abonnement Unibet Coolblue
pi_170358568
Ik ken een jongen met een IQ van 123, op zijn 17de had hij zijn rijbewijs en studeerde hij aan de universiteit.

Maar deze jongen heeft ondanks alles de aanleg om dik te worden en word op latere leeftijd snel kaal.

Ondanks dit alles is het een genie, ik benijd hem om zijn intelligentie en ik ben blij dat het een goede jongen is die razend snel kan denken om alles!

En ook niemand is perfect.

Mijn vraag aan jullie;

Wanneer weet jij dat mensen goede genen hebben en wanneer weet je dat iets zwakkere genen hebt :-)?
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
pi_170358611
123 een genie? Lage standaard heb je
pi_170358716
Als men kanker krijgt. Hard, maar het is dus wel zo.
pi_170358719
Er is geen echte garantie denk ik.
pi_170358792
Als iemand zich niet voort kan planten wegens lichamelijke tekortkomingen of onaantrekkelijkheid voor het andere geslacht.
pi_170358950
Als er veel afwijkingen in de bloedlijn voorkomen. Zoals bij de Habsburgers, de farao's, en de lijn van Koningin Victoria.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:09:58 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170359091
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:49 schreef Allures het volgende:
123 een genie? Lage standaard heb je
Goed genoeg voor de universiteit.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170359138
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Goed genoeg voor de universiteit.
Dat is 100 ook.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:16:54 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170359248
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:47 schreef AndereBaby het volgende:
Ik ken een jongen met een IQ van 123, op zijn 17de had hij zijn rijbewijs en studeerde hij aan de universiteit.

Maar deze jongen heeft ondanks alles de aanleg om dik te worden en word op latere leeftijd snel kaal.

Ondanks dit alles is het een genie, ik benijd hem om zijn intelligentie en ik ben blij dat het een goede jongen is die razend snel kan denken om alles!

En ook niemand is perfect.

Mijn vraag aan jullie;

Wanneer weet jij dat mensen goede genen hebben en wanneer weet je dat iets zwakkere genen hebt :-)?
Je moet niet denken in termen van goede genen/slechte genen. Je kan beter denken in "hoe capabel is iemand"?

Stephen Hawking heeft enerzijds "slechte" genen, omdat hij die ziekte heeft ontwikkeld. Anderzijds is hij een capabele persoon; hij is immers 1 van de grootste wetenschappers van onze generatie. Zijn uitvindingen gaan veel invloed hebben op de mensheid.

Ted Bundy heeft goede genen. Hij was knap en slim en kon makkelijk vrouwen versieren. En als hij het vertrouwen van de vrouwen kreeg, vermoordde hij hen en verkrachtte hun lichaam.

Mijn eerste verliefdheid was een meisje met een aanleg voor kanker. Ze was knap, slim en lief; heeft haar hbo gehaald en een goede baan gekregen. Het gaat goed met haar en ze heeft drie mooie gezonde kinderen.

Genen zijn niet alles bepalend. Vroeger was iemand met slechte ogen iemand die slechte genen had. Nu hebben we bril en contactlenzen, waardoor deze mensen capabele wetenschappers of andere belangrijke professionele beroep kunnen uitoefenen.

Waarom maak je je ze druk om genen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170359362
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je moet niet denken in termen van goede genen/slechte genen. Je kan beter denken in "hoe capabel is iemand"?

Stephen Hawking heeft enerzijds "slechte" genen, omdat hij die ziekte heeft ontwikkeld. Anderzijds is hij een capabele persoon; hij is immers 1 van de grootste wetenschappers van onze generatie. Zijn uitvindingen gaan veel invloed hebben op de mensheid.

Ted Bundy heeft goede genen. Hij was knap en slim en kon makkelijk vrouwen versieren. En als hij het vertrouwen van de vrouwen kreeg, vermoordde hij hen en verkrachtte hun lichaam.

Mijn eerste verliefdheid was een meisje met een aanleg voor kanker. Ze was knap, slim en lief; heeft haar hbo gehaald en een goede baan gekregen. Het gaat goed met haar en ze heeft drie mooie gezonde kinderen.

Genen zijn niet alles bepalend. Vroeger was iemand met slechte ogen iemand die slechte genen had. Nu hebben we bril en contactlenzen, waardoor deze mensen capabele wetenschappers of andere belangrijke professionele beroep kunnen uitoefenen.

Waarom maak je je ze druk om genen?
Kanker kan nog komen, zeker met aanleg.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:27:36 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170359543
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:21 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Kanker kan nog komen, zeker met aanleg.
Alsnog, betekent dat dat ze beter geen kinderen had kunnen krijgen? Ze heeft ook haar kanker kunnen overwinnen en een gelukkige leven opbouwen?

Ik ook mijn psychoses. Dat is gedeeltelijk genetisch bepaald. Toch heb ik het onder control en een best goed leven. Daarnaast ben ik bezig met allerlei projecten dat positief is voor mijn medemens, dus ik ben van "waarde" voor de maatschappij.

Jij ook met je dochters. Je zei dat je ook een psychose heb gehad... Toch denk ik dat je vrouw en kinderen heel blij zijn met het feit dat je bestaat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170359771
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:49 schreef Allures het volgende:
123 een genie? Lage standaard heb je
In bepaalde kringen, ach laat ook maar.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_170359877
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Alsnog, betekent dat dat ze beter geen kinderen had kunnen krijgen? Ze heeft ook haar kanker kunnen overwinnen en een gelukkige leven opbouwen?

Ik ook mijn psychoses. Dat is gedeeltelijk genetisch bepaald. Toch heb ik het onder control en een best goed leven. Daarnaast ben ik bezig met allerlei projecten dat positief is voor mijn medemens, dus ik ben van "waarde" voor de maatschappij.

Jij ook met je dochters. Je zei dat je ook een psychose heb gehad... Toch denk ik dat je vrouw en kinderen heel blij zijn met het feit dat je bestaat.
Mijn vrouw is gestorven aan borstkanker en ik heb maar een dochter uit ons huwelijk.
pi_170359953
Ik ken ook zo'n inmiddels man van in de 40. Ontzettend intelligent en ruimdenkend. Het zit echter in zijn genen om groot gebouwd te zijn in (bijna) alle richtingen. De sociale idealen (slank knap) van de maatschappij. Haalden zijn holistische kijk op het leven (dikke modellen zijn ook cool) volledig in. En dit brak hem op. Ik denk dat slechte genen voor een deel worden afgespiegeld aan idealbeeld.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:41:01 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170359970
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:38 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Mijn vrouw is gestorven aan borstkanker en ik heb maar een dochter uit ons huwelijk.
Dat weet ik nog. Maar je hebt nu een nieuwe vrouw toch? En je hield heel veel van je oude vrouw ondanks haar ziekte, en ze heeft je een prachtige dochter gegeven.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ke van ke gestorven vrouw vind dat ze "slechte" genen heeft.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170360226
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat weet ik nog. Maar je hebt nu een nieuwe vrouw toch? En je hield heel veel van je oude vrouw ondanks haar ziekte, en ze heeft je een prachtige dochter gegeven.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ke van ke gestorven vrouw vind dat ze "slechte" genen heeft.
Ik hield heel veel van haar, ik wilde niks liever dan dat ze beter zou worden. Laten we wel wezen, ze kreeg op heel jonge leeftijd borstkanker, dat doet me vrezen voor mijn dochter.
pi_170360238
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:49 schreef Allures het volgende:
123 een genie? Lage standaard heb je
De schaal die MENSA hanteert is dacht ik veeleisender.
pi_170360252
Nou ik heb ook zwakkere genen van mijn geerfd zeiden ze.
Waardoor ik eerder vatbaar was voor ziektes in mijn jeugd..

Dit zijn slechte genen voor mij.
Echter boeiend wat genen voor mensen betekenen.

Het gaat toch om liefde enzo.
Als je mensen gaat beoordelen op hun talent ipv hun inzet. Dan kom je van een koude kermis thuis.
Hell To The Liars
  donderdag 20 april 2017 @ 19:57:01 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170360550
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:47 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Ik hield heel veel van haar, ik wilde niks liever dan dat ze beter zou worden. Laten we wel wezen, ze kreeg op heel jonge leeftijd borstkanker, dat doet me vrezen voor mijn dochter.
Huidige wetenschap is goed aan het ontwikkelen. In geval dat het een probleem wordt, kan ze goed geholpen worden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170360571
Als hoge intelligentie gunstig was geweest voor het biologische individu dan was het gros van de mensheid niet achterlijk geweest.
pi_170360866
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:57 schreef LelijKnap het volgende:
Als hoge intelligentie gunstig was geweest voor het biologische individu dan was het gros van de mensheid niet achterlijk geweest.
Heb jij je al voortgeplant?
pi_170360893
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:12 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat is 100 ook.
Zelden. Dat is MBO niveau.
pi_170360909
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:06 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Heb jij je al voortgeplant?
Geen idee. Zou zo maar kunnen. Maar vermoed van niet.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:08:45 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170360955
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:57 schreef LelijKnap het volgende:
Als hoge intelligentie gunstig was geweest voor het biologische individu dan was het gros van de mensheid niet achterlijk geweest.
IQ is sowieso niet een goede manier om "echte" intelligentie te meten. Wel het beste wat we kunnen bedenken, maar het zegt zeker niet alles. En zijn waarde verschilt ook per cultuur.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170361072
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

IQ is sowieso niet een goede manier om "echte" intelligentie te meten. Wel het beste wat we kunnen bedenken, maar het zegt zeker niet alles. En zijn waarde verschilt ook per cultuur.
Nee, maar goed, als we intelligentie wél duiden, met dat besef, dan kan je je wel afvragen of dat soort intelligentie 'evolutionair' (of genetisch) wel/of niet gunstig is. Je kan dan nog wel vragen; ten opzichte van wat is het wel/niet gunstig?
pi_170361665
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

IQ is sowieso niet een goede manier om "echte" intelligentie te meten. Wel het beste wat we kunnen bedenken, maar het zegt zeker niet alles. En zijn waarde verschilt ook per cultuur.
Niet goed? IQ is een behoorlijk valide manier om intelligentie te meten hoor.
pi_170361801
het is algemeen bekend bij mensen met een hoog IQ dat de IQ-test etnocentristisch is

[ Bericht 10% gewijzigd door Biekuh op 20-04-2017 20:36:22 ]
  donderdag 20 april 2017 @ 20:31:56 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170361881
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet goed? IQ is een behoorlijk valide manier om intelligentie te meten hoor.
In elke cultuur en situatie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170362199
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

In elke cultuur en situatie?
Als je net van je vrouw gescheiden bent zal je IQ best wat lager zijn, net zoals je op je werk dan minder zal presteren.

Mijn IQ zal nu ook weer op het peil zijn van 8 jaar geleden.
Wil hem eigenlijk een keer serieus laten testen, die van BNN met een SMS met de uitslag kan ik niet serieus nemen..
Hell To The Liars
pi_170362537
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

In elke cultuur en situatie?
IQ is relatief dus ten opzichte van mensen met dezelfde culturele achtergrond, is het een goede graadmeter.

Maar ik snap wat je bedoelt.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:55:52 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170363042
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:39 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als je net van je vrouw gescheiden bent zal je IQ best wat lager zijn, net zoals je op je werk dan minder zal presteren.

Mijn IQ zal nu ook weer op het peil zijn van 8 jaar geleden.
Wil hem eigenlijk een keer serieus laten testen, die van BNN met een SMS met de uitslag kan ik niet serieus nemen..
Heb hem zowel in Nederland getest als op Curacao. Nederland was echt een Officiėle IQ test van twee dagen, ik geloof WAIS maar weet het niet zeker. Kwam 118 uit, met informatieverwerkingsnelheid een stuk lager dan de rest.

Op Curacao heb ik geen officiėle IQ test gedaan, omdat de psychologen zeggen dat de Westerse IQ test niet passelijk. Maar wel een soort test dat een schatting kan geven over je echte IQ en ik kwam daar boven 140 uit. Doe psycholoog van daar zei zelfs rond 160.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170363598
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:55 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heb hem zowel in Nederland getest als op Curacao. Nederland was echt een Officiėle IQ test van twee dagen, ik geloof WAIS maar weet het niet zeker. Kwam 118 uit, met informatieverwerkingsnelheid een stuk lager dan de rest.

Op Curacao heb ik geen officiėle IQ test gedaan, omdat de psychologen zeggen dat de Westerse IQ test niet passelijk. Maar wel een soort test dat een schatting kan geven over je echte IQ en ik kwam daar boven 140 uit. Doe psycholoog van daar zei zelfs rond 160.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

IQ is relatief dus ten opzichte van mensen met dezelfde culturele achtergrond
  donderdag 20 april 2017 @ 21:07:04 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170363703
quote:
12s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:05 schreef Biekuh het volgende:

[..]


[..]

Ja dat zag ik hoor. Daarom zei ik het ook.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170363746
Als de mensen om je heen niet op je neerkijken en je leven al enigzins is gevorderd is wel een redelijke maatstaaf normaal gesproken lijkt me. In ieder geval geen slechte genen dan meestal. Zelf blij bent met wat je hebt bereikt en zelfverzekerd genoeg om af en toe wat gewaagdere dingen te zeggen dan anderen en ermee weg te komen omdat ze kloppen of anderen het leuk vinden.

Een soort van combinatie van eigen levensgeluk en dat dit eigen levensgeluk niet gebaseerd is op misvormingen van de realiteit (zeg maar je bent gelukkig met een leven zonder werk en vriendin en niemand zegt daar wat over maar waardeert juist je karakter omdat je volhoudt ofzo zogenaamd, dat valt er dus niet onder). Eigen tevredenheid met het leven en oprechte bevestiging van anderen dat die tevredenheid gerechtvaardigd is in het kort dus in de kern lijkt me.
Fylax is op televisie geweest
  donderdag 20 april 2017 @ 21:12:25 #35
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170364016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:07 schreef jodelahity het volgende:
Als de mensen om je heen niet op je neerkijken en je leven al enigzins is gevorderd is wel een redelijke maatstaaf normaal gesproken lijkt me. In ieder geval geen slechte genen dan meestal. Zelf blij bent met wat je hebt bereikt en zelfverzekerd genoeg om af en toe wat gewaagdere dingen te zeggen dan anderen en ermee weg te komen omdat ze kloppen of anderen het leuk vinden.

Een soort van combinatie van eigen levensgeluk en dat dit eigen levensgeluk niet gebaseerd is op misvormingen van de realiteit (zeg maar je bent gelukkig met een leven zonder werk en vriendin en niemand zegt daar wat over maar waardeert juist je karakter omdat je volhoudt ofzo zogenaamd, dat valt er dus niet onder). Eigen tevredenheid met het leven en oprechte bevestiging van anderen dat die tevredenheid gerechtvaardigd is in het kort dus in de kern lijkt me.
Ik ben niet eens met dat stuk over als mensen om je heen niet op je neerkijken. Ook mensen met goede genen kunnen last hebben van een omgeving die hen gewoon niet gunt of op hen neerkijkt.

sterker nog, de meeste mensen die wereldveranderende ideeėn bedenken, worden vaak door hun omgeving op neergekeken in het begin voordat ze dat doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170364267
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben niet eens met dat stuk over als mensen om je heen niet op je neerkijken. Ook mensen met goede genen kunnen last hebben van een omgeving die hen gewoon niet gunt of op hen neerkijkt.

sterker nog, de meeste mensen die wereldveranderende ideeėn bedenken, worden vaak door hun omgeving op neergekeken in het begin voordat ze dat doen.
Je hebt het nu over ideeen, intellect, dit gaat over genen toch (half hersenen, half lichaam als we het daarop willen stellen). En ik zeg in het algemeen. Denk je dat mijn idee in het algemeen gesproken niet klopt? Jij begint over de extreme uitzonderingen toch? Dat zegt toch ook wel iets als je er zelf nu weer naar kijkt?
Fylax is op televisie geweest
  donderdag 20 april 2017 @ 21:23:48 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170364511
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:18 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Je hebt het nu over ideeen, intellect, dit gaat over genen toch (half hersenen, half lichaam als we het daarop willen stellen). En ik zeg in het algemeen. Denk je dat mijn idee in het algemeen gesproken niet klopt? Jij begint over de extreme uitzonderingen toch? Dat zegt toch ook wel iets als je er zelf nu weer naar kijkt?
Nou ik denk dus niet dat er iets bestaat als slechte genen. Het gaat erom dat de persoon weet hoe hij zijn genetische pakket kan inzetten. Roeien met de riemen die je hebt. Iemand kan slechte genen hebben omdat hij of zij vatbaar is voor ziektes, maar toch een gelukkige en zinvolle leven leiden omdat er goede medische behandeling is voor die ziektes.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170364801
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ik denk dus niet dat er iets bestaat als slechte genen. Het gaat erom dat de persoon weet hoe hij zijn genetische pakket kan inzetten. Roeien met de riemen die je hebt. Iemand kan slechte genen hebben omdat hij of zij vatbaar is voor ziektes, maar toch een gelukkige en zinvolle leven leiden omdat er goede medische behandeling is voor die ziektes.
Oke, ik ga met je gedachtegang mee. Wat als iemand zo vatbaar voor iets is (gewoon een hele erge ziekte) en er geen goede medische behandeling voor is en deze persoon elke dag pijn heeft? En dus niet gelukkig kan leven, ongeacht alles wat mogelijk is. Kan hij dan zijn genetische pakket niet goed genoeg inzetten en is het zijn eigen schuld dus dat hij er niet meer van maakt?
Fylax is op televisie geweest
pi_170365884
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:48 schreef Droopie het volgende:
Nou ik heb ook zwakkere genen van mijn geerfd zeiden ze.
Waardoor ik eerder vatbaar was voor ziektes in mijn jeugd..

Dit zijn slechte genen voor mij.
Echter boeiend wat genen voor mensen betekenen.

Het gaat toch om liefde enzo.
Als je mensen gaat beoordelen op hun talent ipv hun inzet. Dan kom je van een koude kermis thuis.
Het gaat toch om de combinatie van aanleg en inzet, een ongetalenteerd hardloper die met veel inzet de middenmoot kan behalen is leuk, zal waardering genieten van directe familie en vrienden maar niet veel meer dan dat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  † In Memoriam † donderdag 20 april 2017 @ 22:06:40 #40
460494 naoomx
pi_170366419
Slechte genen hebben, is een combinatie van allerlei dingen... Maar ik denk dat het totaalpakket neerkomt op één of een combinatie van deze:
- Slechte gezondheidstoestand (van lichaam en/of geest)
- Slecht aanpassingsvermogen
- Lage tot geen motivatie om je aan te passen (= échte eigenzinnigheid)
- Aanleg voor negativiteit
- Geen verantwoordelijkheidsgevoel voor eigen daden
- Gebrek aan moraal

NB:
- De bovenstaande factoren kunnen ook (deels) door de omgeving komen bij mensen ja. Maar het kan ook puur genetisch zijn, denk ik.
- Aanpassing is voor mij toch wel echt het sleutelwoord als het hierom gaat
-Laten we niet vergeten dat eigenschappen als doorzettingsvermogen ook (deels) genetisch zijn.
pi_170366738
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het gaat toch om de combinatie van aanleg en inzet, een ongetalenteerd hardloper die met veel inzet de middenmoot kan behalen is leuk, zal waardering genieten van directe familie en vrienden maar niet veel meer dan dat.
Klopt en ik geloof ook dat lelijke mensen meer bereiken in het leven dan mooie mensen.

Die weten dat ze bij gelijke stand het afleggen en doen meer moeite om dat te compenseren.

Dus soms zijn lelijke genen een blessing in disguise.
Hell To The Liars
pi_170366892
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Klopt en ik geloof ook dat lelijke mensen meer bereiken in het leven dan mooie mensen.

Die weten dat ze bij gelijke stand het afleggen en doen meer moeite om dat te compenseren.

Dus soms zijn lelijke genen een blessing in disguise.
Ja dat hoor je wel vaker inderdaad, maar een werkethos is ook genetisch bepaald uiteindelijk toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170367361
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat hoor je wel vaker inderdaad, maar een werkethos is ook genetisch bepaald uiteindelijk toch?
Klopt en doordat je als "mooi" mens minder moeite hoef te doen voor vrienden of een relatie zal dat ook doorwerken op je inzet qua werk en andere zaken.

Of je hebt gewoon meer tijd omdat je lelijk bent en aandacht aan je huiswerk kan besteden omdat niemand belt :P

Maar volgens mij ben ik wel gezegend met werkgenen, maar dat komt omdat mijn vader het goede voorbeeld gaf.
Hell To The Liars
pi_170367443
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Klopt en ik geloof ook dat lelijke mensen meer bereiken in het leven dan mooie mensen.

Die weten dat ze bij gelijke stand het afleggen en doen meer moeite om dat te compenseren.

Dus soms zijn lelijke genen een blessing in disguise.
Ja joh, slechte genen zorgen ervoor dat je meer bereikt dan wanneer je goede genen hebt. Klinkt logisch. Heya B:)B (zijn het dan niet automatisch al betere genen trouwens? joh :') )
Fylax is op televisie geweest
  † In Memoriam † donderdag 20 april 2017 @ 22:25:22 #45
460494 naoomx
pi_170367514
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Klopt en ik geloof ook dat lelijke mensen meer bereiken in het leven dan mooie mensen.

Die weten dat ze bij gelijke stand het afleggen en doen meer moeite om dat te compenseren.

Dus soms zijn lelijke genen een blessing in disguise.
Ik denk het niet tbh. Volgensmij hebben mooie mensen namelijk ten opzichte van lelijke mensen gemiddeld genomen ook andere genen meer mee, waaronder doorzettingsvermogen. Bovendien worden mensen vaak positief beļnvloed door het vertrouwen van de medemens in hun en hebben mooie mensen vaak succesvollere ouders (en succesvolle ouders weten vaak beter hoe ze succesvolle kinderen moeten creėren & leven bovendien in de juiste omgeving).

Ik heb op een basis- en middelbare school gezeten met veel "perfecte kinderen" en daar zie ik deze trend iig wel terug hoor: de mooiste kinderen excelleerden ook het meest op alle vlakken (sociaal, sport, school, muziek & overige talenten), gemiddeld genomen.
pi_170367587
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:24 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ja joh, slechte genen zorgen ervoor dat je meer bereikt dan wanneer je goede genen hebt. Klinkt logisch. Heya B:)B (zijn het dan niet automatisch al betere genen trouwens? joh :') )
Bepaalde genen wel, maar net waar je waarde aan hecht.
Hell To The Liars
pi_170367842
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:26 schreef Droopie het volgende:

[..]

Bepaalde genen wel, maar net waar je waarde aan hecht.
Het gaat er toch niet om waar je waarde aan hecht. Niet subjectief maar objectief. Dus jij kan denken van 'ow die persoon heeft dit en dit mankement maar hij kan wel dat en dat is beter dan wat mooie mensen in het algemeen kunnen' maar daarmee maak je het allemaal subjectief uberhaupt en daarmee is er niks echt meer aan te verbinden. Het gaat er toch om, vanuit een zo objectief mogelijk perspectief, wat slechtere en betere genen zijn? En jij stelt hier dat slechtere genen (lelijkheid haal je aan) in het algemeen dus volgens jou een voordeel is voor die mensen aangezien ze meer bereiken. Maar dan zou het juist niet als een slecht gen beschouwd worden, maar juist als een succesgen.

Even anders gezegd: kan jij een bron geven die aantoont dat lelijke mensen betere genen hebben dan mooie mensen? En als je een bron vindt dat lelijke mensen een beter leven hebben dan mooie mensen vind ik dat trouwens ook al best bewonderenswaardig, serieus.
Fylax is op televisie geweest
pi_170368042
Ik zei nergens dat ze een beter leven zouden hebben, wel denk ik dat lelijkere mensen hoger aan de top qua innovaties enzo staan.

Maar dat is meer op gevoel gebaseerd dan ik nu een bron kan opnoemen.

Zal er morgen eens in verdiepen.
Daarom heet het een discussie en ben oprecht benieuwd :)
Hell To The Liars
  † In Memoriam † donderdag 20 april 2017 @ 22:37:44 #49
460494 naoomx
pi_170368110
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben niet eens met dat stuk over als mensen om je heen niet op je neerkijken. Ook mensen met goede genen kunnen last hebben van een omgeving die hen gewoon niet gunt of op hen neerkijkt.

sterker nog, de meeste mensen die wereldveranderende ideeėn bedenken, worden vaak door hun omgeving op neergekeken in het begin voordat ze dat doen.
Komt doordat de meeste mensen met wereldveranderende ideeėn geen zin hebben zich genoeg aan te passen aan de maatschappij om geaccepteerd te worden. De meeste mensen met echte visies zijn namelijk eigenzinniger dan de gemiddelde, terwijl je in zo'n geval juist geconformeerder moet zijn dan de gemiddelde hoeft te zijn, ter compensatie van je (relatief) unieke wereldbeeld.

En aangezien aanpassingsgedrag dé sleutel tot succes is, vind ik dat iig een slechte eigenschap.


quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:36 schreef Droopie het volgende:
Ik zei nergens dat ze een beter leven zouden hebben, wel denk ik dat lelijkere mensen hoger aan de top qua innovaties enzo staan.

Dat vermoed ik dan weer wel. :)

Maar zoals ik hierboven ook eigenlijk al zeg, komt neiging tot innovatie vaak (! Niet altijd) met slecht aanpassingsgedrag...
En bovendien blijft creativiteit maar één goede eigenschap.
pi_170368384
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:31 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Het gaat er toch niet om waar je waarde aan hecht. Niet subjectief maar objectief. Dus jij kan denken van 'ow die persoon heeft dit en dit mankement maar hij kan wel dat en dat is beter dan wat mooie mensen in het algemeen kunnen' maar daarmee maak je het allemaal subjectief uberhaupt en daarmee is er niks echt meer aan te verbinden. Het gaat er toch om, vanuit een zo objectief mogelijk perspectief, wat slechtere en betere genen zijn? En jij stelt hier dat slechtere genen (lelijkheid haal je aan) in het algemeen dus volgens jou een voordeel is voor die mensen aangezien ze meer bereiken. Maar dan zou het juist niet als een slecht gen beschouwd worden, maar juist als een succesgen.

Even anders gezegd: kan jij een bron geven die aantoont dat lelijke mensen betere genen hebben dan mooie mensen? En als je een bron vindt dat lelijke mensen een beter leven hebben dan mooie mensen vind ik dat trouwens ook al best bewonderenswaardig, serieus.
Ik denk dat er zoveel aspecten aan genen zitten dat je ze in zijn geheel niet eens objectief kan vergelijken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170370274
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:49 schreef Allures het volgende:
123 een genie? Lage standaard heb je
Tja, hij is overal jong op bepaalde vlakken. Dit kan ik toch slim noemen. Lage standaard? Het valt te overzien :-)
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
pi_170370529
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ik denk dus niet dat er iets bestaat als slechte genen. Het gaat erom dat de persoon weet hoe hij zijn genetische pakket kan inzetten. Roeien met de riemen die je hebt. Iemand kan slechte genen hebben omdat hij of zij vatbaar is voor ziektes, maar toch een gelukkige en zinvolle leven leiden omdat er goede medische behandeling is voor die ziektes.
Kanker is jammer genoeg vaak heel dodelijk zelfs als er chemo plaats gaat vinden of gevonden heeft want, het dood ook goede cellen. Verder vind ik dat jij dit mooi geschreven hebt.
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
  donderdag 20 april 2017 @ 23:28:35 #54
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170370620
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ik denk dus niet dat er iets bestaat als slechte genen.
Idd, fuck natuurlijke selectie
pi_170370720
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:26 schreef AndereBaby het volgende:

[..]

Kanker is jammer genoeg vaak heel dodelijk zelfs als er chemo plaats gaat vinden of gevonden heeft want, het dood ook goede cellen. Verder vind ik dat jij dit mooi geschreven hebt.
Vroeger wel, nu veel minder gelukkig. Kanker betekent lang niet altijd meer het einde.

Voor de rest: wat slechte genen zijn zullen we het vast niet over eens worden, maar als je bepaalde aandoeningen hebt die je liever niet doorgeeft kan ik me dat wel voorstellen. Lijkt me wel iets om over na te denken.
pi_170371227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:47 schreef AndereBaby het volgende:
Ik ken een jongen met een IQ van 123, op zijn 17de had hij zijn rijbewijs en studeerde hij aan de universiteit.

Maar deze jongen heeft ondanks alles de aanleg om dik te worden en word op latere leeftijd snel kaal.

Ondanks dit alles is het een genie, ik benijd hem om zijn intelligentie en ik ben blij dat het een goede jongen is die razend snel kan denken om alles!

En ook niemand is perfect.

Mijn vraag aan jullie;

Wanneer weet jij dat mensen goede genen hebben en wanneer weet je dat iets zwakkere genen hebt :-)?
IQ heeft vooral te maken met je omgeving. Als je super slim bent maar je bent geboren in Somaliė dan ontwikkel je je gewoon niet. IQ en genen hebben ook wel een correlatie maar men overschat het.
pi_170371658
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:25 schreef naoomx het volgende:

[..]

Ik denk het niet tbh. Volgensmij hebben mooie mensen namelijk ten opzichte van lelijke mensen gemiddeld genomen ook andere genen meer mee, waaronder doorzettingsvermogen. Bovendien worden mensen vaak positief beļnvloed door het vertrouwen van de medemens in hun en hebben mooie mensen vaak succesvollere ouders (en succesvolle ouders weten vaak beter hoe ze succesvolle kinderen moeten creėren & leven bovendien in de juiste omgeving).

Ik heb op een basis- en middelbare school gezeten met veel "perfecte kinderen" en daar zie ik deze trend iig wel terug hoor: de mooiste kinderen excelleerden ook het meest op alle vlakken (sociaal, sport, school, muziek & overige talenten), gemiddeld genomen.
Correct. Maar de mindere 'perfecte' kinderen moeten soms harder gaan werken om op te vallen en te willen slagen en dit werkt soms ook goed met zich. Hierdoor creėer je ook doorzettingsvermogen en de wil om te willen slagen is mooi te zien.
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
pi_170371821
Incest
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:03 schreef Elvi het volgende:
Als er veel afwijkingen in de bloedlijn voorkomen. Zoals bij de Habsburgers, de farao's, en de lijn van Koningin Victoria.
Een incest-lijn? Dit zie je nog wel eens terug bij koninklijke families.
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:28:54 #59
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_170372659
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:54 schreef AndereBaby het volgende:
Incest

[..]

Een incest-lijn? Dit zie je nog wel eens terug bij koninklijke families.
Inteelt heet het dan. ;) Incest is alleen de daad.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:13:28 #60
47102 Elvi
miemkwien
pi_170387437
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:54 schreef AndereBaby het volgende:
Incest

[..]

Een incest-lijn? Dit zie je nog wel eens terug bij koninklijke families.
Inteelt ja ;) neven en nichten die met elkaar trouwen bijvoorbeeld. Bij de farao's kwamen nog wel eens huwelijken tussen broer en zus voor. Toetanchamon was wel een inteelt geval bijvoorbeeld.
pi_170406001
Wat zijn slechte genen? Genen worden ook beinvloed door de wereld om ons heen. (straling/rook/stof enz enz.)

Om maar een voorbeeld te noemen: Hoe komt het dat heel veel 30 ers kaal zijn. toen ik klein was zeiden ze je moet vooral koe melk drinken is gezond! blijkt nu zeer slecht te zijn vanwege de hormonen die verstoord worden maar dat wist men toen nog niet.

En als we genen gaan perfectioneren komen er andere problemen kijk maar naar de landbouw, de dingen die we eten zijn zo (geperfectioneerd) dat sommige groenten en fruit met uitsterven bedreigd worden.

Ik krijg witte plekjes op mijn tong van tarwe brood met spelt brood heb ik daar geen last van, tarwe is ook zo'n doorgekweekte graansoort dat veel meer gluten bevat dan 20 jaar geleden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bintzak op 22-04-2017 16:51:04 ]
pi_170466893
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ik denk dus niet dat er iets bestaat als slechte genen.
Hier ben ik het wel mee eens.

Veel genen zijn niet op zich goed of slecht, het gaat om de match die de genen opleveren met de omgeving. En die is bij iedere omgeving weer anders.

Een beertje met genen die een witte vacht opleveren zal een achterstand hebben als hij in de bossen leeft, omdat iedereen hem van een kilometer ziet. Maar op een sneeuwvlakte is hij door diezelfde genen juist weer een succesverhaal.

Een verstrooide nerd met slechte ogen zal in een stam Vikingen weinig succes hebben, maar in ons computertijdperk hebben deze mensen juist weer gewilde skills.

Uiteraard zijn er ook heus genen die in bijna alle gevallen slecht uitpakken, denk aan genen voor kanker.
pi_170467357
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:10 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.

Veel genen zijn niet op zich goed of slecht, het gaat om de match die de genen opleveren met de omgeving. En die is bij iedere omgeving weer anders.

Een beertje met genen die een witte vacht opleveren zal een achterstand hebben als hij in de bossen leeft, omdat iedereen hem van een kilometer ziet. Maar op een sneeuwvlakte is hij door diezelfde genen juist weer een succesverhaal.

Een verstrooide nerd met slechte ogen zal in een stam Vikingen weinig succes hebben, maar in ons computertijdperk hebben deze mensen juist weer gewilde skills.

Uiteraard zijn er ook heus genen die in bijna alle gevallen slecht uitpakken, denk aan genen voor kanker.
Iemand die door een genetische afwijking het eerste levensjaar niet haalt lijkt mij toch slachtoffer van een slechte genen combinatie?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170467379
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Iemand die door een genetische afwijking het eerste levensjaar niet haalt lijkt mij toch slachtoffer van een slechte genen combinatie?
Dat schreef ik dus ook.
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:10 schreef TripleSec het volgende:


Uiteraard zijn er ook heus genen die in bijna alle gevallen slecht uitpakken, denk aan genen voor kanker.
pi_170467409
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:29 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Dat schreef ik dus ook.

[..]

Ja en dus zijn er weldegelijk genen die als minder gewenst aan te merken zijn los van de omgeving.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170467445
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja en dus zijn er weldegelijk genen die als minder gewenst aan te merken zijn los van de omgeving.
Klopt, sommige genen pakken vrijwel altijd slecht uit, maar absoluut goed of slecht bestaat niet, denk ik.
pi_170467485
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:32 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Klopt, sommige genen pakken vrijwel altijd slecht uit, maar absoluut goed of slecht bestaat niet, denk ik.
In bepaalde perspectieven is het misschien niet wenselijk om te leven dus absoluut minder kan ik het niet noemen, maar met genen waarmee je het eerste levensjaar niet kan halen kom je hier wel in de buurt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170467498
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

In bepaalde perspectieven is het misschien niet wenselijk om te leven dus absoluut minder kan ik het niet noemen, maar met genen waarmee je het eerste levensjaar niet kan halen kom je hier wel in de buurt.
Dat zeker.
  maandag 24 april 2017 @ 23:55:31 #69
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_170467984
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:32 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Klopt, sommige genen pakken vrijwel altijd slecht uit, maar absoluut goed of slecht bestaat niet, denk ik.
Ik zou wel bepaalde genen als absoluut slecht willen bestempelen, als je namelijk niet zonder medicijnen kunt overleven. Daarbij denk ik dat veel mensen een genetische structuur hebben wat het onmogelijk maakt om zeer oud te worden. Eigenlijk kun je wel stellen dat veel mensen een slechte genetische structuur hebben in de zin dat ze niet gemaakt zijn om oud te worden tegenover een kleine groep die gezond door het leven gaat en oud wordt.
pi_170468208
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:55 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik zou wel bepaalde genen als absoluut slecht willen bestempelen, als je namelijk niet zonder medicijnen kunt overleven. Daarbij denk ik dat veel mensen een genetische structuur hebben wat het onmogelijk maakt om zeer oud te worden. Eigenlijk kun je wel stellen dat veel mensen een slechte genetische structuur hebben in de zin dat ze niet gemaakt zijn om oud te worden tegenover een kleine groep die gezond door het leven gaat en oud wordt.
Maar Einstein die bv in de huidige tijd met een pilletje zijn hartproblemen makkelijk kon oplossen, maar toch geniaal zou zijn met zijn intelligentie?

Die genen hebben nu dus een andere waarde dan vroeger
Hell To The Liars
  † In Memoriam † dinsdag 25 april 2017 @ 00:52:06 #71
460494 naoomx
pi_170468654
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:10 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Veel genen zijn niet op zich goed of slecht, het gaat om de match die de genen opleveren met de omgeving. En die is bij iedere omgeving weer anders.

Een beertje met genen die een witte vacht opleveren zal een achterstand hebben als hij in de bossen leeft, omdat iedereen hem van een kilometer ziet. Maar op een sneeuwvlakte is hij door diezelfde genen juist weer een succesverhaal.

Een verstrooide nerd met slechte ogen zal in een stam Vikingen weinig succes hebben, maar in ons computertijdperk hebben deze mensen juist weer gewilde skills.

Uiteraard zijn er ook heus genen die in bijna alle gevallen slecht uitpakken, denk aan genen voor kanker.
Jouw post impliceert wel dat aanpassingsvermogen en neiging tot aanpassen altijd goede genetische eigenschappen zijn tho. Of denk je niet dat dat genetisch bepaald kan zijn?
pi_170468983
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:06 schreef naoomx het volgende:
Slechte genen hebben, is een combinatie van allerlei dingen... Maar ik denk dat het totaalpakket neerkomt op één of een combinatie van deze:
- Slechte gezondheidstoestand (van lichaam en/of geest)
- Slecht aanpassingsvermogen
- Lage tot geen motivatie om je aan te passen (= échte eigenzinnigheid)
- Aanleg voor negativiteit
- Geen verantwoordelijkheidsgevoel voor eigen daden
- Gebrek aan moraal

NB:
- De bovenstaande factoren kunnen ook (deels) door de omgeving komen bij mensen ja. Maar het kan ook puur genetisch zijn, denk ik.
- Aanpassing is voor mij toch wel echt het sleutelwoord als het hierom gaat
-Laten we niet vergeten dat eigenschappen als doorzettingsvermogen ook (deels) genetisch zijn.
De al-dan-niet volledige combinatie van de genetische eigenschappen die je beschrijft, komen bij de meeste mensen voor :P
pi_170469020
Zwakke genen? Bijvoorbeeld mensen bij wie verder niet veel buitengewoons aan de hand is en die niet gewoon de waarheid kunnen zeggen. Tis gewoon een kwestie van de waarheid uit je nek kletsen en ik kan maar niet begrijpen waarom zoveel mensen dan toch inhouden "uit angst van wat andere mensen van hun zouden kunnen vinden :'(".

Als je in je normale toestand dat al niet kunt, dan moet je wel heel erg zwak zijn. En hoe ben je dan als je onder druk staat?

Een andere zwakte is wanneer mensen veel moeite hebben met logisch redeneren en met dieper doordenken. Cognitieve managers heeft de wereld al genoeg en wellicht dat de meeste diersoorten dat soort denkers prima kan gebruiken, maar de mens is gebouwd om te denken!
Een mens die niet kan (of vooral wil!!! :P ) denken en niet de eigen grenzen kan verleggen naar iets beters, is gewoon een soort hoogbegaafde chimpansee.

En een andere zwakte is dat veel mensen onmogelijk rationeel kunnen denken zonder emoties erbij. De emoties komen later vanzelf wel, maar bij veel mensen lijkt het zo te zijn dat ze dit niet -kunnen- uitschakelen. Uiteraard is dit ook een genetische zwakte en erg sociaal is dit niet (daar ze altijd hun emoties de boventoon zullen laten voeren, met de meest irrationele consequenties als gevolg).

Wat bovenstaande over aanpassingsvermogen betreft, de vraag is ook "aanpassen waaraan?". Niet alle aanpassingen vergen een goed intellect of zijn zelfs ook maar voordelig.
  † In Memoriam † dinsdag 25 april 2017 @ 09:41:19 #74
460494 naoomx
pi_170471290
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 april 2017 01:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De al-dan-niet volledige combinatie van de genetische eigenschappen die je beschrijft, komen bij de meeste mensen voor :P
Niet in dezelfde mate.
En het aanpassingsvermogen zal wel redelijk goed liggen bij de meesten; het is meer dat de meesten hier een dusdanig comfortabel leven hebben dat ze geen zin hebben om zich nog verder te passen dan ze al gedaan hebben om in hun huidige sociale groep te behoren, gok ik. Denk dan dat je in veel gevallen pas bij een grote levensverandering kan zien, waar ze echt kunnen op dat gebied.

En bovendien kunnen er maar enkelen tot de top behoren, niet? ;)
  dinsdag 25 april 2017 @ 13:06:36 #75
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_170475020
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 00:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar Einstein die bv in de huidige tijd met een pilletje zijn hartproblemen makkelijk kon oplossen, maar toch geniaal zou zijn met zijn intelligentie?

Die genen hebben nu dus een andere waarde dan vroeger
Maatschappelijk gezien betwist ik niet dat iemand met een grote intelligentie als een persoon met goede genen wordt gezien. Het is alleen dat veel mensen in principe kunstmatig in leven worden gehouden. Dan kan iemand maatschappelijk gezien nog het perfecte plaatje zijn, de genen van die persoon zijn gewoon niet in staat de persoon zonder medische behandeling verder te laten leven. Wat dat betreft ben je gewoon een fragiel persoon, die zeer afhankelijk is van de stabiliteit van de maatschappij. Zodra er iets gebeurt in die maatschappij - oorlog of ramp - ben je gewoon de sjaak. En je weet maar nooit of een maatschappij stabiel blijft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Buurtzwaan op 25-04-2017 13:47:56 ]
pi_170477599
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 09:41 schreef naoomx het volgende:

[..]

Niet in dezelfde mate.
Klopt.
quote:
En het aanpassingsvermogen zal wel redelijk goed liggen bij de meesten
Over het algemeen gesproken hebben verreweg de meeste mensen wel "een" vermogen zich aan te passen, maar waaraan mensen zich kunnen aanpassen is wel sterk afhankelijk van waaraan er aangepast dient te worden. De ene kan zich prima aanpassen aan een wisselend biorimte, terwijhl een ander daar volledig van slag door zou kunnen raken. En andersom kan die 2e persoon weer heel goed autorijden onder tijdsdruk terwijl die ene zich daar totaal niet aan kan aanpassen.

Beetje simpele voorbeelden, maar het gaat ook meer om m'n insteek :P
quote:
; het is meer dat de meesten hier een dusdanig comfortabel leven hebben dat ze geen zin hebben om zich nog verder te passen dan ze al gedaan hebben om in hun huidige sociale groep te behoren, gok ik.
Dit zou op zich wel een goeie gok kunnen zijn. Zou wel verklaren waarom zoveel mensen zich zo bezig houden met hun "comfort-zone", terwijl het niet iets is waar ik me dermate bewust mee bezig ben.
Zou ook een aanwijzing kunnen zijn waarom veel mensen zo agressief reageren wanneer ze met de mededeling komen "kom eens uit je comfortzone!!!11" wanneer een TS een wel-serieus probleem heeft. Waarschijnlijk zijn veel van de mensen die dit geregeld zeggen, mensen die zelf lekker in hun comfortabele hokje blijven hokken (want iemand uitschelden dat ze zelf maar uit -hun- comfortzone moeten komen is voor deze mensen nog een heel stuk makkelijker dan dat ze zelf uit hun eigen comfortzone moeten opstaan).

Een beetje ver doorgedacht, maar daar ontspringen vaak de beste ideeėn van :P
quote:
Denk dan dat je in veel gevallen pas bij een grote levensverandering kan zien, waar ze echt kunnen op dat gebied.

En bovendien kunnen er maar enkelen tot de top behoren, niet? ;)
Klopt! Veel mensen kennen zichzelf niet, blijven idd zitten waar ze zijn (want tis wel zo comfortabel) en leren niet door. Ze blijven hangen in hun eigen overtuigingen en zijn niet voor rede vatbaar. Dit zijn ook de mensen die het makkelijkste in de stress schieten, terwijl het gewoon hun eigen keus was om stil te blijven staan.

Klopt, maar dat iemand niet aan de top zit, betekent nog niet dat ik die persoon minder belangrijk vind :P
pi_170482116
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 00:52 schreef naoomx het volgende:

[..]

Jouw post impliceert wel dat aanpassingsvermogen en neiging tot aanpassen altijd goede genetische eigenschappen zijn tho. Of denk je niet dat dat genetisch bepaald kan zijn?
Ik denk dat dat wel genetisch bepaald is. Maar ik denk wel dat het aanpassingsvermogen als individu niet zo groot is. We zijn heel slim, maar we overleven nog geen week in de jungle. Als soort is ons aanpassingsvermogen dan wel weer groot.
pi_170492183
Waarom ben je hier in geļnteresseerd? Bepalen deze antwoorden of je zelf besluit kinderen te nemen/krijgen, of zoek je nog een excuus voor iets?

[ Bericht 19% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 26-04-2017 07:41:07 ]
❣ °ŗ¤,¸🖤 ♡ŗ💕♡💚,ų¤°ŗ¤💛♡`°ŗ¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_170494510
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 07:31 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Waarom ben je hier in geļnteresseerd? Bepalen deze antwoorden of je zelf besluit kinderen te nemen/krijgen, of zoek je nog een excuus voor iets?

Hij wilt zich mengen met buitenlandse meisjes, vnml mediterraans. Zodat ie kinderen krijgt met een goede genenpoel :')
pi_170495326
Slechte genen kunnen zich op tal van manieren uiten. Daar is geen afgebakende definitie voor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_170538680
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 07:31 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Waarom ben je hier in geļnteresseerd? Bepalen deze antwoorden of je zelf besluit kinderen te nemen/krijgen, of zoek je nog een excuus voor iets?

Dat eerste meer voor later.
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
pi_170538826
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:43 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Hij wilt zich mengen met buitenlandse meisjes, vnml mediterraans. Zodat ie kinderen krijgt met een goede genenpoel :')
Als het lukt hoop ik eerst een Franse of een Duitse vrouw te vinden om voor op langer termijn een relatie mee op te bouwen. Franse mensen hebben altijd wel iets apart dus stel ik krijg een half Franse dochter dan ben ik al blij ;-). Aan de andere hand Duitsers kunnen weer iets kalmst, vastberaden en een serieuze houding aannemen vergeleken met Nederlanders. Dus half Duits vind ik ook prachtig.

Dus met een van deze twee zou het goed zitten. Italianen hebben meer temperament, Spanjaarden tja de taal. En half Kroatisch zou mij ook cool lijken natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door AndereBaby op 28-04-2017 12:12:23 ]
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
  † In Memoriam † vrijdag 28 april 2017 @ 11:27:27 #83
460494 naoomx
pi_170539926
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt.

[..]

Over het algemeen gesproken hebben verreweg de meeste mensen wel "een" vermogen zich aan te passen, maar waaraan mensen zich kunnen aanpassen is wel sterk afhankelijk van waaraan er aangepast dient te worden. De ene kan zich prima aanpassen aan een wisselend biorimte, terwijhl een ander daar volledig van slag door zou kunnen raken. En andersom kan die 2e persoon weer heel goed autorijden onder tijdsdruk terwijl die ene zich daar totaal niet aan kan aanpassen.

Beetje simpele voorbeelden, maar het gaat ook meer om m'n insteek :P

[..]

Dit zou op zich wel een goeie gok kunnen zijn. Zou wel verklaren waarom zoveel mensen zich zo bezig houden met hun "comfort-zone", terwijl het niet iets is waar ik me dermate bewust mee bezig ben.
Zou ook een aanwijzing kunnen zijn waarom veel mensen zo agressief reageren wanneer ze met de mededeling komen "kom eens uit je comfortzone!!!11" wanneer een TS een wel-serieus probleem heeft. Waarschijnlijk zijn veel van de mensen die dit geregeld zeggen, mensen die zelf lekker in hun comfortabele hokje blijven hokken (want iemand uitschelden dat ze zelf maar uit -hun- comfortzone moeten komen is voor deze mensen nog een heel stuk makkelijker dan dat ze zelf uit hun eigen comfortzone moeten opstaan).

Een beetje ver doorgedacht, maar daar ontspringen vaak de beste ideeėn van :P

[..]

Klopt! Veel mensen kennen zichzelf niet, blijven idd zitten waar ze zijn (want tis wel zo comfortabel) en leren niet door. Ze blijven hangen in hun eigen overtuigingen en zijn niet voor rede vatbaar. Dit zijn ook de mensen die het makkelijkste in de stress schieten, terwijl het gewoon hun eigen keus was om stil te blijven staan.

Klopt, maar dat iemand niet aan de top zit, betekent nog niet dat ik die persoon minder belangrijk vind :P
Daar heb je wel gelijk in ja, met dat het aanpassingsvermogen van mensen verschilt per gebied obv aanleg (en ze hiermee hun "totale aanpassingsvermogen" naar boven/beneden kunnen halen).

Mja, ach. Opzich is er ook wel wat te zeggen voor de comfort zone. Daarin blijven zitten schijnt mensen gelukkiger te maken dan er telkens buiten gaan (logisch natuurlijk, want dat levert allerlei spanningen op). Dus waarom zou je eruit gaan als je al tevreden met je leven bent?
Al ben ik het wel met je eens dat mensen wel heel makkelijk roepen dat iemand anders "uit zijn/haar comfort zone moet gaan". En van anders doen, ga je anders denken en van anders denken, krijg je andere ideeėn idd.

Nee tuurlijk niet. Maar daar gaat het ook helemaal niet om in dit topic toch? ;)


quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:54 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel genetisch bepaald is. Maar ik denk wel dat het aanpassingsvermogen als individu niet zo groot is. We zijn heel slim, maar we overleven nog geen week in de jungle. Als soort is ons aanpassingsvermogen dan wel weer groot.
Ik ben het hiermee niet met je eens. Als het écht moet, overleven we echt wel in de jungle.
Als we in een groep zijn, kan het gebeuren dat de zwakkeren van de groep op een gegeven moment verwaarloosd en mogelijk zelfs opgegeten worden, maar zullen er altijd wel een paar sterken overleven.
Een individu heeft het lastiger, maar ook die overleeft echt wel meer dan een week (tenzij hij/zij bijzonder slechte genen heeft).
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:40:08 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170540173
Ik denk dat veel van onze helden en andere mensen die de maatschappij positief veranderde slechte genen hadden.

John Nash (a beautiful mind) had last van schizofrenie. Stephen Hawking heeft zijm belangrijkste theorieėn in een rolstoel bedacht. Albert Einstein had waarschijnlijk een vorm van autisme. Franklin D. Roosevelt kreeg polio.

Maar ook de minder extreme gevallen hadden minder goede genen. Onze huidige wereldleiders zijn over het algemeen geen knappe athletische types die alles kan. Ze werkten vooral hard en kunnen waarschijnlijk slim/out of the box denken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  † In Memoriam † vrijdag 28 april 2017 @ 12:00:53 #85
460494 naoomx
pi_170540517
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik denk dat veel van onze helden en andere mensen die de maatschappij positief veranderde slechte genen hadden.

John Nash (a beautiful mind) had last van schizofrenie. Stephen Hawking heeft zijm belangrijkste theorieėn in een rolstoel bedacht. Albert Einstein had waarschijnlijk een vorm van autisme. Franklin D. Roosevelt kreeg polio.

Maar ook de minder extreme gevallen hadden minder goede genen. Onze huidige wereldleiders zijn over het algemeen geen knappe athletische types die alles kan. Ze werkten vooral hard en kunnen waarschijnlijk slim/out of the box denken.
Klopt wel ja. Dat zal wel oa komen doordat *sommige* genetische afwijkingen leiden tot afwijkende hersenen en dus afwijkende, verfrissende ideeėn ("hersenspinsels").

Ik denk dat er anders geen verband zit tussen "alles kunnen" en zowel slim als out of the denken hoor. Kijk maar naar hoogbegaafden (échte hoogbegaafden, dus geen mensen met "slechts" een IQ van 130+, maar "alleskunners") bvb. Mensen als Barack Obama en David Bowie.

[ Bericht 9% gewijzigd door naoomx op 30-04-2017 00:22:46 ]
  vrijdag 28 april 2017 @ 12:10:44 #86
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170540675
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:00 schreef naoomx het volgende:

[..]

Klopt wel ja. Dat zal wel oa komen doordat genetische afwijkingen leiden tot afwijkende hersenen en dus afwijkende, verfrissende ideeėn ("hersenspinsels").

Ik denk dat er anders geen verband zit tussen "alles kunnen" en zowel slim als out of the denken hoor. Kijk maar naar hoogbegaafden (échte hoogbegaafden, dus geen mensen met "slechts" een IQ van 130+, maar "alleskunners") bvb. Mensen als Barack Obama en David Bowie.
Ja, het is dus dat ze van hun afwijking of "slechte genen" een kracht hebben gemaakt. Een manier vinden om met hun tekortkomingen alsnog binnen het systeem een plek vinden voor zichzelf. Of van het systeem afwijken en hun eigen weg kiezen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170541200
Anno 2017 is het niet hebben van een talent één van de slechtste genen.
pi_170554963
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 10:23 schreef AndereBaby het volgende:

[..]

Als het lukt hoop ik eerst een Franse of een Duitse vrouw te vinden om voor op langer termijn een relatie mee op te bouwen. Franse mensen hebben altijd wel iets apart dus stel ik krijg een half Franse dochter dan ben ik al blij ;-). Aan de andere hand Duitsers kunnen weer iets kalmst, vastberaden en een serieuze houding aannemen vergeleken met Nederlanders. Dus half Duits vind ik ook prachtig.

Dus met een van deze twee zou het goed zitten. Italianen hebben meer temperament, Spanjaarden tja de taal. En half Kroatisch zou mij ook cool lijken natuurlijk.
Je kunt anders ook gewoon wachten totdat het mogelijk is kinderen genetisch te manipuleren dan kun je een mix nemen
❣ °ŗ¤,¸🖤 ♡ŗ💕♡💚,ų¤°ŗ¤💛♡`°ŗ¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_170556797
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:00 schreef naoomx het volgende:

[..]

Klopt wel ja. Dat zal wel oa komen doordat genetische afwijkingen leiden tot afwijkende hersenen en dus afwijkende, verfrissende ideeėn ("hersenspinsels").

Ik denk dat er anders geen verband zit tussen "alles kunnen" en zowel slim als out of the denken hoor. Kijk maar naar hoogbegaafden (échte hoogbegaafden, dus geen mensen met "slechts" een IQ van 130+, maar "alleskunners") bvb. Mensen als Barack Obama en David Bowie.
Bron?!
pi_170557365
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bron?!
Deze schoot me meteen tebinnen.
  † In Memoriam † zaterdag 29 april 2017 @ 02:08:18 #91
460494 naoomx
pi_170557709
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 00:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bron?!
Bron? Hoezo is dat hier nodig dan? Het is toch logisch dat afwijkende hersenen leiden tot afwijkende gedachten en dus tot afwijkende ideeėn (die ik voor het gemak even onder hetzelfde kader als "verfrissend" geschaard heb; dit hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk tho)?

EDIT: In de wetenschap zijn overigens trouwens zat onderzoeken geweest, waarin het verschil in de werking van het brein als verklaring aangevoerd is voor een verschil in denken en/of doen. Zoek maar "different brains create different ideas" op oid.

[ Bericht 15% gewijzigd door naoomx op 29-04-2017 02:19:12 ]
pi_170564887
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 02:08 schreef naoomx het volgende:

[..]

Bron? Hoezo is dat hier nodig dan? Het is toch logisch dat afwijkende hersenen leiden tot afwijkende gedachten en dus tot afwijkende ideeėn (die ik voor het gemak even onder hetzelfde kader als "verfrissend" geschaard heb; dit hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk tho)?

EDIT: In de wetenschap zijn overigens trouwens zat onderzoeken geweest, waarin het verschil in de werking van het brein als verklaring aangevoerd is voor een verschil in denken en/of doen. Zoek maar "different brains create different ideas" op oid.
Klopt. Ben 't ook helemaal met je eens, het is ook logisch.

En zoals ik al heb geļmpliceerd, niet iedereen kan evengoed logisch nadenken (wat m.i. dus een deficiėntie is (maar niet 1 waar mensen die deze deficiėntie hebben graag over praten, wat ook weer een tekortkoming is (al dan niet genetisch))).
pi_170569509
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 02:08 schreef naoomx het volgende:

[..]

Bron? Hoezo is dat hier nodig dan? Het is toch logisch dat afwijkende hersenen leiden tot afwijkende gedachten en dus tot afwijkende ideeėn (die ik voor het gemak even onder hetzelfde kader als "verfrissend" geschaard heb; dit hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk tho)?

EDIT: In de wetenschap zijn overigens trouwens zat onderzoeken geweest, waarin het verschil in de werking van het brein als verklaring aangevoerd is voor een verschil in denken en/of doen. Zoek maar "different brains create different ideas" op oid.
Ik doelde op het eerste stuk: 'genetische afwijkingen leiden tot afwijkende hersenen'

Heb je daar een bron voor? Hoe zou bijvoorbeeld de genetische afwijking die ik heb in mijn collageen, tot afwijkende hersenen leiden?
pi_170569751
Niemand heeft aanleg om dik te worden. Dat bestaat niet.
pi_170570563
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 19:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik doelde op het eerste stuk: 'genetische afwijkingen leiden tot afwijkende hersenen'

Heb je daar een bron voor? Hoe zou bijvoorbeeld de genetische afwijking die ik heb in mijn collageen, tot afwijkende hersenen leiden?
Bij autisme is dit verband toch al aangetoond? Daar zijn al meerdere betrokken genen gevonden en bij autisten blijft het brein jonger, wat dus afwijkend is t.o.v. wat standaard is.
pi_170570730
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 20:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bij autisme is dit verband toch al aangetoond? Daar zijn al meerdere betrokken genen gevonden en bij autisten blijft het brein jonger, wat dus afwijkend is t.o.v. wat standaard is.
MK, ik heb een vraagje.
sommige autistische mensen (wat ik ken van internet en tv) kunnen echt de meest fantastische dingen..

Japans leren zoals Kees Moma, of 1x iets zien of horen en dan tot in detail namaken. Tekenen, pianospelen..
Zo mooi dat je er tranen in je ogen van krijgt.

Maar toen ik deze discussie zag, kunnen die hele zware autistische mensen ook zelf dingen bedenken???

Alles wat ik van die 10 mensen op tv of internet gezien heb, is het altijd kopieer gedrag.

Oftewel, als iemand het rijksmuseum tot in detail kan natekenen..
Kan jij hij ook fantastisch mooi gebouw ontwerpen?

Vroeg het mij af :)
Hell To The Liars
pi_170570848
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 20:19 schreef Droopie het volgende:

[..]

MK, ik heb een vraagje.
sommige autistische mensen (wat ik ken van internet en tv) kunnen echt de meest fantastische dingen..

Japans leren zoals Kees Moma, of 1x iets zien of horen en dan tot in detail namaken. Tekenen, pianospelen..
Zo mooi dat je er tranen in je ogen van krijgt.

Maar toen ik deze discussie zag, kunnen die hele zware autistische mensen ook zelf dingen bedenken???

Alles wat ik van die 10 mensen op tv of internet gezien heb, is het altijd kopieer gedrag.

Oftewel, als iemand het rijksmuseum tot in detail kan natekenen..
Kan jij hij ook fantastisch mooi gebouw ontwerpen?

Vroeg het mij af :)
Als ik zo snel even zoek zijn ze er redelijk van overtuigd dat Mozart autistisch was.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170571548
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 20:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bij autisme is dit verband toch al aangetoond? Daar zijn al meerdere betrokken genen gevonden en bij autisten blijft het brein jonger, wat dus afwijkend is t.o.v. wat standaard is.
Dat bewijst enkel dat bepaalde genetische afwijkingen leiden tot afwijkende hersenen..
pi_170572749
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 20:51 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat bewijst enkel dat bepaalde genetische afwijkingen leiden tot afwijkende hersenen..
Ik neem aan dat een gen dat (naar mijn verwachting) codeert voor iets wat een relatief arbitraire invloed op de hersenen heeft, zoals misschien oogkleur, ook niet veel invloed zal hebben op de hersenen.
Veel andere genen zullen dit wel hebben. Het haakt allemaal in elkaar en de meeste invloeden zullen veel indirecter zijn. Er zijn echter genen die wel een directe invloed op de hersenen hebben. Even voor de duidelijkheid, ik neem aan dat je het bestaan van deze genen en de invloed van deze genen op de hersenen in elk geval niet in twijfel trekt?

Maar in elk geval, wil je serieus voor elke genetische afwijking bewijs hebben dat het van invloed op de hersenen is of zo? Want wat wil je nou? Wat zoek je?
Of gaat het er jou om dat niet elk gen een invloed op de hersenen zal hebben?
In dat geval zou ik wel snappen wat je wilt (namelijk dat niet elk gen van invloed is op de hersenen).
pi_170573139
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:48 schreef Belgosome het volgende:
Anno 2017 is het niet hebben van een talent één van de slechtste genen.
Sluit me hier volledig bij aan.

Ik vind dat iemand slechte genen heeft als deze
A. Een erfelijke ziekte heeft of syndroom
B. Zelfstandig nooit een eigen inkomen zou kunnen verwerven dat het bijstandsniveau ook maar voor de helft overstijgt ook niet bij dag en nacht werken vanwege gebrek aan intelligentie en noemenswaardige gaven, en daarnaast ook nog sociaal onhandig zonder humor en niet al te knap is.
Maar het is de schuld van de maatschappij dat deze mensen als pariah worden behandeld.

[ Bericht 18% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 29-04-2017 22:18:18 ]
❣ °ŗ¤,¸🖤 ♡ŗ💕♡💚,ų¤°ŗ¤💛♡`°ŗ¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_170573540
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 21:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat een gen dat (naar mijn verwachting) codeert voor iets wat een relatief arbitraire invloed op de hersenen heeft, zoals misschien oogkleur, ook niet veel invloed zal hebben op de hersenen.
Veel andere genen zullen dit wel hebben. Het haakt allemaal in elkaar en de meeste invloeden zullen veel indirecter zijn. Er zijn echter genen die wel een directe invloed op de hersenen hebben. Even voor de duidelijkheid, ik neem aan dat je het bestaan van deze genen en de invloed van deze genen op de hersenen in elk geval niet in twijfel trekt?

Maar in elk geval, wil je serieus voor elke genetische afwijking bewijs hebben dat het van invloed op de hersenen is of zo? Want wat wil je nou? Wat zoek je?
Of gaat het er jou om dat niet elk gen een invloed op de hersenen zal hebben?
In dat geval zou ik wel snappen wat je wilt (namelijk dat niet elk gen van invloed is op de hersenen).
Ik trek niet in twijfel dat genetische afwijkingen kunnen leiden tot afwijkende hersenen, dat is gewoon een feit. Maar lang niet alle genetische afwijkingen leiden tot afwijkende hersenen, dus de stelling 'genetische afwijkingen leiden tot afwijkende hersenen' is niet juist.
pi_170573629
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 22:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik trek niet in twijfel dat genetische afwijkingen kunnen leiden tot afwijkende hersenen, dat is gewoon een feit. Maar lang niet alle genetische afwijkingen leiden tot afwijkende hersenen, dus de stelling 'genetische afwijkingen leiden tot afwijkende hersenen' is niet juist.
Juuuuiiist! Nu snap ik waar dit misverstand vandaan kwam!
Nee, ik denk niet dat het de bedoeling van Naoomx was om echt letterlijk 100% van alle genen deze invloed toe te spelen (maar ik kan me vergissen :P ).

Wel is het zo dat er veel genen zijn die wel Naoomx's stelling onderbouwen en dat is toch wel een belangrijk punt hier.
  † In Memoriam † zondag 30 april 2017 @ 00:21:34 #103
460494 naoomx
pi_170576533
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 19:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik doelde op het eerste stuk: 'genetische afwijkingen leiden tot afwijkende hersenen'

Heb je daar een bron voor? Hoe zou bijvoorbeeld de genetische afwijking die ik heb in mijn collageen, tot afwijkende hersenen leiden?
Ohh zo joh. Goed punt, had ik ff niet aan gedacht. Ik pas het wel aan. ;)
pi_170618694
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik denk dat veel van onze helden en andere mensen die de maatschappij positief veranderde slechte genen hadden.

John Nash (a beautiful mind) had last van schizofrenie. Stephen Hawking heeft zijm belangrijkste theorieėn in een rolstoel bedacht. Albert Einstein had waarschijnlijk een vorm van autisme. Franklin D. Roosevelt kreeg polio.

Maar ook de minder extreme gevallen hadden minder goede genen. Onze huidige wereldleiders zijn over het algemeen geen knappe athletische types die alles kan. Ze werkten vooral hard en kunnen waarschijnlijk slim/out of the box denken.
Tja, dat was een mooie film trouwens met Russel Crow er in. Of de grote Leonardo Da Vinci hij was zowat alles wat men in die tijd en misschien in deze tijd kan bedenken maar leed ook aan autisme volgens sommigen.

Maar ondanks alles denk ik persoonlijk dat afwijkende hersenen niet niet perse slechte genen zijn.

Als we kijken naar ziekten beelden dan denk ik bij mezelf dat zijn slechte overgenomen genen waar sommigen mensen niks aan kunnen doen. Uiteindelijk is niemand perfect.

:9
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
pi_170618733
Dik worden is niet hetzelfde als kaal worden he ;)
Twiddel
pi_170619033
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:06 schreef summer2bird het volgende:
Dik worden is niet hetzelfde als kaal worden he ;)
Toch vraag ik me geregeld wel af wat dan het nut is van dat gen?
Lijkt me vooral vervelend, vooral ook omdat het toch jaren duurt voordat al je hoofdhaar helemaal uitgevallen is (en veel mensen houden toch nog wat plukjes over, of meer aan de zijkanten).

Misschien dat het haar dan tijdens de jacht niet in de weg kwam te zitten ofzo? Ik vraag me af bij welke oude volkeren kaalheid relatief vaker voorkwam?

En wat het aanleg hebben voor dik worden betreft, heel veel diersoorten hebben de aanleg om dik te worden. Als je niet een wijze had om vet in het lichaam op te kunnen slaan, zouden je overlevingskansen drastisch verkleinen. Vooral diersoorten binnen de poolgebieden hebben vaak een dikke vetlaag als isolatie en als "appeltje" voor in hongerige tijden :P
pi_170619042
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nen-4666661-a1525556

Wat precies goede genen zijn is iets wat denk ik weinig hier weten. Maar dat er genen zijn waardoor de ene 100 wordt en de ander 70 is wel duidelijk. Dus ja dan maken genen nou eenmaal veel uit en kan je praten over goede genen en slechtere genen (blijft altijd subjectief uiteindelijk maar als je een aantal gewenste doelen opstelt die je ziet als gunstig dan kan je wel objectief stellen of bepaalde genen daaraan bijdragen of juist niet). En dat lijkt me toch het doel van dit topic? Anders krijg je alleen maar meningen van mensen erover of het nou goed is om oud te worden of juist niet en bla.

Dus ja jullie kunnen gewoon leuk zo door blijven gaan met allerlei eigen subjectieve ideeen neer te gooien en te doen alsof ze zo zijn of je kan een keer vaststellen (in dit topic in overleg) wat gezien wordt als gunstig voor het leven (oud worden, gezond oud worden, geestelijk oke blijven etc) en aan de hand daarvan stellen dat er dus inderdaad genen zijn die de kans daarop vergroten en dus goede genen zijn.
Fylax is op televisie geweest
pi_170619154
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:14 schreef jodelahity het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nen-4666661-a1525556

Wat precies goede genen zijn is iets wat denk ik weinig hier weten. Maar dat er genen zijn waardoor de ene 100 wordt en de ander 70 is wel duidelijk. Dus ja dan maken genen nou eenmaal veel uit en kan je praten over goede genen en slechtere genen (blijft altijd subjectief uiteindelijk maar als je een aantal gewenste doelen opstelt die je ziet als gunstig dan kan je wel objectief stellen of bepaalde genen daaraan bijdragen of juist niet). En dat lijkt me toch het doel van dit topic? Anders krijg je alleen maar meningen van mensen erover of het nou goed is om oud te worden of juist niet en bla.

Dus ja jullie kunnen gewoon leuk zo door blijven gaan met allerlei eigen subjectieve ideeen neer te gooien en te doen alsof ze zo zijn of je kan een keer vaststellen (in dit topic in overleg) wat gezien wordt als gunstig voor het leven (oud worden, gezond oud worden, geestelijk oke blijven etc) en aan de hand daarvan stellen dat er dus inderdaad genen zijn die de kans daarop vergroten en dus goede genen zijn.
Er zijn wel genen bekend die een grote invloed hebben op het verouderingsproces. Bij het defect raken van deze genen krijg je soms ook allerlei enge (vaak mensonterende) aandoeningen zoals Progeria en het syndroom van Werner.
pi_170620881
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Toch vraag ik me geregeld wel af wat dan het nut is van dat gen?
Lijkt me vooral vervelend, vooral ook omdat het toch jaren duurt voordat al je hoofdhaar helemaal uitgevallen is (en veel mensen houden toch nog wat plukjes over, of meer aan de zijkanten).

Misschien dat het haar dan tijdens de jacht niet in de weg kwam te zitten ofzo? Ik vraag me af bij welke oude volkeren kaalheid relatief vaker voorkwam?

En wat het aanleg hebben voor dik worden betreft, heel veel diersoorten hebben de aanleg om dik te worden. Als je niet een wijze had om vet in het lichaam op te kunnen slaan, zouden je overlevingskansen drastisch verkleinen. Vooral diersoorten binnen de poolgebieden hebben vaak een dikke vetlaag als isolatie en als "appeltje" voor in hongerige tijden :P
Jagers/krijgers werden juist vaak met lang haar afgebeeld. Lang haar is juist een teken van kracht, gezondheid en jeugdigheid.

Edit: kijk bijvoorbeeld naar de Masai, Masai krijgers hebben lang haar, terwijl de vrouwen en kinderen juist kort haar hebben.
pi_170625564
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Jagers/krijgers werden juist vaak met lang haar afgebeeld. Lang haar is juist een teken van kracht, gezondheid en jeugdigheid.

Edit: kijk bijvoorbeeld naar de Masai, Masai krijgers hebben lang haar, terwijl de vrouwen en kinderen juist kort haar hebben.
Ja, kan me wel vinden in wat je hier zegt.

Misschien waren mannen met wel haar ook sterker omdat zij door dat haar in hun ogen die beer vaker net wel te laat zagen aankomen en er door evolutie alle zwakke mannen met lang haar alle opgegeet werden :P

Dat van de Masai is alleen meer cultuur ipv natuur :P
pi_170626494
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 06:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, kan me wel vinden in wat je hier zegt.

Misschien waren mannen met wel haar ook sterker omdat zij door dat haar in hun ogen die beer vaker net wel te laat zagen aankomen en er door evolutie alle zwakke mannen met lang haar alle opgegeet werden :P

Dat van de Masai is alleen meer cultuur ipv natuur :P
Misschien deden ze het wel tegen de zon :P
Blanke mensen in Afrika worden rednecks genoemd omdat ze door de zon verbrandde in hun nek :)
Hell To The Liars
pi_170628642
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Jagers/krijgers werden juist vaak met lang haar afgebeeld. Lang haar is juist een teken van kracht, gezondheid en jeugdigheid.

Edit: kijk bijvoorbeeld naar de Masai, Masai krijgers hebben lang haar, terwijl de vrouwen en kinderen juist kort haar hebben.
Wat zou dan een genetisch voordeel van kaalheid zijn voor mannen? Veel mannen kunnen op oudere leeftijd kaal worden namelijk.
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
pi_170629044
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:26 schreef AndereBaby het volgende:

[..]

Wat zou dan een genetisch voordeel van kaalheid zijn voor mannen? Veel mannen kunnen op oudere leeftijd kaal worden namelijk.
Eigenschappen die door worden gegeven aan de volgende generatie hoeven niet per se voordelig te zijn. Eigenschappen die niet voordelig of nadelig zijn worden ook doorgegeven aan de volgende generatie. Wel kunnen die eigenschappen een bijkomstigheid zijn van eigenschappen die wel voordelig zijn.

Overigens kun je wel degelijk stellen definiėren wat goede en slechte genen zijn. Bijvoorbeeld, bovengemiddeld lange mannen worden als aantrekkelijker beoordeeld door een willekeurige groep vrouwen.

Ouder worden is een nadelige eigenschap voor het overleven van de soort, omdat de opeenvolging van generaties vertraagt en de soort zich minder snel aanpast. Bovendien krijgen nieuwe generaties minder resources ter beschikking, omdat verouderde exemplaren te lang rond blijven lopen.

Gelukkig hechten wij mensen meer belang aan het overleven van het individu. ;)
pi_170629469
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:48 schreef Drieklank het volgende:
schappen die door worden gegeven aan de volgende generatie hoeven niet per se voordelig te zijn. Eigenschappen die niet voordelig of nadelig zijn worden ook doorgegeven aan de volgende generatie. Wel kunnen die eigenschappen een bijkomstigheid zijn van eigenschappen die wel voordelig zijn.

Overigens kun je wel degelijk stellen definiėren wat goede en slechte genen zijn. Bijvoorbeeld, bovengemiddeld lange mannen worden als aantrekkelijker beoordeeld door een willekeurige groep vrouwen.

Gelukkig ben ik lang, sportief en eet ik gezond. Drink weinig tot geen alcohol, gebruik geen drugs en rook geen sigaretten. Dit vind ik voor mezelf toch goede kenmerken oh en ik heb mijn haar nog waar ik dol op ben.

Wat is oud? Ik ben nu 26 en ik denk bij mezelf op mijn 31ste wil ik me best voortplanten met een mogelijke dame die ik dan eventueel gevonden heb, mits ze petite, slim, sportief en mooi is.

Voordeel van een kleine vrouw en is dat ze vaak op lange mannen vallen.
Hallo, I died yesterday but after 4 years I'm back in an new body. Thanks to GOD!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')