abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170379258
Eerder deze week hadden we dit topic wat om dubieuze reden werd gesloten. Maar nu blijkt dat er een uitspraak is geweest van Mind betreffende deze racistische tweet.



Het zal natuurlijk niemand verbazen dat bovenstaande niet racistisch is in de ogen van Mind, blanken kunnen zich immers niet gediscrimineerd voelen. Waardoor ik mij wel afvraag wat er gebeurd zou zijn als Dhr. Wilders een tweet de wereld in had gestuurd waarin hij pleite voor minder getinte jongemannen in zwembaden.

Reactie Mind:

quote:
Geachte melder,

Nogmaals hartelijk dank voor uw melding. MiND heeft de door u gemelde uiting getoetst aan het Wetboek van Strafrecht (artikel 137c t/m 137e) en de daarbij behorende jurisprudentie meegewogen.

Onze inschatting van de strafbaarheid is als volgt:

MiND concludeert dat deze uiting als smakeloos, onfatsoenlijk, beledigend en/of kwetsend kan worden ervaren, maar dat er desondanks geen sprake is van strafbare groepsbelediging.

De betreffende uiting heeft geen beledigende boodschap naar een groep op grond van ras, godsdienst of levensovertuiging, seksuele voorkeur of handicap. Ook wordt met de uiting niet aangezet tot discriminatie. De waardigheid van het blanke ras is niet in het geding. De predicaten ‘oude’ en ‘mannen’ zijn geen groepen die worden beschermd in artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht.

Zou er wel sprake zijn van groepsbelediging, wat naar de mening van MiND dus niet het geval is, wordt dit opgeheven door de context waarin de uiting wordt gedaan, namelijk binnen het maatschappelijk debat naar aanleiding van een online gepubliceerd nieuwsitem. Bovendien is de uiting niet onnodig grievend. Er is geen wanverhouding tussen boodschap en functionaliteit. De uitlating bevat ook geen grove bewoordingen.

Samengevat concludeert MiND dat er geen sprake is van strafbare groepsbelediging en dat de uitlating evenmin aanzet tot discriminatie wegens ras, godsdienst of levensovertuiging of geslacht, zoals bedoeld in artikel 137d van het Wetboek van Strafrecht.

MiND zal om die reden geen verwijderingsverzoek doen en sluit hiermee het dossier. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Dit vind ik dan weer apart: "De betreffende uiting heeft geen beledigende boodschap naar een groep op grond van ras, godsdienst of levensovertuiging, seksuele voorkeur of handicap." aangezien ik de indruk kreeg, gezien de hetze jegens de blanke man in de media de laatste tijd, dat het zijn van een blanke man een vrije, maar radicale levensopvatting was, blijkt dat het zijn van een blanke man een aangeboren iets is, en dan lijkt mij dit toch te vallen onder ras, alhoewel sommigen het zullen bestempelen als handicap.

Maar wat vind de rest, een terechte uitspraak van Mind, of toch dubbele standaarden?

Bron: Geenstijl

Opmerking

Het oorspronkelijke topic had veel potentie en er werden mooie discussies gevoerd, helaas werd het topic snel gekaapt door enkele trollen waarna de mods besloten dat het topic gesloten diende te worden. Gelieve het ontopic te houden, en offtopic persoonlijke rotopmerkingen in een privébericht te zetten.
pi_170379349
Minder Minder Minder MiND!!

Met twee maten meten die racisten van MiND !!!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170379467
Minder aandacht schenken aan de hersenscheten van een middelmatig mens met minder dan gemiddelde lengte.
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:35:18 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170379511
quote:
Ook wordt met de uiting niet aangezet tot discriminatie. De waardigheid van het blanke ras is niet in het geding
Eigenaardige conclusie.

Maar het mag dus nu blijkbaar wel.. roepen dat je vindt dat: Het gezooi in Turkije en het Midden Oosten een reden is om wat minder zandmensen in de in de politiek te pleiten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:36:28 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170379536
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:35 schreef Baconbus het volgende:
Deze blanke man voelt zich wel heel snel beledigd.

Ik wil graag dat andere blanke mannen zich uitspreken en hier afstand van nemen.

Anders zijn ze onderdeel van de groep snel beledigde blanke mannen, en dat moeten ze niet willen.
Ik denk dat het redelijk is om de wet gelijkwaardig toe te passen op iedereen. Ongeacht huidskleur. Toch?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_170379563
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:33 schreef DrMabuse het volgende:
Minder aandacht schenken aan de hersenscheten van een middelmatig mens met minder dan gemiddelde lengte.
Voor mij is het een principe kwestie, het gaat er mij niet om dat Mei Li Vos vervolgt word, maar als zij zo'n uitspraak kan doen dan moeten anderen niet vervolgd worden voor soortgelijke uitspraken. Dit past weer perfect in het plaatje dat blanke mannen zich niet moeten/mogen aanstellen omdat discriminatie immers niet voor hun geldt. Blanke mannen kunnen alleen maar discrimineren en niet gediscrimineerd worden, en als blanke man ben ik die discriminatie zat.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 12:39:13 #7
186611 Haags
pi_170379621
Wat :?
Zonder wrijving geen glans
pi_170379630
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:37 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Voor mij is het een principe kwestie, het gaat er mij niet om dat Mei Li Vos vervolgt word, maar als zij zo een uitspraak kan doen dan moeten anderen niet vervolgd worden voor soortgelijke uitspraken. Dit pas weer perfect in het plaatje dat blanke mannen zich niet moeten/mogen aanstellen omdat discriminatie immers niet voor geld. Blanke mannen kunnen alleen maar discrimineren en niet gediscrimineerd worden, en als blanke man ben ik die discriminatie zat.
Sommige mensen hebben geen principes en geven geen ruk om mensen die ze wel hebben en die eerstgenoemde groep daar op wijst.

Wen er maar aan.
pi_170379635
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat het redelijk is om de wet gelijkwaardig toe te passen op iedereen. Ongeacht huidskleur. Toch?
Ik denk dat het redelijk is om voor je eigen land te vechten en je cultuur te verdedigen tot de laatste snik.
wooblabalurg
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:40:42 #10
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170379665
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik denk dat het redelijk is om voor je eigen land te vechten en je cultuur te verdedigen tot de laatste snik.
Dit idd, zielige laffe zandmensen die vluchten voor niks.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:40:51 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170379672
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik denk dat het redelijk is om voor je eigen land te vechten en je cultuur te verdedigen tot de laatste snik.
Leuk voor je maar daar gaat het hier niet om, hea.

Het gaat hier om klassenjustitie.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_170379696
Aanstellerij over dit soort random internet kutten maakt alleen maar negatieve reclame voor je punt en geeft de kut in kwestie een spotlight. Minder krokodillentranen zou TS sieren.
Conscience do cost.
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2017 @ 12:41:44 #13
230491 Zith
pls tip
pi_170379698
Laat selang dit maar niet lezen..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:43:40 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170379732
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:41 schreef ems. het volgende:
Aanstellerij over dit soort random internet kutten maakt alleen maar negatieve reclame voor je punt en geeft de kut in kwestie een spotlight. Minder krokodillentranen zou TS sieren.
Even ongeacht hoeveel media-aandacht dit krijgt etc... vind ik het wel kwalijk het idee dat constitutionele beschermingen meer geleden voor 1 groep dan voor een andere groep.

Ik vind trouwens dat het constitutionele principe van vrijheid van meningsuiting zwaarder weegt voor nagenoeg elke situatie waarin iemand domme dingen roept daar niet van maar dan graag ook lekker iedereen met rust laten als overheid.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:43:41 #15
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170379733
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:40 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dit idd, zielige laffe zandmensen die vluchten voor niks.
Blanke mannen vluchten nooit, waarom zouden ze ook. Prima toch.
wooblabalurg
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:45:11 #16
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170379763
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Leuk voor je maar daar gaat het hier niet om, hea.

Het gaat hier om klassenjustitie.
Als wij hier een kastensysteem hadden was klassenjustitie nooit nodig geweest.
wooblabalurg
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:45:16 #17
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170379765
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:43 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Blanke mannen vluchten nooit, waarom zouden ze ook. Prima toch.
Oké.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170379777
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:41 schreef ems. het volgende:
Aanstellerij over dit soort random internet kutten maakt alleen maar negatieve reclame voor je punt en geeft de kut in kwestie een spotlight. Minder krokodillentranen zou TS sieren.
Mij gaat het niet om Mei Li Vos, al had een ander dit gezegd, het gaat om de context waarbij de opmerking jegens een blanke man niet discriminerend is, maar een opmerking aan bijvoorbeeld licht getinte jongemannen wel als racistisch opgevat word. Persoonlijk vind ik dat een dubbele standaard.

Ik heb geen Twitter maar zou eigenlijk eens willen testen/zien als iemand een soortgelijke tweet zou uitsturen waarin ipv. blanke mannen, licht getinte mannen worden afgevallen. En dan een melding maken bij Mind en afwachten kijken of ze er dan wel iets aan doen.
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:46:10 #19
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_170379791
Ik ben het ermee eens dat dit niet strafbaar is, hoewel absoluut smerig en racistisch. Maar we leven in een vrij land en dit soort meningen mag je hebben. Het is aan ons, de kiezers, om met die informatie te doen wat wij willen. Daarom dank ik Mei Li Vos ook hartelijk voor de schade die ze de toch al stervende PvdA hiermee heeft aangedaan. Misschien worden nog meer (oude) blanke mannen nu wakker.
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:49:00 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170379868
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik ben het ermee eens dat dit niet strafbaar is, hoewel absoluut smerig en racistisch. Maar we leven in een vrij land en dit soort meningen mag je hebben. Het is aan ons, de kiezers, om met die informatie te doen wat wij willen. Daarom dank ik Mei Li Vos ook hartelijk voor de schade die ze de toch al stervende PvdA hiermee heeft aangedaan. Misschien worden nog meer (oude) blanke mannen nu wakker.
Ik denk haar in dat geval ook voor het fijne precedent wat ze heeft geschapen. Nu mogen we eindelijk mild racistische dingen roepen over Marokkanen, Pakistanen, Turken, etc... zonder dat er een rechtsgang voor hoeft te komen.

Oh wacht.. je weet gewoon dat de overheid daar wel keihard met de hamer op los gaat meppen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:50:24 #21
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170379901
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:45 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Mij gaat het niet om Mei Li Vos, al had een ander dit gezegd, het gaat om de context waarbij de opmerking jegens een blanke man niet discriminerend is, maar een opmerking aan bijvoorbeeld licht getinte jongemannen wel als racistisch opgevat word. Persoonlijk vind ik dat een dubbele standaard.

Ik heb geen Twitter maar zou eigenlijk eens willen testen/zien als iemand een soortgelijke tweet zou uitsturen waarin ipv. blanke mannen, licht getinte mannen worden afgevallen. En dan een melding maken bij Mind en afwachten kijken of ze er dan wel iets aan doen.
Getinte mannen in de politiek, dat is toch helemaal niet geloofwaardig . Zo'n tweet neemt Mind vast niet serieus.
wooblabalurg
pi_170380033
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:50 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Getinte mannen in de politiek, dat is toch helemaal niet geloofwaardig . Zo'n tweet neemt Mind vast niet serieus.
Meer het voorbeeld in de OP, "Weer een reden om voor wat minder licht getinte mannen te pleiten in zwembaden". Zou dit niet als racistisch worden opgevat denk je? Want ik vind het persoonlijk wel racistisch.
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:59:47 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_170380156
Hetze tegen de blanke man!? _O-

Ahgossietoch! :') _!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:02:01 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170380224
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:57 schreef kipknots het volgende:
Oh god, weer zo'n janktopic. Jullie hebben het toch zo zwaar.
Stel jij koopt een nieuwe mobiele telefoon. En nou blijkt na een dagje gebruik dat je iedereen kan bellen behalve je beste vrienden. Iedere keer als je naar hun contactkaartje gaat crasht je telefoon.

Wat ga je doen? Terug naar de winkel en uitleg vragen? Of je realiseren dat.. verdomme je woont in Nederland en je hebt het geld om zo'n dure telefoon te kopen. Welck een privilege allemaal.. je mag eigenlijk niet zeuren. Je dient het eigenlijk gewoon maar te nemen zoals het is en er niet over te klagen want oeh wat heb je het toch zwaar met je nieuwe tibs en je schone kraanwater.

Niet liegen jij gaat gewoon terug naar de winkel.

Als het rechtsysteem waar jij belastinggeld voor betaalt claimt kleurenblind te zijn en dat blijkt het niet te zijn dan mag men daar over zeiken. Dat jij je als niet-blank persoon (neem ik aan adhv je "jullie" opmerking) je daar geen zorgen over maakt is... vreemd aangezien het zomaar ook de andere kant op kan swingen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_170380314
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:57 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

[..]

Mannen, vorige keer is het jullie gelukt de discussie te ontlopen door zulke onzin te spuwen en het topic gesloten te krijgen. Graag ontopic aub, anders gewoon niet reageren in dit topic.
Ok, ontopic. Mei Li Vos verwijst naar de oververtegenwoordiging van oude blanke mannen in de politiek en specifiek een filmpje dat laat zien dat deze moeite hebben met zich inleven in bepaalde onderwerpen waar ze op persoonlijk vlak niet te maken mee hebben. Vandaar dat ze minder oude blanke mannen in de politiek wil; een gelijkere vertegenwoordiging zorgt dat dit soort issues niet ondersneeuwd raakt.

Roepen dat een bevolkingsvertegenwoordiging een betere afspiegeling van de bevolking zou moeten zijn is niet racistisch.
pi_170380333
Dus het is nu volgens MIND ook niet meer erg als je in een tweet om 'wat minder getinte jonge mannen op straat' gaat vragen?

Want dat kan nou eenmaal ook blauw getinte mannen gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Resistor op 21-04-2017 13:38:05 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_170380352
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:57 schreef kipknots het volgende:
Oh god, weer zo'n janktopic. Jullie hebben het toch zo zwaar.
Gezien de positieve discriminatie van vrouwen en allochtonen, de schuld van veel problematiek wat in de schoenen van de boze witte man word geschoven, de genocide in Afrikaanse landen op blanke boeren kan ik je zeggen dat het niet altijd leuk is om een blanke man te zijn. Ik zie niet in hoe het zijn van een blanke man in de huidige samenleving een voordeel is, deze samenleving is teveel ingericht op pamperen en verzorgen, waarbij de blanke man een goed werkpaard is, maar tevens ook het grootste probleem in de ogen van velen. En als je er iets over zegt ben je een blanke huiler en komen we weer terug tot het moraal van het verhaal: blanke mannen kunnen niet gediscrimineerd worden.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:06:34 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170380377
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:04 schreef kipknots het volgende:

[..]

Roepen dat een bevolkingsvertegenwoordiging een betere afspiegeling van de bevolking zou moeten zijn is niet racistisch.
Even een vraagje.. Hoe gaan we dat bewerkstelligen... minder blanke mannen in de politiek?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_170380445
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Even een vraagje.. Hoe gaan we dat bewerkstelligen... minder blanke mannen in de politiek?
Meer politiek bewust zijn creeëren bij groepen die nu ondervertegenwoordigd zijn, lijkt mij. Tevens is blank niet het enige criterium he, het moeten minder oude blanke rechtse mannen zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170380466
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:04 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ok, ontopic. Mei Li Vos verwijst naar de oververtegenwoordiging van oude blanke mannen in de politiek en specifiek een filmpje dat laat zien dat deze moeite hebben met zich inleven in bepaalde onderwerpen waar ze op persoonlijk vlak niet te maken mee hebben. Vandaar dat ze minder oude blanke mannen in de politiek wil; een gelijkere vertegenwoordiging zorgt dat dit soort issues niet ondersneeuwd raakt.

Roepen dat een bevolkingsvertegenwoordiging een betere afspiegeling van de bevolking zou moeten zijn is niet racistisch.
Dus het oproepen tot minder getinte jongemannen in zwembaden is niet racistisch? Gezien ook in zwembaden er een betere afspiegeling van de bevolking zou moeten zijn?

Iedereen doet net alsof blank zijn een keuze is, als je blank bent geboren en je creëert je eigen kansen dan nog word er geroepen dat je voordelen hebt gehad als blanke man. Ik ben een blanke man, en ja ik geloof dat er blanke mannen zijn die voordelen hebben gehad in hun leven, net zoals donkere mannen of islamitische mannen voordelen hebben gehad in hun geboorteland. Maar ik als blanke man heb al die voordelen niet gehad, ik heb ook harder moeten werken dan menig ander persoon en mij stoort het om elke keer de haat jegens de blanke man moeten te zien lezen, waar wij allemaal verantwoordelijk voor zijn en dat onze aanwezigheid meer ellende oplevert dan voordelen. En het mooie is, ik mag mij er nog niet eens beledigd voelen omdat ik een blanke man ben en dan is het onzin omdat ik zoveel voordelen heb.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:10:36 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170380482
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Meer politiek bewust zijn creeëren bij groepen die nu ondervertegenwoordigd zijn, lijkt mij.
Wat nou als men politiek bewust is bij die groepen en met voelt zich niet ondervertegenwoordigd? Wat nou als deze mensen op blanke mannen stemmen om hen te vertegenwoordigen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_170380514
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat nou als men politiek bewust is bij die groepen en met voelt zich niet ondervertegenwoordigd? Wat nou als deze mensen op blanke mannen stemmen om hen te vertegenwoordigen?
En wat als dat niet zo is?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170380516
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:04 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ok, ontopic. Mei Li Vos verwijst naar de oververtegenwoordiging van oude blanke mannen in de politiek en specifiek een filmpje dat laat zien dat deze moeite hebben met zich inleven in bepaalde onderwerpen waar ze op persoonlijk vlak niet te maken mee hebben. Vandaar dat ze minder oude blanke mannen in de politiek wil; een gelijkere vertegenwoordiging zorgt dat dit soort issues niet ondersneeuwd raakt.

Roepen dat een bevolkingsvertegenwoordiging een betere afspiegeling van de bevolking zou moeten zijn is niet racistisch.
Helder.
Het probleem van de oververtegenwoordiging van de oude blanke man in de politiek wordt niet veroorzaakt door oude blanke mannen maar door iedereen die niet tot deze groep behoort.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:12:26 #34
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_170380536
Je hebt ook echt geen historisch besef he :')
pi_170380573
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:12 schreef Mishu het volgende:
Je hebt ook echt geen historisch besef he :')
Hoe bedoel je?
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:15:38 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170380649
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En wat als dat niet zo is?
Waarom zou dat niet zo zijn.
1. Er is geen wetgeving die niet-blanke mensen in de weg staat om politicus te worden
2. Er is geen reden waarom niet-blanke mensen per se op niet-blanke mensen zouden willen stemmen. Men stemt vooral op ideeen.
3. Er is geen reden om aan te nemen dat blanke verkozen politici niet gewoon de belangen vertegenwoordigen van zowel mannen als vrouwen, zowel blank als niet-blank zowel gehandicapt als niet gehandicapt. Toch wel raar dat we met zo'n blank mannelijk politiek systeem een egalitair rechtssysteem hebben.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_170380676
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:11 schreef grimselman het volgende:

[..]

Helder.
Het probleem van de oververtegenwoordiging van de oude blanke man in de politiek wordt niet veroorzaakt door oude blanke mannen maar door iedereen die niet tot deze groep behoort.
Mwah. In de VS (de tweet verwijst naar een artikel over iets dat gebeurd in de VS) komt het natuurlijk door dat achterlijke systeem dat ze hebben. Als daar bij wijze van spreken in iedere staat 55% van de kiezers op een oude blanke man stemt, 25% op een blanke vrouw en 15% op een zwarte vrouw en 10% op een zwarte man (ja, dit is een enorme versimpeling van groepen die er bestaan in een samenleving) dan kom je dus op een vertegenwoordiging van 100% oude blanke mannen uit.

Erg versimpeld, maar in de praktijk zorgt dit systeem op deze manier wel voor een slechte afspiegeling.
pi_170380796
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet zo zijn.
1. Er is geen wetgeving die niet-blanke mensen in de weg staat om politicus te worden
2. Er is geen reden waarom niet-blanke mensen per se op niet-blanke mensen zouden willen stemmen. Men stemt vooral op ideeen.
3. Er is geen reden om aan te nemen dat blanke verkozen politici niet gewoon de belangen vertegenwoordigen van zowel mannen als vrouwen, zowel blank als niet-blank zowel gehandicapt als niet gehandicapt. Toch wel raar dat we met zo'n blank mannelijk politiek systeem een egalitair rechtssysteem hebben.
Het gaat niet alleen om blanke politici, he. Het gaat om de combinatie oud-blank-rechts.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170380859
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:16 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Die blijkbaar de hele dag niets anders doen dan nieuwssites afspeuren op zoek naar dit soort non-nieuws om zich er dan vervolgens druk over te maken. :)

Ik zweer het, 'haatverslaving' gaat de Dikke van Dale halen in 2017.
Klopt, dat komt veel voor. Maar waarom je nou specifiek mij er op aan moet spreken als heel nieuws vol zit met lui die dit nog veel meer doen..
pi_170381131
Is dit diezelfde club die opmerkingen van moslims over homo's geen discriminatie/racisme vond, omdat dat nou eenmaal bij hun cultuur/geloof hoort?
pi_170381145
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:30 schreef Physsic het volgende:
Is dit diezelfde club die opmerkingen van moslims over homo's geen discriminatie/racisme vond, omdat dat nou eenmaal bij hun cultuur/geloof hoort?
Yep, zelfde club ja.
pi_170381157
Mei Li is een rare poepchinees.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170381174
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:30 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Yep, zelfde club ja.
Oh. Die zijn toch sowieso al niet serieus te nemen?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 april 2017 @ 13:32:27 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170381191
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nu al benieuwd naar de ongetwijfeld bijzonder sterke post waarmee je mij op mijn (s)linkse hypocrisie zal wijzen. Ik sidder en beef al bij de gedachte aan deze terechtwijzing alleen.
Aangezien dat heel toevalig ook het standaard huilverhaal is als iemand anders zich gediscrimineerd voelt, denk ik dat dit makkelijk als reactie gebruikt kan worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170381223
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oh. Die zijn toch sowieso al niet serieus te nemen?
Was net even hun jaarverslag aan het doornemen op hun site, de meest geregistreerde meldingen zijn meldingen gerelateerd aan een donkere huidskleur. Grappig dat het juist in dit topic over een lichte huidskleur gaat en dat dan juist weer geen discriminatie is. :')
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:34:11 #46
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170381245
Apart hoe verschillend er wordt gereageerd wanneer eens niet de gekleurde mens racisme roept....
Vaak lijkt het venijn er op te wijzen dat men zich bedreigt voelt in het recht om als enige over racisme te mogen klagen. :')
Zo van * maar de blanken hebben alles al beter, moeten ze dát dan ook nog hebben ? Tis niet éérlijk ! *
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170381353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:34 schreef deedeetee het volgende:
Apart hoe verschillend er wordt gereageerd wanneer eens niet de gekleurde mens racisme roept....
Vaak lijkt het venijn er op te wijzen dat men zich bedreigt voelt in het recht om als enige over racisme te mogen klagen. :')
Zo van * maar de blanken hebben alles al beter, moeten ze dát dan ook nog hebben ? Tis niet éérlijk ! *
Het zijn dubbele standaarden, de groep die hier nu janktopic roept en het onzin vind is exact dezelfde groep die bij iedere aanslag, ieder islam gerelateerd topic, iedere domme opmerking richting donker gekleurden massaal negatief gaat reageren en persoonlijke aanvallen inzet op de personen die dat doen.

In mijn ogen zijn dit mensen die onderdeel zijn van het probleem dat blanke mannen zich niet gediscrimineerd mogen voelen i.t.t. alles wat niet blank is.
pi_170381357
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:33 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Was net even hun jaarverslag aan het doornemen op hun site, de meest geregistreerde meldingen zijn meldingen gerelateerd aan een donkere huidskleur. Grappig dat het juist in dit topic over een lichte huidskleur gaat en dat dan juist weer geen discriminatie is. :')
De Tweet van Mei Li zal me echt een zorg zijn, maar wat betreft MiND ben ik het eens met Hiddema: geldkraan dicht.
pi_170381388
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik ben het ermee eens dat dit niet strafbaar is, hoewel absoluut smerig en racistisch. Maar we leven in een vrij land en dit soort meningen mag je hebben. Het is aan ons, de kiezers, om met die informatie te doen wat wij willen. Daarom dank ik Mei Li Vos ook hartelijk voor de schade die ze de toch al stervende PvdA hiermee heeft aangedaan. Misschien worden nog meer (oude) blanke mannen nu wakker.
Natuurlijk is dit wel strafbaar. Als Wilders' "minder minder" uitspraak over Marokkanen dat is, dan is dit het zeker!

Op de brandstapel met die linkse heks!
pi_170381393
Grappig dat het vooral figuren zoals TS zijn te pas en onpas reppen over racisme. Zelfde slag volk dat al op voorhand loopt te roepen dat iets niet gezegd kan worden, 'want dan ben je weer een racist'.

De waarheid is echter dat users hier zelden voor racist worden uitgemaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170381410
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

De Tweet van Mei Li zal me echt een zorg zijn, maar wat betreft MiND ben ik het eens met Hiddema: geldkraan dicht.
Mij boeit ook niet wat Mei Li zegt, het gaat om de context en de dubbele standaarden wat mij zo stoort. Zoals ik al aangaf, als Wilders een tweet had uitgestuurd over minder licht getinte mannen in zwembaden was het land te klein geweest en hadden we dit in elk journaal gehoord. Het gaat niet om de tweet maar de hypocriete reactie vanuit een deel van de samenleving. Dezelfde hypocriete reactie waarin exact hetzelfde deel van die samenleving schreeuwt dat de PVV mensen wegzet om vervolgens PVV'ers weg te zetten en uit te sluiten. Links denkende mensen gaan hand in hand met hypocrisie en dat kan niet vaak genoeg aangekaart worden.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:42:24 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170381444
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om blanke politici, he. Het gaat om de combinatie oud-blank-rechts.
Ik denk dat blankheid en oudheid eigenlijk niet zo relevant is in een arena waar ideeen hetgene zijn waar het om zou moeten gaan.

Diversiteit van ideeen is wat dat betreft het belangrijkst. Als Er echt te veel rechtse mensen in de politiek zouden zitten dan is dat of een teken dat rechtse ideeeen via democratische processen naar boven drijven of dat men goed is geworden in het vernietigen van de diversiteit van ideeen.

Hoe dan ook denk ik dat het in Nederland wel meevalt met hoe rechts de boel is. Ons coalitiesysteem en de machtsdynamiek tussen oppositie en regering is vrij netjes geregeld zodat niemand in dit land hoeft te voelen dat zijn ideeen over de wereld compleet genegeerd worden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:42:29 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170381447
Dubbele standaarden.

Vervang in de tweet 'witte' eens voor 'zwarte'. Zegt genoeg.

Daarin tegen is het mode bij de zelf verklaarde gutmenschen om zich negatief uit te laten over oudere blanke mannen en zijn ze die groep aan het demoniseren.

Dus ja, dubbele standaarden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170381453
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:38 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Het zijn dubbele standaarden, de groep die hier nu janktopic roept en het onzin vind is exact dezelfde groep die bij iedere aanslag, ieder islam gerelateerd topic, iedere domme opmerking richting donker gekleurden massaal negatief gaat reageren en persoonlijke aanvallen inzet op de personen die dat doen.

In mijn ogen zijn dit mensen die onderdeel zijn van het probleem dat blanke mannen zich niet gediscrimineerd mogen voelen i.t.t. alles wat niet blank is.
Dus omdat je je ergert aan users die klagen over racisme in islam-gerelateerde topics, ga je dat kunstje nu zelf herhalen, alleen dan andersom?

Heel bijzonder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170381518
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
Grappig dat het vooral figuren zoals TS zijn te pas en onpas reppen over racisme. Zelfde slag volk dat al op voorhand loopt te roepen dat iets niet gezegd kan worden, 'want dan ben je weer een racist'.

De waarheid is echter dat users hier zelden voor racist worden uitgemaakt.
Racisme is racisme, het maakt niet uit wie het zegt, weet je wat het is als mensen onderscheid gaan maken "wie" er racisme roept en op basis daarvan een mening vormen, dat is racisme.

De waarheid is dat users hier geregeld worden weggezet als een racist.
pi_170381635
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
Grappig dat het vooral figuren zoals TS zijn te pas en onpas reppen over racisme. Zelfde slag volk dat al op voorhand loopt te roepen dat iets niet gezegd kan worden, 'want dan ben je weer een racist'.

De waarheid is echter dat users hier zelden voor racist worden uitgemaakt.
Dat gebeurt juist heel vaak, maar dat zie jij meestal niet, omdat het niet direct in de discussie in het betreffende topic gebeurt, maar heel geniepig op de achtergrond. Bijvoorbeeld via een topicreport, in feedback, via PM, etc.
pi_170381653
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat je je ergert aan users die klagen over racisme in islam-gerelateerde topics, ga je dat kunstje nu zelf herhalen, alleen dan andersom?

Heel bijzonder.
Wie zegt dat ik mij erger aan users die racisme roepen?

Zoals aangegeven stoor ik mij niet aan de uitspraak van Mei Li Vos, maar ik zou mij ook niet storen aan een gelijkwaardige uitspraak door Dhr. Wilders waarin hij zich richt op licht getinte jongemannen. Maar wij weten beiden hoe de samenleving in elkaar zit, zo'n opmerking word breed uitgemeten in de Nederlandse media en veroordeeld waar die van Mei Li met een korreltje zout genomen word omdat blanke mannen niet gediscrimineerd kunnen worden.

Het probleem is die dubbele standaarden die ze hier hanteren, en daar "erger" ik mij aan. Als soortgelijke opmerkingen over licht getinte jongemannen, negroïde vrouwen of Aziatische kinderen racistisch zijn dan zijn zulke uitspraken over blanke mannen ook racistisch, en roepen dat blanke mannen zich niet moeten aanstellen vanwege de hoeveelheid voordelen en dat blanke mannen niet moeten huilen valt dan ook onder racisme, aangezien blanke mannen in deze discussie minder rechten hebben en zich niet beledigd mogen voelen.

In het NRC deze week stond een artikel over een negroïde vrouw die zich even leeg kotste op de blanke man, die blijkbaar overal schuld aan is. In hetzelfde NRC was er een Turkse vrouw die de integratie problemen van de Turken in de schoenen schoof van de Nederlander en in weer diezelfde NRC stond een artikel dat de homohaat niet veroorzaakt werd door allochtonen, nee de nationalisten zijn de schuldigen.

Zoiets mag gewoon geroepen worden en uit politieke correctheid knikken we maar ja, want ow wee, ga er eens tegenin, dan word je weggezet als racist. Dat is het mooie altijd aan die racisme roepers, klagen dat ze op hun kleur worden beoordeeld, maar elke discussie wel afdoen als discriminatie vanwege hun kleur, hoe goed en onderbouwd je kritiek ook is, ow een blanke man die kritiek heeft op een negroïde vrouw die de blanke Nederlanders even schoffeert, dat moet racisme zijn, het is immers een blanke man!

En nu stel je voor, een blanke man die in het NRC even een column schrijft "hallo zwarte mensen" waarin alle problematiek in hun schoenen word geschoven, of een blanke man die een artikel schrijft dat integratie problemen vooral te danken zijn aan de instelling van de allochtonen of een blanke man die schrijft dat homohaat komt uit cultuurverschil bij de allochtone medemens, nou dan had Pauw een drukke week gehad zeg, en hadden we op Joop.nl, of in de topics hier en andere Nederlandse media weer kunnen lezen wat voor een racisten die schrijvers waren. Waaronder jij ook in die topics je gezicht had laten zien om te melden dat het veelal racistisch is wat die mensen beweren. Tevens een grote kans dat die mensen niet meer fatsoenlijk over straat konden, aangezien ze dan als racisten en nazi's bestempeld werden, maar ja hoor de blanke man is de oorzaak van alle problemen en heeft geen recht zich gediscrimineerd te voelen.

Dubbele standaarden, ik kots erop.

[ Bericht 18% gewijzigd door Verrekte_Koekwous op 21-04-2017 14:04:55 ]
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:02:05 #58
3542 Gia
User under construction
pi_170381892
quote:
De waardigheid van het blanke ras is niet in het geding. De predicaten ‘oude’ en ‘mannen’ zijn geen groepen die worden beschermd in artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht.
Dat vind ik wel apart, want dit staat exact in dit artikel:
quote:
1
Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, (psychische of verstandelijke) handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
2
Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd
Mei Li Vos is columnist, ze doet deze uitspraak beroepshalve, noemt westerlingen 'witte' mensen en richt zich verder op de hoge leeftijd, hetgeen in haar optiek blijkbaar een handicap is.

Als 'zwarte' niet mag, als aanduiding van negers, dan mag 'witte' net zo min als aanduiding van blanken. En door te zeggen dat je geen oude mannen in de kamer wilt, bestempel je 'oud' blijkbaar als minderwaardig.

Dus, we willen minder immigranten met een moslimachtergrond....dat mag je niet zeggen.
En, we willen minder oudere mannen in de politiek die wit zijn.....dat mag je wel zeggen.

Apart!
pi_170381932
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:02 schreef Gia het volgende:

Dus, we willen minder immigranten met een moslimachtergrond....dat mag je niet zeggen.
Waarom zou je dit niet mogen zeggen? Wilders roept al jarenlang niets anders, en die wordt ook niet veroordeeld door MiND.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:04:41 #60
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170381934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat vind ik wel apart, want dit staat exact in dit artikel:

[..]

Mei Li Vos is politica, ze doet deze uitspraak beroepshalve, noemt westerlingen 'witte' mensen en richt zich verder op de hoge leeftijd, hetgeen in haar optiek blijkbaar een handicap is.

Als 'zwarte' niet mag als aanduiding van negers, dan mag 'witte' net zo min als aanduiding van blanken. En door te zeggen dat je geen oude mannen in de kamer wilt, bestempel je 'oud' blijkbaar als minderwaardig.

Dus, we willen minder immigranten met een moslimachtergrond....dat mag je niet zeggen.
En, we willen minder oudere mannen in de politiek die wit zijn.....dat mag je wel zeggen.

Apart!
Waar koppelt ze de term aan westerlingen? Volgens mij heb je dit zelf gefabriceerd.

En je mag alles zeggen, dat gebeurt namelijk al jaren. Hier, en in Den Haag.
wooblabalurg
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:05:55 #61
3542 Gia
User under construction
pi_170381969
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zou je dit niet mogen zeggen? Wilders roept al jarenlang niets anders, en die wordt ook niet veroordeeld door MiND.
Waar heeft ie ook al weer voor de rechter gestaan?
Oh ja, minder minder marokkanen. Dat mag je niet willen? Dat mag je niet zeggen? Waarom mag dat niet, en 'minder oude witte mannen in de politiek' wel?
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:07:54 #62
3542 Gia
User under construction
pi_170382018
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waar koppelt ze de term aan westerlingen? Volgens mij heb je dit zelf gefabriceerd.

En je mag alles zeggen, dat gebeurt namelijk al jaren. Hier, en in Den Haag.
Ga woordneuken. Zocht een aanduiding voor de witte mensen. Dan komt westerling het dichtst in de buurt. Kan ook 'blanke Nederlander' schrijven, want daar spitst het zich hier op toe, maar het geldt uiteraard, vermoed ik, voor de hele wereld. Meer jonge zwarte of lichtgetinte mensen in de politiek, dat is veel beter!!
Right.

En schijnbaar mag niet iedereen alles zeggen. Hier niet en in Den Haag niet.
pi_170382022
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar heeft ie ook al weer voor de rechter gestaan?
Oh ja, minder minder marokkanen. Dat mag je niet willen? Dat mag je niet zeggen? Waarom mag dat niet, en 'minder oude witte mannen in de politiek' wel?
Als je citeert, citeer dan wel die hele uitspraak he.

Minder oude witte rechtse mannen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170382082
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je citeert, citeer dan wel die hele uitspraak he.

Minder oude witte rechtse mannen.
Nog erger, alsof rechts extremisme alleen voorbehouden is aan de blanke man.
pi_170382089
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:51 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik mij erger aan users die racisme roepen?

Zoals aangegeven stoor ik mij niet aan de uitspraak van Mei Li Vos, maar ik zou mij ook niet storen aan een gelijkwaardige uitspraak door Dhr. Wilders waarin hij zich richt op licht getinte jongemannen. Maar wij weten beiden hoe de samenleving in elkaar zit, zo'n opmerking word breed uitgemeten in de Nederlandse media en veroordeeld waar die van Mei Li met een korreltje zout genomen word omdat blanke mannen niet gediscrimineerd kunnen worden.

Het probleem is die dubbele standaarden die ze hier hanteren, en daar "erger" ik mij aan. Als soortgelijke opmerkingen over licht getinte jongemannen, negroïde vrouwen of Aziatische kinderen racistisch zijn dan zijn zulke uitspraken over blanke mannen ook racistisch, en roepen dat blanke mannen zich niet moeten aanstellen vanwege de hoeveelheid voordelen en dat blanke mannen niet moeten huilen valt dan ook onder racisme, aangezien blanke mannen in deze discussie minder rechten hebben en zich niet beledigd mogen voelen.

In het NRC deze week stond een artikel over een negroïde vrouw die zich even leeg kotste op de blanke man, die blijkbaar overal schuld aan is. In hetzelfde NRC was er een Turkse vrouw die de integratie problemen van de Turken in de schoenen schoof van de Nederlander en in weer diezelfde NRC stond een artikel dat de homohaat niet veroorzaakt werd door allochtonen, nee de nationalisten zijn de schuldigen.

Zoiets mag gewoon geroepen worden en uit politieke correctheid knikken we maar ja, want ow wee, ga er eens tegenin, dan word je weggezet als racist. Dat is het mooie altijd aan die racisme roepers, klagen dat ze op hun kleur worden beoordeeld, maar elke discussie wel afdoen als discriminatie vanwege hun kleur, hoe goed en onderbouwd je kritiek ook is, ow een blanke man die kritiek heeft op een negroïde vrouw die de blanke Nederlanders even schoffeert, dat moet racisme zijn, het is immers een blanke man!

En nu stel je voor, een blanke man die in het NRC even een column schrijft "hallo zwarte mensen" waarin alle problematiek in hun schoenen word geschoven, of een blanke man die een artikel schrijft dat integratie problemen vooral te danken zijn aan de instelling van de allochtonen of een blanke man die schrijft dat homohaat komt uit cultuurverschil bij de allochtone medemens, nou dan had Pauw een drukke week gehad zeg, en hadden we op Joop.nl, of in de topics hier en andere Nederlandse media weer kunnen lezen wat voor een racisten die schrijvers waren. Waaronder jij ook in die topics je gezicht had laten zien om te melden dat het veelal racistisch is wat die mensen beweren. Tevens een grote kans dat die mensen niet meer fatsoenlijk over straat konden, aangezien ze dan als racisten en nazi's bestempeld werden, maar ja hoor de blanke man is de oorzaak van alle problemen en heeft geen recht zich gediscrimineerd te voelen.

Dubbele standaarden, ik kots erop.
Ach man, stel je niet zo vreselijk aan.

Als een donkere vrouw iets roept over blanke mannen, dan is er wel degelijk ophef. Jij bent daar nota bene het levende bewijs van. Net zoals dat de opmerkingen van Vos stof deden opwaaien. Het leidde alleen niet tot vervolging.

Verder worden er zelden mensen veroordeeld wegens racisme. De reden dat jij je zo opwindt is omdat jij blijkbaar je tijd verdoet met het zoeken naar artikelen waarin er wordt geklaagd over racisme. Laat me reden: je bent een vaste bezoeker van Joop?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:10:41 #66
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_170382107
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:09 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Nog erger, alsof rechts extremisme alleen voorbehouden is aan de blanke man.
Waar haal je dat extreme nou weer vandaan dan?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:11:04 #67
3542 Gia
User under construction
pi_170382118
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je citeert, citeer dan wel die hele uitspraak he.

Minder oude witte rechtse mannen.
Okay, klopt, was de politieke overtuiging nog vergeten.
Discriminatie! Racisme!

Maar goed, vanaf nu mag iedereen alles zeggen? Volgens Baconbus althans.
Kom maar op, Wilders, pak je kans! Als Mei li Vos alles mag zeggen in een column, dan mag Wilders ook alles zeggen tijdens een partijbijeenkomst.
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:13:11 #68
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170382161
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Ga woordneuken. Zocht een aanduiding voor de witte mensen. Dan komt westerling het dichtst in de buurt. Kan ook 'blanke Nederlander' schrijven, want daar spitst het zich hier op toe, maar het geldt uiteraard, vermoed ik, voor de hele wereld. Meer jonge zwarte of lichtgetinte mensen in de politiek, dat is veel beter!!
Right.
Nee je maakt een aanname. Dat 'witte' verwijst naar westerlingen. Nu maak je wederom een aanname dat het zou verwijzen naar blanke Nederlanders en zelfs de hele wereld. Lijkt me best lastig om te begrijpen wat er om je heen gebeurd als je constant zelf dingen erbij verzint die niet per se waar hoeven te zijn.

Deze mevrouw heeft het dus over oude mannen in de politiek, en ja die zijn veelal blank. Daar kan zij weinig aan doen. Ook al zou ze dat misschien wel willen.
wooblabalurg
pi_170382163
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:09 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Nog erger, alsof rechts extremisme alleen voorbehouden is aan de blanke man.
Waar heeft iemand het over extremisme?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170382255
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Okay, klopt, was de politieke overtuiging nog vergeten.
Discriminatie! Racisme!
Niet echt. Ik mag bijvoorbeeld ook rustig zeggen dat ik minder linkse politici wil. Of rechtse. En dat ik meer jongeren wil. Of minder ouderen in de politiek. Dat is geen discriminatie of racisme.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170382285
Hoe is dat racisme van Mei Li Vos? Wie verzint dat?
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 april 2017 @ 14:22:40 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170382350
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:19 schreef marcb1974 het volgende:
Hoe is dat racisme van Mei Li Vos? Wie verzint dat?
Was Wilders racisme?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170382355
Als Wilders zegt dat hij minder getinte mensen in de politiek wil, is dat dan ook geen racisme?
pi_170382364
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:19 schreef marcb1974 het volgende:
Hoe is dat racisme van Mei Li Vos? Wie verzint dat?
Een goede lakmoesproef is altijd om het onderwerp van de post te veranderen in joden of negers, als het resultaat dan een beetje Nazi-/KKK-achtig begint te klinken zou er heel misschien wel eens een racistisch tintje aan kunnen hangen.

Laten we het voor de grap maar eens op deze tweet van Mei Li Vos toepassen:

quote:
Weer een reden om voor wat minder negers in de politiek te pleiten
Krijgt toch wel een behoorlijk vies smaakje zo nietwaar?
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:23:44 #75
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170382368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:23 schreef TheJanitor het volgende:
Als Wilders zegt dat hij minder getinte mensen in de politiek wil, is dat dan ook geen racisme?
Nog minder?
wooblabalurg
pi_170382393
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Was Wilders racisme?
Dat is geen antwoord op de vraag.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een goede lakmoesproef is altijd om het onderwerp van de post te veranderen in joden of negers, als het resultaat dan een beetje Nazi-/KKK-achtig begint te klinken zou er heel misschien wel eens een racistisch tintje aan kunnen hangen.

Laten we het voor de grap maar eens op deze tweet van Mei Li Vos toepassen:

[..]

Krijgt toch wel een behoorlijk vies smaakje zo nietwaar?
Heb je gezien waar het uiteindelijk om gaat? Het filmpje van dat meisje? Of is dit puur op de post?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_170382397
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:23 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nog minder?
Weet niet hoeveel blanken in de regering van Turkije of Marokko zitten.
pi_170382421
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:23 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nog minder?
Je ontwijkt de vraag, zoals vele "goedpraters" hier die vraag ontwijken. Is een zelfde oproep van Wilders die minder licht getinte of negers wilt een racistische opmerking?
pi_170382422
De Calimero van de lage landen deze TS hoor, man man man.
pi_170382427
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Laten we het voor de grap maar eens op deze tweet van deze neger toepassen:

Racist.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:27:38 #81
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170382431
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Weet niet hoeveel blanken in de regering van Turkije of Marokko zitten.
Weet ik ook niet.
Maar waarom zou Wilders zichzelf uit de politiek wensen?
wooblabalurg
pi_170382437
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een goede lakmoesproef is altijd om het onderwerp van de post te veranderen in joden of negers, als het resultaat dan een beetje Nazi-/KKK-achtig begint te klinken zou er heel misschien wel eens een racistisch tintje aan kunnen hangen.

Laten we het voor de grap maar eens op deze tweet van Mei Li Vos toepassen:

[..]

Krijgt toch wel een behoorlijk vies smaakje zo nietwaar?
Ligt een beetje aan de context. Als de Nederlandse politiek al sinds mensheugenis gedomineerd zou worden door negers, zou die suggestie niet heel gek zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:28:15 #83
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_170382444
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een goede lakmoesproef is altijd om het onderwerp van de post te veranderen in joden of negers, als het resultaat dan een beetje Nazi-/KKK-achtig begint te klinken zou er heel misschien wel eens een racistisch tintje aan kunnen hangen.
Sterker nog, er zijn complete apps ontwikkeld die hele series krantenkoppen aanpassen van 'wit' naar 'zwart' of 'jood' of 'moslim'.

Van wat je dan leest word je echt misselijk. Dan besef je pas hoe racistisch de houding van veel mediakanalen is tegenover de blanke mens.
pi_170382446
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Weet ik ook niet.
Maar waarom zou Wilders zichzelf uit de politiek wensen?
Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag.
pi_170382449
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:26 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vraag, zoals vele "goedpraters" hier die vraag ontwijken. Is een zelfde oproep van Wilders die minder licht getinte of negers wilt een racistische opmerking?
Als de enige kwalificatie is dat ze lichtgetint zijn, dan ja. Dan sluit je immers mensen uit op basis van hun huidskleur, en dat mag niet.

Als hij minder lichtgetinte, Turksgezinde politici in de kamer wil, dan mag hij dat best zeggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170382463
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:26 schreef Xa1pt het volgende:
De Calimero van de lage landen deze TS hoor, man man man.
Dan kun je die calimero negeren of de dialoog aangaan, maar tot nu toe komen er enkelen hier om zich leeg te kotsen om wat voor een zielig huil persoon ik ben, maar inhoudelijk reageren ho maar. Blijf dan gewoon weg, de enige die ik zie huilen momenteel zijn de huilers die in dit topic komen huilen over mij. Daarbij zijn het ook altijd dezelfde, en laten die personen nu juist een mening hebben die haaks staat op die van mij.
pi_170382479
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:29 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Dan kun je die calimero negeren of de dialoog aangaan, maar tot nu toe komen er enkelen hier om zich leeg te kotsen om wat voor een zielig huil persoon ik ben, maar inhoudelijk reageren ho maar. Blijf dan gewoon weg, de enige die ik zie huilen momenteel zijn de huilers die in dit topic komen huilen over mij. Daarbij zijn het ook altijd dezelfde, en laten die personen nu juist een mening hebben die haaks staat op die van mij.
Er wordt genoeg inhoudelijk gereageerd, maar je hebt nogal de neiging om dingen uit je duim te zuigen. Dan houdt het al snel op natuurlijk.
pi_170382504
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er wordt genoeg inhoudelijk gereageerd, maar je hebt nogal de neiging om dingen uit je duim te zuigen. Dan houdt het al snel op natuurlijk.
Haha, ja die discussie heb ik deze week op de FP al gehad, wacht nog altijd op het antwoord wat ik allemaal uit mijn duim zou zuigen, die twee die dat beweerden heb ik ook nergens meer gezien. :')
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:34:08 #89
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_170382565
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:21 schreef kipknots het volgende:

[..]

Klopt, dat komt veel voor. Maar waarom je nou specifiek mij er op aan moet spreken als heel nieuws vol zit met lui die dit nog veel meer doen..
Ik spreek jou niet aan, ik ben het met je eens. Leer lezen ipv een TR te maken om mijn post te laten verwijderen.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_170382587
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:30 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Haha, ja die discussie heb ik deze week op de FP al gehad, wacht nog altijd op het antwoord wat ik allemaal uit mijn duim zou zuigen, die twee die dat beweerden heb ik ook nergens meer gezien. :')
Je had gisteren een topic geopend waarin je opperde dat Joop een haatzaaiend medium is. Er wordt herhaaldelijk om quotes gevraagd, maar die blijven uit. Tja.
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:35:52 #91
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170382590
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag.
Jij ook niet op die van mij.

Maar veel mensen denken dat de politiek een afspiegeling van de bevolking moet zijn.
Niet iedereen is het daarmee eens denk ik.
wooblabalurg
pi_170382631
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:35 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Jij ook niet op die van mij.

Maar veel mensen denken dat de politiek een afspiegeling van de bevolking moet zijn.
Niet iedereen is het daarmee eens denk ik.
Ik stelde mijn vraag toch eerst?

Maar goed, jij vindt Wilders geen blanke man? Ik wel.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 april 2017 @ 14:38:15 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170382634
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:25 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag.

[..]

Heb je gezien waar het uiteindelijk om gaat? Het filmpje van dat meisje? Of is dit puur op de post?
Ik vraag iets om zelf een antwoord te kunnen formulieren.

Was Wilders racisme, ja of nee?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170382640
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je had gisteren een topic geopend waarin je opperde dat Joop een haatzaaiend medium is. Er wordt herhaaldelijk om quotes gevraagd, maar die blijven uit. Tja.
Ach meid toch, laat je toch niet zo inpalmen door Falco. Ik en enkele medestanders wachten al maanden op zijn bronnen.

En volgens mij moet je toch nog eens kijken in dat topic, zie hier eerste reactie bovenaan:

NWS / Joop.nl is een Vara-haatsite

Maar mooi dat je me nog even herinnert in dat topic te kijken, zag dat Chewie weer aan het klagen was nu, zal ik ook maar even beantwoorden voordat jij in een ander topic weer van alles meent te roepen.

:')
pi_170382701
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:38 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ach meid toch, laat je toch niet zo inpalmen door Falco. Ik en enkele medestanders wachten al maanden op zijn bronnen.

En volgens mij moet je toch nog eens kijken in dat topic, zie hier eerste reactie bovenaan:
Ik zie niets geen bronnen in jouw post, ik zie ook dat je het niet onderbouwt. Je zegt alleen "ja, ik ben het er wel mee eens". Maar waarom dan? "Ja, geen idee, dat is gewoon zo! Maar ik ga het niet onderbouwen of bewijzen want als ik overlast ervaar van iemand dan moet ik NAW-gegevens overhandigen omdat jullie het anders niet geloven!".

Niet de beste manier om serieus genomen te worden.
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:45:30 #96
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170382791
Kinderachtig gedoe in dit topic.

Wat wel en niet daadwerkelijk strafbaar discriminerend is blijkt gewoon best complex te zitten. De ene discriminerende opmerking is de ander niet en er wordt ironisch genoeg daadwerkelijk onderscheid in gemaakt, wat in principe wel begrijpelijk is. Iemand die deel uit maakt van een kleine minderheidsgroep die de meerderheidsgroep bejegend is niet 'bedreigend' en diezelfde kleine minderheid heeft de macht niet om de mensen uit de meerderheidsgroep ergens daadwerkelijk uit te sluiten of maatschappelijk succes te stoppen.

De gedachte achter de wetgeving lijkt te zijn om een gelijkwaardige samenleving te creëren en cru gezegd kan dat alleen maar door de afstand van 'welvaart' te verkeinen. En dat kan alleen maar als de (verre) voorloper 'minder' ruimte krijgt en de (verre) achterloper meer coulance krijgt. De wetgeving (of in ieder geval de uitvoer ervan) lijkt stiekem dus te discrimineren, en het is eigenlijk nog wel te rechtvaardigen ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_170382841
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zie niets geen bronnen in jouw post, ik zie ook dat je het niet onderbouwt. Je zegt alleen "ja, ik ben het er wel mee eens". Maar waarom dan? "Ja, geen idee, dat is gewoon zo! Maar ik ga het niet onderbouwen of bewijzen want als ik overlast ervaar van iemand dan moet ik NAW-gegevens overhandigen omdat jullie het anders niet geloven!".

Niet de beste manier om serieus genomen te worden.
We kunnen het daar in dat topic over hebben als je wilt? En bronnen? Ik post een nieuws item, een column over haat zaaien door Joop. Wie heeft die column geschreven? Wie heeft die column gepubliceerd online? Ga je als iemand een artikel plaats op FOK over de klimaatsverandering ook alle onderzoekers resultaten vragen?

Ik ben verantwoordelijk voor dat topic online te zetten op FOK, ik heb het niet geschreven, ik heb het niet onderzocht, ik geef mijn mening op basis wat ik gemerkt heb door de jaren heen nadat ik dat bericht uit een krant op FOK plaatste. Als je wilt zeuren over de bronnen of welke onderzoeksresultaten gebruikt zijn moet je de oorspronkelijke schrijver van het artikel mailen, de informatie staat in het bron artikel.

En ik onderbouw niets, de hele dialoog gemist over direct en indirect haatzaaien? Want daar onderbouw ik wel degelijk waarom ik vind dat Joop.nl aan haatzaaien doet.

En als je gaat zeuren over de OP, zie deze OP, zie mijn eerdere topics, ik houd een standaard aan, en dit is niet de standaard die ik aanhoud, mijn OP is zwaar aangepast en zie hier:

[ Bericht 59% gewijzigd door hugecooll op 18-04-2017 12:59:41 (Geen Trouw) ]

Maar wederom de linkse ontken tactiek, begint zo kinderachtig te worden Xa1pt, en nu klaar in dit topic erover, als je erover wilt discussiëren zet ik je wel op je plaats in dat topic. :6 (smiley toegevoegd voordat je denkt dat ik een blanke boze man ben)
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:50:21 #98
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170382871
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat vind ik wel apart, want dit staat exact in dit artikel:

[..]

Mei Li Vos is columnist, ze doet deze uitspraak beroepshalve, noemt westerlingen 'witte' mensen en richt zich verder op de hoge leeftijd, hetgeen in haar optiek blijkbaar een handicap is.

Als 'zwarte' niet mag, als aanduiding van negers, dan mag 'witte' net zo min als aanduiding van blanken. En door te zeggen dat je geen oude mannen in de kamer wilt, bestempel je 'oud' blijkbaar als minderwaardig.

Dus, we willen minder immigranten met een moslimachtergrond....dat mag je niet zeggen.
En, we willen minder oudere mannen in de politiek die wit zijn.....dat mag je wel zeggen.

Apart!
Het is niet apart, het is een dubbele standaard.

Een discriminerende. Want waarom geldt het wel voor niet-blanken, maar wel voor blanken dat je ze mag wegzetten per kleur, mag aanspreken op negatieve eigenschappen en dus ook zo wegzetten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170383459
Als je dit als beledigend ervaart moet je zoals die ene dame stelde echt een dikkere huid kweken.
pi_170383469
Als je die tweet van Mei Li Vos als racisme wilt verwerpen, wat doe je dan nog op FOK.
Dan kun je vele posts per dag op FOK als racisme zien.
Zullen we dat hyperpolitiekecorrecte maar niet doen ?

Haar tweet was een reactie op een tweet die naar een filmpje leidt.
https://twitter.com/Independent/status/854040519705595905

Het meisje zegt:
quote:
My name is Deja Foxx, and I'm a 16-year-old from Tucson.

I just want to state some facts.

So I'm a young woman and you're a middle-aged man.

I'm a person of colour and you're white.

I come from a background of poverty, and I didn't always have parents to guide me through life.

You come from privilege.

So I'm wondering, as a Planned Parenthood patient,

And someone who relies on Title X, who you are clearly not...

Why is it your right to take away my right to choose Planned Parenthood,

And to choose no-co-pay birth control, to access that?

So if you can explain that to me, I would appreciate it.
https://www.indy100.com/a(...)irl-schooled-7684721

Het meisje noemt hem in een schetslijn white om het onderscheid in sociale klasse en sociale mogelijkheden te benoemen.. En die is er inderdaad in Amerika.

Nu vind ik ook dat er minder blanke rechtse oudere mannen in de politiek moet zijn.
Meer linkse, niet-zo-blanke, en ook meer vrouwen in de politiek.
pi_170383499
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Eigenaardige conclusie.

Maar het mag dus nu blijkbaar wel.. roepen dat je vindt dat: Het gezooi in Turkije en het Midden Oosten een reden is om wat minder zandmensen in de in de politiek te pleiten.
zandmensen lijkt me best beledigend.
pi_170383502
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:29 schreef Bluesdude het volgende:
Als je die tweet van Mei Li Vos als racisme wilt verwerpen, wat doe je dan nog op FOK.
Dan kun je vele posts per dag op FOK als racisme zien.

Haar tweet was een reactie op een tweet die naar een filmpje leidt.
https://twitter.com/Independent/status/854040519705595905

Het meisje zegt:

[..]

https://www.indy100.com/a(...)irl-schooled-7684721

Het meisje noemt hem white om het onderscheid in sociale klasse en sociale mogelijkheden te benoemen.. En die is er inderdaad in Amerika.

Nu vind ik ook dat er minder blanke rechtse oudere mannen in de politiek moet zijn.
Meer linkse, niet-zo-blanke, en ook meer vrouwen in de politiek.
Ik wil daar vooral capabele mensen. En of ze dan man, vrouw, zwart, wit, hetero of homo zijn vind ik totaal niet belangrijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170383526
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:29 schreef Casiotone het volgende:
Als je dit als beledigend ervaart moet je zoals die ene dame stelde echt een dikkere huid kweken.
Precies. Bovendien: Wie trekt zich nou wat aan van de mening van een lelijke vrouw.
Conscience do cost.
pi_170383637
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik wil daar vooral capabele mensen. En of ze dan man, vrouw, zwart, wit, hetero of homo zijn vind ik totaal niet belangrijk.
Het idee van parlementaire democratie is dat het volk representatie heeft in de politieke organen. Als het grootste deel van de belangrijkste posities in de politiek bekleed wordt , bekleed werd en bekleed blijven door 'oude witte mannen', die maar een matig idee hebben hoe het is om te leven als niet oude witte man, wordt een groot deel van het volk dus niet optimaal gerepresenteerd, en werkt het systeem niet zoals het zou moeten. Dan mag je dus pleiten voor minder oude witten mannen. en minder oude witten mannen in de politiek gaat alleen gebeuren als er meer niet oude witte mannen kans en toegan krijgen tot het politieke toneel, dus daar is voor zowel oude witten mannen als niet-oude witte mannen werk te doen.
pi_170383709
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:39 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Het idee van parlementaire democratie is dat het volk representatie heeft in de politieke organen. Als het grootste deel van de belangrijkste posities in de politiek bekleed wordt , bekleed werd en bekleed blijven door 'oude witte mannen', die maar een matig idee hebben hoe het is om te leven als niet oude witte man, wordt een groot deel van het volk dus niet optimaal gerepresenteerd, en werkt het systeem niet zoals het zou moeten. Dan mag je dus pleiten voor minder oude witten mannen. en minder oude witten mannen in de politiek gaat alleen gebeuren als er meer niet oude witte mannen kans en toegan krijgen tot het politieke toneel, dus daar is voor zowel oude witten mannen als niet-oude witte mannen werk te doen.
Mwa. Ik ben van mening dat competente politici prima in staat zijn om meerdere groepen te representeren. Zeker als het gaat om iets irrelevants als huidskleur. Wees dan consequent en heb het over afkomst in plaats van huidskleur.

Dus ja, wat mij betreft mogen ze het best suggereren. Maar dan moeten ze ook niet vreemd opkijken als andere mensen daar heel anders over denken. Ik ben zelf getint en het interesseert mij geen fuck of iedereen in de kamer wit of geel of paars is. Alleen racisten bezigt dat.
Conscience do cost.
pi_170383771
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik wil daar vooral capabele mensen. En of ze dan man, vrouw, zwart, wit, hetero of homo zijn vind ik totaal niet belangrijk.
Links is een kwaliteit. Meer vrouwen in een mannenclub is ook een kwaliteit ... dat werkt bindend... Meer mensen die uit eigen ervaring weten wat het is om er anders of buitenlands uit te zien of te zijn brengt ook een kwaliteit van andere inzichten mee. En de kwaliteit van een rolmodel te zijn voor minderblanke jongeren.
pi_170383787
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Mwa. Ik ben van mening dat competente politici prima in staat zijn om meerdere groepen te representeren. Zeker als het gaat om iets irrelevants als huidskleur. Wees dan consequent en heb het over afkomst in plaats van huidskleur.

Dus ja, wat mij betreft mogen ze het best suggereren. Maar dan moeten ze ook niet vreemd opkijken als andere mensen daar heel anders over denken. Ik ben zelf getint en het interesseert mij geen fuck of iedereen in de kamer wit of geel of paars is. Alleen racisten bezigt dat.
sommige mensen vinden het inderdaad best als oude witten mannen de touwtjes in handen hebben. dat mogen ze vinden.

In het geval van die independent-tweet: is deze man, een waarschijnlijk rechtconservatief christelijke rijke oude man, werkelijk competent om te beslissen over zaken die vooral arme, jonge vrouwen aangaan, wanneer hij waarschijnlijk zeer weinig weet over hoe het is om een arme jonge vrouw te zijn?
pi_170383804
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Mwa. Ik ben van mening dat competente politici prima in staat zijn om meerdere groepen te representeren. Zeker als het gaat om iets irrelevants als huidskleur. Wees dan consequent en heb het over afkomst in plaats van huidskleur.
Maar huidskleur en buitenlands uiterlijk zijn of zo lijken is zeker wel relevant in de samenleving.
Mensen worden op naam en uiterlijk niet aangenomen bij sollicitaties bijv.
Er wordt volop etnisch geprofileerd.
pi_170384081
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:46 schreef Casiotone het volgende:

[..]
In het geval van die independent-tweet: is deze man, een waarschijnlijk rechtconservatief christelijke rijke oude man, werkelijk competent om te beslissen over zaken die vooral arme, jonge vrouwen aangaan, wanneer hij waarschijnlijk zeer weinig weet over hoe het is om een arme jonge vrouw te zijn?
Dus dat moeten we dan maar omruilen voor een jonge donkere vrouw die zeer waarschijnlijk niets weet van andersgekleurde en mannen? Ik vind dat te eenvoudig geredeneerd. Als vrouw kan je prima weten wat onder mannen speelt en andersom ook. Punt is juist dat dat helemaal niet zo erg verschilt. Iedereen wil min of meer hetzelfde.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar huidskleur en buitenlands uiterlijk zijn of zo lijken is zeker wel relevant in de samenleving.
Alleen voor racisten. Die moet je zo min mogelijk in de kaart spelen, lijkt me.
quote:
Mensen worden op naam en uiterlijk niet aangenomen bij sollicitaties bijv.
Er wordt volop etnisch geprofileerd.
Niet relevant voor dit topic.
Conscience do cost.
pi_170384092
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:48 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

We kunnen het daar in dat topic over hebben als je wilt? En bronnen? Ik post een nieuws item, een column over haat zaaien door Joop. Wie heeft die column geschreven? Wie heeft die column gepubliceerd online? Ga je als iemand een artikel plaats op FOK over de klimaatsverandering ook alle onderzoekers resultaten vragen?

Ik ben verantwoordelijk voor dat topic online te zetten op FOK, ik heb het niet geschreven, ik heb het niet onderzocht, ik geef mijn mening op basis wat ik gemerkt heb door de jaren heen nadat ik dat bericht uit een krant op FOK plaatste. Als je wilt zeuren over de bronnen of welke onderzoeksresultaten gebruikt zijn moet je de oorspronkelijke schrijver van het artikel mailen, de informatie staat in het bron artikel.

En ik onderbouw niets, de hele dialoog gemist over direct en indirect haatzaaien? Want daar onderbouw ik wel degelijk waarom ik vind dat Joop.nl aan haatzaaien doet.

En als je gaat zeuren over de OP, zie deze OP, zie mijn eerdere topics, ik houd een standaard aan, en dit is niet de standaard die ik aanhoud, mijn OP is zwaar aangepast en zie hier:

[ Bericht 59% gewijzigd door hugecooll op 18-04-2017 12:59:41 (Geen Trouw) ]

Maar wederom de linkse ontken tactiek, begint zo kinderachtig te worden Xa1pt, en nu klaar in dit topic erover, als je erover wilt discussiëren zet ik je wel op je plaats in dat topic. :6 (smiley toegevoegd voordat je denkt dat ik een blanke boze man ben)
Ik vraag om een onderbouwing van het haatzaaien en jij zegt alleen ik heb het artikel niet geschreven. Nee, goed verhaal man.
pi_170384159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Dus dat moeten we dan maar omruilen voor een jonge donkere vrouw die zeer waarschijnlijk niets weet van andersgekleurde en mannen? Ik vind dat te eenvoudig geredeneerd.
Niet omruilen, maar een meer gespreide representatie zou een logisch doel zijn
quote:
Als vrouw kan je prima weten wat onder mannen speelt en andersom ook.
Oude witte mannen geven het idee niet zo heel goed te luisteren naar niet-oude witte mannen

quote:
Iedereen wil min of meer hetzelfde.
Zoals in de Independent-tweet; Toegang tot reproductieve gezondheidzorg (excuses voor het anglicisme) tegenover geen toegang is toch niet echt hetzelfde.
pi_170384219
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:12 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Niet omruilen, maar een meer gespreide representatie zou een logisch doel zijn
Dat is het probleem dus. Ik ben niet overtuigd dat iemand met dezelfde huidskleur als ik mij automatisch beter zou representeren. Ik vind dat zelfs een beetje racistisch om zo te denken, dus.
quote:
Oude witte mannen geven het idee niet zo heel goed te luisteren naar niet-oude witte mannen
Lijkt me een flinke aanname.
quote:
Zoals in de Independent-tweet; Toegang tot reproductieve gezondheidzorg (excuses voor het anglicisme) tegenover geen toegang is toch niet echt hetzelfde.
Of dat onderwerp genoeg aandacht krijgt lijkt me dan ook te verschillen per persoon, niet per huidskleur of geslacht.
Conscience do cost.
pi_170384284
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik wil daar vooral capabele mensen. En of ze dan man, vrouw, zwart, wit, hetero of homo zijn vind ik totaal niet belangrijk.
Het probleem is wel dat het slechts knappe vrouwen zijn die capabel genoeg zijn om een land te besturen. Dat blijkt toch ook wel uit de geschiedenislessen dat zwarten, homo's of hetero's geen land kunnen besturen.
pi_170384360
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is het probleem dus. Ik ben niet overtuigd dat iemand met dezelfde huidskleur als ik mij automatisch beter zou representeren. Ik vind dat zelfs een beetje racistisch om zo te denken, dus.
Welke representatie mensen willen is aan henzelf.

quote:
[..]

Lijkt me een flinke aanname.

[..]

Of dat onderwerp genoeg aandacht krijgt lijkt me dan ook te verschillen per persoon, niet per huidskleur of geslacht.
Mannen worden niet zwanger.
Denk je dat als er meer vrouwen de politieke touwtjes in handen hadden, er net zo moeilijk werd gedaan over anticonceptie en abortus?
pi_170384380
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:26 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Welke representatie mensen willen is aan henzelf.
Zeker. Maar dan kan het nog wel racistisch gemotiveerd zijn, dus.

quote:
Mannen worden niet zwanger.
Denk je dat als er meer vrouwen de politieke touwtjes in handen hadden, er net zo moeilijk werd gedaan over anticonceptie en abortus?
Ja.
Conscience do cost.
pi_170384460
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:27 schreef ems. het volgende:

Ja.
dus je denkt dat mensen met totaal verschillende ervaringen, dezelfde beslissing zouden maken?
pi_170384478
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:32 schreef Casiotone het volgende:

[..]

dus je denkt dat mensen met totaal verschillende ervaringen, dezelfde beslissing zouden maken?
Nee, ik denk dat de beslissingen voortkomen uit ideologie en niet uit huidskleur of geslacht. Anticonceptie zal voor de SGP altijd een heikel punt zijn, ongeacht of er een man of vrouw de scepter zwaait.
Conscience do cost.
pi_170384488
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:34 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat de beslissingen voortkomen uit ideologie en niet uit huidskleur of geslacht. Anticonceptie zal voor de SGP altijd een heikel punt zijn, ongeacht of er een man of vrouw de scepter zwaait.
En als die Ideologie niet bedacht en bewaakt werd door oude mannen? :P
pi_170384507
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:35 schreef Casiotone het volgende:

[..]

En als die Ideologie niet bedacht en bewaakt werd door oude mannen? :P
Dat is het punt, die ideologie wordt net zo goed bewaakt door jonge vrouwen. Het is niet alsof het vrouw-zijn je automatisch een voorstander maakt van abortus.
Conscience do cost.
pi_170384563
Ik vraag mij af hoeveel ophef er zou komen als iemand als een Baudet zou pleiten voor minder zwarten in de politiek.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170384564
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is het punt, die ideologie wordt net zo goed bewaakt door jonge vrouwen. Het is niet alsof het vrouw-zijn je automatisch een voorstander maakt van abortus.
genoeg vrouwen zo gek genoeg om naar oude mannen te luisteren :P
pi_170384571
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vraag mij af hoeveel ophef er zou komen als iemand als een Baudet zou pleiten voor minder zwarten in de politiek.
Behoorlijk wat, en terecht.
pi_170384587
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:41 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Behoorlijk wat, en terecht.
En toch lijken mensen het vice versa totaal anders te vinden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170384638
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En toch lijken mensen het vice versa totaal anders te vinden.
Het is ook anders.
pi_170384983
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vraag om een onderbouwing van het haatzaaien en jij zegt alleen ik heb het artikel niet geschreven. Nee, goed verhaal man.
Als ik roep dat geweld tegen Nazi's gerechtvaardigd is, dat je niet de dialoog moet aangaan met nazi's maar ze klappen moet verkopen, en daarna roep ik dat jij een nazi bent, wat ben ik dan aan het doen? Indirect haatzaaien.
pi_170385052
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Als ik roep dat geweld tegen Nazi's gerechtvaardigd is, dat je niet de dialoog moet aangaan met nazi's maar ze klappen moet verkopen, en daarna roep ik dat jij een nazi bent, wat ben ik dan aan het doen? Indirect haatzaaien.
Jij vindt dat je nazi's niet mag slaan?
pi_170385058
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:11 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Jij vindt dat je nazi's niet mag slaan?
Als ze jou eerst slaan: Natuurlijk. Anders niet nee.
Conscience do cost.
pi_170385109
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Als ze jou eerst slaan: Natuurlijk. Anders niet nee.
Mij zullen ze niet zo snel slaan, anderen staat wellicht een andere behandeling te wachten, en dat blijft bij nazi's niet altijd bij slaan.
pi_170385117
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:11 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Jij vindt dat je nazi's niet mag slaan?
Ik heb een afkeer tegen nazi's en de opvattingen ja, en ik ga niet ontkennen dat als ik een echte nazi tegenkom ik hem ook graag een tik zou willen verkopen, alleen het probleem zit in de definitie van nazi. In mijn ogen is de definitie van nazi de nazi's in WW2, in de ogen van sommige linksdenkende mensen zijn PVV'ers nazi's waardoor ze van mening zijn dat geweld tegen die groep mag, en dat vind ik fout.

In mijn ogen zijn links mensen NSB'ers, dat is mijn mening en geen feit, en ja ook NSB'ers zou je mogen slaan, zou dat betekenen dat ik linkse mensen mag gaan slaan, het is immers gerechtvaardigd om een NSB'er in elkaar te slaan? Ik vind dat een gevaarlijke en foute opvatting.
pi_170385138
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:14 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Mij zullen ze niet zo snel slaan, anderen staat wellicht een andere behandeling te wachten, en dat blijft bij nazi's niet altijd bij slaan.
Mwa. Veruit de meeste nazi's hebben nooit iemand kwaad gedaan. Of ben je ook van mening dat je moslims mag slaan omdat ze in het midden-oosten soms stout zijn?
Conscience do cost.
pi_170385168
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Mwa. Veruit de meeste nazi's hebben nooit iemand kwaad gedaan.
Ze stonden alleen met hun rechterhand omhoog terwijl de ovens brandden.
pi_170385190
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:45 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Het is ook anders.
Jawel, in bepaalde mate wel, maar het lijkt mij beide niet meer dan fout of ben je dat niet met mij eens?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170385231
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jawel, in bepaalde mate wel, maar het lijkt mij beide niet meer dan fout of ben je dat niet met mij eens?
Pleiten voor een evenwichtiger representatie is niet zo fout als pleiten voor minder representatie van een al ondergerepresenteerde groep.
pi_170385322
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:17 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Ze stonden alleen met hun rechterhand omhoog terwijl de ovens brandden.
Niet echt. De meeste nazi's wisten daar in de eerste instantie verdomd weinig van. Daarnaast, moderne nazi's hebben die tijd waarschijnlijk helemaal niet meegemaakt.

En ook hier kan ik weer de vergelijking naar moslims trekken. Die vermeend Alluah Ackbar riepen tijdens aanslagen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:20 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Pleiten voor een evenwichtiger representatie is niet zo fout als pleiten voor minder representatie van een al ondergerepresenteerde groep.
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat die ondergerepresenteerde groepen überhaupt bestaan. Vooralsnog zijn het vooral (ietwat racistische) individuen die zich niet gerepresenteerd voelen en hun huidskleur/afkomst/geslacht voor het karretje spannen in de hoop iets gedaan te krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door ems. op 21-04-2017 17:33:31 ]
Conscience do cost.
pi_170385414
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:20 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Pleiten voor een evenwichtiger representatie is niet zo fout als pleiten voor minder representatie van een al ondergerepresenteerde groep.
Ik vraag je niet wat nou meer fout is, ik vraag of je de uitspraken van Vos fout vind?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170385418
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:39 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Het idee van parlementaire democratie is dat het volk representatie heeft in de politieke organen. Als het grootste deel van de belangrijkste posities in de politiek bekleed wordt , bekleed werd en bekleed blijven door 'oude witte mannen', die maar een matig idee hebben hoe het is om te leven als niet oude witte man, wordt een groot deel van het volk dus niet optimaal gerepresenteerd, en werkt het systeem niet zoals het zou moeten. Dan mag je dus pleiten voor minder oude witten mannen. en minder oude witten mannen in de politiek gaat alleen gebeuren als er meer niet oude witte mannen kans en toegan krijgen tot het politieke toneel, dus daar is voor zowel oude witten mannen als niet-oude witte mannen werk te doen.
Dat zie je verkeerd. Parlementaire democratie houdt in dat er een vertegenwoordiging van het volk is in politieke ideeen. Niet in identiteit.

Maar mocht je identiteit belangrijker vind dan capaciteit staat het je vrij om je verkiesbaar te stellen of om te stemmen op een vrouw omdat het een vrouw is of om te stemmen op een allochtoon omdat het een allochtoon is. Gelukkig blijkt dat voor de meeste mensen de ideeen nog steeds belangrijker zijn dan het poppetje. Daarom is de volstrek incapabele Sylvana Simons ook niet in de kamer gekomen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170385516
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vraag mij af hoeveel ophef er zou komen als iemand als een Baudet zou pleiten voor minder zwarten in de politiek.
Ligt een beetje aan zijn argumenten. Waarom zou hij daarvoor pleiten, denk je?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170385597
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan zijn argumenten. Waarom zou hij daarvoor pleiten, denk je?
Zwarten zijn een verkeerd voorbeeld vind ik persoonlijk, maar een beperking aan moslims in de kamer bijvoorbeeld en dan gerelateerd aan de gedachtegang van DENK? Dat is de equivalent van rechtse blanke mannen.
pi_170385598
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan zijn argumenten. Waarom zou hij daarvoor pleiten, denk je?
Ik denk niet dat die daar voor zou pleiten, maar in een soortgelijke tweet als die van Vos.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170385631
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die daar voor zou pleiten, maar in een soortgelijke tweet als die van Vos.
Het gaat om de context en de argumentatie. Daarom kun je niet zomaar die vergelijking maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170385650
Gelijk heeft ze, goed om te zien hoe gekleurde vrouwen zich uitspreken over oude wiite mannen die rechten proberen te ontnemen van vrouwen.
pi_170385654
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:39 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Het idee van parlementaire democratie is dat het volk representatie heeft in de politieke organen. Als het grootste deel van de belangrijkste posities in de politiek bekleed wordt , bekleed werd en bekleed blijven door 'oude witte mannen', die maar een matig idee hebben hoe het is om te leven als niet oude witte man, wordt een groot deel van het volk dus niet optimaal gerepresenteerd, en werkt het systeem niet zoals het zou moeten. Dan mag je dus pleiten voor minder oude witten mannen. en minder oude witten mannen in de politiek gaat alleen gebeuren als er meer niet oude witte mannen kans en toegan krijgen tot het politieke toneel, dus daar is voor zowel oude witten mannen als niet-oude witte mannen werk te doen.
Ik krijg echt de kriebels van onempathische, racistische, seksistische en zo nog wat ische mensen zoals jij.
pi_170385670
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat om de context en de argumentatie. Daarom kun je niet zomaar die vergelijking maken.
Nee klopt, maar het was wel een gedachte die door mijn hoofd spookte toen ik de tweet las; verder heb ik ook niet meer zo veel behoefte om hier over na te denken eigenlijk. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170385693
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:44 schreef SA-african21 het volgende:
Gelijk heeft ze, goed om te zien hoe gekleurde vrouwen zich uitspreken over oude wiite mannen die rechten proberen te ontnemen van vrouwen.
Welke rechten ontnemen die blanke oude witte mannen vrouwen precies?
pi_170385710
belangrijker: dit soort vaker voorkomende situaties tonen aan dat witten een mislukte samenleving hebben gemaakt

hoe racistisch het nou eigenlijk precies is komt op de 2e plaats
pi_170385716
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:44 schreef SA-african21 het volgende:
Gelijk heeft ze, goed om te zien hoe gekleurde vrouwen zich uitspreken over oude wiite mannen die rechten proberen te ontnemen van vrouwen.
Raar frame wat je hier gebruikt. Ik kom liever op voor de partij zonder rechten en als dat wat rechten kost van de sterke partij, in dit geval vrouwen, so be it.
pi_170385741
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:48 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Welke rechten ontnemen die blanke oude witte mannen vrouwen precies?
Het inkorten van reproductieve rechten van vrouwen in Amerika en hij kort op de toegang van basis zorg voor lage inkomen vrouwen.
Trump en zn kabinet. Amerika gaat backwards.
pi_170385773
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:48 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Welke rechten ontnemen die blanke oude witte mannen vrouwen precies?
Abortus. Ik dacht altijd dat je om verkozen te kunnen worden in een Amerikaanse tweestrijd ook wel wat van de de grootste bevolkingsgroep (vrouwen) met je mee zou moeten krijgen, maar die vrouwen zijn blijkbaar ook kerels als het progressievelingen uitkomt.
pi_170385786
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:51 schreef SA-african21 het volgende:

[..]

Het inkorten van reproductieve rechten van vrouwen in Amerika en hij kort op de toegang van basis zorg voor lage inkomen vrouwen.
Trump en zn kabinet. Amerika gaat backwards.
Dat komt omdat Trump een conservatieve dwaas is. Niet omdat hij een blanke oude man is. Genoeg vrouwen die in zijn positie exact hetzelfde gedaan hadden.
Conscience do cost.
pi_170385847
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Abortus. Ik dacht altijd dat je om verkozen te kunnen worden in een Amerikaanse tweestrijd ook wel wat van de de grootste bevolkingsgroep (vrouwen) met je mee zou moeten krijgen, maar die vrouwen zijn blijkbaar ook kerels als het progressievelingen uitkomt.
Ja en de women's march met miljoenen vrouwen was een illusie.
In dit wereld zul je altijd vrouwen met internalized mysogynie hebben helaas. Er zijn helaas ook vrouwen die andere vrouwen besnijden bijvoorbeeld.
pi_170385862
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Abortus. Ik dacht altijd dat je om verkozen te kunnen worden in een Amerikaanse tweestrijd ook wel wat van de de grootste bevolkingsgroep (vrouwen) met je mee zou moeten krijgen, maar die vrouwen zijn blijkbaar ook kerels als het progressievelingen uitkomt.
Het recht wordt ze niet ontnomen, ze moeten er alleen zelf voor betalen, toch?
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:11:43 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170386046
Wat een vieze vuile racisten van MiND. Geven ze zomaar een goed onderbouwde reden waarom een bepaalde uiting misschien wel beledigend kan zijn, maar niet strafbaar. En dat terwijl deze opmerking een stel blanke mannen best wel boos maakt! Hebben die gore klootzakken niet door dat de mening van de blanke man gerespecteerd moet worden?!

Echt, van deze uitspraak kan ik als blanke man heel boos worden. Tijd voor een burgeroorlog!
pi_170386253
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Dus dat moeten we dan maar omruilen voor een jonge donkere vrouw die zeer waarschijnlijk niets weet van andersgekleurde en mannen?
Dat die mogelijk kandidaat "zeer waarschijnlijk niets weet van andersgekleurde en mannen?"
Is jouw fantasie. Dat is niet wat ik schreef of zie als een kwaliteit.
Sylvana Simons en Mei Li Vos hebben blanke mannen , bijv

quote:
Alleen voor racisten.
Dit is te simpel gedacht . Je ontkent dat uiterlijk meespeelt en meestal kun je de spelers niet racist te noemen.
[..]
quote:
Niet relevant voor dit topic.
Zeker wel relevant. Het verwijt van racisme staat in TT en OP
pi_170386578
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat die mogelijk kandidaat "zeer waarschijnlijk niets weet van andersgekleurde en mannen?"
Is jouw fantasie. Dat is niet wat ik schreef of zie als een kwaliteit.
Sylvana Simons en Mei Li Vos hebben blanke mannen , bijv
Lees nog een keer de quote waar ik op reageer. Ik bedoel juist dat dat inderdaad een belachelijk argument is. Een zwart persoon kan net zo goed voor 'blanke belangen' ( :') ) opkomen als een wit persoon dat andersom kan. Of die persoon dat kan is afhankelijk van zijn/haar karakter/persoonlijkheid, niet van of ze wit, bruin of paars is en wel of niet een piemel heeft.
quote:
Dit is te simpel gedacht . Je ontkent dat uiterlijk meespeelt en meestal kun je de spelers niet racist te noemen.
Uiterlijk als in huidskleur speelt inderdaad mee, zo blijkt. Dat is jammer want dat hoort natuurlijk niet. De oplossing lijkt me dan ook dat we juist niet meegaan in de gekte en dus geen mensen in de kamer gooien puur omdat ze een 'wenselijke' huidskleur hebben.
Conscience do cost.
pi_170386923
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat een vieze vuile racisten van MiND. Geven ze zomaar een goed onderbouwde reden waarom een bepaalde uiting misschien wel beledigend kan zijn, maar niet strafbaar. En dat terwijl deze opmerking een stel blanke mannen best wel boos maakt! Hebben die gore klootzakken niet door dat de mening van de blanke man gerespecteerd moet worden?!

Echt, van deze uitspraak kan ik als blanke man heel boos worden. Tijd voor een burgeroorlog!
De argumentatie van Mind vind jij serieus goed onderbouwd?

quote:
Ook wordt met de uiting niet aangezet tot discriminatie.
Hoezo wordt er niet aangezet tot discriminatie? Er wordt toch onderscheid gemaakt op basis van je huidskleur (witte), je leeftijd (oud), je politieke voorkeur (rechts) en je geslacht (man)?

quote:
De predicaten ‘oude’ en ‘mannen’ zijn geen groepen die worden beschermd in artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht.
Dat is ook mooi, het meest beladen woord wordt er maar eens even uitgelaten. Het woord 'witte', dat samen met het woord 'rechts' weldegelijk terug te herleiden is tot 137c.

quote:
Artikel 137c

Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras (witte), hun godsdienst of levensovertuiging (rechts), hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
En hoewel oude en mannen niet voorkomen in artikel 137c, is het natuurlijk wel discriminatie op grond waarvan je niets kan doen. Je leeftijd en geslacht heb je gewoon, daar heb je maar weinig in te kiezen.

Als je het mij vraagt weet Mind van te voren al wat ze ergens van vinden. Witte mannen discrimineren is geen discriminatie, en zoeken ze daar vervolgens de argumenten bij.
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:00:29 #156
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170387080
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De argumentatie van Mind vind jij serieus goed onderbouwd?

[..]

Hoezo wordt er niet aangezet tot discriminatie? Er wordt toch onderscheid gemaakt op basis van je huidskleur (witte), je leeftijd (oud), je politieke voorkeur (rechts) en je geslacht (man)?

[..]

Dat is ook mooi, het meest beladen woord wordt er maar eens even uitgelaten. Het woord 'witte', dat samen met het woord 'rechts' weldegelijk terug te herleiden is tot 137c.

[..]

En hoewel oude en mannen niet voorkomen in artikel 137c, is het natuurlijk wel discriminatie op grond waarvan je niets kan doen. Je leeftijd en geslacht heb je gewoon, daar heb je maar weinig in te kiezen.

Als je het mij vraagt weet Mind van te voren al wat ze ergens van vinden. Witte mannen discrimineren is geen discriminatie, en zoeken ze daar vervolgens de argumenten bij.
Daarom vraag niemand het jou: jij vergeet bij de ene regel wat er in de andere gezegd wordt.
pi_170387099
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daarom vraag niemand het jou: jij vergeet bij de ene regel wat er in de andere gezegd wordt.
Nee, de mensen vragen het wel aan jou zeker :')
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:05:51 #158
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170387203
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, de mensen vragen het wel aan jou zeker :')
If I wanted my own comeback, I would have wiped it from your mother's chin. :)
pi_170387218
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

If I wanted my own comeback, I would have wiped it from your mother's chin. :)
Reageer nu maar eens op de inhoud, flapdrol.
pi_170387225
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:56 schreef luxerobots het volgende:

En hoewel oude en mannen niet voorkomen in artikel 137c, is het natuurlijk wel discriminatie op grond waarvan je niets kan doen. Je leeftijd en geslacht heb je gewoon, daar heb je maar weinig in te kiezen.
De kwalificaties, rechts, oud, wit, man zijn niet beledigend en beledigend bedoeld in de bewuste tweet.
Wit is afgeleid van het amerikaanse "white" en dat is daar normaal dagelijks taalgebruik.
In Nederland is dat gelukkig niet zo. Maar er is geen rechter in Nederland die het woord "wit" in deze tweet gaat zien als beledigend, discriminerend, racistisch.
Die jurisprudentie is er helemaal niet en dat moet vooral zo blijven.
MIND gaat na of een strafvordering bij de rechter kans van slagen heeft.
Dus niet.. En terecht.

Overigens is Mei Li Vos zelf blank, heeft een blanke vader , een blanke man, een blank kind.
Blanke familie, vrienden, Blanke collega's altijd.
Nogal onzinnig te denken dat zij iets tegen blanke mensen heeft of in dit geval blanke mensen op zich wilt beledigen, discrimineren, iets dergelijks.
pi_170387415
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De kwalificaties, rechts, oud, wit, man zijn niet beledigend en beledigend bedoeld in de bewuste tweet.
Wit is afgeleid van het amerikaanse "white" en dat is daar normaal dagelijks taalgebruik.
In Nederland is dat gelukkig niet zo. Maar er is geen rechter in Nederland die het woord "wit" in deze tweet gaat zien als beledigend, discriminerend, racistisch.
Die jurisprudentie is er helemaal niet en dat moet vooral zo blijven.
MIND gaat na of een strafvordering bij de rechter kans van slagen heeft.
Dus niet.. En terecht.
Het gaat er niet om of het woord 'wit' als beledigend wordt ervaren. Het gaat erom dat 'witte mannen' mogen verdwijnen van Mei Li Vos.

Van mij mag Mei Li dat zeggen. Maar een bekend politicus is om een soortgelijke uitspraak wel veroordeeld.
pi_170387542
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het woord 'wit' als beledigend wordt ervaren. Het gaat erom dat 'witte mannen' mogen verdwijnen van Mei Li Vos.
Nee dat schrijf ze niet .
Ze had het over minder oude, rechtse, witte mannen in de politiek.
Dat is een kleine groep mensen in de macht, lurkend aan de macht en die mag je best benoemen.

Ze wilt dus niet dat haar vader en haar man "verdwijnt", lijkt me.

http://martinebruynooge.n(...)eting-Mei-Li-Vos.pdf
Open de link.
Best wel veel wit en blank te zien.
pi_170387562
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee dat schrijf ze niet .
Ze had het over minder oude, rechtse, witte mannen in de politiek.
Dat is een kleine groep mensen in de macht, lurkend aan de macht en die mag je best benoemen.

Ze wilt dus niet dat haar vader en haar man "verdwijnt", lijkt me.
[ afbeelding ]
Oké een beroepsverbod omdat je een blanke oudere rechtse man bent dan.

Tolerant links natuurlijk.
pi_170387610
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Oké een beroepsverbod omdat je een blanke oudere rechtse man bent dan.

Nee.... dat schreef ze niet. Dat is jouw fantasie.
pi_170387633
Geert Wilders wil dat er minder Marokkaanse criminelen in Nederland zijn. Nette Marokkanen zijn welkom om te blijven. Wilders is veroordeeld.

Mei Li wil minder blanke rechtse mannen in de politiek. En dat kan natuurlijk wel.

Meten met twee maten noemen we dat.
pi_170388350
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:21 schreef luxerobots het volgende:
Geert Wilders wil dat er minder Marokkaanse criminelen in Nederland zijn. Nette Marokkanen zijn welkom om te blijven. Wilders is veroordeeld.

Mei Li wil minder blanke rechtse mannen in de politiek. En dat kan natuurlijk wel.

Meten met twee maten noemen we dat.
Ik wil ook minder zeikerdjes op FOK....
Geen rechter die me verbiedt dat te zeggen..
Gemeen he ?
pi_170391289
MIND is dat dubieuze clubje wat islamitische homohaat geen discriminatie vond.

Gelukkig gaat het FvD de praktijken van dit soort louche clubjes eens onder de loep houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2017 21:32:40 ]
pi_170391418
  zaterdag 22 april 2017 @ 01:33:55 #169
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170395802
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Reageer nu maar eens op de inhoud, flapdrol.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, de mensen vragen het wel aan jou zeker :')
  zaterdag 22 april 2017 @ 06:31:30 #170
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170397108
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:31 schreef Casiotone het volgende:

[..]

zandmensen lijkt me best beledigend.
Witte mensen niet? Hoe beledigend iets is is een kwestie van perceptie en culturele context.

Wat dat betreft is de gehele discussie een subjectief mijnveld.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 22 april 2017 @ 06:45:37 #171
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170397118
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat een vieze vuile racisten van MiND. Geven ze zomaar een goed onderbouwde reden waarom een bepaalde uiting misschien wel beledigend kan zijn, maar niet strafbaar. En dat terwijl deze opmerking een stel blanke mannen best wel boos maakt! Hebben die gore klootzakken niet door dat de mening van de blanke man gerespecteerd moet worden?!

Echt, van deze uitspraak kan ik als blanke man heel boos worden. Tijd voor een burgeroorlog!
En dit zit dan elke dag te janken in Feedback over racisme. :D Wat val je hier door de mand. Je snapt natuurlijk wel dat niemand je nu meer serieus neemt he, als iemand dat al deed.
pi_170397135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een goede lakmoesproef is altijd om het onderwerp van de post te veranderen in joden of negers, als het resultaat dan een beetje Nazi-/KKK-achtig begint te klinken zou er heel misschien wel eens een racistisch tintje aan kunnen hangen.

Laten we het voor de grap maar eens op deze tweet van Mei Li Vos toepassen:

[..]

Krijgt toch wel een behoorlijk vies smaakje zo nietwaar?
Misschien omdat er nauwelijks negers in de politiek zitten? Als bvb een Nederlands basketbalteam uitsluitend negers heeft, dan vind ik het geen racisme als iemand zegt dat hij er minder zou willen zien. Als iemand zegt dat het aantal jonge zwarte of getinte mannen in de gevangenis moet dalen, dan is dat ook geen racisme.
Als een basketbalteam maar één blanke speler heeft en je zegt dat je minder blanken wil, dan is dat wel racistisch wat mij betreft.

Ik weet niet hoeveel rechtse oude witte mannen in de politiek zitten, maar in verhouding waarschijnlijk meer dan onder de Nederlandse bevolking. Dan heb ik weinig problemen met die uitspraak.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170397441
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 07:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Misschien omdat er nauwelijks negers in de politiek zitten? Als bvb een Nederlands basketbalteam uitsluitend negers heeft, dan vind ik het geen racisme als iemand zegt dat hij er minder zou willen zien. Als iemand zegt dat het aantal jonge zwarte of getinte mannen in de gevangenis moet dalen, dan is dat ook geen racisme.
Als een basketbalteam maar één blanke speler heeft en je zegt dat je minder blanken wil, dan is dat wel racistisch wat mij betreft.

Ik weet niet hoeveel rechtse oude witte mannen in de politiek zitten, maar in verhouding waarschijnlijk meer dan onder de Nederlandse bevolking. Dan heb ik weinig problemen met die uitspraak.
Sommige groepen zijn beter in sport (negers), sommige beter in entertainment (homo's) en sommige zijn beter in nadenken (blanke mannen)

Je moet mij niet laten hardlopen of creatief laten zijn, dat gaat mis :X
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_170397455
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik ben het ermee eens dat dit niet strafbaar is, hoewel absoluut smerig en racistisch. Maar we leven in een vrij land en dit soort meningen mag je hebben. Het is aan ons, de kiezers, om met die informatie te doen wat wij willen. Daarom dank ik Mei Li Vos ook hartelijk voor de schade die ze de toch al stervende PvdA hiermee heeft aangedaan. Misschien worden nog meer (oude) blanke mannen nu wakker.
even ter info: er zijn meer kiezers die geen blanke mannen zijn dan wel. Lastige zin voor je misschien, maar denk er even over na
pi_170397600
Als de politiek quota oplegt voor vrouwen in het bestuur van bedrijven, of streefdoelen stelt voor het aannemen van minderheden en mensen met handicaps, als er om de zoveel maand nationale of internationale rapporten en artikels verschijnen waarin men betreurt dat bij X aantal bedrijven uit de top 100 90% van het bestuur mannelijk is, dan kan je deze uitspraak moeilijk bekritiseren...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170397938
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 06:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Witte mensen niet? Hoe beledigend iets is is een kwestie van perceptie en culturele context.

Wat dat betreft is de gehele discussie een subjectief mijnveld.
De culturele context in Nederland was anders, maar het schuift wbt deze termen op naar Amerikaans zwart-witdenken.
In een Amerika is het normaal te praten over whites, blacks, white people,. black people.
Men ziet het niet als beledigend
Ik vind het jammer dat dit zwart-wit gedoe steeds meer naar Nederland overwaait.
Oa omdat mensen het wel als irritant tot beledigend ervaren.
Steeds meer gebruikt men wit of zwart niet als minachting , niet in een context van de hele groep veroordelen tot haten
Om nu nav deze tweet te roepen : dat is racisme , foei...
Die racismeroepers moeten eens in de spiegel kijken

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 22-04-2017 09:48:02 ]
pi_170397965
Het startsein van al deze ongein waren de georganiseerde aangiftes van racisme door sp, groenlinks, pvda en moskeeen mbt tot wat stellingen van Wilders.
pi_170397978
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:04 schreef crystal_meth het volgende:
Als de politiek quota oplegt voor vrouwen in het bestuur van bedrijven, of streefdoelen stelt voor het aannemen van minderheden en mensen met handicaps, als er om de zoveel maand nationale of internationale rapporten en artikels verschijnen waarin men betreurt dat bij X aantal bedrijven uit de top 100 90% van het bestuur mannelijk is, dan kan je deze uitspraak moeilijk bekritiseren...
klopt...
en men moet ook de context van de tweet willen weten. Het is een reactie op een Amerikaans meisje.
Men valt vooral over het woord "witte" . (in Nederland, niet in Amerika)
  zaterdag 22 april 2017 @ 09:52:22 #179
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170398047
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:44 schreef WodanIsGroot het volgende:
Het startsein van al deze ongein waren de georganiseerde aangiftes van racisme door sp, groenlinks, pvda en moskeeen mbt tot wat stellingen van Wilders.
Eerst was er niks, toen schiep God Wilders.
Daarna werd alles anders en kwamen de aangiftes.
Totdat de vuurnatie aanviel
wooblabalurg
pi_170398072
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:04 schreef crystal_meth het volgende:
Als de politiek quota oplegt voor vrouwen in het bestuur van bedrijven, of streefdoelen stelt voor het aannemen van minderheden en mensen met handicaps, als er om de zoveel maand nationale of internationale rapporten en artikels verschijnen waarin men betreurt dat bij X aantal bedrijven uit de top 100 90% van het bestuur mannelijk is, dan kan je deze uitspraak moeilijk bekritiseren...
Daar het hebben van een beleid van positieve discriminatie niet kan zonder een andere groep negatief te discrimineren lijkt mij dat je dit prima kan bekritiseren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170398561
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 09:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Daar het hebben van een beleid van positieve discriminatie niet kan zonder een andere groep negatief te discrimineren lijkt mij dat je dit prima kan bekritiseren.
wat bedoel je met "dit", die quota en streefdoelen? Natuurlijk kan je die bekritiseren, m'n punt is dat een topic volposten over een tweet die op hetzelfde neerkomt zwaar overdreven is in vergelijking daarmee. Je klaagt ook niet over de CO2 uitstoot van iemands kolenkachel wanneer 35% van de stroom in Nederland uit kolencentrales komt...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170398623
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

wat bedoel je met "dit", die quota en streefdoelen? Natuurlijk kan je die bekritiseren, m'n punt is dat een topic volposten over een tweet die op hetzelfde neerkomt zwaar overdreven is in vergelijking daarmee. Je klaagt ook niet over de CO2 uitstoot van iemands kolenkachel wanneer 35% van de stroom in Nederland uit kolencentrales komt...
De quota en streefdoelen ja, en de tweet van Vos verschilt hiermee door het raciaal te maken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170398768
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De quota en streefdoelen ja, en de tweet van Vos verschilt hiermee door het raciaal te maken.
En streefdoelen voor allochtonen bij de overheid zijn niet raciaal? Ben zelf meer op de hoogte van de Belgische situatie, maar daar zie ik alvast weinig verschil. De website van het Vlaamse overheidspersoneel schreef in een artikel over die streefdoelen bvb : "Karim El Bodmossi (28) is een van de collega’s met een kleur die bij Jongerenwelzijn aan de slag kon."
witte mannen of collega's met een kleur...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170398938
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En streefdoelen voor allochtonen bij de overheid zijn niet raciaal? Ben zelf meer op de hoogte van de Belgische situatie, maar daar zie ik alvast weinig verschil. De website van het Vlaamse overheidspersoneel schreef in een artikel over die streefdoelen bvb : "Karim El Bodmossi (28) is een van de collega’s met een kleur die bij Jongerenwelzijn aan de slag kon."
witte mannen of collega's met een kleur...
Het heeft in ieder geval een andere motivatie, het willen van meer allochtonen in dienst ten koste van blanken is anders dan het willen van minder blanken in dienst, dit laatste lijkt mij niet meer dan racistisch.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 22 april 2017 @ 11:11:08 #185
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_170399182
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 06:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En dit zit dan elke dag te janken in Feedback over racisme. :D Wat val je hier door de mand. Je snapt natuurlijk wel dat niemand je nu meer serieus neemt he, als iemand dat al deed.
Wat is er racistisch aan, o orakel?
pi_170399306
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het heeft in ieder geval een andere motivatie, het willen van meer allochtonen in dienst ten koste van blanken is anders dan het willen van minder blanken in dienst, dit laatste lijkt mij niet meer dan racistisch.
Ze had misschien beter witte rijke oude mannen geschreven. Maar de aanleiding voor de tweet lijkt me voldoende duidelijk te maken waar ze op doelt, en dat heeft niets met racisme te maken. Wat waarschijnlijk de reden is waarom een klaagtopic erover slechts een image van de tweet bevat, geen link ernaar, noch naar de tweet van The independent die erin gequote wordt, noch naar het verhaal waarover die tweet gaat.

Zien we wel vaker in de OP van dit soort topics: context verzwijgen, verkeerd voorstellen, onvolledig quoten, etc.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170399389
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze had misschien beter witte rijke oude mannen geschreven. Maar de aanleiding voor de tweet lijkt me voldoende duidelijk te maken waar ze op doelt, en dat heeft niets met racisme te maken. Wat waarschijnlijk de reden is waarom een klaagtopic erover slechts een image van de tweet bevat, geen link ernaar, noch naar de tweet van The independent die erin gequote wordt, noch naar het verhaal waarover die tweet gaat.

Zien we wel vaker in de OP van dit soort topics: context verzwijgen, verkeerd voorstellen, onvolledig quoten, etc.
Waar doelt ze dan precies op volgens jou?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 22 april 2017 @ 11:20:41 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170399407
Nog steeds snappen bepaalde mensen het hier gewoon niet.
Maar wel voor aan staan om te bashen in andere topics.

En daarme laten ze zich kennen tot hypocriete laffe racisten. Niet serieus te nemen dus. Volgens hun eigen maatstaven.

Blijf het maar goed praten!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170399454
Ik interpreteer de tweet van Vos als volgt: er is een politicus in Amerika die tegen een vergoeding bij een abortus is, Vos is hiertegen, en zij hangt dit gedachtengoed van die ene politicus aan het zijn van blank en mannelijk en derhalve vindt Vos het een goed streven minder blanke mannen in de politiek te hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170399744
Wat is het doel van dit topic? Een klaagzang omdat je niet genoeg gediscrimineerd wordt?
pi_170399873
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:35 schreef Arth_NL het volgende:
Wat is het doel van dit topic? Een klaagzang omdat je niet genoeg gediscrimineerd wordt?
Wat is het doel van elk ander topic in nieuws, klagen dat er niet genoeg aanslagen, moorden en andere dingen gebeuren?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 22 april 2017 @ 11:42:34 #192
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_170399906
Richt een partij op voor witte blanke mannen. Want jullie hebben het immers zo zwaar :')
pi_170399941
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:42 schreef Mishu het volgende:
Richt een partij op voor witte blanke mannen. Want jullie hebben het immers zo zwaar :')
Ik hoorde dat er zelfs een heel land voor blanke mannen is, en dat dat juist als een probleem wordt ervaren...
pi_170399954
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:42 schreef Mishu het volgende:
Richt een partij op voor witte blanke mannen. Want jullie hebben het immers zo zwaar :')
Met witte lakens en puntmutsen, die oprichting werdt de laatste keer ook al niet gewaardeerd; je mag ook niks als witman. :(

Maar goed, discriminatie tegen witte mannen die ook nog eens blank zijn moet maar kunnen.

Je zou deze beredenering eens moeten gebruiken over zwarten, dan is de Wereld te klein.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170400208
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 11:43 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik hoorde dat er zelfs een heel land voor blanke mannen is, en dat dat juist als een probleem wordt ervaren...
Zonder vrouwen heeft dat land een groot probleem .
Welk land is dat ?
pi_170400256
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zonder vrouwen heeft dat land een groot probleem .
Welk land is dat ?
Nederland. Ik heb het me ook maar laten vertellen. Veel van die mannen schijnen ook nog eens boos te zijn.
pi_170400307
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:03 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nederland. Ik heb het me ook maar laten vertellen. Veel van die mannen schijnen ook nog eens boos te zijn.
Maar er zijn dus wel vrouwen ?
Wat is het probleem dan ? Mannen die alsmaar boos zijn? Jaa... die kunnen probleemmakers zijn.
pi_170400710
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Als ik roep dat geweld tegen Nazi's gerechtvaardigd is, dat je niet de dialoog moet aangaan met nazi's maar ze klappen moet verkopen, en daarna roep ik dat jij een nazi bent, wat ben ik dan aan het doen? Indirect haatzaaien.
Leuk verhaal, maar dat is geen onderbouwing. Waar wordt dan opgeroepen tot geweld?
pi_170400764
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar dat is geen onderbouwing. Waar wordt dan opgeroepen tot geweld?
"geweld tegen Nazi's gerechtvaardigd" "jij een nazi bent"

Zo moeilijk is het niet, zelfs voor het volk wat het liever niet ziet. Wilders word dagelijks beschuldig voor het oproepen tot haat tegen anderen, maar die heb ik nog nooit horen oproepen tot geweld i.t.t. vele linkse rakkers in de samenleving.
pi_170400781
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:33 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

"geweld tegen Nazi's gerechtvaardigd" "jij een nazi bent"

Zo moeilijk is het niet, zelfs voor het volk wat het liever niet ziet. Wilders word dagelijks beschuldig voor het oproepen tot haat tegen anderen, maar die heb ik nog nooit horen oproepen tot geweld i.t.t. vele linkse rakkers in de samenleving.
Je haalt nu 2 dingen door elkaar. Probeer eens gewoon 5 minuten rustig na te denken voor je iets schrijft.
pi_170401283
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar er zijn dus wel vrouwen ?
Wat is het probleem dan ? Mannen die alsmaar boos zijn? Jaa... die kunnen probleemmakers zijn.
Ja mij werd vertelt dat die mannen wel vrouwen willen in eigen keuken maar iedereen met een kleurtje in het buitenland op de eigen plantage. Dat mag niet en daarom zijn ze boos, werd me dus verteld.
pi_170401324
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:57 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ja mij werd vertelt dat die mannen wel vrouwen willen in eigen keuken maar iedereen met een kleurtje in het buitenland op de eigen plantage.
En gij gleuft da ?
pi_170401338
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En gij gleuft da ?
Nee, ik heb namelijk geen plantage.
pi_170401490
Wat is het toch met linksen en rechtsen, dat ze voortdurend komen met kritiek zo kansloos dat je verplicht bent om banale uitspraken en domme mensen te verdedigen?

Zijn ze zo simpel dat ze daar voldoening uit kunnen halen? Als een baby met een rammelaar.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 22 april 2017 @ 14:10:43 #205
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170403203
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:37 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Voor mij is het een principe kwestie, het gaat er mij niet om dat Mei Li Vos vervolgt word, maar als zij zo'n uitspraak kan doen dan moeten anderen niet vervolgd worden voor soortgelijke uitspraken. Dit past weer perfect in het plaatje dat blanke mannen zich niet moeten/mogen aanstellen omdat discriminatie immers niet voor hun geldt. Blanke mannen kunnen alleen maar discrimineren en niet gediscrimineerd worden, en als blanke man ben ik die discriminatie zat.
Perfect verwoord.
Het gaat zich inderdaad om de hypocriete dubbele moraal die dag in dag uit de standaard is geworden.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  zaterdag 22 april 2017 @ 14:21:58 #206
365082 IPA35
Patriarch
pi_170403403
Dit zijn dus die linkse meisjes waar ThierryGod op doelt...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_170403558
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:37 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Voor mij is het een principe kwestie, het gaat er mij niet om dat Mei Li Vos vervolgt word, maar als zij zo'n uitspraak kan doen dan moeten anderen niet vervolgd worden voor soortgelijke uitspraken.
Als je het over Wilders had..... die was bezig met zijn toehoorders op te jutten te schreeuwen dat Marokkanen weg moeten. Een schreeuwende massa , dus . Dat is bedreigend, haatzaaiend en oproepen tot discriminatie .
Natuurlijk snap je het verschil niet. Je bent vooral bezig je discriminerende neiging te verbloemen, oa om in de slachtiofferrol te kruipen
pi_170403590
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:21 schreef IPA35 het volgende:
Dit zijn dus die linkse meisjes waar ThierryGod op doelt...
Bedoel je uitspraak dat linkse meisjes op het eind toch onderdanig willen zijn voor een rechtse eikel?
Nogal seksistisch van de man. Logisch dat vrouwen hem afwijzen. Mogelijk is die afwijzing uit het verleden de reden van zijn vrouwenminachting.
pi_170412886
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:58 schreef SA-african21 het volgende:

[..]

Ja en de women's march met miljoenen vrouwen was een illusie.
In dit wereld zul je altijd vrouwen met internalized mysogynie hebben helaas. Er zijn helaas ook vrouwen die andere vrouwen besnijden bijvoorbeeld.
Volgens mij snap je niet helemaal hoe getallen werken. Ironisch dat een feminist vooroordelen over vrouwen waarmaakt en er nog trots op is ook.

Mensen die internalized mysogenynie onironisch gebruiken krijg ik een beetje medelijden mee. Al helemaal met de meelopertjes die niet eens Engels typen. Weet je welke politieke stroming ook deed alsof alle mensen die niet hetzelfde dachten een geestesziekte hadden?
pi_170413045
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het recht wordt ze niet ontnomen, ze moeten er alleen zelf voor betalen, toch?
Een staat kan het niet verbieden. Je ziet in de praktijk wel dat anti abortus staten het zo'n beetje onmogelijk maken om een abortuskliniek te openen waardoor sommige vrouwen meer dan 10 uur moeten reizen. Best een uitdaging voor de relatief sociaal zwakke groepen die relatief vaak abortus willen plegen.

Overigens is dat hele ''they took mah rights'' vrouwenbeweging van de afgelopen jaren niet om abortus begonnen. Er waren namelijk wat nare christelijke werkgevers die geen zin hadden om voor hun werkgevers voorbehoedsmiddelen te betalen en dat treft al die middenklasse mode feministen direct in de portemonnee.
pi_170416151
Als een gekleurd persoon een domme of dubieuze actie zou begaan en een blanke politicus reageerde daarop met een opmerking als "Weer een reden om voor wat minder kleurlingen in de politiek te pleiten" zou iedereen moord en brand schreeuwen over racisme.
pi_170416803
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:05 schreef Elfletterig het volgende:
Als een gekleurd persoon een domme of dubieuze actie zou begaan en een blanke politicus reageerde daarop met een opmerking als "Weer een reden om voor wat minder kleurlingen in de politiek te pleiten" zou iedereen moord en brand schreeuwen over racisme.
Amen.

Vraag me ook af waarom de tweet van Mei Li Vos wel in context gelezen zou moeten worden en bv de vraag van Wilders niet. Dan wordt er constant op gehamerd dat Wilders de Marokkaanse gemeenschap coûte que coûte wil decimeren zonder aanschijns des persoons.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170423382
ik heb een probleem met het hokje de witte mensen en de zwarte mensen. ik ben zo wit als je ze maar krijgen kan. En toch ben ik een kleurling. ik vraag me dan ook af of er überhaupt nog witte mensen bestaan.
Veel zwarte mensen zijn nog witter dan dat ik ben, denk maar aan Obama. de man is zwart, maar witter als hem kun je ze niet krijgen. Een negerinnetje die ik mijn vriendin mag noemen spreekt vloeiend Fries als een boer. En als ze Nederlands spreekt dan heeft ze een accent zoals alleen Foppe de Haan dat kan. Ze is dan ook geboren en getogen Fries. En die taal spreekt ze beter dan mij.

mijn volbloed moeder daarentegen heeft gewerkt bij de ING om aan een quota te voldoen betreft "heeft de ING genoeg allochtonen in dienst om aan subsidie te komen". Zij is volbloed Indonesisch en dus ben ik een halfbloedje. Maar ik draag een sterke gen van mijn vader en ik draag uiteraard zijn naam.

Ik denk dat dit steeds vaker met de Nederlander het geval is, dus dat de genen van de Europeaan allang niet meer zo zwart wit is, maar meer een mengelmoes van alle kleuren en rassen bij elkaar.
pi_170423654
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 12:35 schreef MakkieR het volgende:
ik heb een probleem met het hokje de witte mensen en de zwarte mensen. ik ben zo wit als je ze maar krijgen kan. En toch ben ik een kleurling. ik vraag me dan ook af of er überhaupt nog witte mensen bestaan.
Veel zwarte mensen zijn nog witter dan dat ik ben, denk maar aan Obama. de man is zwart, maar witter als hem kun je ze niet krijgen. Een negerinnetje die ik mijn vriendin mag noemen spreekt vloeiend Fries als een boer. En als ze Nederlands spreekt dan heeft ze een accent zoals alleen Foppe de Haan dat kan. Ze is dan ook geboren en getogen Fries. En die taal spreekt ze beter dan mij.

mijn volbloed moeder daarentegen heeft gewerkt bij de ING om aan een quota te voldoen betreft "heeft de ING genoeg allochtonen in dienst om aan subsidie te komen". Zij is volbloed Indonesisch en dus ben ik een halfbloedje. Maar ik draag een sterke gen van mijn vader en ik draag uiteraard zijn naam.

Ik denk dat dit steeds vaker met de Nederlander het geval is, dus dat de genen van de Europeaan allang niet meer zo zwart wit is, maar meer een mengelmoes van alle kleuren en rassen bij elkaar.
Dat denk ik ook zo. Mijn familie is ook gemengd. Laten we eens ophouden met dat gezeik over racisme.
pi_170423850
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Amen.

Vraag me ook af waarom de tweet van Mei Li Vos wel in context gelezen zou moeten worden en bv de vraag van Wilders niet. Dan wordt er constant op gehamerd dat Wilders de Marokkaanse gemeenschap coûte que coûte wil decimeren zonder aanschijns des persoons.
Dat klopt dan ook volledig want dat is gewoon hetgeen Wilders heeft benadrukt. Hoe vaak moet dat nog herhaald worden?
pi_170423897
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2017 12:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat klopt dan ook volledig want dat is gewoon hetgeen Wilders heeft benadrukt. Hoe vaak moet dat nog herhaald worden?
Totdat het waarheid is.
Conscience do cost.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')