abonnement Unibet Coolblue
pi_170418454
Jaja, deze jongen heeft het weer goed voor elkaar met z'n kwaaltjes. De 1e twee kwalen waren niet voldoende om voor een 2e jaar in de ziektewet te blijven (en via de GGZ hier therapieën voor te volgen), zelfs niet na uitspraak van de rechter. Dus nu op naar de hoge raad. De GGZ had tevens het vermoeden, gezien mijn verleden en de manier van mijn overkomen, dat ik wel een een autist kon zijn. Wist ik veel wat een autist was. Dus ik zoeken, en verrek, ik lees daar allerlei eigenschappen van deze stoornis die me wel heel bekend voor kwamen. Afijn, na weken allerlei testen gedaan te hebben bij de GGZ, en na wat gesprekken met mijn moeder en ook met mijn partner is de definitieve conclusie: Je hebt autisme.

Toppie: want mijn advocaat zei nog na de verloren rechtszaak dat mocht ik die stoornis ook nog hebben dat er veel meer kansen zijn bij de Hoge Raad en hij adviseerde mij ook gelijk om Wajong aan te vragen.

Nu las ik hier zonet nog een stukje over een jongen die ook autisme had en in de Wajong zat. Dat was een topic uit 2010 waarin hij schreef bang te zijn voor de VVD, bang om z'n uitkering te verliezen.

Welnu, ik ben 40 jaar, heb schijnbaar al autisme sinds kinds af aan. Wat is jullie gedachte? Ga ik die rechtszaak bij de Hoge raad alsnog winnen? En daarna, bestaat er kans dat ik een Wajong uitkering kan krijgen?

Zo ja, dan zou ik het prima vinden, want mijn vriendin werkt en als ik Wajong krijg kan ik prima de huisman blijven spelen. Hoef ik die vervelende confrontaties (agorafobie) ook niet aan, heb ik het eten altijd klaar voor mijn vriendin, hebben we toch nog een dubbel inkomen, dus dan ook nog niet zo slecht, want we wonen niet zo duur (438 euro huur), dus van mij mag het. Alleen, ik huiver alweer voor het UWV. Wat hebben die mensen toch met "Werken"? Iedereen moet werken. Alsof werken het belangrijkste is. Van het het UWV hoef je niet veel te verwachten denk ik, zelfs niet als autist. Maar goed, die ene jongen had ook een Wajong uitkering, maar dat was in 2010. Het is nu 2017. En die regels zijn een stuk anders geworden.

Graag jullie input
pi_170418490
Ik zal 'hoge raad' maar lezen als 'hoger beroep' neem ik aan :?
  zondag 23 april 2017 @ 01:39:47 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170418501
quote:
6s.gif Op zondag 23 april 2017 01:38 schreef Treinhomo het volgende:
Ik zal 'hoge raad' maar lezen als 'hoger beroep' neem ik aan :?
Dat lijkt me wel
pi_170418741
Ja zoiets, hoger beroep, hoge raad, centrale raad, wat voor naam het beestje ook hebben mag.
  zondag 23 april 2017 @ 02:31:42 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170418753
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 01:33 schreef Phalon het volgende:
zelfs niet na uitspraak van de rechter. Dus nu op naar de hoge raad.
rechtzaak?

als je op je 40ste Wajong krijgt met terugwerkende kracht dan kan je wel wat centen verwachten, er was een regeling dat je vanaf je 18de recht hebt op Wajong dus reken maar uit ;)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 23 april 2017 @ 02:41:54 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170418803
quote:
5s.gif Op zondag 23 april 2017 02:31 schreef sturmpie het volgende:

[..]

rechtzaak?

als je op je 40ste Wajong krijgt met terugwerkende kracht dan kan je wel wat centen verwachten, er was een regeling dat je vanaf je 18de recht hebt op Wajong dus reken maar uit ;)
sinds wanneer kan je dat met terugwerkende kracht aanvragen/krijgen dan?
pi_170418823
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 01:33 schreef Phalon het volgende:
Graag jullie input
Ik ben het eens met Stella van UWV Webcare ^O^

Wat ik in het hele verhaal een beetje vreemd vind: als ze er op je 40e pas achter komen dat je wel eens autistische trekken zou kunnen hebben, dan zijn ze vast niet héél vreselijk. Zou me verrassen als je op basis daarvan dan nu wordt afgekeurd.
pi_170418827
quote:
Op zondag 23 april 2017 02:41 schreef hugecooll het volgende:
Sinds wanneer kan je dat met terugwerkende kracht aanvragen/krijgen dan?
Met terugwerkende kracht aanvragen kan natuurlijk altijd. :+
  zondag 23 april 2017 @ 02:49:15 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170418842
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 02:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

sinds wanneer kan je dat met terugwerkende kracht aanvragen/krijgen dan?
ik ontvang wajong sinds 2003, ik was 23 en kreeg een extra betaling (ivm terugwerkende kracht vanaf mijn 18de) van ongeveer ¤5500,-. ze gebruikten maatmanloon e.d. nu is het zo dat terugwerkende kracht vanaf 't moment van aanvraag geldt heb ik gelezen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 23 april 2017 @ 02:50:30 #10
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170418847
Wil je nog wel even laten weten dat het UWV je niet verplicht tot werken. Ze willen je alleen geen gratis geld geven als je het prima zelf kan verdienen. Dat is het verschil.
pi_170419328
quote:
5s.gif Op zondag 23 april 2017 02:31 schreef sturmpie het volgende:

[..]

rechtzaak?

als je op je 40ste Wajong krijgt met terugwerkende kracht dan kan je wel wat centen verwachten, er was een regeling dat je vanaf je 18de recht hebt op Wajong dus reken maar uit ;)
Die vlieger gaat natuurlijk niet helemaal op want ik heb gedurende die periode meestal wel gewerkt. Vraag niet hoe, van werkgever naar werkgever, altijd uitzendwerk, nooit vaste contracten, maar in de meeste gevallen was er wel werk.

Maar de diagnose autisme heeft me wel een paar zaken duidelijk gemaakt waarom ik bij sommige werkgevers geen contractverlenging kreeg. Dat ging dan zo. "Nou, wij vinden dat jij je werk prima doet, maar toch pas je niet echt in het team. Je gedraagt je krampachtig en het contact met je collega's gaat stroef". Vooral dat woord "krampachtig" kon ik (toen) niet helemaal plaatsen. Nu weet ik beter. Maar dit is de afgelopen jaren nooit anders geweest.

Het feit dat ik NU pas de diagnose Autisme krijg is puur toeval omdat ik ook te maken kreeg met Agorafobie. Vanwege het ene is nu ook het andere zichtbaar geworden. Dit was de 1e keer dat ik ooit bij een GGZ gelopen heb. Ik dacht altijd van, het zal wel. Boeren nuchter Groninger verstand noem ik het dan maar.

En ja, wat de rechtszaak betreft, die gaat dus over de ziektewet. De verzekeringsarts heeft mij na 1 jaar ziektewet met enkel "Agorafobie" en "Pavor Nocturnus" goedgekeurd voor werk en de 2e verzekeringsarts bij het bezwaar idemdito en uiteindelijk de rechter ook. De Centrale Raad is het laatste orgaan waar je nog terecht kunt. Mijn advocaat zegt dat ik juist nu meer kans maar omdat ik die diagnose Autisme in de tussentijd gekregen heb.

Ik zal hem binnenkort eens bellen, vragen hoe lang dit allemaal nog gaat duren.
  zondag 23 april 2017 @ 05:56:07 #12
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_170419346
Ts, succes allemaal en maak je niet te druk :)
pi_170419566
Mag ik zeggen dat ik het best ver vind gaan? Je extra laten diagnosticeren om maar niet te hoeven werken? Ook een autist kan makkelijk zijn geld zelf verdienen, al is het maar in een aangepaste werksfeer.
jeuk aan mn zak..
  User die overal opduikt 2022 zondag 23 april 2017 @ 08:04:12 #14
186611 Haags
pi_170419590
Zo, dat is niet mis.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 23 april 2017 @ 08:08:48 #15
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_170419612
De ene autist is de andere natuurlijk niet, is maar de vraag of dat je vermogen om te werken beperkt.

Dat plaatje van die Assenaar mag hier ook wel bij voor mijn gevoel.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 23 april 2017 @ 10:05:04 #16
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170420597
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 05:16 schreef Phalon het volgende:
En ja, wat de rechtszaak betreft, die gaat dus over de ziektewet. De verzekeringsarts heeft mij na 1 jaar ziektewet met enkel "Agorafobie" en "Pavor Nocturnus" goedgekeurd voor werk en de 2e verzekeringsarts bij het bezwaar idemdito en uiteindelijk de rechter ook. De Centrale Raad is het laatste orgaan waar je nog terecht kunt. Mijn advocaat zegt dat ik juist nu meer kans maar omdat ik die diagnose Autisme in de tussentijd gekregen heb.

een combinatie van Agorafobie + Pavor Nocturnus is imo al lastig, voog UWV jouw klachten van tafel ? of kwam je in aanmerking voor een 20% ongeschikt oid ?
met een diagnose Autisme zal je wel arbeidsongeschikt verklaard worden imo.
succes !
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170421727
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 05:56 schreef girlygirl8 het volgende:
Ts, succes allemaal en maak je niet te druk :)
Ik zou eerder zeggen: maak je eens wel druk. TS schreef (of ik begrijp het verkeerd) dat ie nog niet eerder echt behandeld is geweest. Lijkt me een prima eerste stap. Straatvrees kan behandeld worden en autisme is niet per definitie een reden om niet te hoeven werken.
  zondag 23 april 2017 @ 17:04:56 #18
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_170431459
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 11:13 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen: maak je eens wel druk. TS schreef (of ik begrijp het verkeerd) dat ie nog niet eerder echt behandeld is geweest. Lijkt me een prima eerste stap. Straatvrees kan behandeld worden en autisme is niet per definitie een reden om niet te hoeven werken.
Ik had het over het feit dat hij dit aanvecht
pi_170441545
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 10:05 schreef sturmpie het volgende:

[..]

een combinatie van Agorafobie + Pavor Nocturnus is imo al lastig, voog UWV jouw klachten van tafel ? of kwam je in aanmerking voor een 20% ongeschikt oid ?
met een diagnose Autisme zal je wel arbeidsongeschikt verklaard worden imo.
succes !
Het UWV veegde de klachten idd zo van tafel. Ook geen 20% arbeidsongeschikt oid.

Het zal me allemaal benieuwen hoe dit gaat aflopen.
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 07:58 schreef GeoffreyCLN het volgende:
Mag ik zeggen dat ik het best ver vind gaan? Je extra laten diagnosticeren om maar niet te hoeven werken? Ook een autist kan makkelijk zijn geld zelf verdienen, al is het maar in een aangepaste werksfeer.
Het was het GGZ die met het voorstel kwam om mij te onderzoeken op Autisme. Zelf had ik wel eens van de term gehoord, maar me er nooit mee bezig gehouden. Nu ik me er wat meer in verdiept heb snap ik ook wat meer van m'n eigen gedrag en is de diagnose naar mijn mening geheel correct.

En wat werken betreft:
- Ben 40 jaar
- Woon in Noord Oost Groningen
- Meer gaten in mijn CV dan in een visnet
- Agorafobie, straatvrees, niet lang kunnen ophouden op dezelfde plek
- Niet tegen drukte kunnen
- Niet om kunnen gaan met leidinggevend personeel en de directie
- Niet om kunnen gaan met monotoon, saai, herhalend werk (hier heb ik thuis al moeite mee als ik bv. in Excel bepaalde handelingen 100x moet herhalen wordt ik al kriebelig).
- Op dit moment 0,0 ambitie voor wat dan ook
- Pavor Nocturnus (Hiervoor krijg ik nu Diazepam, die zorgt dat de hallucinaties redelijk zijn verdwenen, maar het medicijn heeft wel een versuffend effect overdag, en die versuffing treed willekeurig in, zeker niet veilig icm machines e.d.). Maar goed, liever af en toe die versuffingen overdag dan constant s'nachts oorlog voeren tegen denkbeeldige monsters, overvallers, aardbevingen en buitenaardse wezens, want door het gebrek aan fatsoenlijk nachtrust ben je de volgende dag echt helemaal gebroken).

Kortom, welke werkgever zit hier nog op te wachten?
Die Wajong wil ik enkel omdat ik dan tenminste nog wel inkomen heb, nu met z'n tweeen rondkomen van een 1 inkomen, dat ook nog eens een minimuminkomen is, is totaal geen vetpot, en mijn partner vindt het ook niet leuk want die is wel full time aan het werk maar er blijft totaal geen geld over voor andere dingen. Daarom ben ik ook zo gebrand op het verkrijgen van dat inkomen. De officiële diagnose komt me in dit geval dan wel goed van pas, ook al is het natuurlijk niet mooi om het te hebben. Maar ik heb het, dus laat ik er dan ook maar gebruik van maken.

[ Bericht 30% gewijzigd door Phalon op 23-04-2017 21:55:30 ]
  zondag 23 april 2017 @ 22:52:20 #20
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170444427
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:44 schreef Phalon het volgende:
De officiële diagnose komt me in dit geval dan wel goed van pas, ook al is het natuurlijk niet mooi om het te hebben. Maar ik heb het, dus laat ik er dan ook maar gebruik van maken.
duidelijk verhaal.
mensen die hun werk niet kunnen houden daar is vaak iets mis mee, daar is het UWV wel bekend mee.
succes ! ;)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170444954
wajong kan je op je buik schrijven ze nemen bijna niemand meer op en als je 40 bent plus gewerkt hebt, heb je in hun ogen werkvermogen.
zelfs mensen met een ernstige aandoening worden er op dit moment uitgeflikkert.
pi_170446462
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:44 schreef Phalon het volgende:

Kortom, welke werkgever zit hier nog op te wachten?
Dat zullen er maar weinig zijn. Dus ik vrees dat je er iets aan zal moeten gaan doen als je iets meer wil dan 'geen vetpot'.
pi_170446779
Leest iedereen dan écht over
quote:
Werken is voor stumpers die niet weten hoe je het maximale uit de samenleving weet te persen.
heen ? :{
pi_170446851
quote:
6s.gif Op maandag 24 april 2017 01:03 schreef Treinhomo het volgende:
Leest iedereen dan écht over

[..]

heen ? :{
ik wel.
pi_170446890
quote:
Op maandag 24 april 2017 01:16 schreef isax het volgende:
Ik wel.
Nog één diagnose erbij en TS heeft kwartet. *O*
  maandag 24 april 2017 @ 08:36:58 #26
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_170447752
Gaat je nooit lukken TS, bedankt ook voor alle unieke details.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 24 april 2017 @ 08:45:48 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170447842
Autisme betekent niet automatisch dat je niet kunt werken. Het overgrote deel van de autisten werkt en dat op alle niveau's, de Aspergervariant vaak in hoge posities.
Met een diagnose kun je aan het werk in een aangepaste omgeving als dat nodig is.
pi_170448028
quote:
6s.gif Op maandag 24 april 2017 01:03 schreef Treinhomo het volgende:
Leest iedereen dan écht over

[..]

heen ? :{
Ik zie het voor het eerst.
pi_170458337
Straatvrees is goed te behandelen. Mijn nicht had dit.
  maandag 24 april 2017 @ 17:58:50 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_170458496
Ik werk zelf in de ICT, da's per uitstek werk dat geschikt is om te doen als je autist bent. Ook kan ik thuis werken en dat is in veel ICT bedrijven ook gewoon mogelijk.
Dus misschien is het iets voor jou? De omscholing kun je zelf doen door middel van cursussen op het internet en kost weinig tot niks.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 24 april 2017 @ 18:03:47 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170458600
quote:
6s.gif Op maandag 24 april 2017 01:03 schreef Treinhomo het volgende:
Leest iedereen dan écht over

[..]

heen ? :{
Die zie ik mobiel niet, maar inderdaad, typerend. Ik hoop dan ook dat TS een schop onder zijn reet krijgt en aan het werk wordt gezet, zodat hij belasting af kan dragen om degenen te ondersteunen die het wel echt nodig hebben.
pi_170458841
quote:
6s.gif Op maandag 24 april 2017 01:24 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nog één diagnose erbij en TS heeft kwartet. *O*
Chronische lamheid? 8-)
pi_170469659
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:58 schreef Maanvis het volgende:
Ik werk zelf in de ICT, da's per uitstek werk dat geschikt is om te doen als je autist bent. Ook kan ik thuis werken en dat is in veel ICT bedrijven ook gewoon mogelijk.
Dus misschien is het iets voor jou? De omscholing kun je zelf doen door middel van cursussen op het internet en kost weinig tot niks.
Dat zou nog wel wat zijn, werken vanuit huis, computerwerk, je eigen tijd indelen, geen stress, geen collega's. Ik heb wel de nodige ervaring op computer gebied, met name hardwarematig e.d. Maar in combinatie met een eventuele cursus dat leidt tot een certificaat die een thuiswerk baan op kan leveren zou me dat wel iets toe lijken.

Over de signature kan ik kort zijn: werken wordt niet beloond. Als ik over 2 maanden zou gaan werken kunnen wij ALLE huurtoeslag die we hebben ontvangen weer volledig terugbetalen. Dan praten we over een bedrag van bijna 2000 euro. Dan wacht ik nog liever dat het 1 januari is om dan eventueel met iets te gaan beginnen, desnoods dan nog maar even wat krapjes leven en zwart nog wat bijverdienen.
  dinsdag 25 april 2017 @ 04:47:30 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_170469667
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 04:42 schreef Phalon het volgende:

[..]

Dat zou nog wel wat zijn, werken vanuit huis, computerwerk, je eigen tijd indelen, geen stress, geen collega's. Ik heb wel de nodige ervaring op computer gebied, met name hardwarematig e.d. Maar in combinatie met een eventuele cursus dat leidt tot een certificaat die een thuiswerk baan op kan leveren zou me dat wel iets toe lijken.
Ik zou me als ik jou was focussen op software. Hardware dingen kun je lastig vanuit thuis doen aangezien het steeds meer in the cloud is en de echte hardware zich dus in grote servercentra is (en dat red je dan niet met je agorafobie).

https://www.coursera.org/ heeft goede gratis cursusen, meeste aangeraden wordt om met Python te beginnen en dan gewoon dingen te gaan maken die je zelf leuk vindt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_170473508
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 04:42 schreef Phalon het volgende:
Over de signature kan ik kort zijn: werken wordt niet beloond.
Kortom: het werken van anderen loont behoorlijk voor je. Ik vind je een viespeuk.
pi_170873985
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:44 schreef Queller het volgende:

[..]

Kortom: het werken van anderen loont behoorlijk voor je. Ik vind je een viespeuk.
Heerlijk die reacties, van die verontwaardigde loonslaven die s'morgens vroeg weer met pijn en moeite het bed uit moeten kruipen. Ik blijf nog wel even liggen tot 11:00. Eigenlijk wil ik m'n wekker wel even zetten hoor om 6:00 uur en dan denken aan al die slaven die aan het werk zijn, minimaal 75% tegen hun zin in.

Hehe, en hoezo 'viespeuk'? Ik douche me keurig elke dag en trek elke dag schone kleren aan.
Geloof je me niet? Kom gerust op de koffie.

ALS JE TIJD HEBT LOONSLAAF!!!! whahahahaha
pi_170875748
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 01:34 schreef Phalon het volgende:

[..]

Heerlijk die reacties, van die verontwaardigde loonslaven die s'morgens vroeg weer met pijn en moeite het bed uit moeten kruipen. Ik blijf nog wel even liggen tot 11:00. Eigenlijk wil ik m'n wekker wel even zetten hoor om 6:00 uur en dan denken aan al die slaven die aan het werk zijn, minimaal 75% tegen hun zin in.

Hehe, en hoezo 'viespeuk'? Ik douche me keurig elke dag en trek elke dag schone kleren aan.
Geloof je me niet? Kom gerust op de koffie.

ALS JE TIJD HEBT LOONSLAAF!!!! whahahahaha
Oké Iwanius
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_173727806
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 01:34 schreef Phalon het volgende:

[..]

Heerlijk die reacties, van die verontwaardigde loonslaven die s'morgens vroeg weer met pijn en moeite het bed uit moeten kruipen. Ik blijf nog wel even liggen tot 11:00. Eigenlijk wil ik m'n wekker wel even zetten hoor om 6:00 uur en dan denken aan al die slaven die aan het werk zijn, minimaal 75% tegen hun zin in.

Hehe, en hoezo 'viespeuk'? Ik douche me keurig elke dag en trek elke dag schone kleren aan.
Geloof je me niet? Kom gerust op de koffie.

ALS JE TIJD HEBT LOONSLAAF!!!! whahahahaha
en is het inmiddels gelukt ts ?

want een manneke jij 8)7 :W
pi_173727950
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 01:34 schreef Phalon het volgende:

[..]

Heerlijk die reacties, van die verontwaardigde loonslaven die s'morgens vroeg weer met pijn en moeite het bed uit moeten kruipen. Ik blijf nog wel even liggen tot 11:00. Eigenlijk wil ik m'n wekker wel even zetten hoor om 6:00 uur en dan denken aan al die slaven die aan het werk zijn, minimaal 75% tegen hun zin in.

Hehe, en hoezo 'viespeuk'? Ik douche me keurig elke dag en trek elke dag schone kleren aan.
Geloof je me niet? Kom gerust op de koffie.

ALS JE TIJD HEBT LOONSLAAF!!!! whahahahaha
_O-
pi_173728096
Als autist geen werk kunnen vinden. :') Half bedrijf waar ik werk zit er vol mee. Knikken ja, maar achteraf toch niet helemaal begrepen. Zeg dan nee ofzo, ja tog??
pi_173728108
Je hebt toch al een bijstandsuitkering?
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_173728273
-> WGR
pi_173728398
Ik wil óók gratis geld
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 11:57:09 #44
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')