abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 augustus 2017 @ 16:37:31 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173345125
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:14 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Even afwachten, ergens anders had ik begrepen dat het wel mogelijk was.
Kan echt niet, heb het zelf al meegemaakt. Staan hekken in de Busstop Chicane en voor de pit-entry van het oude pitgebouw.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173366740
Nog een week en dan naar Monza! ^O^

Hotel geboekt, Verstappen shirt zat vanmorgen bij de post en de tickets zijn geprint.

Nu eens uitzoeken hoe ik bij het circuit moet komen op zondag.
pi_173366777
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:42 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Nog een week en dan naar Monza! ^O^

Hotel geboekt, Verstappen shirt zat vanmorgen bij de post en de tickets zijn geprint.

Nu eens uitzoeken hoe ik bij het circuit moet komen op zondag.
Veel plezier alvast *O*
Ja doei.
pi_173366916
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:42 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Nog een week en dan naar Monza! ^O^

Hotel geboekt, Verstappen shirt zat vanmorgen bij de post en de tickets zijn geprint.

Nu eens uitzoeken hoe ik bij het circuit moet komen op zondag.
Op zondag kun je vanuit Milaan met een speciale trein naar Biassono / de Lesmo bochten. Kan je vooraf voor 5 euro een retourkaartje voor kopen op http://www.trenord.it/en/discovery-train/gp-monza-2017.aspx Wel even opletten hoe laat de laatste trein terug gaat.
pi_173367052
quote:
2s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:51 schreef DutchTrain het volgende:

Op zondag kun je vanuit Milaan met een speciale trein naar Biassono / de Lesmo bochten. Kan je vooraf voor 5 euro een retourkaartje voor kopen op http://www.trenord.it/en/discovery-train/gp-monza-2017.aspx Wel even opletten hoe laat de laatste trein terug gaat.
Bedankt voor de info! Die link had ik nog niet gevonden ^O^
pi_173370551
Vandaag naar het circuit geweest, wat heb ik mij heerlijk kansloos gevoeld vandaag bij het handtekeningen jagen :D :')

Bij ingang paddock rond 9:50 als eerst Olav en gevolg, 10 seconden nadat ik hem gevraagd had of hij er al was, klein babbeltje gemaakt en handtekening voorin in zijn 'eigen' boek..

Daarna begon het meest kansloze, jagen op de coureurs en hun krabbel _O- Maar op één of andere manier was het ook wel weer grappig, diverse buitenlandse fans, mede-kanslozen, waren wel onder de indruk van het boek waar ik de krabbels in verzamelde, waar de meesten niets meer dan een notitieblokje hadden of zelfs 1 met een post-it blokje (expert in kansloosheid). Het was een spel van slim zijn. Wat hoger op zag ik de aankomst van de auto's al en de ene keer liep ik wat meer naar voren toe en gingen de anderen daar later ook staan, maar in zo'n wolk van treurigheid heb je niet veel kans meer dus stap je die meute uit en ging ik weer wat verder terug naar de controle post staan en stond ik weer alleen = als enige om te azen op een misterieuze krabbel. En zo als enige van de 20 (?) een kriebel van Perez, nam de tijd, wenste hem succes en kreeg een duimpje :)

Zegt zo'n handtekening mij iets, eerlijk gezegd bar weinig eigenlijk. Nooit iets in de handtekening-idioligie gezien. Maar in combinatie met het boek van Olav dit jaar en de vakantie vooraf is het wel een reisdocument geworden. En om daar zo nu en dan in terug te bladeren, is dan weer best geinig. Terug kijken op iets waarvan ik jaren heb gezegd dit nooit zou doen, wat ik toch gedaan heb :@

Voor de rest van de dag niet veel bijzonders gedaan, bij La Source was het tandjes druk en geen zin om in de rij te gaan staan. Een winkeltje met 'Official' Max merchandise had ook niets boeiend en voor de rest ook geen andere team kledij kunnen vinden. In Stavelot nog naar een tijdelijke expeditie geweest over de historie van Spa Francorchamps, waar het weer vreemd was dat ik nergens iets kon vinden over de startcrash van '98. Wel mooi om bij een maquette te zien hoe de verhouding was/is tussen voormalig en huidig circuit ^O^

Bij terugkomst auto voelde ik mij weer wat meer onder de normale mensen (wel met au-au-voetjes) en zijn rond een uur of 4 weer afgetaaid richting huis gereden. Onderweg wat gegeten en nu spullen aan het pakken om morgen middag weer aan het werk te gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Meike26 op 24-08-2017 20:46:43 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 augustus 2017 @ 21:08:48 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173371523
Olav is tegenwoordig beschikbaar voor handtekeningen? :P
En wist je dat het oude circuit nog heel erg duidelijk zichtbaar is vanaf de lucht? Tot aan de pre-Raidillon-tijd aan toe :Y

Nog gelukt om het circuit op te komen na La Source trouwens?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173394184
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:36 schreef Meike26 het volgende:
Vandaag naar het circuit geweest, wat heb ik mij heerlijk kansloos gevoeld vandaag bij het handtekeningen jagen :D :')


Hahaha grappig verhaal!
pi_173434056
Vandaag naar Spa gegaan. Naast veel te vroeg aanwezig moeten zijn (en dan nog een uur voor de poort wachten), het veel te druk was en er veel te weinig ruimte was voor een beetje normaal zitplekje op de grond....
vond ik er eigenlijk ook geen zaak aan.Motorsport is niet mijn ding en dat bleek vandaag wel weer duidelijk.

Nadat the wave weer zonodig moet worden ingezet (zoals altijd bij evenementen die het kijken niet waard zijn; ooit eens de wave gezien bij UFC of een voetbalwedstrijd van niveau?) zijn de supporters echt een stel losers. De hele rij blokkeren met hun klapstoeltjes zodat niet er meer door kan ondanks de grote menigte daarbeneden. Forceer ik heter maar (ik moet er toch echt door als niemand mij doorgaan biedt), krijg ik uiteraard flinke boze blikken, zuchten en hier en daar een scheldwoord: vraag ik hen waar ik er dan doorheen moet, krijg ik uiteraard geen antwoord.

Maar goed, dat mocht de pret niet drukken; dat deed de hoofdrace wel. Wat een oeverloos saai gebeuren zeg. Rondjes rijden waarbij het verschil steeds iets groter werd. Punt.
Paar rondes voor einde van de race maar weggegaan, om vervolgens op die mini klote paadjes vast te komen te zitten in een mensenmassa.

Na enige tijd waren we losgeworst en volgde de reis naar de auto. Bij het parkeerterrein aangekomen besloten de Belgen dat het publiek zelf wel kon regelen. Verkeersregelaars waren niet nodig. Hierdoor meer dan 2 uur op het parkeerterrein (Groen voor de liefhebbers) doorgebracht omdat de mens een eigen variant van 'Me First & The Gimme Gimmies!' is.

In al die tijd geen en-ke-le medewerker van Spa Franchorchamps gezien.

Fok die hele shit, daar kom ik echt van mijn levensdagen niet meer.
  maandag 28 augustus 2017 @ 09:28:30 #235
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_173438267
Wat had je dan verwacht? Was dit de eerste keer dat je buiten kwam? :D

Als je geen last wil hebben van de josti's moet je tribunekaarten kopen, heb je daar allemaal geen last van. Pay peanuts, get monkeys.

Dat je alleen auto's achter elkaar aan ziet rijden is zo'n beetje het hele idee van motorsport. En die drukte, ja dat is gruwelijk irritant, maar dat heb je bij elk groot evenement. Het verkeer rondom Spa is extreem slecht, helaas staat het daar ook om bekend. Maar ook daarvan weet je dat je het zult moeten accepteren om bij een race te kunnen zijn.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 28 augustus 2017 @ 12:03:46 #236
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_173440183
Nou, dat weet je alleen als je er een keer geweest bent. Het is onzin om te verwachten dat iedereen een doorgewinterde F1 evenementenexpert is, met lokale kennis van elk circuit.

Spa is gewoon wel erg kut geregeld. En de Belgen hebben daar schijt aan. Dat ligt hem aan de mentaliteit. Ze komen er mee weg omdat het een populair circuit is. Ze kunnen veel leren van de Britten, maar het interesseert ze gewoon niks. Bovendien is de prijs van stakaarten ook geen peanuts te noemen.

Ik moet zeggen dat live F1 kijken inderdaad ook veel vermaak wegneemt, omdat je veel van de race mist. Vooral op Spa; door het lange circuit komen de autos ook niet vaak langs. En ik kon op de baan de race ook niet volgen. Het scherm was te ver weg en het commentaar onverstaanbaar. Je moet toch voornamelijk voor de sfeer gaan en de live ervaring.

En uiteindelijk kan het zijn dat het niks voor je is. Dat kan. Dat mag. Dan weet je dat en besteed je je geld ergens anders aan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 28 augustus 2017 @ 12:36:50 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173440560
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:03 schreef twiFight het volgende:
Nou, dat weet je alleen als je er een keer geweest bent. Het is onzin om te verwachten dat iedereen een doorgewinterde F1 evenementenexpert is, met lokale kennis van elk circuit.

Spa is gewoon wel erg kut geregeld. En de Belgen hebben daar schijt aan. Dat ligt hem aan de mentaliteit. Ze komen er mee weg omdat het een populair circuit is. Ze kunnen veel leren van de Britten, maar het interesseert ze gewoon niks. Bovendien is de prijs van stakaarten ook geen peanuts te noemen.

Ik moet zeggen dat live F1 kijken inderdaad ook veel vermaak wegneemt, omdat je veel van de race mist. Vooral op Spa; door het lange circuit komen de autos ook niet vaak langs. En ik kon op de baan de race ook niet volgen. Het scherm was te ver weg en het commentaar onverstaanbaar. Je moet toch voornamelijk voor de sfeer gaan en de live ervaring.

En uiteindelijk kan het zijn dat het niks voor je is. Dat kan. Dat mag. Dan weet je dat en besteed je je geld ergens anders aan.
het live kijken is voor mij toch ook minder geworden door het gebrek aan geluid, zullen mensen wel weer zeggen dat ik een nostalgische zeikerd ben maar dat vind ik nu eenmaal.
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 augustus 2017 @ 12:45:55 #238
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173440652
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

het live kijken is voor mij toch ook minder geworden door het gebrek aan geluid, zullen mensen wel weer zeggen dat ik een nostalgische zeikerd ben maar dat vind ik nu eenmaal.
Ik heb dat dus nooit meegemaakt, maar kan het naar aanleiding van demonstraties die ik gezien heb niets anders dan met je eens zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173441770
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 22:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Vandaag naar Spa gegaan. Naast veel te vroeg aanwezig moeten zijn (en dan nog een uur voor de poort wachten), het veel te druk was en er veel te weinig ruimte was voor een beetje normaal zitplekje op de grond....
vond ik er eigenlijk ook geen zaak aan.Motorsport is niet mijn ding en dat bleek vandaag wel weer duidelijk.

Nadat the wave weer zonodig moet worden ingezet (zoals altijd bij evenementen die het kijken niet waard zijn; ooit eens de wave gezien bij UFC of een voetbalwedstrijd van niveau?) zijn de supporters echt een stel losers. De hele rij blokkeren met hun klapstoeltjes zodat niet er meer door kan ondanks de grote menigte daarbeneden. Forceer ik heter maar (ik moet er toch echt door als niemand mij doorgaan biedt), krijg ik uiteraard flinke boze blikken, zuchten en hier en daar een scheldwoord: vraag ik hen waar ik er dan doorheen moet, krijg ik uiteraard geen antwoord.

