abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170370151
registreer om deze reclame te verbergen
Tvp voor morgenavond
pi_170370274
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:49 schreef Allures het volgende:
123 een genie? Lage standaard heb je
Tja, hij is overal jong op bepaalde vlakken. Dit kan ik toch slim noemen. Lage standaard? Het valt te overzien :-)
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
pi_170370529
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ik denk dus niet dat er iets bestaat als slechte genen. Het gaat erom dat de persoon weet hoe hij zijn genetische pakket kan inzetten. Roeien met de riemen die je hebt. Iemand kan slechte genen hebben omdat hij of zij vatbaar is voor ziektes, maar toch een gelukkige en zinvolle leven leiden omdat er goede medische behandeling is voor die ziektes.
Kanker is jammer genoeg vaak heel dodelijk zelfs als er chemo plaats gaat vinden of gevonden heeft want, het dood ook goede cellen. Verder vind ik dat jij dit mooi geschreven hebt.
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
  Moderator donderdag 20 april 2017 @ 23:28:35 #54
179075 crew  hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170370620
quote:

[..]

Nou ik denk dus niet dat er iets bestaat als slechte genen.
Idd, fuck natuurlijke selectie
pi_170370720
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:26 schreef AndereBaby het volgende:

[..]

Kanker is jammer genoeg vaak heel dodelijk zelfs als er chemo plaats gaat vinden of gevonden heeft want, het dood ook goede cellen. Verder vind ik dat jij dit mooi geschreven hebt.
Vroeger wel, nu veel minder gelukkig. Kanker betekent lang niet altijd meer het einde.

Voor de rest: wat slechte genen zijn zullen we het vast niet over eens worden, maar als je bepaalde aandoeningen hebt die je liever niet doorgeeft kan ik me dat wel voorstellen. Lijkt me wel iets om over na te denken.
pi_170371227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:47 schreef AndereBaby het volgende:
Ik ken een jongen met een IQ van 123, op zijn 17de had hij zijn rijbewijs en studeerde hij aan de universiteit.

Maar deze jongen heeft ondanks alles de aanleg om dik te worden en word op latere leeftijd snel kaal.

Ondanks dit alles is het een genie, ik benijd hem om zijn intelligentie en ik ben blij dat het een goede jongen is die razend snel kan denken om alles!

En ook niemand is perfect.

Mijn vraag aan jullie;

Wanneer weet jij dat mensen goede genen hebben en wanneer weet je dat iets zwakkere genen hebt :-)?
IQ heeft vooral te maken met je omgeving. Als je super slim bent maar je bent geboren in Somali dan ontwikkel je je gewoon niet. IQ en genen hebben ook wel een correlatie maar men overschat het.
pi_170371658
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:25 schreef naoomx het volgende:

[..]

Ik denk het niet tbh. Volgensmij hebben mooie mensen namelijk ten opzichte van lelijke mensen gemiddeld genomen ook andere genen meer mee, waaronder doorzettingsvermogen. Bovendien worden mensen vaak positief benvloed door het vertrouwen van de medemens in hun en hebben mooie mensen vaak succesvollere ouders (en succesvolle ouders weten vaak beter hoe ze succesvolle kinderen moeten creren & leven bovendien in de juiste omgeving).

Ik heb op een basis- en middelbare school gezeten met veel "perfecte kinderen" en daar zie ik deze trend iig wel terug hoor: de mooiste kinderen excelleerden ook het meest op alle vlakken (sociaal, sport, school, muziek & overige talenten), gemiddeld genomen.
Correct. Maar de mindere 'perfecte' kinderen moeten soms harder gaan werken om op te vallen en te willen slagen en dit werkt soms ook goed met zich. Hierdoor creer je ook doorzettingsvermogen en de wil om te willen slagen is mooi te zien.
pi_170371821
Incest
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:03 schreef Elvi het volgende:
Als er veel afwijkingen in de bloedlijn voorkomen. Zoals bij de Habsburgers, de farao's, en de lijn van Koningin Victoria.
Een incest-lijn? Dit zie je nog wel eens terug bij koninklijke families.
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:28:54 #59
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170372659
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:54 schreef AndereBaby het volgende:
Incest

[..]

Inteelt heet het dan. ;) Incest is alleen de daad.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:13:28 #60
47102 Elvi
Omelette du fromage.
pi_170387437
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:54 schreef AndereBaby het volgende:
Incest

[..]

Inteelt ja ;) neven en nichten die met elkaar trouwen bijvoorbeeld. Bij de farao's kwamen nog wel eens huwelijken tussen broer en zus voor. Toetanchamon was wel een inteelt geval bijvoorbeeld.
pi_170406001
Wat zijn slechte genen? Genen worden ook beinvloed door de wereld om ons heen. (straling/rook/stof enz enz.)

Om maar een voorbeeld te noemen: Hoe komt het dat heel veel 30 ers kaal zijn. toen ik klein was zeiden ze je moet vooral koe melk drinken is gezond! blijkt nu zeer slecht te zijn vanwege de hormonen die verstoord worden maar dat wist men toen nog niet.

En als we genen gaan perfectioneren komen er andere problemen kijk maar naar de landbouw, de dingen die we eten zijn zo (geperfectioneerd) dat sommige groenten en fruit met uitsterven bedreigd worden.

Ik krijg witte plekjes op mijn tong van tarwe brood met spelt brood heb ik daar geen last van, tarwe is ook zo'n doorgekweekte graansoort dat veel meer gluten bevat dan 20 jaar geleden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bintzak op 22-04-2017 16:51:04 ]
pi_170466893
quote:

[..]

Nou ik denk dus niet dat er iets bestaat als slechte genen.
Hier ben ik het wel mee eens.

Veel genen zijn niet op zich goed of slecht, het gaat om de match die de genen opleveren met de omgeving. En die is bij iedere omgeving weer anders.

Een beertje met genen die een witte vacht opleveren zal een achterstand hebben als hij in de bossen leeft, omdat iedereen hem van een kilometer ziet. Maar op een sneeuwvlakte is hij door diezelfde genen juist weer een succesverhaal.

Een verstrooide nerd met slechte ogen zal in een stam Vikingen weinig succes hebben, maar in ons computertijdperk hebben deze mensen juist weer gewilde skills.

Uiteraard zijn er ook heus genen die in bijna alle gevallen slecht uitpakken, denk aan genen voor kanker.
  maandag 24 april 2017 @ 23:28:29 #63
459912 FlippingCoin
Mijn naam is haas.
pi_170467357
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:10 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.

Veel genen zijn niet op zich goed of slecht, het gaat om de match die de genen opleveren met de omgeving. En die is bij iedere omgeving weer anders.

Een beertje met genen die een witte vacht opleveren zal een achterstand hebben als hij in de bossen leeft, omdat iedereen hem van een kilometer ziet. Maar op een sneeuwvlakte is hij door diezelfde genen juist weer een succesverhaal.

Een verstrooide nerd met slechte ogen zal in een stam Vikingen weinig succes hebben, maar in ons computertijdperk hebben deze mensen juist weer gewilde skills.

Uiteraard zijn er ook heus genen die in bijna alle gevallen slecht uitpakken, denk aan genen voor kanker.
Iemand die door een genetische afwijking het eerste levensjaar niet haalt lijkt mij toch slachtoffer van een slechte genen combinatie?
Op donderdag 17 augustus 2017 03:10 schreef Puk1234 het volgende:
Maar voor jouw FlippingCoin zou ik zelf me anus scheren.
pi_170467379
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Iemand die door een genetische afwijking het eerste levensjaar niet haalt lijkt mij toch slachtoffer van een slechte genen combinatie?
Dat schreef ik dus ook.
quote:

maandag 24 april 2017 @ 23:30:51 #65
459912 FlippingCoin
Mijn naam is haas.
pi_170467409
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:29 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Dat schreef ik dus ook.

[..]

Ja en dus zijn er weldegelijk genen die als minder gewenst aan te merken zijn los van de omgeving.
pi_170467445
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja en dus zijn er weldegelijk genen die als minder gewenst aan te merken zijn los van de omgeving.
Klopt, sommige genen pakken vrijwel altijd slecht uit, maar absoluut goed of slecht bestaat niet, denk ik.
  maandag 24 april 2017 @ 23:34:10 #67
459912 FlippingCoin
Mijn naam is haas.
pi_170467485
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:32 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Klopt, sommige genen pakken vrijwel altijd slecht uit, maar absoluut goed of slecht bestaat niet, denk ik.
In bepaalde perspectieven is het misschien niet wenselijk om te leven dus absoluut minder kan ik het niet noemen, maar met genen waarmee je het eerste levensjaar niet kan halen kom je hier wel in de buurt.
pi_170467498
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

In bepaalde perspectieven is het misschien niet wenselijk om te leven dus absoluut minder kan ik het niet noemen, maar met genen waarmee je het eerste levensjaar niet kan halen kom je hier wel in de buurt.
Dat zeker.
  maandag 24 april 2017 @ 23:55:31 #69
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_170467984
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:32 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Ik zou wel bepaalde genen als absoluut slecht willen bestempelen, als je namelijk niet zonder medicijnen kunt overleven. Daarbij denk ik dat veel mensen een genetische structuur hebben wat het onmogelijk maakt om zeer oud te worden. Eigenlijk kun je wel stellen dat veel mensen een slechte genetische structuur hebben in de zin dat ze niet gemaakt zijn om oud te worden tegenover een kleine groep die gezond door het leven gaat en oud wordt.
pi_170468208
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:55 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik zou wel bepaalde genen als absoluut slecht willen bestempelen, als je namelijk niet zonder medicijnen kunt overleven. Daarbij denk ik dat veel mensen een genetische structuur hebben wat het onmogelijk maakt om zeer oud te worden. Eigenlijk kun je wel stellen dat veel mensen een slechte genetische structuur hebben in de zin dat ze niet gemaakt zijn om oud te worden tegenover een kleine groep die gezond door het leven gaat en oud wordt.
Maar Einstein die bv in de huidige tijd met een pilletje zijn hartproblemen makkelijk kon oplossen, maar toch geniaal zou zijn met zijn intelligentie?

Die genen hebben nu dus een andere waarde dan vroeger
a great future doesn't require a great past
  dinsdag 25 april 2017 @ 00:52:06 #71
460494 naoomx
Die rare meiz die maar geen tu
pi_170468654
quote:

[..]

Jouw post impliceert wel dat aanpassingsvermogen en neiging tot aanpassen altijd goede genetische eigenschappen zijn tho. Of denk je niet dat dat genetisch bepaald kan zijn?
Young, wild and philosophical
pi_170468983
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:06 schreef naoomx het volgende:
Slechte genen hebben, is een combinatie van allerlei dingen... Maar ik denk dat het totaalpakket neerkomt op n of een combinatie van deze:
- Slechte gezondheidstoestand (van lichaam en/of geest)
- Slecht aanpassingsvermogen
- Lage tot geen motivatie om je aan te passen (= chte eigenzinnigheid)
- Aanleg voor negativiteit
- Geen verantwoordelijkheidsgevoel voor eigen daden
- Gebrek aan moraal

NB:
- De bovenstaande factoren kunnen ook (deels) door de omgeving komen bij mensen ja. Maar het kan ook puur genetisch zijn, denk ik.
- Aanpassing is voor mij toch wel echt het sleutelwoord als het hierom gaat
-Laten we niet vergeten dat eigenschappen als doorzettingsvermogen ook (deels) genetisch zijn.
De al-dan-niet volledige combinatie van de genetische eigenschappen die je beschrijft, komen bij de meeste mensen voor :P
Burn it to the ground.
Hokjesdenken is de patat met mayo van de cognitieve haute cuisine.
Iemand kapot maken is heel makkelijk. iemand weer helen...dat is pas een uitdaging!
pi_170469020
Zwakke genen? Bijvoorbeeld mensen bij wie verder niet veel buitengewoons aan de hand is en die niet gewoon de waarheid kunnen zeggen. Tis gewoon een kwestie van de waarheid uit je nek kletsen en ik kan maar niet begrijpen waarom zoveel mensen dan toch inhouden "uit angst van wat andere mensen van hun zouden kunnen vinden :'(".

Als je in je normale toestand dat al niet kunt, dan moet je wel heel erg zwak zijn. En hoe ben je dan als je onder druk staat?

Een andere zwakte is wanneer mensen veel moeite hebben met logisch redeneren en met dieper doordenken. Cognitieve managers heeft de wereld al genoeg en wellicht dat de meeste diersoorten dat soort denkers prima kan gebruiken, maar de mens is gebouwd om te denken!
Een mens die niet kan (of vooral wil!!! :P ) denken en niet de eigen grenzen kan verleggen naar iets beters, is gewoon een soort hoogbegaafde chimpansee.

En een andere zwakte is dat veel mensen onmogelijk rationeel kunnen denken zonder emoties erbij. De emoties komen later vanzelf wel, maar bij veel mensen lijkt het zo te zijn dat ze dit niet -kunnen- uitschakelen. Uiteraard is dit ook een genetische zwakte en erg sociaal is dit niet (daar ze altijd hun emoties de boventoon zullen laten voeren, met de meest irrationele consequenties als gevolg).

Wat bovenstaande over aanpassingsvermogen betreft, de vraag is ook "aanpassen waaraan?". Niet alle aanpassingen vergen een goed intellect of zijn zelfs ook maar voordelig.
Burn it to the ground.
Hokjesdenken is de patat met mayo van de cognitieve haute cuisine.
Iemand kapot maken is heel makkelijk. iemand weer helen...dat is pas een uitdaging!
  dinsdag 25 april 2017 @ 09:41:19 #74
460494 naoomx
Die rare meiz die maar geen tu
pi_170471290
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 april 2017 01:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De al-dan-niet volledige combinatie van de genetische eigenschappen die je beschrijft, komen bij de meeste mensen voor :P
Niet in dezelfde mate.
En het aanpassingsvermogen zal wel redelijk goed liggen bij de meesten; het is meer dat de meesten hier een dusdanig comfortabel leven hebben dat ze geen zin hebben om zich nog verder te passen dan ze al gedaan hebben om in hun huidige sociale groep te behoren, gok ik. Denk dan dat je in veel gevallen pas bij een grote levensverandering kan zien, waar ze echt kunnen op dat gebied.

En bovendien kunnen er maar enkelen tot de top behoren, niet? ;)
Young, wild and philosophical
  dinsdag 25 april 2017 @ 13:06:36 #75
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_170475020
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 00:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar Einstein die bv in de huidige tijd met een pilletje zijn hartproblemen makkelijk kon oplossen, maar toch geniaal zou zijn met zijn intelligentie?

Die genen hebben nu dus een andere waarde dan vroeger
Maatschappelijk gezien betwist ik niet dat iemand met een grote intelligentie als een persoon met goede genen wordt gezien. Het is alleen dat veel mensen in principe kunstmatig in leven worden gehouden. Dan kan iemand maatschappelijk gezien nog het perfecte plaatje zijn, de genen van die persoon zijn gewoon niet in staat de persoon zonder medische behandeling verder te laten leven. Wat dat betreft ben je gewoon een fragiel persoon, die zeer afhankelijk is van de stabiliteit van de maatschappij. Zodra er iets gebeurt in die maatschappij - oorlog of ramp - ben je gewoon de sjaak. En je weet maar nooit of een maatschappij stabiel blijft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Buurtzwaan op 25-04-2017 13:47:56 ]
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')