abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zondag 23 april 2017 @ 11:21:00 #26
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170421821
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:22 schreef Piles het volgende:
Marechaussee is volgens mij de grootste bottleneck nu. En raad eens: daar kan Schiphol weinig aan doen.
Daar kan Schiphol heel veel aan doen: minder vluchten. Ofwel het aantal vluchten afstemmen op de beschikbare capaciteit. Maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk.
  Moderator zondag 23 april 2017 @ 14:28:18 #27
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170426342
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 08:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het enige dat staat levert is de konmar. De rest moet door Schiphol geregeld worden. Is gewoon een commercieel bedrijf.
Volgens Schiphol wringt daar juist de schoen
quote:
Er zijn bv niet eens genoeg gates om alle vluchten af te handelen. Als je ica machines op de buffer moet gaan afhandelen, dan heb je je zaken niet voor elkaar.
Op de P/J-aprons?

De A-apron en een deel van de stands op de D/E/G-aprons geen "slurf", maar zijn wel volledig geschikt voor het afhandelen van inkomende en vertrekkende vluchten en vallen dus ook binnen de maximale capaciteit van Schiphol.
Zelfs de uitbreidingen door de A-Pier zal de noodzaak tot het gebruik van deze stands niet overbodig maken als Schiphol op maximale capaciteit draait.

Hier heeft KLM wel boter op hun hoofd:
quote:
Volgens de KLM dreigt het spaak te lopen op het vliegveld. Schiphol heeft volgens de vervoerder besloten de beschikbare capaciteit tot 2020 in een keer vrij te geven, waardoor het aantal vliegbewegingen is gegroeid met 500.000 per jaar. Omdat de infrastructuur van de luchthaven hier niet op berekend is, ontstaan er volgens KLM deze zomer, net als vorig jaar, grote verstoringen op Schiphol. KLM zegt als grootste gebruiker van Schiphol veel last te ondervinden van deze 'ongebalanceerde aanpak'.
Voor het gemak vergeten ze maar even dat ze zelf (en hun alliance/codeshare partners) ook het meest profiteren van deze extra capaciteit. Tegelijkertijd krijgen ze er natuurlijk ook concurrentie bij, zoals een TUI die ook naar Paramaribo gaat vliegen en het zou mij niks verbazen als dat de grondslag is voor het gemopper op de capaciteitsuitbreiding: dat ze meer concurentie krijgen en daar niet naar kunnen handelen.

quote:
Volgens de KLM moet, naast het inzetten van extra marechaussee, onder meer het bagage afhandelingssysteem dringend worden verbeterd en uitgebreid. Het systeem is nu niet berekend op de verwachtte hoeveelheid bagage. Daarnaast is de capaciteit van de taxibanen volgens de KLM lager dan de vraag, dit leidt tot wachttijden aan de gate met vertragingen tot gevolg.
Die vertragingen en capaciteitsproblemen werken ze zelf in de hand door vliegtuigen langer aan de gate laten staan dan gepland om te wachten op passagiers.
Die passagiers zijn door de airlines zelf ingechecked op een tijdstip waarop de airline al ten tijde van het inchecken had kunnen weten dat ze vlucht niet meer zouden halen.

Helaas vergeten airlines dat als het druk is en het twee uur kan duren tussen inchecken/bagedroppen dat het dan niet handig is om tot 40 minuten voor vertrek nog bagage te accepteren. Dan moet je die tijd ook oprekken, dan nog zul je als airline iets moeten regelen, maar je stuurt dan mensen niet nodeloos op pad naar een vliegtuig dat vertraagd moet worden.

Reizigers die thuis online inchecken trekken zelf alle verantwoordelijkheid om op tijd bij de gate te zijn naar zich toe. Vaak zonder zich dat te realiseren (want ja, wie leest die kleine lettertjes nou). En zullen dus zelf moeten anticiperen als Schiphol aankondigt dat het druk wordt op de dag van vertrek.

Schiphol doet het enigzins onhandig door de capaciteit in één keer zo te vergroten, maar het is m.i. te gemakkelijk om alle schuld daar neer te leggen.
So we just called him Fred
  zondag 23 april 2017 @ 15:57:09 #28
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170429397
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2017 14:28 schreef FredvZ het volgende:
Schiphol doet het enigzins onhandig door de capaciteit in één keer zo te vergroten, maar het is m.i. te gemakkelijk om alle schuld daar neer te leggen.
Jos Nijhuis zou z'n moeder nog verkopen voor een vluchtje extra op Schiphol.

Uiteindelijk is het een situatie gecreeerd door alle 3 (regering, Schiphol, airlines), maar sommige users doen alsof Schiphol hier het slachtoffer is.
pi_170446157
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
12s.gif Op zondag 23 april 2017 00:09 schreef flipsen het volgende:
*fap fap fap*

Je reinste vliegtuigporno :9~
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 00:20 schreef nattermann het volgende:
Wat een joekel :o
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 00:31 schreef Quattroporte47 het volgende:
Die A340-600 is ook zo belachelijk lang! Heerlijk!
Je kunt er een tijdje van genieten (tl:dr: t/m 20 mei komt deze lang dame elke dag naar Amsterdam):
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:53 schreef Iemand91 het volgende:
Etihad tijdelijk met Airbus A340 naar Schiphol

Dat wordt dus nog even genieten van deze beesten van toestellen.
Denk dat er heel wat spotters heel goed de bewegingen van A6-EHJ gaan volgen. :P

653511.jpg649805.jpg
Wordt dus nog even genieten, want het is maar de vraag of we ze dus weer zien na 20 mei omdat dus eind september uit de Etihad vloot worden gehaald.
Sowieso wel bijzonder; want wat Etihad hier nu doet door deze inzet is het aantal keren dat een A340-600 naar Schiphol kwam misschien wel verdubbeld; tot een anderhalf jaar geleden was de A340-600 maar een beperkt aantal keren ooit op Schiphol geweest.

En deze Silk Way 747-400F maakte afgelopen zaterdag een flink harde landing op Schiphol:

18121575_10212484807175849_3686421721921492991_o.jpg?oh=7ffce921813b64e2689279e7abb5157a&oe=5989BACE
Bron

34tbmhh.jpg
4vr91j.jpg
Bron

En op video:



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-04-2017 00:12:16 ]
  maandag 24 april 2017 @ 01:09:47 #30
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_170446821
Holy crap :X Microburst?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 24 april 2017 @ 08:34:24 #31
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170447734
Je mag van geluk spreken dat hij niet door zijn hoeven gaat.
pi_170448826
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 01:09 schreef flipsen het volgende:
Holy crap :X Microburst?
Niet goed te zijn omdat we stukje approach missen, maar het lijkt alsof er gewoon te laat / te weinig geflared wordt ;)

Hoe dan ook, goeie stuiter wel :D
pi_170453643
En dan te bedenken dat dit landingsgestel ontworpen is in de tijd zonder computers. Alles met potlood en papier.
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 17:42:22 #34
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170458236
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:03 schreef Quattroporte47 het volgende:
En dan te bedenken dat dit landingsgestel ontworpen is in de tijd zonder computers. Alles met potlood en papier.
Zo oud is een 747-8 474-400F nou ook weer niet ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door FredvZ op 24-04-2017 18:09:45 ]
So we just called him Fred
pi_170458510
Hier een filmpje van de landing van de Silkway.


Moet zeggen dat de de eerste foto van de Silkway toch wel een mooie is geworden :+
pi_170460274
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 17:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zo oud is een 747-8 474-400F nou ook weer niet ;)
Is het landingsgestel zoveel anders dan van de 747 classic?
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 22:05:02 #37
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170465110
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 19:17 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Is het landingsgestel zoveel anders dan van de 747 classic?
Jep, zie ook de Kalitta 747 classic kisten die buiten dienst moeten omdat er geen landingsgestel meer voor te vinden is.
So we just called him Fred
pi_170466133
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 22:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Jep, zie ook de Kalitta 747 classic kisten die buiten dienst moeten omdat er geen landingsgestel meer voor te vinden is.
Shit, als vliegtuigennoob moet ik ook niet gaan discussiëren hier :P, je hebt helemaal​ gelijk.
pi_170466309
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 22:42 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Shit, als vliegtuigennoob moet ik ook niet gaan discussiëren hier :P, je hebt helemaal​ gelijk.
Och, doordat jij het punt naar voren brengt (i.e. je opoffert en verbeterd wordt) leren andere vliegtuignoobs zoals ik er ook weer van. Bedankt! :s)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 24 april 2017 @ 23:00:55 #40
458965 G-Pier
Een beetje achter Lounge 3
pi_170466634
Tussen alle airportcodes zitten soms echte parels tussen. :') Voorbeeldje van tijdens het leren:
1padYN.gif
Place to be joe.
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 23:01:24 #41
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170466654
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 22:42 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Shit, als vliegtuigennoob moet ik ook niet gaan discussiëren hier :P, je hebt helemaal​ gelijk.
Juist wel. Heel leerzaam :P
So we just called him Fred
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 23:08:00 #42
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170466828
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:00 schreef G-Pier het volgende:
Tussen alle airportcodes zitten soms echte parels tussen. :') Voorbeeldje van tijdens het leren:
[ afbeelding ]
De Nederlandse wikipedia heeft het nog steeds over Rangoon... Wat dan wel weer in Myanmar ligt. (consequent zou het Birma moeten zijn).
De ICAO code is ook wel aardig: VYYY

