abonnement Unibet Coolblue
pi_170461270
U wilt Nederlander worden door optie. De optieprocedure is een snelle en eenvoudige manier om Nederlander te worden. Wat zijn de voorwaarden? En hoe werkt de procedure?
Voorwaarden
U komt voor optie in aanmerking als u voldoet aan één van de volgende voorwaarden:

"U bent minimaal 3 jaar getrouwd met een Nederlander of hebt tenminste 3 jaar een geregistreerd partnerschap met een Nederlander. En u woont direct voorafgaand aan de bevestiging van de verkrijging van het Nederlanderschap minimaal 15 jaar onafgebroken met een geldige verblijfsvergunning in het Koninkrijk der Nederlanden."

Dit dus.
  maandag 24 april 2017 @ 20:08:23 #102
40566 Ericr
Livewrong
pi_170461613
Dan kan je dus minimaal nog 15 jaar wachten als je die optieprocedure wil toepassen.
pi_170461917
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:08 schreef Ericr het volgende:
Dan kan je dus minimaal nog 15 jaar wachten als je die optieprocedure wil toepassen.
Ja precies, maar eigenlijk wel logisch dat het zo is. Anders kon iederen wel zo trouwen en dan over 3 jaar de NN krijgen, zonder dat ze de taal wegen enz.
pi_170464883
Waarom hamer je zo op dat Nederlanderschap? Een verblijfsvergunning is toch alles wat je nodig hebt? Mijn buitenlandse partner heeft nooit de Nederlandse nationaliteit aangenomen en ik nooit de zijne. Trouwen maakt ook geen verschil als je aantoonbaar duurzame relatie hebt.
  maandag 24 april 2017 @ 22:47:46 #105
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170466257
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:53 schreef Mehmet_Aydin het volgende:
U wilt Nederlander worden door optie. De optieprocedure is een snelle en eenvoudige manier om Nederlander te worden. Wat zijn de voorwaarden? En hoe werkt de procedure?
Voorwaarden
U komt voor optie in aanmerking als u voldoet aan één van de volgende voorwaarden:

"U bent minimaal 3 jaar getrouwd met een Nederlander of hebt tenminste 3 jaar een geregistreerd partnerschap met een Nederlander. En u woont direct voorafgaand aan de bevestiging van de verkrijging van het Nederlanderschap minimaal 15 jaar onafgebroken met een geldige verblijfsvergunning in het Koninkrijk der Nederlanden."

Dit dus.
Onzin. Je hoeft niet te kiezen om door optie Nederlander te worden, er bestaat tenslotte nog naturalisatie. Dat is tevens relevanter voor jouw aanstaande vrouw. Correctie: vrouw. Excuses. ;)

https://ind.nl/nederlander-worden/Paginas/Naturalisatie.aspx

[ Bericht 2% gewijzigd door niepleuje op 25-04-2017 00:24:29 ]
pi_170466695
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 22:47 schreef Voszje het volgende:

[..]

Onzin. Je hoeft niet te kiezen om door optie Nederlander te worden, er bestaat tenslotte nog naturalisatie. Dat is tevens relevanter voor jouw aanstaande vrouw.

https://ind.nl/nederlander-worden/Paginas/Naturalisatie.aspx
Wat is het verschil. Ik begrijp het echt niet, waarom kiezen sommige mensen dan voor optie?
pi_170466737
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 23:02 schreef Mehmet_Aydin het volgende:

[..]

Wat is het verschil. Ik begrijp het echt niet, waarom kiezen sommige mensen dan voor optie?
Waarom is dat nederlanderschap zo van belang voor jou?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_170466795
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 23:04 schreef marsan het volgende:

[..]

Waarom is dat nederlanderschap zo van belang voor jou?
Heeft een aantal prive redenen, als je me pm kan ik je meer vertellen.
  maandag 24 april 2017 @ 23:10:37 #109
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170466913
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 23:02 schreef Mehmet_Aydin het volgende:

[..]

Wat is het verschil. Ik begrijp het echt niet, waarom kiezen sommige mensen dan voor optie?
De optieprocedure is sneller en goedkoper dan de naturalisatieprocedure.
pi_170467011
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:10 schreef Voszje het volgende:

[..]

De optieprocedure is sneller en goedkoper dan de naturalisatieprocedure.
Heb ik net gelezen. Sorry hiervoor en bedankt trouwens. Mag ik je nog als laatste vragen om dit te controleren?

Op dit moment is het dus niet mogelijk om mijn vriendin hier naar toe te halen, doordat ik niet voldoe aan de inkomens-eis. Na ongeveer 3 jaar als ik een baan vind gaat dat waarschijnlijk wel lukken.

Vervolgens na 3 jaar samen te wonen in Nederland, moet ze een verzoek indienen voor naturalisatie. Dat duurt minimaal 1 jaar.
  maandag 24 april 2017 @ 23:19:30 #111
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170467169
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 23:14 schreef Mehmet_Aydin het volgende:

[..]

Heb ik net gelezen. Sorry hiervoor en bedankt trouwens. Mag ik je nog als laatste vragen om dit te controleren?

Op dit moment is het dus niet mogelijk om mijn vriendin hier naar toe te halen, doordat ik niet voldoe aan de inkomens-eis. Na ongeveer 3 jaar als ik een baan vind gaat dat waarschijnlijk wel lukken.

Vervolgens na 3 jaar samen te wonen in Nederland, moet ze een verzoek indienen voor naturalisatie. Dat duurt minimaal 1 jaar.
Geeft niet. :P

Als jij over drie jaar wél aan de inkomenseis voldoet, kun je inderdaad jouw vriendin hierheen halen. Dit gaat dan middels een MVV en vervolgens krijgt je vriendin een verblijfsvergunning. Om de naturalisatieprocedure te mogen starten, dient het wel een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd te zijn óf een verblijfsvergunning voor een bepaalde tijd met een niet-tijdelijk doel (dus geen studie als doel, want dat is wel tijdelijk). Indien zij een verblijfsvergunning heeft met het verblijfsdoel 'verblijf bij partner', zou dit dus volstaan. Na drie jaar samen te hebben gewoond, kan de naturalisatieprocedure worden gestart. Op dat moment dient zij een geldige verblijfsvergunning te hebben, en dit geldt ook voor tijdens de gehele procedure. De procedure duurt minimaal zes maanden tot maximaal 12 maanden.

Maar je plan is dus om pas over drie jaar daadwerkelijk samen te gaan wonen?

[ Bericht 1% gewijzigd door niepleuje op 24-04-2017 23:39:43 ]
pi_170467426


[ Bericht 100% gewijzigd door Mehmet_Aydin op 25-04-2017 00:13:24 ]
  maandag 24 april 2017 @ 23:40:26 #113
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170467637
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 23:31 schreef Mehmet_Aydin het volgende:

[..]

Bedankt, Ik weet het niet zo goed. Zoals jij al aangeeft kan ze nog een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd met niet-tijdelijk doel voor haar studie aanvragen en hier (NL) verder studeren. Zo kunnen al wat sneller samenwonen. Wat de eisen daarvoor zijn weet ik niet...
Ja, ze kan inderdaad een studievisum aanvragen als ze hier een studie gaat volgen. In principe kan (bijna) iedereen hier natuurlijk komen studeren, maar voor studenten van buiten de EU kost dit ook meer.

Lees wel goed wat ik schreef trouwens: Verblijfsvergunning met niet-tijdelijk doel is GEEN visum voor een studie. Een studie is namelijk tijdelijk. Met mijn tekst tussen haakjes wilde ik dus een voorbeeld geven van wat wél een tijdelijk doel is. ;) Heb het bericht aangepast, nu moet het helemaal duidelijk zijn.

Een voorbeeld van een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd met een niet-tijdelijk doel zou dus bijvoorbeeld verblijf bij partner zijn. Als ze hier komt studeren kun je wél al gaan samenwonen, maar het betekent niet dat ze na drie jaar die naturalisatieprocedure kan starten, omdat ze daar niet de juiste verblijfsvergunning voor heeft.
pi_170468324
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:40 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ja, ze kan inderdaad een studievisum aanvragen als ze hier een studie gaat volgen. In principe kan (bijna) iedereen hier natuurlijk komen studeren, maar voor studenten van buiten de EU kost dit ook meer.

Lees wel goed wat ik schreef trouwens: Verblijfsvergunning met niet-tijdelijk doel is GEEN visum voor een studie. Een studie is namelijk tijdelijk. Met mijn tekst tussen haakjes wilde ik dus een voorbeeld geven van wat wél een tijdelijk doel is. ;) Heb het bericht aangepast, nu moet het helemaal duidelijk zijn.

Een voorbeeld van een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd met een niet-tijdelijk doel zou dus bijvoorbeeld verblijf bij partner zijn. Als ze hier komt studeren kun je wél al gaan samenwonen, maar het betekent niet dat ze na drie jaar die naturalisatieprocedure kan starten, omdat ze daar niet de juiste verblijfsvergunning voor heeft.
Als jij er niet was, dan zou het nog steeds onduidelijk en vaag zijn voor mij. Echt enorm bedankt voor je hulp, hier kan ik mee verder.
  dinsdag 25 april 2017 @ 00:19:20 #115
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170468419
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 00:12 schreef Mehmet_Aydin het volgende:

[..]

Als jij er niet was, dan zou het nog steeds onduidelijk en vaag zijn voor mij. Echt enorm bedankt voor je hulp, hier kan ik mee verder.
Graag gedaan. Ik wens je veel succes en wijsheid bij het maken van de keuzes.
pi_170474701
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 22:38 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Waarschijnlijk om zn vrouw zo snel mogelijk aan het staatsinfuus te kunnen hangen
Dat kan al met een verblijfsvergunning en werk bij een Nederlandse werkgever.

Dus daar heb je de Nederlandse nationaliteit helemaal niet voor nodig.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')