abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 april 2017 @ 16:58:22 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170406377
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De enige die wereldvreemd is, ben jij. Jij snapt kennelijk helemaal niets van waar links voor staat en wat zij willen. En toch heb je het lef om hen zo aan te vallen.

Om te beginnen: struisvogelgedrag gebeurde overal, tot zo'n 20 jaar terug. Niet alleen bij links. Wat jij opvat als het huidige struisvogelgedrag, valt te verklaren door nuance: de meeste linkse partijen vinden dat ook moslims het recht hebben op vrijheid van religie, en ze menen dat het averechts werkt als we moslims gaan bruuskeren.
Framen doet iedereen. Ook jouw kant. Soms opzettelijk, met kwaadaardige bedoelingen. Maar veel vaker is het gewoon een verschil in perspectief. Dat heeft niets met naïviteit of domheid te maken, maar met andere ervaringen, andere prioriteiten en andere filosofieën.
Het 'fluwelenhandschoentjesbeleid' is omdat links denkt dat je meer vliegen vangt met honing dan met azijn. Als je iets wilt van mensen en je zet hen het mes op de keel, is dat veel minder effectief dan wanneer je hun een wortel voorhoudt.
Het opendeurenbeleid is een rechtse uitvinding om arbeidsmigranten te lokken. De huidige linkse partijen willen helemaal niet meer vluchtelingen in de zin die jij schetst; alsof ze actief mensen werven om vluchteling te worden en hierheen te komen. De linkse partijen willen alleen dat de vluchtelingen die er al zijn op een eerlijke en goede manier opvangen. Prima als je het daar niet mee eens bent, maar val dat idee dan aan, en niet het idee dat links zo veel mogelijk buitenlanders wil importeren.

tl;dr: je hebt geen idee waar je over praat.
Ik wereldvreemd en geen idee waar ik het over heb?

Ik snap tenminste dat als je nog meer van die extremistische ploflims binnen haalt, je nog meer ellende je samenleving binnen trekt. Je bent er niet zeker van van wat je binnen haalt met de 'vluchtelingen' stroom, dus houd je deur dicht.
Arbeidsmigranten zijn het ook niet, want ze voeden alleen maar de onderkant van de samenleving en staan maandelijks hun uitkering te halen. Onevenredige zware druk op de rest van de maatschappij en tussen alle negatieve statistieken staan zij hoog.

De linksen willen alleen maar meer en dat valt gewoon niet te ontkennen. yasser al klaver was daar vrij duidelijk over. Vluchtelingen welkom... rot op.

Maar probeer het maar af te schuiven. Wat mij betreft ben jij net zo medeplichtig met je fluwelenhandschoentjesbeleid.

salafisme is een complete kanker in je vrije westerse maatschappij. Moet je niet willen. Dus moeten we er wat mee voordat het te laat is. Daar is geen vrijheid aan. Als die de vrijheid wordt gegeven, heb jij straks geen vrijheid meer over. Het accepteert namelijk niets of niemand anders dan salafisme.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170407424
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik wereldvreemd en geen idee waar ik het over heb?

Ik snap tenminste dat als je nog meer van die extremistische ploflims binnen haalt, je nog meer ellende je samenleving binnen trekt. Je bent er niet zeker van van wat je binnen haalt met de 'vluchtelingen' stroom, dus houd je deur dicht.
Arbeidsmigranten zijn het ook niet, want ze voeden alleen maar de onderkant van de samenleving en staan maandelijks hun uitkering te halen. Onevenredige zware druk op de rest van de maatschappij en tussen alle negatieve statistieken staan zij hoog.

De linksen willen alleen maar meer en dat valt gewoon niet te ontkennen. yasser al klaver was daar vrij duidelijk over. Vluchtelingen welkom... rot op.

Maar probeer het maar af te schuiven. Wat mij betreft ben jij net zo medeplichtig met je fluwelenhandschoentjesbeleid.

salafisme is een complete kanker in je vrije westerse maatschappij. Moet je niet willen. Dus moeten we er wat mee voordat het te laat is. Daar is geen vrijheid aan. Als die de vrijheid wordt gegeven, heb jij straks geen vrijheid meer over. Het accepteert namelijk niets of niemand anders dan salafisme.
Duss...

Ga jij het salafisme in Nederland uitroeien? :')

Of moeten anderen dat voor je doen? :')

Het tweede natuurlijk :')

Maar beide opties zijn niet realistisch en passen niet binnen de kaders van de huidige wet.
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:49:23 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170407493
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Duss...

