Dat zou best kunnen, maar dan zou je die bak denk ik sowieso los moeten koppelen van de rest van het stelquote:Op vrijdag 28 april 2017 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Las op Somda ( ) dat de kopbak weggetakeld moet worden
Kan dat niet op een soort microwieltjes heel langzaam?
Ik ken rolbokken niet, vandaar een plaatj0nsquote:Op vrijdag 28 april 2017 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, rolbokken, dat zeg ik. Worden in Oostenrijk nog weleens gebruikt om normaalsporige wagens over smalspoorlijnen te vervoeren
Siemens gebruikt ook zoiets om de Vectrons die ze voor VR aan het bouwen zijn te vervoeren.quote:Op vrijdag 28 april 2017 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, rolbokken, dat zeg ik. Worden in Oostenrijk nog weleens gebruikt om normaalsporige wagens over smalspoorlijnen te vervoeren
Je doelt waarschijnlijk op een asbreuklorriequote:
Vast wel VR is 1,524 m spoor, ook weer net een paar cm te breedquote:Op vrijdag 28 april 2017 21:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Siemens gebruikt ook zoiets om de Vectrons die ze voor VR aan het bouwen zijn te vervoeren.
Ziet er ook uit als een goede optie.quote:Op vrijdag 28 april 2017 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je doelt waarschijnlijk op een asbreuklorrie
Andere optie is een nooddraaistel, maar dat lijkt hier dus niet mogelijk te zijn
Wat plaatj0ns zijn hier te vinden: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1411281&lang=1quote:Op vrijdag 28 april 2017 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vast wel VR is 1,524 m spoor, ook weer net een paar cm te breed
Die lag dus toch niet zo dwars als eerst gedachtquote:Op vrijdag 28 april 2017 22:35 schreef b2py het volgende:
De trein te Wouw is op eigen kracht weggereden
quote:Nu de trein weggesleept
is,blijkt de schade groot.Rails zijn
verbogen,85 dwarsliggers zijn kapot en
een overweg is zwaar beschadigd.ProRail
hoopt dat er maandag om 05.00 uur weer
treinen kunnen rijden.
Moet je wel willen natuurlijk...quote:Op vrijdag 28 april 2017 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Klinkt mij niet als "schade is groot"
85 dwarsliggers is hooguit 50 meter. Nou, zal er 100 meter rails verbogen zijn. Dat is eerder uren dan dagen werk.
Het meeste werk zal denk ik zitten in het herstellen van de overweg:quote:Op vrijdag 28 april 2017 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Klinkt mij niet als "schade is groot"
85 dwarsliggers is hooguit 50 meter. Nou, zal er 100 meter rails verbogen zijn. Dat is eerder uren dan dagen werk.
quote:ArcticWolf schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:21:
Harmelen overwegen repareren is een pain in the ass, dat duurt sowieso langer dan 24u. Spoorstaaf eruit snijden duurt een paar uur, goten schoonmaken, daarna de harmelen stellen of floor liften (als de plaat zelf niet is beschadigd), duurt een paar uur en daarna weer injecteren, wachten tot het deels is uitgehard en dan de spoorstaaf inbrengen en stellen, primer erop, daarna warm stoken + gieten (weer uren verder).
Er zullen altijd een paar calamiteitendienst draaien.quote:Op vrijdag 28 april 2017 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, geen idee. Misschien hebben alle bevoegde poppetjes wel meivakantie. Dan staat alles stil natuurlijk.
Het vervangen van een spoorstaaf in een Harmelenoverweg kost je 10 uur, de andere zaken weet ik niet exact maar 24 uur is wat aan de hoge kant denk ik. Ze zullen wel moeite hebben met het verkrijgen van machines etcquote:Op zaterdag 29 april 2017 00:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het meeste werk zal denk ik zitten in het herstellen van de overweg:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |