abonnement Unibet Coolblue
pi_170450695
Mensen helpen ? Ja. Mensen opnemen, ze pamperen van a tot z omdat ze hulpbehoevend zijn? Neuh.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170450726
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:Waarom is dat? Vanwege gratis geld?
Het kan ze niet om werk te doen zijn, veel laag geschoold werk zit in Azie, daar zouden ze beter heen kunnen vluchten dan.
Klopt ja, het soort werk wat ze naar op zoek zijn is er eenvoudigweg niet meer in Europa.

Zuid Korea en Japan zijn landen die dichterbij zijn voor veel van de migranten.
Maar die laten geen kanslozen binnen.
http://www.dw.com/en/no-c(...)-policies/a-18037765
quote:
The migration expert told DW that, as a result, Japan and South Korea have minimized the settlement of low-skilled migrant workers, the family reunification of low-skilled migrant workers and the settlement of refugees and asylees. "These governments do not see great value in any of these groups. On the contrary, they promise to add costs. So there is no reason to admit them. And so they do not."
pi_170450736
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 11:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat het lekker makkelijk is om te zeggen dat ze maar in het land van herkomst moeten helpen opbouwen terwijl jij hier in je ivoren toren leeft.
Net zo makkelijk om vanuit je ivoren toren te roepen dat de overheid maar zoveel mogelijk van die gasten moeten binnenhalen zonder na te hoeven denken over de consequenties.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170450868
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2017 12:00 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Net zo makkelijk om vanuit je ivoren toren te roepen dat de overheid maar zoveel mogelijk van die gasten moeten binnenhalen zonder na te hoeven denken over de consequenties.
Leuk, maar er is werkelijk niemand die zegt dat Nederland ongelimiteerd zoveel mogelijk vluchtelingen moet binnenhalen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170451303
Denk dat deze nu overwegen doet om ze n het Vaticaan welkom te heten?
pi_170455151
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 12:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Leuk, maar er is werkelijk niemand die zegt dat Nederland ongelimiteerd zoveel mogelijk vluchtelingen moet binnenhalen.
Ik denk dat die er wel degelijk zijn.

De "Iedereen is welkom", "open grenzen", "geen grenzen" mensen.

De mensen die , zo lang mogelijk, iedereen "vluchteling" bleven noemen terwijl aantoonbaar het aandeel economisch immigranten groeide.

Daar zal nog steeds een harde kern van bestaan.

Daar twijfel ik geen moment aan.



pi_170455207
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:09 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik denk dat die er wel degelijk zijn.

De "Iedereen is welkom", "open grenzen", "geen grenzen" mensen.

De mensen die , zo lang mogelijk, iedereen "vluchteling" bleven noemen terwijl aantoonbaar het aandeel economisch immigranten groeide.

Daar zal nog steeds een harde kern van bestaan.

Daar twijfel ik geen moment aan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oke, sorry. Ik zal mijn post nuanceren.

Buiten een handjevol rare figuren in de marge van het debat is er niemand die ongelimiteerd zoveel mogelijk vluchtelingen wil binnenhalen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170455262
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 15:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke, sorry. Ik zal mijn post nuanceren.

Buiten een handjevol rare figuren in de marge van het debat is er niemand die ongelimiteerd zoveel mogelijk vluchtelingen wil binnenhalen.
Ongeveer net zo groot als de groep die ze actief het land uit wil slaan.

Schat ik zo in.
  maandag 24 april 2017 @ 15:21:01 #84
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170455415
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:09 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik denk dat die er wel degelijk zijn.

De "Iedereen is welkom", "open grenzen", "geen grenzen" mensen.

De mensen die , zo lang mogelijk, iedereen "vluchteling" bleven noemen terwijl aantoonbaar het aandeel economisch immigranten groeide.

Daar zal nog steeds een harde kern van bestaan.

Daar twijfel ik geen moment aan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het heeft ook geen zin om dit soort lui maar weg te zetten als gek voor de algehele discussie. Wat deze mensen willen is dat er gewoon plaats is voor vluchtelingen, en ze behandeld worden als mensen. Ook zij zitten niet te wachten op lui die uit relatief veilige gebieden die hier geld komen opeisen of mensen gaan lastig vallen hoor.

Het is een beetje een discussie; iedereen is per definitie fout, dus moet je niemand toelaten tenzij,.... en aan de andere kant; iedereen is per definitie goed, dus je moet iedereen eerst toelaten en dan rotte appels eventueel aanpakken.

Ik wordt er een beetje gek van dat mensen die het beste voor andere mensen voor hebben worden neergezet als mongolen, zoals je veel ziet hier. Wellicht is het naief, maar het is geen verkeerde mindset vind ik, om mee in het leven te staan. Maargoed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 24 april 2017 @ 20:15:24 #85
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_170461807
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2017 23:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat doet de paus ook. "Christians + Pope + Nigeria" levert genoeg resultaten op op Google. Het zou juist raar zijn als de paus zich alleen over het leed zou uitlaten wat christenen wordt aangedaan.

Hier, een random voorbeeld:

http://www.sconews.co.uk/(...)ristians-in-nigeria/
Het wordt nog logischer, Wikileaks toonde aan dat Obama, Clinton, Soros en Obama wilde aansturen op een "catholic spring", omdat de Arabic spring al zo'n succes was.
http://aleteia.org/2016/1(...)ring-infrastructure/
De priesters rondom de Paus moeten maar eens de zonden opbiechten.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_170461833
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 15:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het heeft ook geen zin om dit soort lui maar weg te zetten als gek voor de algehele discussie. Wat deze mensen willen is dat er gewoon plaats is voor vluchtelingen, en ze behandeld worden als mensen. Ook zij zitten niet te wachten op lui die uit relatief veilige gebieden die hier geld komen opeisen of mensen gaan lastig vallen hoor.

Het is een beetje een discussie; iedereen is per definitie fout, dus moet je niemand toelaten tenzij,.... en aan de andere kant; iedereen is per definitie goed, dus je moet iedereen eerst toelaten en dan rotte appels eventueel aanpakken.

Ik wordt er een beetje gek van dat mensen die het beste voor andere mensen voor hebben worden neergezet als mongolen, zoals je veel ziet hier. Wellicht is het naief, maar het is geen verkeerde mindset vind ik, om mee in het leven te staan. Maargoed.
Altijd maar het beste voor hebben met mensen kan net zo naïef, dom en gevaarlijk zijn als mensen die het tegenovergestelde willen.

Ik heb , als er aanleiding voor is, er persoonlijk geen moeite mee om beide partijen neer te zetten als mongolen.
pi_170461938
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 15:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke, sorry. Ik zal mijn post nuanceren.

Buiten een handjevol rare figuren in de marge van het debat is er niemand die ongelimiteerd zoveel mogelijk vluchtelingen wil binnenhalen.
Pechtold en Klaver hebben altijd aangegeven dat er wat hun betreft geen limiet is.
pi_170462273
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:34 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Het doelen op de concentratie kampen van de nazi's is overduidelijk.

Geen Britse kampen of andere ellende.
Het is de NOS die over nazi's spreekt, niet de paus.

Zijn exacte uitspraak was:
I don't know if he was able to get out of that concentration camp, because the refugee camps -- many -- are concentration [camps], because they are so crowded with people.

De Italiaanse wikipedia al eens bezocht? Die heeft artikels over 11 interneringskampen en 19 concentratiekampen in Italië. ondermeer 4 concentratiekampen van de geallieerden (op het einde van de oorlog) en 7 concentratiekampen van de partisanen (Campi di concentramento partigiani) na de oorlog. Verder nog één concentratiekamp in Zuid Afrika waar Italiaanse soldaten werden opgesloten.

Maar jij weet met zekerheid dat hij met de Vernichtungslager van de Nazi's vergeleek?

Lijst:

Campo di concentramento di Arbe
Campo di internamento di Bagno a Ripoli
Campo di transito di Bolzano
Campo di concentramento di Borgo San Dalmazzo
Campo di internamento di Campagna
Campo di internamento di Corropoli
Campo di internamento di Ferramonti di Tarsia
Campo di concentramento di Gonars
Campo di concentramento di Fossoli
Campo di internamento di Isola del Gran Sasso
Campo di internamento "Le Fraschette" di Alatri (FR)
Campo di internamento di Manfredonia
Campo di concentramento di Monigo
Campo di internamento di Nereto
Campo di internamento di Renicci
Campo di concentramento di San Primo[senza fonte]
Campo di internamento di Tortoreto
Campo di internamento di Urbisaglia
Campo di concentramento Risiera di San Sabba (Trieste)
Campo di concentramento di Vo' Vecchio. A Vo' Vecchio (PD)

concentratiekampen van de geallieerden:

Il Campo di concentramento di Coltano, vicino Pisa
Il Campo 'S' di Taranto
L' "R. Civilian Internee Camp" o Campo 'R' di Terni
Il Campo di concentramento di Afragola
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170462821
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het is de NOS die over nazi's spreekt, niet de paus.

Zijn exacte uitspraak was:
I don't know if he was able to get out of that concentration camp, because the refugee camps -- many -- are concentration [camps], because they are so crowded with people.

De Italiaanse wikipedia al eens bezocht? Die heeft artikels over 11 interneringskampen en 19 concentratiekampen in Italië. ondermeer 4 concentratiekampen van de geallieerden (op het einde van de oorlog) en 7 concentratiekampen van de partisanen (Campi di concentramento partigiani) na de oorlog. Verder nog één concentratiekamp in Zuid Afrika waar Italiaanse soldaten werden opgesloten.

Maar jij weet met zekerheid dat hij met de Vernichtungslager van de Nazi's vergeleek?

Lijst:

Campo di concentramento di Arbe
Campo di internamento di Bagno a Ripoli
Campo di transito di Bolzano
Campo di concentramento di Borgo San Dalmazzo
Campo di internamento di Campagna
Campo di internamento di Corropoli
Campo di internamento di Ferramonti di Tarsia
Campo di concentramento di Gonars
Campo di concentramento di Fossoli
Campo di internamento di Isola del Gran Sasso
Campo di internamento "Le Fraschette" di Alatri (FR)
Campo di internamento di Manfredonia
Campo di concentramento di Monigo
Campo di internamento di Nereto
Campo di internamento di Renicci
Campo di concentramento di San Primo[senza fonte]
Campo di internamento di Tortoreto
Campo di internamento di Urbisaglia
Campo di concentramento Risiera di San Sabba (Trieste)
Campo di concentramento di Vo' Vecchio. A Vo' Vecchio (PD)

concentratiekampen van de geallieerden:

Il Campo di concentramento di Coltano, vicino Pisa
Il Campo 'S' di Taranto
L' "R. Civilian Internee Camp" o Campo 'R' di Terni
Il Campo di concentramento di Afragola
Behoorlijk wat opschudding in de media.

En na 2 dagen geen ontkenning van de gewraakte vergelijking.

Wat denk je zelf?
pi_170464416
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:50 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Behoorlijk wat opschudding in de media.

En na 2 dagen geen ontkenning van de gewraakte vergelijking.

Wat denk je zelf?
American Jewish Committee noemt het woordgebruik "regrettable". Van het American Jewish Congress of de Anti-Defamation League heb ik geen reactie gezien.
Israelische kranten als de Jerusalem Post, Times of Israel en Haaretz melden slechts dat het American Jewish Committee kritiek heeft geuit.

Oh, en "outrage" in de Daily Mail... Valt wel mee met die opschudding. Ik zie niet waarom het Vaticaan een opmerking waar één joodse organisatie in de VS kritiek op heeft zou moeten verduidelijken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 24 april 2017 @ 21:58:20 #91
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_170464915
Als iemand in Europa het woord concentratiekamp gebruikt, wat is dan de eerste te verwachten associatie?
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_170468282
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 11:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat het lekker makkelijk is om te zeggen dat ze maar in het land van herkomst moeten helpen opbouwen terwijl jij hier in je ivoren toren leeft.
Onze voorouders hebben dit land ook moeten opbouwen. Ik leef trouwens niet in een ivoren toren. Ik moet net zo goed werken voor de centen.

De realiteit is dat de komst van miljoenen migranten een aanslag is op zowel onze sociale voorzieningen als onze identiteit.
pi_170468798
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:34 schreef DrMabuse het volgende:
Het doelen op de concentratie kampen van de nazi's is overduidelijk.
Misschien dacht hij aan de concentratiekampen tijdens de Junta in Argentinie ?
pi_170469409
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:58 schreef MrRatio het volgende:
Als iemand in Europa het woord concentratiekamp gebruikt, wat is dan de eerste te verwachten associatie?
De relevante vraag lijkt: "Als iemand in Italië het woord concentratiekamp gebruikt..."

De Italiaanse wikipedia suggereert alvast dat er verschillen in gebruik van de term zijn tov Vlaanderen en Nederland: Wij spreken hier over (werk- en) doorgangskampen, met namen als Kamp Westerbork, Fort van Breendonk. Die werden na de oorlog als interneringskampen gebruikt.
In Italië lijkt men daarentegen over concentratiekampen te spreken, bvb Campo di concentramento di Vo' Vecchio (concentratiekamp van Vo' Vecchio), en beschrijft men ze als: "concentratiekampen ... voor de deportatie van joden" ("Il campo di concentramento di Vo' Vecchio (Padova) fu uno dei 31 campi di concentramento istituiti dalla Repubblica Sociale Italiana a livello provinciale per adunarvi gli ebrei in attesa di deportazione.")

Het concentratiekamp van Vo' Vecchio was trouwens een 17-eeuwse villa, normaal gebruikt als zomerverblijf voor maximaal 60 tot 70 nonnen, waar 47 joden vastgehouden werden tot hun deportatie (het artikel geeft de lijst van alle gedeporteerden), wat wij niet eens een kamp zouden noemen.

Hetzelfde voor interneringskampen: Campo di concentramento di Coltano (concentratiekamp van Coltano). In dat artikel wordt trouwens een universiteitsdocent aangehaald betreffende de ongepastheid van zulke kampen met Duitse concentratiekampen te vergelijken. Dat hij het word "Lager" in dat verband gebruik is misch een indicatie. paragonare il campo di Coltano a un lager...

Zelfs een artikel over het concentratiekamp van Hereford, Texas: Campo di concentramento di Hereford

Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170473506
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

American Jewish Committee noemt het woordgebruik "regrettable". Van het American Jewish Congress of de Anti-Defamation League heb ik geen reactie gezien.
Israelische kranten als de Jerusalem Post, Times of Israel en Haaretz melden slechts dat het American Jewish Committee kritiek heeft geuit.

Oh, en "outrage" in de Daily Mail... Valt wel mee met die opschudding. Ik zie niet waarom het Vaticaan een opmerking waar één joodse organisatie in de VS kritiek op heeft zou moeten verduidelijken.
Je had het primair over de vergelijking toch?

Dat de paus wel op een ander kamp zou kunnen doelen.

Compleet met een waslijst van kampen.

Toch?

Berichtgeving over de ophef was / is op veel plekken te vinden.

"pope nazi camps" even invoeren en hopla.
pi_170473644
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:58 schreef MrRatio het volgende:
Als iemand in Europa het woord concentratiekamp gebruikt, wat is dan de eerste te verwachten associatie?
Er zijn blijkbaar mensen die bij het woord "concentratiekamp" eerst aan (heel) andere kampen denken en zich geroepen voelen om dat kenbaar te maken.
pi_170474012
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 21:58 schreef MrRatio het volgende:
Als iemand in Europa het woord concentratiekamp gebruikt, wat is dan de eerste te verwachten associatie?
belasting betalen
  dinsdag 25 april 2017 @ 13:42:41 #98
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_170475888
Wat een domoor, die paus.

Los van de achterlijke Godwin naar Europa, bagatelliseert hij bij deze ook even Auschwitz naar het niveau asielzoekerscamping. De relaties van het Vaticaan met de joden maar even naar de kloten geholpen :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_170478024
Zijn er geen oorlogsmisdadigers via de kerk naar andere landen kunnen vluchten?

http://www.franklinterhor(...)e%20Wereldoorlog.htm

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2017 15:29:38 ]
  dinsdag 25 april 2017 @ 15:32:43 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170478134
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat een domoor, die paus.

Los van de achterlijke Godwin naar Europa, bagatelliseert hij bij deze ook even Auschwitz naar het niveau asielzoekerscamping. De relaties van het Vaticaan met de joden maar even naar de kloten geholpen :')
In de modder en kou zitten omdat je ergens niet illegaal een grens over mag steken is bijna net zo erg als systematisch vermoord worden hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')