ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Heeft iemand enig idee wanneer het emplacement van Zwolle op de schop gaat om gelijktijdig vertrek naar Herfte, Heino en Wijhe mogelijk te maken? Ik dacht dat dat deze zomer zou gebeuren maar ik kan er niks meer over vinden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 22 april 2017 12:09 schreef dennistd het volgende: Heeft iemand enig idee wanneer het emplacement van Zwolle op de schop gaat om gelijktijdig vertrek naar Herfte, Heino en Wijhe mogelijk te maken? Ik dacht dat dat deze zomer zou gebeuren maar ik kan er niks meer over vinden.
Is in elk geval uitgesteld, wanneer het dan wel wordt uitgevoerd weet ik ook niet.
Leuk die werkzaamheden bij Gouda, mag ik vanavond beginnen met een ctje van Den Haag naar Eindhoven
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op zaterdag 22 april 2017 18:05 schreef renwan het volgende: Leuk die werkzaamheden bij Gouda, mag ik vanavond beginnen met een ctje van Den Haag naar Eindhoven
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
nee nee je krijgt gewoon een paar slagen Dordt in de plaats
Oh best, begin pas om half 11 en wens mijn collega dan veel succes met het nachtnet in zijn eentje
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
ga je via Rotterdam? Dan moet je ff zwaaien want heb nacht rangeren
Ik ga met de 1100 om 22:47 weg uit Den Haag, zal even zwaaien
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
AFGELAST. Treinstel 766 staat 'opgesloten' in Onnen (er zijn werkzaamheden aan het spoor) en mag daar van de inspectie niet worden weggesleept omdat er iets aan de hand is met de concessie van de vervoerder die dat zou doen. Het is goed dat de ILT over ons aller veiligheid waakt.
Op zaterdag 22 april 2017 20:33 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat lijkt mij juist niet wenselijk. Als je iets bij IKEA bestelt en ze gaan failliet is het ook niet hun zorg om het aan Leen Bakker over te dragen.
Dit is IKEA die zegt jou een bank te verkopen en te bezorgen, maar vervolgens blijkt IKEA niet de juiste vrachtwagen te hebben om je bank te vervoeren.
Of een airline die jouw een reis verkoopt van Amsterdam naar New York en vervolgens geen papieren blijkt te hebben om te mogen vertrekken vanaf Amsterdam.
Op zaterdag 22 april 2017 20:28 schreef FredvZ het volgende: Ze laten zich wel makkelijk uit het veld slaan, lijkt het. Als de vervoerder niet zelf mag rijden moet hij maar voor een oplossing zorgen toch?
Locon, DBC, RailExperts willen echt wel hun even vanuit Onnen naar Leeuwarden slepen hoor. Hoewel, DBC huurt nu Locon in voor de trein Onnen-Kijfhoek en Kijfhoek-Onnen tussen Onnen-Zwolle vv te slepen alwaar DBC E-lok hem weer overneemt omdat DBC niet genoeg locs heeft vanwege alle NS-overbrengingen.
Dit is IKEA die zegt jou een bank te verkopen en te bezorgen, maar vervolgens blijkt IKEA niet de juiste vrachtwagen te hebben om je bank te vervoeren.
Of een airline die jouw een reis verkoopt van Amsterdam naar New York en vervolgens geen papieren blijkt te hebben om te mogen vertrekken vanaf Amsterdam.
mja, je zit met veiligheidsattesten en verzekeringen. Het kan zomaar zijn dat Stichting Mat'54 onder de vlag van HSL Logistik reed, omdat het hebben van een eigen vervoerdersvergunning duur is en een berg papierwerk oplevert. Omdat HSL niet meer in Nederland mag rijden vormt dat nu een probleem.
Dat los je niet zomaar op, ook niet als het stel vanuit Onnen naar Leeuwarden gesleept wordt.
mja, je zit met veiligheidsattesten en verzekeringen. Het kan zomaar zijn dat Stichting Mat'54 onder de vlag van HSL Logistik reed, omdat het hebben van een eigen vervoerdersvergunning duur is en een berg papierwerk oplevert. Omdat HSL niet meer in Nederland mag rijden vormt dat nu een probleem.
Dat los je niet zomaar op, ook niet als het stel vanuit Onnen naar Leeuwarden gesleept wordt.
Dat snap ik, maar dat staat niet in het bericht. In het bericht staat dat het de rit niet door kan gaan omdat het niet gesleept mag worden. Over het rijden op eigen kracht staat niets in het bericht.
Dat snap ik, maar dat staat niet in het bericht. In het bericht staat dat het de rit niet door kan gaan omdat het niet gesleept mag worden. Over het rijden op eigen kracht staat niets in het bericht.
klopt, maar het is niet uitgesloten dat het iets in die richting is.
Snelste route van de Veluwe naar Brabant vanavond via... Amsterdam Centraal. Ach je ziet nog eens iets van het land.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik zit te kijken om per RE (is goedkoper, toch?) naar berlijn te gaan aangezien op korte termijn kaartjes kopen bij DB nogal duur is.. maar welk kaartje kan ik dan het beste kopen voor 2 personen?
hmm, er is een gast die 's nachts in Hurdegaryp gaat filmen hoe de treinen van en naar Onnen vervoerd worden. Deze is wel bijzonder, omdat de VIRM over het zuidelijke (afbuigende) spoor gaat en dus max 80 mag rijden ipv 100 km/h op het noordelijke spoor dat het doorgaande spoor is.
Op zaterdag 22 april 2017 22:38 schreef Xetran het volgende: Ik zit te kijken om per RE (is goedkoper, toch?) naar berlijn te gaan aangezien op korte termijn kaartjes kopen bij DB nogal duur is.. maar welk kaartje kan ik dan het beste kopen voor 2 personen?
Doordeweeks: Quer durchs Land ticket (geldig vanaf 9:00) Weekend: Schönes Wochenende Ticket
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Zeven treinen gezien vandaag en welgeteld 1 controle. Amsterdam-Breda had ik zelfs in een niet afgesloten cabine kunnen zitten maar daar kwam ik pas net voor Breda achter .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 22 april 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende: hmm, er is een gast die 's nachts in Hurdegaryp gaat filmen hoe de treinen van en naar Onnen vervoerd worden. Deze is wel bijzonder, omdat de VIRM over het zuidelijke (afbuigende) spoor gaat en dus max 80 mag rijden ipv 100 km/h op het noordelijke spoor dat het doorgaande spoor is.
Spotters worden door mij altijd getrakteerd met een tyfoontest.
mijn mooiste was in dordt toen er 1 stond te wachten op een stoomtrein en ik een sgm pal voor zijn neus parkeerde waardoor hij halsoverkop zijn tripod moest verplaatsen en toen ie klaar was ging ik weer rijden waardoor hij weer terug kon rennen naar zijn oorspronkelijke stek
Even een vraagje. Deze zomer gaan we weer op kamp. Er moeten dan ongeveer 7 jongeren (15-17 jr) en een begeleider van Meppel naar een plaatsje in de buurt van Leuven. Naast een groep met de auto. Een van de opties is om dat met de trein te doen. In Nederland hebben we nu het groepsticket waarmee dat goedkoop kan. Maar weten jullie of er in België ook iets dergelijks bestaat?
Op zondag 23 april 2017 12:16 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja dat bestaat ook in België. Voor de mogelijkheden kan je het beste contact opnemen met NMBS.
De Belgen hebben zoveel verschillende vervoersmogelijkheden en zelfs aparte dingen voor scouts dat het me zou verbazen als het allemaal online zou staan.
Op zondag 23 april 2017 12:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: De Belgen hebben zoveel verschillende vervoersmogelijkheden en zelfs aparte dingen voor scouts dat het me zou verbazen als het allemaal online zou staan.
Als ze dat ook voor Nederlandse Scouts hebben is het de moeite om even te informeren daar .
Met het Schönes Wochenende ticket door Duitsland hebben we best vaak gedaan, die snap ik wel maar die malle Belgen
Ik moet over 3 weken de trein pakken van Brno naar Praag. Zijn de Railjet en/of Eurocity berucht om dikke vertragingen, ze starten respectievelijk uit Graz en Budapest?!
oeps, pantograaf stond nog omhoog tijdens het draaien?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
23 April 2017 - Vandaag kwam CrossRail met een GTS Piacenza-Moerdijk-shuttle uit het Italiaanse Piacenza naar de Moerdijk. Gezien ik deze bediening nog niet had, ben ik even wezen kijken, en doordat de zon er niet door leek te komen eens een andere plek gezocht. Hier passeert de fraaie trein de 2 fotografen ter hoogte van de Moerdijkbrug opweg naar de Moerdijk. De oplettende kijker ziet op de achtergrond de DBC Wolfurt-shuttle naar Moerdijk rijden, die in Lage Zwaluwe gecombineerd werd met de Segrate-shuttle en ook naar Moerdijk kwam. DB mocht echter eerst de Segrate-shuttle plaatsen, waardoor ik het plaatsen van Crossrail bij CCT niet meer heb afgewacht..
23 April 2017 - Vandaag kwam CrossRail met een Piacenza-Moerdijk-shuttle uit het Italiaanse Piacenza naar de Moerdijk. Gezien ik deze bediening nog niet had, ben ik even wezen kijken. Nadat de trein op het emplacement gearriveerd was, werd er langdurig gewacht om naar de CCT te gaan. DB had echter met de Segrate-shuttle voorrang, dus moest CrossRail enige tijd wachten.
Op zondag 23 april 2017 14:02 schreef MCH het volgende: Ik moet over 3 weken de trein pakken van Brno naar Praag. Zijn de Railjet en/of Eurocity berucht om dikke vertragingen, ze starten respectievelijk uit Graz en Budapest?!
Geen last van gehad, feli James!!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Van mij zouden de treinen af en toe wel wat sneller mogen rijden. Het is niet leuk als je tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht onderweg bent en je wordt ingehaald door auto's op de naastgelegen A2
Op zondag 23 april 2017 21:02 schreef James1988 het volgende: Van mij zouden de treinen af en toe wel wat sneller mogen rijden. Het is niet leuk als je tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht onderweg bent en je wordt ingehaald door auto's op de naastgelegen A2
Op zondag 23 april 2017 21:02 schreef James1988 het volgende: Van mij zouden de treinen af en toe wel wat sneller mogen rijden. Het is niet leuk als je tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht onderweg bent en je wordt ingehaald door auto's op de naastgelegen A2
Met SLeT was het tijdens de proef met ERTMS af en toe zo dat de sprinters tussen Bijlmer en Utrecht de IC's inhaalden, omdat die stellen op het binnenspoor 160 km/h reden en de IC's op het buitenspoor 140 km/h.
Was het vandaag eigenlijk druk op. De IC's Utrecht-Schiphol? Gezien ook alle reizigers Utrecht-Amsterdam, Utrecht-Rotterdam en Utrecht-Den Haag ermee moesten reizen?
Op zaterdag 22 april 2017 12:09 schreef dennistd het volgende: Heeft iemand enig idee wanneer het emplacement van Zwolle op de schop gaat om gelijktijdig vertrek naar Herfte, Heino en Wijhe mogelijk te maken? Ik dacht dat dat deze zomer zou gebeuren maar ik kan er niks meer over vinden.
Is uitgesteld met minstens zes maanden, omdat niemand het werk binnen de beschikbare buitendienststellingsuren kon doen. Zwolle - Kampen elektrificatie gaat wel door deze zomer.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Is uitgesteld met minstens zes maanden, omdat niemand het werk binnen de beschikbare buitendienststellingsuren kon doen. Zwolle - Kampen elektrificatie gaat wel door deze zomer.
Heeft dat ook nog gevolgen voor de sneltreinen die Syntus wil gaan inzetten dan? Daarvoor moet immers ook spoor 9 een kopspoor worden en over de andere helft een perron aan spoor 8 gebouwd worden. En ook de snelheid van in-/uitrijden van het station en de gelijktijdigheden lijken me daarop wel van invloed...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Trein niet ontspoord, geen gewonden. Wel een paar bovenleidingsportalen gesneuveld.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
In Deurne is een goederentrein op een graafmachine gebotst.Gewonden zijn er niet,maar de ravage is groot.Volgens Omroep Brabant sloeg de graafmachine af op een overgang.De bestuurder sprong er op tijd uit.De graafmachine werd een stuk meegesleurd en beukte stroompalen omver.Het treinverkeer tussen Helmond en Venlo is stilgelegd.De NS denkt dat de storing de hele dag duurt.
Er zit er eentje ons te trollen. Want het gaat nou wel over stroompalen, maar zijn het niet stroommasten, stroomportalen, spanningspalen, spanningsmasten of spanningsportalen?
Op zondag 23 april 2017 21:02 schreef James1988 het volgende: Van mij zouden de treinen af en toe wel wat sneller mogen rijden. Het is niet leuk als je tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht onderweg bent en je wordt ingehaald door auto's op de naastgelegen A2
Op de A16 word je met de auto keihard voorbijgepwnd door de Thalys.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 24 april 2017 11:36 schreef Cultuur058 het volgende: Bekend verhaal.. Ik had ooit een Peug 306 break (1.9 diesel). Die reed ook met speels gemak treinen zoek.
Heeft dat ook nog gevolgen voor de sneltreinen die Syntus wil gaan inzetten dan? Daarvoor moet immers ook spoor 9 een kopspoor worden en over de andere helft een perron aan spoor 8 gebouwd worden. En ook de snelheid van in-/uitrijden van het station en de gelijktijdigheden lijken me daarop wel van invloed...
Waarschijnlijk gaan die dus ook later rijden.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op maandag 24 april 2017 12:35 schreef Peterselieman het volgende: opvallend. Onder een link waar je een mobiele site zou verwachten heeft Arriva een viewer verstopt waar je de voertuigen van Arriva kunt volgen
Op maandag 24 april 2017 21:59 schreef dennistd het volgende: Aardig misse boel dan... Een paar portalen en wat draad moet toch sneller te fixen zijn, of is het spoor zelf ook beschadigd?
Teuge was ook een paar portalen, was ook meerdere dagen..
Op maandag 24 april 2017 21:59 schreef dennistd het volgende: Aardig misse boel dan... Een paar portalen en wat draad moet toch sneller te fixen zijn, of is het spoor zelf ook beschadigd?
Dit schrijft ProRail op hun site:
quote:
Niet drie maar zes bovenleidingsportalen moeten totaal worden vervangen. Daarnaast moeten we honderden meters bovenleiding vervangen, evenals het spoorgrind dat over 150 meter is vervuild met olie en diesel. En daarbij moet ook de overweginstallatie (AHOB) grotendeels vervangen worden.
