abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 april 2017 @ 23:09:30 #26
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_170369601
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:13 schreef hottentot het volgende:

[..]

Uit de OP:

[..]

My bad.
pi_170373087
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:54 schreef pwmh82 het volgende:

[..]

Maar is dat schadeformulier aan de verzekeraar of aan de schadehersteller gestuurd? Want dat maak ik uit het verhaal niet op.
De schadehersteller heeft het schadeformulier niet gezien. Echter heeft hij van de opgegeven schade, meerdere foto's gemaakt en tevens staat in hun systeem de schade op rechtsachter aangegeven.
De schade-expert van mijn verzekeraar is in zulke gevallen toch zeker wél op de hoogte van het schadeformulier?

De schadehersteller die de vrijblijvende offertes heeft opgemaakt, gaf een verwachte kostenpost van ¤1000 bij de schade rechtsachter. Ik heb uiteindelijk via een schrijven bericht gehad dat de schade was getaxeerd op ¤900. Bijna tussen in de kosten van de 2 schades. Heb er verder geen aandacht aan besteedt.

Wat ik heel vreemd vindt is dat ze achteraf de schade aan de linkerzijde hebben getaxeerd én hersteld terwijl dit duidelijk niet de schade was die op het schadeformulier staat.
pi_170373282
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:15 schreef Vliegbaard het volgende:
maar die blijft voet bij stuk houden dat ik die kant ook heb opgegeven.
Da's allemaal heel leuk en aardig, en kunt u nu wel stellen, maar, beste gladde man, hoe kan dan ...
quote:
- in het systeem van de hersteller staat zelfs rechtsachter (heeft wel foto's van de gehele auto genomen)
:? :? :?
pi_170373784
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:05 schreef r_one het volgende:

[..]

Da's allemaal heel leuk en aardig, en kunt u nu wel stellen, maar, beste gladde man, hoe kan dan ...

[..]

:? :? :?
Volgens mij heeft de beste man geen poot om op te staan. Ondertussen gaat dit mij natuurlijk wel een hoop gezeik opleveren waar ik niet op zit te wachten.
pi_170376682
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 01:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de beste man geen poot om op te staan. Ondertussen gaat dit mij natuurlijk wel een hoop gezeik opleveren waar ik niet op zit te wachten.
OK dus de schadehersteller heeft het formulier nooit gezien. Alle andere aannames zijn precies dat, aannames. Niet dat ik je geen gelijk geef hoor, maar je kunt niet aantonen dat hij dat formulier ooit gezien heeft en dus mag je daar ook niet van uitgaan.

Hamvraag is dus, hoe weet jij dat in het systeem van de schadehersteller rechts achter stond?

Want als ik het verhaal zo lees, is buiten dit ene punt, het enige wat ergens bij de schadehersteller op schrift staat een werkbon met links achter.
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:45:29 #31
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_170378486
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:15 schreef Vliegbaard het volgende:
6 maanden geleden is onze auto aan de linkerachterkant geraakt. De tegenpartij is hierbij doorgereden. Schade was een klein deukje in het achterscherm. Flink balen want we hadden de auto destijds 6 weken. Voor een vrijblijvende offerte toch even langs de hersteller: ¤750. Nooit niks meer aan laten doen omdat ik de eigen bijdrage via het waarborgfonds teveel vond aangezien de deuk niet heel erg groot was.

Je hebt geen reparatieplicht he? Je had ook zo het bedrag excl eigen risico kunnen incasseren.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:15 schreef Vliegbaard het volgende:
Achteraf bleek dat er bij mij om de hoek een schadehersteller zit die aangesloten is bij mijn verzekeraar. Zodoende hoefde ik de expertisekosten niet zelf te betalen en had ik besloten om hem daar ook maar te laten maken.
Ik neem aan dat je met expertisekosten de taxatiekosten bedoelt. Die hoef je nooit te betalen als je hem ook laat repareren bij de garage waar je de expert laat komen. En als je hem niet wil laten repareren zijn die kosten te declareren bij de aansprakelijke partij.

Wat ik ook raar vind is dat bij die regelingen die verzekeraars hebben met garages (Topherstel, Schadegarant bv) altijd geregeld wordt dat reparatie betaald wordt aan de garage dmv een akte van cessie die je bij de garage hoort te tekenen. Kennelijk is dat hier ook fout gegaan?

Heb je telefonisch de aanvraag voor een expert gedaan of is die ingeschakeld nav het schadeformulier?

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:52 schreef Vliegbaard het volgende:
De schade-expert van mijn verzekeraar is in zulke gevallen toch zeker wél op de hoogte van het schadeformulier?
De expert krijgt via de verzekeraar door waar de schade zou zitten. Pas als er twijfels zijn vraagt hij het saf op. Met deze gegevens houdt hij via Audatex (als dat nog zo heet, ben er weer even uit :@) contact met de garage die daar ook inzage in heeft.
Je zou aan de hand van de werkzaamheden in dat systeem moeten kunnen zien of iemand rechts in links heeft veranderd. Wellicht dat de verzekeraar dat kan zien en anders de expert.
Laat je door hun niet afwimpelen richting garage daarover.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:52 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat ik heel vreemd vindt is dat ze achteraf de schade aan de linkerzijde hebben getaxeerd én hersteld terwijl dit duidelijk niet de schade was die op het schadeformulier staat.
Maar is die rechterschade nou ook hersteld?

[ Bericht 0% gewijzigd door Norma_Jeane op 21-04-2017 12:54:23 ]
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:27:11 #32
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_170381052
En dit is nu waarom ze in het ziekenhuis voor operaties nog een laatste keer doorspreken welke kant ze moeten hebben en er zelfs kruisjes en pijltjes op zetten.

Benieuwd naar de afloop.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_170381958
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:27 schreef avotar het volgende:
En dit is nu waarom ze in het ziekenhuis voor operaties nog een laatste keer doorspreken welke kant ze moeten hebben en er zelfs kruisjes en pijltjes op zetten.

Benieuwd naar de afloop.
In het ziekenhuis komt ook eerst de schade-expert van de zorgverzekeraar om de gebroken heup te taxeren? 8-)
pi_170381968
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:45 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]

Maar is die rechterschade nou ook hersteld?
Nee.
pi_170382041
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:08 schreef pwmh82 het volgende:

[..]

OK dus de schadehersteller heeft het formulier nooit gezien. Alle andere aannames zijn precies dat, aannames. Niet dat ik je geen gelijk geef hoor, maar je kunt niet aantonen dat hij dat formulier ooit gezien heeft en dus mag je daar ook niet van uitgaan.

Hamvraag is dus, hoe weet jij dat in het systeem van de schadehersteller rechts achter stond?

Want als ik het verhaal zo lees, is buiten dit ene punt, het enige wat ergens bij de schadehersteller op schrift staat een werkbon met links achter.
Toen ik er gisteren was heeft de secretaresse het rapport geopend. Vanachter de toonbank zag ik een schematische tekening waar duidelijk rechtsachter stond aangegeven.
pi_170382738
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:45 schreef Norma_Jeane het volgende:
Wat ik ook raar vind is dat bij die regelingen die verzekeraars hebben met garages (Topherstel, Schadegarant bv) altijd geregeld wordt dat reparatie betaald wordt aan de garage dmv een akte van cessie die je bij de garage hoort te tekenen. Kennelijk is dat hier ook fout gegaan?
Ik weet niet hoe het normaal gaat want ik ben daar totaal niet bekend mee. Mij is verteld dat dit in ieder geval bij mijn verzekeraar niet zo werkt (wat ik zelf overigens ook vreemd vindt maar goed).
quote:
Heb je telefonisch de aanvraag voor een expert gedaan of is die ingeschakeld nav het schadeformulier?
De verzekeraar heeft gevraagd waar ik hem laat repareren en/of taxeren. Op een afgesproken datum is de expert langs de schadehersteller geweest en hebben ze samen een rapport opgemaakt.

quote:
De expert krijgt via de verzekeraar door waar de schade zou zitten. Pas als er twijfels zijn vraagt hij het saf op. Met deze gegevens houdt hij via Audatex (als dat nog zo heet, ben er weer even uit :@) contact met de garage die daar ook inzage in heeft.
Je zou aan de hand van de werkzaamheden in dat systeem moeten kunnen zien of iemand rechts in links heeft veranderd. Wellicht dat de verzekeraar dat kan zien en anders de expert.
Laat je door hun niet afwimpelen richting garage daarover.
Zie mijn volgende post ;)

quote:
Maar is die rechterschade nou ook hersteld?
Nee
pi_170382825
Statusupdate:
De rechtsbijstandsafdeling van verzekeraar gebeld. Bij hun is ook enkel de schade rechtsachter bekend. De foto's die ik heb opgestuurd komen ook overeen met de foto's die de expert heeft genomen.
Voor de zekerheid is de expert zelf gebeld. Die had natuurlijk uitgerekend vandaag een vrije dag maar zei ook dat de rechterkant getaxeerd is.

Daarop zei de aardige mevrouw van de verzekeraar dat zij het verder af zou handelen met de schadehersteller. Zoals het er nu naar uitziet wordt de rechterkant in ieder geval ook gerepareerd.
pi_170383189
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:47 schreef Vliegbaard het volgende:
Statusupdate:
De rechtsbijstandsafdeling van verzekeraar gebeld. Bij hun is ook enkel de schade rechtsachter bekend. De foto's die ik heb opgestuurd komen ook overeen met de foto's die de expert heeft genomen.
Voor de zekerheid is de expert zelf gebeld. Die had natuurlijk uitgerekend vandaag een vrije dag maar zei ook dat de rechterkant getaxeerd is.

Daarop zei de aardige mevrouw van de verzekeraar dat zij het verder af zou handelen met de schadehersteller. Zoals het er nu naar uitziet wordt de rechterkant in ieder geval ook gerepareerd.
Netjes geregeld
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_170386489
Nu ook de bevestiging van de schadehersteller gekregen dat de rechterzijde ook gerepareerd gaat worden. Hij wou nog steeds zijn fout niet toegeven maar verklaarde er verder geen halszaak van te willen maken omdat ze veel opdrachten via mijn verzekeraar doen. Vreemd verhaal allemaal maar de oplossing stemt mij in ieder geval meer dan tevreden.

Achteraf heb ik me dus eigenlijk weet een hele dag druk gemaakt om niks.
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:02:08 #40
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_170387121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:36 schreef Vliegbaard het volgende:
Hij wou nog steeds zijn fout niet toegeven maar verklaarde er verder geen halszaak van te willen maken omdat ze veel opdrachten via mijn verzekeraar doen.
O dat snap ik wel. Als hij dit soort akkefietjes niet fatsoenlijk oplost loopt hij kans er als aangesloten schadehersteller uit gegooid te worden en sturen ze geen klanten meer naar hem.

Maar top dat het relatief snel opgelost is. ^O^
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 april 2017 @ 19:07:17 #41
38148 crew  Innisdemon
pi_170387246
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:36 schreef Vliegbaard het volgende:
er geen halszaak van te willen maken omdat ze veel opdrachten via mijn verzekeraar doen.
Dat bewijst meteen het voordeel van goede afspraken tussen je verzekeraar en schadeherstellers.

Hopen dat je auto weer snel de weg op kan.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_170389208
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:36 schreef Vliegbaard het volgende:
Achteraf heb ik me dus eigenlijk weet een hele dag druk gemaakt om niks.
Nee hoor, niet 'om niks', want als je je niet druk had gemaakt, stond je auto nu nog steeds te verstoffen achter het hek van de schadehersteller.
pi_170389977
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:27 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee hoor, niet 'om niks', want als je je niet druk had gemaakt, stond je auto nu nog steeds te verstoffen achter het hek van de schadehersteller.
Dat is ook weer zo ;)
  maandag 24 april 2017 @ 08:00:11 #44
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_170447567
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:36 schreef Vliegbaard het volgende:
Nu ook de bevestiging van de schadehersteller gekregen dat de rechterzijde ook gerepareerd gaat worden. Hij wou nog steeds zijn fout niet toegeven maar verklaarde er verder geen halszaak van te willen maken omdat ze veel opdrachten via mijn verzekeraar doen. Vreemd verhaal allemaal maar de oplossing stemt mij in ieder geval meer dan tevreden.

Achteraf heb ik me dus eigenlijk weet een hele dag druk gemaakt om niks.
Vreemd. Als ik kijk hoe strikt de leasemaatschappijen zijn over de herstellers waar ik met mijn auto terecht mag...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 24 april 2017 @ 18:48:31 #45
286575 Roces18
Chef de party
pi_170459471
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 08:00 schreef avotar het volgende:

[..]

Vreemd. Als ik kijk hoe strikt de leasemaatschappijen zijn over de herstellers waar ik met mijn auto terecht mag...
Een verzekeraar zal het niet zoveel uitmaken waar je die roestmobiel laat fixen.
Een leasemaatschappij moet die auto nog verkopen, dus die zal wel hogere eisen hebben.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_170459579
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:07 schreef Innisdemon het volgende:
Dat bewijst meteen het voordeel van goede afspraken tussen je verzekeraar en schadeherstellers.
Het nut van die 'goede afspraken' schuilt er in, om die schade zo goedkoop mogelijk te herstelen. Het zou beter zijn om op grond van een onafhankelijke expertise een bedrag te krijgen, waarmee je je schade zo goed mogelijk kunt laten herstellen. Nu spreekt de verzekeraar af met de schadeboer om zo goedkoop mogelijke niet-originele delen te gebruiken.
  Redactie Frontpage maandag 24 april 2017 @ 20:22:31 #47
38148 crew  Innisdemon
pi_170461985
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:53 schreef vaduz het volgende:

[..]

Het nut van die 'goede afspraken' schuilt er in, om die schade zo goedkoop mogelijk te herstelen. Het zou beter zijn om op grond van een onafhankelijke expertise een bedrag te krijgen, waarmee je je schade zo goed mogelijk kunt laten herstellen. Nu spreekt de verzekeraar af met de schadeboer om zo goedkoop mogelijke niet-originele delen te gebruiken.
Geen last van gehad. Alleen maar (goed passende) originele onderdelen.
Voor de rest: geen omkijken naar gehad.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_170463632
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:53 schreef vaduz het volgende:

[..]

Het nut van die 'goede afspraken' schuilt er in, om die schade zo goedkoop mogelijk te herstelen. Het zou beter zijn om op grond van een onafhankelijke expertise een bedrag te krijgen, waarmee je je schade zo goed mogelijk kunt laten herstellen. Nu spreekt de verzekeraar af met de schadeboer om zo goedkoop mogelijke niet-originele delen te gebruiken.
Dit is natuurlijk pure onzin. Mijn verzekeraar stuurt een expert langs. Die stelt samen met de schadehersteller een bedrag op wat de tegenpartij mag betalen. Het is in niemands belang om dat bedrag zo laag mogelijk te houden.
pi_170463758
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 21:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk pure onzin. Mijn verzekeraar stuurt een expert langs. Die stelt samen met de schadehersteller een bedrag op wat de tegenpartij mag betalen. Het is in niemands belang om dat bedrag zo laag mogelijk te houden.
O?
De verzekeraar kan ook zelf biljetjes drukken?
pi_170467365
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 21:20 schreef lighted het volgende:

[..]

O?
De verzekeraar kan ook zelf biljetjes drukken?
Mijn verzekeraar hoeft toch geen cent te betalen. Dat doet de verzekeraar van de tegenpartij toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')