abonnement Unibet Coolblue
  PR/Manusje van alles vrijdag 21 april 2017 @ 13:43:05 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170381463
Ik zoek de witte privileges waar ik als wit-geboren-man schijnbaar recht op blijk te hebben. Weet iemand waar deze privileges uit bestaan en hoe ik daar het beste gebruik van kan maken?

Ik probeerde namelijk een en ander verduidelijkt te krijgen door divers interviews te lezen met de auteur van een boek dat recent op de markt is gekomen maar erg veel ben ik er niet mee opgeschoten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:44:59 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_170381517
Heb dat ook wel eens opgezocht. Waren dingen als: "Je nooit af hoeven te vragen of het aan je huidskleur ligt als je sollicitatie afgewezen wordt."
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_170381519
100% belastingaftrek als je wit bent en gegarandeerd een baan met twee keer bovenmodaal salaris.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_170381605
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:45 schreef Rezania het volgende:
100% belastingaftrek als je wit bent en gegarandeerd een baan met twee keer bovenmodaal salaris.
Daar kom je toch je bed niet voor uit man....
  PR/Manusje van alles vrijdag 21 april 2017 @ 13:49:14 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170381617
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:44 schreef Tyr80 het volgende:
Heb dat ook wel eens opgezocht. Waren dingen als: "Je nooit af hoeven te vragen of het aan je huidskleur ligt als je sollicitatie afgewezen wordt."
Tenzij je solliciteert bij een bedrijf waar de meerderheid niet blank is. Dus dit voorbeeld valt al af. Mijn huidskleur is geen golden ticket bij een sollicitatie.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_170381660
Blanken kunnen meer lucht in hun longen verzamelen. Dit zorgt er naast andere factoren voor dat gekleurde mensen veel minder drijfvermogen hebben dan blanken. Het is zelfs zo erg dat het voor sommigen daardoor gewoon moeilijk is om boven water te blijven, zelfs als zij net hebben ingeademd.

Drijfvermogen dus.
pi_170381803
Als ze zoiets zoekt hoef je nooit verder te kijken dan Buzzfeed of hoe heet die andere kutsite ook al weer? Kom er ff niet op.

Zie hier: https://www.buzzfeed.com/(...)pBRqvbzv#.dny6rpqy2q

The Huffington Post, dat is die andere.
pi_170381837
Ik begreep dat je als witte dame in Haagse zwembaden heel makkelijk aan de man kan komen, dat is best wel een privilege.
  PR/Manusje van alles vrijdag 21 april 2017 @ 14:07:38 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170382011
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:58 schreef LurkJeRot het volgende:
Als ze zoiets zoekt hoef je nooit verder te kijken dan Buzzfeed of hoe heet die andere kutsite ook al weer? Kom er ff niet op.

Zie hier: https://www.buzzfeed.com/(...)pBRqvbzv#.dny6rpqy2q

The Huffington Post, dat is die andere.
Het enige wat ik daar van snap is dat er in Amerika een hoop domme mensen nog meer debiele dingen zeggen, denken en doen. Maar heel representatief voor Nederland, en dus voor mij, is het niet echt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_170382134
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Het enige wat ik daar van snap is dat er in Amerika een hoop domme mensen nog meer debiele dingen zeggen, denken en doen. Maar heel representatief voor Nederland, en dus voor mij, is het niet echt.
Of het representatief is of niet maakt niet uit, die shit komt deze kant op.
Zorg dat je genoeg popcorn ingeslagen hebt.
pi_170382359
Deed me denken aan dit liedje:


:')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2017 14:23:31 ]
pi_170382878
Lidmaatschap van de KKK
pi_170382972
De vraag is de kern van het probleem. Als je niet eens ziet of snapt hoe aangekeken worden op je kleur werkt. Bijv:

Als je een winkel binnen stapt en de bewaker gelijk naar hetzelfde gangetje gaat als jij. Als je in een restaurant anders behandeld wordt. Of juist andersom, dat er over je gesproken wordt alsof je hulpbehoevend bent, terwijl je erbij staat.

PS. Ik ben wit, maar ik snap het probleem van racisme wel, het is er. En ik snap het wantrouwen dat het voedt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_170383080
Profeet Hans heeft dit ooit al uitgelegd.

  vrijdag 21 april 2017 @ 15:18:18 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170383286
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 21 april 2017 @ 15:25:43 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170383407
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:56 schreef truthortruth het volgende:

Als je een winkel binnen stapt en de bewaker gelijk naar hetzelfde gangetje gaat als jij. Als je in een restaurant anders behandeld wordt. Of juist andersom, dat er over je gesproken wordt alsof je hulpbehoevend bent, terwijl je erbij staat.

Ah, die problemen hebben witte mensen in Nederland niet nee. Gelukkig maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And so is the past
  vrijdag 21 april 2017 @ 15:26:42 #17
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_170383425
Ach van binnen is toch iedereen blank
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 21 april 2017 @ 15:40:57 #18
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_170383686
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:56 schreef truthortruth het volgende:
De vraag is de kern van het probleem. Als je niet eens ziet of snapt hoe aangekeken worden op je kleur werkt. Bijv:

Als je een winkel binnen stapt en de bewaker gelijk naar hetzelfde gangetje gaat als jij. Als je in een restaurant anders behandeld wordt. Of juist andersom, dat er over je gesproken wordt alsof je hulpbehoevend bent, terwijl je erbij staat.

PS. Ik ben wit, maar ik snap het probleem van racisme wel, het is er. En ik snap het wantrouwen dat het voedt.
Het is het totaalplaatje, die beveiliger zal ook niet-getint tuig volgen, en Umberto Tan in 3-delig pak met rust laten.

Sta best open voor mijn eigen blinde vlekken: wat gebeurt er in dat restaurant dan?

Laatste voorbeeld herken ik niet.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_170384135
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:40 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Het is het totaalplaatje, die beveiliger zal ook niet-getint tuig volgen, en Umberto Tan in 3-delig pak met rust laten.

Sta best open voor mijn eigen blinde vlekken: wat gebeurt er in dat restaurant dan?

Laatste voorbeeld herken ik niet.
Dit zijn dingen die je moet ervaren. Southpark heeft daar ook een hele mooie aflevering over met als kernspreuk 'You just don't get it'. En dat is ook een beetje de kern van het verhaal, die ervaringen zijn allemaal prima te bagataliseren , totdat je het keer op keer, dag op dag meemaakt. Je elke keer wordt geconfronteerd met je huidskleur, van onschuldig zwarte piet grapje tot aan gesprekken in de kroeg over 'die stomme negers'.

Dus zoom maar in op de details en de incidenten maar dan is het 'you just don't get it'.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  PR/Manusje van alles vrijdag 21 april 2017 @ 16:25:03 #20
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170384349
quote:
wat een zwaar leven moet je hebben als je daar echt mee te maken zou krijgen. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:39:10 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170384542
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

wat een zwaar leven moet je hebben als je daar echt mee te maken zou krijgen. :')
Ik schrok er wel een beetje van toen ik het las en het klopt op zich wel. Allemaal kleine klotedingetjes die zich ophopen tot een groot, altijd aanwezig ding.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:54:26 #22
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170384803
Ik voel me soms al bekeken door het personeel in de Media Markt en ik ben blank
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:56:51 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170384836
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:54 schreef richolio het volgende:
Ik voel me soms al bekeken door het personeel in de Media Markt en ik ben blank
_O-. misschien moet je dan je onderbroek niet over je spijkerbroek aan doen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_170385678
Goede vraag.
pi_170385813
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:54 schreef richolio het volgende:
Wat is het toch een geweldige winkel...
Ik ben er zonet nog geweest :')
pi_170385901
Als blanke heb je rood bloed, donkergekleurden doorintegen hebben zwart bloed, dit schijnt nogal weleens niet op voorraad te zijn bij de bloedbank. ;(
  PR/Manusje van alles vrijdag 21 april 2017 @ 18:08:54 #27
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170386004
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik schrok er wel een beetje van toen ik het las en het klopt op zich wel. Allemaal kleine klotedingetjes die zich ophopen tot een groot, altijd aanwezig ding.
Een kwart slaat echt nergens op.

Dat je kleur ondervertegenwoordigd is in de krant bijvoorbeeld. Komoooop. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_170393929
macklemore O+

maar om echt white privilege te voelen moet je naar detroit bijvoorbeeld.
pi_170395028
die bewering gebruiken ze gewoon om je een extra trap na te geven

witte man is uit de mode
  zaterdag 22 april 2017 @ 01:38:16 #30
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170395846
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:56 schreef jogy het volgende:

[..]

_O-. misschien moet je dan je onderbroek niet over je spijkerbroek aan doen.
Wheheh
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 22 april 2017 @ 08:07:11 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170397262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:56 schreef truthortruth het volgende:
De vraag is de kern van het probleem. Als je niet eens ziet of snapt hoe aangekeken worden op je kleur werkt. Bijv:

Als je een winkel binnen stapt en de bewaker gelijk naar hetzelfde gangetje gaat als jij.
Oh, vandaar dat de winkels in Mombassa zoveel bewakers hebben.

Het gaat eerder om het privilege van een meerderheid. En dat zie je overal, omdat dat met oeinstincten heeft te maken. Wat afwijkt valt op en wordt automatisch als potentieel gevaar gezien.
En dat wordt versterkt door sjw's (zeg maar het gevoel dat je sinds de zwartepietdiscussie in de krant ineens beseft dat je collega's met een andere kleur hebt, terwijl er verder niks is veranderd en de discussie niet op het werk wordt gevoerd).
  zaterdag 22 april 2017 @ 08:10:24 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170397282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:44 schreef Tyr80 het volgende:
Heb dat ook wel eens opgezocht. Waren dingen als: "Je nooit af hoeven te vragen of het aan je huidskleur ligt als je sollicitatie afgewezen wordt."
"Je in bepaalde Afrikaanse landen niet te hoeven afvragen of het aan je huidskleur ligt dat je wordt vermoord".
  zaterdag 22 april 2017 @ 08:21:32 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170397338
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik schrok er wel een beetje van toen ik het las en het klopt op zich wel. Allemaal kleine klotedingetjes die zich ophopen tot een groot, altijd aanwezig ding.
Wat zichzelf ook versterkt. Je gaat het dan ook zien als het er niet is, je bent dan zo gepreoccupeerd met je huidskleur en die onderdrukking en achterstelling dat je alles als onderdrukking en achterstelling gaat zien. Bovendien ga je er bij alles wat met jouw te maken heeft, en in het bijzonder kritiek, een reactie op je huiskleur is en niet bijvoorbeeld omdat je je asociaal gedraagt. Dat werkt in de hand dat de ander voor jou bij voorbaat schuldig is aan racisme. Veel zwarten uit het sjw-kamp gaan zich daardoor arrogant gedragen tegenover blanken, wat pas echte haat aanwakkert bij die blanken (zie Sylvana).
pi_170398040
Een hypotheek!

Volgens een stukje tekst van een negerin in een krant krijg je een hypotheek bij een bank als je blank bent! Schijnt dat je niet eens een salarisstrook of paspoort hoeft mee te nemen, gewoon dat bankgebouw binnen paraderen met die roomblanke wikkel van je en met een zak geld op je rug weer naar buiten ^O^
  zaterdag 22 april 2017 @ 10:35:18 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170398659
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:51 schreef Bogatell het volgende:
Een hypotheek!

Volgens een stukje tekst van een negerin in een krant krijg je een hypotheek bij een bank als je blank bent! Schijnt dat je niet eens een salarisstrook of paspoort hoeft mee te nemen, gewoon dat bankgebouw binnen paraderen met die roomblanke wikkel van je en met een zak geld op je rug weer naar buiten ^O^
Klinkt meer als een bankoverval :')
Bron?
pi_170398962
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 08:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat eerder om het privilege van een meerderheid.
Nee, niet per se.

Als je naar niet-toeristische plekken in het verre oosten gaat bijvoorbeeld, waar de mensen "geel' zijn, dan word je als blanke zowat als een filmster gezien en willen mensen zomaar met je op de foto omdat je blank bent. En als zwarte vinden mensen je daar maar eng.

Er zijn ook wel westerlingen die daar een baan hebben alleen maar vanwege hun huidskleur, omdat bedrijven daar denken dat het hun geloofwaardiger maakt t.o.v. de concurrentie als ze een blanke werknemer hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2017 10:58:47 ]
pi_170398976
White privilige: het hebben van privileges ontkennen
pi_170399109
Ha! Het heeft ook nadelen, als je bijvoorbeeld een boete krijgt voor te hard rijden of niet aangenomen bent voor een baan, kun je als blanke niet roepen dat het allemaal racisten zijn!!!
<hr>
pi_170415705
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:44 schreef Tyr80 het volgende:
Heb dat ook wel eens opgezocht. Waren dingen als: "Je nooit af hoeven te vragen of het aan je huidskleur ligt als je sollicitatie afgewezen wordt."
Dat terwijl er allerlei vacatures zijn waarbij duidelijk wordt gesteld dat de voorkeur uitgaat naar een vrouw, of iemand met allochtone afkomst....
pi_170415937
Ik las vandaag dat je als blanke geen slachtoffer van racisme kan zijn, is dat niet een mooi privilege; als je dan omwille van je huidskleur door je kop wordt geschoten is dat in ieder geval geen racisme.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 22 april 2017 @ 23:16:38 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170416466
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, niet per se.

Als je naar niet-toeristische plekken in het verre oosten gaat bijvoorbeeld, waar de mensen "geel' zijn, dan word je als blanke zowat als een filmster gezien en willen mensen zomaar met je op de foto omdat je blank bent. En als zwarte vinden mensen je daar maar eng.

Er zijn ook wel westerlingen die daar een baan hebben alleen maar vanwege hun huidskleur, omdat bedrijven daar denken dat het hun geloofwaardiger maakt t.o.v. de concurrentie als ze een blanke werknemer hebben.
Dat zijn gele privileges en als blanke hoef je daar niet per se blij mee te zijn. Zoals diverse zwarten ook niet blij zijn met positieve discriminatie.

Privilege hebben is niet hetzelfde als door anderen een bevoordeelde positie te krijgen.
pi_170417684
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat zijn gele privileges en als blanke hoef je daar niet per se blij mee te zijn. Zoals diverse zwarten ook niet blij zijn met positieve discriminatie.

Privilege hebben is niet hetzelfde als door anderen een bevoordeelde positie te krijgen.
Nee, dat zijn geen "gele privileges" en jawel, een privilege hebben is wel als je in een bevoordeelde positie zit.
pi_170417710
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 00:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat zijn geen "gele privileges" en jawel, een privilege hebben is wel als je in een bevoordeelde positie zit.
Zijn er in het gehele bestaan slechts witte privileges?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170417766
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 00:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zijn er in het gehele bestaan slechts witte privileges?
Nee, Lunatiek noemde zelf al bepaalde zwarte privileges.
pi_170417802
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 00:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, Lunatiek noemde zelf al bepaalde zwarte privileges.
Ah oké, gelukkig maar. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170419445
Ik moet meteen hier aan denken...

Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_170422096
Witte privilege :')

Die term moet wel de grootste onzin ooit zijn. Je kunt niet spreken van privileges gebaseerd op huidskleur. Elke individueel is geboren met unieke talenten maar ook in compleet andere omstandigheden wat niet ras gebonden is. Als een blanke is geboren in een achterstandswijk en een niet blanke in een villawijk, heeft de biet blanke dan niet meer privileges ten opzichte van de blanke persoon? Als een donker persoon is geboren met een geweldige zangstem heeft hij/zij dan niet meer privileges dan een blanke met een baggerstem?

En het voorbeeld met de supermarkt hier dat getinte jongeren meer gevolgd worden door de bewaking dan blanken kan gewoon eenvoudig uitgelegd worden door het feit dat het een risicogroep is. Het is gewoon een feit dat bijvoorbeeld Marokkanen meer crimineel gedrag vertonen. ''Ja maar dat is generaliseren'' en een hele bevolkingsgroep generaliseren gebaseerd op blanke huidskleur is dan wel weer toegelaten :').
Door deze problemen met vooral Arabisch sprekenden is er dus een vraag naar politieagenten die een tweetalige opvoeding in het Arabisch hebben genoten, hebben zij dan geen voordeel tegenover een "Nederlander" die geen Arabisch kan spreken?
Leuk weetje, officieel vallen Arabieren/Semieten ook onder het blanke ras, mag jij uitleggen aan Hassan en Mohammed hoe bevoorrecht ze wel niet zijn, de banen liggen immers voor het oprapen voor blanken. Misschien heeft het niet zozeer met hun afkomst te maken maar met hun algemene houding.

Voorts, Nederlanders met een Chinese achtergrond doen het beter dan andere bevolkingsgroepen in Nederland, gaan vaker naar havo/vwo dan blanken, succesvolle ondernemers etc. moet je dan ook niet spreken van Aziatisch privilege, of is dat dan weer racistisch?

De term witte privilege is gewoon een generaliserend en racistische term, en mensen die die term gebruiken zijn gewoon hypocriet als de pest aangezien ze zelf altijd hun mond vol hebben over racisme tegen niet blanken. En als ze echt zo gefocust zijn op het oplossen van racisme moeten ze misschien proberen om een keer geen distinctie te maken tussen wij (blank) en zij (niet blank). Denk dat je daar al meer mee bereikt dan elke keer maar weer de focus te leggen op huidskleur want zo creëer je gewoon scheiding tussen bevolkingsgroepen.
pi_170433515
white privilage bestaat soms wel, maar ook niet altijd een waarheid, we hebben ook gewoon op veel volkeren een enorme voorsprong,

Bijv waar is de gloeilamp uitgevonden? de tv? de radio? de telefoon? Allemaal uitvindingen van de blanke man, dus tsja een afrikaan is bij mij thuis als vriend wel welkom, maar moet niet gaan zeuren dat alle blanken slecht zijn of oneerlijk
pi_170433764
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:59 schreef WHATSHESAID het volgende:
White privilige: het hebben van privileges ontkennen
nou is niet altijd helemaal waar hoor , hoop allochtonen kunnen erg stug zijn met het vrienden maken met witte mensen, en als ik nu in afrika ga wonen? wat moet ik dan doen als eerste ( verplicht haha ) : Juist ja zoveel mogenlijk vrienden maken met de locale afrikanen, anders ga ik het nooit overleven dus...

feit is ook dat als sinds 1960 aardig wat allochtonen in holland echt pertinent geen vriendjes maken met blanken, en dat is niet altijd perse alleen maar de schuld van de blanken dus,
pi_170446095
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:21 schreef possetje het volgende:
white privilage bestaat soms wel, maar ook niet altijd een waarheid, we hebben ook gewoon op veel volkeren een enorme voorsprong,

Bijv waar is de gloeilamp uitgevonden? de tv? de radio? de telefoon? Allemaal uitvindingen van de blanke man, dus tsja een afrikaan is bij mij thuis als vriend wel welkom, maar moet niet gaan zeuren dat alle blanken slecht zijn of oneerlijk
Hoezo is het een privilege dat die uitvindingen zijn uitgevonden door blanken? We mogen dan wel een voorsprong hebben op Afrikanen (je zou dit zelfs kunnen gooien op kolonialisme en slavernij) maar andere volken naast "blanken" zijn ook schuldig geweest aan kolonialisme.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')