de samenleving past.
Zeer belangrijk punt. Er wordt hier door sommige beweerd dat wij FOK!kers nogal hard zijn over Riks en zijn geloofsovertuiging, maar juist daar in die kleine kernen van de VS en Canada wordt het nog steeds als hoeksteen van een commune of maatschappij gezien. Komt heel erg sekte-achtig over en wij kijken er enorm raar tegenaan (tegenwoordig), maar dat is hoe men het daar simpelweg blijft beleven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_170454403
Ja, zo`n beetje alles wordt daar georganiseerd door de kerk en de (High)school.

Aparte sport en muziekverenigingen zijn er ook vaak niet in de VS, in kleinere plaatsen al helemaal niet.
Dat wordt allemaal vanuit de school georganiseerd.

Jaren terug ben ik op vakantie in Lake Placid geweest, waar de Olympische Spelen van 1980 waren.
De ijsbaan (waar Eric Heiden 5x goed won) hoort nu gewoon bij de plaatselijke highschool.
pi_170454713
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:36 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, zo`n beetje alles wordt daar georganiseerd door de kerk en de (High)school.

Aparte sport en muziekverenigingen zijn er ook vaak niet in de VS, in kleinere plaatsen al helemaal niet.
Dat wordt allemaal vanuit de school georganiseerd.
De school is inderdaad wel de hoeksteen van de samenleving. Maar het geloof valt daar best mee. Ja, je gaat zondags naar de kerk vanwege het sociale gebeuren. Maar de preken zijn er op zijn Amerikaans, dat is oppervlakkig en zo gemaakt positief (Jesus loves you, God loves you, hallelujah). Dat zijn heus geen citaten uit Numeri, Richteren en Samuël. Een gemiddelde Nederlandse Protestant zou afkeer van zulke lichtzinnigheid hebben.
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 15:02:51 #254
382129 crew  Donna
pi_170455015
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:48 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De school is inderdaad wel de hoeksteen van de samenleving. Maar het geloof valt daar best mee. Ja, je gaat zondags naar de kerk vanwege het sociale gebeuren. Maar de preken zijn er op zijn Amerikaans, dat is oppervlakkig en zo gemaakt positief (Jesus loves you, God loves you, hallelujah). Dat zijn heus geen citaten uit Numeri, Richteren en Samuël. Een gemiddelde Nederlandse Protestant zou afkeer van zulke lichtzinnigheid hebben.
Normaal zou ik zeggen ja. In het geval van de mennonite church van Riks denk ik dat je er toch naast zit.
  maandag 24 april 2017 @ 15:07:58 #255
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_170455124
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:48 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De school is inderdaad wel de hoeksteen van de samenleving. Maar het geloof valt daar best mee. Ja, je gaat zondags naar de kerk vanwege het sociale gebeuren. Maar de preken zijn er op zijn Amerikaans, dat is oppervlakkig en zo gemaakt positief (Jesus loves you, God loves you, hallelujah). Dat zijn heus geen citaten uit Numeri, Richteren en Samuël. Een gemiddelde Nederlandse Protestant zou afkeer van zulke lichtzinnigheid hebben.
Het geloof valt best mee, maar men gaat elke zondag naar de kerk?
Dat vind ik niet erg meevallen. Al is het vanwege het sociale aspect.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_170455218
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 15:07 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het geloof valt best mee, maar men gaat elke zondag naar de kerk?
Dat vind ik niet erg meevallen. Al is het vanwege het sociale aspect.
Als je daar op de prairie mensen wilt tegenkomen, dan ga je naar de kerk zondags. Nederlandse gezelligheid en klaverjassen kennen ze daar niet. En als je de hond uitlaat, kom je ook niemand tegen.

En koffiedrinken (zoals bij Tim Hortons) doet iedereen vanuit de auto (een soort mcDrive), in plaats van even te zitten aan een tafeltje.
  maandag 24 april 2017 @ 15:16:14 #257
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_170455296
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:12 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als je daar op de prairie mensen wilt tegenkomen, dan ga je naar de kerk zondags. Nederlandse gezelligheid en klaverjassen kennen ze daar niet. En als je de hond uitlaat, kom je ook niemand tegen.
Dan nog valt het geloof niet 'mee'. Het is een voorwaarde je bestaan aldaar, kennelijk. Dat vind ik vrij ernstig en ingrijpend.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 15:19:17 #258
382129 crew  Donna
pi_170455376
Ik vind mijn Canadese familie echt wel 'eng' gelovig hoor. Het is niet gewoon voor het sociale aspect iig.
pi_170457066
Waarom hebben jullie het over Riks en Amerika. Riks woont in Canada. In Amerika en Canada heb je samen meer dan 330 miljoen mensen wonen die in zeer verschillende gebieden wonen met andere samenstellingen qua leeftijdsverhoudingen, geslachtsverhoudingen, taalgroepen en etnische achtergrond. Qua geloofsdenominaties valt geen zinnig woord over te zeggen zonder te generaliseren. Als je naar streken kijkt dan lijken sommigen echt andere landen als je bv naar Washington DC of Utah kijkt. Dat de meesten Fokkers hier een fobie en allergie hebben ten aanzien van religie is bekend. De geloofsbeleving aldaar is niet vreemd, wij in West-Europa zijn in plaats daarvan het eigenlijke curiosum. Wij in het Westen begrijpen de rest van de wereld steeds minder.
pi_170457422
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 16:35 schreef TserrofEnoch het volgende:
Waarom hebben jullie het over Riks en Amerika. Riks woont in Canada. In Amerika en Canada heb je samen meer dan 330 miljoen mensen wonen die in zeer verschillende gebieden wonen met andere samenstellingen qua leeftijdsverhoudingen, geslachtsverhoudingen, taalgroepen en etnische achtergrond. Qua geloofsdenominaties valt geen zinnig woord over te zeggen zonder te generaliseren. Als je naar streken kijkt dan lijken sommigen echt andere landen als je bv naar Washington DC of Utah kijkt. Dat de meesten Fokkers hier een fobie en allergie hebben ten aanzien van religie is bekend. De geloofsbeleving aldaar is niet vreemd, wij in West-Europa zijn in plaats daarvan het eigenlijke curiosum. Wij in het Westen begrijpen de rest van de wereld steeds minder.
Ik haalde Canada en Amerika aan omdat ik dat simpelweg generaliserend even zie als een groot gebied waar religie inderdaad nog steeds een grote rol speelt. The Bible Belt is daar natuurlijk een extreem voorbeeld van en zo zijn er ook gebieden (net als eigenlijk hier in NL) waar men juist erg progressief (of conservatief) is. Je laatste opmerking kan er juist wel aan bijdragen dat het voor Riks (en misschien Olke ook) niet is gelukt met de vrouwen: wij West-Europeanen zijn inderdaad veel realistischer en kijken tegen religie aan als een achterhaald concept dat meer en meer in een negatief daglicht is komen te staan. Ik snap wel dat dat dan botst met een zeer gelovig persoon waar je je leven mee moet delen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_170457599
Waarom werd David niet welkom geheten bij de familie van Mara? Zouden ze hem niet 'moeten'? Of heeft Mara geen contact meer met haar familie? Kwam raar op me over. Marc en Herman gingen wel naar de familie.
pi_170457657
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:00 schreef Snoopyfrl het volgende:
Waarom werd David niet welkom geheten bij de familie van Mara? Zouden ze hem niet 'moeten'? Of heeft Mara geen contact meer met haar familie? Kwam raar op me over. Marc en Herman gingen wel naar de familie.
of misschien wilden ze gewoon niet op tv
pi_170457658
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:00 schreef Snoopyfrl het volgende:
Waarom werd David niet welkom geheten bij de familie van Mara? Zouden ze hem niet 'moeten'? Of heeft Mara geen contact meer met haar familie? Kwam raar op me over. Marc en Herman gingen wel naar de familie.
Die is gewoon bij de familie geweest in de uitzending :? . Dat vriendinnen gedoe was waarschijnlijk gewoon betere tv.
pi_170457676
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:04 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Die is gewoon bij de familie geweest in de uitzending :? . Dat vriendinnen gedoe was waarschijnlijk gewoon betere tv.
Wanneer zag je dat dan?
pi_170457693
Die TT _O- _O- _O- _O- _O-
pi_170457714
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:05 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Wanneer zag je dat dan?
Zat toch een kort stukje in met de ouders van Mara of heb ik het nou fout?
pi_170457732
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:07 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Zat toch een kort stukje in met de ouders van Mara of heb ik het nou fout?
Nee, alleen vriendinnen van Mara.
pi_170457779
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:00 schreef Snoopyfrl het volgende:
Waarom werd David niet welkom geheten bij de familie van Mara? Zouden ze hem niet 'moeten'? Of heeft Mara geen contact meer met haar familie? Kwam raar op me over. Marc en Herman gingen wel naar de familie.
Omdat het Hermans 1e vriendin ooit was
5 Ferrari's op videoband!
pi_170457829
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:07 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Zat toch een kort stukje in met de ouders van Mara of heb ik het nou fout?
Ja klopt heb ik ook gezien.
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 24 april 2017 @ 17:28:13 #270
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_170458076
Ik niet. Zie het nu ook niet bij D&M hun stukje, misschien was het eerder? Wel weer even O+ Judith O+ kunnen zien :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_170458343
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:07 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Zat toch een kort stukje in met de ouders van Mara of heb ik het nou fout?
Ik meende ook een stukje gezien te hebben in een eerdere aflevering. Mara fietste voor de Westlandse kassen, en toen ging zij bij haar ouders of bij haar moeder thee drinken.
pi_170458891
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 08:19 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik mis ook best veel dingen zelf. :@ Die wind van Herman was me bijv. helemaal niet opgevallen, maar toen ik het hier las verklaarde dat wel het plotselinge gegiechel van de drie dames. :+
hahaha herkenbaar, die wind (en waarschijnlijk veel meer dingen) is mij ook niet opgevallen _O-
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_170461751
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:50 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik meende ook een stukje gezien te hebben in een eerdere aflevering. Mara fietste voor de Westlandse kassen, en toen ging zij bij haar ouders of bij haar moeder thee drinken.
Maar daar was David toch niet bij?
pi_170461967
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:13 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Maar daar was David toch niet bij?
Nee, dat was in een van de eerste uitzendingen voor nadere kennismaking met Mara.
Daarom vind ik het nu wel vreemd, dat niet op TV David zijn bezoek aan de ouders van Mara te zien was.
pi_170462002
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:19 schreef MissJ het volgende:

[..]

hahaha herkenbaar, die wind (en waarschijnlijk veel meer dingen) is mij ook niet opgevallen _O-
Yvon vroeg gisteren aan het eind van de aflevering aan de vijf boeren: heb je nog dingen gezien bij anderen waarvan je dacht: blij dat ik het niet had, of oooh, wow, wat heeft ie dat goed gedaan?

En volgens mij zijn Riks toen: ik moest lachen om die wind van Herman

:D
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')