ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Heeft iemand enig idee wanneer het emplacement van Zwolle op de schop gaat om gelijktijdig vertrek naar Herfte, Heino en Wijhe mogelijk te maken? Ik dacht dat dat deze zomer zou gebeuren maar ik kan er niks meer over vinden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 22 april 2017 12:09 schreef dennistd het volgende: Heeft iemand enig idee wanneer het emplacement van Zwolle op de schop gaat om gelijktijdig vertrek naar Herfte, Heino en Wijhe mogelijk te maken? Ik dacht dat dat deze zomer zou gebeuren maar ik kan er niks meer over vinden.
Is in elk geval uitgesteld, wanneer het dan wel wordt uitgevoerd weet ik ook niet.
Leuk die werkzaamheden bij Gouda, mag ik vanavond beginnen met een ctje van Den Haag naar Eindhoven
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op zaterdag 22 april 2017 18:05 schreef renwan het volgende: Leuk die werkzaamheden bij Gouda, mag ik vanavond beginnen met een ctje van Den Haag naar Eindhoven
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
nee nee je krijgt gewoon een paar slagen Dordt in de plaats
Oh best, begin pas om half 11 en wens mijn collega dan veel succes met het nachtnet in zijn eentje
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
ga je via Rotterdam? Dan moet je ff zwaaien want heb nacht rangeren
Ik ga met de 1100 om 22:47 weg uit Den Haag, zal even zwaaien
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
AFGELAST. Treinstel 766 staat 'opgesloten' in Onnen (er zijn werkzaamheden aan het spoor) en mag daar van de inspectie niet worden weggesleept omdat er iets aan de hand is met de concessie van de vervoerder die dat zou doen. Het is goed dat de ILT over ons aller veiligheid waakt.
Op zaterdag 22 april 2017 20:33 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat lijkt mij juist niet wenselijk. Als je iets bij IKEA bestelt en ze gaan failliet is het ook niet hun zorg om het aan Leen Bakker over te dragen.
Dit is IKEA die zegt jou een bank te verkopen en te bezorgen, maar vervolgens blijkt IKEA niet de juiste vrachtwagen te hebben om je bank te vervoeren.
Of een airline die jouw een reis verkoopt van Amsterdam naar New York en vervolgens geen papieren blijkt te hebben om te mogen vertrekken vanaf Amsterdam.
Op zaterdag 22 april 2017 20:28 schreef FredvZ het volgende: Ze laten zich wel makkelijk uit het veld slaan, lijkt het. Als de vervoerder niet zelf mag rijden moet hij maar voor een oplossing zorgen toch?
Locon, DBC, RailExperts willen echt wel hun even vanuit Onnen naar Leeuwarden slepen hoor. Hoewel, DBC huurt nu Locon in voor de trein Onnen-Kijfhoek en Kijfhoek-Onnen tussen Onnen-Zwolle vv te slepen alwaar DBC E-lok hem weer overneemt omdat DBC niet genoeg locs heeft vanwege alle NS-overbrengingen.
Dit is IKEA die zegt jou een bank te verkopen en te bezorgen, maar vervolgens blijkt IKEA niet de juiste vrachtwagen te hebben om je bank te vervoeren.
Of een airline die jouw een reis verkoopt van Amsterdam naar New York en vervolgens geen papieren blijkt te hebben om te mogen vertrekken vanaf Amsterdam.
mja, je zit met veiligheidsattesten en verzekeringen. Het kan zomaar zijn dat Stichting Mat'54 onder de vlag van HSL Logistik reed, omdat het hebben van een eigen vervoerdersvergunning duur is en een berg papierwerk oplevert. Omdat HSL niet meer in Nederland mag rijden vormt dat nu een probleem.
Dat los je niet zomaar op, ook niet als het stel vanuit Onnen naar Leeuwarden gesleept wordt.
mja, je zit met veiligheidsattesten en verzekeringen. Het kan zomaar zijn dat Stichting Mat'54 onder de vlag van HSL Logistik reed, omdat het hebben van een eigen vervoerdersvergunning duur is en een berg papierwerk oplevert. Omdat HSL niet meer in Nederland mag rijden vormt dat nu een probleem.
Dat los je niet zomaar op, ook niet als het stel vanuit Onnen naar Leeuwarden gesleept wordt.
Dat snap ik, maar dat staat niet in het bericht. In het bericht staat dat het de rit niet door kan gaan omdat het niet gesleept mag worden. Over het rijden op eigen kracht staat niets in het bericht.
Dat snap ik, maar dat staat niet in het bericht. In het bericht staat dat het de rit niet door kan gaan omdat het niet gesleept mag worden. Over het rijden op eigen kracht staat niets in het bericht.
klopt, maar het is niet uitgesloten dat het iets in die richting is.
Snelste route van de Veluwe naar Brabant vanavond via... Amsterdam Centraal. Ach je ziet nog eens iets van het land.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik zit te kijken om per RE (is goedkoper, toch?) naar berlijn te gaan aangezien op korte termijn kaartjes kopen bij DB nogal duur is.. maar welk kaartje kan ik dan het beste kopen voor 2 personen?
hmm, er is een gast die 's nachts in Hurdegaryp gaat filmen hoe de treinen van en naar Onnen vervoerd worden. Deze is wel bijzonder, omdat de VIRM over het zuidelijke (afbuigende) spoor gaat en dus max 80 mag rijden ipv 100 km/h op het noordelijke spoor dat het doorgaande spoor is.
Op zaterdag 22 april 2017 22:38 schreef Xetran het volgende: Ik zit te kijken om per RE (is goedkoper, toch?) naar berlijn te gaan aangezien op korte termijn kaartjes kopen bij DB nogal duur is.. maar welk kaartje kan ik dan het beste kopen voor 2 personen?
Doordeweeks: Quer durchs Land ticket (geldig vanaf 9:00) Weekend: Schönes Wochenende Ticket
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Zeven treinen gezien vandaag en welgeteld 1 controle. Amsterdam-Breda had ik zelfs in een niet afgesloten cabine kunnen zitten maar daar kwam ik pas net voor Breda achter .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 22 april 2017 22:44 schreef Peterselieman het volgende: hmm, er is een gast die 's nachts in Hurdegaryp gaat filmen hoe de treinen van en naar Onnen vervoerd worden. Deze is wel bijzonder, omdat de VIRM over het zuidelijke (afbuigende) spoor gaat en dus max 80 mag rijden ipv 100 km/h op het noordelijke spoor dat het doorgaande spoor is.
Spotters worden door mij altijd getrakteerd met een tyfoontest.
mijn mooiste was in dordt toen er 1 stond te wachten op een stoomtrein en ik een sgm pal voor zijn neus parkeerde waardoor hij halsoverkop zijn tripod moest verplaatsen en toen ie klaar was ging ik weer rijden waardoor hij weer terug kon rennen naar zijn oorspronkelijke stek
Even een vraagje. Deze zomer gaan we weer op kamp. Er moeten dan ongeveer 7 jongeren (15-17 jr) en een begeleider van Meppel naar een plaatsje in de buurt van Leuven. Naast een groep met de auto. Een van de opties is om dat met de trein te doen. In Nederland hebben we nu het groepsticket waarmee dat goedkoop kan. Maar weten jullie of er in België ook iets dergelijks bestaat?
Op zondag 23 april 2017 12:16 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja dat bestaat ook in België. Voor de mogelijkheden kan je het beste contact opnemen met NMBS.
De Belgen hebben zoveel verschillende vervoersmogelijkheden en zelfs aparte dingen voor scouts dat het me zou verbazen als het allemaal online zou staan.
Op zondag 23 april 2017 12:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: De Belgen hebben zoveel verschillende vervoersmogelijkheden en zelfs aparte dingen voor scouts dat het me zou verbazen als het allemaal online zou staan.
Als ze dat ook voor Nederlandse Scouts hebben is het de moeite om even te informeren daar .
Met het Schönes Wochenende ticket door Duitsland hebben we best vaak gedaan, die snap ik wel maar die malle Belgen
Ik moet over 3 weken de trein pakken van Brno naar Praag. Zijn de Railjet en/of Eurocity berucht om dikke vertragingen, ze starten respectievelijk uit Graz en Budapest?!
oeps, pantograaf stond nog omhoog tijdens het draaien?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
23 April 2017 - Vandaag kwam CrossRail met een GTS Piacenza-Moerdijk-shuttle uit het Italiaanse Piacenza naar de Moerdijk. Gezien ik deze bediening nog niet had, ben ik even wezen kijken, en doordat de zon er niet door leek te komen eens een andere plek gezocht. Hier passeert de fraaie trein de 2 fotografen ter hoogte van de Moerdijkbrug opweg naar de Moerdijk. De oplettende kijker ziet op de achtergrond de DBC Wolfurt-shuttle naar Moerdijk rijden, die in Lage Zwaluwe gecombineerd werd met de Segrate-shuttle en ook naar Moerdijk kwam. DB mocht echter eerst de Segrate-shuttle plaatsen, waardoor ik het plaatsen van Crossrail bij CCT niet meer heb afgewacht..
23 April 2017 - Vandaag kwam CrossRail met een Piacenza-Moerdijk-shuttle uit het Italiaanse Piacenza naar de Moerdijk. Gezien ik deze bediening nog niet had, ben ik even wezen kijken. Nadat de trein op het emplacement gearriveerd was, werd er langdurig gewacht om naar de CCT te gaan. DB had echter met de Segrate-shuttle voorrang, dus moest CrossRail enige tijd wachten.
Op zondag 23 april 2017 14:02 schreef MCH het volgende: Ik moet over 3 weken de trein pakken van Brno naar Praag. Zijn de Railjet en/of Eurocity berucht om dikke vertragingen, ze starten respectievelijk uit Graz en Budapest?!
Geen last van gehad, feli James!!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Van mij zouden de treinen af en toe wel wat sneller mogen rijden. Het is niet leuk als je tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht onderweg bent en je wordt ingehaald door auto's op de naastgelegen A2
Op zondag 23 april 2017 21:02 schreef James1988 het volgende: Van mij zouden de treinen af en toe wel wat sneller mogen rijden. Het is niet leuk als je tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht onderweg bent en je wordt ingehaald door auto's op de naastgelegen A2
Op zondag 23 april 2017 21:02 schreef James1988 het volgende: Van mij zouden de treinen af en toe wel wat sneller mogen rijden. Het is niet leuk als je tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht onderweg bent en je wordt ingehaald door auto's op de naastgelegen A2
Met SLeT was het tijdens de proef met ERTMS af en toe zo dat de sprinters tussen Bijlmer en Utrecht de IC's inhaalden, omdat die stellen op het binnenspoor 160 km/h reden en de IC's op het buitenspoor 140 km/h.
Was het vandaag eigenlijk druk op. De IC's Utrecht-Schiphol? Gezien ook alle reizigers Utrecht-Amsterdam, Utrecht-Rotterdam en Utrecht-Den Haag ermee moesten reizen?
Op zaterdag 22 april 2017 12:09 schreef dennistd het volgende: Heeft iemand enig idee wanneer het emplacement van Zwolle op de schop gaat om gelijktijdig vertrek naar Herfte, Heino en Wijhe mogelijk te maken? Ik dacht dat dat deze zomer zou gebeuren maar ik kan er niks meer over vinden.
Is uitgesteld met minstens zes maanden, omdat niemand het werk binnen de beschikbare buitendienststellingsuren kon doen. Zwolle - Kampen elektrificatie gaat wel door deze zomer.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Is uitgesteld met minstens zes maanden, omdat niemand het werk binnen de beschikbare buitendienststellingsuren kon doen. Zwolle - Kampen elektrificatie gaat wel door deze zomer.
Heeft dat ook nog gevolgen voor de sneltreinen die Syntus wil gaan inzetten dan? Daarvoor moet immers ook spoor 9 een kopspoor worden en over de andere helft een perron aan spoor 8 gebouwd worden. En ook de snelheid van in-/uitrijden van het station en de gelijktijdigheden lijken me daarop wel van invloed...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Trein niet ontspoord, geen gewonden. Wel een paar bovenleidingsportalen gesneuveld.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
In Deurne is een goederentrein op een graafmachine gebotst.Gewonden zijn er niet,maar de ravage is groot.Volgens Omroep Brabant sloeg de graafmachine af op een overgang.De bestuurder sprong er op tijd uit.De graafmachine werd een stuk meegesleurd en beukte stroompalen omver.Het treinverkeer tussen Helmond en Venlo is stilgelegd.De NS denkt dat de storing de hele dag duurt.
Er zit er eentje ons te trollen. Want het gaat nou wel over stroompalen, maar zijn het niet stroommasten, stroomportalen, spanningspalen, spanningsmasten of spanningsportalen?
Op zondag 23 april 2017 21:02 schreef James1988 het volgende: Van mij zouden de treinen af en toe wel wat sneller mogen rijden. Het is niet leuk als je tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht onderweg bent en je wordt ingehaald door auto's op de naastgelegen A2
Op de A16 word je met de auto keihard voorbijgepwnd door de Thalys.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 24 april 2017 11:36 schreef Cultuur058 het volgende: Bekend verhaal.. Ik had ooit een Peug 306 break (1.9 diesel). Die reed ook met speels gemak treinen zoek.
Heeft dat ook nog gevolgen voor de sneltreinen die Syntus wil gaan inzetten dan? Daarvoor moet immers ook spoor 9 een kopspoor worden en over de andere helft een perron aan spoor 8 gebouwd worden. En ook de snelheid van in-/uitrijden van het station en de gelijktijdigheden lijken me daarop wel van invloed...
Waarschijnlijk gaan die dus ook later rijden.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op maandag 24 april 2017 12:35 schreef Peterselieman het volgende: opvallend. Onder een link waar je een mobiele site zou verwachten heeft Arriva een viewer verstopt waar je de voertuigen van Arriva kunt volgen