Ga jij het salafisme in Nederland uitroeien? :')

Of moeten anderen dat voor je doen? :')

Het tweede natuurlijk :')

Maar beide opties zijn niet realistisch en passen niet binnen de kaders van de huidige wet.
En jij? Wat denk jij? Gewoon hun gang laten gaan in de Westerse samenleving?
:')

Moet je de wetten aanpassen. Wetten zijn niet statisch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:51:06 #204
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170407523
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:13 schreef Proximo het volgende:

[..]

Wat leveren die projecten nu op? De afgelopen 40 jaar
Ten eerste is dat koffiedik kijken, aangezien we niet weten hoeveel mensen er door die projecten niet geradicaliseerd zijn.
Ten tweede zijn veel van die projecten lafhartig en te kleinschalig aangepakt, omdat het allemaal geen geld mag kosten en linkse hobby's/Marokkanenknuffelen tegenwoordig niet zo populair is bij het electoraat.
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:53:51 #205
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170407608
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik wereldvreemd en geen idee waar ik het over heb?

Ik snap tenminste dat als je nog meer van die extremistische ploflims binnen haalt, je nog meer ellende je samenleving binnen trekt. Je bent er niet zeker van van wat je binnen haalt met de 'vluchtelingen' stroom, dus houd je deur dicht.
Arbeidsmigranten zijn het ook niet, want ze voeden alleen maar de onderkant van de samenleving en staan maandelijks hun uitkering te halen. Onevenredige zware druk op de rest van de maatschappij en tussen alle negatieve statistieken staan zij hoog.

De linksen willen alleen maar meer en dat valt gewoon niet te ontkennen. yasser al klaver was daar vrij duidelijk over. Vluchtelingen welkom... rot op.

Maar probeer het maar af te schuiven. Wat mij betreft ben jij net zo medeplichtig met je fluwelenhandschoentjesbeleid.

salafisme is een complete kanker in je vrije westerse maatschappij. Moet je niet willen. Dus moeten we er wat mee voordat het te laat is. Daar is geen vrijheid aan. Als die de vrijheid wordt gegeven, heb jij straks geen vrijheid meer over. Het accepteert namelijk niets of niemand anders dan salafisme.
Wel sympathiek dat je meteen weer komt met dezelfde beweringen die ik juist ontkracht heb. Laat meteen zien dat je ik verder geen moeite in je moet steken.
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:54:50 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170407626
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik denk dat het een goede zaak is en dat proberen wel al om kinderen te beschermen van uitwassen.
Op welke manier dan? Bij mijn weten valt religieus fundamentalisme niet onder kindermishandeling of zo, dus kun je er weinig tegen doen.
pi_170407708
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En jij? Wat denk jij? Gewoon hun gang laten gaan in de Westerse samenleving?
:')
Dat kan prima. De raddraaiers gewoon oppakken en opsluiten. Zelfde regels voor jou en iedereen :)

quote:
Moet je de wetten aanpassen. Wetten zijn niet statisch.
Niet nodig
pi_170408567
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 17:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Op welke manier dan? Bij mijn weten valt religieus fundamentalisme niet onder kindermishandeling of zo, dus kun je er weinig tegen doen.
Mijn persoonlijke voorkeur zou hebben dat we het wel onder kindermishandeling kunnen laten vallen. Ik zie de raakvlakken wel in deze definitie;
quote:
Kindermishandeling is 'elke vorm van voor een minderjarige bedreigende of gewelddadige interactie van fysieke,psychische of seksuele aard, die de ouders of andere personen ten opzichte van wie de minderjarige in een relatie van afhankelijkheid of van onvrijheid staat, actief of passief opdringen, waardoor ernstige schade wordt berokkend of dreigt te worden berokkend aan de minderjarige in de vorm van fysiek of psychisch letsel'.
Alleen zal dit voor vele wel weer een stap te ver zijn. Dus stoppen met religieus bijzonder onderwijs zou kinderen uit islamitische gezinnen op jonge leeftijd al een stuk helpen om te laten zien dat er meer mogelijkheden zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_170408717
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Buitenlandse financiering van moskeeën e.d. verbieden, imams opleiden in NL zelf en alleen NLse ingezetenen in het bestuur.
Pak je en Diyanet en oprukkend salafisme/wahabisme mee aan.
In Oostenrijk doet men dat al.
Buitenlandse financiering verbieden klinkt op papier wellicht aardig maar lijkt me in de praktijk moeilijk uitvoerbaar. Verder prima, maar geldt niet al dat veel imams in Nederland worden opgeleid? In hoeverre is er überhaupt invloed uit te oefenen op naar welke imams moslims luisteren of niet?
pi_170408742
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:42 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De 'normale' moslims zijn de moslims die niks van hun geloof weten. Het salafisme wijkt nergens af van de bronteksten van de islam, het is juist andersom de gematigden wijken af van de bronteksten. Vandaar dat je ook zo vaak ziet dat moslims die zich in hun geloof verdiepen 'radicaliseren', waar moslims die zich in hun geloof verdiepen en gematigder worden niet lijken te bestaan.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan welke interpretatie je hanteert.
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:55:31 #211
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170408880
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:38 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke voorkeur zou hebben dat we het wel onder kindermishandeling kunnen laten vallen. Ik zie de raakvlakken wel in deze definitie;

[..]

Alleen zal dit voor vele wel weer een stap te ver zijn. Dus stoppen met religieus bijzonder onderwijs zou kinderen uit islamitische gezinnen op jonge leeftijd al een stuk helpen om te laten zien dat er meer mogelijkheden zijn.
Wat vind je er precies kindermishandeling aan? Op welke vlakken weegt het belang van de kinderen zwaarder dan het recht van de ouders om hun kinderen op te voeden zoals ze willen?
pi_170409120
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Buitenlandse financiering verbieden klinkt op papier wellicht aardig maar lijkt me in de praktijk moeilijk uitvoerbaar. Verder prima, maar geldt niet al dat veel imams in Nederland worden opgeleid? In hoeverre is er überhaupt invloed uit te oefenen op naar welke imams moslims luisteren of niet?
Zo moeilijk is dat niet hoor, in Oostenrijk doen ze dat al. Daar mogen alleen imams prediken die in Oostenrijk zijn opgeleid. En geldstromen uit islamitische apenlanden ter financiering van moskeeën zijn daar ook verboden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2017 19:05:10 ]
pi_170409139
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 18:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat vind je er precies kindermishandeling aan? Op welke vlakken weegt het belang van de kinderen zwaarder dan het recht van de ouders om hun kinderen op te voeden zoals ze willen?
Really? Ik schrik echt van dit soort opmerkingen met het idee dat jij voor de klas staat. Zeg je dit nu echt, heb je enig besef van wat je zegt?

OUDERS ZIJN GEEN EIGENAAR VAN KINDEREN!!!!

Pink Floyd the wall had het over 'teachers' zoals jij.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_170409148
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat niet hoor, in Oostenrijk doen ze dat al. Daar mogen alleen imams prediken die in Oostenrijk opgeleid zijn. En geldstromen uit islamitische apenlanden ter financiering van moskeeën is daar ook verboden.
Ja, oké leuk gelul voor de bühne, maar wat doet dat precies met het salafisme? Zijn de salafisten mondjesmaat hun biezen aan het pakken? Is er minder zicht op salafisten? Worden ze wat minder fundamentalistisch? Isoleren ze zichzelf minder?
pi_170409164
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Really? Ik schrik echt van dit soort opmerkingen met het idee dat jij voor de klas staat. Zeg je dit nu echt, heb je enig besef van wat je zegt?

OUDERS ZIJN GEEN EIGENAAR VAN KINDEREN!!!!

Pink Floyd the wall had het over 'teachers' zoals jij.
Het is gewoon een vraag, dramaqueen.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:07:33 #216
451005 Grems
Clown World
pi_170409207
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Really? Ik schrik echt van dit soort opmerkingen met het idee dat jij voor de klas staat. Zeg je dit nu echt, heb je enig besef van wat je zegt?

OUDERS ZIJN GEEN EIGENAAR VAN KINDEREN!!!!

Pink Floyd the wall had het over 'teachers' zoals jij.
Waarom schrik je ervan?
pi_170409353
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:06 schreef Xa1pt het volgende:
Het is gewoon een vraag, dramaqueen.
Ach gossie, moet je je holmaatje steunen? ( Ik daal wel tot jouw niveau ).
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:14:58 #218
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170409437
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Really? Ik schrik echt van dit soort opmerkingen met het idee dat jij voor de klas staat. Zeg je dit nu echt, heb je enig besef van wat je zegt?

OUDERS ZIJN GEEN EIGENAAR VAN KINDEREN!!!!

Pink Floyd the wall had het over 'teachers' zoals jij.
Stel je voor dat er over 4 jaar een kabinet van GroenLinks, SP en PvdA aan de macht komt. Zij redeneren hetzelfde als jij, en op grond daarvan besluiten ze iedereen die negatieve dingen zegt tegen zijn kinderen over vluchtelingen uit de ouderlijke macht te zetten. Want hé, jij bent niet de eigenaar van je kind en je voedt het op met haat jegens Westerse normen en waarden (tenminste, volgens de coalitiepartijen). Zou je dan akkoord gaan?

Dat is waarom, in een functionerende democratische rechtsstaat, de overheid ouders grotendeels vrij laat om hun kinderen naar eigen inzicht op te voeden. Omdat helemaal niemand erop zit te wachten dat ze hun kinderen dingen moeten aanleren waar ze niet achter staan.
pi_170409538
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, oké leuk gelul voor de bühne, maar wat doet dat precies met het salafisme? Zijn de salafisten mondjesmaat hun biezen aan het pakken? Is er minder zicht op salafisten? Worden ze wat minder fundamentalistisch? Isoleren ze zichzelf minder?
De invloed vanuit islamitische apenlanden wordt er sowieso minder door. Prima beleid dus.
pi_170409576
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, oké leuk gelul voor de bühne, maar wat doet dat precies met het salafisme? Zijn de salafisten mondjesmaat hun biezen aan het pakken? Is er minder zicht op salafisten? Worden ze wat minder fundamentalistisch? Isoleren ze zichzelf minder?
Ja wat doet dat precies?

Jij was toch de gene die beweerde dat zulke maatregelen radicaliserings bevorderend zijn?
pi_170409591
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Stel je voor dat er over 4 jaar een kabinet van GroenLinks, SP en PvdA aan de macht komt. Zij redeneren hetzelfde als jij, en op grond daarvan besluiten ze iedereen die negatieve dingen zegt tegen zijn kinderen over vluchtelingen uit de ouderlijke macht te zetten. Want hé, jij bent niet de eigenaar van je kind en je voedt het op met haat jegens Westerse normen en waarden (tenminste, volgens de coalitiepartijen). Zou je dan akkoord gaan?
Een mening is een compleet ander verhaal dan een fundamentalistische religie waarbij familie, gemeenschap, school en de moskee een bijna gesloten geheel om zo'n kind vormen. Maar echt, als dit jouw niveau is dan hou ik er weer mee op.
quote:
Dat is waarom, in een functionerende democratische rechtsstaat, de overheid ouders grotendeels vrij laat om hun kinderen naar eigen inzicht op te voeden. Omdat helemaal niemand erop zit te wachten dat ze hun kinderen dingen moeten aanleren waar ze niet achter staan.
Kinderen moeten kansen krijgen, hun eigen wereldbeeld creëren, niet geïndoctrineerd worden met dogmas.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_170409610
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:20 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ja wat doet dat precies?

Jij was toch de gene die beweerde dat zulke maatregelen radicaliserings bevorderend zijn?
Eh, nee. Alleen dat verbieden van het salafisme fundamentalisme in de hand werkt.

En radicalisme is iets anders dan fundamentalisme.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:23:25 #223
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170409644
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:21 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Een mening is een compleet ander verhaal dan een fundamentalistische religie waarbij familie, gemeenschap, school en de moskee een bijna gesloten geheel om zo'n kind vormen. Maar echt, als dit jouw niveau is dan hou ik er weer mee op.

[..]

Kinderen moeten kansen krijgen, hun eigen wereldbeeld creëren, niet geïndoctrineerd worden met dogmas.
Dogma's zoals: "Immigratie is slecht", bedoel je? :D
pi_170409654
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De invloed vanuit islamitische apenlanden wordt er sowieso minder door. Prima beleid dus.
Daar lijkt me sowieso weinig mis mee, maar het gaat in dit geval om het salafisme, niet om de invloed van apenlanden.
pi_170409680
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, nee. Alleen dat verbieden van het salafisme fundamentalisme in de hand werkt.

En radicalisme is iets anders dan fundamentalisme.
Ik heb t even opgezocht, en ja je schrijft fundamentalisme.


quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kunt er van alles aan doen om de invloed van salafisme te beperken, maar verbieden is geen oplossing. Het verhardt en isoleert op z'n best de betreffende groep. Dus dan draag je juist bij aan hetgeen waar je - terecht - moeite mee hebt.
Maar kun jij dit ook staven?

Of om je eigen woorden te gebruiken:

"Ja, oké leuk gelul voor de bühne, maar wat doet dat precies met het salafisme?"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')