abonnement Unibet Coolblue
pi_170398043

Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent .

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6%= netto rente)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Funding Circle (FNC), kredieten voor het MKB tot 100K en maximale looptijd 3 jaar (bruto rente -1,0% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6% (bruto rente = netto rente)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd**)
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (bruto rente -0.30%= netto rente).
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendico, kredieten MKB en particulier (bruto rente -1,0% = netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Capital circle, leningen voor MKB
Moneybrothers, leningen voor MKB
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven
Zonnepanelendelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Duurzaam investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1 x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Crowdfundingplatformen aandelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet.Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 24-04-2017 06:16:46 ]
pi_170400499
Heeft er al iemand ervaring met dit platform?
https://voorjestadsie.nl/

Ik had er nog niet van gehoord, maar zag vandaag promotie langs koment voor het crowdfunding project kattencafe utrecht ( https://voorjestadsie.nl/campaigns/katfe/ )

Mijn ouders zijn betrokken bij het kattencafe in Groningen en daar loopt het enorm goed.

Edit: misschien eerst even het project lezen voor ik post.
Dit gaat dus over donatie CF en geen investering :{
pi_170404191
Iemand geïnvesteerd in de Food Republic Da Xin op GVE? Ik zie op mijn geldvoorelkaar dat het betaalverzoek donderdag verzonden zou zijn maar heb geen mail ontvangen. Iemand hier toevallig wel?
pi_170404555
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:06 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Iemand geïnvesteerd in de Food Republic Da Xin op GVE? Ik zie op mijn geldvoorelkaar dat het betaalverzoek donderdag verzonden zou zijn maar heb geen mail ontvangen. Iemand hier toevallig wel?
Wel geïnvesteerd, geen betaalverzoek ontvangen, ook niet in de spamfolder.
pi_170404645
Tnx, dan ligt het niet aan mij maar zal er iets mis zijn bij GVE.

vrijdag 17 maart 2017 Geregistreerd
maandag 3 april 2017 Lening volgeboekt
dinsdag 4 april 2017 Lening opnieuw gepubliceerd
dinsdag 4 april 2017 Lening volgeboekt
dinsdag 4 april 2017 Lening opnieuw gepubliceerd
dinsdag 4 april 2017 Lening volgeboekt
donderdag 20 april 2017 Schuldbekentenis door geldvoorelkaar ontvangen
donderdag 20 april 2017 Verzoek tot overmaken investering
pi_170405413
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:28 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Wel geïnvesteerd, geen betaalverzoek ontvangen, ook niet in de spamfolder.
Ik heb het betaalverzoek gewoon ontvangen.
pi_170405506
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:19 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb het betaalverzoek gewoon ontvangen.
Mijn laatste mail is van 10 april dat er binnenkort een betaalverzoek komt.
pi_170405731
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:23 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Mijn laatste mail is van 10 april dat er binnenkort een betaalverzoek komt.
bij mij hetzelfde nog geen betaalverzoek ontvangen
pi_170405935
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:28 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Wel geïnvesteerd, geen betaalverzoek ontvangen, ook niet in de spamfolder.
Mijn laatste mail is ook van 10 april dat er binnenkort een betaalverzoek komt.
Bij mij hetzelfde ook nog geen betaalverzoek ontvangen
pi_170406830
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:41 schreef Appeltje58 het volgende:

[..]

Mijn laatste mail is ook van 10 april dat er binnenkort een betaalverzoek komt.
Bij mij hetzelfde ook nog geen betaalverzoek ontvangen
idem, gisteren mailtje, verzonden, bleek dat niet alle betaalverzoeken verzonden waren, alsnog ontvangen
pi_170406969
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:23 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Mijn laatste mail is van 10 april dat er binnenkort een betaalverzoek komt.
Idem hier, tot op heden geen betaal verzoek ontvangen.

Edit: ik heb een mailtje verzonden dus het zal maandag wel opgepakt worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 22-04-2017 18:07:52 (Aanvulling) ]
pi_170407083
Bij mij hetzelfde verhaal, geen betaalverzoek Da Xin.
pi_170409998
Idem, ook geen betaalverzoek ontvangen voor Da Xin.... vreemd.
pi_170413150
Als er weinig geld binnen komt, gaan ze vanzelf wel herinneringen sturen :7
Pecunia non olet
pi_170427956
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:53 schreef HappyBlue het volgende:

[..]

Ja, ik en ik ben er erg tevreden over. Als ik zie wat er daar aan projecten voorbij komt en ik vergelijk dat met de projecten van Geldvoorelkaar en Collin en FundingCircle dan is Npex een verademing.
Doorgaans geen starters, want een bedrijf moet 3 jaar bestaan en winstgevend zijn. Maar de meeste bedrijven hebben een veel langere staat van dienst en cijfers zijn bijna altijd helder en inzichtelijk. Ook vind ik de zekerheden een heel stuk beter geregeld. Zo is er een 1e hypothecaire zekerheid bij de obligatie van RoodMicrotec en staat een aandeelhouder garant met een Eigen Vermogen van 14,5 mln bij de Society Shop.
Dat is toch beter dan die verdiencapaciteit van mevrouw Touwslager en de zonnige groet die ik een paar bladzijden geleden voorbij zag komen ;-).
Ik heb eens even gekeken op NPEX, probleem is wel dat er maar 16 obligaties zijn dus een goede spreiding is niet echt mogelijk.Ze zijn daarentegen wel verhandelbaar natuurlijk dus dat is een voordeel.

Maar ik weet eerlijk gezegd niet (of eigenlijk wel) waarin ik liever beleg - een aantal kleine ondernemers of bijvoorbeeld een Rood Microtec obligatie. Als ik de cijfers van Rood zo zie dan hoop ik maar dat de taxatie van dat onroerend goed een beetje klopt, want ze houden het zonder nieuwe emissies/leningen geen jaar meer uit.
http://www.telegraaf.nl/d(...)tec/tab/Kerncijfers/
pi_170434584
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:13 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik heb eens even gekeken op NPEX, probleem is wel dat er maar 16 obligaties zijn dus een goede spreiding is niet echt mogelijk.Ze zijn daarentegen wel verhandelbaar natuurlijk dus dat is een voordeel.

Maar ik weet eerlijk gezegd niet (of eigenlijk wel) waarin ik liever beleg - een aantal kleine ondernemers of bijvoorbeeld een Rood Microtec obligatie. Als ik de cijfers van Rood zo zie dan hoop ik maar dat de taxatie van dat onroerend goed een beetje klopt, want ze houden het zonder nieuwe emissies/leningen geen jaar meer uit.
http://www.telegraaf.nl/d(...)tec/tab/Kerncijfers/
Ik weet ook wel waar ik liever in beleg ;-). Rood is een beetje een apart verhaal, het bedrijf maakt inmiddels al 3 op jaar een behoorlijk verlies. Maar, er zijn voldoende aandeelhouders die geloven in het uiteindelijke groeiverhaal van Rood en bereid zijn om aandelen bij te kopen. Dat gebeurt dan ook volop, de afgelopen 2 jaar maar ook bijvoorbeeld de afgelopen 3 maand.
Al met al denk ik dus dat de kans klein is dat de stekker eruit getrokken wordt omdat aandeelhouders bereid zijn om te kopen en omdat het waarschijnlijk niet lang meer duurt voordat het omslagpunt bereikt is en er wel winst gemaakt wordt.
Als aandeelhouder zou ik er niet in willen zitten maar de obligatie is denk ik gezien bovenstaande en met de zekerheidstelling redelijk safe.
pi_170441582
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:52 schreef HappyBlue het volgende:

[..]

Ik weet ook wel waar ik liever in beleg ;-). Rood is een beetje een apart verhaal, het bedrijf maakt inmiddels al 3 op jaar een behoorlijk verlies. Maar, er zijn voldoende aandeelhouders die geloven in het uiteindelijke groeiverhaal van Rood en bereid zijn om aandelen bij te kopen. Dat gebeurt dan ook volop, de afgelopen 2 jaar maar ook bijvoorbeeld de afgelopen 3 maand.
Al met al denk ik dus dat de kans klein is dat de stekker eruit getrokken wordt omdat aandeelhouders bereid zijn om te kopen en omdat het waarschijnlijk niet lang meer duurt voordat het omslagpunt bereikt is en er wel winst gemaakt wordt.
Als aandeelhouder zou ik er niet in willen zitten maar de obligatie is denk ik gezien bovenstaande en met de zekerheidstelling redelijk safe.
Het is een pennystock en dat zal wel niet voor niets zijn. De handel is meer iets voor speculanten denk ik. Ook in SNS werd flink gehandeld vóórdat het failliet ging. Er moet nu eenmaal iemand eigenaar zijn van een aandeel. Gewone beleggers willen ze niet hebben op het moment dat het klapt, en speculanten zien grote winsten voor het geval dat het tóch goed komt. Van 20 cent naar 30 cent is 50% winst :)

Ik heb ooit eens een project bestudeerd van NPEX. Dat betrof iemand die een deel van zijn aandelen verkocht aan een eigen holding met een grote winst. Puur cashen dus eigenlijk. De crowd mocht het financieren. Prachtig prospectus erbij, maar ik had weinig zin om me hiervoor te lenen.
Pecunia non olet
pi_170444407
Toch denk,ik dat we NPEX wel in het rijtje op kunnen nemen, er zitten ook redelijk goede obligaties bij
pi_170447541
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:45 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het is een pennystock en dat zal wel niet voor niets zijn. De handel is meer iets voor speculanten denk ik. Ook in SNS werd flink gehandeld vóórdat het failliet ging. Er moet nu eenmaal iemand eigenaar zijn van een aandeel. Gewone beleggers willen ze niet hebben op het moment dat het klapt, en speculanten zien grote winsten voor het geval dat het tóch goed komt. Van 20 cent naar 30 cent is 50% winst :)

Ik heb ooit eens een project bestudeerd van NPEX. Dat betrof iemand die een deel van zijn aandelen verkocht aan een eigen holding met een grote winst. Puur cashen dus eigenlijk. De crowd mocht het financieren. Prachtig prospectus erbij, maar ik had weinig zin om me hiervoor te lenen.
Niet helemaal mee eens. Bij SNS waren de aandeelhouders niet bereid om ieder jaar het verlies te compenseren door de inkoop van nieuw uit te geven aandelen, bij Rood is dat wel het geval.
Die pennystock status heeft te maken met het enorme aantal aandelen wat uit staat, nu rond de 65 miljoen. Tot slot is er een omzetprognose met een stijging van 75% tot en met 2020 en daar zijn al veel harde contracten voor.
Al met al vind ik de obligatie dus redelijk veilig. En als ik dat niet zou vinden verkoop ik ze gewoon, de kans dat ik er nu 1000 euro voor terug krijg is erg groot, kijk maar eens bij het handelsverleden van de obligatie.

Welk ander project bedoel je? Ik kan mij alleen Wagamama herinneren wat er op lijkt, alleen was dat wel een totaal andere aandelentransactie dan die jij beschrijft.
pi_170447548
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:51 schreef snoopy40 het volgende:
Toch denk,ik dat we NPEX wel in het rijtje op kunnen nemen, er zitten ook redelijk goede obligaties bij
Dat zou ik een volledig terechte conclusie vinden ;-)
pi_170447620
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 22:51 schreef snoopy40 het volgende:
Toch denk,ik dat we NPEX wel in het rijtje op kunnen nemen, er zitten ook redelijk goede obligaties bij
Dan kun je de AEX ook wel in het rijtje opnemen. Je moet ergens een grens trekken. De AFM vindt NPEX geen crowdfunding, ik ben het daar wel mee eens.
pi_170448008
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Idem hier, tot op heden geen betaal verzoek ontvangen.

Edit: ik heb een mailtje verzonden dus het zal maandag wel opgepakt worden.
Zojuist een reactie ontvangen van GvE dat ze aan het technische probleem werken.
pi_170449704
Voor het archief:
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/cre8kitchen-harderwijk/

Leningaanvrager: Cre8Kitchen Harderwijk
Doel van de lening: Openen pilotstore in Harderwijk
Rente: 8,00 %
Looptijd: 48 maanden
pi_170450645
Binnenkort weer een nieuwe op SIG: Dorpsweg 178C Rotterdam.
http://www.funda.nl/koop/(...)0110-dorpsweg-178-c/

Ik ben benieuwd
pi_170454159
Nieuwe op FNC: auto opknappert met zowaar cijfers
4 jaar
C
11,38%
¤ 75000
cijfers niet eens zo heel verkeerd.
alleen....omzet ruim 200K en wil 75K lenen.
balans op zich wel netjes.

Ik denk er even over
pi_170454405
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:25 schreef bleyenburg het volgende:
Nieuwe op FNC: auto opknappert met zowaar cijfers
4 jaar
C
11,38%
¤ 75000
cijfers niet eens zo heel verkeerd.
alleen....omzet ruim 200K en wil 75K lenen.
balans op zich wel netjes.

Ik denk er even over
De cijfers zien er wel aardig uit inderdaad. Maar bedenk wel dat hij ongeveer 25k aan rente en aflossing per jaar moet gaan betalen voor deze lening. Dan blijft er niet veel meer over om van te leven tenzij de omzet en winst met sprongen omhoog schiet maar daar heb ik zo mijn twijfels over. Dacht dat leen periode bij FNC trouwens max 3 jaar was. Vermoedelijk hier periode van 3 naar 4 jaar gebracht omdat het anders helemaal niet op te hoesten was.
pi_170454997
Ik voel weer een GvE default aankomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn nu een maand te laat met betalen en de kleur op de betaalschema pagina is veranderd in geel. Zou het jammer vinden als dit project het niet haalt want het was 1 van mijn eerste investeringen. Ik snap trouwens niet dat ik toen ben ingestapt in dit bedrijf want nu zou ik dat in ieder geval nooit meer doen op basis van deze pitch.

Maar ik blijf hopen dat dit goed komt want de website en de telefoonlijn van het bedrijf doen het nog en de gevreesde mail van GvE is ook nog niet binnen.
pi_170455562
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:02 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik voel weer een GvE default aankomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn nu een maand te laat met betalen en de kleur op de betaalschema pagina is veranderd in geel. Zou het jammer vinden als dit project het niet haalt want het was 1 van mijn eerste investeringen. Ik snap trouwens niet dat ik toen ben ingestapt in dit bedrijf want nu zou ik dat in ieder geval nooit meer doen op basis van deze pitch.

Maar ik blijf hopen dat dit goed komt want de website en de telefoonlijn van het bedrijf doen het nog en de gevreesde mail van GvE is ook nog niet binnen.
hoop voor je dat het goed komt. Deze genoemde site in de pitch
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
werkt niet meer. En deze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wijst naar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien kan hij het met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog verder terug verdienen voor de investeerders. Maar ik heb er met jou een hard hoofd in. Gelukkig voor je loopt die al een tijd en zal het meeste denk ik al terug betaald zijn. Van wanneer is deze ? 2012/2013?
pi_170455884
Nieuwe op FNC: Agrarisch opleidingsbureau

Geen cijfers = Geen geld
:W
pi_170456124
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
erdienen voor de investeerders. Maar ik heb er met jou een hard hoofd in. Gelukkig voor je loopt die al een tijd en zal het meeste denk ik al terug betaald zijn. Van wanneer is deze ? 2012/2013?
Hij is van eind 2012, en 50 van de 60 maanden zijn betaald. Als ik de rente bij de terugbetaling optel kom ik op 100,5% van het initieel geinvesteerde bedrag uit waar ik op zich wel mee kan leven. Maar hopelijk komt er nog wat meer terug want anders had ik deze investering net zo goed op mijn bankrekening kunnen laten staan.

(wat betreft de site en telefoonlijn doelde ik inderdaad op het moederbedrijf)
pi_170456348
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De cijfers zien er wel aardig uit inderdaad. Maar bedenk wel dat hij ongeveer 25k aan rente en aflossing per jaar moet gaan betalen voor deze lening. Dan blijft er niet veel meer over om van te leven tenzij de omzet en winst met sprongen omhoog schiet maar daar heb ik zo mijn twijfels over. Dacht dat leen periode bij FNC trouwens max 3 jaar was. Vermoedelijk hier periode van 3 naar 4 jaar gebracht omdat het anders helemaal niet op te hoesten was.
Kan natuurlijk dat er momenteel een bedrag aan huurkosten in de V&W staat die door aankoop van de nieuwe loods wegvallen. Dan zou het maandbedrag te behappen zijn. In dit geval zou een beetje meer info me over de streep kunnen trekken.
pi_170456405
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 15:42 schreef bleyenburg het volgende:
Nieuwe op FNC: Agrarisch opleidingsbureau

Geen cijfers = Geen geld
:W
Voor mij hetzelfde verhaal :W :W
pi_170456441
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 16:03 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Voor mij hetzelfde verhaal :W :W
.............. :W :W :W
pi_170456636
@ certeco: heb jij zin om aan FNC te vragen?
pi_170459716
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 16:14 schreef bleyenburg het volgende:
@ certeco: heb jij zin om aan FNC te vragen?
Ik heb vanmiddag een mailtje gestuurd, ik hou je op de hoogte.
pi_170465022
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170465397
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:01 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor het vinden en plaatsen :) Maar ome Obli gaat hier niet aan meedoen. Stapelfinanciering, hockeystickprognose, geen zekerheden, beetje Holland Casino investering zo.

De verwachte omzet is berekend op basis van de conversieratio van de ingekochte leads. Dat is ook een manier natuurlijk *)

[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 24-04-2017 22:20:41 ]
Pecunia non olet
pi_170469162
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dank voor het vinden en plaatsen :) Maar ome Obli gaat hier niet aan meedoen. Stapelfinanciering, hockeystickprognose, geen zekerheden, beetje Holland Casino investering zo.
Ik heb hier niets aan toe te voegen.
pi_170469756
De ICT bij Sameningeld is nog steeds niet op orde. Als je inlogt krijg je bij de ewallet een applicatiefout en ook op de website zelf werken sommige pagina's niet goed.
Lek dus nog niet boven
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_170469915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 05:53 schreef komrad het volgende:
De ICT bij Sameningeld is nog steeds niet op orde. Als je inlogt krijg je bij de ewallet een applicatiefout en ook op de website zelf werken sommige pagina's niet goed.
Lek dus nog niet boven
Dit is weer iets anders. Zo te zien heeft de server van SiG geen contact meer met de server van de betaal dienstverlener intersolve. Ook bij het doorvoeren van de vorige wijzigingen zat het probleem steeds daar. Hopelijk is het vandaag snel opgelost.
pi_170470062
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 07:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit is weer iets anders. Zo te zien heeft de server van SiG geen contact meer met de server van de betaal dienstverlener intersolve. Ook bij het doorvoeren van de vorige wijzigingen zat het probleem steeds daar. Hopelijk is het vandaag snel opgelost.
Ik krijg ook steeds meer het idee dat die intersolve de grootste beunhazen zijn en dat SIG daar vooral onder te lijden heeft... SIG is maar heel klein, dus zijn behoorlijk afhankelijk van intersolve, maar echt een solution geven of dingen solven doen ze niet...

amateurs...
pi_170470421
Artikel over het crematorium Westerhout die o.a. via GvE is gefinancierd:

http://www.crowdfundmarkt(...)-centrum-westerhout/

[ Bericht 32% gewijzigd door djh77 op 25-04-2017 08:49:54 ]
pi_170471093
Mooi project, zit er ook in :) alleen de incentive ontbreekt :)
pi_170471199
In dat artikel onder het kopje "Wat steek je hiervan op"?
Via crowdfunding kun je snel veel geld ophalen als je een goede camapagne bedenkt

Mijn God....wat heb ik dáár een bloedhekel aan!!!!!!

Laat ze er eens bij zetten: Als je niet terugbetaald word je tot in je graf achtervolgd!!!
(pun intended)
pi_170471206
@ certeco: bij voorbaat dank
pi_170471315
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 02:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb hier niets aan toe te voegen.
Ik wel, namelijk dat naar mijn mening de sprookjesverhalen van Collin schandalige vormen beginnen aan te nemen.

Ik wens die jongens van Freelancer alle goeds, en wie weet gaan hun mooie verwachtingen echt uitkomen, maar dat Collin op basis van dit hoogst onzekere verhaal de rentabiliteit "voorzichtigheidshalve als ruim voldoende" kwalificeert kan wat mij betreft echt niet.
  dinsdag 25 april 2017 @ 09:45:42 #47
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170471359
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 09:36 schreef bleyenburg het volgende:
In dat artikel onder het kopje "Wat steek je hiervan op"?
Via crowdfunding kun je snel veel geld ophalen als je een goede camapagne bedenkt

Mijn God....wat heb ik dáár een bloedhekel aan!!!!!!

Laat ze er eens bij zetten: Als je niet terugbetaald word je tot in je graf achtervolgd!!!
(pun intended)
Dit. Lekker makkelijk geld ophalen bij de domme mensen.
pi_170471643
Die gasten van Freelance kunnen best potentie hebben, als ze nu al 2000 klanten hebben die minimaal 20 euro per maand betalen, dan hebben ze een omzet van 40k per maand. Jammer dat het van financiering naar financiering gaat (50.000 bij die Qredits, 50k bij de grootaandeelhouder, 100k bij Collin en over een tijdje weer 100k). Ik vind 50k voor adwords ook veel geld...maar heb ook geen idee hoeveel daar gangbaar is. Ik denk dat ze een beetje hard van stapel lopen.
pi_170471653
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:33 schreef CFCF het volgende:
Hierop aansluitend: voor mijn afstuderen duik ik in de crowdfunding markt. Als onderdeel daarvan onderzoek ik - in samenwerking met crowdfunding bureau Douw&Koren - hoe investeerders oordelen over de zogenaamde post-crowdfunding fase. Worden gestelde verwachtingen waargemaakt? Rendeert investeren in crowdfunding? Welke uitdagingen ervaart u als investeerder?

Doe mee met de enquête (max 5 minuten) en help ons een beter beeld te krijgen over investeren via crowdfunding: http://goo.gl/forms/UxxBluHXm4. Uw input wordt (anoniem) gebruikt voor een publicatie (die we achteraf met u delen) waar u mogelijk veel aan heeft als investeerder!

Als u vragen heeft, dan hoor ik het graag.

Diederik
Heeft iemand wel eens de resultaten van dit onderzoek gezien?
pi_170471808
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:01 schreef Red_arrow het volgende:
Die gasten van Freelance kunnen best potentie hebben, als ze nu al 2000 klanten hebben die minimaal 20 euro per maand betalen, dan hebben ze een omzet van 40k per maand. Jammer dat het van financiering naar financiering gaat (50.000 bij die Qredits, 50k bij de grootaandeelhouder, 100k bij Collin en over een tijdje weer 100k). Ik vind 50k voor adwords ook veel geld...maar heb ook geen idee hoeveel daar gangbaar is. Ik denk dat ze een beetje hard van stapel lopen.
Marktaandeel kopen heeft volgens mij alleen zin als je hele diepe zakken hebt om een meerdere jaren verlies te kunnen dragen. Lijkt me dat ze dat beter via equity kunnen doen dan via leningen. Aan een equity-deal zou ik wellicht meedoen, gegeven de mogelijke potentie, maar zeker niet aan een lening.
pi_170471979
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:10 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Marktaandeel kopen heeft volgens mij alleen zin als je hele diepe zakken hebt om een meerdere jaren verlies te kunnen dragen. Lijkt me dat ze dat beter via equity kunnen doen dan via leningen. Aan een equity-deal zou ik wellicht meedoen, gegeven de mogelijke potentie, maar zeker niet aan een lening.
Ik vraag me af of het überhaupt wel zin heeft om marktaandeel (leads) te kopen via Adwords. De enige die er beter van wordt is Google. Als je stopt met Adwords zal ook de toestroom van klanten gaan opdrogen. Er is heftige concurrentie, vermoedelijk kopen de concurrenten ook Adwords. Het lijkt me een kwestie van tegen elkaar opbieden, totdat er partijen door hun geld heen zijn.
pi_170472860
Vervroegde aflossing, mijn eerste @GVE:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170472912
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:20 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het überhaupt wel zin heeft om marktaandeel (leads) te kopen via Adwords. De enige die er beter van wordt is Google. Als je stopt met Adwords zal ook de toestroom van klanten gaan opdrogen. Er is heftige concurrentie, vermoedelijk kopen de concurrenten ook Adwords. Het lijkt me een kwestie van tegen elkaar opbieden, totdat er partijen door hun geld heen zijn.
Dus heb je aandelen Google gekocht? :) De freelancer is net in 15 minuten vol geschreven.
pi_170473179
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:13 schreef marathon2000 het volgende:
Vervroegde aflossing, mijn eerste @GVE:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd, altijd leuk!
pi_170473319
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dus heb je aandelen Google gekocht? :) De freelancer is net in 15 minuten vol geschreven.
Helaas. Ik vond het onvoorstelbaar dat mensen hier al hun geld in zouden steken. Achteraf gezien had ik dat jaren terug moeten doen.
pi_170473416
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:34 schreef Benger het volgende:

[..]

Helaas. Ik vond het onvoorstelbaar dat mensen hier al hun geld in zouden steken. Achteraf gezien had ik dat jaren terug moeten doen.
Zo is het!Zo heeft ieder zijn lijstjes in zijn hoofd waar hij achteraf beter wel :) en beter niet :( wat in had kunnen steken. Van de beter niet heb je het meeste last!
pi_170473457
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:13 schreef marathon2000 het volgende:
Vervroegde aflossing, mijn eerste @GVE:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardstikke mooi. Ik kreeg ook net de e-mail binnen.Mijn 5e of 6e vervroegde aflossing bij GVE.
pi_170473582
Kreeg net een update van Kapitaal op Maat dat bij de Tropisch Fruit en Pado handel.
"De Pandakte is geregistreerd en bij de Belastingdienst aangemeld en aan het project toegevoegd"
Het project is nu 1.5 van de 3 jaar onderweg maar beter laat dan te laat.
KOM maakt dus wel vorderingen met het registreren van de oude beloften.
pi_170473694
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kreeg net een update van Kapitaal op Maat dat bij de Tropisch Fruit en Pado handel.
"De Pandakte is geregistreerd en bij de Belastingdienst aangemeld en aan het project toegevoegd"
Het project is nu 1.5 van de 3 jaar onderweg maar beter laat dan te laat.
KOM maakt dus wel vorderingen met het registreren van de oude beloften.
Voor een aantal van mijn projecten kreeg ik vanochtend ook hetzelfde bericht. Ze lijken er nu toch echt werk van te maken, maar ik blijf benieuwd wat zo'n pandakte nu waard is in het geval de nood aan de man komt.
pi_170473708
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kreeg net een update van Kapitaal op Maat dat bij de Tropisch Fruit en Pado handel.
"De Pandakte is geregistreerd en bij de Belastingdienst aangemeld en aan het project toegevoegd"
Het project is nu 1.5 van de 3 jaar onderweg maar beter laat dan te laat.
KOM maakt dus wel vorderingen met het registreren van de oude beloften.
Bij mij voor 4 oude projecten dezelfde update.

Ze zijn trouwens Peter Verhaar kwijtgeraakt (maakt geen onderdeel meer van de Raad van Advies): https://www.kapitaalopmaat.nl/Over-ons/Raad-van-Advies Te kritisch misschien oO/
pi_170473764
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:41 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Hardstikke mooi. Ik kreeg ook net de e-mail binnen.Mijn 5e of 6e vervroegde aflossing bij GVE.
heel mooi natuurlijk, maar waarom zou een ondernemer dit eigenlijk doen?
pi_170473827
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 16:00 schreef Certeco het volgende:

[..]

Kan natuurlijk dat er momenteel een bedrag aan huurkosten in de V&W staat die door aankoop van de nieuwe loods wegvallen. Dan zou het maandbedrag te behappen zijn. In dit geval zou een beetje meer info me over de streep kunnen trekken.
De pitch is aangepast.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Het gaat om dit project:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/20736
pi_170473914
Dank je wel Certeco.

Interessant.
Ik ga 'm nog eens doornemen
pi_170473920
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:58 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

heel mooi natuurlijk, maar waarom zou een ondernemer dit eigenlijk doen?
Herfinanciering, waarbij de destijds eventueel afgegeven zekerheden opnieuw kunnen worden ingezet.

Of ze hebben de staatsloterij gewonnen, maar dat zal wel niet ;)
Pecunia non olet
pi_170473943
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:01 schreef Certeco het volgende:

[..]

De pitch is aangepast.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Het gaat om dit project:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/20736
Bedankt Certeco! Dan wordt het verhaal toch wel wat anders en aantrekkelijker. Ook dom van FNC dit niet gelijk te melden.

Website bedrijf; http://www.automatenrevisie.nl website ziet er goed uit. Lijkt ook wel een goed bedrijf. Begin bijna enthousiast te worden. Oppassen....................

[ Bericht 5% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-04-2017 12:23:06 ]
pi_170473948
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Herfinanciering, waarbij de afgegeven zekerheden opnieuw kunnen worden ingezet.

Of ze hebben de staatsloterij gewonnen, maar dat zal wel niet ;)
De rente was maar 5,5% en er waren geen zekerheden volgens mij
pi_170473975
Leuk :)

U bent een van de investeerders in het project 007820 Van dit project zijn reeds 29 termijnen betaald. X heeft besloten de overige termijnen (30-60) in één keer af te lossen, inclusief de volledige toegezegde rente. Dit conform artikel 26 van de algemene voorwaarden.

Wij zullen vandaag deze betalingen aan u overmaken. Het verschilt per bank wanneer u deze op uw rekening heeft staan. U ontvangt per termijn een losse uitbetaling. Het project 007820 is hiermee volledig afgehandeld.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170474480
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:55 schreef djh77 het volgende:

[...]

Ze zijn trouwens Peter Verhaar kwijtgeraakt (maakt geen onderdeel meer van de Raad van Advies): https://www.kapitaalopmaat.nl/Over-ons/Raad-van-Advies Te kritisch misschien oO/
Dit is geen goede ontwikkeling. KoM mag dan een van de meer amateuristische sites zijn, ze zijn wel heel langzaam bezig van hun vele fouten te leren. Daar kan een goede adviesraad bij helpen. Ze hebben echt opbouwende kritiek nodig om te voorkomen dat investeerders afhaken, of rechtszaken gaan starten.
pi_170474680
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:39 schreef Benger het volgende:

[..]

Dit is geen goede ontwikkeling. KoM mag dan een van de meer amateuristische sites zijn, ze zijn wel heel langzaam bezig van hun vele fouten te leren. Daar kan een goede adviesraad bij helpen. Ze hebben echt opbouwende kritiek nodig om te voorkomen dat investeerders afhaken, of rechtszaken gaan starten.
Ik ken Peter niet persoonlijk maar ik moet eerlijk zeggen dat hij niet op mij overkomt als iemand die opbouwende feedback geeft
pi_170475566
Nieuwe KOM https://www.kapitaalopmaat.nl/Betervenlo-2. 75k 60mnd 8.5% rating C
Heeft al een project lopen bij KOM van 48 maanden gestart december 2015. 75K Rating B+ 7%.
Trek uw conclusie.
Of het gaat niet beter met het bedrijf of het nieuwe rating bureau doet een betere analyse.
Of beiden factoren spelen een rol. Ik heb bij het eerste project niet meegedaan dus doe zeker niet mee met het tweede project daar de propositie en de geboden zekerheden er niet beter op zijn geworden.
pi_170475715
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe KOM https://www.kapitaalopmaat.nl/Betervenlo-2. 75k 60mnd 8.5% rating C
Heeft al een project lopen bij KOM van 48 maanden gestart december 2015. 75K Rating B+ 7%.
Trek uw conclusie.
Of het gaat niet beter met het bedrijf of het nieuwe rating bureau doet een betere analyse.
Of beiden factoren spelen een rol. Ik heb bij het eerste project niet meegedaan dus doe zeker niet mee met het tweede project daar de propositie en de geboden zekerheden er niet beter op zijn geworden.
Ze hebben ook al financiering via GvE. Omzet 2016 is redelijk uitgekomen qua verwachting. Resultaat niet 64k tov 3k

Project zit helemaal aan de bovenkant van de risicoklasse. Was bijna een C- project met 9,5% rente
pi_170475795
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:35 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ze hebben ook al financiering via GvE. Omzet 2016 is redelijk uitgekomen qua verwachting. Resultaat niet 64k tov 3k

Project zit helemaal aan de bovenkant van de risicoklasse. Was bijna een C- project met 9,5% rente
Dus al een derde lening! Heb jij een link naar de GVE lening? Van wanneer dateert deze ?
pi_170476042
Links naar het vorige KOM en GVE project van BeterVenlo staan hier:
WGR / Crowdfunding #79 - Lezen, lezen, niet posten.

met daarin onder meer:
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:23 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Betervenlo

Deze heeft eerder financiering gevraagd (en ontvangen) via GvE.
en

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Had in November 2014 75K nodig nu weer 75K deze man is wel erg hongerig naar werkkapitaal!
de pitch etc van GVE in spoiler. (dankzij CFmailer. _O_ )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik laat deze aan mij voorbij gaan, een dikke :N
pi_170476136
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:49 schreef escortmk2 het volgende:
Links naar het vorige KOM en GVE project van BeterVenlo staan hier:
WGR / Crowdfunding #79 - Lezen, lezen, niet posten.

met daarin onder meer:

[..]

en

[..]

HaHa Dank! Ik zie dat ik consequent ben in mijn beoordeling.

Overgens zag ik staan dat het eigen vermogen volgens Kapitaal op Maat 45K is in de huidige pitch terwijl uit de balans in het rapport van het rating bureau blijkt dat het 6.5 K is. Scheelt bijna 40K. Foutje.....................
  dinsdag 25 april 2017 @ 13:57:20 #75
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170476200
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 11:13 schreef marathon2000 het volgende:
Vervroegde aflossing, mijn eerste @GVE:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is mooi, snel ook!
pi_170476308
nieuwe op FNC.
Ik laat 'm vliegen
pi_170476399
Ik snap de vlieger winkel niet.
EV ruim 300K
schuldpositie ruim 800K
En dan 50K willen lenen.....

En als ik iets niet snap, blijf ik er vandaan
pi_170476446
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 14:02 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op FNC.
Ik laat 'm vliegen
Ik ook. Er is een tussentijdse winst/verlies-rekening en een balans per 31 december 2016 (want: BV), het bedrijf heeft een lang trackrecord, een positief EV, maar ook veel kortlopende schuld en sterke seizoensinvloeden.
pi_170476857
Bij de reacties op Betervenlo 2 staan een vraag en antwoord.

Er is inderdaad ook een lening bij GVE, maar op de website van GVE staat deze niet meer, terwijl er nog wel oudere projecten vermeld worden. Weet iemand hoe dit kan?
pi_170479483
Ik heb de auto opknappert op FNC nog eens goed bekeken en ik ga er wat mee doen.
Nogmaals dank certeco voor de research :)
pi_170480136
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170480322
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:24 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb de auto opknappert op FNC nog eens goed bekeken en ik ga er wat mee doen.
Nogmaals dank certeco voor de research :)
Inderdaad goed werk van Certeco!

Hoge rente, maar geen hypothecaire zekerheid. Per saldo gaat 'ie alsnog EUR 1.000 per maand meer betalen. Blijft weinig over om van te leven. Ik sla hem over.
pi_170480408
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:08 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze nieuwe Collin is erg minimaal en ook nog eens startende ondernemer zonder ervaring in horeca. Er wordt niet gemeld hoe de vorige zaak het heeft gedaan op deze plek dus dat zal wel geen hosanna verhaal zijn. Geen zekerheden. Ben bang dat dit filiaal van deze koffie keten geen lang leven beschoren is. Dus geen centen van mij :N
pi_170480463
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Deze nieuwe Collin is erg minimaal en ook nog eens startende ondernemer zonder ervaring in horeca. Er wordt niet gemeld hoe de vorige zaak het heeft gedaan op deze plek dus dat zal wel geen hosanna verhaal zijn. Geen zekerheden. Ben bang dat dit filiaal van deze koffie keten geen lang leven beschoren is. Dus geen centen van mij :N
Zo denk ik er ook over: Horeca/retail zonder ervaring op een plaats waar een ander waarschijnlijk gefaald heeft zijn nou niet echt ingredienten voor succes.

Wel wordt er weer een mooi verhaal neergezet met een hoog bullshit-bingo-gehalte dus het project zal binnen een kwartiertje vol zitten.
pi_170489129
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 05:53 schreef komrad het volgende:
De ICT bij Sameningeld is nog steeds niet op orde. Als je inlogt krijg je bij de ewallet een applicatiefout en ook op de website zelf werken sommige pagina's niet goed.
Lek dus nog niet boven
Bij mij werkt de koppeling met de E-wallet weer naar behoren.
pi_170489809
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:29 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over: Horeca/retail zonder ervaring op een plaats waar een ander waarschijnlijk gefaald heeft zijn nou niet echt ingredienten voor succes.

Wel wordt er weer een mooi verhaal neergezet met een hoog bullshit-bingo-gehalte dus het project zal binnen een kwartiertje vol zitten.
Gewoon de vraag stellen aan Collin, betreffende de vorige ondernemer, de reden, en de hoogte van de gerealiseerde omzet in de afgelopen jaren,... toch? Ik laat hem ongeacht de antwoorden passeren. *O*
pi_170491020
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:21 schreef peterc het volgende:

[..]

Gewoon de vraag stellen aan Collin, betreffende de vorige ondernemer, de reden, en de hoogte van de gerealiseerde omzet in de afgelopen jaren,... toch? Ik laat hem ongeacht de antwoorden passeren. *O*
Inderdaad, het kan natuurlijk goed gaan maar de serieuze mogelijkheid dat het niet lukt, maakt dat de kans op een negatief eindresultaat voor de belegger heel reëel is. En daar moet dan weer een handvol projecten tegenover staan om het te compenseren. Maar we blijven gewoon verder speuren naar de steeds schaarser wordende pareltjes.
Pecunia non olet
pi_170491887
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe KOM https://www.kapitaalopmaat.nl/Betervenlo-2. 75k 60mnd 8.5% rating C
Heeft al een project lopen bij KOM van 48 maanden gestart december 2015. 75K Rating B+ 7%.
Trek uw conclusie.
Of het gaat niet beter met het bedrijf of het nieuwe rating bureau doet een betere analyse.
Of beiden factoren spelen een rol. Ik heb bij het eerste project niet meegedaan dus doe zeker niet mee met het tweede project daar de propositie en de geboden zekerheden er niet beter op zijn geworden.
Gewoon weer vol binnen een paar uur.
pi_170492915
2 nieuwen op FNC
Beiden doe ik niks mee want: Of geen cijfers 2016 of slechte cijfers
pi_170493032
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:15 schreef bleyenburg het volgende:
2 nieuwen op FNC
Beiden doe ik niks mee want: Of geen cijfers 2016 of slechte cijfers
Er staan nu 12 projecten open. Het lijkt me toch dat ze zich bij FnC eens achter de oren moeten gaan krabben.
pi_170493056
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:15 schreef bleyenburg het volgende:
2 nieuwen op FNC
Beiden doe ik niks mee want: Of geen cijfers 2016 of slechte cijfers
Ik sla ook over. Verbazingwekkend hoe je als slager met zulke winstcijfers zo'n belabberde balanspositie bij elkaar weet te scharrelen...
pi_170493132
scharrelvlees
pi_170493157
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:29 schreef bleyenburg het volgende:
scharrelvlees
Dat, of wellicht heeft de slager te veel geld verslindende scharrels
pi_170493221
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:30 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Dat, of wellicht heeft de slager te veel geld verslindende scharrels
Zit 'ie teveel achter de kippetjes aan??
pi_170493693
neuh...dan was 't een poelier geweest
pi_170494128
Die nieuwe Collin komt op 200 meter afstand van kookwinkel oldenhof, dat lijkt me een heel sterke concurrent wat betreft de verkoop van espresso-apparaten en aanverwante spullen.

Van het terras verwacht ik helaas ook niet veel. Op google maps is te zien dat er precies 2 tafeltjes met 2x2 stoelen op passen.
pi_170495317
https://www.collincrowdfund.nl/kaldi-amersfoort/
in 10 min. vol, geen bijdrage van mij.
pi_170495434
Nieuwe Collin, vooraankondiging.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Horeca, weinig zekerheden, wel onderhandse en achtergestelde leningen.
Wel indrukwekkend mooi en statig pand.
Terras op het noorden, geen zon.
Voormalige eigenaar had de loop er niet in.

[ Bericht 7% gewijzigd door Appeltje58 op 26-04-2017 11:35:02 ]
pi_170495463
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16186
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Lees verder over crowdfunding via http://bit.ly/2igaysN

Naam: Worldwide Tailors
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 130.000 euro
Rente: 8,5%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 1,18
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_170495825
Nieuwe op HCN: https://horecacrowdfundin(...)l-koekenbier-abcoude

Project Nr. : 90
Type bedrijf : Hotel Café Restaurant
Financiering : Verbouwing
Categorie : ****

Kredietbedrag : ¤ 200.000,00
Rente per jaar : 8,0 %
Looptijd : 48 maanden
pi_170496114
koekenbier (HCN) laat ik lopen.
Nieuwe op FNC 9koeroersbusjes) mét cijfers !!!!
pi_170496200
Berichtje op de facebookpagina van koekenbier:

"Leuk om te zien dat er in een aantal dagen al ruim EUR 75.000 is binnen gehaald in alleen Abcoude en omgeving."

Kennelijk heeft de innercrowd er wel vertrouwen in en de verbouwing is ook al begonnen. Uitbreiding op een bestaande locatie dus ik denk dat ze wel weten waar ze aan beginnen, ik denk dat ik deze wel aandurf.
pi_170496276
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:50 schreef bleyenburg het volgende:
koekenbier (HCN) laat ik lopen.
Nieuwe op FNC 9koeroersbusjes) mét cijfers !!!!
Krimpfinanciering, die laat ik aan mij voorbij rijden!
pi_170496296
krimpfinanciering?
Die term ken ik nog niet
pi_170496328
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:00 schreef bleyenburg het volgende:
krimpfinanciering?
Die term ken ik nog niet
Ze gaan van 3 busjes terug naar 1 busje en daarbij moet de lease afgekocht worden...

Term overigens net bedacht ;)
pi_170496401
ah zo....
Ik vind het meer de tering naar de nering zetten.
Omzet neemt toe.
Schuldpositie niet extreem.

Ik ga 'm een kans geven
  woensdag 26 april 2017 @ 12:05:54 #108
405112 Cornermannl
Oderint dum metuant
pi_170496405
Ik zit een beetje in dubio over koekenbier, het lijkt een prima lopend geheel, alleen het pand is huur als ik het goed lees en dat houdt mij nog tegen.
pi_170496850
Weer nieuwe bij FNC:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19986

Ontwikkeling Jordaanse Likeur
¤ 50.000
3 jaar
10.88 %

Met cijfers van 2016, ziet er op het eerste gezicht niet zo slecht uit.
pi_170496872
En:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/21063

Groei & Bedrijfswagen Wasserij
¤ 20.000
2 jaar
10.12 %
Geen cijfers...
pi_170496904
update Psytrec (gve):
quote:
Update 26-04-2017: PSYTREC sluit prestatiecontract met grote zorgverzekeraar. Daarnaast heeft de NZA (Nederlandse Zorgautoriteit) een hoger prijsniveau toegekend aan de vergoeding van de behandeling. Dit betekent een verhoging van 8% voor het Intensive 8 Behandelprogramma. Kijk hier voor het volledige nieuwsbericht.
pi_170496930
Deze amsterdamse likeur is dan wel weer aardig:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

138k winst. teruglopende schulden 16k, wel teruglopend ev 9k
quote:
In 2011 ontstond het idee om onze eigen likeuren te laten maken. Op een avond zaten we samen onder het genot van een pikketanusie lekker te fantaseren en te kletsen, en zo ontstond het idee van onze eigen Jordaan Likeur. We hebben zo'n 20 smaken, die we een Jordanese of Amsterdamse naam hebben gegeven. We hebben onder meer de volgende smaken: Koffie likeur, die wij Kassiewijle hebben genoemd. Pruimen likeur (De pruim van tante Na) en Droplikeur (Droptampeloeris).

Zie voor meer smaken en info onze webwinkel: http://www.jordaanlikeur.nl/index.php


[ Bericht 15% gewijzigd door djh77 op 26-04-2017 12:34:45 ]
pi_170496944
quote:
12s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:54 schreef escortmk2 het volgende:
Berichtje op de facebookpagina van koekenbier:

"Leuk om te zien dat er in een aantal dagen al ruim EUR 75.000 is binnen gehaald in alleen Abcoude en omgeving."

Kennelijk heeft de innercrowd er wel vertrouwen in en de verbouwing is ook al begonnen. Uitbreiding op een bestaande locatie dus ik denk dat ze wel weten waar ze aan beginnen, ik denk dat ik deze wel aandurf.
Aardig project, lijkt me goed over nagedacht. Staat blijkbaar ook heel veel eigen vermogen op de balans. 250 eurootjes durf ik daar wel in te stoppen.
Pecunia non olet
pi_170497146
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:28 schreef djh77 het volgende:
Deze amsterdamse likeur is dan wel weer aardig:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

138k winst. teruglopende schulden 16k, wel teruglopend ev 9k

[..]

Flinke winst, maar EV is mager en loopt terug. Bij een wat normalere prive onttrekking zou er green lening nodig zijn. Ik blijf hier van weg. Heb deze week wel de automaten spoeler uit ede meegenomen, vind dat een veel plausibeler verhaal voor een lening. Deze likeuren producent riekt mij teveel naar "goh, laten we eens kijken wat we met die FnC mailing kunnen.
pi_170497428
Stuwmeer aan openstaande projecten op FNC.
Bij minstens de helft daarvan wijt ik gebrek aan animo aan gebrek aan cijfers
pi_170497740
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, dubbel.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 26-04-2017 13:13:13 ]
pi_170497825
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:07 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze was om 11.23 uur door Appeltje58 al gemeld. Maar beter dubbel als helemaal niet :Y
pi_170498159
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:23 schreef Appeltje58 het volgende:
Nieuwe Collin, vooraankondiging.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Horeca, weinig zekerheden, wel onderhandse en achtergestelde leningen.
Wel indrukwekkend mooi en statig pand.
Terras op het noorden, geen zon.
Voormalige eigenaar had de loop er niet in.
Helaas, dat gaat het niet worden. Dan vind ik zo'n Koekenbier, met een bewezen goedlopende exploitatie, een stuk interessanter. En qua rente maakt het nauwelijks verschil.
Pecunia non olet
pi_170499044
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16374
Naam: Grand Café Le Journal
Leendoel: Overname
Bedrag: 325.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,58

Ziet er opzich wel aardig uit, bestaande zaak, 300K in een keer uitgeven om jaarlijks 100K minder uit te geven. Je zou zeggen dat moet goed gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-04-2017 14:11:41 ]
pi_170499474
Stabiele omzet en winst, positief eigen vermogen en goede reden waarom ze geld nodig hebben en besparen daar jaarlijks geld mee.
pi_170499622
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16374
Naam: Grand Café Le Journal
Leendoel: Overname
Bedrag: 325.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,58

Ziet er opzich wel aardig uit, bestaande zaak, 300K in een keer uitgeven om jaarlijks 100K minder uit te geven. Je zou zeggen dat moet goed gaan.
Mee eens.
De zekerheden stellen al met al natuurlijk niet al te veel voor maar bij een gelijkblijvende omzet zouden de cijfertjes al moeten verbeteren. Omzet is ook redelijk stabiel en inderdaad een prima reden om om deze investering te vragen. Wel wederom horeca, daar loopt het wel weer storm mee.
Ik overweeg ook om hem mee te pakken.
pi_170499642
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16374
Naam: Grand Café Le Journal
Leendoel: Overname
Bedrag: 325.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,58

Ziet er opzich wel aardig uit, bestaande zaak, 300K in een keer uitgeven om jaarlijks 100K minder uit te geven. Je zou zeggen dat moet goed gaan.
Logisch verhaal. Ik vraag me alleen af wat de beweegredenen zijn voor de voormalige verpachter en tevens voor de verhuurder om die korting te verlenen. Resultaten zijn niet al te geweldig voor een ondernemer + werkzame partner. Als ik kijk naar 2014 en 2016 hadden ze beter ergens een rustig baantje kunnen nemen. De toekomst ziet er een stuk beter uit zo, dat dan weer wel.
Pecunia non olet
pi_170499722
quote:
300K in een keer uitgeven om jaarlijks 100K minder uit te geven. Je zou zeggen dat moet goed gaan.
Tsja, een stemmetje in mijn hoofd fluisterde meteen "Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook". Waarom zou je dit als verpachter willen?
pi_170499748
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Logisch verhaal. Ik vraag me alleen af wat de beweegredenen zijn voor de voormalige verpachter en tevens voor de verhuurder om die korting te verlenen. Resultaten zijn niet al te geweldig voor een ondernemer + werkzame partner. Als ik kijk naar 2014 en 2016 hadden ze beter ergens een rustig baantje kunnen nemen. De toekomst ziet er een stuk beter uit zo, dat dan weer wel.
Het geeft wel aan dat ze blijkbaar aan deze minimale inkomsten genoeg hebben om van te leven. Zoals gezegd, het zou naar de toekomst toe bijna alleen maar beter kunnen worden.
pi_170499792
Nu wel een nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fitness voor de afwisseling
pi_170499856
quote:
12s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:35 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Tsja, een stemmetje in mijn hoofd fluisterde meteen "Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook". Waarom zou je dit als verpachter willen?
Ik denk dat het initiatief van leningnemer uitgaat. Drie jaar lang keihard werken en per saldo (waarschijnlijk) interen op het bedrijfsvermogen, dat is niet bevredigend. Wie gaat er voor de lol met 2 personen voor 10K staan werken. 24K is ook beroerd. 2015 is eigenlijk het enige redelijke jaar.

Misschien heeft hij wel gedreigd de stekker er helemaal uit te trekken en voor een baas te gaan werken of zo, tenzij er iets geregeld zou worden om het voor hem financieel interessant te maken. Er waren drie partijen waarvan er slechts 2 serieus geld verdienden (en daar zat hij niet bij :) )
Pecunia non olet
pi_170499884
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat het initiatief van leningnemer uitgaat. Drie jaar lang keihard werken en per saldo (waarschijnlijk) interen op het bedrijfsvermogen, dat is niet bevredigend. Wie gaat er voor de lol met 2 personen voor 10K staan werken. 24K is ook beroerd. 2015 is eigenlijk het enige redelijke jaar.

Misschien heeft hij wel gedreigd de stekker er helemaal uit te trekken en voor een baas te gaan werken of zo.
Ik vind het best een leuk verhaal, vooralsnog houden de slechte recensies mij tegen.
pi_170499935
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat het initiatief van leningnemer uitgaat. Drie jaar lang keihard werken en per saldo (waarschijnlijk) interen op het bedrijfsvermogen, dat is niet bevredigend. Wie gaat er voor de lol met 2 personen voor 10K staan werken. 24K is ook beroerd. 2015 is eigenlijk het enige redelijke jaar.
Zal de partner niet in loondienst zijn bij de zaak?
pi_170500043
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zal de partner niet in loondienst zijn bij de zaak?
Zou in theorie kunnen want blijkbaar niet getrouwd. Maar dat staat niet vermeld.

Ik twijfel heel erg. 325K is toch wel heel veel geld waar weinig zekerheden tegenover staan en het is natuurlijk een huurpand dus de investering gaat in rook op als het fout gaat met de tent.

Bij dat huis moet maar afwachten wat het opbrengt bij executieverkoop, van die overwaarde zal niet veel overblijven vrees ik.
Pecunia non olet
pi_170500867
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zou in theorie kunnen want blijkbaar niet getrouwd. Maar dat staat niet vermeld.

Ik twijfel heel erg. 325K is toch wel heel veel geld waar weinig zekerheden tegenover staan en het is natuurlijk een huurpand dus de investering gaat in rook op als het fout gaat met de tent.

Bij dat huis moet maar afwachten wat het opbrengt bij executieverkoop, van die overwaarde zal niet veel overblijven vrees ik.
Ik laat hem toch aan mij voorbij gaan.
Horeca, te weinig zekerheden, onduidelijkheid verpachter, gemiddelde recensies aan de matige kant.
pi_170506098
Collin proj 26062 van Heerdt & Verbeek motoren is de getekende ovek geplaatst. Was indertijd iets mee bij de ondertekening medio febr 2017, weet zo niet meer wat, mogelijk het meetekenen van de partner?

Nou meende ik ook dat er ergens nog een 1e hypo recht moest komen, maar het platform (Collin dacht ik of een ander) de akte kopie niet wilde plaatsen?

• Als zekerheid voor deze lening wordt er een eerste hypotheek ter grootte van het leenbedrag gevestigd op het bedrijfscomplex aan de Badhuisstraat 18, 19 en 20 te Roosendaal.* De Wenneker

deze? Is toen ook over gesproken op het forum. *O*
  woensdag 26 april 2017 @ 19:55:45 #132
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_170506189
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:26 schreef djh77 het volgende:
update Psytrec (gve):

[..]

Dit is wel een belangrijke, veel hier schreven dit project af dus misschien dit daar verandering in brengt dus zeker even checken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_170507401
FNC is laat deze maand met betalingen, afgelopen maanden betaalden ze op de 24e.
Misschien hebben ze het te druk met mailings versturen en aanvragen verwerken :7
Pecunia non olet
pi_170509355
Ik heb bij Greencrowd een vervroegde aflossing.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170510514
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:42 schreef obligataire het volgende:
FNC is laat deze maand met betalingen, afgelopen maanden betaalden ze op de 24e.
Misschien hebben ze het te druk met mailings versturen en aanvragen verwerken :7
Ze hebben het veels te druk met mailings, acquisitie en het negeren van mails. Ik heb soms het idee dat ze daar 1 of 2 dagen per week maar werken.
pi_170514200
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:37 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ze hebben het veels te druk met mailings, acquisitie en het negeren van mails. Ik heb soms het idee dat ze daar 1 of 2 dagen per week maar werken.
16 openstaande projecten inmiddels. Duidelijk geval van verkeerde focus. Ik pak nog maar eens een zak popcorn.
Ik zie op hun site dat ze een vacature hebben voor customer support.
Ik zal ze ook eens mailen om de druk op te voeren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Benger op 27-04-2017 06:26:42 ]
pi_170515207
Je kunt veel van FNC zeggen maar de betalingen zijn over het algemeen altijd netjes op tijd. Dat ze nu niet vroeger uitbetalen dan gepland kan ik ze niet kwalijk nemen.

Ik zag trouwens net ook een HCN-betaling binnenkomen, had ik vandaag niet verwacht.
pi_170515767
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 06:16 schreef Benger het volgende:

[..]

16 openstaande projecten inmiddels. Duidelijk geval van verkeerde focus. Ik pak nog maar eens een zak popcorn.
Ik zie op hun site dat ze een vacature hebben voor customer support.
Ik zal ze ook eens mailen om de druk op te voeren.
Ik vermoed dat er in de toekomst nog wel meer vacatures zullen komen. Althans de behoefte zal ontstaan. Door het grote aantal kleine projecten van vaak matige tot slechte kwaliteit, zullen er in de toekomst vele defaults gaan voorkomen.
Het lijkt me duidelijk dat ze daaraan niet dezelfde aandacht kunnen besteden als dat bijvoorbeeld IVM deed bij die steigerbouwer. Het zal bij FNC wel blijven bij één telefoontje per maand. 'hmm, vervelend, hij neemt de telefoon niet op, nou ja, volgende maand nog maar eens proberen'.
Pecunia non olet
pi_170521004
Zojuist een nieuwsbericht van de mailer van MU ontvangen.

Nieuw op FNC:
Ongediertebestrijding:
Termijn: 3 jaar
Bedrag: ¤100.000,-
Categorie: C
Rente: 10,88%
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/21241

Ik had vandaag eigenlijk geen e-mail verwacht. Het is een eenmanszaak, maar de cijfers zijn gepubliceerd. Stijgende omzet en winst, maar ook stijgende kortlopende schulden. Deze lening wordt voornamelijk gebruikt voor afbetaling van een andere lening en voor marketingdoeleinden. Ik pas.
pi_170521196
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:23 schreef Groepfunder het volgende:
Zojuist een nieuwsbericht van de mailer van MU ontvangen.

Nieuw op FNC:
Ongediertebestrijding:
Termijn: 3 jaar
Bedrag: ¤100.000,-
Categorie: C
Rente: 10,88%
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/21241

Ik had vandaag eigenlijk geen e-mail verwacht. Het is een eenmanszaak, maar de cijfers zijn gepubliceerd. Stijgende omzet en winst, maar ook stijgende kortlopende schulden. Deze lening wordt voornamelijk gebruikt voor afbetaling van een andere lening en voor marketingdoeleinden. Ik pas.
Als mijn vermoeden juist is dat de activa boterzacht zijn (geactiveerde ontwikkelingskosten, vordering op directie), in combinatie met de schuldenpositie, zijn ze bijna failliet. Onverantwoord om hier ook maar één cent in te steken m.i.. Indeling in C komt me erg optimistisch voor.
Pecunia non olet
pi_170521470
En nog een nieuwe op FNC

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/checkout
Een Gelderse grillroom
Lening: ¤60.000,-
Looptijd: 3 jaar
Rente: 10,88%
Risico-categorie: C.

Eenmanszaak, maar de cijfers zijn aanwezig.
Ik zie een ligt toenemende omzet, stijgende winst, een stijgend EV en dalende kortlopende schulden. De langlopende schuld stijgt wel. De ondernemer investeert zelf bijna de helft van het bedrag dat hij nodig heeft. Deze neem ik mee. Of zie ik een risico over het hoofd?
pi_170521609
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:56 schreef Groepfunder het volgende:
En nog een nieuwe op FNC

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/checkout
Een Gelderse grillroom
Lening: ¤60.000,-
Looptijd: 3 jaar
Rente: 10,88%
Risico-categorie: C.

Eenmanszaak, maar de cijfers zijn aanwezig.
Ik zie een ligt toenemende omzet, stijgende winst, een stijgend EV en dalende kortlopende schulden. De langlopende schuld stijgt wel. De ondernemer investeert zelf bijna de helft van het bedrag dat hij nodig heeft. Deze neem ik mee. Of zie ik een risico over het hoofd?
Gemiddelde winst over laatste drie jaar is 30 K, daaruit moet-ie voor deze nwe FNC lening 24 K gaan betalen. Hoeveel de lasten uit de reeds lopende FNC lening zijn weet ik zo 1-2-3 niet. Het is mij te krapjes allemaal...
pi_170521783
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:56 schreef Groepfunder het volgende:
En nog een nieuwe op FNC

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/checkout
Een Gelderse grillroom
Lening: ¤60.000,-
Looptijd: 3 jaar
Rente: 10,88%
Risico-categorie: C.

Eenmanszaak, maar de cijfers zijn aanwezig.
Ik zie een ligt toenemende omzet, stijgende winst, een stijgend EV en dalende kortlopende schulden. De langlopende schuld stijgt wel. De ondernemer investeert zelf bijna de helft van het bedrag dat hij nodig heeft. Deze neem ik mee. Of zie ik een risico over het hoofd?
Ik zie vlottende activa ad 66K; het is een eenmanszaak dus geen vordering op directeur. Waarschijnlijk voorraad plus liquide middelen. Dat bevestigt de toelichting dat hij een groot deel van de investering zelf kan inbrengen.

Maar ik kan niet begrijpen waarom dit in dezelfde klasse wordt ingedeeld als die Helmondse beestjesbestrijder. Op een eerste gezicht een wereld van verschil qua balansrisico.
Pecunia non olet
pi_170522114
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:04 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Gemiddelde winst over laatste drie jaar is 30 K, daaruit moet-ie voor deze nwe FNC lening 24 K gaan betalen. Hoeveel de lasten uit de reeds lopende FNC lening zijn weet ik zo 1-2-3 niet. Het is mij te krapjes allemaal...
Er zit een stijgende lijn in de winst, en hij verwacht een toename omzet als gevolg van de extra zitcapaciteit, dus ik denk dat het iets te conservatief om uit te gaan van de gemiddelde jaarwinst.

Ik vermoed trouwens dat hij wel iets meer verdiencapaciteit heeft dan de cijfers doen vermoeden (hoe zeg je zoiets diplomatiek:))
Pecunia non olet
pi_170538506
Het valt me trouwens net op dat het gemiddelde netto rendement bij Collin gedaald is van 4,96% op 31 oktober 2016 naar 3,75% nu. Het daalt dus snel. Als het zo door gaat, zitten ze over een paar jaar rond de nul. Volgens mij hebben ze bij Collin nu toch echt wel een probleem.
Edit: Het gemiddelde netto rendement sinds 31/12 2016 is nu dus al nul, anders zou het totale gemiddelde sinds juni 2014 niet zo hard dalen!

[ Bericht 10% gewijzigd door Benger op 28-04-2017 10:11:13 ]
pi_170538989
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 10:01 schreef Benger het volgende:
Het valt me trouwens net op dat het gemiddelde netto rendement bij Collin gedaald is van 4,96% op 31 oktober 2016 naar 3,75% nu. Het daalt dus snel. Als het zo door gaat, zitten ze over een paar jaar rond de nul. Volgens mij hebben ze bij Collin nu toch echt wel een probleem.
Edit: Het gemiddelde netto rendement sinds 31/12 2016 is nu dus al nul, anders zou het totale gemiddelde sinds juni 2014 niet zo hard dalen!
Dat ze een probleem hebben dat is zeker waar.

Alleen vind ik het lastig om er goed inzicht in te krijgen zonder de achterliggende cijfers in te kunnen zien.
pi_170539776
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 10:35 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Alleen vind ik het lastig om er goed inzicht in te krijgen zonder de achterliggende cijfers in te kunnen zien.
Ik vind ze best duidelijk in de toelichting van de cijfers:
https://www.collincrowdfund.nl/leningportefeuille/
pi_170539917
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik vind ze best duidelijk in de toelichting van de cijfers:
https://www.collincrowdfund.nl/leningportefeuille/
Ik neem mijn woorden terug, al ben ik nog steeds wel benieuwd welke projecten er in de categorie 0-45 achterstallig zitten.

Daarnaast vraag ik me af hoe ik het cijfer moet intrepreteren met in het achterhoofd dat de defaults met name lijken voor te komen in de eerste jaren van CF projecten en dat de portefuille van CCF relatief veel jonge projecten bevat.

Even hypothetisch. Ze stoppen vanaf vandaag met het publiceren van projecten. De komende 2 jaar zullen er nog een aantal jonge projecten default gaan, maar daarna heb je een aantal jaren waarin je een cohort hebt met relatief gezonde bedrijven, die netjes nog 3 a 4 jaar hun rente blijven betalen. Ik vraag me af in hoeverre de gebruikte methode hier rekening mee houdt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Mynheer007 op 28-04-2017 11:37:10 ]
pi_170540305
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:27 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik neem mijn woorden terug, al ben ik nog steeds wel benieuwd welke projecten er in de categorie 0-45 achterstallig zitten.

Daarnaast vraag ik me af hoe ik het cijfer moet intrepreteren met in het achterhoofd dat de defaults met name lijken voor te komen in de eerste jaren van CF projecten en dat de portefuille van CCF relatief veel jonge projecten bevat.

Even hypothetisch. Ze stoppen vanaf vandaag met het publiceren van projecten. De komende 2 jaar zullen er nog een aantal jonge projecten default gaan, maar daarna heb je een aantal jaren waarin je een cohort hebt met relatief gezonde bedrijven, die netjes nog 3 a 4 jaar hun rente blijven betalen. Ik vraag me af in hoeverre de gebruikte methode hier rekening mee houdt.
Ik denk dat het precies andersom is. Gemiddeld komen bedrijven na ongeveer 2 jaar in de problemen. Voordat Collin het dan afschrijft zijn we weer een half jaar verder. Ik verwacht dat de rendementen eerder dalen dan stijgen. Dat is ook wat we terugzien in de daling van het gemiddelde rendement. Als de vraag is waar het eindigt als Collin zou stoppen met het publiceren van projecten, dan vraag ik me af of dan nog rond de nul zit, of diep in de rode cijfers?
pi_170540310
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:27 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik neem mijn woorden terug, al ben ik nog steeds wel benieuwd welke projecten er in de categorie 0-45 achterstallig zitten.

Daarnaast vraag ik me af hoe ik het cijfer moet intrepreteren met in het achterhoofd dat de defaults met name lijken voor te komen in de eerste jaren van CF projecten en dat de portefuille van CCF relatief veel jonge projecten bevat.

Even hypothetisch. Ze stoppen vanaf vandaag met het publiceren van projecten. De komende 2 jaar zullen er nog een aantal jonge projecten default gaan, maar daarna heb je een aantal jaren waarin je een cohort hebt met relatief gezonde bedrijven, die netjes nog 3 a 4 jaar hun rente blijven betalen. Ik vraag me af in hoeverre de gebruikte methode hier rekening mee houdt.
Informatie over achterstallige debiteuren kunnen ze natuurlijk niet zomaar publiek maken.

En omdat ze in het begintraject van hun cijferreeks zitten is de maandelijkse fluctuatie in de rendementscijfers nog groot, omdat ze een default direct geheel afboeken. Met een gemiddelde looptijd van 5 jaar voor een lening zal je dan eigenlijk pas na 5 jaar een beetje betrouwbaar netto rendementscijfer zien.
pi_170542786
Update GVE 11736 Francy Traiteurie Leyhoeve

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170542943
Nieuwe op FNC: restaurant Maastricht

gegoochel met cijfers
Cijfers ook niet volledig.
Ik pas met een grote "P"
pi_170543026
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:30 schreef bleyenburg het volgende:
Nieuwe op FNC: restaurant Maastricht

gegoochel met cijfers
Cijfers ook niet volledig.
Ik pas met een grote "P"
Alleen cijfers tot en met het derde kwartaal van 2016 en geen enkele balans. Dan heb ik al geen zin meer om naar de inhoud te kijken.
pi_170543530
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:21 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Update GVE 11736 Francy Traiteurie Leyhoeve

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tenzij het de bedoeling is het bvtje te laten ploffen om van de hoofdelijke aansprakelijkheid af te komen, of denk ik nu heel slecht?
pi_170543683
Nieuw FundingCircle:

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

¤ 50.000
3 jaar
13.47 % Nominale rente

De website ziet er wel netjes uit:

http://hetklooster-uden.nl/

Twee matige reviews op TripAdvisor

https://www.tripadvisor.n(...)rabant_Province.html
pi_170543809
Hotel/restaurant in Uden (FNC) snap ik niet.
Open sinds 1 jaar en cijfers vanaf 2014.
Geen balans 2016.

Ook hier weer gegoochel met activa en geen duidelijk beeld van ontwikkeling door ontbreken 2016 balans.
pi_170544370
Nieuwe op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16232

Weinig eigen vermogen, véél schuld en geen zekerheden. Bestaande GvE lening aanwezig.
Ik vind de rente (6%) nogal zuinig......

Als ik dan lees dat ze een dure verbouwing in eigen beheer hebben gedaan, dan zit het eigen vermogen dus in de verbouwing en niet in de liquide positie. Waarschijnlijk zwakke balansratio's?

Krijg ook de indruk dat de interne organisatie niet strak georganiseerd is en niet meegegroeid met de omzet.

Resultaten zie je nergens maar het eigen vermogen van de hoofdtak is gedaald van 71K naar 35K dus dan weet je wel genoeg. Het eigen vermogen van de leasetak is overigens met ongeveer hetzelfde bedrag gestegen.

[ Bericht 8% gewijzigd door obligataire op 28-04-2017 15:55:22 ]
Pecunia non olet
pi_170545646
Wisselende week: na m'n 1e vervroegde terugbetaling bij GVE, ook m'n eerste default op het zelfde platform.
Hoofdsom 100K (x8%), 72 termijnen waarvan er 18 zijn voldaan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170545866
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 15:33 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16232

Weinig eigen vermogen, véél schuld en geen zekerheden. Bestaande GvE lening aanwezig.
Ik vind de rente (6%) nogal zuinig......

Als ik dan lees dat ze een dure verbouwing in eigen beheer hebben gedaan, dan zit het eigen vermogen dus in de verbouwing en niet in de liquide positie. Waarschijnlijk zwakke balansratio's?

Krijg ook de indruk dat de interne organisatie niet strak georganiseerd is en niet meegegroeid met de omzet.

Resultaten zie je nergens maar het eigen vermogen van de hoofdtak is gedaald van 71K naar 35K dus dan weet je wel genoeg. Het eigen vermogen van de leasetak is overigens met ongeveer hetzelfde bedrag gestegen.
Ik deel je mening, echter wel erg positief dat de omzet (fors) hoger is uitgevallen dan de prognose.
Ik doe mee aan lening #1. Over lening #2 moet ik nog even nadenken.
pi_170546245
Zoals ik deze week al vermoedde is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
inderdaad in de problemen. Maandag worden de investeerders geinformeerd.
  vrijdag 28 april 2017 @ 17:47:19 #161
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_170547106
Update LAH
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt nog niet zo'n heel beroerde regeling.
pi_170549579
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:47 schreef crowd-fundi het volgende:
Update LAH
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet of die interpretatie van de LAH mail klopt. Ik vind de mail een beetje onduidelijk. Ze zeggen onder het kopje "Procedure terugbetalingen" weliswaar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar uit de uitleg erboven maak ik toch op dat ze eigenlijk bedoelen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170549937
De top 10 van week 17 (een goede week voor Gve)
pi_170549951
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:13 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik heb eens even gekeken op NPEX, probleem is wel dat er maar 16 obligaties zijn dus een goede spreiding is niet echt mogelijk.Ze zijn daarentegen wel verhandelbaar natuurlijk dus dat is een voordeel.

Maar ik weet eerlijk gezegd niet (of eigenlijk wel) waarin ik liever beleg - een aantal kleine ondernemers of bijvoorbeeld een Rood Microtec obligatie. Als ik de cijfers van Rood zo zie dan hoop ik maar dat de taxatie van dat onroerend goed een beetje klopt, want ze houden het zonder nieuwe emissies/leningen geen jaar meer uit.
http://www.telegraaf.nl/d(...)tec/tab/Kerncijfers/
Goed nieuws van Rood, 15% meer omzet in het eerste kwartaal en ze verwachten winstgevende kwartalen in 2017:

https://www.roodmicrotec.(...)Update_1Q2017_NL.pdf
pi_170549981
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:50 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik weet niet of die interpretatie van de LAH mail klopt. Ik vind de mail een beetje onduidelijk. Ze zeggen onder het kopje "Procedure terugbetalingen" weliswaar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar uit de uitleg erboven maak ik toch op dat ze eigenlijk bedoelen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, niet duidelijk inderdaad. Ik deel jou mening en begrijp er ook uit dat ze het binnenkomende geld gaan gebruiken voor de langst openslaande terug betalingen.
pi_170550010
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:34 schreef marathon2000 het volgende:
Wisselende week: na m'n 1e vervroegde terugbetaling bij GVE, ook m'n eerste default op het zelfde platform.
Hoofdsom 100K (x8%), 72 termijnen waarvan er 18 zijn voldaan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is ook een vaag verhaal, een paar maanden geleden zaten er nog een heleboel asielzoekers in:

http://www.destentor.nl/s(...)dak-bieden~ae56081a/

Het is natuurlijk allemaal lastig aan te tonen, maar ik krijg toch een naar gevoel van dit soort faillissementen.
pi_170550344
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 20:08 schreef HappyBlue het volgende:

[..]

Is ook een vaag verhaal, een paar maanden geleden zaten er nog een heleboel asielzoekers in:

http://www.destentor.nl/s(...)dak-bieden~ae56081a/

Het is natuurlijk allemaal lastig aan te tonen, maar ik krijg toch een naar gevoel van dit soort faillissementen.
Ik heb een pittige mail naar GvE gestuurd. Dit mogen ze uitleggen. Een project met classificatie 2(!), en het zat blijkbaar bomvol met asielzoekers waarvoor de meest betrouwbare debiteur garant staat namelijk de Nederlandse staat. Dan is het toch 'knap' als je in de financiële problemen weet te komen.
Pecunia non olet
  vrijdag 28 april 2017 @ 20:31:41 #168
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_170550561
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:02 schreef Mynheer007 het volgende:
Zoals ik deze week al vermoedde is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
inderdaad in de problemen. Maandag worden de investeerders geinformeerd.
Weet je het project nummer?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_170554319
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 16:34 schreef marathon2000 het volgende:
Wisselende week: na m'n 1e vervroegde terugbetaling bij GVE, ook m'n eerste default op het zelfde platform.
Hoofdsom 100K (x8%), 72 termijnen waarvan er 18 zijn voldaan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pfff, pas 18 van de 72 termijnen voldaan. Ja, die hakt er wel stevig in dan. Hopelijk komt er nog wat terug voor jullie. Ik begrijp dat meerdere Fokkers hierin zitten.
pi_170554395
Nog een nieuwe bij KoM:
True Line Hairextensions
https://www.kapitaalopmaat.nl/True-Line-Hairextensions
100.000 8,5%, 60 mnd.

Ik begrijp dat vanuit de holding de privé woning met een WOZ waarde van ruim 800 k is gefinancierd. Ik begrijp dan niet waarom er geen 1e hypotheekrecht geboden is. De rente zou dan makkelijk een paar punten lager kunnen. Zonder deze zekerheid ga ik er in ieder geval niet aan beginnen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Horsemen op 29-04-2017 06:20:48 ]
pi_170555372
Wat betreft Lendahand. De beschikbare middelen, lees terugbetalingen, worden gebruikt om de langst openstaande leningen af te lossen. Er is dus geen relatie tussen concrete project en geldinbreng en aflossing. De suggestie dat je in een concreet project inlegt, klopt dus echt niet. M.i. neigt de huidige projectpresentatie naar misleiding. Daar hoort primair de betreffende lokale financiele 'tussenpersoon' vermeld te staan. De specifieke projecten zijn dan slechts lardering, verkooptruc.

[ Bericht 1% gewijzigd door ZeKraut op 29-04-2017 07:13:51 ]
pi_170558569
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:42 schreef obligataire het volgende:
FNC is laat deze maand met betalingen, afgelopen maanden betaalden ze op de 24e.
Misschien hebben ze het te druk met mailings versturen en aanvragen verwerken :7
Zag dat er gisteren een betaling van FNC binnen is gekomen. Volgens mij niet compleet, maar de projecten op de website zijn nog niet bijgewerkt, dus kan niet controleren welke projecten er (nog) niet bijzitten.
pi_170564663
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:41 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuwe bij KoM:
True Line Hairextensions
https://www.kapitaalopmaat.nl/True-Line-Hairextensions
100.000 8,5%, 60 mnd.

Ik begrijp dat vanuit de holding de privé woning met een WOZ waarde van ruim 800 k is gefinancierd. Ik begrijp dan niet waarom er geen 1e hypotheekrecht geboden is. De rente zou dan makkelijk een paar punten lager kunnen. Zonder deze zekerheid ga ik er in ieder geval niet aan beginnen.
- Partner is eigenaar van een crowdfunding platform
- Geen HA en geen 1ste hypotheekrecht
- Geen jaarverslagen gedeponeerd van de holding sinds 2005 (?!!)

Bovenstaande overtuigd mij zeker niet om mee te doen.
KoM weet dat dit boven water komt, waarom zou je dat in hemelsnaam als platform niet voor willen zijn?!
pi_170564748
Raar verhaal dat het project dan niet op zijn eigen platform all4funding wordt gezet... ik blijf er vanaf.
pi_170565033
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 15:41 schreef crowdiefunder het volgende:
Raar verhaal dat het project dan niet op zijn eigen platform all4funding wordt gezet... ik blijf er vanaf.
Heeft die ook gestaan : https://www.all4funding.nl/project/15/true-line-groeit-door

Maar haalde slechts 900 Euro op, +/- jaar geleden.

De rol binnen het bedrijf, van Dhr in kwestie, werd toen niet benoemd. En nu op kom wel :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Thomas88 op 29-04-2017 16:07:33 ]
pi_170565120
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 16:01 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Heeft die ook gestaan : https://www.all4funding.nl/project/15/true-line-groeit-door

Maar haalde slechts 900 Euro op, +/- jaar geleden.
:)

Nou laat ik maar wat zinnigs toevoegen: wel een leuke vrouw :)
pi_170565247
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 15:41 schreef crowdiefunder het volgende:
Raar verhaal dat het project dan niet op zijn eigen platform all4funding wordt gezet... ik blijf er vanaf.
universal marine // toch bekend van het buss,class van Harrie M // benieuwd of hij ook zelf in de bootjes zit // veel mensen zijn er niet echt blij (rijk) van geworden

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-gok-1402175-a684925
https://www.participaties(...)John-Mangindaan.aspx

13 jaar directie universal marine // all4funding & finconsil (2015) ; = divers + de toko's (lees div bv) o.a die mbt zijn partner.

via de inschrijving van finconsil kom je bij het OG.
voor mij blijft de vraag, waarom hij de 100k niet zelf op kan hoesten, met een dergelijk CV, neem ik aan dat er in de goede tijd van Universal Marine de beloning niet van het niveau van een scheepskok was. *O* w/

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 29-04-2017 17:06:15 ]
pi_170565704
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 16:06 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

:)

Nou laat ik maar wat zinnigs toevoegen: wel een leuke vrouw :)
Dat had dan wat professioneler gepromoot kunnen worden, die pitch dan , in hun netwerk maar en dan ¤ 900. Come on. *O* Geen reclame voor all4funding. Sorry. But ff voor de goede orde. ik pas. Ik krijg een beetje een scheeps CV gevoel, als het goed gaat alles ok, maar what happens if. w/

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 29-04-2017 17:06:45 ]
pi_170566990
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 16:06 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

:)

Nou laat ik maar wat zinnigs toevoegen: wel een leuke vrouw :)
En die vallen vaak op foute mannen (zoals deze) :|W
Pecunia non olet
pi_170567136
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 17:38 schreef obligataire het volgende:

[..]

En die vallen vaak op foute mannen (zoals deze) :|W
_O-

Hij zal er wel op reageren, want volgens mij leest meneer mee. Als ik het me goed herinner heeft hij in het verleden nog een aantal van zijn projectes op zijn eigen platform hier onder de aandacht gebracht.

Andere vraag, gaan er woensdag nog mensen definitief naar de LaH borrel in Rdam? Ik ben het wel van plan, maar als niemand van het forum gaat denk ik er nog even over na.
pi_170567653
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De investeerders van FNC krijgen vervroegd de investering terug.
pi_170567950
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 17:46 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

_O-

Hij zal er wel op reageren, want volgens mij leest meneer mee. Als ik het me goed herinner heeft hij in het verleden nog een aantal van zijn projectes op zijn eigen platform hier onder de aandacht gebracht.

Andere vraag, gaan er woensdag nog mensen definitief naar de LaH borrel in Rdam? Ik ben het wel van plan, maar als niemand van het forum gaat denk ik er nog even over na.
no problem, toelichting geven mag, = welkom, kan de pitch wellicht helpen. w/
pi_170569819
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:16 schreef peterc het volgende:

[..]

no problem, toelichting geven mag, = welkom, kan de pitch wellicht helpen. w/
Als ze een eerste hypotheekrecht geven hoeft hij niets meer toe te lichten en is het project zo vol.
pi_170570087
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:05 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De investeerders van FNC krijgen vervroegd de investering terug.
Ik heb hem even vluchtig doorgekeken. Ik zie een ervaren ondernemer maar een onderneming die van leningen (stapelfinanciering) en leasecontracten aan elkaar hangt. Dan ook nog eens de eerste maanden aflossingsvrij. Ik laat hem aan mij voorbij gaan.
pi_170570456
En ABN AMRO. Succes ermee
pi_170570784
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 19:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als ze een eerste hypotheekrecht geven hoeft hij niets meer toe te lichten en is het project zo vol.
Dat gaat hij niet doen. Hij wacht liever een maand totdat het project druppelsgewijs volloopt. Die laat zich niets voorschrijven.
Pecunia non olet
pi_170572562
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 20:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat gaat hij niet doen. Hij wacht liever een maand totdat het project druppelsgewijs volloopt. Die laat zich niets voorschrijven.
Nee, en ik vrees dat er wel weer genoeg investeerders te vinden zijn die hier nagenoeg blind instappen. Onvoorstelbaar! :N
pi_170579755
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 21:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, en ik vrees dat er wel weer genoeg investeerders te vinden zijn die hier nagenoeg blind instappen. Onvoorstelbaar! :N
idem als bij de scheeps-cv's, men heeft er ervaring mee, misschien nog ff een promo bij buss.class van Harrie M en alles is kat in het bakkie

http://www.universalmarin(...)an_participanten.pdf

Na het indienen van mijn aangifte vandaag, nog wat zitten googlen, kom ik dit tegen, weet je hoe all4funding is ontstaan

[ Bericht 8% gewijzigd door peterc op 30-04-2017 18:27:13 ]
pi_170601558
quote:
Andere vraag, gaan er woensdag nog mensen definitief naar de LaH borrel in Rdam? Ik ben het wel van plan, maar als niemand van het forum gaat denk ik er nog even over na.
Ik heb me aangemeld voor de LAH borrel en ben (nog steeds) van plan om te gaan.
pi_170602205
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 08:05 schreef mvloenh het volgende:

[..]

Zag dat er gisteren een betaling van FNC binnen is gekomen. Volgens mij niet compleet, maar de projecten op de website zijn nog niet bijgewerkt, dus kan niet controleren welke projecten er (nog) niet bijzitten.
Duurt nog wat langer volgens de website:
quote:
>> Vanwege een aantal vrije dagen, zullen de betalingen van april pas deze week op uw rekening worden bijgeschreven. Daaropvolgend wordt uw dashboard bijgewerkt (de getoonde cijfers kunnen in de tussentijd niet volledig zijn) en ontvangt u deze week uw maandelijkse mail met uw betalingsoverzicht. Heeft u nog aanvullende vragen neem dan gerust contact met ons op via 020 - 80 85 560. <<
pi_170602665
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:21 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Update GVE 11736 Francy Traiteurie Leyhoeve

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de statistieken, hoeveel termijnen zijn er afgelost van de 60?
  maandag 1 mei 2017 @ 10:21:38 #192
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170602728
Ik ben benieuwd naar dat project over de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij FNC, ik denk dat het mijn eerste default wordt. Ik krijg er een naar gevoel van.
pi_170603248
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:21 schreef xzaz het volgende:
Ik ben benieuwd naar dat project over de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij FNC, ik denk dat het mijn eerste default wordt. Ik krijg er een naar gevoel van.
Loopt dat project dan al? Heb je al moeten storten?
pi_170603262
Artikel Business Insider (met een hele interessante theorie over het spreiden van risico _O- )

Met 100 bedrijven is een default maar 1%, maar heb je wel 10x zoveel kans op een default als bij een porto van 10 bedrijven. Vergeet 'ie er even bij te zeggen..

Persoonlijk vind ik dat je dan nog beter 10 zeer zorgvuldig geselecteerde projecten kunt hebben dan 100 waarvan de helft van mindere kwaliteit is.

https://www.businessinsid(...)ntent=post1_readmore

[ Bericht 12% gewijzigd door obligataire op 01-05-2017 10:58:32 ]
Pecunia non olet
  maandag 1 mei 2017 @ 11:03:38 #195
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170603433
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:51 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Loopt dat project dan al? Heb je al moeten storten?
Ah, FNC krijgt blijkbaar veel vragen:

quote:
>> Vanwege een aantal vrije dagen, zullen de betalingen van april pas deze week op uw rekening worden bijgeschreven. Daaropvolgend wordt uw dashboard bijgewerkt (de getoonde cijfers kunnen in de tussentijd niet volledig zijn) en ontvangt u deze week uw maandelijkse mail met uw betalingsoverzicht. Heeft u nog aanvullende vragen neem dan gerust contact met ons op via 020 - 80 85 560. <<
pi_170603485
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:52 schreef obligataire het volgende:
Persoonlijk vind ik dat je dan nog beter 10 zeer zorgvuldig geselecteerde projecten kunt hebben
Bij FNC is het best lastig om met de aanwezige informatie de pareltjes te vinden. Bij FNC ga ik dan ook liever voor 100 projecten van E 100 dan 10 projecten van E 1000. Zelf investeer ik ook niet meer dan E 100 per project bij FNC en heb een aardige portefeuille inmiddels
pi_170603512
https://www.collincrowdfund.nl/wav-e-for-ladies-ridderkerk/

Lief kind maar ik laat het investeren aan anderen over :)
Pecunia non olet
pi_170603565
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:06 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij FNC is het best lastig om met de aanwezige informatie de pareltjes te vinden. Bij FNC ga ik dan ook liever voor 100 projecten van E 100 dan 10 projecten van E 1000. Zelf investeer ik ook niet meer dan E 100 per project bij FNC en heb een aardige portefeuille inmiddels
Bij FNC geldt dat inderdaad wel ja. FNC lijkt nogal op BONDORA. Eigenlijk zou je zonder te lezen je geld op de meest hoogrentende projecten moeten dumpen en dan hopen dat de Wet van de Grote getallen zijn werk doet.
Pecunia non olet
pi_170603693
Apart, die FNC melding.
Heb vorige week betaling ontvangen, zij het niet compleet.

Trouwens een enorme drogreden, die vrije dagen.
Echt hoor...zoiets zou ik niet tegen mijn klanten durven zeggen.
M.i. geeft FNC zichzelf qua organisatie hiermee een brevet van onvermogen
pi_170603788
Het klinkt misschien wat stom, maar in dit geval kan ik FNC wel een beetje begrijpen... Werknemers nemen nou eenmaal graag een vrijdag extra vrij zodat ze een zeer lang weekend hebben. Bij mij op kantoor was het zelfs een verplicht vrije dag...
Daardoor missen ze dus al twee dagen.
Daarnaast hoeven we vandaag geen betalingen te verwachten, want het is 1 mei (dag van de arbeid). De dag die Nederland niet viert, maar waar betaalverkeer wel stilligt... Hopen dat morgen alles weer bij is.
pi_170604257
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:24 schreef najra1990 het volgende:
Het klinkt misschien wat stom, maar in dit geval kan ik FNC wel een beetje begrijpen... Werknemers nemen nou eenmaal graag een vrijdag extra vrij zodat ze een zeer lang weekend hebben. Bij mij op kantoor was het zelfs een verplicht vrije dag...
Daardoor missen ze dus al twee dagen.
Daarnaast hoeven we vandaag geen betalingen te verwachten, want het is 1 mei (dag van de arbeid). De dag die Nederland niet viert, maar waar betaalverkeer wel stilligt... Hopen dat morgen alles weer bij is.
Daar werken volgens mij voornamelijk jonge mensen: die zijn waarschijnlijk pas net weer nuchter na Koningsdag... w/ B:)B B:)B w/
pi_170604852
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:08 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/wav-e-for-ladies-ridderkerk/

Lief kind maar ik laat het investeren aan anderen over :)
Ik haakte al af bij één van de eerste zinnen: "Wave-E is een nieuw bewegingsconcept specifiek voor vrouwen, gebaseerd op de zogenaamde EMS technologie"
pi_170604874
Nieuwe Duurzaaminvesteren: https://www.duurzaaminves(...)-zonnestroomsystemen

Belangrijkste kenmerken van de obligatielening
Uitgevende instelling: HalloStroom Huur Zon I B.V.
Hoofdsom: ¤195.000
Nominale waarde: ¤1.000 per obligatie (minimale inleg)
Kenmerken: Geen achterstelling.
Geen herfinancieringsrisico.
Rentevergoeding: 5,5% per jaar, gedurende de looptijd van de obligatie
Rentebetaling: Jaarlijks
Looptijd: 120 maanden (10 jaren) vanaf de ingangsdatum
Aflossing: Jaarlijks, conform een annuïtair schema
Zekerheden: Pandrechten op o.a. de activa (systemen) en huurcontracten
Transactiekosten: 3,0% van de nominale waarde

Voor u betekent dit het volgende:
U betaalt per obligatie ¤1.030 dat is de nominale waarde (¤1.000) plus transactiekosten (¤30);
Gedurende de looptijd ontvangt u jaarlijks ¤132,67 aan rente en aflossing;
In totaal ontvangt u dus per obligatie ¤1.326,70 op een investering van ¤1.030;
Rekening houdend met transactiekosten is uw gemiddelde effectieve rendement 4,9% op jaarbasis.
pi_170605465
Nieuwe Collin, vooraankondiging
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden zien er goed uit.
De leeftijd van de ondernemer / medeborgsteller 73 jaar geeft mij wel wat zorg.
Abnamro geeft rekening-courant krediet met 1e zekerheden.
De winstgevendheid valt mij wat tegen.
Voedingssupplementen zijn tegenwoordig overal te koop, zelfs bij Action.
Het betreft wel nieuwe lijn Probiotica producten, die zie je niet overal.
Lichte twijfel bij mij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Appeltje58 op 01-05-2017 12:48:39 ]
pi_170605744
Dag van de Arbeid of niet.....bij FNC hebben ze schijnbaar wel tijd om mailtjes over openstaande projecten te sturen.

Wees dan consequent.....
pi_170606211
Nog 5 dagen voor het scheepje op CCF. En nog E 72.500 te gaan. Wordt nog een aantal grote investeerders zoeken om de 100% funding in stand te houden.
pi_170606274
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:07 schreef djh77 het volgende:
Nog 5 dagen voor het scheepje op CCF. En nog E 72.500 te gaan.
Ik zal em zo even volgooien, dan hoef ik daar vrijdag niet meer aan te denken... 5 mei enzo heb ik andere dingen te doen
  maandag 1 mei 2017 @ 13:19:05 #208
466874 muis84L
Haec Libertais Ergo
pi_170606451
Hoi,

ik zal me even voorstellen, Muis84L, ik ben een zelfstandige ondernemer en ben mijzelf aan het verdiepen in het investeren in crowdfunding. Met name omdat ik weet dat het voor ondernemers vaak lastig is om aan funding te komen en ik dus op deze manier collega ondernemers met een kleine bijdrage wil helpen.

Ik lees hier veel over het investeren via crowdfunding, alleen ben ik nergens tegen gekomen of dat vooral particulier of zakelijk wordt gedaan. Ik heb zelf een holding bv van waaruit ik zou kunnen investeren. Raden jullie dit aan of juist af en dan natuurlijk waarom.

Ik ga deze reeks met veel interesse volgen en hopelijk kan ik ook mijn steentje aan deze reeks bijdragen.

Dankbare groeten, M.
pi_170606603
welkom muis
pi_170607041
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:08 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/wav-e-for-ladies-ridderkerk/

Lief kind maar ik laat het investeren aan anderen over :)
Haha en gelijk aan het gebak. Wordt even doorsporten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170608024
Misschien een koningsdag/dag van de arbeid hickup, maar volgens het betaalschema van GvE zouden er op 28 april de termijnen van 8 projecten overgeboekt zijn, maar ik heb er uiteindelijk maar vier ontvangen. Zit er nog iemand anders te wachten op zijn overboekingen?
pi_170608145
ja, ik
pi_170608210
Ondanks de vrije dagen wederom een nieuwe FNC
Kerstpakketten en......urnen (ja U leest het goed) :)

Geen enkel cijfer over 2016.
Geen omzet, geen balans, niks!!

Dus ook geen geld.

Het wordt steeds gekker daar.
pi_170608309
Ik heb een pissige mail naar FNC gestuurd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170608429
Hoewel ik er wel eentje mis, heeft SIG deze maand de betalingen weer keurig op de 1e gedaan. Ik weet dat dat ook hun streven is, maar ik ben blij dat het ze ook weer echt lukt (na de problemen van april...)
pi_170608464
Ik hoef de cijfers 2016 al niet eens meer te zien
over 2015 een brutomarge van 67K en schulden van 93K
pi_170608848
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:33 schreef najra1990 het volgende:
Hoewel ik er wel eentje mis, heeft SIG deze maand de betalingen weer keurig op de 1e gedaan. Ik weet dat dat ook hun streven is, maar ik ben blij dat het ze ook weer echt lukt (na de problemen van april...)
Bij mij inderdaad ook eentje te laat. Nou is dat iets waar ik bij SiG niet zoveel moeite mee heb aangezien je altijd heel snel boeterente ontvangt en die is bij SiG over het hoofdbedrag en niet over het bedrag wat ze te laat betalen.
(En als ze nu ook nog een beetje met leuke nieuwe projecten komen....)

[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 01-05-2017 15:03:45 ]
pi_170609022
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:34 schreef bleyenburg het volgende:
Ik hoef de cijfers 2016 al niet eens meer te zien
over 2015 een brutomarge van 67K en schulden van 93K
Het lijkt erop dat de ronselpraktijken van FNC toch echt de verkeerde bedrijven aantrekken. Dit was door sommigen hier al voorspeld en moet ik nu ook beamen, gezien de laatste 15 tot 20 projecten allemaal rammelden (to put it mildly).
pi_170609429
antwoord van FNC:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zozo.....vanaf 1 mei.... tssss.....
  maandag 1 mei 2017 @ 15:24:36 #220
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170609639
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:14 schreef bleyenburg het volgende:
antwoord van FNC:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zozo.....vanaf 1 mei.... tssss.....
Wat had je voor antwoord verwacht: 'we zullen direct het project verwijderen'?
pi_170609691
Ik heb het idee dat klagen bij FNC inderdaad niet zo heel veel zin heeft als je het niet eens bent met hun beleid. Het is tenslotte hun beleid.

Ik negeer deze projecten maar gewoon. Als je inderdaad ziet dat de slechtere projecten er heel lang over doen om vol te komen, gaan ze vanzelf wel zien dat dit niet helemaal werkt. Tot die tijd erger ik mij er ook niet aan, want dat kost alleen maar onnodige energie. Ik heb wel wat beters te doen.
pi_170609846
@ XZAZ: Ik had verwacht dat ze moeite zouden doen om de cijfers 2016 te pakken te krijgen.
Uiteraard zijn die ultimo april beschikbaar.
  maandag 1 mei 2017 @ 15:38:33 #223
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170609905
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:35 schreef bleyenburg het volgende:
@ XZAZ: Ik had verwacht dat ze moeite zouden doen om de cijfers 2016 te pakken te krijgen.
Uiteraard zijn die ultimo april beschikbaar.
Dat gaan ze niet doen en totdat de AFM zich er mee gaat bemoeien zullen ze dat ook nooit gaan doen. Ik ben het met je eens hoor; het is mei, die cijfers horen er te zijn maar FNC gaat niet veranderen.
pi_170610050
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 20:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat gaat hij niet doen. Hij wacht liever een maand totdat het project druppelsgewijs volloopt. Die laat zich niets voorschrijven.
Ze denken er bij True Line Hairextensions (KoM) toch over na:
quote:
Beste investeerders, dank voor uw reacties/vragen. Wij hebben deze zojuist besproken met de intermediair Kodde & Van Oosten. Als er een aanvullende zekerheid zal worden verstrekt zullen wij dit zsm melden.
pi_170610051
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:57 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat de ronselpraktijken van FNC toch echt de verkeerde bedrijven aantrekken. Dit was door sommigen hier al voorspeld en moet ik nu ook beamen, gezien de laatste 15 tot 20 projecten allemaal rammelden (to put it mildly).
Als bedrijven met zulke rammelende data naar een bank zouden gaan worden ze direct weggestuurd. Sterker nog die sturen de hond op ze af.
Pecunia non olet
pi_170610403
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:28 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb een pissige mail naar FNC gestuurd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het niet handiger om FNC te laten merken dat hun werkwijze niet deugt door simpelweg niet in projecten te investeren waar geen cijfers beschikbaar zijn, in plaats van ongepaste e-mails te sturen? Als ik een email krijg met zoveel leestekens achter elkaar, voel ik me niet geroepen om daarop te reageren.

Los daarvan ben ik het met je eens dat het van de zotten is dat ze dit durven te publiceren.
pi_170610534
@ certeco.

Dit is de zoveelste email en de leestekens zijn een uiting van ergernis.

En hoezo "ongepast"?

Ik vind het juist zéér gepast.

En verder is het "van de zotte".
Zonder N
pi_170610732
Klopt, waar bemoei ik me eigenlijk mee :)
pi_170611124
O, maar dat mag hoor certeco.

En verder investeer ik idd niet in projecten zonder deugdelijk cijfermateriaal.
Maar dat laat onverlet dat ik mijn misnoegen omtrent de gang van zaken bij FNC kenbaar zal (blijven) maken.
Al was het alleen maar omwille van mijn collega investeerders
pi_170611732
Als ik FNC was zou ik na zoveel kritiek, mooie voorlopige fantasie cijfers bij de pitch zetten, dan is bleyenburg misschien tevreden, controleren kun je het toch niet.
pi_170612882
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ze denken er bij True Line Hairextensions (KoM) toch over na:

[..]

En terecht!

De nu aangeboden zekerheden lijken nergens op terwijl er net gedaan wordt of dit wel zo is. Gelukkig zien de investeerders dat ook in en is het project helemaal tot stilstand gekomen. Als ze niet met goede zekerheden komen komt dit project niet meer vol.

Wat veel erger is dat is dat KoM (te) kritische vragen heeft verwijderd bij dit project zonder dit en de reden hiervan aan te geven. Slechte zaak!
pi_170614963
Sneakers preview op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met 2e hypotheek op woning
pi_170615226
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En terecht!

De nu aangeboden zekerheden lijken nergens op terwijl er net gedaan wordt of dit wel zo is. Gelukkig zien de investeerders dat ook in en is het project helemaal tot stilstand gekomen. Als ze niet met goede zekerheden komen komt dit project niet meer vol.

Wat veel erger is dat is dat KoM (te) kritische vragen heeft verwijderd bij dit project zonder dit en de reden hiervan aan te geven. Slechte zaak!
Vragen verwijderen zonder dit aan te geven, dat gaat mij veel te ver, kan echt niet.
Heb je er een vraag zien staan die later weggehaald is?
pi_170615270
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:07 schreef djh77 het volgende:
Nog 5 dagen voor het scheepje op CCF. En nog E 72.500 te gaan. Wordt nog een aantal grote investeerders zoeken om de 100% funding in stand te houden.
is opgelost :N (zo makkelijk is dat)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170615356
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:20 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Vragen verwijderen zonder dit aan te geven, dat gaat mij veel te ver, kan echt niet.
Heb je er een vraag zien staan die later weggehaald is?
Het viel mij ook op dat er minder berichten waren dan eerder. Volgens mij zijn er 2 berichten verwijderd.
pi_170615448
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:21 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

is opgelost :N (zo makkelijk is dat)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben alleen nu teveel geld opgehaald.
pi_170615671
KOM True Line ff voor de goede orde, betrokken genoemde partijen zijn ;
True line Holding
True line Investments
True LIne Hairextensions
True Line (kapsalon)

AMC & A Langeland BV
Finconsil bv

100k lening over het overnemen van activiteiten, van een eigen bv door een eigen bv, met 40k eigen inbreng (wat ¤ of vordering op??) voor een omzet van 2015 28k, 2016 65k en prognose omzet 2017 150k ongeveer,

De structuur is in het rapportje bij KOM wel heel basic weergegeven.

Het scheeps CV gevoel moet bij een enkeling toch weer gaan op borrelen. Onduidelijke diverse benamingen van de bv;s zonder KvK nrs en een algehele structuur weer te geven.

plus onderstaand.

Beautysalon Infinity B.V.

Beautysalon Infinity B.V.

 Faillissement

 Dinsdag 21 juni 2016

 Eglantierbaan 55, 2908LV Capelle aan den IJssel

Op 21 juni 2016 is het faillissement uitgesproken van Beautysalon Infinity B.V.. Het insolventienummer is F.10/16/337. Beautysalon Infinity B.V. is gevestigd in Capelle aan den IJssel. Beautysalon Infinity B.V. is actief in de branche Overige dienstverlening.

True Line Investments B.V.

True Line Investments B.V.

 Nieuw bedrijf

 April 2015

 Eglantierbaan 55, 2908LV CAPELLE AAN DEN IJSSEL

De besloten vennootschap True Line Investments B.V. is gevestigd op Eglantierbaan 55 te CAPELLE AAN DEN IJSSEL en is actief in de branche Groothandel in was-, poets- en reinigingsmiddelen.

True Line Webshop B.V.

True Line Webshop B.V.

 Nieuw bedrijf

 April 2015

 Eglantierbaan 55, 2908LV CAPELLE AAN DEN IJSSEL

De besloten vennootschap True Line Webshop B.V. is gevestigd op Eglantierbaan 55 te CAPELLE AAN DEN IJSSEL en is actief in de branche Detailhandel via postorder en internet.

Nagelstyling Solanche Sno

Nagelstyling Solanche Sno

 Nieuw bedrijf

 Maart 2015

 Eglantierbaan 55, 2908LV CAPELLE AAN DEN IJSSEL

De onderneming Nagelstyling Solanche Sno is gevestigd op Eglantierbaan 55 te CAPELLE AAN DEN IJSSEL en is actief in de branche Schoonheidsverzorging, pedicures en manicures.

Stichting Administratiekantoor True Line

Stichting Administratiekantoor True Line

 Nieuw bedrijf

 April 2014

 Eglantierbaan 55, 2908LV CAPELLE AAN DEN IJSSEL

De stichting Stichting Administratiekantoor True Line is gevestigd op Eglantierbaan 55 te CAPELLE AAN DEN IJSSEL en is actief in de branche Financiële holdings.

Maidstone B.V.

Maidstone B.V.

 Nieuw bedrijf

 April 2013

 Eglantierbaan 55, 2908LV Capelle Aan Den Ijssel

De besloten vennootschap Maidstone B.V. is gevestigd op Eglantierbaan 55 te Capelle Aan Den Ijssel en is actief in de branche Haar- en schoonheidsverzorging.

Meer meldingen in deze omgeving

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 01-05-2017 21:12:59 ]
pi_170615874
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:09 schreef djh77 het volgende:
Sneakers preview op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met 2e hypotheek op woning
De rente is nogal zuinigjes met 7%. Aan de andere kant is het qua zekerheden redelijk dichtgetimmerd met die 2e hypotheek en met 183K aan inventaris waarop pandrecht rust.
Pecunia non olet
pi_170616098
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zie 6.1 enige toelichting van KOM mag nu wel komen voor True Line. True line is bezig met een financierings-aanvraag. Ja ja verslag van de curator van 9 maart 2017.
Ook de andere verslagen geven een ontluisterend beeld, volgens mijn bescheiden opinie.
Ik deed al niet mee, maar nu echt voorbij *O* w/

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 01-05-2017 23:14:01 ]
pi_170616591
Goed speurwerk Peter _O_
Pecunia non olet
pi_170620437
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:20 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Vragen verwijderen zonder dit aan te geven, dat gaat mij veel te ver, kan echt niet.
Heb je er een vraag zien staan die later weggehaald is?
Ja, 100% zeker. Er zijn inderdaad volgens mij twee vragen verwijderd, zonder dat KoM dit aangeven heeft. Echt heel slecht.
pi_170620776
quote:
12s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:52 schreef peterc het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zie 6.1 enige toelichting van KOM mag nu wel komen voor True Line. True line is bezig met een financierings-aanvraag. Ja ja verslag van de curator van 9 maart 2017.
Ook de andere verslagen geven een ontluisterend beeld, volgens mijn bescheiden opinie.
Ik deed al niet mee, maar nu echt voorbij *O* w/
Top _O_
Goed gevonden hoor!
pi_170621540
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:19 schreef muis84L het volgende:
Ik lees hier veel over het investeren via crowdfunding, alleen ben ik nergens tegen gekomen of dat vooral particulier of zakelijk wordt gedaan. Ik heb zelf een holding bv van waaruit ik zou kunnen investeren. Raden jullie dit aan of juist af en dan natuurlijk waarom.
Ik doe het allemaal prive. Ben ook een ondernemer.
pi_170621999
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:19 schreef muis84L het volgende:
Hoi,

ik zal me even voorstellen, Muis84L, ik ben een zelfstandige ondernemer en ben mijzelf aan het verdiepen in het investeren in crowdfunding. Met name omdat ik weet dat het voor ondernemers vaak lastig is om aan funding te komen en ik dus op deze manier collega ondernemers met een kleine bijdrage wil helpen.

Ik lees hier veel over het investeren via crowdfunding, alleen ben ik nergens tegen gekomen of dat vooral particulier of zakelijk wordt gedaan. Ik heb zelf een holding bv van waaruit ik zou kunnen investeren. Raden jullie dit aan of juist af en dan natuurlijk waarom.

Ik ga deze reeks met veel interesse volgen en hopelijk kan ik ook mijn steentje aan deze reeks bijdragen.

Dankbare groeten, M.
Welkom Muis!
Er zijn hier zowel investeerders die privé als die zakelijk investeren maar ook die beiden doen. Echte voor of nadelen zijn er volgens mij niet.
Wel zijn er bij sommige platformen kleine verschillen. Zo mag je als zakelijke investeerder geloof ik niet investeren in particuliere projecten bij GvE.
pi_170622795
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Top _O_
Goed gevonden hoor!
dank. maar dan ben je RA, bekleed je 13 jr een directiefunctie en kun je niet in een keer 15k ophoesten, en zelfs een regeling van 1k per mnd lukt niet., om de boedel uit je eigen failliete toko over te nemen. Hoe triest., en hoe veel vertrouwen zal dit de investeerders en / in Kapitaal op Maat geven.

Ben ik echt benieuwd wat de 40k eigen inbreng zou moeten zijn bij True Line.

Voor John M van True Line, de adviseur en Kapitaal op Maat morgen huiswerk.

by the way toch wel 'leuk' leesvoer al die faillissementsverslagen, met daarbij de opmerking dat dit voor een trut bv tje is met over 2 jr nog geen 100k omzet, en met daarbij in het achterhoofd de crediteuren die met de shit zijn achtergebleven. Project intrekken? Of zijn er nog genoeg blinden in het land.
*O* w/

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 01-05-2017 23:17:59 ]
pi_170622982
quote:
12s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:10 schreef peterc het volgende:

[..]

dank. maar dan ben je RA, bekleed je 13 jr een directiefunctie en kun je niet in een keer 15k ophoesten, en zelfs een regeling van 1k per mnd lukt niet., om de boedel uit je eigen failliete toko over te nemen. Hoe triest., en hoe veel vertrouwen zal dit de investeerders en / in Kapitaal op Maat geven.

Ben ik echt benieuwd wat de 40k eigen inbreng zou moeten zijn bij True Line.

Voor John M van True Line, de adviseur en Kapitaal op Maat morgen huiswerk.

by the way toch wel 'leuk' leesvoer, met daarbij in het achterhoofd de crediteuren die met de shit zijn achtergebleven. Project intrekken? Of zijn er nog genoeg blinden in het land.
*O* w/
Als niemand het doorgeeft aan KoM gebeurt er denk ik niet zoveel.
pi_170623112
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:17 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Als niemand het doorgeeft aan KoM gebeurt er denk ik niet zoveel.
John M en kapitaal op maat lezen toch mee? , kijken of ze pro-actief zijn? En welke belangen zwaarder wegen bij Kapitaal op Maat? Benieuwd of ze ballen hebben. Anders voor ons, in ieder geval voor mij een duidelijk (negatief) beoordelingspunt voor Kapitaal Op Maat. Oh ja dan zwijg ik verder nog maar over het morele aspect & attitude van John M in dit dossier en bij de pitch op KOM aangaande het volledig, transparant en open zijn. Alles vertellen hoeft natuurlijk niet, relevante info wel *O* w/

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 02-05-2017 08:10:06 ]
pi_170624348
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

De rente is nogal zuinigjes met 7%. Aan de andere kant is het qua zekerheden redelijk dichtgetimmerd met die 2e hypotheek en met 183K aan inventaris waarop pandrecht rust.
Volgens mij is er op dit moment helemaal geen overwaarde aanwezig, vergelijkbaar appartement ( zelfde straat/oppervlakte/inhoud) staat te koop voor 285k en hun brengen een taxatie in van 435k. Ja zo kan ik ook zekerheden creëren.
pi_170625881
Wat is de MU-mailer? Is dit de crowndfundmailer.nl die genoemd wordt in de OP. Of is dit een 'concurrent'? Als het een andere wat is de URL/contact, en kan het niet in de OP opgenomen worden?
pi_170625894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 07:57 schreef trader76 het volgende:
Wat is de MU-mailer? Is dit de crowndfundmailer.nl die genoemd wordt in de OP. Of is dit een 'concurrent'? Als het een andere wat is de URL/contact, en kan het niet in de OP opgenomen worden?
Dit is dezelfde. MU is de bouwer van de mailer.
pi_170625921
Hi, ik ben nieuw in dit P2P-lending gebeuren. Ik ben benieuwd:

• Wat jullie strategie is om een portefeuille op te bouwen.

• Welke platformen filteren het beste de troep eruit (dus fraude/ongeloofwaardige projecten)?

• Wat zijn jouw selectiecriteria om wel/niet mee te doen?

Voor diegene die Lex van Teeffelen (Lector HU) nog niet gevonden heeft, hier wat interessant leesvoer en dit is niet allemaal superpositief. Wat is jullie mening?

Door het ijs zakken bij geldvoorelkaar https://www.linkedin.com/(...)ar-lex-van-teeffelen
Misleidende rentes bij crowdfunding https://www.linkedin.com/(...)ng-lex-van-teeffelen
Rendement crowdfunding dalende https://www.linkedin.com/(...)de-lex-van-teeffelen
Groei verhoogt default crowdfunding https://www.linkedin.com/(...)ng-lex-van-teeffelen
pi_170625986
Welkom! En Lex, Sja, met alles respect, hij overdrijft wel een beetje en blijft een beetje hangen in een negatieve spiraal. Dat zijn projecten niet zo lekker lopen wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:46:53 #253
454405 escortmk2
petrolhead
pi_170626285
@trader76: ik zou eens beginnen om rustig terug te lezen in vorige crowfdundtopics. Dit is topic 143 en het gaat best hard soms, tussen alle opmerkingen over losse projecten staan ook wel dingen over strategie en selectiecriteria waar je misschien wel veel van kan leren.

Enne, wat ze bij FNC aan het doen zijn?
Banners plaatsen op websites:
"Funding Circle is de betrouwbare financieringspartner voor uw bedrijf:
Jaaromzet min. ¤ 50.000✔ Leeftijd bedrijf min. 2 jaar ✔ Bedrijfskrediet tot ¤ 150.000 ✔ Snel ✔ Eenvoudig ✔ Eerlijk ✔ -kredietbesluit binnen 48 uur- "

Overigens zijn de betalingen van "mijn" projecten gewoon op de dag na Koningsdag, 28 april, binnengekomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door escortmk2 op 02-05-2017 11:39:38 ]
pi_170626332
Welkom! En inderdaad, hier op het forum hebben we al regelmatig een beetje meewarig de verhalen van de professor (wat 'ie niet is) gelezen. Hij zal heus wel verstand hebben van zaken, maar een hele goede crowdfundinvesteerder is 'ie in ieder geval niet. Een zekere mate van geluk en pech speelt natuurlijk een rol, maar hij heeft volgens mij gewoon erg veel troep in zijn portefeuille zitten.

Zijn algemene observaties over de stand van de crowdfundsector zijn meestal wel goed, maar het zijn ook vaak wel wat open deuren. Ik lees bij hem eigenlijk nooit wat ik hier op het forum al niet veel eerder heb gelezen.
pi_170626432
Nog heel even over de haarstukjes mevrouw:

Ik laat het cijfermateriaal nog even buiten beschouwing, maarrrr.....
Mijn haren gaan al overeind staan (jaja, pun intended) als ik lees dat ze een artiestennaam heeft.
In de pitch wordt haar naam moeiteloos per alinea, zonder uitleg, veranderd van Marjorie Wijnaar naar Marjory Alice.
Verder val ik over: "Marjory Alice heeft zelf een hele tijd geknipt in Peru om zo de kwaliteit van de hairextensions te garanderen".

Wat een bullshit.

Nog ergerlijker is dat de feitelijke leningnemer (meneer Mandigaan) volledig buiten beeld blijft.

Juffrouw Marjory, Alice of hoe ze ook mag heten is niks meer dan een werknemer

Dit project is nóg slechter dan Avicenna koffie destijds.

KOM zou er goed aan doen zich te beraden op dit project.

Het is m.i. een absolute garantie voor mislukking.
pi_170626453
peterverhaar (@peterverhaar) heeft getweet om 8:16 a.m. on di, mei 02, 2017:
ik ben definitief gestopt met investeren vai @FundingCircleNL : zie mij mijn lezing voor de reden (ik zeg het u vast: bedrog)
(https://twitter.com/peterverhaar/status/859290459167969280?s=09)
pi_170626503
Ik snap meneer Verhaar wel.
Ik erger me ook enorm aan de houding van FNC.
het wordt daar met de dag gekker
pi_170626807
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:19 schreef muis84L het volgende:
Hoi,

ik zal me even voorstellen, Muis84L, ik ben een zelfstandige ondernemer en ben mijzelf aan het verdiepen in het investeren in crowdfunding. Met name omdat ik weet dat het voor ondernemers vaak lastig is om aan funding te komen en ik dus op deze manier collega ondernemers met een kleine bijdrage wil helpen.

Ik lees hier veel over het investeren via crowdfunding, alleen ben ik nergens tegen gekomen of dat vooral particulier of zakelijk wordt gedaan. Ik heb zelf een holding bv van waaruit ik zou kunnen investeren. Raden jullie dit aan of juist af en dan natuurlijk waarom.

Ik ga deze reeks met veel interesse volgen en hopelijk kan ik ook mijn steentje aan deze reeks bijdragen.

Dankbare groeten, M.
Hallo M.!

De belangrijkste overweging voor mezelf om alles particulier te doen is de volgende:

1. Bij particuliere investeringen is je investering belast in box 3, waardoor je alleen de belasting betaalt die je ook al over je spaargeld zou betalen en zijn de rendementen onbelast. Zoals rente op je spaarrekening onbelast is, is ook het rendement uit crowdfunding onbelast. Dat geldt voor winst (leuk), maar ook voor verlies (vervelend).
2. Bij zakelijk investeren zijn je winsten wel belast (niet leuk), maar ook je verliezen (handig, want verrekenbaar). Interessant als je een flink kasoverschot hebt in je onderneming waar je niets mee kunt, maar de insteek van je geld investeren moet toch zijn dat je er wat mee wil verdienen.

Dus het gaat er een beetje om met welk geld je wil beleggen. Is het je privégeld, dan zou ik zeggen particulier. Is het ondernemingsvermogen in je BV dan zou ik het niet eerst gaan uitkeren/verlonen om het na afrekening bij de belastingdienst te investeren.

Bovenstaande is een globaal advies dat afhankelijk is van een hoop variabelen van jouw situatie die mij niet bekend zijn. Certeco is niet aansprakelijk voor geleden schade nav dit schrijven :)
pi_170627022
Een nieuwe bij KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Timmerfabriek-Peter-Dekker

B+
42 mnd
7,5%
150.000
pi_170627027
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:47 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe bij KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Timmerfabriek-Peter-Dekker

B+
42 mnd
7,5%
150.000
Met 2e hypotheek + materiele zekerheden vanuit prive + achtergestelde lening door ondernemer

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 02-05-2017 09:55:19 ]
pi_170627151
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Met 2e hypotheek + materiele zekerheden vanuit prive + achtergestelde lening door ondernemer
Eventuele uitwinning van zo'n soort bedrijfspand biedt echter geen comfort als 2e hypotheek vermoed ik..
Materiele zekerheid in prive is wel een dik pluspunt.

Jammer dat er een negatief EV is en het werkkapitaal (erg) slecht lijkt
pi_170627235
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:58 schreef impact9 het volgende:

[..]

Eventuele uitwinning van zo'n soort bedrijfspand biedt echter geen comfort als 2e hypotheek vermoed ik..
Materiele zekerheid in prive is wel een dik pluspunt.

Jammer dat er een negatief EV is en het werkkapitaal (erg) slecht lijkt
In prive een aardig koophuis (waarde tussen 4 en 5 ton): https://www.google.nl/map(...)6!4d4.949704!6m1!1e1
  dinsdag 2 mei 2017 @ 10:04:54 #263
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170627256
quote:
studeerde Management, Economie en Recht.
Dat is handig, drie studies in één.
pi_170627313
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat is handig, drie studies in één.
Tegenwoordig heet die zelfde studie vaak HBO bedrijfskunde
pi_170627336
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 09:58 schreef impact9 het volgende:

[..]

Eventuele uitwinning van zo'n soort bedrijfspand biedt echter geen comfort als 2e hypotheek vermoed ik..
Materiele zekerheid in prive is wel een dik pluspunt.

Jammer dat er een negatief EV is en het werkkapitaal (erg) slecht lijkt
Ja, en of de looptijd nu 42 of 60 maanden is is mij ook nog niet helemaal duidelijk, beide worden namelijk genoemd in de pitch.
pi_170627372
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, en of de looptijd nu 42 of 60 maanden is is mij ook nog niet helemaal duidelijk, beide worden namelijk genoemd in de pitch.
Exsiting gaat uit van 42 maanden. Dit zal het dan wel zijn. KoM gaat wel vaker in de fout met dit soort slordigheden

Edit: De tekst is aangepast naar 42 maanden
pi_170627525
Volgens mij zijn er terugtrekkers bij haarstukjes project
pi_170627878
Is het bij KOM mogelijk om terug te trekken dan (als het geld nog niet overgemaakt is/de lening nog niet is volgelopen).

Bij GVE heb je 14 dagen bedenktijd. Hoe zit dit bij KOM? Hoe kun je cancellen bij KOM?
pi_170627933
Mailtje naar KOM sturen dat je bij nader inzien van je toezegging wilt afzien.
Zou geen probleem moeten geven.
pi_170628151
Psytrec heeft nog 4 dagen om haar investering vol te krijgen en is bezig met een flink media offensief. 3 updates in de laatste week. Riekt een beetje naar wanhoop, maar als deze niet volledig volloopt zal de pitch wel worden aangepast en wordt het restant bijgestort door Estea Capital. Deze gaat sowieso door.
pi_170628180
Voor de statistieken:
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/ortholon/

Leningaanvrager: Ortholon
Doel van de lening: Werkkapitaal
Rente: 7,50 %
Looptijd: 48 maanden
pi_170628362
quote:
Andere vraag, gaan er woensdag nog mensen definitief naar de LaH borrel in Rdam? Ik ben het wel van plan, maar als niemand van het forum gaat denk ik er nog even over na.
Ben ik wel van plan ja.
pi_170628507
Citaat uit een antwoord van de haar juffrouw:

Met de curator was de overname van de activiteiten en het merknaam van True Line door True Line Investments overeengekomen.
True Line Hairextensions heeft niets te maken met de vroegere beauty-/hairsalonactiviteiten.


Vooral die laatste zin vind ik intrigerend
pi_170628621
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:20 schreef bleyenburg het volgende:
Citaat uit een antwoord van de haar juffrouw:

Met de curator was de overname van de activiteiten en het merknaam van True Line door True Line Investments overeengekomen.
True Line Hairextensions heeft niets te maken met de vroegere beauty-/hairsalonactiviteiten.


Vooral die laatste zin vind ik intrigerend
en geen woord over de betalingsachterstanden......
  dinsdag 2 mei 2017 @ 11:31:35 #275
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170628738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:42 schreef trader76 het volgende:
Is het bij KOM mogelijk om terug te trekken dan (als het geld nog niet overgemaakt is/de lening nog niet is volgelopen).

Bij GVE heb je 14 dagen bedenktijd. Hoe zit dit bij KOM? Hoe kun je cancellen bij KOM?
Als het gaat om het haar-extentie project dat vol leugens zit lijkt me cancellen geen enkel probleem. Als je een KoM een mail stuurt dat je wilt annuleren zal het KoM wel heel veel lef moeten hebben om jouw geld alsnog door te zetten.
Tot nooit .......
pi_170629079
@iw84t: Dat hoeft toch ook niet.
Want ze hebben er niks mee te maken :)
pi_170629242
Ze kan zo de politiek in......

Vraag in KOM Q&A:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Antwoord:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:06:33 #278
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170629336
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:59 schreef bleyenburg het volgende:
Ze kan zo de politiek in......
En dan is er ook nog iemand die de moeite neemt om om verduidelijking te vragen.
Die is blijkbaar nog niet afgehaakt.
Tot nooit .......
pi_170629345
Ik verwacht toch wel dat de man in kwestie deze antwoord geeft :)
pi_170629349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:59 schreef bleyenburg het volgende:
Ze kan zo de politiek in......
Ik verwacht niet dat 'ze' deze antwoorden schrijft, maar de heer Mandingaan. "ze" is enkel voor de foto
pi_170629398
Ik vind het zeer collegiaal naar andere investeerders toe,om door te vragen
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:36:18 #282
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170629905
hee, er is een opmerking verwijderd bij KoM. Nu weet ik het zeker!

(rond 12u vroeg iemand het poltieke antwoord met JA of NEE te beantwoorden.)
Tot nooit .......
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:39:03 #283
454405 escortmk2
petrolhead
pi_170629950
Ik pak er even een biertje en popcorn bij.

(en toch is er 21.400 gestort. of moet ik gestoord zeggen?)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:43:26 #284
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170630004
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:59 schreef bleyenburg het volgende:
Ze kan zo de politiek in......

Vraag in KOM Q&A:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Antwoord:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
Alsof ze het antwoord al klaar hadden en dus de vraag al hadden verwacht. Prachtig taalgebruik.
pi_170630014
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:36 schreef Speekselklier het volgende:
hee, er is een opmerking verwijderd bij KoM. Nu weet ik het zeker!

(rond 12u vroeg iemand het poltieke antwoord met JA of NEE te beantwoorden.)
Klopt, dat is dus al de 3e vraag die is verwijderd door KoM bij dit project. Hoe vaak zullen ze dit (achteraf?) wel niet doen???

Overigens worden de vragen bij het nieuwe kozijnen bedrijf gewoon helemaal genegeerd want ja, het project loopt zonder de vragen te beantwoorden ook wel vol.
pi_170630070
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt, dat is dus al de 3e vraag die is verwijderd door KoM bij dit project. Hoe vaak zullen ze dit (achteraf?) wel niet doen???

Overigens worden de vragen bij het nieuwe kozijnen bedrijf gewoon helemaal genegeerd want ja, het project loopt zonder de vragen te beantwoorden ook wel vol.
Misschien krijgen we het nog te horen. De betreffende investeerder heeft een nieuwe vraag gesteld
pi_170630101
ik heb al antwoord :)
pi_170630120
Ben overigens nog steeds van mening dat de vraag over aanwending gefund geld nog niet beantwoord is
pi_170630134
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:47 schreef djh77 het volgende:

[..]

Misschien krijgen we het nog te horen. De betreffende investeerder heeft een nieuwe vraag gesteld
[ afbeelding ]
En gelijk heeft hij/zij. Misschien moeten we allemaal deze vraag gaan stellen als er geen antwoord op deze simpele vraag komt. Zij ze nou helemaal van de pot gerukt bij KoM! Het is gewoon een hele legitieme vraag.
pi_170630139
Ze versluieren die aflossing door de term goodwill financiering erin te hijsen
pi_170630156
Maar ze gaan finaal nat door dit:

True Line Hairextensions heeft niets te maken met de vroegere beauty-/hairsalonactiviteiten.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:53:18 #292
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170630173
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:51 schreef Horsemen het volgende:
Zij ze nou helemaal van de pot gerukt bij KoM! Het is gewoon een hele legitieme vraag.
Ik begrijp van KoM dat het tab-blad 'reacties' binnenkort wordt aangepast.
Het tabje gaat 'complimentjes' heten.
Tot nooit .......
pi_170630217
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:36 schreef Speekselklier het volgende:
hee, er is een opmerking verwijderd bij KoM. Nu weet ik het zeker!

(rond 12u vroeg iemand het poltieke antwoord met JA of NEE te beantwoorden.)
_O_ klopt, de duidelijke ja / nee vraag is verdwenen.
Een beetje een soap begint het worden. Voor 100k omzet (2014/2015), div BV's een managementovek, gedoe met een curator, gewoon aan het werk gaan, en als je als Marjorie & John er vertrouwen in hebt, geef je een gedegen borgstelling af, ballen tonen.

Nu is het een onduidelijke structuur van bv's, management ovek waarschijnlijk -vergoedingen, , goodwill, voor een groothandeltje in haarstukjes.

Dat je bij scheeps CV'tjes eea nog dichttimmert..............maar voor zoiets, COME ON, en kom met echte antwoorden. Ook bij Universal marine was de communicatie toen de problemen ontstonden zwak, nu weer. Het is aan het glijden.... wachten op het onderuitgaan? w/

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 02-05-2017 13:03:19 ]
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:55:34 #294
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170630220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik begrijp van KoM dat het tab-blad 'reacties' binnenkort wordt aangepast.
Het tabje gaat 'complimentjes' heten.
Aan de andere kant KoM heeft zoiets, daar zouden andere platformen een puntje aan kunnen zuigen.
pi_170630289
Even terzijde.....
Eerlijk gezegd is dit ook geen reclame voor Kodde & van Oosten
pi_170630300
Ik heb 6 jaar lagere school en ik prik hier al doorheen ;)
pi_170630335
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:16 schreef dbrmnn het volgende:
Misschien een koningsdag/dag van de arbeid hickup, maar volgens het betaalschema van GvE zouden er op 28 april de termijnen van 8 projecten overgeboekt zijn, maar ik heb er uiteindelijk maar vier ontvangen. Zit er nog iemand anders te wachten op zijn overboekingen?
Ook vandaag geen betaling van GvE. Ze staan pas ingepland voor morgen.
pi_170630352
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:01 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ook vandaag geen betaling van GvE. Ze staan pas ingepland voor morgen.
Ik had vanmorgen wel betalingen van GvE. Mis er alleen nog 2, maar die komen vast morgen.
pi_170630373
vandaag de GVE betalingen van 28-04 binnen.
de rest van april moet ik ook nog krijgen
pi_170630420
De kozijnen vrouw bij KoM is ook vol. Ook hierbij blijkt uit de laatste beantwoorde vraag dat de zekerheden mooier zijn voorgespiegeld dan ze uiteindelijk blijken te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170630433
Inmiddels begrijp ik dat er vanmiddag een inhoudelijke reactie gaat komen van de intermediar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')