abonnement Unibet Coolblue
  zondag 23 april 2017 @ 12:58:00 #1
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170423851
http://www.parool.nl/opin(...)-privilege~a4490075/

quote:
In 2009 spraken de Verenigde Naties af om in 2011 een jaar lang aan de positie van de mensen van Afrikaanse afkomst te werken en die waar nodig te verbeteren.

Toen het eenmaal zover was, gaven veel landen niet thuis. In 2013 was er nul vooruitgang geboekt. Als antwoord hierop hebben de VN, onder druk van grassroots-organisaties en dappere mensen zoals Barryl Biekman, 2015 tot met 2024 uitgeroepen tot het Decennium voor mensen van Afrikaanse afkomst. De VN-landen krijgen zo meer tijd om zich menselijk op te stellen richting mensen van Afrikaanse komaf.

Verrassend? Nee. Pijnlijk? Ja!
Dit jaar is het tweede jaar van het VN-decennium. In Nederland hebben tien organisaties geld gekregen om een bijdrage te leveren om de doelen van het Decennium te realiseren.

Van die tien organisaties zijn er acht wit. Verrassend? Nee! Pijnlijk? Ja! Het is net als wanneer je jarig bent en iemand anders je cadeaus uitpakt en je taart opeet. Het VN-decennium is voor zwarte mensen. Zwarte mensen moeten de ruimte krijgen om uit de as van slavernij en kolonialisme te herrijzen.

Die ruimte moet komen van de Nederlandse overheid, in de vorm van middelen. En witte organisaties, die altijd voorop staan om onze problemen voor ons op te lossen, moeten een stap terugzetten en ons de ruimte geven om te emanciperen.

Racisme zit in ons dna
Toen er gelobbyd moest worden om het Decennium in het leven te roepen, waren het zwarte organisaties die op de voorgrond stonden. Nu er geoogst wordt, zien wij voornamelijk witte organisaties, met name witte vrouwen, die de handen uitsteken. Wat het mij zegt is het volgende: witte mannen veroorzaken de problemen en witte vrouwen verdienen eraan.

En terwijl dit schouwspel plaatsvindt staan wij, de nakomelingen van de tot slaaf gemaakten en de nakomelingen van het gekoloniseerde Afrika aan de kant toe te kijken.

Het zou niet uit mogen maken wie aan het roer staat, maar als deze werkwijze ons in het verleden iets heeft geleerd, is het dat het probleem zo niet verholpen, maar juist geïntensiveerd wordt. Een diepgeworteld probleem als racisme, dat onderdeel uitmaakt van ons dna, los je niet op met wit privilege.

Zolang witte mensen beter weten wat goed is voor mij, zal ik mij nooit vrij voelen. Zolang mijn intellect, mijn kunnen en mijn emoties er niet toe doen, noch gewaardeerd worden, is elke poging tot emancipatie tevergeefs.

Het gaat om de ondoordachte keuzes en arrogante houding van witte mensen en organisaties

Nu kunnen wij zeggen: maar wat is er mis met witte organisaties die zich sterk willen maken om de positie van mensen van Afrikaanse afkomst te verbeteren? Daar is niets, helemaal niets, mis mee, is mijn antwoord. Ik ben blij met elke hulp die wij kunnen krijgen om het veelkoppige monster genaamd institutioneel racisme te stoppen. Er is genoeg werk aan de winkel voor ons allen, ongeacht afkomst of huidskleur.

Het gaat om de ondoordachte keuzes en de arrogante houding van witte mensen en organisaties om te beslissen over het lot van zwarte mensen, zonder enige aandacht voor hun eigen aandeel in het probleem. De zelf-feliciterende hand, terwijl men geen weet heeft van wat ik allemaal tegen mijn kind moet vertellen voordat hij de voordeur mag verlaten.

Zwarte lijdensweg
Wat hebben al die witte organisaties voor 2013, toen het VN Decennium werd aangekondigd, uit zichzelf voor de zwarte gemeenschappen gedaan? Wat zijn hun posities omtrent Zwarte Piet en het woord neger? Kan ik ze over de zwarte lijdensweg vertellen zonder dat ze roepen: 'Ik zie geen kleur' of over een 'slachtofferrol' beginnen? Zijn zij actief buiten hun werkuren om de positie van zwarte mensen te verbeteren?

Dit zijn belangrijke zaken die ik niet onbenoemd kan laten. Ik had me ertoe kunnen laten verleiden het te hebben over hoe ver we zijn gekomen als nakomelingen van een gedeelde geschiedenis. Toch moet dit mij van het hart. Vooral omdat ik van mening ben dat alles wat wij tijdens het VN-decennium doen, hoe goed wij het ook bedoelen, tevergeefs is, zolang wij onszelf niet dekoloniseren.

Als er geld valt te verdienen, is het opeens dringen

Bijna alle antidiscriminatiebureaus hebben een witte directeur en witte medewerkers. Terwijl het land de afgelopen jaren in de ban is van de discussie omtrent institutioneel racisme, zijn deze bureaus nergens te bekennen.

Ik hoor ook de leerkracht niet, die van buitenaf in Zuidoost les komt geven aan zwarte kinderen, wanneer wij het over etnisch profileren in het onderwijs hebben. Ik hoor ook niet de politici die met een duivelse glimlach onze stemmen in hun zak steken, wanneer wij het over herstelbetaling hebben. Iedereen is stil.

Subsidieaanvraag
Maar als er geld valt te verdienen, is het opeens dringen. Het lijkt erop dat het enige wat je nodig hebt om voor zwarte mensen op te komen, een goede subsidieaanvraag is. En dat doet mij pijn. Want wij zijn meer dan werkgelegenheid. Racisme is niet een 'zwart probleem' dat de witte economie moet boosten. Racisme is een wit probleem, dat slachtoffers maakt onder de zwarte bevolking wereldwijd.

Alle mensen, ongeacht afkomst, huidskleur en religie, die hier een einde aan willen maken, zijn mijn bondgenoot, mijn kameraad. Maar wees gewaarschuwd. Wij zijn niet langer op zoek naar symbolische hulp. Wij willen niet langer wachten, langer aan het lijntje worden houden.

Wij moeten zelf de leiding nemen. Keti Koti! De ketenen zijn verbroken en wij willen meebeslissen. Dit is ook ons land.
De TT is niet mijn uitspraak, maar die van JERRY AFRIYIE. Beter bekend als Kno'Ledge Cesare. Een Nederlandse #blacklivematters activist die zijn baan verloor nadat hij opgepakt werd tijdens een anti-Zwarte Piet demonstratie en sindsdien rond moet komen van het geven van cursussen over racisme. Hij spreekt in zijn brief zijn ongenoegen uitspreekt over witte anti-racismebureaus die subsidiepoet opslurpen.

In de Kamer krijgt Jerry bijval van Hiddema en Yesilgoz:

http://www.elsevier.nl/ne(...)likindustrie-485929/

http://www.dagelijksestan(...)acismekaart-trekken/

Klaarblijkelijk is zowel links als rechts het er over eens dat de witte anti-racismeclubs teren op de ellende van anderen. Tijd dus om de stekker uit die clubs te trekken. Ze lijken op dit moment helemaal niemand van dienst te zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 23 april 2017 @ 13:02:20 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170423922
quote:
De VN-landen krijgen zo meer tijd om zich menselijk op te stellen richting mensen van Afrikaanse komaf.
:')
pi_170423979
Weer die vervelende racist die z'n best doet om de donkere mensen af te schilderen als zwak, incompetent en hulpbehoevend.

En slavernij bestaat al heel lang niet meer.
Conscience do cost.
pi_170424026
"Ik zal die duivelse vrouwen wel eens laten zien wat echt graaien is!"


ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 23 april 2017 @ 13:11:55 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170424108
Dit is wel echt een EXTREEEEEM stuk zeg. Holy shit hoe bizar kan je het uit je pen poepen, zeg. De tering.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 23 april 2017 @ 13:15:39 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170424185
Aangezien het nu de week van het racismegebeuren is:

quote:
In Nederland bestaat een groep mensen die zichzelf ‘antiracisten’ noemen. Net zoals aan de extreme rechterzijde is aan de extreme linkerkant een geheel eigen kijk ontstaan. Beide groepen zijn ervan overtuigd dat hun blik op ons land de enig juiste is. Iedereen die ook maar een beetje afwijkt van hun evangelie is automatisch de vijand. Het heeft kenmerken van een sekte. Sunny Bergman was niet de enige, door de jaren heen hebben meer antiracisten me bestraffend toegesproken over wat ik schreef.
https://www.trouw.nl/reli(...)s-geworden~a592f6b0/

Robert Vuijsje is ook in aanraking gekomen met een witte vrouw die haar brood verdient aan het bestrijden van racisme bij andere witte mensen. Is Sunny onderdeel van het probleem of van de oplossing?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 23 april 2017 @ 13:59:16 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170425512
quote:
4s.gif Op zondag 23 april 2017 13:15 schreef Ryon het volgende:
Aangezien het nu de week van het racismegebeuren is:

[..]

https://www.trouw.nl/reli(...)s-geworden~a592f6b0/

Robert Vuijsje is ook in aanraking gekomen met een witte vrouw die haar brood verdient aan het bestrijden van racisme bij andere witte mensen. Is Sunny onderdeel van het probleem of van de oplossing?
Ik ergerde me een beetje tijdens het lezen van dat stuk
quote:
Van de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog zijn Joden op wonderbaarlijke wijze binnen een paar jaar veranderd naar niet alleen reguliere witte Hollanders, wij zijn zelfs daders geworden, racisten die één op één worden verbonden aan het regeringsbeleid van Israël. Een beleid waar velen van ons niet eens achter staan.
Dit is gewoon fucking hypocriet
  PR/Manusje van alles zondag 23 april 2017 @ 14:08:05 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170425756
Fuck wat smerig stuk tekst.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 23 april 2017 @ 14:09:18 #9
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170425786
Volgens mij zijn mensen zoals Sunny Bergman niet de witte vrouwen waar Jerry Afriyie het over heeft. Bergman is eerder een activiste. Al wordt ze volgens mij soms wel een helper whitey genoemd. Of ze helpt of juist niet laat ik liever over aan de mensen die beter zicht hebben op de problematiek.

Verder weet ik niet zo goed wat ik aan moet met het huidige debat. Ik ben zeer zeker bereid om te luisteren naar de mensen die regelmatig te maken hebben met racisme. Alleen horen we de gemeenschap als geheel niet erg goed. Er is één nog al extreme stem en die overstemt alle andere opinies. In de VS heb je tenminste nog een paar mensen (waaronder hoogleraren) die ook andere ideeën hebben en hierover praten waardoor je een genuanceerder verhaal te krijgt wanneer je naar de verschillende ideeën en theorieën luistert.

[ Bericht 3% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 23-04-2017 14:14:51 ]
  zondag 23 april 2017 @ 14:50:02 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170427052
http://www.africandescent.nl/home

Ik denk dat Jerry naar dit initiatief verwijst. Klaarblijkelijk hebben de linkse jongens en meisjes van SZW een half miljoen beschikbaar gesteld om projecten mee te financieren. Daar zijn elf organisaties uitgekomen na een aanbesteding.

quote:
Er zijn 84 voorstellen ingediend. De selectiecommissie heeft gewacht tot alle voorstellen binnen waren en heeft toen de offertes aan de hand van de selectiecriteria beoordeeld. De commissie is vervolgens tot een lijst gekomen van de 11 best scorende projecten.

Achter deze projecten staan verschillende organisaties vanuit de Afro-gemeenschap zelf. Ook staan op de lijst organisaties die nauw samenwerken met organisaties of consultants vanuit de gemeenschap of die zich inzetten tegen anti-zwart racisme. Aan de volgende 11 organisaties is hun ingediende projectvoorstel gegund:

• Thema 1 ‘vergroten bewustwording’: Stichting Kosmopolis Utrecht, Stichting IDleaks, New Urban Collective, De Familie Film BV, De Nieuwe Liefde, IZI Solutions. • Thema 2 ‘vergroten weerbaarheid’: International Debate Education Association (IDEA), De Familie Film BV, Stichting Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam (MDRA), Stichting Sundjata i.s.m. Stichting Tosangana, Dalmar Foundation.
Alle organisaties zijn partijen uit de sociale en culturele sector. Hun voornaamste (en enige) verdienmodel is het winnen van tenders uitgeschreven door fondsen en de overheid zelf. Ik denk dat Jerry pissed off is dat zijn clubje niets kreeg en de clubjes van allerlei witte vrouwen wel. Sunny Bergman is ook een type witte vrouw dat mee hengelt met deze wedstrijden.

Nu is een half miljoen euro niet veel geld, maar dat kan alsnog weggegooid worden. Bijvoorbeeld aan:

quote:
Dit bewustwordingsproject wil inclusiviteit en verbinding in de Nederlandse samenleving bevorderen. Wij streven naar een samenleving waarin mensen zich bewust zijn van hun verschillende geschiedenissen, posities en privileges en in staat zijn te participeren in een inclusieve, plurale samenleving. In een dergelijke maatschappij kunnen mensen zich staande houden in spanningsvelden van conflict en verschil en zijn zij in staat om met eerlijkheid, erkenning, eigenwaarde en respect gedeelde overeenkomsten en fundamentele verschillen bloot te leggen en te onderzoeken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 23 april 2017 @ 14:53:31 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170427174
De doelstelling om "bewustwording" te vergroten is paradoxaal genoeg ook de belangrijkste manier om meer geld veilig te stellen. Hoe hoger anti-zwart racisme op de politieke agenda komt, hoe groter de kans is dat er politiek draagvlak is voor meer subsidies. Hoe meer bewustwording, hoe groter het probleem, hoe meer inkomsten.

Met de huidige Kamerindeling waar PVV / VVD / CDA en FVD een praktische meerderheid hebben en de PvdA praktisch is weggevaagd zal het slechts een kwestie van tijd zijn totdat alle financiering verdwijnt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 23 april 2017 @ 14:58:10 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170427338
Los van het geld en wie het mag uitgeven (witte vrouwen) zit er ook nog een ander element in het betoog van Jerry:

quote:
Zolang witte mensen beter weten wat goed is voor mij, zal ik mij nooit vrij voelen. Zolang mijn intellect, mijn kunnen en mijn emoties er niet toe doen, noch gewaardeerd worden, is elke poging tot emancipatie tevergeefs.

Het gaat om de ondoordachte keuzes en arrogante houding van witte mensen en organisaties.
Dit noemen we "betutteling". De hoogopgeleide, witte PvdA'er met een culturele achtergrond vertelt de arme, zwarte man (en/of vrouw) even hoe hij zelfredzaam moet worden. Door projecten op te zetten in het kader van "bewustwording" en "weerbaarheid". Allemaal heel inclusief en verbindend.

Ik kan mij goed voorstellen dat zoiets heel denigrerend overkomt. Maar als Jerry de oorlog tegen die clubjes gaat ontketenen speelt hij Hiddema en vrienden waarschijnlijk alleen maar in de kaart.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 23 april 2017 @ 15:01:34 #13
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170427492
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 14:58 schreef Ryon het volgende:
Los van het geld en wie het mag uitgeven (witte vrouwen) zit er ook nog een ander element in het betoog van Jerry:

[..]

Dit noemen we "betutteling". De hoogopgeleide, witte PvdA'er met een culturele achtergrond vertelt de arme, zwarte man (en/of vrouw) even hoe hij zelfredzaam moet worden. Door projecten op te zetten in het kader van "bewustwording" en "weerbaarheid". Allemaal heel inclusief en verbindend.

Ik kan mij goed voorstellen dat zoiets heel denigrerend overkomt. Maar als Jerry de oorlog tegen die clubjes gaat ontketenen speelt hij Hiddema en vrienden waarschijnlijk alleen maar in de kaart.
Je bent ook wel mooi gek als organisatie om een dergelijk project op te zetten zonder dat je allerlei etnische minderheden (of in dit geval dan vooral zwarte Nederlanders) in je gelederen hebt.
  zondag 23 april 2017 @ 18:34:50 #14
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_170433985
Ik kan hem geen ongelijk geven op dat punt. Een beetje alsof het COC door alleen maar hetero's wordt bestuurd.
  zondag 23 april 2017 @ 18:40:41 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170434231
Anti racismeclubjes
Ontwikkelingssamenwerkingsclubjes
Milieuclubjes
Allemaal grotendeels subsidieslurpenders die veel meer in het wel van hun eigen clubje intresse hebben dan in het zogenaamde doel waar ze voor staan. Follow the money. Dan zie dat het geld besteed wordt aan het clubje. Van Greenpeace tot max havelaar..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 april 2017 @ 18:41:41 #16
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_170434270
Maak eerst maar eens hard dat racisme de oorzaak is.
:')
  zondag 23 april 2017 @ 18:52:55 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170434582
Fantastisch concept is het toch, subsidies voor dit soort ongein.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 23 april 2017 @ 18:55:19 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170434642
Pff, ik kon niet door de eerste alinea komen. Wat een bagger.

Het erge is dat er misschien ergens onder al die bagger een klein goed puntje zit over subsidie en organisaties die denken het wel even op te gaan lossen voor de zwartjes. Maar mijn god, dit gaat niet helpen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 23 april 2017 @ 19:28:17 #19
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170435479
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2017 14:53 schreef Ryon het volgende:
De doelstelling om "bewustwording" te vergroten is paradoxaal genoeg ook de belangrijkste manier om meer geld veilig te stellen. Hoe hoger anti-zwart racisme op de politieke agenda komt, hoe groter de kans is dat er politiek draagvlak is voor meer subsidies. Hoe meer bewustwording, hoe groter het probleem, hoe meer inkomsten.

Met de huidige Kamerindeling waar PVV / VVD / CDA en FVD een praktische meerderheid hebben en de PvdA praktisch is weggevaagd zal het slechts een kwestie van tijd zijn totdat alle financiering verdwijnt.
Leg eens uit waarom dat zo fantastisch is. Zodat daadwerkelijke reëele problemen ver weggestopt worden? Dat is de decentralisatie agenda.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 23 april 2017 @ 19:31:48 #20
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170435608
Die tactiek heeft in Frankrijk ook goed gewerkt maar niet heus.

Voor degenen die Netflix hebben kan ik de docu 'les blues' aanbevelen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 23 april 2017 @ 19:37:04 #21
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170435777
Uit het Elsevier artikel:

"Van de discriminatieklachten leidt slechts een klein deel tot een veroordeling. ‘Wees blij,’ zegt Hiddema. Forum voor Democratie heeft ook een aantal adviezen aan de Kamer. ‘We moeten ophouden met elkaar angst aanpraten. Het is maar goed dat een zekere romanschrijver, de heer Baudet, de dans van discriminatiemeldingen is ontsprongen. Stop de klaag- en klikindustrie.’"

:')

Fuck rechts, fuck de nazaten van de slavendrijvers.

Maar zoiets als het CIDI krijgt tot in de eeuwigheid subsidie natuurlijk, en het bekladden van moskeeën of Surinaamse buurtcentra wordt door de politie onder anti-semitisme geregistreerd. Alsof dát geen valse bewustwording en een onoprechte politieke agenda is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 23 april 2017 @ 21:13:35 #22
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170439994
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 19:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom dat zo fantastisch is. Zodat daadwerkelijke reëele problemen ver weggestopt worden? Dat is de decentralisatie agenda.
Discriminatie is een concreet probleem. Maar:

quote:
Inclusiviteit symposia

Om de bewustwording in de Nederlandse samenleving en de weerbaarheid van mensen van Afrikaanse afkomst te vergroten is het belangrijk dat de verbinding ook met elkaar wordt opgezocht.
Is geen concrete oplossing voor dat probleem. Wel een zwaar gesubsidieerd project wat weer een paar witte vrouwen met een culturele opleiding van de straat houdt. Leuk, zeker doen. Maar niet van ons belastinggeld.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170441922
Mensen die de term 'witte' vrouwen/mannen bezigen sporen sowieso niet helemaal.
  zondag 23 april 2017 @ 22:03:45 #24
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170442360
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Discriminatie is een concreet probleem. Maar:

[..]

Is geen concrete oplossing voor dat probleem.
Het principe erachter is wel degelijk een belangrijk onderdeel van de oplossing.

Om dezelfde reden wordt CIDI gesubsidieerd (zowel direct als indirect).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 23 april 2017 @ 22:19:37 #25
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170443017
quote:
Deze bevinding lijkt ook in overeenstemming met hoe het discriminatiebeleid in de partijprogramma’s is verwoord. Linkse partijen en one-issue-partijen maken zich sterk om discriminatie te bestrijden. Rechtse partijen zijn daar minder expliciet over en spreken zich niet concreet uit hoe ze discriminatie willen aanpakken (VVD) of maken zich zelf schuldig aan vormen van discriminatie (PVV). Het enige land in de Eurobarometerdata dat de Nederlandse situatie weerspiegelt is Oostenrijk waar een zelfde polarisatie in opvattingen over discriminatiebeleid is terug te vinden.
http://www.mejudice.nl/ar(...)mpioen-discriminatie

http://www.vvddenhaag.nl/(...)im-geen-slachtoffer/


quote:
Het COC wijst er op dat, als dat gebeurt, er dan bijna niemand in Nederland meer voor LHBTI-discriminatie zal worden vervolgd. Áls mensen worden vervolgd wegens discriminatie gebeurt dat namelijk in 80 procent van de gevallen wegens groepsbelediging.
https://www.coc.nl/politi(...)-discriminatieverbod
https://www.nd.nl/nieuws/(...)diging.2443573.lynkx


http://www.joop.nl/nieuws/rutte-wil-niks-discriminatie

http://www.lindanieuws.nl(...)be-zijlstra-typhoon/

De verborgen agenda lijkt me helder.


Niets "ontplooiings liberalisme". Apartheid liberalisme. Nederlandse uitvinding.

Edit: dit was ook wel typisch
http://m.telegraaf.nl/bin(...)ldpunt-discriminatie


Groepsbelediging mag (80% van de discriminatie), Holocaust ontkenning niet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-holocaustontkenning


Goed. Ik heb mijn plasje gedaan en ben weg uit dit topic.

[ Bericht 12% gewijzigd door Klopkoek op 23-04-2017 22:34:47 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')