Current = current, die regels zijn er niet voor niks. Je onderschat hoeveel vluchten je maakt bij KLC met 150 uur. Dat zijn sowieso meer landingen en meer vlieguren buiten de cruise dan een captain 777 (als die 6 landingen in een maand maakt is het veel). Wil je die nu ook allemaal non-current en coco noemen?quote:Op donderdag 18 mei 2017 10:07 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Dit verhaal is gewoon opgetuigd omdat hij koning is en ze dat bij de KLM wel leuk vinden om hem als hobby coco piloot in te zetten.. Want hoe current ben je nou echt met 150 uur per jaar, dan ben je gewoon een coco. Misschien op papier niet maar wel qua ervaring.
Absoluut. Zo heeft de koning wel meer privileges die jij en ik niet hebben. En daarnaast is het gewoon positieve PRquote:Je denkt serieus dat als je nu de KLS afrond en je aan de KLM vraagt, ik wil alleen een contract met de uren om mijn brevet geldig te houden dat ze daar in mee gaan? Ik denk dat ze je uitlachten en terecht.
Het gros heeft er geen problemen mee, want het is een prima vlieger die net als de rest gewoon zijn papieren heeft gehaald. Wat dat betreft vind ik het ook helemaal niet boeiend wat iemand verder nog voor werk heeft.quote:Ik kan je ook wel vertellen dat ik ook wel wat (oud) collega's van jou ken die er net zo over denken.
Dat klopt.quote:Maar goed dit is weer een eindeloze discussie.
Die markt is toch sowieso overvol? Daar kies je toch voor als je een opleiding op dat gebied begint?quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:59 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Jet time uren zijn toch vrij belangrijk in je beginnende carrière als verkeersvlieger.
quote:KLM moet nieuwe vliegtuigen inleveren
KLM krijgt de komende jaren minder nieuwe vliegtuigen geleverd als gevolg van de oprichting van een lange afstandsprijsvechter voor Air France.
Uit een interne nieuwsbrief van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) blijkt dat bij Air France KLM nieuwe lange afstandsvliegtuigen wil voortaan wil verdelen volgens een bepaalde sleutel tussen de twee dochtermaatschappijen.
In een intern bericht aan de leden stelt de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) dat ze ‘onaangenaam’ verrast is over de afspraken die buiten haar om zijn gemaakt bij Air France. Deze afspraken zijn onderdeel van het eisenpakket om te komen tot de oprichting van Boost, een lange afstandsprijsvechter in Parijs. ‘Dit hoort iets van vier partijen te zijn, in plaats van Air France en de Franse pilotenbond”, aldus de VNV in de brief. De VNV wil geen commentaar geven aan De Telegraaf.
Toch een rem
‘Dit is een rem op KLM, omdat ze door zo’n afspraak niet meer zelf kunnen beslissen over hun groei. Straks wordt dan in Frankrijk bepaald welke routes KLM krijgt”, is de analyse van Ruud Jansen van Feniks Ventures. Dit wordt bevestigd door ingewijden bij KLM. Jansen werkte vorig jaar aan een reddingsplan voor KLM. “Ik kan me niet voorstellen dat de KLM-directie hier mee akkoord zal gaan”, zegt Jansen.
Uit de pas
Sinds het samengaan in 2004 gold de afspraak dat Air France 60% van de vluchten uitvoerde en KLM 40%. Omdat KLM zich wel heeft gehouden aan de afspraken uit 2015 om harder te werken, is de Nederlandse luchtvaartmaatschappij de afgelopen jaren harder gegroeid dan bij Air France. De Franse piloten vinden dat niet eerlijk en willen nu via de verdelingssleutel van de vliegtuigen voorkomen dat KLM verder uit de pas gaat lopen.
Koloniaals
Vliegtuigen worden gezamenlijk ingekocht. KLM heeft nog bijvoorbeeld nog 13 Boeing 787’s en 1 Boeing 777 in bestelling, die de komende jaren worden geleverd. Die gaan dan deels naar Parijs, maar niet naar de prijsvechter Boost, want die gaat vliegen met de Airbus A330. Dat er straks met de 787’s verlieslijdende routes bij Air France gevlogen gaan worden, is bijzaak, aldus ingewijden. “Het betekent rust onder Franse piloten, het heeft iets koloniaals.” Ruim 30% van de langeafstandsvluchten van Air France is verliesgevend, waar KLM zwarte cijfers schrijft.
"Geen rem"
KLM verwijst in een reactie naar de uitspraak die topman Jean-Marc Janaillac van Air France KLM dinsdag deed bij de algemene vergadering van aandeelhouders (ava) van de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie. ‘Het is niet de bedoeling om KLM te hinderen of af te remmen bij de plannen voor de prijsvechter op de lange afstanden”, zei Janaillac toen. De prijsvechtersplannen zijn het hart van de nieuwe strategie van de topman. Die moet er ‘linksom of rechtsom’ komen, zei hij eerder deze week.
kleinigheidje.... Omfg.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Berlijn Brandenburg gaat niet voor 2019 open. Nu zijn de buizen voor de sprinklerinstallatie te klein, waardoor in het geval van calamiteiten er niet genoeg water verspreid wordt
https://www.upinthesky.nl(...)-opnieuw-uitgesteld/
De caribbean zijn altijd al een broekzak-vestzak verhaal geweest. Non-stop vluchten naar Curaçao zijn voor TUI interessanter dan de vluchten met een stop-over op Sint Maarten. Door de komst van Sint Maarten is het aantal non-stop vluchten naar Curaçao afgenomen en ik had al het idee dat Sint Maarten TUI niet gebracht heeft waar het op hoopte (en de non-stop retourvlucht SXM-AMS van KLM zal ook wel een duit in het zakje hebben gedaan).quote:Op woensdag 17 mei 2017 14:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klinkt als kartelvorming op bepaalde routes.
quote:Op vrijdag 19 mei 2017 23:43 schreef Sunri5e het volgende:
Veel extra brandstof meegenomen voor het tripje naar Hamburg gok ik zo.
https://www.flightradar24.com/KLM99X/d719734
De TAP gaat wel in een rechte lijn ondanks het slecht weer onderweg:
https://www.flightradar24.com/TAP566W/d71db97
quote:Op vrijdag 19 mei 2017 23:45 schreef Sunri5e het volgende:
Sinds wanneer vliegt TAP trouwens vanaf AMS naar HAM?
Allemaal uitwijkingen.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 23:47 schreef Sunri5e het volgende:
Een vlucht van Bremen naar Hamburg?????
https://www.flightradar24.com/NLY3481/d71e5f2
Inderdaad.quote:Op zondag 21 mei 2017 04:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En dan je baas moeten bellen. Jaaaa de linker buitenspiegel is kapot....
Beetje late reactie.quote:Op donderdag 18 mei 2017 12:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Current = current, die regels zijn er niet voor niks. Je onderschat hoeveel vluchten je maakt bij KLC met 150 uur. Dat zijn sowieso meer landingen en meer vlieguren buiten de cruise dan een captain 777 (als die 6 landingen in een maand maakt is het veel). Wil je die nu ook allemaal non-current en coco noemen?
[..]
Absoluut. Zo heeft de koning wel meer privileges die jij en ik niet hebben. En daarnaast is het gewoon positieve PR
[..]
Het gros heeft er geen problemen mee, want het is een prima vlieger die net als de rest gewoon zijn papieren heeft gehaald. Wat dat betreft vind ik het ook helemaal niet boeiend wat iemand verder nog voor werk heeft.
Het enige wat je aan kunt halen is dat je het vervelend vind dat hij een gast-contract heeft. Maar ik vind dat eerlijk gezegd een beetje jaloers overkomen. Het is niet dat mensen er hinder van ondervinden.
[..]
Dat klopt.
Drie:quote:Later dit jaar volgen nog 2 747-400's.
Mooi verhaal. Een bijzonder dat alles nagenoeg vlekkeloos is verkopen. De populatie van je stad die ineens verdubbeld.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:59 schreef NewHorizon het volgende:
Delta 15 was een van de vele toestellen die uit moest wijken op 11 september 2001.
Dit is een prachtig verhaal over die vlucht en over Gander, een stad die opeens evenveel gestrandde passagiers als inwoners had, en hoe de bevolking daarmee om ging:
http://www.sfcall.com/issues%202001/11.5.01/delta_15.htm
quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:26 schreef FredvZ het volgende:
Transavia en KLM tonen tegelijkertijd maar weer eens aan hoe inflexibel ze zijn strak ze hun planning hebben.
Dan ben je toch ook inflexibel als je planning straks isquote:
In Stockholm dustwitter:flightradar24 twitterde op woensdag 24-05-2017 om 11:59:13 Runway 08/26 at Arlanda Airport is closed and will be used as parking space for all the incoming charter flights. https://t.co/CeLF69Cy8k reageer retweet
Ik heb de Aero L39 van hun wel eens buiten de hangar op vliegveld Den Helder zien staan.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
Defensie gaat tijdens een grootschalige oefening met nieuwe wapensystemen voor de F16's trainen en in plaats van andere F16's als oefenvijanden in te zetten worden hiervoor nu vliegtuigen van het bedrijf Skyline Aviation gehuurd.