Donderdagochtend is de 'alles moet meezitten'-planning, er mag niks fout gaan of tegenzitten.
Dan heb je wel een heel grof profiel onder de schoenen wil dat onder de zolen vast blijven zitten....
Palladium, na 1 jaar verzamelen kan ik de tuin van de buurvrouw laten terugkeren in het stenen tijdperk
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 24 april 2017 21:59 schreef dennistd het volgende: Aardig misse boel dan... Een paar portalen en wat draad moet toch sneller te fixen zijn, of is het spoor zelf ook beschadigd?
Bovenleiding is altijd meer werk dan je zou inschatten. Tel daarbij op dat er waarschijnlijk voor de afbouw van Assen wat dealtjes tussen de spooraannemers zijn gemaakt over de onderlinge uitruil van bovenleidingsmonteurs en je raadt al wat er aan de hand is: Het personeel is bezet en daardoor duurt het nog langer.
Op dinsdag 25 april 2017 11:12 schreef ReisT het volgende: Tunnel inschuiven kan ook in een weekend. Dan lijkt 9 dagen geen treinen nog steeds wat overdreven.
Wordt gecombineerd met een bovenbouwvernieuwing Tilburg Aansl-Boxtel.
Op dinsdag 25 april 2017 11:12 schreef ReisT het volgende: Tunnel inschuiven kan ook in een weekend. Dan lijkt 9 dagen geen treinen nog steeds wat overdreven.
Ze doen het allemaal in 1 keer, tunnel inschuiven, liftjes plaatsen, volledige afwerking van de bovenleiding en ballast etc . En niet vergeten dat er aan de voorkant 2 weekenden nodig zijn om in 1 weekend een tunnel in te schuiven.
Iemand enig idee wat er rond 16:00 gaande was in de Vlissingen-Amsterdam (rit 2259)? Deuren op Hollands Spoor gingen niet open, enkele minuten zo staan wachten alvorens er werd ontgrendeld
Reisplannerapp geeft nu bij elk reisadvies dat ik opzoek "Let op: Landelijke storing aan de Reisinformatiesystemen" en crasht als ik op die melding klik
Was net een controle met veel controleurs geweest tussen Delft en HS.. En werd alleen omgeroepen "deuren nog vergrendeld", iedereen stond al als een malloot op die knopjes te rammen natuurlijk
Op dinsdag 25 april 2017 18:44 schreef Kansenjongere het volgende: Reisplannerapp geeft nu bij elk reisadvies dat ik opzoek "Let op: Landelijke storing aan de Reisinformatiesystemen" en crasht als ik op die melding klik
Daarom is het ook een storing
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Was net een controle met veel controleurs geweest tussen Delft en HS.. En werd alleen omgeroepen "deuren nog vergrendeld", iedereen stond al als een malloot op die knopjes te rammen natuurlijk
Omgeroepen berichten hoor je natuurlijk niet door je oordopjes..
Ertstreinen wel, die hebben speciale koppelingen. Kolentreinen hebben gewoon de normale schroefkoppelingen zoals het andere goederenspul dat ook heeft.
Ertstreinen wel, die hebben speciale koppelingen. Kolentreinen hebben gewoon de normale schroefkoppelingen zoals het andere goederenspul dat ook heeft.
Aha, dan was ik daar mee in de war. Die wagons hebben toch ook drieassige draaistellen?
Even zitten uitrekenen, als ie om 10:18 door Delft Zuid reed, kon ie precies rond 11 uur in Tilburg zijn (berekend via Dordrecht, volgens mij zijn de Koninklijke rijtuigen niet op de HSL toegelaten). Maar dan moest ie wel behoorlijk doorrijden en overal groene seinen tegen komen
Overigens: Hoe kwam men eigenlijk er bij dat die trein om 11 uur precies aan zou komen? Zat net heel even TV te kijken, daar werd gezegd dat de trein gepland om 11:05 aan zou komen, dus dan zou het om 'slechts' 2 minuten vertraging gaan.
Op donderdag 27 april 2017 09:54 schreef Dr_Flash het volgende: Er was niks te zien ook. Oudere Duitse elocs hebben nog weleens een stoomfluit, maar dat was hier ook niet het geval. Raar
Het was toch de VSM, quote van Sion-rail: "V36 412+VSM 23 071(opz) rg Münster om 11:57 door Rheine(D)."
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 27 april 2017 12:20 schreef MTL het volgende: Even zitten uitrekenen, als ie om 10:18 door Delft Zuid reed, kon ie precies rond 11 uur in Tilburg zijn (berekend via Dordrecht, volgens mij zijn de Koninklijke rijtuigen niet op de HSL toegelaten). Maar dan moest ie wel behoorlijk doorrijden en overal groene seinen tegen komen
Overigens: Hoe kwam men eigenlijk er bij dat die trein om 11 uur precies aan zou komen? Zat net heel even TV te kijken, daar werd gezegd dat de trein gepland om 11:05 aan zou komen, dus dan zou het om 'slechts' 2 minuten vertraging gaan.
Op donderdag 27 april 2017 12:20 schreef MTL het volgende: Overigens: Hoe kwam men eigenlijk er bij dat die trein om 11 uur precies aan zou komen? Zat net heel even TV te kijken, daar werd gezegd dat de trein gepland om 11:05 aan zou komen, dus dan zou het om 'slechts' 2 minuten vertraging gaan.
In het programma van de gemeente Tilburg staat "11:00 Aankomst op station"
Wat een dienst vandaag, straks stopper Den Haag - Rotterdam, 2 slagen stopperen Rotterdam Amsterdam, stopper Goverwelle en leeg naar Den Haag.
Die laatste slag Rotterdam - Amsterdam met 3 stellen Sgmm2 !
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Mja inderdaad, scheelt dat ik daar niet zo heel vaak kom
Vraag me af hoe dat vanavond van Amsterdam naar Rotterdam gaat lopen met 3 stellen en 0 wc's
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Die 11 uur in de officiële communicatie is ongetwijfeld om veiligheidsredenen. Denkt iemand leuk te zijn om 11 uur, dan is de Koning er in werkelijkheid nog niet
(werkelijk geen idee wat nu de echte aankomsttijd zou zijn, maar ik vermoed dat ik door die uitspraak op tv op het verkeerde been ben gezet )
Ik zou als ik jou was vast een dweilorkest bestellen
Mocht het te gek worden is opheffen altijd nog een mogelijkheid
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
ik denk dat we het wetenschappelijk moeten benaderen. En dat "11:00" een foutje is want dat betekent "Tussen 10:59:30 en 11:00:30". Maar als je zegt "11 uur" dan is alles tussen 10:30 en 11:30 dus goed
Vandaag pendelen er met de 10314 en 10320 twee noordelijke stellen tussen Apeldoorn en Zutphen om zo meer materieel vrij te spelen voor de andere Arrivalijnen in de Achterhoek/Rivierenland
Nou heb ik vandaag al Oldenzaal-Zutphen, Zutphen-Breda, Breda-Prinsenbeek, Prinsenbeek-Den Bosch, Den Bosch-Utrecht, Utrecht-Woerden, Woerden-Utrecht, Utrecht-Schiphol, Schiphol-Duivendrecht, Duivendrecht-Schiphol, Schiphol-Duivendrecht en Duivendrecht-Deventer gereisd en ik ben welgeteld 0 keer gecontroleerd....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Was op Duivendrecht omdat ik de Thalys daar verwachtte (stopte niet op Amsterdam Centraal, dus vanaf de watergraafsmeer via de zuidtak leek mij het logischt). Die kwam echter niet (blijkbaar gewoon leeg door Centraal gereden dan), maar een uur later zou wel de ICE vanaf Diemen Zuid de boog naar Bijlmer nemen. Aangezien ik dus tijd over had en ook nog eens naar het toilet moest ben ik maar even terug naar Schiphol gereisd om daar gebruik te maken van de gratis en relatief schone sanitaire voorzieningen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hoorde net wat op de Duitse radio over een studie over migratie in de Ems/Dollard regio door de jaren heen. Zal jullie waarschijnlijk een zorg zijn, maar ze vertelden ook over een spoorlijn die door Nederland is aangelegd/bekostigd en geëxploiteerd. Met stations in Bad Bentheim en Salzbergen, dat is de gewone lijn naar Berlijn toch?
Anyhow, het personeel op de stations was weliswaar gewoon Duits, maar werd betaald in guldens. In de tijd van hyperinflatie tijdens het interbellum waren deze baanwerkers dus de koning te rijk.
Er zou een tweetalig rapport online moeten staan, maar die heb ik nog niet gevonden
Ze zullen de AS bedoelen: Almelo-Salzbergen, geopend in 1865 en in Salzbergen aansluitend op de lijn Leer-Papenburg-Lingen-Rheine. De reden voor aanleg zal vooral in Nederland hebben gelegen (het was de eerste spoorlijn in Twente).
Dat is inderdaad de nog bestaande hoofdlijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 27 april 2017 18:15 schreef dennistd het volgende: Was op Duivendrecht omdat ik de Thalys daar verwachtte (stopte niet op Amsterdam Centraal, dus vanaf de watergraafsmeer via de zuidtak leek mij het logischt). Die kwam echter niet (blijkbaar gewoon leeg door Centraal gereden dan), maar een uur later zou wel de ICE vanaf Diemen Zuid de boog naar Bijlmer nemen. Aangezien ik dus tijd over had en ook nog eens naar het toilet moest ben ik maar even terug naar Schiphol gereisd om daar gebruik te maken van de gratis en relatief schone sanitaire voorzieningen.
Als je daar per se foto's van wou had ik op de 'meer wel wat kiekjes kunnen schieten hoor
Vandaag weinig last gehad van het feestvierende Nederlandse volk. Lekker Duitsland onveilig gemaakt rond Duisburg, op de diesellijnen rond de staalfabrikant ThyssenKrupp/HKM. Één van de foto's van vandaag:
27 April 2017 - Tijdens een dagje rond Duisburg kwam ook deze fraai bestickerde G1206 van DuisportRail voor de lens. Nadat DB eerder deze ochtend met een Gravita de 3 wagens hier achtergelaten had, kwam later deze machine ter plaatse om de wagens aan te koppelen en ergens te plaatsen in de haven.
Wat is de goedkoopste manier om te reizen in Nord-pas de calais we zouden van Rijsel (Lille) naar Duinkerke willen gaan. Rijden er lokale treinen?
Arras lijkt me ook de moeite.
De regionale treinen in Frankrijk heten "TER" (Transport Express Régional) en worden grotendeels gefinancierd en georganiseerd door de Franse regio's. De exploitatie gebeurt echter door de Franse staatsspoorwegen, SNCF.
Als je een systeem verwacht zoals in Duitsland kom je van een koude kermis thuis: er is geen sprake van een klokvaste of zelfs maar symmetrische dienstregeling, op één lijn zitten er soms gaten van vele uren, een deel van de TER-"treinen" zijn in werkelijkheid bussen, en de dienstregeling houdt er soms al erg vroeg mee op (rond 8 uur 's avonds).
Of je goedkoop kunt reizen hangt ook weer af van de regio waar je reist. Sommige regio's investeren vrij veel in de TER-diensten waar zij verantwoordelijk voor zijn, andere regio's vinden dat wat minder belangrijk.
Voor Nord-Pas de Calais kun je terecht op hun website, voor informatie over dienstregelingen, tarieven en aanbiedingen. Zo is er de Pass régional Grand TER waarmee je 's weekends, op feestdagen en tijdens de Franse schoolvakanties redelijk wat korting krijgt op TER-tickets. Daarnaast is er een actie in de maand mei met treinkaartjes voor ¤ 2 tot ¤ 10.
Op donderdag 27 april 2017 19:42 schreef greavy het volgende: Maandag terug is de planning. Vandaag geheel volgens dienstregeling om 9:32 vertrokken uit Apeldoorn.
Maandag terug hoorde ik ook ja, maar dat zou erg laat gaan worden?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De regionale treinen in Frankrijk heten "TER" (Transport Express Régional) en worden grotendeels gefinancierd en georganiseerd door de Franse regio's. De exploitatie gebeurt echter door de Franse staatsspoorwegen, SNCF.
Als je een systeem verwacht zoals in Duitsland kom je van een koude kermis thuis: er is geen sprake van een klokvaste of zelfs maar symmetrische dienstregeling, op één lijn zitten er soms gaten van vele uren, een deel van de TER-"treinen" zijn in werkelijkheid bussen, en de dienstregeling houdt er soms al erg vroeg mee op (rond 8 uur 's avonds).
Of je goedkoop kunt reizen hangt ook weer af van de regio waar je reist. Sommige regio's investeren vrij veel in de TER-diensten waar zij verantwoordelijk voor zijn, andere regio's vinden dat wat minder belangrijk.
Voor Nord-Pas de Calais kun je terecht op hun website, voor informatie over dienstregelingen, tarieven en aanbiedingen. Zo is er de Pass régional Grand TER waarmee je 's weekends, op feestdagen en tijdens de Franse schoolvakanties redelijk wat korting krijgt op TER-tickets. Daarnaast is er een actie in de maand mei met treinkaartjes voor ¤ 2 tot ¤ 10.
Super!
bedankt voor de informatie. denk toch dat ik ga nadenken over mijn trip
bedankt voor de informatie. denk toch dat ik ga nadenken over mijn trip
Je kunt ook kijken naar het langeafstandsverkeer (TGV, Intercités), en je kunt kijken naar reizen met de bus. Het busvervoer over langere afstanden is geliberaliseerd, o.a. Flixbus en Ouibus zijn hierop ingesprongen.
Ja ja, en op de vrijdag in de meivakantie, de rustigste dag van het jaar, dan ineens wel tien bakken naar Enschede Materieel planning met de dobbelsteen
Op vrijdag 28 april 2017 09:12 schreef Peterselieman het volgende: Als alleen de kopbak van de 8624 beschadigd is geraakt zou je het stel vrij snel weer de baan op kunnen krijgen door een reservekopbak te gebruiken
Dat klinkt wel heel erg efficiënt. Denk niet dat iemand bij het materieelonderhoud en/of -planning daar op kan komen.
Je zou van de chauffeur van zo'n convoi exceptionel toch wel verwachten dat hij weet hoe lang zijn combinatie is en hoe hij veilig een overweg moet passeren
Op vrijdag 28 april 2017 10:27 schreef FredvZ het volgende: Je zou van de chauffeur van zo'n convoi exceptionel toch wel verwachten dat hij weet hoe lang zijn combinatie is en hoe hij veilig een overweg moet passeren
Dat klinkt wel heel erg efficiënt. Denk niet dat iemand bij het materieelonderhoud en/of -planning daar op kan komen.
[ afbeelding ] Je zou van de chauffeur van zo'n convoi exceptionel toch wel verwachten dat hij weet hoe lang zijn combinatie is en hoe hij veilig een overweg moet passeren
Zal wel een overweg zijn met een oplegger bordje wat je hoogte moet zijn, hoogte onvoldoende vast komen zitten enzulks
Op vrijdag 28 april 2017 08:32 schreef Dr_Flash het volgende: Ja ja, en op de vrijdag in de meivakantie, de rustigste dag van het jaar, dan ineens wel tien bakken naar Enschede Materieel planning met de dobbelsteen
Als je kijkt naar de hoogte waar de trein geraakt is en hoe de vrachtwagen tot stilstand is gekomen lijkt het er mij op dat de trein de combinatie bij de achterste wielen heeft geraakt. Er staat nog een voertuig binnen de afzetting van tegenovergestelde richting, niet ondenkbaar dat die kwam aanrijden op het moment dat de vrachtwagen over de spoorwegovergang ging en niet ondenkbaar dat de vrachtwagen na de overweg links af wilde en stilstond om de auto voorrang te geven. Die auto zal mogelijk afgeremd hebben om op tot tot stilstand te komen voor de overweg. Hierdoor stond de vrachtwagen langer stil dan de chauffeur verwacht had, waardoor zijn achterwielen nog op de overweg waren toen de trein aan kwam.
De inrichting ter plaatse is enigszins onhandig, maar de verkeerssituatie is de afgelopen jaren niet veranderd én bij een convoi excetionel is het op zijn minst een goed gebruik (zo niet verplicht) dat de chauffeur vooraf de route bestudeerd, hij had dus kunnen weten dat zijn vrachtwagen niet zou passen tussen de overweg en de kruising en dat hij bij tegemoetkomend verkeer vķķr de overweg zou moeten wachten. Gezien de overzichtelijke weg had hij het tegemoetkomende verkeer al ruimschoots kunnen zien.
Ja, en als 'ie rechtsaf ging of van links kwam dan had 'ie mogelijkerwijs simpelweg niet genoeg tijd om over de overweg te komen. Daarom: Onderzoek afwachten.
De inrichting ter plaatse is enigszins onhandig, maar de verkeerssituatie is de afgelopen jaren niet veranderd én bij een convoi excetionel is het op zijn minst een goed gebruik (zo niet verplicht) dat de chauffeur vooraf de route bestudeerd,
Dat hoeft natuurlijk alleen als je daadwerkelijk met een uitzonderlijke lading onderweg bent. Daar lijkt het hier niet op: ik zie een lege dieplader op de foto. Wellicht was deze onderweg om een bijzondere lading op te halen.
Op vrijdag 28 april 2017 13:11 schreef Peterselieman het volgende: De inschatting van ProRail is nu dat er morgen vanaf 12.00 uur weer treinen kunnen rijden tussen Bergen op Zoom en Roosendaal
Het ongeval gebeurde rond 07.00 uur. De chauffeur van de vrachtwagen is kort voor het ongeval bezig om zijn voertuig vooruit de parallelweg op te draaien die langs de spoorlijn loopt. Omdat dit niet in een keer lukt, moet de bestuurder meerdere malen heen en weer rijden. De bocht blijkt te krap om de draai goed te kunnen maken en de chauffeur rijdt vervolgens opnieuw achteruit de spoorwegovergang over. Op dat moment gaan de bellen rinkelen en de spoorbomen naar beneden.
Enorme klap De chauffeur probeert snel zijn vrachtwagen vooruit van de overgang af te krijgen. Deze valt echter stil en komt niet meer van z’n plaats. Om zichzelf te redden spring de chauffeur uit de cabine en tracht de aandacht te trekken van de conductrice op de trein. Deze heeft door dat er iets op het spoor gaande is en heeft de snelheid al teruggebracht. Vervolgens gaat de trein vol in de remmen maar een botsing is niet meer te voorkomen. Met een enorme klap komt de trein tot stilstand tegen de vrachtwagen.
Op vrijdag 28 april 2017 19:20 schreef Dr_Flash het volgende: Oh jee, een rustige trein. Dus daar zijn de roodhemden weer. Om aan te tonen dat er toch nooit iemand in de trein zit.
Puur toeval, want volgens hun onderzoek is het altijd rustig in de trein
Niedersachsen will bei emissionsfreiem Nahverkehr Vorbild sein. Statt Diesel-Loks sollen Züge mit Wasserstoff unterwegs sein. Zwei „Coradia iLint“-Züge mit Wasserstoffantrieb des Unternehmens Alstom sollen ab Anfang 2018 zwischen Buxtehude und Cuxhaven fahren. Die Industrie hofft auf einen Durchbruch.
Eigenlijk was er hier naar op zoek, vond het wel gaaf (als in: dat zijn handige jongens, al vroeg gevoel voor techniek) klinken toen ik het op de radio hoorde, maar zag toen dat het wel vaker gebeurd: Schulschwänzer kapern E-Lok in Emden
Ze mikken nu op maandag 1 mei 05.00 uur dat het spoor weer beschikbaar is.
Kortom, probeer het donderdag 4 mei rond de middag nogeens. Ze hebben gewoon geen idee waar ze mee bezig zijn of hoe lang het duurt wat ze aan het doen zijn. Ook al is het pas de tachtigduizendste keer dat ze X meter spoor met ballast, Y stroompalen en een overweg moeten vervangen. Welkom bij Kleurplatencentrum Prorail.
Op vrijdag 28 april 2017 21:19 schreef Dr_Flash het volgende: Ik mis het gewoon een beetje. Je gaat ook niet een Ford Focus in de kleuren van de General Lee spuiten en doen alsof het iets geweldigs is, toch?
Omdat 't kan. Omdat het variatie brengt. Omdat het goed is voor je eigen naam/marketing. En meer zulks.
Op vrijdag 28 april 2017 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het staat er, vind ik, alsof je "jezus, waarom zou je zoiets doms doen?" probeert te zeggen
Op vrijdag 28 april 2017 21:41 schreef Dr_Flash het volgende: ja, rolbokken, dat zeg ik. Worden in Oostenrijk nog weleens gebruikt om normaalsporige wagens over smalspoorlijnen te vervoeren
Op vrijdag 28 april 2017 21:41 schreef Dr_Flash het volgende: ja, rolbokken, dat zeg ik. Worden in Oostenrijk nog weleens gebruikt om normaalsporige wagens over smalspoorlijnen te vervoeren
Siemens gebruikt ook zoiets om de Vectrons die ze voor VR aan het bouwen zijn te vervoeren.
Nu de trein weggesleept is,blijkt de schade groot.Rails zijn verbogen,85 dwarsliggers zijn kapot en een overweg is zwaar beschadigd.ProRail hoopt dat er maandag om 05.00 uur weer treinen kunnen rijden.
85 dwarsliggers is hooguit 50 meter. Nou, zal er 100 meter rails verbogen zijn. Dat is eerder uren dan dagen werk.
Het meeste werk zal denk ik zitten in het herstellen van de overweg:
quote:
ArcticWolf schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:21: Harmelen overwegen repareren is een pain in the ass, dat duurt sowieso langer dan 24u. Spoorstaaf eruit snijden duurt een paar uur, goten schoonmaken, daarna de harmelen stellen of floor liften (als de plaat zelf niet is beschadigd), duurt een paar uur en daarna weer injecteren, wachten tot het deels is uitgehard en dan de spoorstaaf inbrengen en stellen, primer erop, daarna warm stoken + gieten (weer uren verder).
Op vrijdag 28 april 2017 23:05 schreef Dr_Flash het volgende: Nja, geen idee. Misschien hebben alle bevoegde poppetjes wel meivakantie. Dan staat alles stil natuurlijk.
Er zullen altijd een paar calamiteitendienst draaien.
Afgelopen donderdag was het Koningsdag. Vanwege het afgelasten van de jaarlijke NVBS-rit had ik ineens de hele dag niks te doen. Daarom maar vroeg opgestaan met als doel de Koninklijke trein met daarin Willem-Alexander en zijn familie op de foto te zetten. Als locatie werd gekozen voor Breda-Prinsenbeek: vanuit Twente met het oog op enige vertraging veilig te bereiken en ook nog eens goed voor de zon.
Rond tien voor elf dook ineens een helikopter op die parallel aan het spoor vloog, en niet veel later kwam NS-Traxx 186 022 met begeleidingsrijtuig 50 84 10-70 350-0, Sr10 (61 84 89-70 003-8), begeleidingsrijtuig 50 84 10-70 349-2 en achterop Traxx 186 024 voorbij gesjeesd als trein 28401 van Den Haag HS naar Tilburg.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het meeste werk zal denk ik zitten in het herstellen van de overweg:
[..]
Het vervangen van een spoorstaaf in een Harmelenoverweg kost je 10 uur, de andere zaken weet ik niet exact maar 24 uur is wat aan de hoge kant denk ik. Ze zullen wel moeite hebben met het verkrijgen van machines etc
Ik krijg net de treinpakkers van de NS in de bus, met daarbij het Meereisretour. Voor ¤ 2,50 een dagretour met iemand die een vervoersbewijs heeft. Nu heeft m'n vriendin zo'n dalkaart (40% korting), dan kan ik toch meereizen met haar? Het is een dagretour, dat geldt tot 4.00 uur 's nachts toch (instaptijd)? Ivm nachttrein. Hoop dat het allemaal zo kan, wordt een goedkoop ritje dan
Het meeste werk zal denk ik zitten in het herstellen van de overweg:
[..]
Ik verwacht bovendien dat je daarna ook nog het nodige testwerk moet verrichten voor wat betreft de beveiliging. Immers maakt de railstaaf onderdeel uit van de treinbeveiliging (spoorstroomloop). Geen idee wat er verder bij komt kijken. Maar ik kan me niet voorstellen dat Prorail zonder uitgebreide testen het spul weer in bedrijf stelt.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)