abonnement Unibet Coolblue
pi_170375489
Vorige eigenaar had bamboeplanten in de achtertuin. Ik heb deze nu verwijderd, de wortel weggehaald (tot 1m gegraven) en een hele hoop lange wortels (+- 2/3 meter) uit de tuin getrokken die al een stuk verder waren gegroeid. tevens alle bovengrondse wortels verwijderd.

Nu zitten er uiteraard nog wortels ervan in de tuin. Hoe haal ik deze weg? Is de enige optie graven en handmatig verwijderen of bestaat er ook een middeltje voor dat ze sterven ondergronds? Geen zin om de hele tuin op te breken :(
  FOK!fotograaf vrijdag 21 april 2017 @ 08:54:11 #2
842 Zorro
Z
pi_170375555
Panda kopen
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_170375601
Mollen lokken
pi_170377079
Succes met graven. Bamboe is echt kut.

Sowieso zijn alle uitheemse plantensoorten kut gezien deze niets toevoegen aan onze flora en fauna.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:35:47 #5
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170377216
Handmatig kan.. je kan ook een minigraver regelen...
Wortels laten afsterven met gif is volgens mij een heel lastig klusje aangezien gif meestal op het blad word gespoten en via de plant de wortels bereikt...

Wat wel helpt is een mooie kuil graven en een flink vuurtje stoken...

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:28 schreef -AMG- het volgende:
Succes met graven. Bamboe is echt kut.

Sowieso zijn alle uitheemse plantensoorten kut gezien deze niets toevoegen aan onze flora en fauna.
Het grootste deel van nederland was zee.. :7
pi_170377390
Veel succes. Het is bijna niet weg te krijgen. Je moet echt je tuin een meter afgraven óf een zeer lange adem hebben en ieder opkomen sprietje direct behandelen met een verdelingsmiddel tot de wortelstok uitgeput raakt. Daar heb je wel een hele lang adem voor nodig.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170381710
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:35 schreef Zolderkamer het volgende:
Handmatig kan.. je kan ook een minigraver regelen...
Wortels laten afsterven met gif is volgens mij een heel lastig klusje aangezien gif meestal op het blad word gespoten en via de plant de wortels bereikt...

Wat wel helpt is een mooie kuil graven en een flink vuurtje stoken...

[..]

Het grootste deel van nederland was zee.. :7
:6 ;)
AMG heten en dan een Volvo rijden...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')