De regionale treinen in Frankrijk heten "TER" (Transport Express Régional) en worden grotendeels gefinancierd en georganiseerd door de Franse regio's. De exploitatie gebeurt echter door de Franse staatsspoorwegen, SNCF.quote:Op donderdag 27 april 2017 18:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zijn er mensen hier met kennis van het Franse Spoorwegennet?
Wat is de goedkoopste manier om te reizen in Nord-pas de calais we zouden van Rijsel (Lille) naar Duinkerke willen gaan. Rijden er lokale treinen?
Arras lijkt me ook de moeite.
Maandag terug hoorde ik ook ja, maar dat zou erg laat gaan worden?quote:Op donderdag 27 april 2017 19:42 schreef greavy het volgende:
Maandag terug is de planning. Vandaag geheel volgens dienstregeling om 9:32 vertrokken uit Apeldoorn.
Niet dat Duitsland er wat van gemerkt heeft verder, maar okeequote:
Als het goed is vertrekken ze ergens in de ochtend, tijden weet ik niet.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maandag terug hoorde ik ook ja, maar dat zou erg laat gaan worden?
Super!quote:Op donderdag 27 april 2017 20:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
De regionale treinen in Frankrijk heten "TER" (Transport Express Régional) en worden grotendeels gefinancierd en georganiseerd door de Franse regio's. De exploitatie gebeurt echter door de Franse staatsspoorwegen, SNCF.
Als je een systeem verwacht zoals in Duitsland kom je van een koude kermis thuis: er is geen sprake van een klokvaste of zelfs maar symmetrische dienstregeling, op één lijn zitten er soms gaten van vele uren, een deel van de TER-"treinen" zijn in werkelijkheid bussen, en de dienstregeling houdt er soms al erg vroeg mee op (rond 8 uur 's avonds).
Of je goedkoop kunt reizen hangt ook weer af van de regio waar je reist. Sommige regio's investeren vrij veel in de TER-diensten waar zij verantwoordelijk voor zijn, andere regio's vinden dat wat minder belangrijk.
Voor Nord-Pas de Calais kun je terecht op hun website, voor informatie over dienstregelingen, tarieven en aanbiedingen. Zo is er de Pass régional Grand TER waarmee je 's weekends, op feestdagen en tijdens de Franse schoolvakanties redelijk wat korting krijgt op TER-tickets. Daarnaast is er een actie in de maand mei met treinkaartjes voor ¤ 2 tot ¤ 10.
Je kunt ook kijken naar het langeafstandsverkeer (TGV, Intercités), en je kunt kijken naar reizen met de bus. Het busvervoer over langere afstanden is geliberaliseerd, o.a. Flixbus en Ouibus zijn hierop ingesprongen.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Super!
bedankt voor de informatie. denk toch dat ik ga nadenken over mijn trip
De loc staat namelijk ook bij de fotodag genoemd, en die duurt tot 17u maandag: http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/veranstaltungen/fototag.phpquote:Op donderdag 27 april 2017 20:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Als het goed is vertrekken ze ergens in de ochtend, tijden weet ik niet.
Tijd om alle overwegen op te heffenquote:Op vrijdag 28 april 2017 07:45 schreef Bitlord het volgende:
Deze VIRM (en baanvak) is voorlopig even uit de roulatie:
http://www.bndestem.nl/ro(...)vlissingen~a0a2fd6d/
Of conflictvrij plannen. Geen treinen meer als er wegverkeer gepland staat. Ik zie Prorail er voor aan.quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tijd om alle overwegen op te heffen
Mijn fout, dinsdagochtend is de terugreis pas voorzien. Had het wel goed doorgekregen, maar de info maar half gelezen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 05:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
De loc staat namelijk ook bij de fotodag genoemd, en die duurt tot 17u maandag: http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/veranstaltungen/fototag.php
Dat klinkt wel heel erg efficiënt. Denk niet dat iemand bij het materieelonderhoud en/of -planning daar op kan komen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 09:12 schreef Peterselieman het volgende:
Als alleen de kopbak van de 8624 beschadigd is geraakt zou je het stel vrij snel weer de baan op kunnen krijgen door een reservekopbak te gebruiken
Zou je niet gewoon eerst het onderzoek afwachten?quote:Op vrijdag 28 april 2017 10:27 schreef FredvZ het volgende:
Je zou van de chauffeur van zo'n convoi exceptionel toch wel verwachten dat hij weet hoe lang zijn combinatie is en hoe hij veilig een overweg moet passeren
Zal wel een overweg zijn met een oplegger bordje wat je hoogte moet zijn, hoogte onvoldoende vast komen zitten enzulksquote:Op vrijdag 28 april 2017 10:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel erg efficiënt. Denk niet dat iemand bij het materieelonderhoud en/of -planning daar op kan komen.
[ afbeelding ]
Je zou van de chauffeur van zo'n convoi exceptionel toch wel verwachten dat hij weet hoe lang zijn combinatie is en hoe hij veilig een overweg moet passeren
Vlakker en overzichtelijker dan dit krijg je ze niet:quote:Op vrijdag 28 april 2017 10:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Zal wel een overweg zijn met een oplegger bordje wat je hoogte moet zijn, hoogte onvoldoende vast komen zitten enzulks
Wel met twee dobbelstenen dan hèquote:Op vrijdag 28 april 2017 08:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ja, en op de vrijdag in de meivakantie, de rustigste dag van het jaar, dan ineens wel tien bakken naar Enschede Materieel planning met de dobbelsteen
Is wel vaker gebeurd bij beschadigde kopbakken. Na herstel wordt de kopbak teruggewisseld.quote:Op vrijdag 28 april 2017 10:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel erg efficiënt. Denk niet dat iemand bij het materieelonderhoud en/of -planning daar op kan komen.
Blijft idd speculatiequote:Op vrijdag 28 april 2017 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou je niet gewoon eerst het onderzoek afwachten?
Dat hoeft natuurlijk alleen als je daadwerkelijk met een uitzonderlijke lading onderweg bent. Daar lijkt het hier niet op: ik zie een lege dieplader op de foto. Wellicht was deze onderweg om een bijzondere lading op te halen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 10:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De inrichting ter plaatse is enigszins onhandig, maar de verkeerssituatie is de afgelopen jaren niet veranderd én bij een convoi excetionel is het op zijn minst een goed gebruik (zo niet verplicht) dat de chauffeur vooraf de route bestudeerd,
En NS vanaf 15:00?quote:Op vrijdag 28 april 2017 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
De inschatting van ProRail is nu dat er morgen vanaf 12.00 uur weer treinen kunnen rijden tussen Bergen op Zoom en Roosendaal
quote:Het ongeval gebeurde rond 07.00 uur. De chauffeur van de vrachtwagen is kort voor het ongeval bezig om zijn voertuig vooruit de parallelweg op te draaien die langs de spoorlijn loopt. Omdat dit niet in een keer lukt, moet de bestuurder meerdere malen heen en weer rijden. De bocht blijkt te krap om de draai goed te kunnen maken en de chauffeur rijdt vervolgens opnieuw achteruit de spoorwegovergang over. Op dat moment gaan de bellen rinkelen en de spoorbomen naar beneden.
Enorme klap
De chauffeur probeert snel zijn vrachtwagen vooruit van de overgang af te krijgen. Deze valt echter stil en komt niet meer van z’n plaats. Om zichzelf te redden spring de chauffeur uit de cabine en tracht de aandacht te trekken van de conductrice op de trein. Deze heeft door dat er iets op het spoor gaande is en heeft de snelheid al teruggebracht. Vervolgens gaat de trein vol in de remmen maar een botsing is niet meer te voorkomen. Met een enorme klap komt de trein tot stilstand tegen de vrachtwagen.
Nog knapper dat de conductrice de chauffeur kon zien via een raam aan de zijkant van de treinquote:Op vrijdag 28 april 2017 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
Knap dat de conductrice de snelheid teruggebracht heeft en niet de machinist
Zie je wel!quote:Op vrijdag 28 april 2017 14:01 schreef Peterselieman het volgende:
Knap dat de conductrice de snelheid teruggebracht heeft en niet de machinist
Puur toeval, want volgens hun onderzoek is het altijd rustig in de treinquote:Op vrijdag 28 april 2017 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jee, een rustige trein. Dus daar zijn de roodhemden weer. Om aan te tonen dat er toch nooit iemand in de trein zit.
Eigenlijk was er hier naar op zoek, vond het wel gaaf (als in: dat zijn handige jongens, al vroeg gevoel voor techniek) klinken toen ik het op de radio hoorde, maar zag toen dat het wel vaker gebeurd:quote:Niedersachsen will bei emissionsfreiem Nahverkehr Vorbild sein. Statt Diesel-Loks sollen Züge mit Wasserstoff unterwegs sein. Zwei „Coradia iLint“-Züge mit Wasserstoffantrieb des Unternehmens Alstom sollen ab Anfang 2018 zwischen Buxtehude und Cuxhaven fahren. Die Industrie hofft auf einen Durchbruch.
Ze mikken nu op maandag 1 mei 05.00 uur dat het spoor weer beschikbaar is.quote:
Kortom, probeer het donderdag 4 mei rond de middag nogeens. Ze hebben gewoon geen idee waar ze mee bezig zijn of hoe lang het duurt wat ze aan het doen zijn. Ook al is het pas de tachtigduizendste keer dat ze X meter spoor met ballast, Y stroompalen en een overweg moeten vervangen. Welkom bij Kleurplatencentrum Prorail.quote:Op vrijdag 28 april 2017 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze mikken nu op maandag 1 mei 05.00 uur dat het spoor weer beschikbaar is.
quote:Op vrijdag 28 april 2017 20:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.facebook.com/(...)os/1276629052432417/
Met welk doel?quote:De BR 101 in Rheingold kleuren. Deze lok gaat 3 jaar lang rondrijden in Duitsland met reguliere treinen. Het is een initiatief van de W13 groep.
Jezus, hoeveel azijn heb je vandaag wel niet gezopen?quote:
Het staat er, vind ik, alsof je "jezus, waarom zou je zoiets doms doen?" probeert te zeggenquote:
Omdat 't kan. Omdat het variatie brengt. Omdat het goed is voor je eigen naam/marketing. En meer zulks.quote:Op vrijdag 28 april 2017 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik mis het gewoon een beetje. Je gaat ook niet een Ford Focus in de kleuren van de General Lee spuiten en doen alsof het iets geweldigs is, toch?
Nou, daar heb je ook best een beetje gelijk inquote:Op vrijdag 28 april 2017 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het staat er, vind ik, alsof je "jezus, waarom zou je zoiets doms doen?" probeert te zeggen
Beter crasht dat ding morgen..quote:Op vrijdag 28 april 2017 20:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.facebook.com/(...)os/1276629052432417/
Oh, okeequote:Op vrijdag 28 april 2017 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat 't kan. Omdat het variatie brengt. Omdat het goed is voor je eigen naam/marketing. En meer zulks.
Las op Somda ( ) dat de kopbak weggetakeld moet wordenquote:Op vrijdag 28 april 2017 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze mikken nu op maandag 1 mei 05.00 uur dat het spoor weer beschikbaar is.
Dat zou best kunnen, maar dan zou je die bak denk ik sowieso los moeten koppelen van de rest van het stelquote:Op vrijdag 28 april 2017 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Las op Somda ( ) dat de kopbak weggetakeld moet worden
Kan dat niet op een soort microwieltjes heel langzaam?
Ik ken rolbokken niet, vandaar een plaatj0nsquote:Op vrijdag 28 april 2017 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, rolbokken, dat zeg ik. Worden in Oostenrijk nog weleens gebruikt om normaalsporige wagens over smalspoorlijnen te vervoeren
Siemens gebruikt ook zoiets om de Vectrons die ze voor VR aan het bouwen zijn te vervoeren.quote:Op vrijdag 28 april 2017 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, rolbokken, dat zeg ik. Worden in Oostenrijk nog weleens gebruikt om normaalsporige wagens over smalspoorlijnen te vervoeren
Je doelt waarschijnlijk op een asbreuklorriequote:
Vast wel VR is 1,524 m spoor, ook weer net een paar cm te breedquote:Op vrijdag 28 april 2017 21:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Siemens gebruikt ook zoiets om de Vectrons die ze voor VR aan het bouwen zijn te vervoeren.
Ziet er ook uit als een goede optie.quote:Op vrijdag 28 april 2017 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je doelt waarschijnlijk op een asbreuklorrie
Andere optie is een nooddraaistel, maar dat lijkt hier dus niet mogelijk te zijn
Wat plaatj0ns zijn hier te vinden: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1411281&lang=1quote:Op vrijdag 28 april 2017 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vast wel VR is 1,524 m spoor, ook weer net een paar cm te breed
Die lag dus toch niet zo dwars als eerst gedachtquote:Op vrijdag 28 april 2017 22:35 schreef b2py het volgende:
De trein te Wouw is op eigen kracht weggereden
quote:Nu de trein weggesleept
is,blijkt de schade groot.Rails zijn
verbogen,85 dwarsliggers zijn kapot en
een overweg is zwaar beschadigd.ProRail
hoopt dat er maandag om 05.00 uur weer
treinen kunnen rijden.
Moet je wel willen natuurlijk...quote:Op vrijdag 28 april 2017 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Klinkt mij niet als "schade is groot"
85 dwarsliggers is hooguit 50 meter. Nou, zal er 100 meter rails verbogen zijn. Dat is eerder uren dan dagen werk.
Het meeste werk zal denk ik zitten in het herstellen van de overweg:quote:Op vrijdag 28 april 2017 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Klinkt mij niet als "schade is groot"
85 dwarsliggers is hooguit 50 meter. Nou, zal er 100 meter rails verbogen zijn. Dat is eerder uren dan dagen werk.
quote:ArcticWolf schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:21:
Harmelen overwegen repareren is een pain in the ass, dat duurt sowieso langer dan 24u. Spoorstaaf eruit snijden duurt een paar uur, goten schoonmaken, daarna de harmelen stellen of floor liften (als de plaat zelf niet is beschadigd), duurt een paar uur en daarna weer injecteren, wachten tot het deels is uitgehard en dan de spoorstaaf inbrengen en stellen, primer erop, daarna warm stoken + gieten (weer uren verder).
Er zullen altijd een paar calamiteitendienst draaien.quote:Op vrijdag 28 april 2017 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, geen idee. Misschien hebben alle bevoegde poppetjes wel meivakantie. Dan staat alles stil natuurlijk.
Het vervangen van een spoorstaaf in een Harmelenoverweg kost je 10 uur, de andere zaken weet ik niet exact maar 24 uur is wat aan de hoge kant denk ik. Ze zullen wel moeite hebben met het verkrijgen van machines etcquote:Op zaterdag 29 april 2017 00:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het meeste werk zal denk ik zitten in het herstellen van de overweg:
[..]
geplande vertrektijd vanaf je instapstation voor 04:00quote:Op zaterdag 29 april 2017 14:42 schreef Piles het volgende:
Het is een dagretour, dat geldt tot 4.00 uur 's nachts toch (instaptijd)?
Zo bedoelde ik 'm inderdaad, instaptijd beetje ongelukkige termquote:Op zaterdag 29 april 2017 14:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
geplande vertrektijd vanaf je instapstation voor 04:00
Ik verwacht bovendien dat je daarna ook nog het nodige testwerk moet verrichten voor wat betreft de beveiliging. Immers maakt de railstaaf onderdeel uit van de treinbeveiliging (spoorstroomloop). Geen idee wat er verder bij komt kijken. Maar ik kan me niet voorstellen dat Prorail zonder uitgebreide testen het spul weer in bedrijf stelt.quote:Op zaterdag 29 april 2017 00:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het meeste werk zal denk ik zitten in het herstellen van de overweg:
[..]
Ja kom ff bier brengen plz. Heb de bus gemistquote:Op zaterdag 29 april 2017 19:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Leuk met Fles gechilled in Zwolle vandaag!
Harmelen heeft geen overweg.quote:Op zaterdag 29 april 2017 06:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Het vervangen van een spoorstaaf in een Harmelenoverweg kost je 10 uur,
Fijn, dank je welquote:Op zaterdag 29 april 2017 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja kom ff bier brengen plz. Heb de bus gemist
Kleine moeite. Ik moest er alleen een trap voor af en op, verder ging het vanzelfquote:
Best wel in een soort natuurlijke habitat, met die flats op de achtergrond.quote:Op zaterdag 29 april 2017 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fijne mensen zijn fijn
Nee.quote:Op zaterdag 29 april 2017 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Lief doen. Is jouw vinexunit al klaar?
Hahahaha, ja klopt TokkieBasquote:Op zaterdag 29 april 2017 22:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Best wel in een soort natuurlijke habitat, met die flats op de achtergrond.
Is dat je eerste brommer nog?quote:
Je woont niet voor niets in een Vogelaarwijkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |