abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 24 april 2017 @ 19:52:42 #51
289177 Iwanius
Gedachten zijn net als Wolken
pi_170461252
registreer om deze reclame te verbergen
De haters zijn vaak wat ik noem lowlife's Vaak niet eens loonslaven maar onzekere nobody's die nog studeren en alleen hun eigen stufi wereldje kennen waar ze elke week hopen dat het er weer is zodat ze nog iets hebben om naar uit te kijken.

En anders types die niet verder kijken dan hun eigen 9-5 wereldje en AH inkopen en zondag-Chinees op zijn tijd.

Mensen die onderscheidend zijn en kleurrijk en tegen de stroom inzwemmen werden altijd al verkettert.
Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
pi_170461321
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:08 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

nou ja, niet lekker... het is net zoiets als kipdner. ik zie het nut niet.
toen ik in turkije was, verkochten ze regelmatig kipdoner. is dus vrij normaal, en echt turks ook nog.
en erg lekker, trouwens.
pi_170461370
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 22:57 schreef naoomx het volgende:
Nouja, de Surinaamse keuken is praktisch een mix van de Indiase, Indonesische en Afrikaanse (?) keuken...
en zeker ook nederlandse keuken
pi_170461607
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:55 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

toen ik in turkije was, verkochten ze regelmatig kipdoner. is dus vrij normaal, en echt turks ook nog.
en erg lekker, trouwens.
ik zeg niet dat het niet normaal is, alleen dat ik zelf ook kip kan grillen/bakken/frituren.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170461816
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 20:08 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

ik zeg niet dat het niet normaal is, alleen dat ik zelf ook kip kan grillen/bakken/frituren.
okee. ook als je in de stad loopt?
pi_170464452
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 16:02 schreef Thezappa het volgende:

[..]

Zo lekker
:Y
  dinsdag 25 april 2017 @ 16:13:46 #57
444256 Villas__Rubin
Jullie leading man.
pi_170479278
Ik krijg honger van wat ik hier lees en zie aan foto's!

Straks maar weer lekker babi pang gang bestellen, sat met die Fu young hai, omdat ik vandaag die roti kip nie ken betalen
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_170480228
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en zeker ook nederlandse keuken
Niet de Italiaanse ;)
.
pi_170481198
quote:
3s.gif Op maandag 24 april 2017 19:05 schreef Iwanius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De befaamde kwi-kwi vis,met zijn buiten pantser en ongelofelijk lekker vis vlees en als visje een delicatesse in de Surinaamse keuken. Heeft wel heel veel graten!.

Lekker, graten :9~
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170484683
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Niet de Italiaanse ;)
die niet nee
pi_170484714
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:13 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik krijg honger van wat ik hier lees en zie aan foto's!

Straks maar weer lekker babi pang gang bestellen, sat met die Fu young hai, omdat ik vandaag die roti kip nie ken betalen
maak dan zelf
pi_170484861
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

die niet nee
Spaghetti is Nederlands?
.
pi_170488005
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Spaghetti is Nederlands?
volgens mij praten we langs elkaar heen, wat bedoel je nou precies?
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:34:11 #64
444256 Villas__Rubin
Jullie leading man.
pi_170488607
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maak dan zelf
Zo veel goedkoper is dat echt niet! Dan moet je toch ook al die kruiden maar net in huis hebben. En roerbakspul, plus kipfilet en weet ik wat je allemaal nodig hebt,. ben je ook zo 12-13 euro kwijt. Kun je net zo goed halen bij die ekte ekte.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:39:29 #65
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_170488782
Mango chutney met madame jeanette er doorheen. Heerlijk!
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:01:52 #66
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_170489386
quote:

[ afbeelding ]
De befaamde kwi-kwi vis,met zijn buiten pantser en ongelofelijk lekker vis vlees en als visje een delicatesse in de Surinaamse keuken. Heeft wel heel veel graten!.

Waar o waar heb je dit gegeten dan? Ken het alleen uit Grootmoeders keuken, nog nooit op een menu kaart gezien.

Nu zit ik met een knorrende maag, dankjewel :(
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_170490322
Hoplosternum_littorale.jpg

Wat een lief visje O+
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170491014
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:34 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Zo veel goedkoper is dat echt niet! Dan moet je toch ook al die kruiden maar net in huis hebben. En roerbakspul, plus kipfilet en weet ik wat je allemaal nodig hebt,. ben je ook zo 12-13 euro kwijt. Kun je net zo goed halen bij die ekte ekte.
die zakjes kruiden, daar doe je 20 keer mee.... zak aardappel, boontjes of kouseband, ui, kip. kost geen drol.
pi_170499768
Bedankt voor al jullie reacties. :)

Ik ga vanavond 2 broodjes kipkerrie halen, die blijf ik het lekkerst vinden.
pi_170499801
quote:

[..]

Stap eerst af van de broodje kerrie kip of die bapao of roti want de Surinaamse keuken is zoveel meer dan dat en weer typisch hoe beperkt sommige autochtone landgenoten zijn inzake hun keuze in deze keuken.

Beetje wat men bij de zondag-Chinees altijd doet: Babi pangang,sate en die Foe young hai bestellen! _O- :W

Ik eet sinds lange tijd vrij veel Surinaams ( zie mijn dagelijkse eet foto's) gewoon omdat het erg, erg lekker is EN je krijgt waar voor je geld. (veel voor redelijke prijs)

Bestel eens:

1:

[ afbeelding ]
Surinaamse bloedworst met tjauwmin met Javaanse kip en Chinese paddenstoelen.

2

[ afbeelding ]
Pitjel is een Javaanse saladeschotel met pinda saus. Heerlijk!

3

[ afbeelding ]
De befaamde Saoto soep. Altijd lekker,licht vullend en mooi bodempje als je een grote eter bent.

4

[ afbeelding ]
De befaamde moksi meti met witte rijst. Heerlijk!

5

[ afbeelding ]

Ziet er goed uit. Bij "mijn" Surinaamse tent verkopen ze dit geloof ik niet.

Wat is er trouwens mis met een broodje kipkerrie of roti?
pi_170500213
quote:

[..]

Stap eerst af van de broodje kerrie kip of die bapao of roti want de Surinaamse keuken is zoveel meer dan dat en weer typisch hoe beperkt sommige autochtone landgenoten zijn inzake hun keuze in deze keuken.

Beetje wat men bij de zondag-Chinees altijd doet: Babi pangang,sate en die Foe young hai bestellen! _O- :W

Ik eet sinds lange tijd vrij veel Surinaams ( zie mijn dagelijkse eet foto's) gewoon omdat het erg, erg lekker is EN je krijgt waar voor je geld. (veel voor redelijke prijs)

Bestel eens:

1:

[ afbeelding ]
Surinaamse bloedworst met tjauwmin met Javaanse kip en Chinese paddenstoelen.

2

[ afbeelding ]
Pitjel is een Javaanse saladeschotel met pinda saus. Heerlijk!

3

[ afbeelding ]
De befaamde Saoto soep. Altijd lekker,licht vullend en mooi bodempje als je een grote eter bent.

4

[ afbeelding ]
De befaamde moksi meti met witte rijst. Heerlijk!

5

[ afbeelding ]

Ik las hier toevallig dat je ook Surinaamse roti at:

CUL / Wat eten en drinken we vandaag #381

Dus wat is het nou?
  woensdag 26 april 2017 @ 15:26:41 #72
289177 Iwanius
Gedachten zijn net als Wolken
pi_170500785
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:01 schreef Boy_Zonderman het volgende:

Waar o waar heb je dit gegeten dan? Ken het alleen uit Grootmoeders keuken, nog nooit op een menu kaart gezien.

Nu zit ik met een knorrende maag, dankjewel :(
:D Ooit gegeten in Rotterdam bij

496976.jpg
2581931_GaEiptYqdjXm16LLQznb2qC106oCy62wm2Si4oXj4Ww.jpg

Het was ook toeval dat ze het die dag hadden want normaliter staat het niet op het menu.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 14:38 schreef -PesteNoire- het volgende:

Ziet er goed uit. Bij "mijn" Surinaamse tent verkopen ze dit geloof ik niet.

Wat is er trouwens mis met een broodje kipkerrie of roti?
Dat de meeste mensen dat alleen maar nemen omdat tot zover hun kennis rijkt terwijl de Surinaams-Chinese keuken zoveel meer is dan dat.
Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
pi_170503197
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:26 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:D Ooit gegeten in Rotterdam bij

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het was ook toeval dat ze het die dag hadden want normaliter staat het niet op het menu.

[..]

Dat de meeste mensen dat alleen maar nemen omdat tot zover hun kennis rijkt terwijl de Surinaams-Chinese keuken zoveel meer is dan dat.
Ik geloof je graag maar je begint zelf over autochtone landgenoten die niet genoeg kennis zouden hebben over de Surinaamse Keuken. Terwijl je zelf ook roti eet.

Wat is er trouwens Chinees aan dit hele verhaal? (of heb ik iets gemist)
pi_170503221
119c9ax.png

Ik heb net een broodje kipkerrie gehaald en ketjap.
pi_170503424
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:34 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

ja want met kruiden kook je maar 1 keer..... tssssk
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')