SGN is ook wel een aardige, dat is het vliegveld van het vroegere Saigon, tegenwoordig bekend alsInternationale Luchthaven Tân Sơn Nhất. Die gek genoeg wél aangepast is in de Nederlandse wikipedia.
So we just called him Fred
  maandag 24 april 2017 @ 23:12:26 #43
458965 G-Pier
Een beetje achter Lounge 3
pi_170466969
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 23:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De Nederlandse wikipedia heeft het nog steeds over Rangoon... Wat dan wel weer in Myanmar ligt. (consequent zou het Birma moeten zijn).
De ICAO code is ook wel aardig: VYYY

SGN is ook wel een aardige, dat is het vliegveld van het vroegere Saigon, tegenwoordig bekend alsInternationale Luchthaven Tân Sơn Nhất. Die gek genoeg wél aangepast is in de Nederlandse wikipedia.
Waarom Malaga/AGP, Guangzhou/CAN én Toronto/YTO & YYZ moesten zijn zal mij nooit bekend worden. Gewoon stampen die 512 codes! :D
Place to be joe.
pi_170467402
quote:
5s.gif Op maandag 24 april 2017 23:12 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Waarom Malaga/AGP, Guangzhou/CAN én Toronto/YTO & YYZ moesten zijn zal mij nooit bekend worden. Gewoon stampen die 512 codes! :D
YYZ omdat Pearson eigenlijk in het (vroegere) plaatje Malton ligt en de morse code voor Malton YZ was (http://www.funtrivia.com/askft/Question130856.html, even naar beneden scrollen naar best answer)
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 23:35:05 #45
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170467511
quote:
5s.gif Op maandag 24 april 2017 23:12 schreef G-Pier het volgende:
Waarom Malaga/AGP
De originele naam is “Aeropuerto Gran de Picasso". Om toeristen beter van dienst te zijn is dat in 2011 omgedoopt naar Malaga - Costa del Sol
quote:
Guangzhou/CAN
Kanton (Canton in Engels)
quote:
Toronto/YTO & YYZ moesten zijn zal mij nooit bekend worden.
Dat is de "schuld" van de Chicago Conventie van 1944, toen is besloten dat alles in Canada met een Y ging beginnen. En voor de rest zijn de Canadezen niet erg creatief met het verzinnen van afkortingen. (en hebben ze dus in veel gevallen de morsecode overgenomen)

Dat wetende is toch knap dat iemand YQY met SYD kan verwarren.
So we just called him Fred
  maandag 24 april 2017 @ 23:35:29 #46
6941 APK
Factual, I think.
pi_170467522
quote:
5s.gif Op maandag 24 april 2017 23:12 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Waarom Malaga/AGP, Guangzhou/CAN én Toronto/YTO & YYZ moesten zijn zal mij nooit bekend worden. Gewoon stampen die 512 codes! :D
Heb het ook ooit gedaan.
Gewoon stomme ezelsbruggetjes proberen te bedenken en te visualiseren, zoals een Canadees in China of een ouderwetse videokaart in Malaga :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 24 april 2017 @ 23:37:19 #47
458965 G-Pier
Een beetje achter Lounge 3
pi_170467570
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:35 schreef APK het volgende:

[..]

Heb het ook ooit gedaan.
Gewoon stomme ezelsbruggetjes proberen te bedenken en te visualiseren, zoals een Canadees in China of een ouderwetse videokaart in Malaga :P
Ik heb gelukkig WRTS om mijzelf te overhoren. Het enige wat mij enigszins tegenstaat is de druk om voor deze toets minimaal 75% te halen mocht ik over willen naar het examenjaar.
Place to be joe.
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 23:43:50 #48
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170467704
Over Guangzhou gesproken, al een hele uitdaging om deze fonetisch dicht bij elkaar liggende steden uit elkaar te houden:

Quanzhou
Guangzhou
Changzhou
Ganzhou
Danzhou
Lanzhou
Hangzhou
Chenzhou
So we just called him Fred
  maandag 24 april 2017 @ 23:49:10 #49
458965 G-Pier
Een beetje achter Lounge 3
pi_170467838
Kan iemand mij dan Malabo -> SSG verklaren?
Place to be joe.
pi_170469688
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 23:43 schreef FredvZ het volgende:
Over Guangzhou gesproken, al een hele uitdaging om deze fonetisch dicht bij elkaar liggende steden uit elkaar te houden:

Quanzhou
Guangzhou
Changzhou
Ganzhou
Danzhou
Lanzhou
Hangzhou
Chenzhou
Veel Chinese codes zijn nog op de oude spelling gebaseerd en niet op het Pinyin dat in 1958 is geïntroduceerd, een paar voorbeelden;

PEK - Beijing, voorheen Peking
NKG - Nanjing, voorheen Nanking
CAN - Guangzhou, voorheen Canton
CKG - Chongqing, voorheen Chungking
TSN - Tanjin, voorheen Tientsin
CTU - Chengdu, voorheen Chengtu
TAO - Qingdao, voorheen Tsingtao
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')