abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171025220
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:07 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Dit verhaal is gewoon opgetuigd omdat hij koning is en ze dat bij de KLM wel leuk vinden om hem als hobby coco piloot in te zetten.. Want hoe current ben je nou echt met 150 uur per jaar, dan ben je gewoon een coco. Misschien op papier niet maar wel qua ervaring.
Current = current, die regels zijn er niet voor niks. Je onderschat hoeveel vluchten je maakt bij KLC met 150 uur. Dat zijn sowieso meer landingen en meer vlieguren buiten de cruise dan een captain 777 (als die 6 landingen in een maand maakt is het veel). Wil je die nu ook allemaal non-current en coco noemen?

quote:
Je denkt serieus dat als je nu de KLS afrond en je aan de KLM vraagt, ik wil alleen een contract met de uren om mijn brevet geldig te houden dat ze daar in mee gaan? Ik denk dat ze je uitlachten en terecht.
Absoluut. Zo heeft de koning wel meer privileges die jij en ik niet hebben. En daarnaast is het gewoon positieve PR

quote:
Ik kan je ook wel vertellen dat ik ook wel wat (oud) collega's van jou ken die er net zo over denken.
Het gros heeft er geen problemen mee, want het is een prima vlieger die net als de rest gewoon zijn papieren heeft gehaald. Wat dat betreft vind ik het ook helemaal niet boeiend wat iemand verder nog voor werk heeft.

Het enige wat je aan kunt halen is dat je het vervelend vind dat hij een gast-contract heeft. Maar ik vind dat eerlijk gezegd een beetje jaloers overkomen. Het is niet dat mensen er hinder van ondervinden.

quote:
Maar goed dit is weer een eindeloze discussie.
Dat klopt.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:25:52 #202
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_171026807
Hoewel ik zeker voor het afschaffen van de monarchie ben, begrijp ik wel dat KLM Wimlex bij ze laat vliegen. Dat komt denk ik doordat de meeste mensen het 'hebben van een koning' nog heel leuk en eervol vinden en voor zulke mensen werkt zoiets motiverend en inspirerend.
.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:28:39 #203
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_171026868
Daarnaast komt dit nieuwtje ook wereldwijd in allerlei kranten terecht, zulke publiciteit is voor KLM dan uiteindelijk heel goed terwijl het relatief weinig gekost heeft.
.
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:08:28 #204
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_171030376
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:59 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Jet time uren zijn toch vrij belangrijk in je beginnende carrière als verkeersvlieger.
Die markt is toch sowieso overvol? Daar kies je toch voor als je een opleiding op dat gebied begint?

Daarnaast zijn het maar 100 uren
  donderdag 18 mei 2017 @ 21:49:08 #205
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171039607
quote:
KLM moet nieuwe vliegtuigen inleveren

KLM krijgt de komende jaren minder nieuwe vliegtuigen geleverd als gevolg van de oprichting van een lange afstandsprijsvechter voor Air France.

Uit een interne nieuwsbrief van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) blijkt dat bij Air France KLM nieuwe lange afstandsvliegtuigen wil voortaan wil verdelen volgens een bepaalde sleutel tussen de twee dochtermaatschappijen.

In een intern bericht aan de leden stelt de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) dat ze ‘onaangenaam’ verrast is over de afspraken die buiten haar om zijn gemaakt bij Air France. Deze afspraken zijn onderdeel van het eisenpakket om te komen tot de oprichting van Boost, een lange afstandsprijsvechter in Parijs. ‘Dit hoort iets van vier partijen te zijn, in plaats van Air France en de Franse pilotenbond”, aldus de VNV in de brief. De VNV wil geen commentaar geven aan De Telegraaf.

Toch een rem
‘Dit is een rem op KLM, omdat ze door zo’n afspraak niet meer zelf kunnen beslissen over hun groei. Straks wordt dan in Frankrijk bepaald welke routes KLM krijgt”, is de analyse van Ruud Jansen van Feniks Ventures. Dit wordt bevestigd door ingewijden bij KLM. Jansen werkte vorig jaar aan een reddingsplan voor KLM. “Ik kan me niet voorstellen dat de KLM-directie hier mee akkoord zal gaan”, zegt Jansen.

Uit de pas
Sinds het samengaan in 2004 gold de afspraak dat Air France 60% van de vluchten uitvoerde en KLM 40%. Omdat KLM zich wel heeft gehouden aan de afspraken uit 2015 om harder te werken, is de Nederlandse luchtvaartmaatschappij de afgelopen jaren harder gegroeid dan bij Air France. De Franse piloten vinden dat niet eerlijk en willen nu via de verdelingssleutel van de vliegtuigen voorkomen dat KLM verder uit de pas gaat lopen.

Koloniaals
Vliegtuigen worden gezamenlijk ingekocht. KLM heeft nog bijvoorbeeld nog 13 Boeing 787’s en 1 Boeing 777 in bestelling, die de komende jaren worden geleverd. Die gaan dan deels naar Parijs, maar niet naar de prijsvechter Boost, want die gaat vliegen met de Airbus A330. Dat er straks met de 787’s verlieslijdende routes bij Air France gevlogen gaan worden, is bijzaak, aldus ingewijden. “Het betekent rust onder Franse piloten, het heeft iets koloniaals.” Ruim 30% van de langeafstandsvluchten van Air France is verliesgevend, waar KLM zwarte cijfers schrijft.

"Geen rem"
KLM verwijst in een reactie naar de uitspraak die topman Jean-Marc Janaillac van Air France KLM dinsdag deed bij de algemene vergadering van aandeelhouders (ava) van de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie. ‘Het is niet de bedoeling om KLM te hinderen of af te remmen bij de plannen voor de prijsvechter op de lange afstanden”, zei Janaillac toen. De prijsvechtersplannen zijn het hart van de nieuwe strategie van de topman. Die moet er ‘linksom of rechtsom’ komen, zei hij eerder deze week.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 02:50:32 #206
233102 cherrycoke
At my signal, unleash hell.
pi_171044613
is eigenlijk het probleem met de radio altimeter gevonden na de crash met turkish airlines 1951, er was veel onderhoud gepleegd aan de unit het vervangen van het complete systeem had ook niet geholpen ook andere airliners hadden hier problemen mee.

is dit probleem boven water gekomen? het advies aan boeing van de FAA was de "reliability" te verhogen meer kan ik er niet over vinden. zijn er bij andere airliners ook systemen vervangen waar dit probleem wel werd verholpen?
What we do in life echoes in eternity.
Death smiles at us all. All a man can do is smile back.
pi_171058767
registreer om deze reclame te verbergen
Berlijn Brandenburg gaat niet voor 2019 open. Nu zijn de buizen voor de sprinklerinstallatie te klein, waardoor in het geval van calamiteiten er niet genoeg water verspreid wordt

https://www.upinthesky.nl(...)-opnieuw-uitgesteld/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 19:40:49 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171058801
Dat hele vliegveld is een hoax.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:43:12 #209
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171065092
Veel extra brandstof meegenomen voor het tripje naar Hamburg gok ik zo.

https://www.flightradar24.com/KLM99X/d719734

De TAP gaat wel in een rechte lijn ondanks het slecht weer onderweg:

https://www.flightradar24.com/TAP566W/d71db97
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:45:32 #210
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171065158
Sinds wanneer vliegt TAP trouwens vanaf AMS naar HAM?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:47:00 #211
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171065188
Een vlucht van Bremen naar Hamburg?????

https://www.flightradar24.com/NLY3481/d71e5f2
pi_171067256
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Berlijn Brandenburg gaat niet voor 2019 open. Nu zijn de buizen voor de sprinklerinstallatie te klein, waardoor in het geval van calamiteiten er niet genoeg water verspreid wordt

https://www.upinthesky.nl(...)-opnieuw-uitgesteld/
kleinigheidje.... Omfg.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 20 mei 2017 @ 10:01:02 #213
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171068544
18575746_1450082941742974_587339564_o.jpg?oh=cee50a28588bb2b012bc4caf7a4b89fc&oe=59208E3D

Foxhounds op Lipetsk-2.

[ Bericht 4% gewijzigd door PluggieOD op 20-05-2017 10:13:04 ]
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 19:45:26 #214
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_171079061
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:09 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Klinkt als kartelvorming op bepaalde routes.
De caribbean zijn altijd al een broekzak-vestzak verhaal geweest. Non-stop vluchten naar Curaçao zijn voor TUI interessanter dan de vluchten met een stop-over op Sint Maarten. Door de komst van Sint Maarten is het aantal non-stop vluchten naar Curaçao afgenomen en ik had al het idee dat Sint Maarten TUI niet gebracht heeft waar het op hoopte (en de non-stop retourvlucht SXM-AMS van KLM zal ook wel een duit in het zakje hebben gedaan).

En misschien is die extra capaciteit van TUI op Curaçao wel nodig om het gat op te vangen dat ontstaat in de totale capaciteit tussen AMS-CUR op de dag dat KLM niet meer met een full-pax 747 naar Curaçao gaat vliegen.
So we just called him Fred
pi_171087559
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:43 schreef Sunri5e het volgende:
Veel extra brandstof meegenomen voor het tripje naar Hamburg gok ik zo.

https://www.flightradar24.com/KLM99X/d719734

De TAP gaat wel in een rechte lijn ondanks het slecht weer onderweg:

https://www.flightradar24.com/TAP566W/d71db97
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:45 schreef Sunri5e het volgende:
Sinds wanneer vliegt TAP trouwens vanaf AMS naar HAM?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:47 schreef Sunri5e het volgende:
Een vlucht van Bremen naar Hamburg?????

https://www.flightradar24.com/NLY3481/d71e5f2
Allemaal uitwijkingen. ;)
Enkele tientallen vluchten zijn uitgeweken of terug gekeerd.

DAN4DUtV0AACaFO.jpg:large
pi_171087733
Vliegtuig versus vrachtwagen. Vliegtuig wint.

DATbZDcVwAA16aA.jpg:large
DATbZDaUQAAnQvN.jpg:large

(Zo'n anderhalf uur geleden op LAX)
pi_171089120
En dan je baas moeten bellen. Jaaaa de linker buitenspiegel is kapot....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_171089229
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 04:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En dan je baas moeten bellen. Jaaaa de linker buitenspiegel is kapot....
:D :D Inderdaad.

Maar vraag me ook wel af hoeveel aandacht het vliegtuig nodig gaat hebben. Is ook niet echt een impact waar het ding voor gebouwd is dus kan me voorstellen dat ze dat ook wel vrij grondig moeten onderzoeken.

(Zoiets als een engine overhaul na een prop strike.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_171090954
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Current = current, die regels zijn er niet voor niks. Je onderschat hoeveel vluchten je maakt bij KLC met 150 uur. Dat zijn sowieso meer landingen en meer vlieguren buiten de cruise dan een captain 777 (als die 6 landingen in een maand maakt is het veel). Wil je die nu ook allemaal non-current en coco noemen?

[..]

Absoluut. Zo heeft de koning wel meer privileges die jij en ik niet hebben. En daarnaast is het gewoon positieve PR

[..]

Het gros heeft er geen problemen mee, want het is een prima vlieger die net als de rest gewoon zijn papieren heeft gehaald. Wat dat betreft vind ik het ook helemaal niet boeiend wat iemand verder nog voor werk heeft.

Het enige wat je aan kunt halen is dat je het vervelend vind dat hij een gast-contract heeft. Maar ik vind dat eerlijk gezegd een beetje jaloers overkomen. Het is niet dat mensen er hinder van ondervinden.

[..]

Dat klopt.
Beetje late reactie. ;)

Natuurlijk heb je gelijk dat hij met door Europa heen vliegen meer landingen doet dan long haul. Maar ivm een "normale" co doet hij er een stuk minder in de maand.

Vliegen verleer je niet maar aan mezelf merk ik altijd wel als er lange periodes tussen zitten dat het toch iets minder is.

Jaloers nah, ik irriteer me gewoon aan die privileges van die man. Al geef ik direct toe dat ik zelf ook graag de opleiding bij de kls had willen volgen, gelukkig zijn er meer wegen naar Rome. :)
  zondag 21 mei 2017 @ 15:55:06 #220
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171097264
PH-BFN in de nieuwe kleuren:

15099_1494660474.jpg
pi_171098635
Ziet er goed uit, de voorlaatste begrijp ik, alleen de BFY komt nog aan de beurt in Oktober (D-check). Maar ja, niets is zo veranderlijk als de luchtvaart.
--
pi_171116226
Vanmorgen kwam KL612 om 06:37 uur aan vanuit Chicago. De vlucht werd uitgevoerd door de Boeing 747-400 PH-BFE "City of Melbourne".
Zoals het er nu uitziet was dit de allerlaatste commerciële vlucht voor deze dame die op 24 januari 1990 aan KLM werd geleverd en ruim een maand eerder haar eerste vlucht maakte vanaf Everett.

Melbourne is alweer de 7e 747-400 die uitgefaseerd wordt. Ze zal later naar Florida worden gevlogen voor ontmanteling. Later dit jaar volgen nog 3 747-400's.

598082.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 22-05-2017 22:10:30 ]
pi_171129197
quote:
Later dit jaar volgen nog 2 747-400's.
Drie:
BFR 1 november
BFF 1 november (omdat de BFN doorvliegt na de D-check).
BFC 4 december
--
pi_171138714
Defensie gaat tijdens een grootschalige oefening met nieuwe wapensystemen voor de F16's trainen en in plaats van andere F16's als oefenvijanden in te zetten worden hiervoor nu vliegtuigen van het bedrijf Skyline Aviation gehuurd.

De oefening loopt van 24 april tot en met 27 oktober en zal ook deels in Noorwegen plaatsvinden. Naast Nederland doen België, Denemarken, Noorwegen en Portugal mee.

http://www.omropfryslan.n(...)mmersjele-fleantugen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171147169
Delta 15 was een van de vele toestellen die uit moest wijken op 11 september 2001.

Dit is een prachtig verhaal over die vlucht en over Gander, een stad die opeens evenveel gestrandde passagiers als inwoners had, en hoe de bevolking daarmee om ging:

http://www.sfcall.com/issues%202001/11.5.01/delta_15.htm
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')