abonnement Unibet Coolblue
  zondag 23 april 2017 @ 16:25:19 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170430297
Er was laatst een best interessante discussie over dik zij. In dit subforum. Wat vooral aan bod kwam was dat de meeste mensen die dik zijn dat niet zijn vanwege genen en gezondheid. Vaak is het gewoon dat ze slechte eetgewoontes hebben en niet genoeg sporten.

Wat ik me vooral miste in het gesprek was sociaal-economische factoren. Het is toch algemeen bekend dat armere mensen eerder geneigd zijn tot obesitas?


Eerste topic lees je hier:

R&P / Hoe kunnen mensen er tevreden mee zijn als ze dik zijn?

[ Bericht 17% gewijzigd door Keep_Walking op 23-04-2017 16:44:46 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 23 april 2017 @ 16:29:34 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170430415
Mode is ook natuurlijk een factor. We zitten momenteel in een periode waar slank en gezond de norm is. Dat is anders geweest en zal ook wel weer veranderen.
And so is the past
  zondag 23 april 2017 @ 16:32:42 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170430506
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 16:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Mode is ook natuurlijk een factor. We zitten momenteel in een periode waar slank en gezond de norm is. Dat is anders geweest en zal ook wel weer veranderen.
Ik vind de Nederlands/Europese ideaal eigenlijk best lelijk en afstotelijk. Ongezond dunne meiden zonder billen of borsten. Doe me dan maar liever een meisje dat wat voller is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 23 april 2017 @ 16:34:09 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170430548
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik vind de Nederlands/Europese ideaal eigenlijk best lelijk en afstotelijk. Ongezond dunne meiden zonder billen of borsten. Doe me dan maar liever een meisje dat wat voller is.
Ik val zelf ook op "een maatje meer" zeg maar. Veel mensen zijn er nogal obsessief mee bezig, als een junk op zoek naar het volgende shotje.
And so is the past
pi_170430557
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik vind de Nederlands/Europese ideaal eigenlijk best lelijk en afstotelijk. Ongezond dunne meiden zonder billen of borsten. Doe me dan maar liever een meisje dat wat voller is.
Voller betekent niet gelijk moddervet.
pi_170430575
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik vind de Nederlands/Europese ideaal eigenlijk best lelijk en afstotelijk.
Dat ideaal bestaat niet. Er is hoogstens een kleine groep mensen die dat mooi vinden.

Verder is dik zijn de schuld/het probleem van dikke mensen. Die kunnen daar best wat aan doen maar dat willen ze meestal niet.
Conscience do cost.
  zondag 23 april 2017 @ 16:35:09 #7
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_170430577
Overdik!?? Als in: viesdik!?

I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 23 april 2017 @ 16:35:58 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170430607
quote:
11s.gif Op zondag 23 april 2017 16:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik val zelf ook op "een maatje meer" zeg maar. Veel mensen zijn er nogal obsessief mee bezig, als een junk op zoek naar het volgende shotje.
Ik heb genoeg gekend met anorexia en dat soort ziektes. Daarnaast ken ik genoeg mensen die dikke meisjes pesten/buitensluiten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 23 april 2017 @ 16:36:30 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170430617
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:34 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Voller betekent niet gelijk moddervet.
Ja, moddervet vind ik ook lelijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170430632
R&P / Hoe kunnen mensen er tevreden mee zijn als ze dik zijn?

Is dit het vervolg van dit topic? Of gebaseerd op?

Ik heb overigens ook geen problemen met vrouwen die wat voller zijn.
  zondag 23 april 2017 @ 16:38:45 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170430699
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:36 schreef -PesteNoire- het volgende:
R&P / Hoe kunnen mensen er tevreden mee zijn als ze dik zijn?

Is dit het vervolg van dit topic? Of gebaseerd op?

Ik heb overigens ook geen problemen met vrouwen die wat voller zijn.
Ja, soort van vervolg. Daar was er een felle discussie over dat dik zijn eigen schuld is. Maar ik vind dat er geen rekening gehouden is met sociaal-maatschappelijke factoren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170430707
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, soort van vervolg. Daar was er een felle discussie over dat dik zijn eigen schuld is. Maar ik vind dat er geen rekening gehouden is met sociaal-maatschappelijke factoren.
Waarom zouden die factoren iets veranderen aan de schuldvraag?
Conscience do cost.
pi_170430710
Ik denk dat armere mensen zeker eerder geneigd zijn tot obesitas. Waar dat precies aan ligt weet ik niet. Het is niet zo dat gezond eten per se duurder is.

Ben zelf "arm" (onder minimumloon) maar haal alleen maar mager eten. Geen onnodig vette dingen.
pi_170430738
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, soort van vervolg. Daar was er een felle discussie over dat dik zijn eigen schuld is. Maar ik vind dat er geen rekening gehouden is met sociaal-maatschappelijke factoren.
Zat eigenlijk te wachtn tot iemand deel 2 opende hehe. Misschien kan een mod hem aan het vorige topic koppelen zodat meer mensen het lezen.
pi_170430805
Mensen uit een lagere sociaal-economische klasse hebben inderdaad vaker overgewicht.
Over het algemeen doen ze minder moeite informatie met betrekking tot gezonde voeding tot zich te nemen, ze doen minder moeite om gezond te leven en te bewegen.

Het is niet zo dat ze niet genoeg geld hebben om gezond te leven, het interesseert ze gewoon minder. Net als dat ze sneller genoegen nemen met de hele dag bankhangen en een uitkering ontvangen.

Slechte gezondheid is geen gevolg van een mindere financiële situatie. Een ongemotiveerde instelling is de oorzaak van zowel een slechtere gezondheid als een lagere sociaal-economische situatie. En dit houdt zichzelf in stand.
  zondag 23 april 2017 @ 16:43:05 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170430821
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom zouden die factoren iets veranderen aan de schuldvraag?
Nou, je kan iemand moeilijker kwalijk nemen van dik zijn als die persoon andere ingrijpende zaken heeft om zorgen over te maken dan afvallen. Iemand die gerust een diëtist en personal trainer kan inschakelen zal makkelijker fit kunnen blijven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 23 april 2017 @ 16:43:32 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170430836
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:40 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Zat eigenlijk te wachtn tot iemand deel 2 opende hehe. Misschien kan een mod hem aan het vorige topic koppelen zodat meer mensen het lezen.
Ik zet de link wel in de OP.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 23 april 2017 @ 16:46:18 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170430909
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:42 schreef Stompzinnig het volgende:
Mensen uit een lagere sociaal-economische klasse hebben inderdaad vaker overgewicht.
Over het algemeen doen ze minder moeite informatie met betrekking tot gezonde voeding tot zich te nemen, ze doen minder moeite om gezond te leven en te bewegen.

Het is niet zo dat ze niet genoeg geld hebben om gezond te leven, het interesseert ze gewoon minder. Net als dat ze sneller genoegen nemen met de hele dag bankhangen en een uitkering ontvangen.

Slechte gezondheid is geen gevolg van een mindere financiële situatie. Een ongemotiveerde instelling is de oorzaak van zowel een slechtere gezondheid als een lagere sociaal-economische situatie. En dit houdt zichzelf in stand.
Dit vertaalt zich weer naar slechte psychische gezondheid en lage IQ?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170430992
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou, je kan iemand moeilijker kwalijk nemen van dik zijn als die persoon andere ingrijpende zaken heeft om zorgen over te maken dan afvallen.
Kwalijk nemen lijkt me wat overdreven maar hij/zij doet het zich/haarzelf nog steeds aan. Het is eerder desinteresse.
quote:
Iemand die gerust een diëtist en personal trainer kan inschakelen zal makkelijker fit kunnen blijven.
Als je schoenen en kleren hebt kan je al hardlopen. Als je op youtube kijkt kan je al zat oefeningen vinden en kopieren en gewoon in de woonkamer aan de slag. Je hoeft echt geen geld uit te geven of een wetenschapper te zijn om een beetje op gewicht te blijven en aan je conditie te werken. Bovendien kan je prima voor weinig geld gezond eten halen waarvan je niet direct aankomt.

Ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik blijf erbij dat de omgevingsfactoren veel meer een excuus zijn dan een doorslaggevende invloed op iemands fysieke gesteldheid. Als je te dik bent moet je met je dikke reet gaan hardlopen, zo eenvoudig is het.
Conscience do cost.
pi_170431770
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dit vertaalt zich weer naar slechte psychische gezondheid en lage IQ?
Ja, een vicieuze cirkel. En dit wordt generatie op generatie doorgegeven. Ongezond voedsel zorgt voor een mindere ontwikkeling van kinderen. Maar ook minder intellectuele uitdaging voor de kinderen vanuit de ouders. Waardoor die kinderen weer minder gemotiveerd zijn om gezond te leven etc. Het houdt zichzelf in stand.

Maar het komt altijd neer op een gebrek aan motivatie, gewoon een verkeerde instelling. Dit wordt mede veroorzaakt door een lagere klasse, maar het is niet een geldgebrek dat mensen ongezond doet eten.

Informatie over gezonde voeding en een gezonde leefstijl is voor iedereen beschikbaar en net zo betaalbaar als ongezond voedsel. Het gebrek aan motivatie is leidend in deze en geld wordt als smoes gebruikt.
  Moderator zondag 23 april 2017 @ 17:19:27 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170431889
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou, je kan iemand moeilijker kwalijk nemen van dik zijn als die persoon andere ingrijpende zaken heeft om zorgen over te maken dan afvallen. Iemand die gerust een diëtist en personal trainer kan inschakelen zal makkelijker fit kunnen blijven.
Nee, want dan moet je nog steeds gaan. Het is echt niet zo dat iedereen die fit is een diëtist en een personal trainer heeft hoor. Kom op zeg, het gaat om discipline, niet om het geld wat je er aan uit kunt geven.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zondag 23 april 2017 @ 17:20:23 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170431913
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:48 schreef ems. het volgende:

[..]

Kwalijk nemen lijkt me wat overdreven maar hij/zij doet het zich/haarzelf nog steeds aan. Het is eerder desinteresse.

[..]

Als je schoenen en kleren hebt kan je al hardlopen. Als je op youtube kijkt kan je al zat oefeningen vinden en kopieren en gewoon in de woonkamer aan de slag. Je hoeft echt geen geld uit te geven of een wetenschapper te zijn om een beetje op gewicht te blijven en aan je conditie te werken. Bovendien kan je prima voor weinig geld gezond eten halen waarvan je niet direct aankomt.

Ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik blijf erbij dat de omgevingsfactoren veel meer een excuus zijn dan een doorslaggevende invloed op iemands fysieke gesteldheid. Als je te dik bent moet je met je dikke reet gaan hardlopen, zo eenvoudig is het.
Dit dus. Het is allemaal excuses zoeken om daarna dan te kunnen 'concluderen' dat iemand die dik is daar niks aan kan doen want sociaal-economische omstandigheden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170431917
Het is natuurlijk ook niet dat je de volgende dag meteen 50 zwaarder bent.

Het slijt erin
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 23 april 2017 @ 17:22:03 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170431951
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, want dan moet je nog steeds gaan. Het is echt niet zo dat iedereen die fit is een diëtist en een personal trainer heeft hoor. Kom op zeg, het gaat om discipline, niet om het geld wat je er aan uit kunt geven.
Ja,

Maar discipline is makkelijker om op te brengen als alles in je leven gewoon goed zit. Als je geen zorgen hebt om geld en andere zaken, en je leven best makkelijk is, is het makkelijker om de would op te wekken om te sporten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 23 april 2017 @ 17:24:59 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170432023
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 17:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja,

Maar discipline is makkelijker om op te brengen als alles in je leven gewoon goed zit. Als je geen zorgen hebt om geld en andere zaken, en je leven best makkelijk is, is het makkelijker om de would op te wekken om te sporten.
Nee, want als je geen zorgen hebt om geld dan werk je er ook hard/veel voor en heb je dus minder tijd om te sporten, als je dan toch die ridicule redenering aan wil hangen.

Je zit echt spijkers op laag water te zoeken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170432076
Je kan trouwens met 3x per dag McDonalds nog afvallen.
Zolang je maar onder de 2000 kcal blijft kan je alles eten en nog afvallen.
Zo simpel is het.

Of het gezond is is een tweede, je gewicht gaan omlaag terwijl je cholesterol en bloeddruk omhoog gaat. Je kan ook normaal eten en nog onder de 2000 kcal blijven, dat is wat gezonder.

Protip is om een app te gebruiken en al het eten wat je eet (ook één paaseitje of een hapje dit of dat) in te loggen.
Zie je zo waar je steeds de mist ingaat.
Twiddel
pi_170432132
Even een vraag. Maar je miste dat in dat andere topic. Afgezien dat je daarover kon beginnen daar.. maar waarom is het uberhaupt interessant voor jou? Bedoel op deze manier kan over dik zijn op elke manier wel een topic worden geopend, terwijl je ook in dat andere topic dat misschien net zo effectief kon vragen
Fylax is op televisie geweest
pi_170432257
Dat gezegd hebbende, ik kan zo geloven dat armere mensen in het algemeen dikker zijn. Maar als je het toch over het sociaal economische aspect (ik weet zelf niet eens wat dat precies omvat) wil hebben, voor mezelf sprekende, ik ben te dik zonder echt dik te zijn om het zo maar te zeggen, maar ik heb het idee dat het er juist mee te maken heeft dat ik een leuke baan heb, gezin, gezondheid (nog) en alles wat dat betreft. Om in het algemeen te stellen dat mensen die armer zijn vaker dikker zijn is een stelling die best kan kloppen, lokt ook weinig meer dan provocatie uit als mensen het zo opvatten. Dus misschien dat een andere kant wel nuttig is, je kan ook een buikje hebben juist omdat je nergens anders voor hoeft te compenseren
Fylax is op televisie geweest
pi_170432322
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 17:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja,

Maar discipline is makkelijker om op te brengen als alles in je leven gewoon goed zit. Als je geen zorgen hebt om geld en andere zaken, en je leven best makkelijk is, is het makkelijker om de would op te wekken om te sporten.
"Het is makkelijker als je geld hebt" is letterlijk op alles toe te passen. Feit blijft dat je prima zonder geld dun kan blijven.
Conscience do cost.
pi_170432340
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 17:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja,

Maar discipline is makkelijker om op te brengen als alles in je leven gewoon goed zit. Als je geen zorgen hebt om geld en andere zaken, en je leven best makkelijk is, is het makkelijker om de would op te wekken om te sporten.
Waarom zou je je druk maken om wat extra gewicht als je bijvoorbeeld o.a. geld hebt? Misschien maakt uiterlijk wel meer uit voor mensen die verder weinig hebben juist?
Fylax is op televisie geweest
pi_170432376
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:35 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Waarom zou je je druk maken om wat extra gewicht als je bijvoorbeeld o.a. geld hebt? Misschien maakt uiterlijk wel meer uit voor mensen die verder weinig hebben juist?
Jij maakt je niet zorgen om een eventuele vroege/pijnlijke dood?
Twiddel
  zondag 23 april 2017 @ 17:37:00 #32
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170432378
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:28 schreef jodelahity het volgende:
Even een vraag. Maar je miste dat in dat andere topic. Afgezien dat je daarover kon beginnen daar.. maar waarom is het uberhaupt interessant voor jou? Bedoel op deze manier kan over dik zijn op elke manier wel een topic worden geopend, terwijl je ook in dat andere topic dat misschien net zo effectief kon vragen
Er zit een slotje op de andere topic.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170432449
quote:
9s.gif Op zondag 23 april 2017 17:36 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Jij maakt je niet zorgen om een eventuele vroege/pijnlijke dood?
Nou niet op basis van mijn eigen stukje overgewicht nee. Maar mijn tekst haakte in op iets anders eigenlijk. Je reactie is wel terecht trouwens
Fylax is op televisie geweest
pi_170432461
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 17:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Er zit een slotje op de andere topic.
Ah oke
Fylax is op televisie geweest
pi_170432657
quote:
99s.gif Op zondag 23 april 2017 17:26 schreef summer2bird het volgende:
Je kan trouwens met 3x per dag McDonalds nog afvallen.
Zolang je maar onder de 2000 kcal blijft kan je alles eten en nog afvallen.
Zo simpel is het.

Of het gezond is is een tweede, je gewicht gaan omlaag terwijl je cholesterol en bloeddruk omhoog gaat. Je kan ook normaal eten en nog onder de 2000 kcal blijven, dat is wat gezonder.

Protip is om een app te gebruiken en al het eten wat je eet (ook één paaseitje of een hapje dit of dat) in te loggen.
Zie je zo waar je steeds de mist ingaat.
Het gaat al mis door je blind te staren op die 2000 kcal.
ROBODEMONS..................|:(
pi_170432676
1
quote:
15s.gif Op zondag 23 april 2017 17:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het gaat al mis door je blind te staren op die 2000 kcal.
1800 is ook prima.
Twiddel
pi_170432698
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik vind de Nederlands/Europese ideaal eigenlijk best lelijk en afstotelijk. Ongezond dunne meiden zonder billen of borsten. Doe me dan maar liever een meisje dat wat voller is.
Ik heb nooit gemerkt dat dat het ideaal in Nederland is. Zeker niet als ik naar mijn omgeving kijk en luister.
ROBODEMONS..................|:(
pi_170432756
quote:
15s.gif Op zondag 23 april 2017 17:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het gaat al mis door je blind te staren op die 2000 kcal.
Nu maak je ervan dat zij zich daarop blind staarde vanuit het niks
Fylax is op televisie geweest
pi_170432855
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:50 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Nu maak je ervan dat zij zich daarop blind staarde vanuit het niks
Ik snap het wel, een bouwvakker of een bodybuilder moet meer eten.
Handig is ook om je TDEE uit te rekenen https://tdeecalculator.net/ en daar vanuit gaan.
Het is voor iedereen anders, maar de mediaan is 2000 kcal voor de meesten :)
Twiddel
pi_170432888
Ik vind trouwens dit hele topic crap. Sommige mensen zijn te dik. Die hebben zelf al de nadelen ervan. Wat wil je leren over de sociaal economische redenen waarom ze dat zijn? Het is niet zo alsof het echt heel veel uitmaakt, ook niet eens voor je eigen beeldvorming want je doet er waarschijnlijk verder toch niks mee.
Fylax is op televisie geweest
pi_170433021
quote:
99s.gif Op zondag 23 april 2017 17:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik snap het wel, een bouwvakker of een bodybuilder moet meer eten.
Handig is ook om je TDEE uit te rekenen https://tdeecalculator.net/ en daar vanuit gaan.
Het is voor iedereen anders, maar de mediaan is 2000 kcal voor de meesten :)
Ja je snapt het en ik ook, en daarom is toch zo'n reactie toch overbodig. Iedereen weet dat 2000 kcal voor een vrouw niet de heilige graal is ofzo. En om dat te melden gaat ze voorbij aan je hele goede reactie.
Fylax is op televisie geweest
pi_170433037
Arme mensen hebben geen discipline en zijn vaak moreel zwak. Daarom zijn ze arm en dik.
pi_170433214
Dit topic doet mij denken aan het volgende (quote uit Homo Deus):
quote:
In 2012 about 56 million peole died throughout the world; 620,000 of them died due to human violence (war killed 120,000 people, and crime killed another 500,000). In contrast, 800,000 commited suicide, and 1,5million died of diabetes. Sugar is now more dangerous than gunpowder.
Onlangs hebben wij met onze aardkloot de ommekeer gemaakt dat er niet méér mensen sterven aan honger maar aan te veel eten.

Dik zijn is gewoon ongezond, zoals er wel heel veel andere dingen ongezond zijn. Echter wordt het min of meer geaccepteerd om dik te zijn.

Eerder wordt er gesproken van 'mode', hierin doelt degene waarschijnlijk op vroeger. De reden dat slank als mooi wordt aangezien is dat het lastig is om slank te zijn, vroeger was het lastig om dik te worden (door armoede en honger). Ik denk niet dat dit ooit nog gaat veranderen, en dat dat voor een groot deel ook een positief gegeven is.
  zondag 23 april 2017 @ 18:11:49 #44
451005 Grems
Clown World
pi_170433303
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 16:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Mode is ook natuurlijk een factor. We zitten momenteel in een periode waar slank en gezond de norm is. Dat is anders geweest en zal ook wel weer veranderen.
pi_170433404
Grappig anekdote over dik zijn en mode, wat wel in aziatische landen speelt/speelde:
Tijdens een excursie in Nepal had ik een redelijk onervaren gids die wel een goed woordje Engels sprak. Hij vertelde lachend dat hij een jaar eerder een Duitse touriste boos had gemaakt door oprecht tegen haar te zeggen: 'U bent zo mooi, u bent zo dik!' Voor hem is dik zijn een teken van welvaart, je hoeft geen harde arbeid te leveren en hebt blijkbaar genoeg geld voor eten.
pi_170433548
quote:
99s.gif Op zondag 23 april 2017 17:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik snap het wel, een bouwvakker of een bodybuilder moet meer eten.
Handig is ook om je TDEE uit te rekenen https://tdeecalculator.net/ en daar vanuit gaan.
Het is voor iedereen anders, maar de mediaan is 2000 kcal voor de meesten :)
Wat is dat voor site dan _O- _O- _O-
Volgens die site ben ik al bijna obese
Ik zwaai naar dieren.
pi_170433607
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:22 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat is dat voor site dan _O- _O- _O-
Volgens die site ben ik al bijna obese
Als je veel sport (en veel spier hebt) worden dat soort calculators minder accuraat :)
Twiddel
pi_170433623
Ken ook een verhaal fruit dieet _O- _O- _O- Was die persoon gewoon 15kg aangekomen _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_170433644
quote:
99s.gif Op zondag 23 april 2017 18:25 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Als je veel sport (en veel spier hebt) worden dat soort calculators minder accuraat :)
Geen van beide en klopt nog niet
Ik zwaai naar dieren.
pi_170433657
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:25 schreef Geerd het volgende:
Ken ook een verhaal fruit dieet _O- _O- _O- Was die persoon gewoon 15kg aangekomen _O- _O- _O-
:D Of het bananen dieet, ook al zo belachelijk :')
Twiddel
pi_170433672
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Geen van beide en klopt nog niet
Huh, apart. Bij mij is het altijd juist geweest.
Twiddel
pi_170433710
quote:
99s.gif Op zondag 23 april 2017 18:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]

:D Of het bananen dieet, ook al zo belachelijk :')
Ik heb een kiwi dieet _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_170433736
quote:
99s.gif Op zondag 23 april 2017 18:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Huh, apart. Bij mij is het altijd juist geweest.
Oke 5 kg mag er wel vanaf, maar volgens die site ben ik bijna braddie dik.
Ik zwaai naar dieren.
pi_170433775
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:28 schreef Geerd het volgende:

[..]

Oke 5 kg mag er wel vanaf, maar volgens die site ben ik bijna braddie dik.
Braddie: 1.50m, 190kg
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170433784
quote:
99s.gif Op zondag 23 april 2017 17:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik snap het wel, een bouwvakker of een bodybuilder moet meer eten.
Handig is ook om je TDEE uit te rekenen https://tdeecalculator.net/ en daar vanuit gaan.
Het is voor iedereen anders, maar de mediaan is 2000 kcal voor de meesten :)
ik moet volgens deze site:

2,953 calories per day

en zit op een gezond BMI :D En Ideal Weight: 76-86 kg is ook precies mijn doel.

Ik heb echter nog nooit mijn voedselinname gecheckt. Ik let natuurlijk wel op wat ik naar binnen krijg maar niet kwa calorieën enz.
pi_170433797
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 18:29 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Braddie: 1.50m, 190kg
130 toch !!
Hij gaat eerst afvallen enzo dan weer vloggen
Ik zwaai naar dieren.
pi_170433869
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:36 schreef -PesteNoire- het volgende:
R&P / Hoe kunnen mensen er tevreden mee zijn als ze dik zijn?

Is dit het vervolg van dit topic? Of gebaseerd op?

Ik heb overigens ook geen problemen met vrouwen die wat voller zijn.
Andersom zijn vrouwen niet van 'vollere mannen'. Dus als je het over een 'mode' beeld spreekt, wat wat mij betreft dat dikke vrouwen tegenwoordig getolereerd worden.
pi_170433895
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:30 schreef Geerd het volgende:

[..]

130 toch !!
Hij gaat eerst afvallen enzo dan weer vloggen
hij ging ook op zichzelf wonen, wat een weekje heeft geduurd.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170433916
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:39 schreef -PesteNoire- het volgende:
Ik denk dat armere mensen zeker eerder geneigd zijn tot obesitas. Waar dat precies aan ligt weet ik niet. Het is niet zo dat gezond eten per se duurder is.

Ben zelf "arm" (onder minimumloon) maar haal alleen maar mager eten. Geen onnodig vette dingen.
Niet goed geinformeerd, eerder geneigd om een bord voor de kop te hebben, valse informaties door andere dikkerds die er niets mee willen doen.
pi_170433980
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:39 schreef -PesteNoire- het volgende:
Ik denk dat armere mensen zeker eerder geneigd zijn tot obesitas. Waar dat precies aan ligt weet ik niet. Het is niet zo dat gezond eten per se duurder is.

Ben zelf "arm" (onder minimumloon) maar haal alleen maar mager eten. Geen onnodig vette dingen.
Leugenaar. Je was roti aan het vreten.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170434007
Trouwens: als je geen geld hebt, kun je beter niets kopen als je af wilt vallen :+
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170434021
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 18:32 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

hij ging ook op zichzelf wonen, wat een weekje heeft geduurd.
Ja volgens mij nog steeds en een bmw
Ik zwaai naar dieren.
pi_170434157
Vrij lang van lengte maar voel mijzelf vies dik met mijn 95 kilogrammen aan gewicht. aan de andere kant door medicatie en problemen met mijn hormonen ook al een tijd 132 kilogram gewogen. Als je redelijk gezond eet en niet teveel schranst is het allemaal niet zo'n probleem. Echter ligt daar voor velen wel een groot probleem.
pi_170434234
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:35 schreef MrSalazar het volgende:
Trouwens: als je geen geld hebt, kun je beter niets kopen als je af wilt vallen :+
Gewoon dan zelf een simpele soep maken en wat mik erbij, gezond en goedkoop en door al het vocht wat erin zit krijg je eerder een vol gevoel.
pi_170434240
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:39 schreef Kampratje het volgende:
Vrij lang van lengte maar voel mijzelf vies dik met mijn 95 kilogrammen aan gewicht. aan de andere kant door medicatie en problemen met mijn hormonen ook al een tijd 132 kilogram gewogen. Als je redelijk gezond eet en niet teveel schranst is het allemaal niet zo'n probleem. Echter ligt daar voor velen wel een groot probleem.
Nogmaals, ben jij een reiziger? Gezien je nick.
pi_170434387
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Geen van beide en klopt nog niet
Wat weeg je dan en wat is je lengte? Want ze berekenen gewoon een BMI. Dat is gewoon objectief maar kan door vreemde lichaamsverhoudingen/spieren verkeerd worden geïnterpreteerd.
pi_170434473
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:31 schreef Deckard het volgende:

[..]

Andersom zijn vrouwen niet van 'vollere mannen'. Dus als je het over een 'mode' beeld spreekt, wat wat mij betreft dat dikke vrouwen tegenwoordig getolereerd worden.
Hoezo zouden vrouwen niet van vollere mannen zijn? De hele dadbod hype niet meegekregen?
pi_170434516
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:45 schreef DesperateMatter het volgende:

[..]

Wat weeg je dan en wat is je lengte? Want ze berekenen gewoon een BMI. Dat is gewoon objectief maar kan door vreemde lichaamsverhoudingen/spieren verkeerd worden geïnterpreteerd.
1.96 113kg
Ik zwaai naar dieren.
pi_170434581
En daar ging dit topic
Fylax is op televisie geweest
pi_170434681
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo zouden vrouwen niet van vollere mannen zijn? De hele dadbod hype niet meegekregen?
Wat vind jij van dadbods? :P
  zondag 23 april 2017 @ 18:57:25 #71
451005 Grems
Clown World
pi_170434685
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo zouden vrouwen niet van vollere mannen zijn? De hele dadbod hype niet meegekregen?
Vrouwen zijn nogal van de sociaal wenselijke antwoorden.
  zondag 23 april 2017 @ 19:01:16 #72
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170434766
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo zouden vrouwen niet van vollere mannen zijn? De hele dadbod hype niet meegekregen?
Ik hoor net van Bill Nye dat gewicht 70% erfelijk is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170435054
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 18:34 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Leugenaar. Je was roti aan het vreten.
_O-

Af en toe vet vreten is niks mis mee. :9
pi_170435096
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 19:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik hoor net van Bill Nye dat gewicht 70% erfelijk is.
Dat is geen wetenschapper en hij lult uit z'n nek.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170435231
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 19:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik hoor net van Bill Nye dat gewicht 70% erfelijk is.
Genetisch of gewoonten?
  zondag 23 april 2017 @ 19:23:50 #77
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170435347
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 19:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Genetisch of gewoonten?
Genetisch. Bill Nye saves the world episode 8 geloof ik.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170435620
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo zouden vrouwen niet van vollere mannen zijn? De hele dadbod hype niet meegekregen?
Daar gaan we weer, de zoveelste uitzondering als standaard aanwijzen.
  zondag 23 april 2017 @ 19:35:44 #79
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170435723
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 19:32 schreef Deckard het volgende:

[..]

Daar gaan we weer, de zoveelste uitzondering als standaard aanwijzen.
Vrouwen hebben minder probleem met een volle man, dan mannen een probleem hebben met een volle vrouw hoor.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170435819
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:59 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ja je snapt het en ik ook, en daarom is toch zo'n reactie toch overbodig. Iedereen weet dat 2000 kcal voor een vrouw niet de heilige graal is ofzo. En om dat te melden gaat ze voorbij aan je hele goede reactie.
Een hele goede reactie? Volgens mij is het algemeen bekend dat je niet meer moet eten dan wat je nodig hebt. :?
Dit is overigens absoluut niet gemeen naar summer2bird bedoelt (Ik vind het een zeer lieve meid).
ROBODEMONS..................|:(
pi_170436201
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 19:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Een hele goede reactie? Volgens mij is het algemeen bekend dat je niet meer moet eten dan wat je nodig hebt. :?
Dit is overigens absoluut niet gemeen naar summer2bird bedoelt (Ik vind het een zeer lieve meid).
Veel mensen hebben geen idee hoeveel ze nodig hebben dus daarvoor kan die 2000 kcal een goeie richtlijn zijn
Bedankt voor het compliment, jij bent ook lief O+
Twiddel
pi_170436295
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:57 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Wat vind jij van dadbods? :P
Vind alles prima mits niet te dik of te dun of te gespierd.
pi_170436336
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 19:32 schreef Deckard het volgende:

[..]

Daar gaan we weer, de zoveelste uitzondering als standaard aanwijzen.
Hoezo is het een uitzondering. Lees: hype
pi_170436359
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 19:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vrouwen hebben minder probleem met een volle man, dan mannen een probleem hebben met een volle vrouw hoor.
Denk het idd ook niet.
pi_170437312
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom zouden die factoren iets veranderen aan de schuldvraag?
Wat is dan precies schuldig?
pi_170437440
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 20:19 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Wat is dan precies schuldig?
In deze context is de schuldige de doorslaggevende factor van het dik zijn.
Conscience do cost.
pi_170438077
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 20:22 schreef ems. het volgende:

[..]

In deze context is de schuldige de doorslaggevende factor van het dik zijn.
Waar is de persoon in kwestie schuldig aan?
  zondag 23 april 2017 @ 20:44:44 #88
451005 Grems
Clown World
pi_170438471
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 20:36 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Waar is de persoon in kwestie schuldig aan?
Viesdik zijn.
pi_170439898
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 20:36 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Waar is de persoon in kwestie schuldig aan?
"De schuldige" is hetgeen wat er (vermeend) voor zou zorgen dat die persoon dik is. Dat is doorgaans de persoon zelf. Dat is verder geen waardeoordeel ofzo, als mensen dik willen zijn moeten ze dat vooral doen.
Conscience do cost.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 23 april 2017 @ 21:12:24 #90
414785 sirdanilot
pi_170439949
Natuurlijk is dik zijn voor een groot deel je eigen schuld. MAar er zijn ook genetische en culturele factoren die heel erg moeilijk zijn om te beïnvloeden. Sommige mensen kunnen nu eenmaal veel meer/ongezonder eten en toch slank blijven, terwijl andere mensen al hun hele leven worstelen met ovegewicht en altijd dik blijven.

Er mag dus wel iets minder worden gefatshamed, vind ik. Daar help je dikke mensen namelijk helemaal niet mee, het werkt alleen maar averechts. Het zijn ook meestal de dunne mensen die altijd al dun zijn geweest zonder daar moeite voor te doen, die fat shamen.

Vraag je zelf het volgende af: Heb ik moeite moeten doen om te komen waar ik nu ben qua figuur (slank/gespierd)? Zo nee, dan heb je niet het recht om dikke mensen te gaan lopen afzeiken. Want jullie hebben allebei geen moeite gedaan maar de dikke persoon heeft door genetische factoren nu eenmaal pech en jij geluk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 23 april 2017 @ 21:14:39 #91
414785 sirdanilot
pi_170440043
Ik ken eigenlijk alleen maar dunne mensen die gewoon altijd al dun zijn geweest zonder daar moeite voor te hebben gedaan. Ik ken niemand die vertelt dat ze ooit dik waren en na jaren lang diëten, hard sporten etc. gekomen zijn waar ze nu zijn.

Dat toont m.i. aan dat je echt een stuk minder aan je postuur kunt doen dan je denkt. Of nou ja, het kán wel, maar het kost voor de ene persoon gewoon buitenproportioneel veel moeite en voor de ander niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170440306
quote:
18s.gif Op zondag 23 april 2017 16:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat ik me vooral miste in het gesprek was sociaal-economische factoren. Het is toch algemeen bekend dat armere mensen eerder geneigd zijn tot obesitas?
Niet eens zozeer sociaal-economisch imo. Domme mensen zijn statistisch minder welvarend èn vaker dik omdat ze niet snappen dat je niet meer moet eten dan je verbrandt...

Uiteraard zijn er slanke mensen die verschrikkelijk veel kunnen eten zonder dik te worden. Er zijn echter bijzonder weinig voorbeelden van mensen die aan obesitas zijn overleden tijdens een hongersnood. Je wordt niet dik van lucht..
  zondag 23 april 2017 @ 21:27:24 #93
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170440826
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:12 schreef sirdanilot het volgende:
Natuurlijk is dik zijn voor een groot deel je eigen schuld. MAar er zijn ook genetische en culturele factoren die heel erg moeilijk zijn om te beïnvloeden. Sommige mensen kunnen nu eenmaal veel meer/ongezonder eten en toch slank blijven, terwijl andere mensen al hun hele leven worstelen met ovegewicht en altijd dik blijven.

Er mag dus wel iets minder worden gefatshamed, vind ik. Daar help je dikke mensen namelijk helemaal niet mee, het werkt alleen maar averechts. Het zijn ook meestal de dunne mensen die altijd al dun zijn geweest zonder daar moeite voor te doen, die fat shamen.

Vraag je zelf het volgende af: Heb ik moeite moeten doen om te komen waar ik nu ben qua figuur (slank/gespierd)? Zo nee, dan heb je niet het recht om dikke mensen te gaan lopen afzeiken. Want jullie hebben allebei geen moeite gedaan maar de dikke persoon heeft door genetische factoren nu eenmaal pech en jij geluk.
Wat is het idee? Als je die nonsens van je maar in genoeg topics herhaalt wordt het vanzelf waar? Nee, gewoon minder vreten en bewegen met je kadaver jij. Hop hop.
  zondag 23 april 2017 @ 21:28:09 #94
451005 Grems
Clown World
pi_170440874
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:12 schreef sirdanilot het volgende:
Natuurlijk is dik zijn voor een groot deel je eigen schuld.
100%

Niet een groot deel.
pi_170441829
niet nuttig om op te reageren. Maar wat een reacties weer die nergens over gaan om maar een topic te vullen. De ene werkloze nog meer zeker van zijn antwoord dan de andere. En voor het geval jullie wel een baan hebben is er een grote kans dat jullie alsnog geestlelijk gehandicapt zijn. Wie gaat er nu zo praten over dikkere mensen allemaal vanwege hun mening en reacties wat op wat dom geblaat van anderen? Jullie zijn juist de mensen die anderen niet horen te veroordelen

[ Bericht 31% gewijzigd door jodelahity op 23-04-2017 21:58:09 ]
Fylax is op televisie geweest
  zondag 23 april 2017 @ 22:01:51 #96
451005 Grems
Clown World
pi_170442272
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:51 schreef jodelahity het volgende:
niet nuttig om op te reageren. Maar wat een reacties weer die nergens over gaan om maar een topic te vullen. De ene werkloze nog meer zeker van zijn antwoord dan de andere. En voor het geval jullie wel een baan hebben is er een grote kans dat jullie alsnog geestlelijk gehandicapt zijn. Wie gaat er nu zo praten over dikkere mensen allemaal vanwege hun mening en reacties wat op wat dom geblaat van anderen? Jullie zijn juist de mensen die anderen niet horen te veroordelen
Kwaliteitsbijdrage weer hoor, papzak :W
pi_170442348
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:01 schreef Grems het volgende:

[..]

Kwaliteitsbijdrage weer hoor, papzak :W
Ja. Dat is het. Of wil je beweren dat jij geestelijk oke bent en wat ik stel niet klopt over jou?
Fylax is op televisie geweest
  zondag 23 april 2017 @ 22:04:26 #98
451005 Grems
Clown World
pi_170442389
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:03 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ja. Dat is het. Of wil je beweren dat jij geestelijk oke bent en wat ik stel niet klopt over jou?
Waarom ben je zo gefrustreerd? Per ongeluk in de spiegel gekeken?
  User die het meest klaagt 2022 zondag 23 april 2017 @ 22:22:28 #99
414785 sirdanilot
pi_170443124
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 21:27 schreef Nobu het volgende:

[..]

Wat is het idee? Als je die nonsens van je maar in genoeg topics herhaalt wordt het vanzelf waar? Nee, gewoon minder vreten en bewegen met je kadaver jij. Hop hop.
Ik mis de nuance een beetje, en dat is een understatement.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 23 april 2017 @ 22:38:14 #100
451005 Grems
Clown World
pi_170443839
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik mis de nuance een beetje, en dat is een understatement.
Feiten kennen geen nuance.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 23 april 2017 @ 23:07:12 #101
414785 sirdanilot
pi_170444917
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Feiten kennen geen nuance.
Tsja als je door blijft gaan zonder op mijn argumenten in te gaan dan houdt het al snel op.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 23 april 2017 @ 23:12:09 #102
451005 Grems
Clown World
pi_170445081
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 23:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja als je door blijft gaan zonder op mijn argumenten in te gaan dan houdt het al snel op.
Je hebt geen argumenten. Tenzij je calorieën kunt genereren ben je gewoon dik omdat je teveel eet, zo simpel is het.
  zondag 23 april 2017 @ 23:14:31 #103
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170445159
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 23:12 schreef Grems het volgende:

[..]

Je hebt geen argumenten. Tenzij je calorieën kunt genereren ben je gewoon dik omdat je teveel eet, zo simpel is het.
Bill Nye op Netflix zegt dat gewicht voor 70% erfelijk bepaald is. Genetisch.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 23 april 2017 @ 23:18:25 #104
451005 Grems
Clown World
pi_170445263
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 23:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Bill Nye op Netflix zegt dat gewicht voor 70% erfelijk bepaald is. Genetisch.
Zodra Bill Nye een fatty kan aanleveren die tijdens een langdurig calorisch tekort op gewicht blijft mag hij zijn nobelprijs komen ophalen.
pi_170445580
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 23:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Bill Nye op Netflix zegt dat gewicht voor 70% erfelijk bepaald is. Genetisch.
Dat is totaal irrelevant in het geval van overgewicht of "dik" zijn. Uiteraard is gewicht onderhevig aan een heleboel factoren. Sommige mensen zijn groot en die wegen doorgaans ook zwaarder.
Conscience do cost.
pi_170445707
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:14 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ken eigenlijk alleen maar dunne mensen die gewoon altijd al dun zijn geweest zonder daar moeite voor te hebben gedaan.
Leuk dat je ze op de voet volgt en alles hebt bijgehouden wat ze eten.
pi_170445718
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 19:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vrouwen hebben minder probleem met een volle man, dan mannen een probleem hebben met een volle vrouw hoor.
Mijn ervaring als dikke en als nu dunne man is dat het een wereld van verschil is aan bereik aan vrouwen.
pi_170445805
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 23:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Bill Nye op Netflix zegt dat gewicht voor 70% erfelijk bepaald is. Genetisch.
Gewicht is 100% erfelijk. Dat heeft te maken met dat je massa bevat.
  zondag 23 april 2017 @ 23:46:55 #109
451005 Grems
Clown World
pi_170445853
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 23:39 schreef Deckard het volgende:

[..]

Mijn ervaring als dikke en als nu dunne man is dat het een wereld van verschil is aan bereik aan vrouwen.
Vrouwen zijn gek op dadbod, geven veel minder dan mannen om het uiterlijk van een potentiële par


tner _O-

Hun sociaal wenselijke woorden zeggen dadbod, waar ze hun benen voor spreiden zegt

pi_170447666
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 23:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Bill Nye op Netflix zegt dat gewicht voor 70% erfelijk bepaald is. Genetisch.
Dat maakt gewicht nog steeds een gevolg van eetgedrag. Kan wel dat die genen invloed hebben op (over)eetgedrag.

Het lijkt me ook niet echt zijn vakgebied.

En het verklaart zeker niet waarom mensen nu veel dikker zijn dan vroeger.
pi_170447918
quote:
99s.gif Op zondag 23 april 2017 18:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]

:D Of het bananen dieet, ook al zo belachelijk :')
Ik volg zelf het peren dieet, dan mag je alles eten, behalve peren :D !
  maandag 24 april 2017 @ 09:02:03 #112
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170447976
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 08:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat maakt gewicht nog steeds een gevolg van eetgedrag. Kan wel dat die genen invloed hebben op (over)eetgedrag.

Het lijkt me ook niet echt zijn vakgebied.

En het verklaart zeker niet waarom mensen nu veel dikker zijn dan vroeger.
Ja, lengte is 80% genetisch en Nederlanders waren niet altijd zo lang.

Hij heeft trouwens specialisten geïnterviewd op zijn show.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170448033
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 09:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, lengte is 80% genetisch en Nederlanders waren niet altijd zo lang.
Je bent het hopelijk wel eens dat gewicht veranderen anders is dan je lengte veranderen. Namelijk mogelijk.

En de toename in lengte staat tot geen verhouding als de toename in gewicht, met name in landen als Mexico en VS, maar zeker ook hier.
quote:
Hij heeft trouwens specialisten geïnterviewd op zijn show.
Tja, dr Oz heeft ook een show.
  maandag 24 april 2017 @ 09:45:36 #114
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170448505
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 09:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je bent het hopelijk wel eens dat gewicht veranderen anders is dan je lengte veranderen. Namelijk mogelijk.

En de toename in lengte staat tot geen verhouding als de toename in gewicht, met name in landen als Mexico en VS, maar zeker ook hier.

[..]

Tja, dr Oz heeft ook een show.
Ja, ik ben wel met je eens.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170449895
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:14 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ken eigenlijk alleen maar dunne mensen die gewoon altijd al dun zijn geweest zonder daar moeite voor te hebben gedaan. Ik ken niemand die vertelt dat ze ooit dik waren en na jaren lang diëten, hard sporten etc. gekomen zijn waar ze nu zijn.
In heb best wel wat familieleden met overgewicht. Mijn moeder, mijn broer en ik zijn slank en krijgen wel eens van ze te horen "jullie zijn van nature zo slank zonder er moeite voor te doen blablabla."
Fout. Wij hebben geen magisch metabolisme waardoor we zo blijven, we doen aan sport en eten veel minder als die familieleden.
Dat is gewoon hoe wij leven dus in die zin doen we er inderdaad geen extra "moeite" voor, maar als we net zo zouden leven als de rest van de familie zouden wij ook gewoon dik worden.
pi_170450037
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 11:19 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

In heb best wel wat familieleden met overgewicht. Mijn moeder, mijn broer en ik zijn slank en krijgen wel eens van ze te horen "jullie zijn van nature zo slank zonder er moeite voor te doen blablabla."
Fout. Wij hebben geen magisch metabolisme waardoor we zo blijven, we doen aan sport en eten veel minder als die familieleden.
Dat is gewoon hoe wij leven dus in die zin doen we er inderdaad geen extra "moeite" voor, maar als we net zo zouden leven als de rest van de familie zouden wij ook gewoon dik worden.
Ik weet niet hoe het werkt, maar een stukje genen maakt volgens mij wel uit hoe dik je wordt en waar.

Mijn zusje en ik hebben volgens mij verschillende genen (ik van mijn moeder bv) maar ondanks dat onze eetpatronen redelijk hetzelfde waren werd mijn zusje echt dik en ik niet.

Heb wel eens een buikje gehad, maar ik zie mijzelf nooit 100 kg aantikken ofzo. Al zou ik er een challenge van maken.

Dat geld voor het uiterlijk dan, zal vast genoeg vet rond mijn hart gezeten hebben in die periode :P
Hell To The Liars
pi_170450380
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 11:26 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het werkt, maar een stukje genen maakt volgens mij wel uit hoe dik je wordt en waar.

Mijn zusje en ik hebben volgens mij verschillende genen (ik van mijn moeder bv) maar ondanks dat onze eetpatronen redelijk hetzelfde waren werd mijn zusje echt dik en ik niet.

Heb wel eens een buikje gehad, maar ik zie mijzelf nooit 100 kg aantikken ofzo. Al zou ik er een challenge van maken.

Dat geld voor het uiterlijk dan, zal vast genoeg vet rond mijn hart gezeten hebben in die periode :P
Genen kunnen niet verklaren waarom obesitas zo toegenomen is de laatste 10/20 jaar.

Het zit hem in de soort voedingsmiddelen die we gebruiken (hogere calorie-dichtheid). In de porties die we nemen. In het minder bewegen.

Leefstijl dus.
Make my day!
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 12:03:34 #118
236264 crew  capricia
pi_170450796
Niemand vindt dikke mensen aantrekkelijk. Omdat het een ongezond leven uitstraalt.

En het is echt niet zo moeilijk om een normaal BMI te hebben.

In Amerika heb je food-deserts. Arme wijken waar geen normale supermarkt te vinden is. Geen verse groente. Alleen maar convenient food.
Ja. Dan heb je een probleem. Dan kunt je niet eens gezond eten voor je familie kopen.

Maar dat is niet in NL. Ons eten is het beste in de wereld. Betaalbaar, goed verkrijgbaar, goed in voedingswaarden.
https://www.oxfam.org/en/(...)ew-global-food-table

Dat je dik bent, heb je echt aan jezelf te danken hier.
Dikzijn is een keuze.
Definitely not CIA
pi_170450854
Ik ken wel mensen die zo ongeveer hun halve leven al op dieet zijn.
Dan is er toch wat mis met je voedingspatroon?
Make my day!
  User die het meest klaagt 2022 maandag 24 april 2017 @ 18:02:53 #120
414785 sirdanilot
pi_170458577
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 23:38 schreef Deckard het volgende:
Leuk dat je ze op de voet volgt en alles hebt bijgehouden wat ze
Ik heb het hier niet over random kennissen maar over mn beste vrienden. Ze zeggen altijd mager te zijn geweest en daar nooit moeite voor te hebben gedaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 24 april 2017 @ 18:06:00 #121
414785 sirdanilot
pi_170458645
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 23:12 schreef Grems het volgende:

[..]

Je hebt geen argumenten. Tenzij je calorieën kunt genereren ben je gewoon dik omdat je teveel eet, zo simpel is het.
Alosf iedereen precies dezelfde hoeveelheid caloriëen nodig heeft :') In werkelijkheid verschilt dat per persoon.

Stel Pietje wordt al dik van meer dan 1000 kcal (ja dat bestaat, sommige mensen hebben een heel trage stofwisseling), en Jantje kan er 3000 kcal eten zonder aan te komen (en ja, die mensen bestaan ook). In hoeverre is het dan Pietjes schuld dat ie dik is? Want in onze cultuur heb je die 1000 kcal al bij de lunch op aan boterhammen met hagelslag, pindakaas, kaas, jam, etc. Doe daar nog een hollandse prak bij als avondeten en je zit al tegen de 2000 kcal aan. Pietje wordt daar moddervet van en Jantje kan mager blijven ondanks dat dieet.

Dan is het niet Pietjes schuld dat ie dik is. Hij doet enkel wat er in onze cultuur en samenleving wordt verwacht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 24 april 2017 @ 18:06:59 #122
414785 sirdanilot
pi_170458668
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 11:19 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

In heb best wel wat familieleden met overgewicht. Mijn moeder, mijn broer en ik zijn slank en krijgen wel eens van ze te horen "jullie zijn van nature zo slank zonder er moeite voor te doen blablabla."
Fout. Wij hebben geen magisch metabolisme waardoor we zo blijven, we doen aan sport en eten veel minder als die familieleden.
Dat is gewoon hoe wij leven dus in die zin doen we er inderdaad geen extra "moeite" voor, maar als we net zo zouden leven als de rest van de familie zouden wij ook gewoon dik worden.
En hoe weet je dat je minder eet dan hen? Houd je dat bij?

Dat argument krijg ik namelijk altijd naar mn hoofd geslingerd door fok trolletjes dus nu krijg je het de andere kant op.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 24 april 2017 @ 18:09:33 #123
414785 sirdanilot
pi_170458722
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 11:44 schreef agter het volgende:

[..]

Genen kunnen niet verklaren waarom obesitas zo toegenomen is de laatste 10/20 jaar.

Het zit hem in de soort voedingsmiddelen die we gebruiken (hogere calorie-dichtheid). In de porties die we nemen. In het minder bewegen.

Leefstijl dus.
Ja, maar we kunnen nu eenmaal niet terug naar hoe het vroeger was. Calorie arm voedsel, vaak voedselschaarste, vaak een dag nauwelijks tot geen eten. Keihard werken op het land.

Dat gaat gewoon niet in een westerse stad waar je de hele dag op je reet zit (kantoorbaan) en waar het calorierijke voedzame eten voor iedereen voor het grijpen ligt. Je hoeft niet eens echt ongezonde dingen te eten om aan te komen. Gewoon een normale boterham met hagelsag is bijvoorbeeld al ontzettend ongezond. En geen nkele nederlander zal zeggen dat dat zo ongezond is, dat is gewoon normaal eten in onze cultuur.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170458747
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Alosf iedereen precies dezelfde hoeveelheid caloriëen nodig heeft :') In werkelijkheid verschilt dat per persoon.

Stel Pietje wordt al dik van meer dan 1000 kcal (ja dat bestaat, sommige mensen hebben een heel trage stofwisseling), en Jantje kan er 3000 kcal eten zonder aan te komen (en ja, die mensen bestaan ook). In hoeverre is het dan Pietjes schuld dat ie dik is? Want in onze cultuur heb je die 1000 kcal al bij de lunch op aan boterhammen met hagelslag, pindakaas, kaas, jam, etc. Doe daar nog een hollandse prak bij als avondeten en je zit al tegen de 2000 kcal aan. Pietje wordt daar moddervet van en Jantje kan mager blijven ondanks dat dieet.

Dan is het niet Pietjes schuld dat ie dik is. Hij doet enkel wat er in onze cultuur en samenleving wordt verwacht.
De cultuur de schuld geven?
Is dat wat nieuws tegenwoordig?

Gewoon eten wat je lichaam nodig heeft en niet teveel.

Jij bent toch de baas over je lichaam toch niet de cultuur?
Hell To The Liars
pi_170458887
Gaan we deze discussie weer herhalen?

Alles wat opgeslagen wordt als vet is overtollige energie die je niet verbruikt. Je eet dus te veel en verbrandt te weinig.

Wanneer twee mensen verschillende hoeveelheden calorieen nodig hebben (door sport of door snellere/langzame verbranding) moeten ze er zelf voor zorgen dat ze de juiste hoeveelheid innemen. Bij de één zal dat 1500kcal zijn, en bij de ander misschien 3000.

Al dit gezeik over cultuur ditdatalles. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen eten en je eigen lichaam. Slachtoffergezeik. :r

Slotje.
pi_170459343
Dat hele verhaal van een langzaam/snel metabolisme is ook compleet uit z'n verband gerukt. Dat behelst slechts een paar honderd kCal per dag.
pi_170459364
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:43 schreef Deshain het volgende:
Dat hele verhaal van een langzaam/snel metabolisme is ook compleet uit z'n verband gerukt. Dat behelst slechts een paar honderd kCal per dag.
En het komt vrij weinig voor onder mensen.
Twiddel
  maandag 24 april 2017 @ 18:44:13 #128
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170459368
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Alosf iedereen precies dezelfde hoeveelheid caloriëen nodig heeft :') In werkelijkheid verschilt dat per persoon.

Stel Pietje wordt al dik van meer dan 1000 kcal (ja dat bestaat, sommige mensen hebben een heel trage stofwisseling), en Jantje kan er 3000 kcal eten zonder aan te komen (en ja, die mensen bestaan ook). In hoeverre is het dan Pietjes schuld dat ie dik is? Want in onze cultuur heb je die 1000 kcal al bij de lunch op aan boterhammen met hagelslag, pindakaas, kaas, jam, etc. Doe daar nog een hollandse prak bij als avondeten en je zit al tegen de 2000 kcal aan. Pietje wordt daar moddervet van en Jantje kan mager blijven ondanks dat dieet.

Dan is het niet Pietjes schuld dat ie dik is. Hij doet enkel wat er in onze cultuur en samenleving wordt verwacht.
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 21:27 schreef Nobu het volgende:

[..]

Wat is het idee? Als je die nonsens van je maar in genoeg topics herhaalt wordt het vanzelf waar? Nee, gewoon minder vreten en bewegen met je kadaver jij. Hop hop.
pi_170459512
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 12:06 schreef agter het volgende:
Ik ken wel mensen die zo ongeveer hun halve leven al op dieet zijn.
Dan is er toch wat mis met je voedingspatroon?
Antwoord: ja

quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb het hier niet over random kennissen maar over mn beste vrienden. Ze zeggen altijd mager te zijn geweest en daar nooit moeite voor te hebben gedaan.
Zoals gezegd: leuk dat je ze helemaal op de voet hebt gevolgd en alles hebt bijgehouden wat ze hebben gegeten.


Weer een excuus van niks. Ik ken ook wel een paar waar het op de buitenkant er uit ziet dat deze alles kan eten en geen moeite voor hoeft te doen. Als je fatsoenlijk eet, kost het voor jezelf ook totaal geen moeite.
pi_170459618
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En hoe weet je dat je minder eet dan hen? Houd je dat bij?

Dat argument krijg ik namelijk altijd naar mn hoofd geslingerd door fok trolletjes dus nu krijg je het de andere kant op.
Ik heb ze vaak zat zien bunkeren hoor. :')
Geeft verder niet, want dat is meestal op en feestje en het eten staat er om opgegeten te worden. Maar daar kan ik toch echt wel zien dat ze véél meer eten dan ik.
(je zal overigens nooit iets te kort komen bij ze als je bij ze op bezoek bent.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 24-04-2017 19:22:45 ]
pi_170459956
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Alosf iedereen precies dezelfde hoeveelheid caloriëen nodig heeft :') In werkelijkheid verschilt dat per persoon.

Stel Pietje wordt al dik van meer dan 1000 kcal (ja dat bestaat, sommige mensen hebben een heel trage stofwisseling), en Jantje kan er 3000 kcal eten zonder aan te komen (en ja, die mensen bestaan ook). In hoeverre is het dan Pietjes schuld dat ie dik is? Want in onze cultuur heb je die 1000 kcal al bij de lunch op aan boterhammen met hagelslag, pindakaas, kaas, jam, etc. Doe daar nog een hollandse prak bij als avondeten en je zit al tegen de 2000 kcal aan. Pietje wordt daar moddervet van en Jantje kan mager blijven ondanks dat dieet.

Dan is het niet Pietjes schuld dat ie dik is. Hij doet enkel wat er in onze cultuur en samenleving wordt verwacht.
https://examine.com/nutri(...)-between-two-people/

Dat verschil is minimaal, maar blijf je maar verschuilen achter je genen. De enige genen die je mist zijn die van zelfbeheersing en discipline.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 24 april 2017 @ 22:01:10 #132
414785 sirdanilot
pi_170464998
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

De cultuur de schuld geven?
Is dat wat nieuws tegenwoordig?

Gewoon eten wat je lichaam nodig heeft en niet teveel.

Jij bent toch de baas over je lichaam toch niet de cultuur?
Als je bij je familie aan tafel zit en iedereen zit boterhammen met pindakaas te eten. Ga je dan een salade van 3 kcal wegkauwen?

Als je een kerstdiner hebt met een dikke vette gebraden gans of kalkoen of zo en gebakken aardappels en bloemkoolgratin etc. , ga je dan alleen salade eten?

Als je partner hodut van een lekker stuk vlees en gebakken aardappeltjes of zo (en dat kan hebben omdat die de juiste genen heeft en er niet van aankomt), ga jij dan je miezerige salade eten? En als je partner na het eten nog een schaal borrelnootjes op tafel zet en chips, blijf je er dan vanaf?

Al ons gedrag is in sterke mate cultureel bepaald, en dus ook ons eetgedrag. We doen gewoon wat de groep doet. Ik weet niet hoor maar ik eet lang niet altijd alleen. Het meeste 'zondig' ik als ik met andere mensen ben en samen met mensen eet en me dus aanpas aan culturele normen. Ik 'zondig' veel minder als ik alleen thuis ben.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 24 april 2017 @ 22:04:04 #133
414785 sirdanilot
pi_170465087
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 19:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

https://examine.com/nutri(...)-between-two-people/

Dat verschil is minimaal, maar blijf je maar verschuilen achter je genen. De enige genen die je mist zijn die van zelfbeheersing en discipline.
Het kan zomaar 500 kcal verschillen volgens die link.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 24 april 2017 @ 22:04:59 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170465107
Dat kun je allemaal eten, alleen met mate. Het is natuurlijk onzin dat je alleen salade zou kunnen eten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_170465702
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als je bij je familie aan tafel zit en iedereen zit boterhammen met pindakaas te eten. Ga je dan een salade van 3 kcal wegkauwen?

Als je een kerstdiner hebt met een dikke vette gebraden gans of kalkoen of zo en gebakken aardappels en bloemkoolgratin etc. , ga je dan alleen salade eten?

Als je partner hodut van een lekker stuk vlees en gebakken aardappeltjes of zo (en dat kan hebben omdat die de juiste genen heeft en er niet van aankomt), ga jij dan je miezerige salade eten? En als je partner na het eten nog een schaal borrelnootjes op tafel zet en chips, blijf je er dan vanaf?

Al ons gedrag is in sterke mate cultureel bepaald, en dus ook ons eetgedrag. We doen gewoon wat de groep doet. Ik weet niet hoor maar ik eet lang niet altijd alleen. Het meeste 'zondig' ik als ik met andere mensen ben en samen met mensen eet en me dus aanpas aan culturele normen. Ik 'zondig' veel minder als ik alleen thuis ben.
Dat is geen cultuur wat je omschrijft maar een gebrek aan karakter/zelfbeheersing

quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het kan zomaar 500 kcal verschillen volgens die link.
Dat is in het uitzonderlijke geval dat jij net die medische uitzondering bent die daadwerkelijk 500 kCal minder verbrandt (zèèr onwaarschijnlijk).

En áls het al zo zou zijn dan minder grijpen uit die bak borrelnootjes waar je zo 500kCal mee naar binnen schrikt..

Maar als je daadwerkelijk door medische redenen 500kCal per dag minder verbrandt (dus dagelijks teveel binnenkrijgt) dan kom je elke week een halve kilo lichaamsvet aan..
pi_170465773
Heb eens een maandje zo voedsel inname app gehad..

Zo gevulde koek he :')
Die laat je staan, geheid.
Hell To The Liars
pi_170466002
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het kan zomaar 500 kcal verschillen volgens die link.

Comparing somebody at or below the 5th percentile with somebody at or above the 95th percentile would yield a difference of possibly 600kcal daily, and the chance of this occurring (comparing the self to a friend) is 0.50%, assuming two completely random persons.

'Metabolic rate does vary, and technically there could be large variance. However, statistically speaking it is unlikely the variance would apply to you.'
pi_170466239
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:28 schreef Droopie het volgende:
Heb eens een maandje zo voedsel inname app gehad..

Zo gevulde koek he :')
Die laat je staan, geheid.
Dit.
Gewoon 'echt' eten tot je nemen. Borrelnootjes, gevulde koeken etc, als je dat vervangt voor echt eten, moet je eens kijken hoeveel je kunt eten.

En nee, dat hoeven echt geen salades te zijn.
Make my day!
pi_170466424
Sirdanilot wil alleen maar bevestiging dat hij echt niets aan z'n pens kan doen en het allemaal de schuld is van zaken die hij niet kan beïnvloeden.

Jankbal zonder ruggengraat is het.
pi_170467203
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 22:53 schreef ElDinosaur het volgende:
Sirdanilot wil alleen maar bevestiging dat hij echt niets aan z'n pens kan doen en het allemaal de schuld is van zaken die hij niet kan beïnvloeden.

Jankbal zonder ruggengraat is het.
Vind dat wel kenmerkend voor veel dikke mensen.
De schuld buiten zichzelf leggen.
Make my day!
pi_170467629
Tijdens mijn puberteit (12 tot +/- 18) kon ik echt zoveel eten(en drinken) als ik wilde zonder dat ik ook maar iets aan kwam in gewicht (ik woog in die periode tussen de 45 en 50kg, met een lengte van 1.75m) .. maar om en nabij mijn 18de begon ik ineens aan te komen, terwijl er in mijn eet- en bewegingspatroon niets veranderd was.. Sindsdien moet ik echt opletten op wat ik eet en drink..
pi_170473944
Ik krijg thuis ook wel eens het verwijt dat ik veel eet en wel gewoon slank blijf.

Wat ze vergeten is dat ik elke dag een wandeling maak van 5 km en drie keer in de week naar de fitness ga. :')

Dik zijn is een keuze!
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:05:14 #143
467193 Velda
Nieuwsgierig
pi_170479075
Voor sommige mensen is het ook gewoon aanleg. Ik ben ook niet de allerdunste. Was een tijd lang een stuk dikker en heb het met flink sporten en dieten wel naar acceptabele properties gekregen. Maar slank zal ik nooit zijn. Dat idee streef ik ook niet meer na.
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:50:48 #144
37769 erodome
Zweefteef
pi_170479838
Vind vooral dat het tegenwoordig al snel dik wordt genoemd. Obese zijn, moddervet zijn, ja dat is dik zijn. Maar geen stokjes benen hebben en misschien een kleine lovehandle hebben is niet dik zijn.
Niets mis met iemand die bij gezond gewicht voor dat persoon stokbeentjes heeft en geen grammetje vet, dat past dan goed bij dat persoon en kan heel mooi zijn. Maar een persoon zijn waarbij je niet tussen de benen door kan kijken, die benen, kont en een bescheiden vetlaagje heeft valt ook gewoon onder gezond gewicht.

Het valt me op hoe bevooroordeeld 'we' zijn door foto's in bladen/internet (en zelfs Facebook, Instagram e.d. zijn), maar 'we' vergeten hoe erg die bijgewerkt zijn. Zelfs bij die superslanke (en mooie!) modellen, waar randjes en ribbeltjes weggewerkt worden, ze nog slanker neergezet worden dan ze zijn.
Het geeft een onrealistisch beeld van wat werkelijk is.

Een vrouw die van nature brede heupen heeft e.d. ziet er niet uit als je door de benen door kan kijken. Bij foto's wordt dan de heuppartij aangepast.
Net zoals het bij de vrouw met een 'twiggy' uiterlijk er niet uit zou zijn als ze brede heupen heeft. Er zijn verschillende lichaamstype s, die allemaal hun eigen charme hebben. Geen thy gap of bikini bridge hebben maakt iemand nog niet dik.

Echt vet zijn, dat is een ander verhaal. Afgezien van de enkele uitzondering die echt met een medische beperking leeft is dat 'eigen schuld' en vooral ongezond. Dat dat minder aantrekkelijk is kan ik je wat bij voorstellen. Maar er wordt tegenwoordig te snel dik geroepen. En dan vooral bij vrouwen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:52:42 #145
451005 Grems
Clown World
pi_170479868
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:50 schreef erodome het volgende:
Echt vet zijn, dat is een ander verhaal. Afgezien van de enkele uitzondering die echt met een medische beperking leeft is dat 'eigen schuld' en vooral ongezond. Dat dat minder aantrekkelijk is kan ik je wat bij voorstellen. Maar er wordt tegenwoordig te snel dik geroepen. En dan vooral bij vrouwen.
Zoals?

Lekker slachtofferrolletje weer :')
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:55:20 #146
37769 erodome
Zweefteef
pi_170479919
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:40 schreef madam-april het volgende:
Tijdens mijn puberteit (12 tot +/- 18) kon ik echt zoveel eten(en drinken) als ik wilde zonder dat ik ook maar iets aan kwam in gewicht (ik woog in die periode tussen de 45 en 50kg, met een lengte van 1.75m) .. maar om en nabij mijn 18de begon ik ineens aan te komen, terwijl er in mijn eet- en bewegingspatroon niets veranderd was.. Sindsdien moet ik echt opletten op wat ik eet en drink..
Wacht maar tot je 30/35 wordt ;)

Tot mijn 30ste moest ik echt bewust bij eten om niet onder gezond gewicht te komen. Daarna moest ik meer gaan bewegen en minder gaan eten om binnen de marge van gezond gewicht te blijven.

Hormonale veranderingen beïnvloeden idd je gewicht. Beter gezegd, hoeveel je kan eten in combi met de hoeveelheid beweging. Voor mannen geld dit iets minder, alhoewel die ook van die grenzen hebben qua leeftijd. Voor vrouwen zie je een moment na de puberteit, en moment rond die 30/35 jaar en een moment rond de overgang. Waarbij het lichaam veranderd en qua metabolisme veranderd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:58:27 #147
37769 erodome
Zweefteef
pi_170479963
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:52 schreef Grems het volgende:

[..]

Zoals?

Lekker slachtofferrolletje weer :')
Zoals?
Ik ken bv iemand die door medicatie veel vocht vasthoudt. Is dikkig, maar sport veel en eet gezond. Is een man trouwens ;)
Zo ken ik ook iemand die door medische redenen langere tijd aan de prednison was, werd ook dikkig ondanks goed eet en bewegingspatroon. Maar dit zijn de uitzonderingen.

En wil je ontkennen dat vrouwen meer op uiterlijk worden beoordeeld en dat tot zelfs onrealistische Photoshop vrij normaal is tegenwoordig?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170479968
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:58 schreef erodome het volgende:

[..]

En wil je ontkennen dat vrouwen meer op uiterlijk worden beoordeeld en dat tot zelfs onrealistische Photoshop vrij normaal is tegenwoordig?
Ja.
Conscience do cost.
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:59:35 #149
451005 Grems
Clown World
pi_170479975
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:58 schreef erodome het volgende:

[..]
En wil je ontkennen dat vrouwen meer op uiterlijk worden beoordeeld en dat tot zelfs onrealistische Photoshop vrij normaal is tegenwoordig?
Zeer zeker ja.
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:59:42 #150
37769 erodome
Zweefteef
pi_170479981
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja.
Dan ben je ziende blind.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:03:31 #151
37769 erodome
Zweefteef
pi_170480042
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:59 schreef Grems het volgende:

[..]

Zeer zeker ja.
Ook voor jou, ziende blind.

Photoshop is doodnormaal tegenwoordig (ook bij mannen). Zo is er pas een reclame geweest waar ook een plus size model tussen stond. Zo gephotoshopt dat je als je de foto ziet amper een plus size model herkent erin.
Bladen e.d. geven het gewoon zelf toe, veel bewerking, richeltjes, vertragende, onregelmatigheden die weggewerkt worden. Instagram en Facebook staan vol met bewerkte foto's, mensen schrikken zich regelmatig dood als ze iemand irl ontmoeten.
Van gunstig hoeken tot zware bewerking van foto's, het s aan de orde van de dag.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170480059
En wat doet dit er toe met betrekking tot mensen die daadwerkelijk overgewicht hebben?
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:04:42 #153
451005 Grems
Clown World
pi_170480065
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook voor jou, ziende blind.

Photoshop is doodnormaal tegenwoordig (ook bij mannen). Zo is er pas een reclame geweest waar ook een plus was model tussen stond. Zo gephotoshopt dat je als je de foto ziet amper een plus size model herkent erin.
Bladen e.d. geven het gewoon zelf toe, veel bewerking, richeltjes, vertragende, onregelmatigheden die weggewerkt worden. Instagram en Facebook staan vol met bewerkte foto's, mensen schrikken zich regelmatig dood als ze iemand irl ontmoeten.
Van gunstig hoeken tot zware bewerking van foto's, het s aan de orde van de dag.
Precies.
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:07:29 #154
37769 erodome
Zweefteef
pi_170480112
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:04 schreef Grems het volgende:

[..]

Precies.
Ho ho, jij vat dit gelijk op als vrouwen hebben het zwaarder, dat is niet wat ik beweer.
Mannen en vrouwen worden op verschillende zaken beoordeeld en er zit overlap in.
Algemeen genomen worden vrouwen meer beoordeeld op uiterlijk en mannen meer op status.
In beide gevallen valt daar wat over te zeggen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:09:18 #155
451005 Grems
Clown World
pi_170480145
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Ho ho, jij vat dit gelijk op als vrouwen hebben het zwaarder, dat is niet wat ik beweer.
Mannen en vrouwen worden op verschillende zaken beoordeeld en er zit overlap in.
Algemeen genomen worden vrouwen meer beoordeeld op uiterlijk en mannen meer op status.
In beide gevallen valt daar wat over te zeggen.
Het is geen 1950 meer, mannen worden tegenwoordig ook zwaar beoordeeld op uiterlijk, naast uiteraard status.
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:12:03 #156
37769 erodome
Zweefteef
pi_170480188
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Het is geen 1950 meer, mannen worden tegenwoordig ook zwaar beoordeeld op uiterlijk, naast uiteraard status.
Ik zeg toch, daar is een overlap in. Maar nogsteeds geld dat mannen meer worden beoordeeld op status en vrouwen meer op uiterlijk.
Dat mannen nu ook meer worden beoordeeld op uiterlijk (en vrouwen ook op status) doet daar niets vanaf, de beoordeling van vrouwen op uiterlijk is dan ook toegenomen.

Het maakt niet dat het ene geslacht het 'erger' heeft dan het andere geslacht. Maar is gewoon een feit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170480206
Nogmaals, wat heeft dit te maken met de toename van overgewicht en obesitas?
pi_170480245
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:50 schreef erodome het volgende:
Vind vooral dat het tegenwoordig al snel dik wordt genoemd. Obese zijn, moddervet zijn, ja dat is dik zijn. Maar geen stokjes benen hebben en misschien een kleine lovehandle hebben is niet dik zijn.
Niets mis met iemand die bij gezond gewicht voor dat persoon stokbeentjes heeft en geen grammetje vet, dat past dan goed bij dat persoon en kan heel mooi zijn. Maar een persoon zijn waarbij je niet tussen de benen door kan kijken, die benen, kont en een bescheiden vetlaagje heeft valt ook gewoon onder gezond gewicht.

Het valt me op hoe bevooroordeeld 'we' zijn door foto's in bladen/internet (en zelfs Facebook, Instagram e.d. zijn), maar 'we' vergeten hoe erg die bijgewerkt zijn. Zelfs bij die superslanke (en mooie!) modellen, waar randjes en ribbeltjes weggewerkt worden, ze nog slanker neergezet worden dan ze zijn.
Het geeft een onrealistisch beeld van wat werkelijk is.

Een vrouw die van nature brede heupen heeft e.d. ziet er niet uit als je door de benen door kan kijken. Bij foto's wordt dan de heuppartij aangepast.
Net zoals het bij de vrouw met een 'twiggy' uiterlijk er niet uit zou zijn als ze brede heupen heeft. Er zijn verschillende lichaamstype s, die allemaal hun eigen charme hebben. Geen thy gap of bikini bridge hebben maakt iemand nog niet dik.

Echt vet zijn, dat is een ander verhaal. Afgezien van de enkele uitzondering die echt met een medische beperking leeft is dat 'eigen schuld' en vooral ongezond. Dat dat minder aantrekkelijk is kan ik je wat bij voorstellen. Maar er wordt tegenwoordig te snel dik geroepen. En dan vooral bij vrouwen.
Toch kun je niet ontkennen dat het percentage mensen met overgewicht aan het stijgen is. En mensen met obesitas ook.
Dat is gewoon niet gezond. Niet voor de mensen zelf en niet voor ons als maatschappij in geheel.
Zelfs het aantal kinderen met overgewicht neemt toe.
Make my day!
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:17:09 #159
451005 Grems
Clown World
pi_170480264
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zeg toch, daar is een overlap in. Maar nogsteeds geld dat mannen meer worden beoordeeld op status en vrouwen meer op uiterlijk.
Dat mannen nu ook meer worden beoordeeld op uiterlijk (en vrouwen ook op status) doet daar niets vanaf, de beoordeling van vrouwen op uiterlijk is dan ook toegenomen.

Het maakt niet dat het ene geslacht het 'erger' heeft dan het andere geslacht. Maar is gewoon een feit.
Na een jaar of 30-35, wellicht. Tot die tijd is uiterlijk king voor zowel man als vrouw.
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:26:14 #160
37769 erodome
Zweefteef
pi_170480413
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:15 schreef agter het volgende:

[..]

Toch kun je niet ontkennen dat het percentage mensen met overgewicht aan het stijgen is. En mensen met obesitas ook.
Dat is gewoon niet gezond. Niet voor de mensen zelf en niet voor ons als maatschappij in geheel.
Zelfs het aantal kinderen met overgewicht neemt toe.
Dat is idd niet te ontkennen. Ik vraag me wel af in hoeverre dat te snel roepen dat mensen vet zijn daarin bij draagt. In hoeverre dat ronduit onrealistische beeld in de media (waar zelf superslanke en prachtige mensen bijgewerkt worden) daaraan bijdraagt.
Als een gezond gewicht met klein vetrandje al als viesdik betiteld wordt, die reacties krijgt, draagt dat dan niet bij aan het maakt niet zo uit of ik een klein vetrandje heb of Obese ben?

Als ik zie dat kinderen van zelfs onder de 10 bezig zijn met gewicht, met dieet (minder eten) schrik ik daar best van. Vraag ik me af in hoeverre dat bijdraagt aan het meer Obese worden van mensen. Gewoon omdat het zo'n 'ding' is, zelfs kinderen zich daar al zo druk om maken en op een moment kunnen komen waar ze fuck it zeggen en juist naar de andere kant doorschieten.

Het is veelste zwart wit tegenwoordig. Je bent slank of dik, je bent een loser of hebt status en ga zo maar door. Ik vermoed dat dat extremen in de hand werkt, juist omdat er onderverdeeld wordt in extremen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:26:31 #161
37769 erodome
Zweefteef
pi_170480417
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:17 schreef Grems het volgende:

[..]

Na een jaar of 30-35, wellicht. Tot die tijd is uiterlijk king voor zowel man als vrouw.
Nope.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170480426
Ik zie tegenwoordig ook kinderen op elektrische fietsen _O- Die ouders zijn achterlijk, waarschijnlijk.
Conscience do cost.
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:31:51 #163
451005 Grems
Clown World
pi_170480505
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope.
Zeer zeker wel.
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:33:24 #164
37769 erodome
Zweefteef
pi_170480534
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:31 schreef Grems het volgende:

[..]

Zeer zeker wel.
Zeer zeker niet. Het is zoals ik het zeg, uiterlijk weegt het zwaarste bij vrouwen, status het zwaarste bij mannen en er is een overlap tussen beide.

Dit ontkennen is best wel wereldvreemd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 25 april 2017 @ 17:37:36 #165
451005 Grems
Clown World
pi_170480608
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Zeer zeker niet. Het is zoals ik het zeg, uiterlijk weegt het zwaarste bij vrouwen, status het zwaarste bij mannen en er is een overlap tussen beide.

Dit ontkennen is best wel wereldvreemd.
Nogmaals, het is geen 1950 meer.

Maar goed, het topic gaat over fatties.
pi_170480614
Iedereen die het niet met mijn ongefundeerde meningen eens is is ook wereldvreemd! Wat toevallig!
Conscience do cost.
pi_170480630
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is idd niet te ontkennen. Ik vraag me wel af in hoeverre dat te snel roepen dat mensen vet zijn daarin bij draagt. In hoeverre dat ronduit onrealistische beeld in de media (waar zelf superslanke en prachtige mensen bijgewerkt worden) daaraan bijdraagt.
Als een gezond gewicht met klein vetrandje al als viesdik betiteld wordt, die reacties krijgt, draagt dat dan niet bij aan het maakt niet zo uit of ik een klein vetrandje heb of Obese ben?

Als ik zie dat kinderen van zelfs onder de 10 bezig zijn met gewicht, met dieet (minder eten) schrik ik daar best van. Vraag ik me af in hoeverre dat bijdraagt aan het meer Obese worden van mensen. Gewoon omdat het zo'n 'ding' is, zelfs kinderen zich daar al zo druk om maken en op een moment kunnen komen waar ze fuck it zeggen en juist naar de andere kant doorschieten.

Het is veelste zwart wit tegenwoordig. Je bent slank of dik, je bent een loser of hebt status en ga zo maar door. Ik vermoed dat dat extremen in de hand werkt, juist omdat er onderverdeeld wordt in extremen.
Bij kinderen onder de 10 is overgewicht juist een zorgwekkend verschijnsel. Zeker nu er tegenwoordig veel minder bewogen wordt door ze is het belangrijk dat er op voeding gelet wordt.
pi_170488076
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:37 schreef ems. het volgende:
Iedereen die het niet met mijn ongefundeerde meningen eens is is ook wereldvreemd! Wat toevallig!
Goede bijdrage. Nee echt.
pi_170488475
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Wacht maar tot je 30/35 wordt ;)

Tot mijn 30ste moest ik echt bewust bij eten om niet onder gezond gewicht te komen. Daarna moest ik meer gaan bewegen en minder gaan eten om binnen de marge van gezond gewicht te blijven.

Hormonale veranderingen beïnvloeden idd je gewicht. Beter gezegd, hoeveel je kan eten in combi met de hoeveelheid beweging. Voor mannen geld dit iets minder, alhoewel die ook van die grenzen hebben qua leeftijd. Voor vrouwen zie je een moment na de puberteit, en moment rond die 30/35 jaar en een moment rond de overgang. Waarbij het lichaam veranderd en qua metabolisme veranderd.
Ik wist niet dat 30-35 weer zo'n omslag moment was, goed om te weten ^O^
pi_170489509
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is idd niet te ontkennen. Ik vraag me wel af in hoeverre dat te snel roepen dat mensen vet zijn daarin bij draagt. In hoeverre dat ronduit onrealistische beeld in de media (waar zelf superslanke en prachtige mensen bijgewerkt worden) daaraan bijdraagt.
Als een gezond gewicht met klein vetrandje al als viesdik betiteld wordt, die reacties krijgt, draagt dat dan niet bij aan het maakt niet zo uit of ik een klein vetrandje heb of Obese ben?

Als ik zie dat kinderen van zelfs onder de 10 bezig zijn met gewicht, met dieet (minder eten) schrik ik daar best van. Vraag ik me af in hoeverre dat bijdraagt aan het meer Obese worden van mensen. Gewoon omdat het zo'n 'ding' is, zelfs kinderen zich daar al zo druk om maken en op een moment kunnen komen waar ze fuck it zeggen en juist naar de andere kant doorschieten.

Het is veelste zwart wit tegenwoordig. Je bent slank of dik, je bent een loser of hebt status en ga zo maar door. Ik vermoed dat dat extremen in de hand werkt, juist omdat er onderverdeeld wordt in extremen.
Onrealistisch beeld voor bepaalde doelgroepen, realistisch voor andere doelgroepen. Daarom ziet men ook variatie. Bijv. onrealistisch voor luie mensen, of voor mensen met weinig kennis op het gebied van voeding en bewegen. Realistisch voor degenen die gezondheid belangrijk genoeg vinden, of voor degenen met voldoende kennis betreft gewicht/lifestyle management. Net zoals dat mensen thuis de financiën managen om bijv. te kunnen blijven wonen en rekeningen te kunnen blijven betalen, is er ook zoiets als gezondheid management die iedereen op zichzelf kan toepassen. Dit is ook 1 van de aspecten in het leven wat beheerst dient te worden, zoals de financiën.

Iemand met een klein vetrandje, dat is haast onopmerkbaar met kleding aan. Mensen zeggen dat iemand dik is, omdat degene ook dik is. (Alsof degene zelf niet weet dat die dik is :') ) Er zijn hier richtlijnen voor, bijv. vetpercentage. Als iemand vetrollen heeft die je stevig en flink met je hele hand kan vastpakken en mee kan flubberen, dan kan dit gemakkelijk een vetpercentage zijn van ~50% i.p.v. 20-30% wat als gezond wordt beschouwd. Dan kunnen mensen wel wijzen naar o.a. de media, maar belangrijk is het zelfbesef van: oh, er moet iets aan gedaan worden. En dit ontbreekt nou vaak.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yiwei op 25-04-2017 23:13:24 ]
pi_170490199
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als je bij je familie aan tafel zit en iedereen zit boterhammen met pindakaas te eten. Ga je dan een salade van 3 kcal wegkauwen?

Als je een kerstdiner hebt met een dikke vette gebraden gans of kalkoen of zo en gebakken aardappels en bloemkoolgratin etc. , ga je dan alleen salade eten?

Als je partner hodut van een lekker stuk vlees en gebakken aardappeltjes of zo (en dat kan hebben omdat die de juiste genen heeft en er niet van aankomt), ga jij dan je miezerige salade eten? En als je partner na het eten nog een schaal borrelnootjes op tafel zet en chips, blijf je er dan vanaf?

Al ons gedrag is in sterke mate cultureel bepaald, en dus ook ons eetgedrag. We doen gewoon wat de groep doet. Ik weet niet hoor maar ik eet lang niet altijd alleen. Het meeste 'zondig' ik als ik met andere mensen ben en samen met mensen eet en me dus aanpas aan culturele normen. Ik 'zondig' veel minder als ik alleen thuis ben.
Je vind jezelf niet belangrijk om aan jezelf te denken? O.a. gezondheid, nl. eten wat je nodig hebt. Ik eet ook samen met anderen, maar wat ik eet beslis ik zelf. Daarnaast is het ook eigen verantwoordelijkheid.

------------------------------------
Voor degenen die praktische stappen willen:

TDEE (energie verbruik) = BMI x activity level
dit is via google search of via de GRATIS app Myfitnesspal gemakkelijk te achterhalen; iedereen heeft eigen waardes, heel persoonlijk dus

Via de app is het meest gemakkelijk uit te rekenen, omdat de app het meeste al voor je uitrekent als je je basis info. invult zoals leeftijd. Dan zie je heel duidelijk hoeveel gram koolhydraten, eiwitten en vet je op een dag binnen behoort te krijgen. Dan deel je de getallen door het aantal maaltijden wat je per dag eet. Nu weet je hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten je per maaltijd nodig hebt. Dit vergelijk je dan met de label op de verpakking van wat je eet, of de app zoekt het voor jou op als je het product intypt/scant met de camera. Je weet gelijk of je ondervoed bent op een bepaald gebied of dat je teveel van iets eet, nog voordat je iets in je mond stopt. Je weet immers je 3 persoonlijke getallen betreft koolhydraten, eiwitten en vetten waar je dan mee vergelijkt. Zo kan je monitoren en bijsturen indien nodig.

Heel simpel. Succes!


En een beetje bewegen erbij ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Yiwei op 26-04-2017 00:17:10 ]
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:51:14 #172
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_170490575
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:12 schreef sirdanilot het volgende:
Vraag je zelf het volgende af: Heb ik moeite moeten doen om te komen waar ik nu ben qua figuur (slank/gespierd)?
Ja, en dat geldt ook voor VELE anderen die net als ik niet dagelijks bezwijken voor de verlokkingen van gebak, en/of frituur, en/of mayonaise, en/of chips, en/of snoep, en/of toegevoegde suiker(s). Mensen die wéten dat dat allemaal verdomd lekker is maar dat je er vet van wordt. Mensen met karakter.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 26 april 2017 @ 16:50:57 #173
414785 sirdanilot
pi_170502665
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:51 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ja, en dat geldt ook voor VELE anderen die net als ik niet dagelijks bezwijken voor de verlokkingen van gebak, en/of frituur, en/of mayonaise, en/of chips, en/of snoep, en/of toegevoegde suiker(s). Mensen die wéten dat dat allemaal verdomd lekker is maar dat je er vet van wordt. Mensen met karakter.
Dat eet ik ook allemaal maar heel erg weinig. Zeker niet dagelijks iig. Maar toch ben ik een beetje dikkig. Ik ben dat al sinds mijn kindertijd (zie ik ook op oude foto's en weet ik ook nog), en we waren echt geen tokkiegezin dat alleen maar friet en kroketten at of zo. We aten gewoon normaal gezond eten.

Met 'moeite doen' bedoel ik echt jezelf bijna moeten uithongeren om af te vallen en veel naar de sportschool of andere sporten moeten. Ik ken niemand anders dan ik die dat nodig heeft gehad om af te vallen. De meeste mannen die ik ken zijn gewoon van nature d un, altijd al geweest en zonder bewust hun leefpatroon aan te passen. Sommige eten zelfs vele mate ongezonder dan ik. Ik ken verder ook nog een enkeling die nog dikker is dan ik, maar die drinken te veel of eten ongezond.

Bij vrouwen is wat dikkiger zijn wel normaler hier in 'Nederland, maar dat is ook logisch.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170502703
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat eet ik ook allemaal maar heel erg weinig. Zeker niet dagelijks iig. Maar toch ben ik een beetje dikkig. Ik ben dat al sinds mijn kindertijd (zie ik ook op oude foto's en weet ik ook nog), en we waren echt geen tokkiegezin dat alleen maar friet en kroketten at of zo. We aten gewoon normaal gezond eten.

Met 'moeite doen' bedoel ik echt jezelf bijna moeten uithongeren om af te vallen en veel naar de sportschool of andere sporten moeten. Ik ken niemand anders dan ik die dat nodig heeft gehad om af te vallen. De meeste mannen die ik ken zijn gewoon van nature d un, altijd al geweest en zonder bewust hun leefpatroon aan te passen. Sommige eten zelfs vele mate ongezonder dan ik. Ik ken verder ook nog een enkeling die nog dikker is dan ik, maar die drinken te veel of eten ongezond.

Bij vrouwen is wat dikkiger zijn wel normaler hier in 'Nederland, maar dat is ook logisch.
Misschien komt het omdat je half braziliaans bent.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170502838
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Met 'moeite doen' bedoel ik echt jezelf bijna moeten uithongeren om af te vallen en veel naar de sportschool of andere sporten moeten.
Wat doe je dan zoal in de sportschool en wat is je dieet op het moment dat je probeert af te vallen? Iets zegt me dat je het niet erg professioneel hebt aangepakt waardoor het misschien lijkt alsof het niet of matig werkt.
quote:
Ik ken niemand anders dan ik die dat nodig heeft gehad om af te vallen.
Ik ken er honderden.
quote:
De meeste mannen die ik ken zijn gewoon van nature d un, altijd al geweest en zonder bewust hun leefpatroon aan te passen. Sommige eten zelfs vele mate ongezonder dan ik. Ik ken verder ook nog een enkeling die nog dikker is dan ik, maar die drinken te veel of eten ongezond.
Slank/dun zijn heeft doorgaans ook veel meer te maken met het soort voedsel dat je tot je neemt, de hoeveelheid maar -vooral- hoeveel en wat voor lichamelijke beweging ze zoal doen.

Het is ook belangrijk om te begrijpen dat 'gezond' eten niet automatisch fruit/groente betekent. Gezond eten is een goede balans van verschillende voedingsstoffen en een afgewogen hoeveelheid. Als je teveel fruit per dag eet is dat bijvoorbeeld net zo goed een manier om dikker te worden.
Conscience do cost.
  woensdag 26 april 2017 @ 17:21:44 #176
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170503194
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat eet ik ook allemaal maar heel erg weinig. Zeker niet dagelijks iig. Maar toch ben ik een beetje dikkig. Ik ben dat al sinds mijn kindertijd (zie ik ook op oude foto's en weet ik ook nog), en we waren echt geen tokkiegezin dat alleen maar friet en kroketten at of zo. We aten gewoon normaal gezond eten.

Met 'moeite doen' bedoel ik echt jezelf bijna moeten uithongeren om af te vallen en veel naar de sportschool of andere sporten moeten. Ik ken niemand anders dan ik die dat nodig heeft gehad om af te vallen. De meeste mannen die ik ken zijn gewoon van nature d un, altijd al geweest en zonder bewust hun leefpatroon aan te passen. Sommige eten zelfs vele mate ongezonder dan ik. Ik ken verder ook nog een enkeling die nog dikker is dan ik, maar die drinken te veel of eten ongezond.

Bij vrouwen is wat dikkiger zijn wel normaler hier in 'Nederland, maar dat is ook logisch.
Tip: van jointjes roken op de bank ga je in ieder geval geen kast worden.
pi_170503758
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:07 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Onrealistisch beeld voor bepaalde doelgroepen, realistisch voor andere doelgroepen. Daarom ziet men ook variatie. Bijv. onrealistisch voor luie mensen, of voor mensen met weinig kennis op het gebied van voeding en bewegen. Realistisch voor degenen die gezondheid belangrijk genoeg vinden, of voor degenen met voldoende kennis betreft gewicht/lifestyle management. Net zoals dat mensen thuis de financiën managen om bijv. te kunnen blijven wonen en rekeningen te kunnen blijven betalen, is er ook zoiets als gezondheid management die iedereen op zichzelf kan toepassen. Dit is ook 1 van de aspecten in het leven wat beheerst dient te worden, zoals de financiën.

Iemand met een klein vetrandje, dat is haast onopmerkbaar met kleding aan. Mensen zeggen dat iemand dik is, omdat degene ook dik is. (Alsof degene zelf niet weet dat die dik is :') ) Er zijn hier richtlijnen voor, bijv. vetpercentage. Als iemand vetrollen heeft die je stevig en flink met je hele hand kan vastpakken en mee kan flubberen, dan kan dit gemakkelijk een vetpercentage zijn van ~50% i.p.v. 20-30% wat als gezond wordt beschouwd. Dan kunnen mensen wel wijzen naar o.a. de media, maar belangrijk is het zelfbesef van: oh, er moet iets aan gedaan worden. En dit ontbreekt nou vaak.
Nee.

Onrealistisch beeld voor alle doelgroepen. Want zelfs ranke, prachtige en sportieve mensen worden gephotoshopt. Elk vlekje, elk randje, alles wordt bijgewerkt. Armen, benen, buik, taille en wat dan ook wordt bijgewerkt.

Ik zal wat voorbeelden geven, stuk voor stuk slanke, prachtige vrouwen zonder Photoshop.








Zo zijn er 1001 voorbeelden. Het nadeel hieraan is dat gewone mensen proberen te voldoen aan dat bewerkte beeld, wat niet mogelijk is.
Dat geeft een teleurstelling waardoor mensen soms naar de andere kant doorschieten. Zeker bij jonge meiden/jongens die zich veelste vroeg al druk maken met dat 'perfecte' uiterlijk, wat eigenlijk niet bereikbaar is, niet realistisch is.

Gewoon gezond en slank zijn, met de nadruk op gezond is natuurlijk een goed iets. Maar we schieten door, de voorbeelden die, zeker jonge, mensen krijgen zijn niet realistisch meer.
Van een maatje 34 tot 40 is gewoon prima, hangt af van je bouw en leeftijd. Gezond zou meer gewicht moeten krijgen ipv een bewerkt beeld van dat gewoon geen realiteit is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170503998
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee.

Onrealistisch beeld voor alle doelgroepen. Want zelfs ranke, prachtige en sportieve mensen worden gephotoshopt. Elk vlekje, elk randje, alles wordt bijgewerkt. Armen, benen, buik, taille en wat dan ook wordt bijgewerkt.

Ik zal wat voorbeelden geven, stuk voor stuk slanke, prachtige vrouwen zonder Photoshop.


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo zijn er 1001 voorbeelden. Het nadeel hieraan is dat gewone mensen proberen te voldoen aan dat bewerkte beeld, wat niet mogelijk is.
Dat geeft een teleurstelling waardoor mensen soms naar de andere kant doorschieten. Zeker bij jonge meiden/jongens die zich veelste vroeg al druk maken met dat 'perfecte' uiterlijk, wat eigenlijk niet bereikbaar is, niet realistisch is.

Gewoon gezond en slank zijn, met de nadruk op gezond is natuurlijk een goed iets. Maar we schieten door, de voorbeelden die, zeker jonge, mensen krijgen zijn niet realistisch meer.
Van een maatje 34 tot 40 is gewoon prima, hangt af van je bouw en leeftijd. Gezond zou meer gewicht moeten krijgen ipv een bewerkt beeld van dat gewoon geen realiteit is.
Mevr potatoface dr foto is zwaar overbelicht en amateuristisch. Erg slechte job als die is gebruikt.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170504329
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:09 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Mevr potatoface dr foto is zwaar overbelicht en amateuristisch. Erg slechte job als die is gebruikt.
Smaken verschillen, het gaat in deze vooral over hoe het 'ideaalbeeld' steeds onrealistischer wordt. Onbereikbaar, waardoor, vooral jongere, mensen minder over zichzelf denken en dan doorschieten naar de andere kant. Het opgeven zeg maar.










Er is geen sport en eet gezond, dan kan je zo'n lichaam hebben meer. Deze lichamen zijn vrijwel nooit gewoon te bereiken, zonder Photoshop. Het is een leugen, het bestaat niet.
De nadruk ligt niet op gezond zijn, sterk en soepel zijn. De variatie die daarin is die allemaal goed is. De nadruk ligt op een niet realistisch beeld, een kunstmatig plaatje die niets meer met gezond te maken heeft.

Dat maakt dat teveel jongeren zich in (ongezonde) bochten wringen om aan dit beeld te voldoen, wat niet lukt. Wat eetstoornissen in de hand werkt, teleurstelling en het dan maar 'laten gaan' in de hand werkt. Ongezond zijn in de hand werkt, wat natuurlijk op de langer termijn problemen oplevert, Inc te vet zijn.

Ik plaats nu voorbeelden van vrouwen, maar voor mannen geld dit ook. Een combi van het voor de foto een workout doen zodat het tijdelijk zo 'perfecte' mogelijk is en Photoshop om de rest bij te werken. Het is niet realistisch voor de 'gewone' mens, niet bereikbaar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')