Maar goed, dat mocht de pret niet drukken; dat deed de hoofdrace wel. Wat een oeverloos saai gebeuren zeg. Rondjes rijden waarbij het verschil steeds iets groter werd. Punt.
Paar rondes voor einde van de race maar weggegaan, om vervolgens op die mini klote paadjes vast te komen te zitten in een mensenmassa.

Na enige tijd waren we losgeworst en volgde de reis naar de auto. Bij het parkeerterrein aangekomen besloten de Belgen dat het publiek zelf wel kon regelen. Verkeersregelaars waren niet nodig. Hierdoor meer dan 2 uur op het parkeerterrein (Groen voor de liefhebbers) doorgebracht omdat de mens een eigen variant van 'Me First & The Gimme Gimmies!' is.

In al die tijd geen en-ke-le medewerker van Spa Franchorchamps gezien.

Fok die hele shit, daar kom ik echt van mijn levensdagen niet meer.
Jammer dat het zo tegenviel.
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 augustus 2017 @ 14:10:32 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173441890
Woensdag maar eens regelen dat we volgend jaar weer een bedrijfsuitje gaan doen :+
Eventueel deels op eigen kosten om tribunekaarten te bemachtigen, brons is echt ellende geweest dit jaar. En dan weet ik met inmiddels 3 jaar brons ervaring echt wel waar ik het over heb.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173442295
quote:
3s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:28 schreef Rossdale het volgende:
Wat had je dan verwacht? Was dit de eerste keer dat je buiten kwam? :D
Een goed georganiseerd evenement. Schijnbaar was dat teveel gevraagd.

Wellicht dat jij nooit ergens anders komt dan Spa, maar het is echt slecht georganiseerd. Elk ander groot evenement is veel beter geregeld dan dit.

En wellicht dat jij het wél geweldig vond, maar als dit de race was waar jij van geniet: sorry, maar dan heb jij nog nooit een goede autorace gezien. Dat was zeker niet deze. Dit was voor mij net zo spannend als 10 km schaatsen kijken.
pi_173442302
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:02 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Jammer dat het zo tegenviel.
Vond ik eerlijk gezegd ook ja...Jammer, want ik had er best zin in.
  maandag 28 augustus 2017 @ 14:53:59 #243
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_173442614
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Een goed georganiseerd evenement. Schijnbaar was dat teveel gevraagd.

Wellicht dat jij nooit ergens anders komt dan Spa, maar het is echt slecht georganiseerd. Elk ander groot evenement is veel beter geregeld dan dit.

En wellicht dat jij het wél geweldig vond, maar als dit de race was waar jij van geniet: sorry, maar dan heb jij nog nooit een goede autorace gezien. Dat was zeker niet deze. Dit was voor mij net zo spannend als 10 km schaatsen kijken.
Ik ga al bijna 15 jaar lang elk jaar naar minimaal 1 F1 race. Dit was de tweede keer spa voor mij.

Organisatie was slecht dat zeker, zeker ten opzichte van andere circuits. Silverstone en hockenheim zijn wmb binnen Europa het beste geregeld maar daar is de infrastructuur er ook meer naar. Dit is gewoon wat je van een race live bekijken kan verwachten, je moet geluk hebben dat de actie in de race precies voor je neus gebeurd. Probeer dan ook een plaats zo te kiezen waar je de meeste kansen op gevechten hebt.

Voor de rest heb je sinds vorig jaar ineens extreem veel tokkievolk wat interesse heeft in Max (maar niet autoracen in het algemeen). Daar heb je helaas bij elk evenement last van, of dat nu F1, voetbal of een muziekfestival is.
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 augustus 2017 @ 15:20:32 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173443004
En dat de race tegen viel is gewoon iets wat je ook kan verwachten, gelukkig kom je daar niet om louter de race te volgen. Ik zei halverwege nog dat ik het helemaal niet erg zou vinden om zeiknat te worden, paar ronden later kwam de SC de baan op om alles weer wakker te schudden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 28 augustus 2017 @ 15:39:03 #245
408813 crew  trein2000
pi_173443249
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:53 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik ga al bijna 15 jaar lang elk jaar naar minimaal 1 F1 race. Dit was de tweede keer spa voor mij.

Organisatie was slecht dat zeker, zeker ten opzichte van andere circuits. Silverstone en hockenheim zijn wmb binnen Europa het beste geregeld maar daar is de infrastructuur er ook meer naar. Dit is gewoon wat je van een race live bekijken kan verwachten, je moet geluk hebben dat de actie in de race precies voor je neus gebeurd. Probeer dan ook een plaats zo te kiezen waar je de meeste kansen op gevechten hebt.

Voor de rest heb je sinds vorig jaar ineens extreem veel tokkievolk wat interesse heeft in Max (maar niet autoracen in het algemeen). Daar heb je helaas bij elk evenement last van, of dat nu F1, voetbal of een muziekfestival is.
Ik werd op het circuit bijna overhoop gereden door een vrachtwagen die door de menigte reed. Tegen de stroom in. :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_173443322
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 14:53 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik ga al bijna 15 jaar lang elk jaar naar minimaal 1 F1 race. Dit was de tweede keer spa voor mij.

Organisatie was slecht dat zeker, zeker ten opzichte van andere circuits. Silverstone en hockenheim zijn wmb binnen Europa het beste geregeld maar daar is de infrastructuur er ook meer naar. Dit is gewoon wat je van een race live bekijken kan verwachten, je moet geluk hebben dat de actie in de race precies voor je neus gebeurd. Probeer dan ook een plaats zo te kiezen waar je de meeste kansen op gevechten hebt.
Ha, dat was het punt juist. Vrienden van mij die mee gingen wisten het perfecte plekje (volgens hen) om te gaan zitten voor het meeste overzicht. Een steil stuk heuvel. Op zich was het zicht goed daar; jammer alleen van de race :)

De enige reden waarom deze gekozen was, is simpelweg: dichtbij en daardoor relatief goedkoop. Andere redenen zijn er gewoon niet. Maar achteraf gezien had ik dan beter jouw keuzes kunnen aanhouden...

quote:
Voor de rest heb je sinds vorig jaar ineens extreem veel tokkievolk wat interesse heeft in Max (maar niet autoracen in het algemeen). Daar heb je helaas bij elk evenement last van, of dat nu F1, voetbal of een muziekfestival is.
Max boeit mij nog niet eens zoveel; ik weet dat hij leuk kan racen en veel probeert in te halen, maar het zit hem niet mee de laatste tijd / dit seizoen en daardoor verwachte ik er ook weinig van.

Qua publiek klopt het wel ja; dat was overduidelijk te zien. Jammer.
pi_173443355
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik werd op het circuit bijna overhoop gereden door een vrachtwagen die door de menigte reed. Tegen de stroom in. :')
's-Ochtends vroeg meerdere van dat soort vervoer tegengekomen; met als toppunt een stoet ambulances, politie en organisatie die door de mensenmassa's heen wilden duwen terwijl het stampensvol was voor een ingang. En nee, er was geen spoed.

Gelukkig wel met de richting mee ^^
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 augustus 2017 @ 15:47:35 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173443367
Ik kon direct naar binnen :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 28 augustus 2017 @ 15:49:06 #249
408813 crew  trein2000
pi_173443386
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:47 schreef Nattekat het volgende:
Ik kon direct naar binnen :P
Hoelaat was je er? Om 6:45 was er al een rij.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 augustus 2017 @ 15:51:25 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173443427
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoelaat was je er? Om 6:45 was er al een rij.
Tijdens de start van de Porsches :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')