Current = current, die regels zijn er niet voor niks. Je onderschat hoeveel vluchten je maakt bij KLC met 150 uur. Dat zijn sowieso meer landingen en meer vlieguren buiten de cruise dan een captain 777 (als die 6 landingen in een maand maakt is het veel). Wil je die nu ook allemaal non-current en coco noemen?quote:Op donderdag 18 mei 2017 10:07 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Dit verhaal is gewoon opgetuigd omdat hij koning is en ze dat bij de KLM wel leuk vinden om hem als hobby coco piloot in te zetten.. Want hoe current ben je nou echt met 150 uur per jaar, dan ben je gewoon een coco. Misschien op papier niet maar wel qua ervaring.
Absoluut. Zo heeft de koning wel meer privileges die jij en ik niet hebben. En daarnaast is het gewoon positieve PRquote:Je denkt serieus dat als je nu de KLS afrond en je aan de KLM vraagt, ik wil alleen een contract met de uren om mijn brevet geldig te houden dat ze daar in mee gaan? Ik denk dat ze je uitlachten en terecht.
Het gros heeft er geen problemen mee, want het is een prima vlieger die net als de rest gewoon zijn papieren heeft gehaald. Wat dat betreft vind ik het ook helemaal niet boeiend wat iemand verder nog voor werk heeft.quote:Ik kan je ook wel vertellen dat ik ook wel wat (oud) collega's van jou ken die er net zo over denken.
Dat klopt.quote:Maar goed dit is weer een eindeloze discussie.
Die markt is toch sowieso overvol? Daar kies je toch voor als je een opleiding op dat gebied begint?quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:59 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Jet time uren zijn toch vrij belangrijk in je beginnende carrière als verkeersvlieger.
quote:KLM moet nieuwe vliegtuigen inleveren
KLM krijgt de komende jaren minder nieuwe vliegtuigen geleverd als gevolg van de oprichting van een lange afstandsprijsvechter voor Air France.
Uit een interne nieuwsbrief van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) blijkt dat bij Air France KLM nieuwe lange afstandsvliegtuigen wil voortaan wil verdelen volgens een bepaalde sleutel tussen de twee dochtermaatschappijen.
In een intern bericht aan de leden stelt de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) dat ze ‘onaangenaam’ verrast is over de afspraken die buiten haar om zijn gemaakt bij Air France. Deze afspraken zijn onderdeel van het eisenpakket om te komen tot de oprichting van Boost, een lange afstandsprijsvechter in Parijs. ‘Dit hoort iets van vier partijen te zijn, in plaats van Air France en de Franse pilotenbond”, aldus de VNV in de brief. De VNV wil geen commentaar geven aan De Telegraaf.
Toch een rem
‘Dit is een rem op KLM, omdat ze door zo’n afspraak niet meer zelf kunnen beslissen over hun groei. Straks wordt dan in Frankrijk bepaald welke routes KLM krijgt”, is de analyse van Ruud Jansen van Feniks Ventures. Dit wordt bevestigd door ingewijden bij KLM. Jansen werkte vorig jaar aan een reddingsplan voor KLM. “Ik kan me niet voorstellen dat de KLM-directie hier mee akkoord zal gaan”, zegt Jansen.
Uit de pas
Sinds het samengaan in 2004 gold de afspraak dat Air France 60% van de vluchten uitvoerde en KLM 40%. Omdat KLM zich wel heeft gehouden aan de afspraken uit 2015 om harder te werken, is de Nederlandse luchtvaartmaatschappij de afgelopen jaren harder gegroeid dan bij Air France. De Franse piloten vinden dat niet eerlijk en willen nu via de verdelingssleutel van de vliegtuigen voorkomen dat KLM verder uit de pas gaat lopen.
Koloniaals
Vliegtuigen worden gezamenlijk ingekocht. KLM heeft nog bijvoorbeeld nog 13 Boeing 787’s en 1 Boeing 777 in bestelling, die de komende jaren worden geleverd. Die gaan dan deels naar Parijs, maar niet naar de prijsvechter Boost, want die gaat vliegen met de Airbus A330. Dat er straks met de 787’s verlieslijdende routes bij Air France gevlogen gaan worden, is bijzaak, aldus ingewijden. “Het betekent rust onder Franse piloten, het heeft iets koloniaals.” Ruim 30% van de langeafstandsvluchten van Air France is verliesgevend, waar KLM zwarte cijfers schrijft.
"Geen rem"
KLM verwijst in een reactie naar de uitspraak die topman Jean-Marc Janaillac van Air France KLM dinsdag deed bij de algemene vergadering van aandeelhouders (ava) van de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie. ‘Het is niet de bedoeling om KLM te hinderen of af te remmen bij de plannen voor de prijsvechter op de lange afstanden”, zei Janaillac toen. De prijsvechtersplannen zijn het hart van de nieuwe strategie van de topman. Die moet er ‘linksom of rechtsom’ komen, zei hij eerder deze week.
kleinigheidje.... Omfg.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Berlijn Brandenburg gaat niet voor 2019 open. Nu zijn de buizen voor de sprinklerinstallatie te klein, waardoor in het geval van calamiteiten er niet genoeg water verspreid wordt
https://www.upinthesky.nl(...)-opnieuw-uitgesteld/
De caribbean zijn altijd al een broekzak-vestzak verhaal geweest. Non-stop vluchten naar Curaçao zijn voor TUI interessanter dan de vluchten met een stop-over op Sint Maarten. Door de komst van Sint Maarten is het aantal non-stop vluchten naar Curaçao afgenomen en ik had al het idee dat Sint Maarten TUI niet gebracht heeft waar het op hoopte (en de non-stop retourvlucht SXM-AMS van KLM zal ook wel een duit in het zakje hebben gedaan).quote:Op woensdag 17 mei 2017 14:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klinkt als kartelvorming op bepaalde routes.
quote:Op vrijdag 19 mei 2017 23:43 schreef Sunri5e het volgende:
Veel extra brandstof meegenomen voor het tripje naar Hamburg gok ik zo.
https://www.flightradar24.com/KLM99X/d719734
De TAP gaat wel in een rechte lijn ondanks het slecht weer onderweg:
https://www.flightradar24.com/TAP566W/d71db97
quote:Op vrijdag 19 mei 2017 23:45 schreef Sunri5e het volgende:
Sinds wanneer vliegt TAP trouwens vanaf AMS naar HAM?
Allemaal uitwijkingen.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 23:47 schreef Sunri5e het volgende:
Een vlucht van Bremen naar Hamburg?????
https://www.flightradar24.com/NLY3481/d71e5f2
Inderdaad.quote:Op zondag 21 mei 2017 04:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En dan je baas moeten bellen. Jaaaa de linker buitenspiegel is kapot....
Beetje late reactie.quote:Op donderdag 18 mei 2017 12:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Current = current, die regels zijn er niet voor niks. Je onderschat hoeveel vluchten je maakt bij KLC met 150 uur. Dat zijn sowieso meer landingen en meer vlieguren buiten de cruise dan een captain 777 (als die 6 landingen in een maand maakt is het veel). Wil je die nu ook allemaal non-current en coco noemen?
[..]
Absoluut. Zo heeft de koning wel meer privileges die jij en ik niet hebben. En daarnaast is het gewoon positieve PR
[..]
Het gros heeft er geen problemen mee, want het is een prima vlieger die net als de rest gewoon zijn papieren heeft gehaald. Wat dat betreft vind ik het ook helemaal niet boeiend wat iemand verder nog voor werk heeft.
Het enige wat je aan kunt halen is dat je het vervelend vind dat hij een gast-contract heeft. Maar ik vind dat eerlijk gezegd een beetje jaloers overkomen. Het is niet dat mensen er hinder van ondervinden.
[..]
Dat klopt.
Drie:quote:Later dit jaar volgen nog 2 747-400's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |