Dat is bij de aankomst hal.... Daar kan je wel heel lang wachten als je je bagage wil incheckenquote:Op zaterdag 22 april 2017 13:36 schreef Iemand91 het volgende:
De rijen staan al tot buiten aan toe...
De laatste vlucht met een BWK (en dus ook de laatse 747-classic) bij KLM kwam op Schiphol aan op 3 december 2003 vanuit Calcutta en Delhi. Vlucht werd uitgevoerd door de 747-200 PH-BUN:quote:Op zaterdag 22 april 2017 02:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Lekker ouderwets met de boordwerktuigkundige
Artikel uit 2003 :
https://www.trouw.nl/home(...)wie-volgt-~abea795b/
De geldt toch voor elk pensioen? Van de ene op de andere werkdag loop je niet meer rond op de plek waar je je jaren hebt gewerkt.quote:Op zaterdag 22 april 2017 13:59 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien compleet irrationele gedachte, maar ik heb daar altijd een beetje apart idee bij dergelijke pensioneringen.
(en ditmaal heb ik het over personen, niet over toestellen )
Als piloot/BWK zijnde lijkt het me dat echt een abrupte stop.
Van de een op de andere dag zul je nooit meer voorin een toestel werken/bezig zijn.
Maar vaak als je 65 bent, niet als je jonger bent maar je baan eigenlijk niet meer bestaat.quote:Op zaterdag 22 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De geldt toch voor elk pensioen? Van de ene op de andere werkdag loop je niet meer rond op de plek waar je je jaren hebt gewerkt.
Das inderdaad wel bijzonder, maar is er dan wel sprake van "pensioen"? Er zullen toch wel vervangende werkzaamheden voor de mensen gevonden zijn?quote:Op zaterdag 22 april 2017 14:57 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar vaak als je 65 bent, niet als je jonger bent maar je baan eigenlijk niet meer bestaat.
Tenminste, zo las ik het.
Tot nu toe gaat het goedquote:Op zaterdag 22 april 2017 15:45 schreef FredvZ het volgende:
Rond deze tijd doet de SLM een nieuwe poging om met hun A340-300 de oceaan over te steken:
https://www.flightradar24.com/SLM993/d266e1c
De flaps lijken het inderdaad weer normaal te doen.quote:
Waren er ook BWK`s die naast BWK ook piloot waren ? Of later piloot werden ?quote:[b]Op
Dat zijn dus overigens de BKW's die je ziet.
Misschien compleet irrationele gedachte, maar ik heb daar altijd een beetje apart idee bij dergelijke pensioneringen.
(en ditmaal heb ik het over personen, niet over toestellen )
Als piloot/BWK zijnde lijkt het me dat echt een abrupte stop.
Van de een op de andere dag zul je nooit meer voorin een toestel werken/bezig zijn.
quote:8mm documentaire van Guus Oldenboom over de opleiding van de boordwerktuigkundige bij de KLM op Schiphol met o.a. shots van de cursus, een lesvlucht, controle van het vliegtuig en instructie voor vertrek. Tenslotte een vlucht met een DC-8 van Amsterdam naar Lissabon.
Daarom zeg ik ook dat het een irrationele gedachte is van mij.quote:Op zaterdag 22 april 2017 14:10 schreef FredvZ het volgende:
De geldt toch voor elk pensioen? Van de ene op de andere werkdag loop je niet meer rond op de plek waar je je jaren hebt gewerkt.
Nee, sorry, beetje beroerd neergezet. Maar bedoelde piloten, BWK's en cabin crew in het algemeen. Dat zijn toch net even beroepen die net even een wat andere levensstijl hebben.quote:Op zaterdag 22 april 2017 14:57 schreef LintuxCx het volgende:
Maar vaak als je 65 bent, niet als je jonger bent maar je baan eigenlijk niet meer bestaat.
Tenminste, zo las ik het.
Je lees inderdaad regelmatig verhalen dat ze het vliegen niet kunnen laten en elders weer in dienst komen. Maar op een gegeven moment houdt dat ook echt op, en dat geldt er weer het bovenstaande.quote:Op zaterdag 22 april 2017 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
Als piloot heb je natuurlijk je strepen verdiend en allang gezorgd voor een relaxed private jet baantje voor 2 vluchtjes per week ofzo.. Misschien wel met een eigen jet.. Volgens mij is er zat te 'klussen' in dat wereldje met tig duizend vlieguren op je naam.
Een aantal BWK's zijn over gegaan naar Martinair die toen nog met 4 747-200's vloog.quote:Op zaterdag 22 april 2017 16:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Waren er ook BWK`s die naast BWK ook piloot waren ? Of later piloot werden ?
Waarschijnlijk wel, maar ze hebben er schijt aan zo lijkt het.quote:Op zaterdag 22 april 2017 17:12 schreef Sunri5e het volgende:
Onbegrijpelijk trouwens die enorme drukte op Schiphol. Dit zie je toch ver van tevoren aankomen?
Het enige dat staat levert is de konmar. De rest moet door Schiphol geregeld worden. Is gewoon een commercieel bedrijf.quote:Op zaterdag 22 april 2017 18:03 schreef FredvZ het volgende:
Daarnaast levert dit voor de politiek ook een prikkel op om meer mensen beschikbaar te hebben rondom Schiphol.
Mijn oom is al een jaar of 25/30 steward bij de KLM en die mocht met pensioen, maar heeft gezegd ik blijf nog minstens 5 jaar. Die wil er nog niet aan denken om te stoppen.quote:Op zaterdag 22 april 2017 17:08 schreef Iemand91 het volgende:
Maar meer je levensstijl. Je hebt je hele carrière een onregelmatig leven geleid, vloog de wereld rond, hangt uren (bijna) te vervelen tijdens cruise en de hele circus om deze loopbaan.
Tuurlijk, afhankelijk van wat je na je pensioen gaat doen kun je nog steeds onregelmatig leven enzo, maar toch.
Maar bedoelde piloten, BWK's en cabin crew in het algemeen. Dat zijn toch net even beroepen die net even een wat andere levensstijl hebben
Die situatie heeft Schiphol bewust gecreerd:quote:Op zaterdag 22 april 2017 17:12 schreef Sunri5e het volgende:
Onbegrijpelijk trouwens die enorme drukte op Schiphol. Dit zie je toch ver van tevoren aankomen?
Bewust beleid dus, waarschijnlijk om de regering te chanteren om meer kmar beschikbaar te stellen. En tegen de tijd dat dat geregeld is, zullen ze hun eigen infra-problemen ook wel op orde hebben.quote:Volgens de KLM dreigt het spaak te lopen op het vliegveld. Schiphol heeft volgens de vervoerder besloten de beschikbare capaciteit tot 2020 in een keer vrij te geven, waardoor het aantal vliegbewegingen is gegroeid met 500.000 per jaar. Omdat de infrastructuur van de luchthaven hier niet op berekend is, ontstaan er volgens KLM deze zomer, net als vorig jaar, grote verstoringen op Schiphol. KLM zegt als grootste gebruiker van Schiphol veel last te ondervinden van deze 'ongebalanceerde aanpak'.
Volgens de KLM moet, naast het inzetten van extra marechaussee, onder meer het bagage afhandelingssysteem dringend worden verbeterd en uitgebreid. Het systeem is nu niet berekend op de verwachtte hoeveelheid bagage. Daarnaast is de capaciteit van de taxibanen volgens de KLM lager dan de vraag, dit leidt tot wachttijden aan de gate met vertragingen tot gevolg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |