abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170471863
Vond hem eigenlijk maar een beetje verward overkomen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_170478753
Beetje onzin allemaal, tenminste rijk zijn =/= elite.

Daarmee wil ik zeggen dat je niet automatisch bij een of ander clubje hoort of zit.

Bankiers zijn wel the scum of the earth over het algemeen, maar dat ligt aan onszelf.
Wij bepalen in grote mate zelf de rol die banken spelen, door steeds maar het krediet wat we geld noemen te accepteren als betaalmiddel.

Terwijl zodra het "geld" wat jij hebt verdient met je arbeid op een bankrekening staat, het automatisch een schuld van de bank naar jouw toe betreft.
Ze willen niet voor niets contant geld zoveel mogelijk uitbannen, niet door te verbieden, maar door het in praktische zin steeds moeilijker te maken ermee te betalen.

Dat doe je door een overvloed aan te bieden van allerlei betaaldiensten, lekker makkelijk betalen met je mobiel en dat soort gemakszucht oplossingen.

Dat proces duurt jaren, maar dat is niet erg, makke schapen laten zich makkelijk leiden en niemand denkt er echt over na.
We hebben even de "zeitgeist" periode gehad in 2008 en opvolgende jaren, waarin geprobeerd werd de bevolking van deze aardkloot duidelijk te maken dat je eigenlijk beflikkerd word waar je bij staat.. maar men snapt het niet of wil het niet snappen.

Ik denk dat het niet doordringt, hoewel in IJsland snapte ze het wel overigens.

Af en toe is het nog in programma's als Radar / kassa voorbij gekomen, maar ja, zoals ik al zei, mensen lijken onder de betovering te zitten van "ach ik heb het goed dus het zal allemaal wel".
pi_170491989
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 10:13 schreef ITrade het volgende:
Vond hem eigenlijk maar een beetje verward overkomen.
Zenuwen?
  woensdag 26 april 2017 @ 13:30:18 #29
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170498262
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 april 2017 08:45 schreef SicSicSics het volgende:
Meneer Ronald heeft trouwens ook best belang bij het zwartmaken van de banken. Met zijn Blije B wil hij namelijk zelf graag een bank beginnen. :)
Dit en verder dit gewoon:

Kijkende naar zijn arbeids- en opleidingsverleden neigt het sterk naar gebakken lucht. Met betrekking tot zijn opleidingen krijg je onzin zoals onderstaande:

quote:
Zijn achtergrond is economie, psychologie, bouwkunde en theologie
Verder bestaat zijn arbeidsverleden uit idealistische pretprojecten zoals de stichting tijdelijk wonen. Wat zich voornamelijk met onderstaande zaken bezig houdt:

quote:
STW verandert deze leegstaande kantoorruimte in huisvesting voor jongeren. Zo lost de stichting woningnood én leegstand op.
Me dunkt dat dat soort instellingen (in de wereld van de elite) gebruik maken van competente medewerkers met dito genoten opleidingen en dat heeft hij nou niet bepaald mee.

Wát een gebrek aan geloofwaardigheid :')
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170502070
De vraag is of iemand dit allemaal zomaar verzint en publiekelijk gaat verkondigen.
  woensdag 26 april 2017 @ 16:31:58 #31
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170502238
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De vraag is of iemand dit allemaal zomaar verzint en publiekelijk gaat verkondigen.
Hoe aannemelijk is het dat iemand zonder noemenswaardige papieren voor een economische functie op zulke posities terecht komt?

Verzinnen en cashen is niets nieuws namelijk.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170502685
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De vraag is of iemand dit allemaal zomaar verzint en publiekelijk gaat verkondigen.
Waarom niet? Zo zijn godsdiensten immers ontstaan.
Conscience do cost.
pi_170503980

Vanaf 40 sec; 'Ik heb al zoveel dingen gedaan de laatste 20 jaar als sociaal-maatschappelijk ondernemer ...'' En dan een verhaal hoe hij betaalbare woningen had gerealiseerd. Ik kan dat ook erg moeilijk rijmen met z'n onthulling. Of hij liegt in dit filmpje of in het andere.

Het andere waar ik niet echt soep van kan maken is zijn bewering dat de Luciferianen uit zijn 'vernietiging van de mens'. Anderzijds stelt hij namelijk dat ze vooral bezig zijn met 'verdeel en heers' om de mensheid te onderdrukken. Welk van de twee is het nou? Ik zou ook denken dat als ze zo machtig zijn als hij zegt, dat ze de vernietiging allang hadden kunnen realiseren.

Hoe ik zijn 'onthulling' als marketingmiddel moet plaatsen weet ik niet. Maak je jezelf nou echt aantrekkelijk als voormalig lakei van de -volgens hem- duivelse elite die niet bereid lijkt zijn eigen veiligheid op te offeren door het een ander te concretiseren. Iemand die stelt te menen dat ze verantwoordelijk zijn voor kindoffers, oorlogen (miljoenen) doden en geïmplementeerde armoede (indirect wellicht de oorzaak van nog veel en veel meer (vroegtijdige) doden), maar niet bereid is, ondanks zijn voormalige dienstbaarheid aan hen niet zijn leven in de weegschaal durft te leggen, kan ik moeilijk respecteren. Misschien probeert hij dat feit te onderdrukken door empathie op te wekken (zie z'n tranen)?

Ook meende hij gemarteld te zijn. Fysiek? Dat zou dan -misschien- aantoonbaar zijn. Waarom vraagt ze daar niet naar?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 18:08:22 ]
  donderdag 27 april 2017 @ 22:06:29 #34
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_170531346
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 08:40 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Mysterieus gezemel over een vage groep waar iedereen een andere definitie aan hangt.

Niemand in BNW kan ook maar een definitie van 'de elite' geven anders dan 'boehoe bankiers'. Nul historisch besef en compleet blindstaren op een machteloos clubje mongolen dat nu toevallig veel geld heeft.
Ik zou je willen aanraden de documentaire "All wars are banker wars" eens te kijken...dan krijg je misschien een beetje een idee hoeveel macht dat clubje mongolen in werkelijkheid heeft. Van de Amerikaanse revolutie via beide wereldoorlogen naar ieder recent conflict...met uitzondering van wat conflicten in Afrika zijn degene die de macht over de geldcreatie in handen hebben verantwoordelijk voor en de winnaar van iedere oorlog. Als je het van een klein afstandje bekijkt is het te debiel voor woorden dat we daadwerkelijk in deze situatie zitten, maar het bankenkartel heeft d.m.v. fractional reserved banking vele malen meer macht dan welke overheid of welk leger dan ook. Ieder land wat probeert onder het juk van deze parasieten uit te komen wordt platgebombardeerd. Daarom is Rusland nu ineens de schuld van alles...ze hebben zich losgeweekt van de macht en invloed van deze clubs (die trouwens niet bepaald geheim zijn - maar waar je gewoon nauwelijks iets over hoort omdat ze alle grote media kanalen in handen hebben).

De invloed van deze elite (bij gebrek aan een beter woord) is niet beperkt tot de geldcreatie maar ook door de macht die ze gedurend honderden jaren (de macht blijft binnen de families) hebben gekocht op alle mogelijke fronten. Van overheden tot geheime diensten en van de media tot de oliemaatschappijen, voedingsindustrie, farmaceutische en uiteraard het hele militaire apparaat - alles is te koop en wat niet te koop is laat je een leger huurlingen wel in beslag nemen.

Nogmaals: Deze zaken zijn geen vage theorieën, maar gewoon verifieerbare ontwikkelingen in onze (relatief) recente geschiedenis. Je moet alleen wel de moeite nemen om je erin te verdiepen om een realistisch beeld te krijgen van de wijze waarop de wereld werkt.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  donderdag 27 april 2017 @ 23:51:15 #35
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_170534835
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:55 schreef ems. het volgende:
Fake. Ik ben elite en zo is mijn wereld niet.
De wereld van bloedvergieten.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 27 april 2017 @ 23:52:46 #36
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_170534878
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:01 schreef ems. het volgende:
"De elite" blijft een goede bliksemafleider voor de eenvoudige complotters.
hoezo bliksemafleiding?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 27 april 2017 @ 23:57:23 #37
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_170534975
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 17:25 schreef illusions het volgende:

[..]

Denk je in hoe dom de gemiddelde mens is, en besef dan dat de helft van de wereld nog dommer is. Daar heeft het mee te maken. Beetje stomme uitdrukking, volks, maar zo kan je het opvatten.
The only thing necessary for evil to triumph is for good men to do nothing
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_170535740
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:12 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Japie heeft deze ook al eens gepost. Zeker de moeite waard om te luisteren naar zijn verhaal, hoe diep en gewetenloos die grote bankiers gaan met hun kwalijke praktijken.
Je vergeet 18:25

Inlichtingendiensten zijn eigenlijk criminele organisaties die conflicten veroorzaken en sturen. Geen wonder dat onze inlichtingen nooit terreur kunnen voorkomen. Het komt uit hun koker van ideeen en beleid. Het is dus allemaal opzet. Precies wat ik altijd vermoedde. Landen, terreurorganisaties doe ook hun geldstromen herkanaliseren. Zo weten deze katvangers dat.

En ergens richting tweederde van de interview. De mensen uit de top doen voornamelijk aan Luciferianisme. Niet Moslim, Christen of Boedisme. Nope gewoon Satanisme. Kinderen vermoorden. Holy sheet.
  vrijdag 28 april 2017 @ 08:02:01 #39
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170537222
Satanisme is niet kinderen vermoorden. Echt, waar die connectie toch steeds vandaan blijft komen...
pi_170537882
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 22:39 schreef aloa het volgende:

[..]

Het volk heeft het internet niet gemaakt.
In feite wel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_170537901
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

hoezo bliksemafleiding?
Omdat je daar alles lui op kunt afschuiven. ..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_170537934
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:06 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Ik zou je willen aanraden de documentaire "All wars are banker wars" eens te kijken...dan krijg je misschien een beetje een idee hoeveel macht dat clubje mongolen in werkelijkheid heeft. Van de Amerikaanse revolutie via beide wereldoorlogen naar ieder recent conflict...met uitzondering van wat conflicten in Afrika zijn degene die de macht over de geldcreatie in handen hebben verantwoordelijk voor en de winnaar van iedere oorlog. Als je het van een klein afstandje bekijkt is het te debiel voor woorden dat we daadwerkelijk in deze situatie zitten, maar het bankenkartel heeft d.m.v. fractional reserved banking vele malen meer macht dan welke overheid of welk leger dan ook. Ieder land wat probeert onder het juk van deze parasieten uit te komen wordt platgebombardeerd. Daarom is Rusland nu ineens de schuld van alles...ze hebben zich losgeweekt van de macht en invloed van deze clubs (die trouwens niet bepaald geheim zijn - maar waar je gewoon nauwelijks iets over hoort omdat ze alle grote media kanalen in handen hebben).

De invloed van deze elite (bij gebrek aan een beter woord) is niet beperkt tot de geldcreatie maar ook door de macht die ze gedurend honderden jaren (de macht blijft binnen de families) hebben gekocht op alle mogelijke fronten. Van overheden tot geheime diensten en van de media tot de oliemaatschappijen, voedingsindustrie, farmaceutische en uiteraard het hele militaire apparaat - alles is te koop en wat niet te koop is laat je een leger huurlingen wel in beslag nemen.

Nogmaals: Deze zaken zijn geen vage theorieën, maar gewoon verifieerbare ontwikkelingen in onze (relatief) recente geschiedenis. Je moet alleen wel de moeite nemen om je erin te verdiepen om een realistisch beeld te krijgen van de wijze waarop de wereld werkt.
Hoe kom je erbij dat Rusland zich heeft losgeweekt?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_170538094
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 09:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

In feite wel.
Het is maar hoe je het bekijkt. Het is van oorsprong ontwikkeld voor militaire doeleinden, maar uiteindelijk geniet de hele wereld ervan. En ook hier speelt geld uiteraard een hele grote rol.
pi_170543588
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 april 2017 09:35 schreef aloa het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. Het is van oorsprong ontwikkeld voor militaire doeleinden, maar uiteindelijk geniet de hele wereld ervan. En ook hier speelt geld uiteraard een hele grote rol.
Klopt, maar voor elk product geldt dat de consument het succes ook bepaalt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_170544790
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat zoveel impliceert dat als het klootjesvolk geen bestuurlijke top zou hebben, het als in een smurfelijk paradijs zou samenleven. :')

Als je de onderkant en de middenklasse van de samenleving onder de loep houdt krijg je net als bij iedere groep mooie dingen en bagger te zien.

Maar wie is er geinteresseerd in deze groepen? Niemand.
Dat rekeningrijden is nu een beetje een hot-topic. VVD gebruikt Groenlinks en gooit het op coalitiebeleid. Maar eigenlijk behoren die partijen kwa beleid altijd al samen. Verdeel en heers.
pi_170597346
Het begon goed, maar het sloeg snel af naar een fabel wmb
  maandag 1 mei 2017 @ 08:18:54 #47
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_170601223
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:02 schreef ChrisCarter het volgende:
Satanisme is niet kinderen vermoorden. Echt, waar die connectie toch steeds vandaan blijft komen...
Verzonnen door de (katholieke) kerk. Een tactiek die ze in het verleden al vele malen (met succes) hebben toegepast. Van oude heidense geloven tot satanisme en de Illuminatie, voor, tijden en na de inquisitie.

Was redelijk makkelijk natuurlijk, wanneer 'ketterij' alleen niet voldoende was, gooide je wat kinderen in de mix. Vrije seks was ook een goed middel. De meeste verhalen die je hoort over Romeinse orgies... christelijke verzinsels om 'de heidenen' in een kwaad daglicht te zetten.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_170606333
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 15:53 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Dat rekeningrijden is nu een beetje een hot-topic. VVD gebruikt Groenlinks en gooit het op coalitiebeleid. Maar eigenlijk behoren die partijen kwa beleid altijd al samen. Verdeel en heers.
Nederland.
Topdemocratie.
Boven in de lijstjes qua alles.
Politici die de balkenendenorm toepassen.
Bevolking die het statistisch gezien beter heeft dan in menig ander land
Sterke economie.

Verdeel en heers :')

Ga eens een jaar of wat in een derdewereldland wonen waar de eerste wereld incl jij grondstoffen voor hun mooie producten wegmelkt en de populatie met lage lonen opscheept om vervolgens te roepen dat we die parasieten niet als vluchtelingen in Nederland willen.

Dat is verdeel en heers.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 11-05-2017 17:02:39 ]
pi_170854765
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 21:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zowel 'de elite' en 'het volk' zijn van die containerbegrippen waar je weinig mee kunt.

Als ik de verhalen met directe bewijsvoering over kindermisbruik onder 'het volk' hoor of ik hoor verdachtmakingen van conspiracydenkers die een ongefundeerd stukje gaan lopen ranten over de elite. Waarom zou iemand dan van mij verwachten dat ik mijn woede alleen op de kleine container projecteer. Maar nee, wij behoren tot het brave volk uit het sprookjesboek.
Duidelijk.

Als je kijkt naar de misdrijven onder 'het volk'.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eficaz op 11-05-2017 17:06:09 ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_170854935
foutje

[ Bericht 99% gewijzigd door Eficaz op 11-05-2017 16:59:44 ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')