abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171025220
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:07 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Dit verhaal is gewoon opgetuigd omdat hij koning is en ze dat bij de KLM wel leuk vinden om hem als hobby coco piloot in te zetten.. Want hoe current ben je nou echt met 150 uur per jaar, dan ben je gewoon een coco. Misschien op papier niet maar wel qua ervaring.
Current = current, die regels zijn er niet voor niks. Je onderschat hoeveel vluchten je maakt bij KLC met 150 uur. Dat zijn sowieso meer landingen en meer vlieguren buiten de cruise dan een captain 777 (als die 6 landingen in een maand maakt is het veel). Wil je die nu ook allemaal non-current en coco noemen?

quote:
Je denkt serieus dat als je nu de KLS afrond en je aan de KLM vraagt, ik wil alleen een contract met de uren om mijn brevet geldig te houden dat ze daar in mee gaan? Ik denk dat ze je uitlachten en terecht.
Absoluut. Zo heeft de koning wel meer privileges die jij en ik niet hebben. En daarnaast is het gewoon positieve PR

quote:
Ik kan je ook wel vertellen dat ik ook wel wat (oud) collega's van jou ken die er net zo over denken.
Het gros heeft er geen problemen mee, want het is een prima vlieger die net als de rest gewoon zijn papieren heeft gehaald. Wat dat betreft vind ik het ook helemaal niet boeiend wat iemand verder nog voor werk heeft.

Het enige wat je aan kunt halen is dat je het vervelend vind dat hij een gast-contract heeft. Maar ik vind dat eerlijk gezegd een beetje jaloers overkomen. Het is niet dat mensen er hinder van ondervinden.

quote:
Maar goed dit is weer een eindeloze discussie.
Dat klopt.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:25:52 #202
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_171026807
Hoewel ik zeker voor het afschaffen van de monarchie ben, begrijp ik wel dat KLM Wimlex bij ze laat vliegen. Dat komt denk ik doordat de meeste mensen het 'hebben van een koning' nog heel leuk en eervol vinden en voor zulke mensen werkt zoiets motiverend en inspirerend.
.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:28:39 #203
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_171026868
Daarnaast komt dit nieuwtje ook wereldwijd in allerlei kranten terecht, zulke publiciteit is voor KLM dan uiteindelijk heel goed terwijl het relatief weinig gekost heeft.
.
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:08:28 #204
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_171030376
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:59 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Jet time uren zijn toch vrij belangrijk in je beginnende carrière als verkeersvlieger.
Die markt is toch sowieso overvol? Daar kies je toch voor als je een opleiding op dat gebied begint?

Daarnaast zijn het maar 100 uren
  donderdag 18 mei 2017 @ 21:49:08 #205
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171039607
quote:
KLM moet nieuwe vliegtuigen inleveren

KLM krijgt de komende jaren minder nieuwe vliegtuigen geleverd als gevolg van de oprichting van een lange afstandsprijsvechter voor Air France.

Uit een interne nieuwsbrief van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) blijkt dat bij Air France KLM nieuwe lange afstandsvliegtuigen wil voortaan wil verdelen volgens een bepaalde sleutel tussen de twee dochtermaatschappijen.

In een intern bericht aan de leden stelt de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) dat ze ‘onaangenaam’ verrast is over de afspraken die buiten haar om zijn gemaakt bij Air France. Deze afspraken zijn onderdeel van het eisenpakket om te komen tot de oprichting van Boost, een lange afstandsprijsvechter in Parijs. ‘Dit hoort iets van vier partijen te zijn, in plaats van Air France en de Franse pilotenbond”, aldus de VNV in de brief. De VNV wil geen commentaar geven aan De Telegraaf.

Toch een rem
‘Dit is een rem op KLM, omdat ze door zo’n afspraak niet meer zelf kunnen beslissen over hun groei. Straks wordt dan in Frankrijk bepaald welke routes KLM krijgt”, is de analyse van Ruud Jansen van Feniks Ventures. Dit wordt bevestigd door ingewijden bij KLM. Jansen werkte vorig jaar aan een reddingsplan voor KLM. “Ik kan me niet voorstellen dat de KLM-directie hier mee akkoord zal gaan”, zegt Jansen.

Uit de pas
Sinds het samengaan in 2004 gold de afspraak dat Air France 60% van de vluchten uitvoerde en KLM 40%. Omdat KLM zich wel heeft gehouden aan de afspraken uit 2015 om harder te werken, is de Nederlandse luchtvaartmaatschappij de afgelopen jaren harder gegroeid dan bij Air France. De Franse piloten vinden dat niet eerlijk en willen nu via de verdelingssleutel van de vliegtuigen voorkomen dat KLM verder uit de pas gaat lopen.

Koloniaals
Vliegtuigen worden gezamenlijk ingekocht. KLM heeft nog bijvoorbeeld nog 13 Boeing 787’s en 1 Boeing 777 in bestelling, die de komende jaren worden geleverd. Die gaan dan deels naar Parijs, maar niet naar de prijsvechter Boost, want die gaat vliegen met de Airbus A330. Dat er straks met de 787’s verlieslijdende routes bij Air France gevlogen gaan worden, is bijzaak, aldus ingewijden. “Het betekent rust onder Franse piloten, het heeft iets koloniaals.” Ruim 30% van de langeafstandsvluchten van Air France is verliesgevend, waar KLM zwarte cijfers schrijft.

"Geen rem"
KLM verwijst in een reactie naar de uitspraak die topman Jean-Marc Janaillac van Air France KLM dinsdag deed bij de algemene vergadering van aandeelhouders (ava) van de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie. ‘Het is niet de bedoeling om KLM te hinderen of af te remmen bij de plannen voor de prijsvechter op de lange afstanden”, zei Janaillac toen. De prijsvechtersplannen zijn het hart van de nieuwe strategie van de topman. Die moet er ‘linksom of rechtsom’ komen, zei hij eerder deze week.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 02:50:32 #206
233102 cherrycoke
Follow your memes
pi_171044613
is eigenlijk het probleem met de radio altimeter gevonden na de crash met turkish airlines 1951, er was veel onderhoud gepleegd aan de unit het vervangen van het complete systeem had ook niet geholpen ook andere airliners hadden hier problemen mee.

is dit probleem boven water gekomen? het advies aan boeing van de FAA was de "reliability" te verhogen meer kan ik er niet over vinden. zijn er bij andere airliners ook systemen vervangen waar dit probleem wel werd verholpen?
a dreamer is a winner who never gave up on his dreams..
pi_171058767
registreer om deze reclame te verbergen
Berlijn Brandenburg gaat niet voor 2019 open. Nu zijn de buizen voor de sprinklerinstallatie te klein, waardoor in het geval van calamiteiten er niet genoeg water verspreid wordt

https://www.upinthesky.nl(...)-opnieuw-uitgesteld/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 19:40:49 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171058801
Dat hele vliegveld is een hoax.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:43:12 #209
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171065092
Veel extra brandstof meegenomen voor het tripje naar Hamburg gok ik zo.

https://www.flightradar24.com/KLM99X/d719734

De TAP gaat wel in een rechte lijn ondanks het slecht weer onderweg:

https://www.flightradar24.com/TAP566W/d71db97
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:45:32 #210
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171065158
Sinds wanneer vliegt TAP trouwens vanaf AMS naar HAM?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:47:00 #211
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171065188
Een vlucht van Bremen naar Hamburg?????

https://www.flightradar24.com/NLY3481/d71e5f2
pi_171067256
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Berlijn Brandenburg gaat niet voor 2019 open. Nu zijn de buizen voor de sprinklerinstallatie te klein, waardoor in het geval van calamiteiten er niet genoeg water verspreid wordt

https://www.upinthesky.nl(...)-opnieuw-uitgesteld/
kleinigheidje.... Omfg.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 20 mei 2017 @ 10:01:02 #213
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171068544
18575746_1450082941742974_587339564_o.jpg?oh=cee50a28588bb2b012bc4caf7a4b89fc&oe=59208E3D

Foxhounds op Lipetsk-2.

[ Bericht 4% gewijzigd door PluggieOD op 20-05-2017 10:13:04 ]
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 19:45:26 #214
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_171079061
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:09 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Klinkt als kartelvorming op bepaalde routes.
De caribbean zijn altijd al een broekzak-vestzak verhaal geweest. Non-stop vluchten naar Curaçao zijn voor TUI interessanter dan de vluchten met een stop-over op Sint Maarten. Door de komst van Sint Maarten is het aantal non-stop vluchten naar Curaçao afgenomen en ik had al het idee dat Sint Maarten TUI niet gebracht heeft waar het op hoopte (en de non-stop retourvlucht SXM-AMS van KLM zal ook wel een duit in het zakje hebben gedaan).

En misschien is die extra capaciteit van TUI op Curaçao wel nodig om het gat op te vangen dat ontstaat in de totale capaciteit tussen AMS-CUR op de dag dat KLM niet meer met een full-pax 747 naar Curaçao gaat vliegen.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_171087559
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:43 schreef Sunri5e het volgende:
Veel extra brandstof meegenomen voor het tripje naar Hamburg gok ik zo.

https://www.flightradar24.com/KLM99X/d719734

De TAP gaat wel in een rechte lijn ondanks het slecht weer onderweg:

https://www.flightradar24.com/TAP566W/d71db97
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:45 schreef Sunri5e het volgende:
Sinds wanneer vliegt TAP trouwens vanaf AMS naar HAM?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:47 schreef Sunri5e het volgende:
Een vlucht van Bremen naar Hamburg?????

https://www.flightradar24.com/NLY3481/d71e5f2
Allemaal uitwijkingen. ;)
Enkele tientallen vluchten zijn uitgeweken of terug gekeerd.

DAN4DUtV0AACaFO.jpg:large
pi_171087733
Vliegtuig versus vrachtwagen. Vliegtuig wint.

DATbZDcVwAA16aA.jpg:large
DATbZDaUQAAnQvN.jpg:large

(Zo'n anderhalf uur geleden op LAX)
pi_171089120
En dan je baas moeten bellen. Jaaaa de linker buitenspiegel is kapot....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_171089229
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 04:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En dan je baas moeten bellen. Jaaaa de linker buitenspiegel is kapot....
:D :D Inderdaad.

Maar vraag me ook wel af hoeveel aandacht het vliegtuig nodig gaat hebben. Is ook niet echt een impact waar het ding voor gebouwd is dus kan me voorstellen dat ze dat ook wel vrij grondig moeten onderzoeken.

(Zoiets als een engine overhaul na een prop strike.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_171090954
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Current = current, die regels zijn er niet voor niks. Je onderschat hoeveel vluchten je maakt bij KLC met 150 uur. Dat zijn sowieso meer landingen en meer vlieguren buiten de cruise dan een captain 777 (als die 6 landingen in een maand maakt is het veel). Wil je die nu ook allemaal non-current en coco noemen?

[..]

Absoluut. Zo heeft de koning wel meer privileges die jij en ik niet hebben. En daarnaast is het gewoon positieve PR

[..]

Het gros heeft er geen problemen mee, want het is een prima vlieger die net als de rest gewoon zijn papieren heeft gehaald. Wat dat betreft vind ik het ook helemaal niet boeiend wat iemand verder nog voor werk heeft.

Het enige wat je aan kunt halen is dat je het vervelend vind dat hij een gast-contract heeft. Maar ik vind dat eerlijk gezegd een beetje jaloers overkomen. Het is niet dat mensen er hinder van ondervinden.

[..]

Dat klopt.
Beetje late reactie. ;)

Natuurlijk heb je gelijk dat hij met door Europa heen vliegen meer landingen doet dan long haul. Maar ivm een "normale" co doet hij er een stuk minder in de maand.

Vliegen verleer je niet maar aan mezelf merk ik altijd wel als er lange periodes tussen zitten dat het toch iets minder is.

Jaloers nah, ik irriteer me gewoon aan die privileges van die man. Al geef ik direct toe dat ik zelf ook graag de opleiding bij de kls had willen volgen, gelukkig zijn er meer wegen naar Rome. :)
  zondag 21 mei 2017 @ 15:55:06 #220
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171097264
PH-BFN in de nieuwe kleuren:

15099_1494660474.jpg
pi_171098635
Ziet er goed uit, de voorlaatste begrijp ik, alleen de BFY komt nog aan de beurt in Oktober (D-check). Maar ja, niets is zo veranderlijk als de luchtvaart.
--
pi_171116226
Vanmorgen kwam KL612 om 06:37 uur aan vanuit Chicago. De vlucht werd uitgevoerd door de Boeing 747-400 PH-BFE "City of Melbourne".
Zoals het er nu uitziet was dit de allerlaatste commerciële vlucht voor deze dame die op 24 januari 1990 aan KLM werd geleverd en ruim een maand eerder haar eerste vlucht maakte vanaf Everett.

Melbourne is alweer de 7e 747-400 die uitgefaseerd wordt. Ze zal later naar Florida worden gevlogen voor ontmanteling. Later dit jaar volgen nog 3 747-400's.

598082.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 22-05-2017 22:10:30 ]
pi_171129197
quote:
Later dit jaar volgen nog 2 747-400's.
Drie:
BFR 1 november
BFF 1 november (omdat de BFN doorvliegt na de D-check).
BFC 4 december
--
pi_171138714
Defensie gaat tijdens een grootschalige oefening met nieuwe wapensystemen voor de F16's trainen en in plaats van andere F16's als oefenvijanden in te zetten worden hiervoor nu vliegtuigen van het bedrijf Skyline Aviation gehuurd.

De oefening loopt van 24 april tot en met 27 oktober en zal ook deels in Noorwegen plaatsvinden. Naast Nederland doen België, Denemarken, Noorwegen en Portugal mee.

http://www.omropfryslan.n(...)mmersjele-fleantugen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171147169
Delta 15 was een van de vele toestellen die uit moest wijken op 11 september 2001.

Dit is een prachtig verhaal over die vlucht en over Gander, een stad die opeens evenveel gestrandde passagiers als inwoners had, en hoe de bevolking daarmee om ging:

http://www.sfcall.com/issues%202001/11.5.01/delta_15.htm
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 19:31:49 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171152574
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:59 schreef NewHorizon het volgende:
Delta 15 was een van de vele toestellen die uit moest wijken op 11 september 2001.

Dit is een prachtig verhaal over die vlucht en over Gander, een stad die opeens evenveel gestrandde passagiers als inwoners had, en hoe de bevolking daarmee om ging:

http://www.sfcall.com/issues%202001/11.5.01/delta_15.htm
Mooi verhaal. Een bijzonder dat alles nagenoeg vlekkeloos is verkopen. De populatie van je stad die ineens verdubbeld.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 22:26:45 #227
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_171157982
https://www.upinthesky.nl(...)747s-naar-stockholm/

Opsteker voor de liefhebbers van 747's :D

Transavia en KLM tonen tegelijkertijd maar weer eens aan hoe inflexibel ze zijn.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_171160858
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:26 schreef FredvZ het volgende:

Transavia en KLM tonen tegelijkertijd maar weer eens aan hoe inflexibel ze zijn strak ze hun planning hebben.
  Moderator woensdag 24 mei 2017 @ 00:11:00 #229
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_171161011
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 23:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dan ben je toch ook inflexibel als je planning straks is ;)
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_171161430
KLM heeft niet zo lang geleden nog 747's ingezet binnen Europa om gestrande pax van andere maatschappijen te vervoeren na een brand in een terminal.

Op het moment zitten ze "helaas" wat krapper in de toestellen en is alles inderdaad nodig om de eigen lijnvluchten te waarborgen.
pi_171166746
flightradar24 twitterde op woensdag 24-05-2017 om 11:59:13 Runway 08/26 at Arlanda Airport is closed and will be used as parking space for all the incoming charter flights. https://t.co/CeLF69Cy8k reageer retweet
In Stockholm dus
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
pi_171167096
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
Defensie gaat tijdens een grootschalige oefening met nieuwe wapensystemen voor de F16's trainen en in plaats van andere F16's als oefenvijanden in te zetten worden hiervoor nu vliegtuigen van het bedrijf Skyline Aviation gehuurd.

De oefening loopt van 24 april tot en met 27 oktober en zal ook deels in Noorwegen plaatsvinden. Naast Nederland doen België, Denemarken, Noorwegen en Portugal mee.

http://www.omropfryslan.n(...)mmersjele-fleantugen
Ik heb de Aero L39 van hun wel eens buiten de hangar op vliegveld Den Helder zien staan.
Maar volgens mij hebben ze die hangar daar niet meer.
pi_171173172
Gisteravond landde om 18:36 uur de 8e Embraer 175 PH-EXN voor KLM Cityhopper op Schiphol.
De vlucht ging weer via Espargos en Faro.

PH-EXN is 38 Embraers; 30 E190 en 8 E175. T/m midden 2018 volgen nog 9 E175's waarbij de totale vloot van 47 toestellen uit 30 E190 en 17 E175 zal bestaan.

DAlKT1-XkAEhPTj.jpg:large

quote:
Aircraft from the 23d Wing conducted a surge exercise May 22, 2017, at Moody Air Force Base, Ga. The exercise was conducted in order to demonstrate the wing's ability to rapidly deploy combat ready forces across the globe. The 23d Wing maintains and operates A-10C Thunderbolt IIs, HH-60G Pave Hawks, and HC-130J Combat King II aircraft for precision attack, personnel recovery and combat support worldwide.
Bron

18623481_1902361439777723_4835714442841259389_o.jpg?oh=2956e465e8b1c286b0b4d1da0b81ef3a&oe=59AD00A3
18595499_1902365876443946_7016249308972834096_o.jpg?oh=8f103bf2e9f0a57d170530a0c604b157&oe=59B3CD7E
18620921_1902365559777311_4007776643925193144_o.jpg?oh=4bd36cb0665b8c31bc721f11c899b4e8&oe=59BEEE63

[ Bericht 33% gewijzigd door Iemand91 op 24-05-2017 16:37:22 ]
  woensdag 24 mei 2017 @ 16:45:45 #234
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171173589
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:26 schreef FredvZ het volgende:

Transavia en KLM tonen tegelijkertijd maar weer eens aan hoe inflexibel ze zijn.
Je hebt echt de pik op de KLM, he? Begint een beetje sneu te worden.

Flag carriers die vliegtuigen hebben rondslingeren voor dit soort zaken, maken geen winst. En dit soort vluchten leveren geen ruk op.

Oh, btw, vorige week storing in het brandstofsysteem van Schiphol. Serieuze vertragingen voor de luchtvaartmaatschappijen. Ook de schuld van de KLM, zeker?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171175147
quote:
Transavia en KLM tonen tegelijkertijd maar weer eens aan hoe inflexibel ze zijn.
Gelukkig zijn de toestellen zo vaak in gebruik dat ze er weinig over hebben. Sterker nog, zeker voor KLM geldt dat als er meer toestellen zouden zijn die ook zouden vliegen, denk maar aan de inzet van RJ85's. Toestellen verdienen geen geld met aan de grond staan.

[ Bericht 9% gewijzigd door inkjet op 24-05-2017 18:20:23 ]
--
pi_171175406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:26 schreef FredvZ het volgende:
https://www.upinthesky.nl(...)747s-naar-stockholm/

Opsteker voor de liefhebbers van 747's :D

Transavia en KLM tonen tegelijkertijd maar weer eens aan hoe inflexibel ze zijn.
FrednZ toont tegelijkertijd maar weer eens aan hoeveel hekel hij aan de KLM heeft door veel te kort door de bocht weer iets neer te plempen.
Waarom zou KLM of trans een extra vliegtuig over hebben voor die ene keer dat Ajax een finale haalt? Inefficiënt..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator woensdag 24 mei 2017 @ 19:36:04 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171177519
Voetbalsupporters zijn paupers en horen met een dito maatschappij te vliegen :P
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:58:12 #238
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  Moderator woensdag 24 mei 2017 @ 21:47:38 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171183089
Gave video's, wat een drie en vier motorige kisten O+ Nooit geweten dat KLM UK ooit bestaan heeft.

Wat voor vliegtuig staat hier op de achtergrond trouwens
lz-bth-balkan-bulgarian-airlines-tupolev-tu-154m_PlanespottersNet_253735.jpg
Genomen op Heathrow en aangezien United Amerikaans is, lijkt een 727 me uitgesloten :)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_171184103
quote:
Ook volger van hun kanaal? ;)

Prachtig inderdaad. Wat zou ik dat graag weer eens willen zien. ;(
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:47 schreef derLudolf het volgende:

Wat voor vliegtuig staat hier op de achtergrond trouwens
[ afbeelding ]
Genomen op Heathrow en aangezien United Amerikaans is, lijkt een 727 me uitgesloten :)
Dat is gewoon een United 727 hoor.
United vloog een aantal 727's binnen Europa die hun internationale vluchten van/naar Heathrow voorzag van passagiers.
pi_171186131
Als ik dit soort filmpjes zie dan mis ik naast de MD-11 toch ook deze kist in deze livery
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171187414
Sowieso, die Royal Jordanian livery. :9~

Leuke maatschappij en ook een mooie thuisbasis, Queen Alia airport in Amman is echt een prima luchthaven. ^O^
Jack does it in real time...
pi_171189078
Royal Jordanian heeft inderdaad een prachtige livery.

Ik vind persoonlijk dit ook zo'n mooie foto:

1648410.jpg?v=v40
  donderdag 25 mei 2017 @ 01:14:13 #244
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_171189644
quote:
Even verbeterd :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_171190621
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:36 schreef derLudolf het volgende:
Voetbalsupporters zijn paupers en horen met een dito maatschappij te vliegen :P
https://www.luchtvaartnie(...)aging-naar-stockholm

Ging inderdaad prima.. :)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:01:20 #246
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171192503
quote:
Het kneuzencircus Schiphol kon de paar extra vluchtjes weer niet aan :'). Heeft Jos Nijhuis de KLM hier al de schuld van gegeven?
quote:
TUI Nederland zei dat het misging bij de incheckbalies op Schiphol. Door de drukte liep het inchecken vertraging op, waardoor het toestel te laat vertrok.
pi_171221426
De NOS vliegt vloog live met een helikopter boven de Nederlandse stranden:

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 26-05-2017 14:47:05 ]
pi_171233196
Dus er was woensdag een of andere voetbalwedstrijd. Het resultaat op de luchthaven van Stockholm:

907264.jpg

En zo zag het er uit op Schiphol-Oost:

34753020571_8c0a78fce7_c.jpg170523 Part of the fleet bringing Ajax fans to Stockholm for the UEFA final by mzunguwamap, on Flickr

[ Bericht 48% gewijzigd door Iemand91 op 27-05-2017 00:08:08 ]
pi_171236482
En dan nog wat Fokker-nieuws.
Vandaag is er weer een Fokker F70 van KLM Cityhopper voor altijd van Amsterdam vertrokken.
PH-WXD vertrok naar Belgrado en staat momenteel op de luchthaven van Trabzon in Turkije.
De komende dagen zal ze doorvliegen via Al Ain (VAE), Ahmedabad (India) en Chittagong (Bangladesh) naar Seletar (Singapore). Hier zal ze gaan vliegen voor Air Niugini P2-ANZ.

map?P=AMS-BEG-TZX-AAN-AMD-CGP-XSP&MS=bm&MR=540&MX=720x360&PM=*

Air Niugini vliegt momenteel al met 4 oud KLM Cityhopper F70's (PH-KZO, -WXC, -KZF, -KZG), -KZR staat nog daar opgeslagen en nu komt -WXD dus ook die kant op.
PH-KZA en -KZD moeten ook nog die kant op maar staan nog op Schiphol.
Overigens vliegt Air Niugini ook met een oude F100 van KLM Cityhopper (PH-OFP).

Op dit moment heeft KLM Cityhopper dus nog slechts 9 actieve F70's.

33028818751_73e4e1786e_c.jpgPH-WXD by Paul Northover, on Flickr
(oude foto van 22 februari, links -WXD, dan -KZA, -KZD en rechts de nog actieve -KZI)

En het regeringstoestel PH-KBX Fokker F70 heeft haar officiële taken er opzitten.
Het toestel staat momenteel in Woensdrecht nadat het daar afgelopen woensdag vanuit Amsterdam is heengevlogen. (foto hieronder is woensdagavond genomen)
Volgende week zaterdag (3 juni) is dit toestel daar nog door 3750 bezoekers van buiten te zien/fotograferen.

34486424450_9ae9ed35da_c.jpgNetherlands Government F70 PH-KBX by xjorrdy, on Flickr
pi_171243292
1430665941.jpg

Na tijden onduidelijkheid en gespeculeer is de kogel door de kerk; de Boeing 707 van John Travolta gaat naar de Historical Aircraft Restoration Society (HARS) op Illawarra Regional Airport.
Het bijna 53 jaar oude toestel (in oktober 1964 aan Qantas geleverd) staat momenteel nog altijd op de luchthaven van Brunswick, Georgia:

C2IYA2qVIAAUz5i.jpg:large

quote:
RELEASED BY JOHN TRAVOLTA TODAY

John Travolta’s Boeing 707 Aircraft
It gives me great pleasure to make this exciting historical announcement that my beloved Boeing 707 aircraft has been donated to the Historical Aircraft Restoration society (HARS) based in the town of Albion Park, approximately 90 miles (140 km) south of the city of Sydney in Australia.

As many of you will know, flying is a passion of mine and I am just so grateful to be fortunate enough to count many hours flying such a beautiful aircraft.

The aircraft was originally delivered to Qantas Airways in 1964 and was converted for private use after it finished its life with “The Flying Kangaroo”.

I was honoured to have the 707 repainted in the original Qantas colours when I became the ambassador for the airline, and it’s so fitting that many of the volunteers at HARS are retired Qantas employees.

The aircraft currently requires a lot of work to be restored to a safe flying state and having seen first hand the dedication and passion of people at HARS, I have no doubt this beautiful and historical aircraft will be flying again.

HARS have an impressive track record of restoring historical aircraft and I have personally flown in a Super Constellation that they restored to flying condition from almost nothing.

I am hoping to be part of the crew to fly the aircraft to Australia, supported by well qualified and experienced pilots and engineers.

In making this announcement, I would like to mention the significant support given by the Bendigo Bank Oak Flats and Shellharbour Community Bank Branches who as a local organization, have been very supportive of HARS’ efforts in aircraft restoration.

Thanks must also go to QBE Insurance (Australia) Limited Services for their significant support as well.

I am truly excited by this project and am just so pleased that this beautiful aircraft, for which I obviously have very fond memories, will continue to fly well into the future.

Thank you
Ter herinnering; HARS heeft nog meer mooi spul staan zoals een Lockheed L-1049 Super Constellation, Consolidated PBY Catalina en ook de record-houder Boeing 747-400 VH-OJA van Qantas die daar op zondag 8 maart 2015 naar toe gevlogen werd vanuit Sydney.

En dat leverde deze gave beelden op:

r0_8_1178_670_w1200_h678_fmax.jpg
r0_0_1200_675_w1200_h678_fmax.jpg
16745524341_086829d07a_c.jpg
2654946.jpg?v=v40
2610031.jpg?v=v40

Uiteindelijk zal de 707 zich hier bijvoegen:

Tarmac-Day-slider.jpg
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')