De oefening loopt van 24 april tot en met 27 oktober en zal ook deels in Noorwegen plaatsvinden. Naast Nederland doen België, Denemarken, Noorwegen en Portugal mee.
http://www.omropfryslan.n(...)mmersjele-fleantugen
Bronquote:Aircraft from the 23d Wing conducted a surge exercise May 22, 2017, at Moody Air Force Base, Ga. The exercise was conducted in order to demonstrate the wing's ability to rapidly deploy combat ready forces across the globe. The 23d Wing maintains and operates A-10C Thunderbolt IIs, HH-60G Pave Hawks, and HC-130J Combat King II aircraft for precision attack, personnel recovery and combat support worldwide.
Je hebt echt de pik op de KLM, he? Begint een beetje sneu te worden.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:26 schreef FredvZ het volgende:
Transavia en KLM tonen tegelijkertijd maar weer eens aan hoe inflexibel ze zijn.
Gelukkig zijn de toestellen zo vaak in gebruik dat ze er weinig over hebben. Sterker nog, zeker voor KLM geldt dat als er meer toestellen zouden zijn die ook zouden vliegen, denk maar aan de inzet van RJ85's. Toestellen verdienen geen geld met aan de grond staan.quote:Transavia en KLM tonen tegelijkertijd maar weer eens aan hoe inflexibel ze zijn.
FrednZ toont tegelijkertijd maar weer eens aan hoeveel hekel hij aan de KLM heeft door veel te kort door de bocht weer iets neer te plempen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:26 schreef FredvZ het volgende:
https://www.upinthesky.nl(...)747s-naar-stockholm/
Opsteker voor de liefhebbers van 747's
Transavia en KLM tonen tegelijkertijd maar weer eens aan hoe inflexibel ze zijn.
Ook volger van hun kanaal?quote:
Dat is gewoon een United 727 hoor.quote:Op woensdag 24 mei 2017 21:47 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor vliegtuig staat hier op de achtergrond trouwens
[ afbeelding ]
Genomen op Heathrow en aangezien United Amerikaans is, lijkt een 727 me uitgesloten
Even verbeterdquote:
https://www.luchtvaartnie(...)aging-naar-stockholmquote:Op woensdag 24 mei 2017 19:36 schreef derLudolf het volgende:
Voetbalsupporters zijn paupers en horen met een dito maatschappij te vliegen
Het kneuzencircus Schiphol kon de paar extra vluchtjes weer niet aan . Heeft Jos Nijhuis de KLM hier al de schuld van gegeven?quote:Op donderdag 25 mei 2017 07:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
https://www.luchtvaartnie(...)aging-naar-stockholm
Ging inderdaad prima..
quote:TUI Nederland zei dat het misging bij de incheckbalies op Schiphol. Door de drukte liep het inchecken vertraging op, waardoor het toestel te laat vertrok.
Ter herinnering; HARS heeft nog meer mooi spul staan zoals een Lockheed L-1049 Super Constellation, Consolidated PBY Catalina en ook de record-houder Boeing 747-400 VH-OJA van Qantas die daar op zondag 8 maart 2015 naar toe gevlogen werd vanuit Sydney.quote:RELEASED BY JOHN TRAVOLTA TODAY
John Travolta’s Boeing 707 Aircraft
It gives me great pleasure to make this exciting historical announcement that my beloved Boeing 707 aircraft has been donated to the Historical Aircraft Restoration society (HARS) based in the town of Albion Park, approximately 90 miles (140 km) south of the city of Sydney in Australia.
As many of you will know, flying is a passion of mine and I am just so grateful to be fortunate enough to count many hours flying such a beautiful aircraft.
The aircraft was originally delivered to Qantas Airways in 1964 and was converted for private use after it finished its life with “The Flying Kangaroo”.
I was honoured to have the 707 repainted in the original Qantas colours when I became the ambassador for the airline, and it’s so fitting that many of the volunteers at HARS are retired Qantas employees.
The aircraft currently requires a lot of work to be restored to a safe flying state and having seen first hand the dedication and passion of people at HARS, I have no doubt this beautiful and historical aircraft will be flying again.
HARS have an impressive track record of restoring historical aircraft and I have personally flown in a Super Constellation that they restored to flying condition from almost nothing.
I am hoping to be part of the crew to fly the aircraft to Australia, supported by well qualified and experienced pilots and engineers.
In making this announcement, I would like to mention the significant support given by the Bendigo Bank Oak Flats and Shellharbour Community Bank Branches who as a local organization, have been very supportive of HARS’ efforts in aircraft restoration.
Thanks must also go to QBE Insurance (Australia) Limited Services for their significant support as well.
I am truly excited by this project and am just so pleased that this beautiful aircraft, for which I obviously have very fond memories, will continue to fly well into the future.
Thank you
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |