abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:55:04 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172501356
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Niet echt effectief nee. Maar waarom de NOS dan ook nog met commentaar van een gozer van HRW op de proppen komt snap ik ook niet. Die vent is natuurlijk niet objectief te noemen.
HRW :')
Ik heb sws al meer dan genoeg van t gezeur over de rechten van de migranten die zichzelf in de problemen brengen. Blijf gewoon thuis en steek de handen uit de mouwen ipv veel te veel kinderen te fokken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:58:12 #102
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172501409
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:07 schreef deedeetee het volgende:
Zijn die nou echt zó dom ??
Dat haalt nul komma niks uit. Dat begrijpt een kind nog....
"Kooy: "Dit is typisch iets waar de EU-ministers mee komen omdat ze het niet eens kunnen worden over de meest simpele dingen. Ze moeten zorgen voor veilige en legale manieren voor migranten om naar Europa te komen en niet alle opvang overlaten aan Italië en Griekenland.""

Beste meneer Kooy (whats in a name) die veilige en legale manieren zijn er al voor migranten... alleen niet voor elke boerenlul zonder opleiding en skills.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:06:48 #103
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172501526
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:58 schreef nixxx het volgende:

[..]

"Kooy: "Dit is typisch iets waar de EU-ministers mee komen omdat ze het niet eens kunnen worden over de meest simpele dingen. Ze moeten zorgen voor veilige en legale manieren voor migranten om naar Europa te komen en niet alle opvang overlaten aan Italië en Griekenland.""

Beste meneer Kooy (whats in a name) die veilige en legale manieren zijn er al voor migranten... alleen niet voor elke boerenlul zonder opleiding en skills.
Hij heeft het zelf al over migranten. Geen vluchtelingen. Die leugen is blijkbaar niet meer te verdedigen.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:09:07 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172501572
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:58 schreef nixxx het volgende:

[..]

"Kooy: "Dit is typisch iets waar de EU-ministers mee komen omdat ze het niet eens kunnen worden over de meest simpele dingen. Ze moeten zorgen voor veilige en legale manieren voor migranten om naar Europa te komen en niet alle opvang overlaten aan Italië en Griekenland.""

Beste meneer Kooy (whats in a name) die veilige en legale manieren zijn er al voor migranten... alleen niet voor elke boerenlul zonder opleiding en skills.
We hebben al inmigratieregelingen. Maar niet voor ongeschoolde illegale Afrikanen.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:37:19 #105
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172503211
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:58 schreef nixxx het volgende:

[..]

"Kooy: "Dit is typisch iets waar de EU-ministers mee komen omdat ze het niet eens kunnen worden over de meest simpele dingen. Ze moeten zorgen voor veilige en legale manieren voor migranten om naar Europa te komen en niet alle opvang overlaten aan Italië en Griekenland.""

Beste meneer Kooy (whats in a name) die veilige en legale manieren zijn er al voor migranten... alleen niet voor elke boerenlul zonder opleiding en skills.
Laat hij deze fraaie opmerking maar eens plaatsen als hij het over een land als Canada heeft....

Waar * ze * voor moeten zorgen is dat ongewenste migranten niet in de EU kunnen komen. Maakt mij eerlijk gezegd weinig uit hoe ze dat doen. Ik heb sws al een vreselijke pest aan klaplopers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:29:30 #106
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172506817
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is inderdaad iets van een andere categorie, maar ik denk dat de gemiddelde nederlander weinig liefde heeft voor beide mannen.
Er zijn heel wat landverraders die geilen op Poetin want mattie van Trump want anti-immigratie en co
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_172511545
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:49 schreef corehype het volgende:
Erdogan _O_
Leider met ballen
Poetin :r :r :r
Jezus wat ben jij dom. Als je even terug gaat met het nieuws dan zie je dat Erodgan op z'n blootje knietjes bij Poetin zat zijn excuses aan te bieden vanwege het neerknallen van een Russische straaljager. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_172515832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:29 schreef corehype het volgende:

[..]

Er zijn heel wat landverraders die geilen op Poetin want mattie van Trump want anti-immigratie en co
Simpele zielen hebben zo hun eigen simpele kronkels in hun hoofd helaas. Het lijkt alsof ze inderdaad ze mh17 niet hebben meegekregen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172515866
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:01 schreef HSG het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij dom. Als je even terug gaat met het nieuws dan zie je dat Erodgan op z'n blootje knietjes bij Poetin zat zijn excuses aan te bieden vanwege het neerknallen van een Russische straaljager. :')
Excuus is nooit aangeboden, sorry :p ze hebben onderling een leuke show gegeven wat erop leek dat ze allebei hun zin kregen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172515880
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Excuus is nooit aangeboden, sorry :p ze hebben onderling een leuke show gegeven wat erop leek dat ze allebei hun zin kregen
Bewijs.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 19 juli 2017 @ 04:39:56 #111
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_172519003
Mensen migreren al duizenden jaren lang dit is niks nieuws
I will do what i must !!
  woensdag 19 juli 2017 @ 07:28:01 #112
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172519439
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:01 schreef HSG het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij dom. Als je even terug gaat met het nieuws dan zie je dat Erodgan op z'n blootje knietjes bij Poetin zat zijn excuses aan te bieden vanwege het neerknallen van een Russische straaljager. :')


Pas op he voordat Erdogan er persoonlijk voor zorgt dat er Syriers in je tuin komen wonen.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_172519853
quote:
3s.gif Op woensdag 19 juli 2017 04:39 schreef BoonDockSaint het volgende:
Mensen migreren al duizenden jaren lang dit is niks nieuws
Klopt helemaal, maar bij geen van die migraties is het ooit goed afgelopen met de mensen die verdrongen werden door de nieuwkomers. Of het nou de Neanderthalers uit de prehistorie of de Zuid Amerikaanse indianen betreft. We weten allemaal hoe dat afliep.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_172519953
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:31 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar bij geen van die migraties is het ooit goed afgelopen met de mensen die verdrongen werden door de nieuwkomers. Of het nou de Neanderthalers uit de prehistorie of de Zuid Amerikaanse indianen betreft. We weten allemaal hoe dat afliep.
En er waren toen geen sociale vangnetten die alleen kunnen bestaan omdat anderen daar voor betalen.
pi_172527627
quote:
3s.gif Op woensdag 19 juli 2017 04:39 schreef BoonDockSaint het volgende:
Mensen migreren al duizenden jaren lang dit is niks nieuws
mensen hebben een kort geheugen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172528220
quote:
3s.gif Op woensdag 19 juli 2017 04:39 schreef BoonDockSaint het volgende:
Mensen migreren al duizenden jaren lang dit is niks nieuws
Territorium conflicten, grenzen, oorlog, en genocide bestaan eveneens al duizenden jaren.
  maandag 24 juli 2017 @ 20:44:32 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172650729
quote:
Onderzoek: Duitse kranten namen Merkels 'Wilkommenskultur' vrijwel kritiekloos over

De Duitse kranten hebben gefaald in de berichtgeving over de vluchtelingencrisis van 2015. Dat concludeert mediawetenschapper Michael Haller van de universiteit van Leipzig op basis van de eerste grote studie naar de rol van de media destijds. Volgens Haller gedroegen journalisten zich niet als kritische waarnemers, maar wilden ze de lezers overtuigen van Merkels Willkommenskultur.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172651491
Gaat ook op voor de rest van West-Europa.
  maandag 24 juli 2017 @ 21:06:33 #120
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172651552
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:05 schreef LelijKnap het volgende:
Gaat ook op voor de rest van West-Europa.
Wat zou het verklaren? Samenzwering of collectief virtue-signalling?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2017 @ 21:06:38 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172651556
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:31 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar bij geen van die migraties is het ooit goed afgelopen met de mensen die verdrongen werden door de nieuwkomers. Of het nou de Neanderthalers uit de prehistorie of de Zuid Amerikaanse indianen betreft. We weten allemaal hoe dat afliep.
Het Romeinse rijk is nog wel het mooiste voorbeeld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172651575
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

Samenzwering of collectief virtue-signalling?
Combinatie van denk ik.
pi_172807714
De problematiek omtrent de migranten in Calais krijgt een vervolg. Het kamp werd ontruimt en de migranten werden voor de keuze gesteld in Frankrijk een asielprocedure te starten. Omdat het merendeel van de migranten op economische gronden aan de wandel zijn en blijkbaar niet worden uitgezet keert het probleem terug. Vermoedelijk schort het in Frankrijk aan effectief uitzet beleid.

quote:
Franse Raad van State beveelt zorg en water voor migranten Calais

Migranten in Calais moeten van de overheid water en sanitaire voorzieningen krijgen, want anders is er sprake van een onmenselijke behandeling van de vreemdelingen. Dat heeft de Franse Raad van State maandag bepaald.

De uitspraak is een climax na een lang juridisch gevecht over de 'jungle''in Calais.

De Franse Conseil d'État keerde zich tegen de gemeente Calais en het ministerie van Binnenlandse Zaken. Die gaan ervan uit dat het aantal migranten er sterk afneemt als er niet voor ze wordt gezorgd. Ze waren daarom in beroep gegaan tegen het oordeel van een rechter in Lille.

Die had eind juni bepaald dat er weer voorzieningen moeten komen voor de dakloze migranten in Calais.

De autoriteiten hadden eerder een krottenwijk, bekend als 'jungle', ontruimd en verwijderd, omdat die migranten zou aantrekken. Mensenrechtenorganisaties en tientallen migranten hebben samen die ontruiming met succes bij de rechter aangevochten. De migranten in Calais willen naar Engeland.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 31 juli 2017 @ 15:43:00 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172808176
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:20 schreef Digi2 het volgende:
De problematiek omtrent de migranten in Calais krijgt een vervolg. Het kamp werd ontruimt en de migranten werden voor de keuze gesteld in Frankrijk een asielprocedure te starten. Omdat het merendeel van de migranten op economische gronden aan de wandel zijn en blijkbaar niet worden uitgezet keert het probleem terug. Vermoedelijk schort het in Frankrijk aan effectief uitzet beleid.

[..]

Niet alleen in Frankrijk, vrees ik. Ook hier lukt uitzetten nauwelijks.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172808262
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niet alleen in Frankrijk, vrees ik. Ook hier lukt uitzetten nauwelijks.
Dat valt mee.

Factcheck: Vertrekken de kansloze asielzoekers ook?

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 31 juli 2017 @ 15:56:30 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172808431
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 31 juli 2017 @ 17:09:32 #127
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172810012
quote:
Zelfstandig vertrek zonder toezicht.. ofwel regelrecht de illegaliteit in. Of een nieuwe asielaanvraag in belgie of duitsland..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_172832334
Opnieuw een bestorming van Ceuta. Ondertussen zijn er 2x zoveel migranten in geslaagd de enclaves binnen te komen vergeleken de 1e helft vorig jaar. Nu zijn er circa 60 migranten in geslaagt Ceuta binnen te komen van een groep van 200. 70 mensen zijn daarbij gewond geraakt.
quote:
Flucht nach Europa, Verletzte bei Sturm auf spanisches Ceuta

Beim Versuch von Marokko aus den Grenzzaun an der spanischen Enklave Ceuta zu überwinden, sind erneut etwa 70 afrikanische Migranten verletzt worden. Etwa 200 Menschen beteiligten sich an der Erstürmung. Einigen gelang die Flucht in die EU.

Immer wieder versuchen afrikanische Migranten von Marokko aus über den Grenzzaun der spanischen Enklave Ceuta in die Europäische Union zu gelangen. Erneut sind nun etwa 70 Menschen debei verletzt worden. Nach Angaben der örtlichen Polizei hatten sich 200 Flüchtlinge an dem Versuch beteiligt. Etwa 60 hätten es geschafft, in die Enklave und damit in die EU zu gelangen. Zahlreiche Menschen seien mit Schnittwunden und Knochenbrüchen in Krankenhäuser eingeliefert worden, twitterte das Spanische Rote Kreuz.

Die Migranten hätten mit Drahtschneidern einen Durchgang durch den mit Stacheldraht gesicherten Zaun geschnitten, berichtet ein Sprecher der Enklavenverwaltung. Tausende weitere Menschen campierten unter schwierigen Bedingungen in den umliegenden Wäldern.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172836432
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 15:56 schreef Digi2 het volgende:
Opnieuw een bestorming van Ceuta. Ondertussen zijn er 2x zoveel migranten in geslaagd de enclaves binnen te komen vergeleken de 1e helft vorig jaar. Nu zijn er circa 60 migranten in geslaagt Ceuta binnen te komen van een groep van 200. 70 mensen zijn daarbij gewond geraakt.

[..]

Zijn alle voormalig Oost Duitse grenswachters al dood. Anders moeten die er maar heen. Die wisten altijd wel raad met mensen die ongevraagd een grens overschreden
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_172864798
Parlement Italië besluit militaire inzet ter bestrijding van mensensmokkel.
quote:
Italien beschließt Militäreinsatz vor Libyen

Italienische Soldaten sollen künftig auch direkt vor Libyen den Kampf gegen Schleuserbanden unterstützen: Das Parlament in Rom hat einem entsprechenden Militäreinsatz zugestimmt. Das Land hofft, die Schlepper so schon an der libyschen Küste aufhalten zu können.

Das italienische Parlament hat für den Militäreinsatz vor der libyschen Küste zur Bekämpfung des Menschenschmuggels gestimmt.
Ik ben benieuwd hoe effectief dit zal zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 3 augustus 2017 @ 06:07:52 #131
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172869839
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:05 schreef Digi2 het volgende:
Parlement Italië besluit militaire inzet ter bestrijding van mensensmokkel.

[..]

Ik ben benieuwd hoe effectief dit zal zijn.
En al een duitse boot aan de ketting gelegd en bemanning opgepakt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 3 augustus 2017 @ 09:06:36 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172870774
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 06:07 schreef nixxx het volgende:

[..]

En al een duitse boot aan de ketting gelegd en bemanning opgepakt.
Dat las ik ook ergens ja. Goeie zaak. Die 'hulporganisaties' zijn in feite niets meer dan veredelde mensensmokkelaars.
pi_172871132
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 06:07 schreef nixxx het volgende:

[..]

En al een duitse boot aan de ketting gelegd en bemanning opgepakt.
Er is maar 1 hulporganisatie die heeft ingestemt met de regels van de italiaanse regering. Het valt te verwachten dat de overige NGO´s de toegang tot italiaanse havens wordt ontzegt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 3 augustus 2017 @ 09:41:05 #134
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172871226
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Er is maar 1 hulporganisatie die heeft ingestemt met de regels van de italiaanse regering. Het valt te verwachten dat de overige NGO´s de toegang tot italiaanse havens wordt ontzegt.
Dan is het wachten tot datzelfde circus in corsica, Nice of Marseille neerstrijkt. We gaan het zien.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_172871333
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:41 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dan is het wachten tot datzelfde circus in corsica, Nice of Marseille neerstrijkt. We gaan het zien.
Omdat de EU reactief is gebleken en totaal niet in staat te anticiperen, de enige mogelijkheid voor de italianen niet met de rekening te blijven zitten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:02:34 #136
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172871674
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Omdat de EU reactief is gebleken en totaal niet in staat te anticiperen, de enige mogelijkheid voor de italianen niet met de rekening te blijven zitten.
Toch fijn zo'n machtige bestuursmoloch die totaal niet anticipeert. Kan alleen maar goedgaan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172872002
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 06:07 schreef nixxx het volgende:

[..]

En al een duitse boot aan de ketting gelegd en bemanning opgepakt.
http://www.nu.nl/149060/v(...)gale-immigratie.html
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_172949854
quote:
Migranten in Calais laten zich niet afschrikken

In Calais in Frankrijk proberen migranten nog steeds elke nacht op grote schaal illegaal de oversteek naar Groot-Brittannië te maken. Per dag worden meer dan 80 pogingen geregistreerd van migranten die op vrachtwagens klimmen of proberen de tunnel onder het Kanaal binnen te komen.

"Vrachtwagens worden echt aangevallen. Sinds 1 januari is 17.876 keer geprobeerd de tunnel of de haven binnen te dringen", zegt minister van Binnenlandse Zaken Gerard Collomb in de zondagskrant Le Journal du Dimanche.

Na de ontruiming van de 'jungle' van Calais in oktober vorig jaar was het een tijd rustig, maar sinds een maand of drie trekt Calais weer meer migranten.
Mobiele douches

Volgens Collomb was het een goed plan om ver van Calais twee nieuwe opvangkampen te creëren voor de migranten in de havenstad, zoals onlangs is besloten. Die kampen worden nu ingericht en Collomb hoopt dat dat een oplossing biedt. Opvang ín Calais zoals tot vorig jaar gebeurde, is volgens hem vragen om problemen ."Je zet een centrum neer voor 400 mensen en even later zitten er 8000. Die fout uit het verleden gaan we niet herhalen."

Eind vorige maand werd de Franse overheid door de rechter opgedragen in Calais wel sanitaire voorzieningen aan te leggen voor de 500 à 700 migranten die daar op straat wonen. Binnen nu en twee weken zullen zes mobiele douches worden geïnstalleerd, meldt de prefectuur in Calais. "Die zijn bedoeld voor kwetsbare migranten: vrouwen, kinderen, zieken en gehandicapten", aldus prefect Fabien Sudry.
Vermoedelijk zijn 6 douches binnen afzienbare tijd onvoldoende omdat het aantal migranten die zich
in de buurt ophouden aanzienlijk zal stijgen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172950738
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 15:56 schreef Digi2 het volgende:
Opnieuw een bestorming van Ceuta. Ondertussen zijn er 2x zoveel migranten in geslaagd de enclaves binnen te komen vergeleken de 1e helft vorig jaar. Nu zijn er circa 60 migranten in geslaagt Ceuta binnen te komen van een groep van 200. 70 mensen zijn daarbij gewond geraakt.

[..]

Is het niet idioot dat als je illegaal een grens passeert toegang krijgt tot dat gebied?

Gewoon iedereen die de grens oversteekt terugsturen. Is het ook snel gedaan met dit soort bestormingen.
pi_172951525
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 18:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Is het niet idioot dat als je illegaal een grens passeert toegang krijgt tot dat gebied?

Gewoon iedereen die de grens oversteekt terugsturen. Is het ook snel gedaan met dit soort bestormingen.
Omdat men het recht heeft asiel aan te vragen zodra men zich op EU grondgebied bevindt krijg je dergelijke toestanden. Mede omdat men gedurende de asielprocedure niet zonder meer tot internering over mag gaan levert het ook de mogelijkheid in de illegaliteit te verdwijnen en verder europa in te trekken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172953275
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 18:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Omdat men het recht heeft asiel aan te vragen zodra men zich op EU grondgebied bevindt krijg je dergelijke toestanden. Mede omdat men gedurende de asielprocedure niet zonder meer tot internering over mag gaan levert het ook de mogelijkheid in de illegaliteit te verdwijnen en verder europa in te trekken.
Zo worden zulke bestormers (die gewoon uit het veilige Marokko komen) dus beloond met een asielprocedure in Europa.
pi_172953803
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 19:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zo worden zulke bestormers (die gewoon uit het veilige Marokko komen) dus beloond met een asielprocedure in Europa.
Yep, dat zijn nu eenmaal de feiten. Hongarije lost het op door de asielprocedure direct in gang te zetten en de migrant meteen terug uit te zetten naar Servie. Deze kan dan daar afwachten tot de procedure is afgehandeld. Wordt het verzoek positief beoordeeld dan kan men Hongarije in. Dit heeft een sterk reducerende werking omdat migranten meestal economische motieven hebben en Hongarije alleen maar illegaal willen doorkruisen om in noord europa asiel aan te vragen of daar als illegaal te verblijven. Eenmaal toegelaten tot Hongarije kan men niet meer elders asiel aanvragen en beland men al snel in een krottenwijk met minimale voorzieningen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 06-08-2017 20:28:41 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 6 augustus 2017 @ 23:34:20 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172960842
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 18:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Omdat men het recht heeft asiel aan te vragen zodra men zich op EU grondgebied bevindt krijg je dergelijke toestanden. Mede omdat men gedurende de asielprocedure niet zonder meer tot internering over mag gaan levert het ook de mogelijkheid in de illegaliteit te verdwijnen en verder europa in te trekken.
Daarom moet het hele asielrecht ook op de schop. Alleen nog voor echte politieke vluchtelingen en verder niet.
pi_172960954
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom moet het hele asielrecht ook op de schop. Alleen nog voor echte politieke vluchtelingen en verder niet.
Voordat je weet of het om een politieke vluchteling gaat, gaat de asielprocedure vooraf. Zolang dat loopt kan de asielzoeker zich in de meeste landen vrij bewegen en dus ook in de illegaliteit verdwijnen bevoorbeeld om door te reizen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 6 augustus 2017 @ 23:39:29 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172960960
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom moet het hele asielrecht ook op de schop. Alleen nog voor echte politieke vluchtelingen en verder niet.


Is het niet idioot dat als je illegaal een grens passeert toegang krijgt tot dat gebied?

Gewoon iedereen die de grens oversteekt terugsturen. Is het ook snel gedaan met dit soort bestormingen.
Omdat men het recht heeft asiel aan te vragen zodra men zich op EU grondgebied bevindt krijg je dergelijke toestanden. Mede omdat men gedurende de asielprocedure niet zonder meer tot internering over mag gaan levert het ook de mogelijkheid in de illegaliteit te verdwijnen en verder europa in te trekken.
Net alsof het een kwestie van papier (recht) is dat dit onvermijdelijk is! Toen Schengen niet uitkwam liet met het ook overal zo varen. Maar deze gevallen zijn dan zelfs na tien jaar nog volstrekt onvermijdelijk? Wie gelooft dat nog?
Het is gewoon gewenst/beleid. Als men dit echt niet zou willen ging het niet door. Desnoods met één pennenstreek.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 6 augustus 2017 @ 23:49:50 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172961142
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Voordat je weet of het om een politieke vluchteling gaat, gaat de asielprocedure vooraf. Zolang dat loopt kan de asielzoeker zich in de meeste landen vrij bewegen en dus ook in de illegaliteit verdwijnen bevoorbeeld om door te reizen.
Daarom moet je asielzoekers ook niet maar zomaar los laten lopen overal.
pi_172961183
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom moet je asielzoekers ook niet maar zomaar los laten lopen overal.
Probleem is dat de EU/Brussel Hongarije juist veroordeeld omdat de asielzoekers zich tijdens de asielprocedure niet vrij door Hongarije kunnen bewegen, het is dus gewenst dat ze maar zomaar los lopen overal.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 6 augustus 2017 @ 23:53:35 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172961208
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Probleem is dat de EU/Brussel Hongarije juist veroordeeld omdat de asielzoekers zich tijdens de asielprocedure niet vrij door Hongarije kunnen bewegen, het is dus gewenst :')
Het is van de zotte dat je op vliegvelden helemaal binnenstebuiten gekeerd wordt als brave burger, maar intussen mag jan en alleman uit Afrika of het Midden-Oosten gewoon ongestoord door Europa wandelen zonder dat iemand weet om wie het gaat.

Krankzinning.
pi_173125792
Libië heeft er een belang bij een ¨Turkije deal¨ met Merkel c.s. te sluiten.
Veel van de inkomsten van mensensmokkelaars zullen bij terroristische organisaties terechtkomen. De libische overheid kan die geldstroom afsnijden door de mensensmokkel te bestrijden. Door de veerdiensten van NGO´s uit de territoriale wateren weren en het terugbrengen van migranten naar Libië die afgewezen zijn in ruil voor erkende vluchtelingen zoals de Turkije deal zijn effectieve maatregelen dat te bewerkstelligen. De migratiedruk is echter van een ordegrote dat dit slechts tijdelijk de migratiestroom zal remmen. Dit blijkt wel uit het feit dat het merendeel van de migranten geen vluchteling is maar economische motieven heeft en zich willens en wetens blootstelt aan de risicovolle situatie in Libië.

Steeds meer NGOs stoppen reddingsacties in middelandse zee
quote:
Immer mehr NGOs stoppen Rettungseinsätze im Mittelmeer

Nach "Ärzte ohne Grenzen" haben weitere NGOs ihre Rettungseinsätze im Mittelmeer gestoppt. Die Bedrohung durch die libysche Küstenwache sei ein Grund. "Ärzte ohne Grenzen" will darüber hinaus vermeiden, Migranten auf Anweisung zurück nach Afrika bringen zu müssen.

Zwei Schiffe hat die deutsche Nichtregierungsorganisation "Sea Eye": Diese sollen eigentlich im Mittelmeer Migranten in Seenot retten. Doch beide Schiffe liegen im Hafen und werden da erst einmal bleiben, so Michael Buschheuer, der Gründer der NGO. Denn die Organisation setzt die Seenotrettung im Mittelmeer aus - die Rettungsfahrten seien momentan zu gefährlich.

"Die libysche Küstenwache hat für sich eine eigene Such- und Rettungs-Area proklamiert, die sie aber gar nicht in ihrer Ausdehnung verifizieren und haben den NGOs deutlich gedroht, diese Zone nicht ohne ihre Erlaubnis zu befahren." Es sei eine "sehr konkrete Drohung, die wir auch leider sehr ernst nehmen müssen", sagt Buschheuer. Seine NGO hätte gar keine Möglichkeit, anders zu handeln, "weil man das Gebiet nicht definiert hat".

Buschheuer befürchtet, dass seine Schiffe beschossen werden könnten, wenn sie versehentlich in diese Such- und Rettungszone fahren. Berichten zufolge soll sich die neue Zone von der libyschen Küste aus etwa 70 Seemeilen ins Meer erstrecken.

"Das grundlegende Problem ist nicht die Sicherheit", so Argenziano. Er und seine Kollegen seien es gewohnt, in unsicheren Umgebungen zu arbeiten. "Das Problem ist, dass wir es ablehnen, uns in ein System zu integrieren, in dem Libyen die Seenotrettung koordinieren kann und uns anweisen kann, gerettete Migranten nach Libyen zu bringen", sagt er.


[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 13-08-2017 23:37:38 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_173450357
Berlin stopt het terugsturen van migranten naar Hongarije volgens het Dublin-akkoord vanwege de slechte omstandigheden waaronder de migranten moeten leven. Veel migranten kunnen naar Italië worden teruggestuurd. In de praktijk blijkt dat lastig omdat migranten ¨onderduiken¨. Mocht het terugsturen niet lukken binnen 6 maanden na het duitse verzoek dan is Italië niet langer verplicht hen toe te laten.

quote:
Berlin stoppt Rückführung, Nach Ungarn muss keiner zurück

Die Bundesregierung schickt bis auf Weiteres keine Flüchtlinge mehr nach Ungarn zurück. Grund sind die Bedingungen, unter denen Asylsuchende in Ungarn leben. Mit zwei anderen Staaten verbesserte sich hingegen die Zusammenarbeit.

Spitzenreiter Italien
In 28,6 Prozent aller Asylverfahren stellte Deutschland Dublin-Ersuchen an andere EU-Mitgliedstaaten. Besonders häufig werden diese Bitten, Flüchtlinge zurückzunehmen, an Italien gestellt. Allein im zweiten Quartal dieses Jahres in 4214 Fällen. Davon hat Italien meistens zugestimmt (3947 Zustimmungen).

Das Innenministerium betont gegenüber dem ARD-Hauptstadtstudio: Die Zusammenarbeit zwischen Deutschland und Italien habe sich bei den Dublin-Fällen in den vergangenen Monaten verbessert. So habe Italien seine Anstrengungen bei der Aufnahme von Flüchtlingen aus anderen Mitgliedstaaten ausgebaut.

Probleme in der Praxis
Allerdings heißt eine Zustimmung aus Italien noch lange nicht, dass es tatsächlich auch zu Überstellungen dorthin kommt. Von den genannten 3947 Fällen, bei denen Italien einer Überstellung zugestimmt hat, konnte bislang nur ein kleiner Teil, nämlich 535 Asylsuchende, auch tatsächlich nach Italien zurückgebracht werden. Bei diesen Dublin-Verfahren spielt der Zeitfaktor eine große Rolle: Sollte es Deutschland und Italien nicht gelingen, eine Überstellung innerhalb von sechs Monaten zu ermöglichen, dann muss Italien die betreffende Person nicht mehr zurücknehmen.

Dass es häufig nicht zu Überstellungen kommt, hat nach Angaben des Bundesinnenministeriums weniger mit dem Partner Italien, sondern mehr mit den Flüchtlingen selbst zu tun. "Häufig entziehen sie sich der Rücküberstellung, zum Beispiel durch Untertauchen", so eine Sprecherin.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')